abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210004025
Dit is toch een groep waar de politiek iets mee moet: https://dvhn.nl/binnenlan(...)%80%99-28554410.html

Zo'n 10.000 mensen hebben zich autonoom of soeverein verklaard, denken dat ze geen belasting, hypotheek, huur, zorgverzekering of energiekosten hoeven te betalen. Ze halen hun kinderen ook regelmatig van school. Deurwaarders die voor de deur staan worden bedreigd, maar ook die mensen zelf komen in diepe problemen (uit huis gezet). Terwijl het vaak gewoon goedgelovige mensen zijn die een uitweg zoeken uit hun financiėle problemen en op zo'n website worden overstelpt met juridisch jargon waar ze niks tegen in kunnen brengen.
De enige die hier wijzer van worden zijn de mensen die 'pakketten' leveren om autonoom te leven: ambassadebordjes voor je huis, parkeervergunningen voor ambassadeurs, diplomatieke paspoorten en allerlei formulieren die je naar instanties kunt sturen. Voor hen is het een verdienmodel. Voor veel anderen de weg naar grote ellende. Een ellende waarin ze huis, auto en eigenlijk alles wat ze bezitten kwijt raken.

Probleem is dat de overlap met veel complottheorieėn groot is. Zie de onderste alinea, waarin wordt aangegeven dat een kind het moeilijk heeft op school na een spreekbeurt over de platte aarde.

Hier zal de overheid toch echt iets mee moeten (al is het ook maar omdat ze steeds vaker over gaan tot geweld), maar hoe bereik je die mensen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juli 2023 @ 07:44:33 #2
426493 crew  PippenScottie
pi_210004038
Bezuinigen op de GGZ kost op lange termijn alleen maar meer geld
My friends all drive horses
pi_210004054
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 07:44 schreef PippenScottie het volgende:
Bezuinigen op de GGZ kost op lange termijn alleen maar meer geld
Ik weet niet of dit GGZ mensen zijn. Denk het eigenlijk niet. Het is eerder één van de gevolgen van het bestaan van internet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 23 juli 2023 @ 08:05:51 #4
138438 crew  Pizzakoppo
pi_210004077
quote:
Zie de onderste alinea, waarin wordt aangegeven dat een kind het moeilijk heeft op school na een spreekbeurt over de platte aarde.
Waar?
pi_210004087
Voor de deur?

Hoe dan als je niets betaald?
pi_210004088
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Waar?
De laatste alinea van het artikel dat ik link:
quote:
’Mijn 9-jarige dochter kwam daar laatst ook mee’, verzucht Mike. ’Papa, zei ze, als dat zo is, dan hoef ik ook niet meer naar school. Het is daar best moeilijk voor haar. Vooral na haar spreekbeurt over de platte aarde.’
pi_210004089
Daarbij uitsluiten van alle zorg.
pi_210004094
quote:
Op zondag 23 juli 2023 08:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

Waar?
quote:
Dit artikel is alleen te lezen voor onze abonnees.

Kies voor een van de onderstaande abonnementen om direct verder te lezen.
PREMIUM heb je al voor maar ¤ 1,50 per week!
-O-
pi_210004104
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:08 schreef etuiedelapiel het volgende:
Voor de deur?

Hoe dan als je niets betaald?
Sowieso beginnen ze pas met procedures als je 3 maanden achterstand hebt (dat is het wettelijke minimum), die procedure kan wel een paar maand duren en als je dan toestemming hebt van de rechter duurt het vaak ook nog wel even. 6 tot 9 maanden zonder betalen in een huis zitten is niet zo ongebruikelijk.
pi_210004110
quote:
6s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:09 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
[..]
-O-
Daarom geef ik dus een vrij volledige samenvatting van het artikel. Ik besef dat veel mensen hier hier op een krant uit het noorden geabonneerd zullen zijn. Het artikel er als bron bij vermelden is alleen wel zo netjes.
pi_210004125
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 07:40 schreef Hanca het volgende:

Hier zal de overheid toch echt iets mee moeten (al is het ook maar omdat ze steeds vaker over gaan tot geweld), maar hoe bereik je die mensen?
ze gaan vaker over tot geweld? Staat dat ook in dat stukje en vaker over tot geweld ten opzichte van welk gemiddeld cijfer heb je dat geconstateerd?

Waarom moet de overheid hier iets mee, het lost zichzelf op als maar genoeg zichzelf autonoom verklaarden uit huis gezet zijn. :D
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juli 2023 @ 08:18:55 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_210004136
Deze kerel post daar veel over, rechtstreeks uit Telegramgroepen met van die mafklappers.
https://twitter.com/gdisselkoen

Geen flauw idee waarom, maar ik krijg al tijden steeds tweets van die kerel voorgeschoteld. Ik volg hier helemaal niks over, maar de laatste tijd krijg je op Twitter sowieso allerlei tweets van onbekenden te zien. Maar deze was dus op zich wel geinig/interessant om zo nu en dan eens te volgen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 23 juli 2023 @ 08:20:44 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210004143
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:18 schreef heywoodu het volgende:
Deze kerel post daar veel over, rechtstreeks uit Telegramgroepen met van die mafklappers.
https://twitter.com/gdisselkoen

Geen flauw idee waarom, maar ik krijg al tijden steeds tweets van die kerel voorgeschoteld. Ik volg hier helemaal niks over, maar de laatste tijd krijg je op Twitter sowieso allerlei tweets van onbekenden te zien. Maar deze was dus op zich wel geinig/interessant om zo nu en dan eens te volgen :P
Ik volg deze tuup dus wel en het is elke dag vermaeck ende jolijt. Maar best zorgwekkend ook wel, natuurlijk.
pi_210004152
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
ze gaan vaker over tot geweld? Staat dat ook in dat stukje en vaker over tot geweld ten opzichte van welk gemiddeld cijfer heb je dat geconstateerd?
In het artikel worden mensen genoemd die de ramen ingooien van de directeur van de woningbouwvereniging, de burgemeester of die bij politieagenten voor de deur staan. Maar ook de vereniging van deurwaarders geeft aan dat ze hier last van hebben.

quote:
Waarom moet de overheid hier iets mee, het lost zichzelf op als maar genoeg zichzelf autonoom verklaarden uit huis gezet zijn. :D
En met 10.000 (en vast groeiende) extra mensen op straat is het probleem opgelost, denk je? En sowieso denk ik dat je die mensen dus moet willen helpen voor het zo ver komt.
pi_210004155
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:23 schreef Hanca het volgende:

En met 10.000 (en vast groeiende) extra mensen op straat is het probleem opgelost, denk je? En sowieso denk ik dat je die mensen dus moet willen helpen voor het zo ver komt.
Moet willen helpen? aangezien we niemand meer gedwongen kunnen laten opnemen lukt dat niet meer, dan eerst weer regels maken dat verwarde mensen gedwongen opgenomen kunnen worden ipv op deze manier extreem rottende wonden te creeren.
  zondag 23 juli 2023 @ 08:30:59 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210004168
Gewoon, handhaven. Het is een misvatting om te denken dat je met deze groep in gesprek kan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210004173
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Moet willen helpen? aangezien we niemand meer gedwongen kunnen laten opnemen lukt dat niet meer, dan eerst weer regels maken dat verwarde mensen gedwongen opgenomen kunnen worden ipv op deze manier extreem rottende wonden te creeren.
Ja, moet willen helpen. De overheid zou er juist ook voor zulke mensen moeten zijn, wat mij betreft. En dan dus het liefst voor ze in deze grote ellende terecht komen. Het zijn ook vaak genoeg mensen met kinderen.

Ik weet alleen niet zo goed hoe, al kun je beginnen met het stoppen van de verkoop van die diplomatenonzin. Als het verdienmodel verdwijnt, zul je ook minder mensen krijgen die het promoten.
pi_210004184
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, moet willen helpen. De overheid zou er juist ook voor zulke mensen moeten zijn, wat mij betreft. En dan dus het liefst voor ze in deze grote ellende terecht komen.

Ik weet alleen niet zo goed hoe, al kun je beginnen met het stoppen van de verkoop van die diplomatenonzin. Als het verdienmodel verdwijnt, zul je ook minder mensen krijgen die het promoten.
Verwarde mensen snel verplicht opsluiten en daar helpen ipv deze verwarde mensen eerst jarenlang hun eigen graf heel diep te laten graven en daarna als overheid en maatschappij verbaasd zijn dat mensen zo diep in hun fabeltjesfuik zijn gaan geloven.
  Moderator zondag 23 juli 2023 @ 08:36:37 #19
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_210004188
Dan neem ik aan dat ook alle uitkeringen voor deze groep stopgezet kunnen worden.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_210004193
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:36 schreef Plompzakker het volgende:
Dan neem ik aan dat ook alle uitkeringen voor deze groep stopgezet kunnen worden.
Daar wordt dan inderdaad beslag op gelegd. Sowieso krijg je zonder adres geen uitkering.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 23-07-2023 08:43:04 ]
pi_210004194
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon, handhaven. Het is een misvatting om te denken dat je met deze groep in gesprek kan.
Je maintiendrai _O_
  zondag 23 juli 2023 @ 08:38:31 #22
346939 Janneke141
pi_210004196
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:36 schreef Plompzakker het volgende:
En afsluiten van de nutsvoorzieningen. Moet jij eens opletten hoe snel ze toch weer 'gewoon' mee willen doen als je je schijt niet meer kan doortrekken en de lamp niet meer aan gaat.
pi_210004203
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En afsluiten van de nutsvoorzieningen. Moet jij eens opletten hoe snel ze toch weer 'gewoon' mee willen doen als je je schijt niet meer kan doortrekken en de lamp niet meer aan gaat.
Niet, dus:

twitter
  zondag 23 juli 2023 @ 08:42:31 #24
346939 Janneke141
pi_210004211
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet, dus:

[ twitter ]
Ja, niet allemaal natuurlijk. Maar het grootste deel is, zoals altijd, gewoon een meeloper en die draaien snel genoeg bij. En anders is het jammer. Is er weer een huis vrij voor iemand die er wel voor wil betalen.
pi_210004215
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 08:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet, dus:

[ twitter ]
N=1 Toon dan aan dat elke doorgeslagen wappie autonoom dit overkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')