Mijn beste vriend is @EttovanBelgie en we hebben nog geen barbecue georganiseerd maar dat gaat vast nog gebeuren.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:03 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Kraam je deze pauperonzin ook uit als je met je vinexvrienden staat te barbecuen?
Het is een onduidelijk bericht, zoals ik het lees was er in die wetgeving nog niets vastgelegd wat betreft het registreren en gaat het daarom ook niet om het strenger handhaven daarvan. Wat die burgemeesters deden was dan ook niet in strijd met deze wet? Daarna gaat het over het strenger handhaven ervan, dat vind ik vreemd.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:40 schreef Lurf het volgende:
Los van wat je er inhoudelijk van vindt: het bericht klopt ook niet helemaal. Het gaat om wetgeving die al enkele jaren bestaat en waar sommige gemeenten zich niet aan hielden, omdat ze erop vooruit liepen dat het wel aangepast zou worden. De huidige regering zet daarentegen in op handhaving van de bestaande wetgeving en wil het helemaal niet aanpassen. Het is ook niet zo dat alle registraties worden aangepast, alleen degenen die op het moment van inschrijven al onwettig waren. Dit speelde al in maart en de NOS heeft er toen wat uitgebreider over bericht.
Aangezien mijn familiesamenstelling nogal gemeleerd is lijkt me die kans klein.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:18 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Mijn beste vriend is @:Ettovanbelgie en we hebben nog geen barbecue georganiseerd maar dat gaat vast nog gebeuren.
Maar het was dus niet geregeld, en dat is nu opgelost door het onmogelijk te maken..quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:39 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Het is een onduidelijk bericht, zoals ik het lees was er in die wetgeving nog niets vastgelegd wat betreft het registreren en gaat het daarom ook niet om het strenger handhaven daarvan. Wat die burgemeesters deden was dan ook niet in strijd met deze wet? Daarna gaat het over het strenger handhaven ervan, dat vind ik vreemd.
Die wet is in 2016 door een centrum-linkse regering ingevoerd. Koppen van hetzelfde geslacht kunnen zich sindsdien registreren, maar niet trouwen. Ook is niet geregeld wat er met kinderen moest gebeuren. Sommige burgemeesters, zoals die in Padua, stonden daarom toe om de naam van een niet-biologische ouder op de geboorteakte te zetten.
https://nos.nl/artikel/24(...)eboorteaktes-gehaald
De vrouw weet het ook niet perse zeker.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Als man, ja. De vrouw weet het wel zeker. Als de man twijfelt, kan hij dna laten onderzoeken, maar dan moet je wel je partner confronteren met het feit dat je haar niet vertrouwt. Dat is nogal wat!
Ja, nu wordt het onmogelijk gemaakt, maar wat lossen ze daar dan mee op?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar het was dus niet geregeld, en dat is nu opgelost door het onmogelijk te maken..
Dat klinkt als strenger
Iedereen maakt fouten Etto, maak je geen zorgen: ik vergeef het je.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aangezien mijn familiesamenstelling nogal gemeleerd is lijkt me die kans klein.
Welke fouten, licht eens toe.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:10 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Iedereen maakt fouten Etto, maak je geen zorgen: ik vergeef het je.
Waarom?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:47 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Een paspoort moet toch enige zekerheid bieden over de biologische afkomst van een kind?
In uiterste geval als de pleegouders het kind toch verkeerde manier in bezit hebben gekregen dan is een echte naam op het paspoort wel een soort fool proof?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Waarom?
Een paspoort is een bewijs van nationaliteit. Daar staat inderdaad een geboortedatum en geboorteplaats in en de gemeente + land van afgifte.
Wie of wat je (biologische) ouders zijn heeft daar in juridische zin geen bal mee te maken.
Weet jij het verschil tussen pleegouders en adoptieouders?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:00 schreef realnice11 het volgende:
[..]
In uiterste geval als de pleegouders het kind toch verkeerde manier in bezit hebben gekregen dan is een echte naam op het paspoort wel een soort fool proof?
In Utopia zou dit alles geen probleem zijnquote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Weet jij het verschil tussen pleegouders en adoptieouders?
Daar is een paspoort toch niet voor bedoeld?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:00 schreef realnice11 het volgende:
[..]
In uiterste geval als de pleegouders het kind toch verkeerde manier in bezit hebben gekregen dan is een echte naam op het paspoort wel een soort fool proof?
Je moet iets minder rare dingen in je hoofd halen voor het slapen gaan. Je weet totaal niet waar je over praat lijkt wel. In ieder geval heb je geen idee wat een pleegouder is.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:20 schreef realnice11 het volgende:
[..]
In Utopia zou dit alles geen probleem zijn
maar in een wereld met veel slechte mensen zou toch onechte naam op paspoort kinddiefstal vereenvoudigen?
Nee. In het paspoort van een geadopteerd kind staat de achternaam van de adoptie-ouders. En ook de voornaam die door de adoptie ouders aan het kind is gegeven, indien de naam afwijkt van de naam die door de biologische ouders aan het kind is gegeven.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:47 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Een paspoort moet toch enige zekerheid bieden over de biologische afkomst van een kind?
Er zijn nog landen waar abortus illegaal is, zelfs als dat medisch noodzakelijk is. Ja, binnen de EU.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:46 schreef herverwijderd het volgende:
Dit is toch een compleet debiele ontwikkeling, in een Europees land nota bene!
Lesbische ouders pesten en dwarszitten.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is precies de gedachte achter deze maatregel? Nu komt vooral over als lesbische ouders pesten en dwarszitten.
Welke kutkloon ben jij nou weer? Begon iedereen een hekel aan je oude account te krijgen?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:13 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Hahaha classic Etto. Dit is waarom hij de grappigste van de groep is.
Er is geen enkele user zo based in de geschiedenis van dit forum als ik.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Welke kutkloon ben jij nou weer? Begon iedereen een hekel aan je oude account te krijgen?
Dat betekent dat je van ieder kind en alle ouders DNA moet afnemen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:36 schreef VEM2012 het volgende:
Op zich lijkt het mij niet gek om alleen de biologische ouders te vermelden. Dat is immers in het belang van het kind.
In de dagelijkse praktijk zou dat verder geen belemmering moeten zijn.
Lekker puzzelen..quote:Op zaterdag 22 juli 2023 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat betekent dat je van ieder kind en alle ouders DNA moet afnemen.
Welnee.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat betekent dat je van ieder kind en alle ouders DNA moet afnemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |