Spreekt Frans en timmert als Limburgse man in Brussel als paus aan de weg van het premierschap voor het Nederlandse klimaat met een linkse Green-deal .quote:
Allemaal zo doorzichtig dat nieuwe beleid met oude gezichten en streken.quote:Bront T 20jul23
Een vervroegde terugkeer van Timmermans betekent dat Nederland op zoek moet naar een nieuwe Eurocommissaris. Het demissionaire kabinet mag in overleg met EU-kopstuk Ursula von der Leyen een nieuwe functionaris aanwijzen. De ministerraad neemt daarover eind augustus een besluit.
Naar verluidt heeft voormalig PvdA-leider Diederik Samsom zijn hand opgestoken. Samsom is de architect achter het Europese klimaatplan ’Fitfor55’ en opereert momenteel als de rechterhand van Timmermans.
Meertalig, maar geen Frans Duits.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Spreekt Frans en timmert als Limburgse man in Brussel als paus aan de weg van het premierschap voor het Nederlandse klimaat met een linkse Green-deal .
Hij gaat daarvoor, maar neemt ook genoegen met minderquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:58 schreef Misrer1972 het volgende:
Hij denkt nu al dat hij premier kan worden.....pfff Dat is een gevaarlijke uitspraak van hem, want bij een verkiezing kan alle kanten op: winnen of verliezen. Klinkt wel arrogant wat hij zegt, maar we moeten afwachten wat de mensen op 22 november gaan stemmen.
Met hoe de pvda er nu bij staat zou je inderdaad niet zeggen dat ze zo’n baantje uit de carousel zouden verdienen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:22 schreef Vallon het volgende:
Terzijde lees ik net en vroeg mij al af wat verder was bekokstoofd...
[..]
Allemaal zo doorzichtig dat nieuwe beleid met oude gezichten en streken.
NB: Ik wist trouwens niet dat "we" als NL recht hadden om een EuroComissaris te leveren en waarom dat dan Diederik zou moeten zijn, is mij helemaal vaag.
honden mogen niet stemmen, dus dat klopt volledig.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:59 schreef the-eye het volgende:
Er gaat natuurlijk geen hond op die malloot stemmen. Dat beetje vertrouwen heb ik nog wel in m'n medemens
Het blijft bijzonder dat er een politicus moet worden ingevlogen om de GP combinatie, nog wat vleugels te geven.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:59 schreef the-eye het volgende:
Er gaat natuurlijk geen hond op die malloot stemmen. Dat beetje vertrouwen heb ik nog wel in m'n medemens
Nou, ze gaan het hardste in de peilingen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:59 schreef the-eye het volgende:
Ik hoop op paars met BBB in de oppositie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou, ze gaan het hardste in de peilingen.
[ twitter ]
Jezus is gestart als 'timmerman' dat in die tijd van het schrift ("tekton" genoemd) net zo goed scheepsbouwer, handwerksman, (schaap)herder, schepper of dichter kon betekenen.quote:
Ja geloof ik wel, maar hij wil echt premier worden...quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij gaat daarvoor, maar neemt ook genoegen met minder
Droplul lijkt me accurater.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jezus is gestart als 'timmerman' dat in die tijd van het schrift ("tekton" genoemd) net zo goed scheepsbouwer, handwerksman, (schaap)herder, schepper of dichter kon betekenen.
Kortom, een echt "constructie" beroep van vader op zoon met als resultante dat Jezus koos voor de herdersfunctie en zijn vader immers de schepper was.
BBB/VVD zal in november wel keihard stijgen. Dan staan die thema's wel weer in het nieuws.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou, ze gaan het hardste in de peilingen.
[ twitter ]
Honten wel?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
honden mogen niet stemmen, dus dat klopt volledig.
Ik vermoed dat het dan wel zo ingespind gaat worden dat GP het oplost met een Generaal Pardon.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:32 schreef KingRoland het volgende:
En als een AZC weer voor problemen zorgt dan kan GL/Pvda het zeker schudden.
Sterker nog, al zouden ze de verkiezingen winnen is het nog niet zeker dat hij premier wordt. Stel dat ze 28 zetels zouden halen (ik verwacht het niet eerlijk gezegd) dan heb je er nog 48 nodig. Van D66 hoef je het niet te hebben, want die vallen echt compleet weg straks. Een deel D66 stemmers zal wellicht naar PVDA/GL verschuiven.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:58 schreef Misrer1972 het volgende:
Hij denkt nu al dat hij premier kan worden.....pfff Dat is een gevaarlijke uitspraak van hem, want bij een verkiezing kan alle kanten op: winnen of verliezen. Klinkt wel arrogant wat hij zegt, maar we moeten afwachten wat de mensen op 22 november gaan stemmen.
Gek dat ze dan niet naar de VVD kijken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:32 schreef KingRoland het volgende:
Misschien dat de vriendschap met Rutte Samson kan helpen maar waarom zouden de coalitiepartijen in verkiezingstijd een PvdA'er zo'n hoge post gunnen?.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
NB: Ik wist trouwens niet dat "we" als NL recht hadden om een EuroComissaris te leveren en waarom dat dan Diederik zou moeten zijn, is mij helemaal vaag.
Als ze het net zo kunnen schudden zoals onder de regeringen Rutte, dan zou ik me daar geen zorgen over gaan maken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:32 schreef KingRoland het volgende:
Wel bijzonder om te zien dat ondanks de puinhoop van vvd dat de achterban zo hecht is en de harde klappen bij de andere partijen vallen. Blijft wel de partij dat wanneer het moment komt er nog steeds een enorme groep is in nederland dat nog stemt op de partij. Bij pvda/gl zie je dat echt minderquote:Op zaterdag 22 juli 2023 03:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als ze het net zo kunnen schudden zoals onder de regeringen Rutte, dan zou ik me daar geen zorgen over gaan maken.
GENOT!quote:Op zaterdag 22 juli 2023 08:01 schreef Ludachrist het volgende:
Emotioneel topicreeksje is dit geworden, best genieten.
Die man is lang voor de verkiezingen al stuk gemaakt door de media + het meest rechtse deel van het publiek (om de een of andere reden veel luider en meer verenigd dan de rest van de samenleving).quote:
Stukgemaakt? Dat is toch vooral zijn eigen verdienste.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die man is lang voor de verkiezingen al stuk gemaakt door de media + het meest rechtse deel van het publiek (om de een of andere reden veel luider en meer verenigd dan de rest van de samenleving).
Iets willen maakt het nog niet zo. Gelukkigquote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:23 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja geloof ik wel, maar hij wil echt premier worden...
Ook best bijzonder om te zien hoe 'rechts' compleet apeshit gaat.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wat lijkt het me vermoeiend om altijd maar zo boos te zijn
Ik denk dat de campagne van Frans dit prima tegen ze kan gebruiken als ze het een beetje slim aanpakken.quote:
Timmermans heeft een extreem succesvolle politieke carrière achter de rug. Wat heeft hij precies stukgemaakt?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Stukgemaakt? Dat is toch vooral zijn eigen verdienste.
Is het heel anders dan normaal?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook best bijzonder om te zien hoe 'rechts' compleet apeshit gaat.
'snel beledigd' dat wordt wat met Geert Wilders in de Tweede Kamerquote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wat lijkt het me vermoeiend om altijd maar zo boos te zijn
Ze schreeuwen gewoon harder, maar veel constructiefs komt er nooit uit. Alleen woedende schuimbekkerij.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die man is lang voor de verkiezingen al stuk gemaakt door de media + het meest rechtse deel van het publiek (om de een of andere reden veel luider en meer verenigd dan de rest van de samenleving).
There’s no such thing as bad press.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ja dit wordt een interessante verkiezingscampagne. Vrees wel dat hij bewaking nodig gaat krijgen tegen alle schuimbekkende idioten die opgezweept worden door boos-rechts.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat zo’n haatcampagne van de Telegraaf juist wel kan backfiren. Het roept natuurlijk ook duidelijke tegenreacties op, en wellicht wel tot een gemaakte tweestrijd.
De VVD staat open voor samenwerking met de PVV, de Telegraaf gaat compleet los op Timmermans. D66 gaat voor Jetten.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat zo’n haatcampagne van de Telegraaf juist wel kan backfiren. Het roept natuurlijk ook duidelijke tegenreacties op, en wellicht wel tot een gemaakte tweestrijd.
Ik denk dat ze via de wat lagere partijknuppels moeten terugvechten. En dan ook duidelijk maken of je in een land wilt wonen waar kennelijk zulke volledige asocialen invloed hebben op je leven.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Voor D66 en CDA wel lastig om in zo'n campagne wat terug te krabbelen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze via de wat lagere partijknuppels moeten terugvechten. En dan ook duidelijk maken of je in een land wilt wonen waar kennelijk zulke volledige asocialen invloed hebben op je leven.
D66 en CDA zijn inderdaad met een achterstand begonnen en helaas afhankelijk van eventuele fouten van Timmermans en Yesilgoz. Daarom was ik ook voor Dijkgraaf als lijsttrekker. Daarmee had D66 ook wel voor goud mee kunnen doen denk ik.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor D66 en CDA wel lastig om in zo'n campagne wat terug te krabbelen.
Gemiste kans inderdaad.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D66 en CDA zijn inderdaad met een achterstand begonnen en helaas afhankelijk van eventuele fouten van Timmermans en Yesilgoz. Daarom was ik ook voor Dijkgraaf als lijsttrekker. Daarmee had D66 ook wel voor goud mee kunnen doen denk ik.
Komt vanwege een gebrek aan inhoudelijke respons.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze daar de bewaking van Geert Wilders voor inzetten. Hij is per slot van rekening één van de aanstichters.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit wordt een interessante verkiezingscampagne. Vrees wel dat hij bewaking nodig gaat krijgen tegen alle schuimbekkende idioten die opgezweept worden door boos-rechts.
Ze proberen het iig wel, maar vinden nog niets zo te zien.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:37 schreef Hexagon het volgende:
Is er niet een of ander schandaal bij de Telegraaf te vinden waarmee links daar de boel eens flink kan opnaaien.
Ook vrij gematigde types als Jeroen Pauw en Fidan Ekiz (hoewel door anderen vaak als rechts gezien) storten zich erop, de persoon Timmermans enthousiast binnenstebuiten kerend.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat zo'n haatcampagne van de Telegraaf juist wel kan backfiren. Het roept natuurlijk ook duidelijke tegenreacties op, en wellicht wel tot een gemaakte tweestrijd.
ja, dat is de bedoelingquote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
vreemd zeg, bij een politicus die mogelijk een van de grootste machtsblokken gaat leidenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ook vrij gematigde types als Jeroen Pauw en Fidan Ekiz (hoewel door anderen vaak als rechts gezien) storten zich erop, de persoon Timmermans enthousiast binnenstebuiten kerend.
Timmermans komt op mij over als een capabel bestuurder, maar ik dicht hem geen Messiaanse status toe. Alsjeblieft zeg.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Komt vanwege een gebrek aan inhoudelijke respons.
Ik vind Frans ook net niks maar als je ziet hoe de boze rechtse typetjes losgaan gaan we weer voor nieuwe dieptepunten…
Voel je die drang ook als een Wilders juist aangevallen word; onder andere ook door linkse stemmers? Of enkel wanneer het gebeurd bij een politiek correcte politicus?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Timmermans komt op mij over als een capabel bestuurder, maar ik dicht hem geen Messiaanse status toe. Alsjeblieft zeg.
Maar als ik zie hoe rechs compleet losgaat op die man, krijg ik alleen maar meer sympathie voor de man.
Dat had ik bij Kaag. Heb helemaal niks met die vrouw, heb ook niet op haar gestemd. Maar als je ziet hoe men ter rechterzijde compleet losging op haar, voelde ik mij geroepen haar te verdedigen.
Wilders doet zelf niets anders dan aanvallen en heeft verder geen enkel constructief plan voor wat dan ook. Dan voel je inderdaad geen drang om daar voor op te komen nee.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voel je die drang ook als een Wilders juist aangevallen word; onder andere ook door linkse stemmers? Of enkel wanneer het gebeurd bij een politiek correcte politicus?
Aangezien Wilders juist degene is de hooivork-zwaaiende massa's aanvoert en opjut - zie de aanhoudende stroom bagger die hij over Kaag heenstortte - voel ik niet de behoefte om voor hem op de bres te springen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voel je die drang ook als een Wilders juist aangevallen word; onder andere ook door linkse stemmers? Of enkel wanneer het gebeurd bij een politiek correcte politicus?
Want hij word in de kamer nooit aangevallen door een d66?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aangezien Wilders juist degene is de hooivork-zwaaiende massa's aanvoert en opjut - zie de aanhoudende stroom bagger die hij over Kaag heenstortte - voel ik de behoefte niet om voor hem op de bres te springen.
Maak alleen een uitzondering als hij wordt aangevallen door moslimextremisten.
Nee Wilders roept dingen die toch wel een partijtje ernstiger en leugenachtiger zijn.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want hij word in de kamer nooit aangevallen door een d66?
Niet dat ik zelf op hem stem hoor, maar iets van double standards is er wel aanwezig. Wilders roept dingen ja, maar andere partijen net zo goed; subtieler alleen. Of de media doet het werk.
Wat jij hier doet is klagen bij de leraar omdat de pestkop een keer tegengas krijgt, terwijl hij het hele schoolplein op dagelijkse basis terroriseert.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want hij word in de kamer nooit aangevallen door een d66?
Niet dat ik zelf op hem stem hoor, maar iets van double standards is er wel aanwezig. Wilders roept dingen ja, maar andere partijen net zo goed; subtieler alleen. Of de media doet het werk.
Ah ja, Wilders heeft banden met Rusland. Dat word ook geroepen door een Paternotte. Dat is gelukkig geen ernstige leugen. Om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Wilders roept dingen die toch wel een partijtje ernstiger en leugenachtiger zijn.
Dat hele "ja maar die anderen, huillie" daar trappen we niet in.
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah ja, Wilders heeft banden met Rusland. Dat word ook geroepen door een Paternotte. Dat is gelukkig geen ernstige leugen. Om maar wat te noemen.
Die heeft Geert dan ookquote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah ja, Wilders heeft banden met Rusland. Dat word ook geroepen door een Paternotte. Dat is gelukkig geen ernstige leugen. Om maar wat te noemen.
Misschien moet jij je eens inlezen, beste vriend.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk hem eens glunderen...
Je kan je afvragen wat hij daar doet, met zo'n grijns op zijn smoel, een paar jaar nadat dat land een paar honderd van zijn landgenoten om zeep heeft geholpen.
Timmermans is ook emotioneel.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 08:01 schreef Ludachrist het volgende:
Emotioneel topicreeksje is dit geworden, best genieten.
Frans kijkt vooral hoe Reagan het schalks deed..... ik spreek Frans, ben wereldmens en zal van mijn positie, ervaring en leeftijd geen misbruik maken om te stellen dat het klimaat mensen doodmaakt.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de campagne van Frans dit prima tegen ze kan gebruiken als ze het een beetje slim aanpakken.
Geert heeft als alleenheerser ook wat met onderdrukking en onderdrukt worden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van Rusland is hij grote fan ja.
decennia lang de tsaar spelenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geert heeft als alleenheerser ook wat met onderdrukking en onderdrukt worden.
En de koning drinkt een biertje met Poetin.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk hem eens glunderen...
Je kan je afvragen wat hij daar doet, met zo'n grijns op zijn smoel, een paar jaar nadat dat land een paar honderd van zijn landgenoten om zeep heeft geholpen.
Voor een beetje domme Alex wel het excuus dat hij verder qua politiek geen betekenis heeft en zich in die positie(s) heeft laten manoeuvreren. Blijft wel humor hoe hem dat allemaal gebeurd.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
En de koning drinkt een biertje met Poetin.
#nietmijnkoning
Okquote:Op zaterdag 22 juli 2023 01:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Sterker nog, al zouden ze de verkiezingen winnen is het nog niet zeker dat hij premier wordt. Stel dat ze 28 zetels zouden halen (ik verwacht het niet eerlijk gezegd) dan heb je er nog 48 nodig. Van D66 hoef je het niet te hebben, want die vallen echt compleet weg straks. Een deel D66 stemmers zal wellicht naar PVDA/GL verschuiven.
Dan moet je als PVDA/GL dus een coalitie zien te vormen met partijen als VVD, BBB, PVV (en/of misschien JA21). Allemaal partijen die behoorlijk rechts zijn en dan zou die hele linkse partij ook nog de MP willen leveren. Succes met de formatie. Dat gaat 'm niet worden.
Klinkt leuk als opties qua aantal (verwachte) zetels, maar PVDA/GL met rechtse partijen als VVD, BBB, PVV, JA21 gaat niet werken. Sowieso trekken VVD stemmers Frans Timmermans niet, dus VVD zal eisen dat zij de premier gaan leveren en niet PVDA/GL. Dat gaat de klimaatpaus niet accepteren, dus dan komen ze er niet uit.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:37 schreef Misrer1972 het volgende:
Ok
Laten we eens kijken naar mogelijke coalitiemogelijkheden met PvdA/GL, VVD en BBB:\
Kabinet PvdA/GL Frans Timmermans als premier
Coalitiemogelijkheid 1: PvdA/GL 28, VVD 25, BBB 21, JA21 6, samen 80 zetels Irechts)
Coalitiemogelijkheid 2: PvdA/GL 28, VVD 25, BBB 21, PVV 15 samen 89 zetels
Bron: Peiling I&O Research
Kabinet VVD, Dilan Yeşilgöz-Zegerius als premier
Coalitiemogelijkheid A: VVD 28, PvdA/GL 20, BBB 23, JA21 6, samen 77 zetels (rechts)
Coalitiemogelijkheid B: VVD 28, PvdA GL 20, BBB 23, Volt 5, samen 76 zetels
bron: Peiling Ipsos
Ja, dit is wel een essentiële inderdaad. Hij kan veruit de meeste zetels gaan behalen als hij mee gaat doen. Punt is wel dat mensen vooral op hem zouden stemmen vanwege hoe hij zich kan vastbijten in dossiers en de onderste steen boven wil halen. Aan die kwaliteiten heeft hij als premier niet veel, want daar heeft hij dan simpelweg geen tijd voor. Als je op hem stemt moet je dus wel beseffen dat je of een premier krijgt die niet kan doen waar hij goed in is of dat hij het premierschap aan een ander laat.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:37 schreef Misrer1972 het volgende:
Het kan alles veranderen, als de partij van Omzigt mee doet aan de Tweede Kamerverkiezingen, volgens de peilingen is Lijst Omzigt de grootste met 46 zetels(!) en kleine partijen zullen mogelijk de Tweede Kamer verlaten als ze te weinig voorkeursstemmen krijgen.
Hij heeft een belangrijke kwaliteit; hij liegt niet continu.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Klinkt leuk als opties qua aantal (verwachte) zetels, maar PVDA/GL met rechtse partijen als VVD, BBB, PVV, JA21 gaat niet werken. Sowieso trekken VVD stemmers Frans Timmermans niet, dus VVD zal eisen dat zij de premier gaan leveren en niet PVDA/GL. Dat gaat de klimaatpaus niet accepteren, dus dan komen ze er niet uit.
En als VVD de grootste wordt dan verwacht ik niet dat PVDA/GL in de coalitie komt. Dan zal het eerder richting VVD. BBB, PVV, JA21, CDA zijn denk ik.
[..]
Ja, dit is wel een essentiële inderdaad. Hij kan veruit de meeste zetels gaan behalen als hij mee gaat doen. Punt is wel dat mensen vooral op hem zouden stemmen vanwege hoe hij zich kan vastbijten in dossiers en de onderste steen boven wil halen. Aan die kwaliteiten heeft hij als premier niet veel, want daar heeft hij dan simpelweg geen tijd voor. Als je op hem stemt moet je dus wel beseffen dat je of een premier krijgt die niet kan doen waar hij goed in is of dat hij het premierschap aan een ander laat.
Ik zie een PVV in geen enkele combinatie opduiken in een regering.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:37 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ok
Laten we eens kijken naar mogelijke coalitiemogelijkheden met PvdA/GL, VVD en BBB:\
Kabinet PvdA/GL Frans Timmermans als premier
Coalitiemogelijkheid 1: PvdA/GL 28, VVD 25, BBB 21, JA21 6, samen 80 zetels Irechts)
Coalitiemogelijkheid 2: PvdA/GL 28, VVD 25, BBB 21, PVV 15 samen 89 zetels
Bron: Peiling I&O Research
Kabinet VVD, Dilan Yeşilgöz-Zegerius als premier
Coalitiemogelijkheid A: VVD 28, PvdA/GL 20, BBB 23, JA21 6, samen 77 zetels (rechts)
Coalitiemogelijkheid B: VVD 28, PvdA GL 20, BBB 23, Volt 5, samen 76 zetels
bron: Peiling Ipsos
Het kan alles veranderen, als de partij van Omzigt mee doet aan de Tweede Kamerverkiezingen, volgens de peilingen is Lijst Omzigt de grootste met 46 zetels(!) en kleine partijen zullen mogelijk de Tweede Kamer verlaten als ze te weinig voorkeursstemmen krijgen.
Ok, ik denk een minderheidskabinet zal komen vooral dat PvdA/GL, BBB en VVD met zijn drieen de ministers en staatsecretaris leveren zoals JA21 of PVV ze kunnen gedogen. Op een moment denk ik dat Frans niet zo lang premier blijft als met zijn PvdA/GL in een kabinet met VVD en BBB zit, is een recept voor ruzies en irritaties met andere partners. Ik opteer voor een VVD-kabinet onder leiding van Dilan als allereerste vrouwelijke Nederlandse premier uit geschiedenis, dat is vooral beter voor aanzien van Nederland in hele wereld.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie een PVV in geen enkele combinatie opduiken in een regering.
Ook zie ik niet goed hoe burntrooper Omtzigt in die korte tijd een fatsoenlijke lijst, programma en laat staan capabele ministers kan gaan samenstellen om deel te nemen aan een regeringscombinatie.
Rutte heeft imo niet voor niets strategisch nu het stokje neergelegd. In een periode dat krachten zijn ontstaan die zo nog niet tot wasdom kunnen komen.
En nee, het samengaan van PvA met GL is vooral een (s)linkse noodsprong om nog wat elan te kunnen krijgen. PvdA wordt met huid en haar opgevreten door het (elitair) nieuwe links.
Het zal uiteindelijk een minderheidskabinet worden dat dan voorgezeten wordt door Dilan of Frans. Deze laatste zal het strategisch wel worden zodat de VVD zich (beter) in de coulissen van het GP rariteitenkabinet kan hergroeperen en Frans z'n laatste carnavalsfeestje kan bijschrijven.
Het minderheids Kabinet wordt dan in de praktijk door Caroline & Pieter vanuit (s)electieve Kamermeerderheden aangestuurd.
Gaat wel heel erg interessant worden hoe Gl/Pvda gaan bedisselen hoe zij allerlei momentele crises denken te gaan oplossen.... niet in de laatst met waar Frans himself die met zijn klimaatstrijd heeft bewerkstelligd.
quote:
Dat zou in die situatie, voor mij ook de enige meerwaarde zijn dat Dilan als whatever vrouw komend vanuit (haar achtergrond) situatie en niet te vergeten energieke strijdlust dan duidelijk maakt dat in Nederland met recht geen onderscheid (meer) geldt op grond van afkomst e.d.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:17 schreef Misrer1972 het volgende:
.... Ik opteer voor een VVD-kabinet onder leiding van Dilan als allereerste vrouwelijke Nederlandse premier uit geschiedenis, dat is vooral beter voor aanzien van Nederland in hele wereld.
Yeşilgöz komt op mij over als getalenteerd en capabel en ik zou op haar kunnen stemmen. Alleen dat VVD-Kamerlid Ruben Breukelmans de deur openzet voor samenwerking met de PVV baart mij zorgen en is voor mij reden om de VVD links te laten liggen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zou in die situatie, voor mij ook de enige meerwaarde zijn dat Dilan als whatever vrouw komend vanuit (haar achtergrond) situatie en niet te vergeten energieke strijdlust dan duidelijk maakt dat in Nederland met recht geen onderscheid (meer) geldt op grond van afkomst e.d.
Ik begin mij nu al te vermaken hoe zij zich (inter)nationaal gaat opmaken en no-nonsens gaat voorstellen.
Mijn stem heeft ze alleen daarom al. Maar goed, tegen die tijd eerst bekijken of dat überhaupt opportuun is om zoden aan de dijk te zetten.
Duidelijke boodschap aan PvdA/GL; “Jullie zullen niet de enige gesprekspartner zijn.”quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Yeşilgöz komt op mij over als getalenteerd en capabel en ik zou op haar kunnen stemmen. Alleen dat VVD-Kamerlid Ruben Breukelmans de deur openzet voor samenwerking met de PVV baart mij zorgen en is voor mij reden om de VVD links te laten liggen.
Is ongetwijfeld onderdeel van het spel. Maar onder Rutte was duidelijk dat er een hernieuwde samenwerken met de PVV niet ging gebeuren.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Duidelijke boodschap aan PvdA/GL; “Jullie zullen niet de enige gesprekspartner zijn.”
Gewoon een schaakzet.
Nou, volgens mij is de hele opzet van de val van het kabinet geweest, waar de VVD volgens mij bewust op heeft aangestuurd, om over rechts te gaan.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Duidelijke boodschap aan PvdA/GL; “Jullie zullen niet de enige gesprekspartner zijn.”
Gewoon een schaakzet.
De vraag is wmb allereerst of Geert wel wil en dan kan samenwerken met Dilan die in alles gaat vertegenwoordigen dat zijn gedachtegoed als beeld verwerpt.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Yeşilgöz komt op mij over als getalenteerd en capabel en ik zou op haar kunnen stemmen. Alleen dat VVD-Kamerlid Ruben Breukelmans de deur openzet voor samenwerking met de PVV baart mij zorgen en is voor mij reden om de VVD links te laten liggen.
Ik herinner me nog dat er linkse zurigheid was toen CDA - VVD de uitkomst was. Op z'n tijd moeten de kaarten eens opnieuw geschud worden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En water is nat. Punt is alleen dat hij meestal niet oprecht emotioneel is, maar emotie gebruikt voor politiek gewin.quote:
Gewoon een supporter bij Roda?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het stuk van Joop stelt dat hij enerzijds het verwijt krijgt elitair te zijn, om tegelijkertijd te worden aangevallen dat hij een beetje de gewone man loopt uit te hangen op de tribune van Roda.
Er wordt nergens ontkend dat hij tot de elite behoort.
Niet hele topic gevolgd hoor, dus wellicht al langsgekomen. Maar ik werd er vanmiddag op gewezen dat het niet zulke nonsense was.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:11 schreef Repentless het volgende:
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat deze man op enigerlei wijze een stemmenkanon voor PvdA/GroenLinks kan worden. Laat staan dat ze de grootste worden zodat hij premier wordt.
Hoe links/'progressief'/socialistisch iemand ook is en dat gedachtengoed een warm hart toedraagt: deze man druist toch in heel zijn presentatie vrijwel volledig in tegen die principes? Ondanks al zijn prachtige verhalen, zie je simpelweg iemand die zich vooral tegoed doet aan de overdaad en luxe die een goedbetaalde EU-functie hem opleveren.
Na zijn overstap naar de EU is hij binnen een zeer kort tijdsbestek getransformeerd naar een persoon die je mijns inziens kunt typeren als 'volgevreten'. Ik snap dat dit allemaal als simplistische beeldvorming/symboliek kan overkomen, maar laat dat laatste nu juist net het handelsmerk van Timmermans zelf zijn. Dan is het dus ook geen probleem om het zo oppervlakkig te benaderen, want dat is geheel in de stijl van Timmermans.
Zijn emotionele speech over MH17 met louter nonsens, waarbij hij gewoon een act opvoerde ter meerdere eer en glorie van zichzelf, het aanhalen van een slachtoffer van de storm in Nederland voor zijn klimaatagenda, het zonder enige gêne gaan zitten janken bij een film over jezelf, eredoctoraten in ontvangst nemen voor het simpelweg uitvoeren van je werk, etc. Deze man zit er voor zichzelf, acteert een persoon die begaan is met minderbedeelden of slachtoffers van tragedies en heeft een waanbeeld van zichzelf als 'redder' van het klimaat. Dit terwijl hij een riant salaris opstrijkt, zonder te knipperen uitgebreid van alle luxe gebruikmaakt die hij anderen juist wil ontzeggen omwille van 'een hoger doel' en geïrriteerd raakt als hij kritiek krijgt. Zijn er echt mensen te vinden die deze man sympathiek, oprecht of authentiek vinden?
Wat ik me overigens afvraag: hij zegt alleen voor het torentje te komen. Wat betekent dat dan precies? Je wordt lijsttrekker (ten koste van een collega binnen je partij dus), maar als het resultaat tegenvalt en die positie buiten bereik is, dan zwaai je direct af zonder in het parlement plaats te nemen? Jammer voor de mensen die op je gestemd hebben? Is democratie voor zo'n figuur niets meer dan: "alleen als ik de baas word, is het goed genoeg voor mij"? Zo iemand durft zichzelf 'volksvertegenwoordiger' te noemen?
https://www.om.nl/actueel(...)-zuurstofmasker-mh17quote:Gisteravond heeft minister Timmermans gezegd dat er bij één van de slachtoffers van de MH17 een ‘zuurstofkapje’ is aangetroffen. Daarmee is de indruk gewekt dat inzittenden mogelijk langer in leven zijn geweest.
Bij het identificatieonderzoek is inderdaad een zuurstofmasker aangetroffen. Het betreft een slachtoffer met niet Nederlandse nationaliteit. Het zuurstofmasker was bevestigd met een elastiek om de nek van het slachtoffer.
De essentie volgt direct erna:quote:Op zondag 23 juli 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet hele topic gevolgd hoor, dus wellicht al langsgekomen. Maar ik werd er vanmiddag op gewezen dat het niet zulke nonsense was.
Het OM toen der tijd:
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)-zuurstofmasker-mh17
quote:Bij het identificatieonderzoek is inderdaad een zuurstofmasker aangetroffen. Het betreft een slachtoffer met niet Nederlandse nationaliteit. Het zuurstofmasker was bevestigd met een elastiek om de nek van het slachtoffer. Het zuurstofmasker is door het Nederlands Forensisch Instituut onderzocht op vingerafdrukken, speeksel en DNA. Dit onderzoek heeft geen resultaat opgeleverd. Hoe en wanneer het zuurstofmasker bij het slachtoffer om de nek is gekomen, is onbekend. De betrokken nabestaanden zijn hier destijds over geïnformeerd. Bij geen van de andere geborgen slachtoffers is een zuurstofmasker aangetroffen.
Maar bij een dus wel. Dus het was geen nonsense wat ie zei.quote:
Dat klopt dus.quote:Gisteravond heeft minister Timmermans gezegd dat er bij één van de slachtoffers van de MH17 een ‘zuurstofkapje’ is aangetroffen.
Is inderdaad al besproken in deeltje 2. Jeroen Pauw had er dit op te zeggen:quote:Op zondag 23 juli 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet hele topic gevolgd hoor, dus wellicht al langsgekomen. Maar ik werd er vanmiddag op gewezen dat het niet zulke nonsense was.
Het OM toen der tijd:
[..]
Timmermans zijn verhaal gaat uit van passagiers die bewust het zuurstofmasker op hebben gedaan en uitgebreid afscheid van elkaar hebben genomen voor ze overleden. Er is niets van al het bewijs dat daarop duid. Het zuurstofmasker is niet opgezet aangezien er dan op zijn minst vingerafdrukken en/of speeksel op zou zitten en al het bewijs duid erop dat vrijwel direct na de inslag het vliegtuig uiteen is gevallen.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar bij een dus wel. Dus het was geen nonsense wat ie zei.
[..]
Dat klopt dus.
Timmermans sloot zijn toespraak af met “We zullen het nooit weten.”.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Is inderdaad al besproken in deeltje 2. Jeroen Pauw had er dit op te zeggen:
[ twitter ]
Dat was het wel. Het was een volledig uit de duim gezogen verhaal. Er waren 298 personen aan boord van dat toestel. De kans dat 1 zuurstofmasker toevalligerwijs om de nek van 1 van de slachtoffers terecht is gekomen van een toestel dat van 10 kilometer hoogte is neergestort (zonder speeksel, vingerafdrukken of DNA erop), is aanzienlijk hoger dan dat de slachtoffers die laatste momenten hebben beleefd zoals Timmermans die zo tenenkrommend schetste in die speech.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar bij een dus wel.
Dus echt compleet nonsense was het niet wat ie daar vertelde.
Maar we weten het wel vrij zeker vanwege al het bewijs dat we hebben. Geen enkele passagier heeft de tijd gehad om een zuurstofmasker op te zetten. Het allerlaatste dat te horen is is de inslag van de buk. En al het bewijs duid er op dat het vliegtuig vrijwel direct uiteen is gevallen. Niks lijkt er op dat ook maar 1 passagier afscheid heeft kunnen nemen en toch houd Timmermans dat emotionele verhaal.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Timmermans sloot zijn toespraak af met “We zullen het nooit weten.”.
Het zuurstofkapje klopte (zie persbericht OM bierboven), maar het toén naar buiten brengen, was inderdaad gewoon onhandig.
Het punt is niet of en dat er een zuurstofmasker is aangetroffen maar hoe Timmermans in functie met dat verhaal daaraan een eigen speculerende invulling gaf. Ik laat dan nog in het midden wat zijn motieven zijn en waren.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het OM toen der tijd:
[..]
Onhandig is dat je wat doms zegt en dat ook met excuses toegeeft.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zuurstofkapje klopte (zie persbericht OM bierboven), maar het toén naar buiten brengen, was inderdaad gewoon onhandig.
Dit dus. Tussen het moment van lancering van die buk-raket vanaf de grond en de impact op 10 km hoogte heeft hooguit 8 seconden gezeten. Daarna viel het toestel uit elkaar en stortte het neer. Dat gaat zo snel, het toestel wordt uiteen gereten, de druk valt vanuit het niets weg en je gaat neer. Je kunt er een heel mooi verhaal zoals Timmermans van maken met allerlei rationele gedachten, handelingen en emoties, maar het slaat nergens op.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het punt is niet of en dat er een zuurstofmasker is aangetroffen maar hoe Timmermans in functie met dat verhaal daaraan een eigen speculerende invulling gaf. Ik laat dan nog in het midden wat zijn motieven zijn en waren.
Hij had gewoon zijn mond moeten houden en niet gaan droomwandelen en rondgraaien in wonden van anderen. Ook omdat dit uiterst pijnlijk is voor nabestaanden die daarmee door hem op een niets toevoegend spoor zijn gezet dat geenszins zo hoeft te zijn.
Ik neem het Timmermans ernstig kwalijk dat hij keer op keer, iemands persoonlijk leed aangrijpt om zelf een punt te kunnen maken. Dat hij dat kennelijk niet snapt maakt mij meer dan duidelijk dat hij niet thuishoort in de politiek.
Verdriet en de interpretatie daarvan is allereerst een privaat gebeuren en mag nooit op het publieke toneel worden toegepast om misbruikt te worden.
En als andermans emotie al gebruikt gaat worden, vraag dan op zijn minst toestemming van alle betrokkenen zodat die dat daarmee niet ongevraagd geconfronteerd worden.
Zoals ik ergens las, heeft Rutte een probleem met het hebben van een actieve herinnering en Timmermans vooral een veel groter probleem met het hebben van zelfgemaakte herinneringen.
[..]
Onhandig is dat je wat doms zegt en dat ook met excuses toegeeft.
Timmermans toont vooral een patroon dat hij voorvallen aangrijpt om zijn punt te kunnen maken.
Dit zal best de inspiratie geweest zijn, maar dan nog is het van a tot z een gelogen verhaal. En het is niet 1 keer, maar een patroon bij hem, want er zijn meer voorbeelden, tot aan afgelopen maand aan toe met de zomerstorm. Timmermans is wat dit betreft gewoon een enorme gek en volstrekt ongeschikt als MP.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dag er op rechts wordt gedacht dat op links het morele kompas zo afwezig is dat men zelfs voor zo’n paardenlul zou kunnen stemmen lijkt mij niet iets om over te boasten.quote:Op maandag 24 juli 2023 04:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Toch is men op rechts bang van hem. Mooi zo.
Ja de angst is groot bij rechts.quote:Op maandag 24 juli 2023 04:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
PvdA/GL gaat ongetwijfeld stijgen. Maar wél ten koste van gelijksoortige partijen.quote:
Timmermans is in staat ook kiezers weg te halen bij D66, misschien ook mensen die Omtzigt overwegen, ik ken zelfs een paar verstokte VVD-stemmers die nogal pro-EU zijn die Timmermans wel zien zitten (mijn eigen vader bijvoorbeeld).quote:Op maandag 24 juli 2023 07:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
PvdA/GL gaat ongetwijfeld stijgen. Maar wél ten koste van gelijksoortige partijen.
Met wie willen ze dan gaan regeren? Ze gaan nooit meer zo een meegaand type als Rutte op rechts aantreffen.
Ja ieder lidstaat krijgt er een. Dus als de zittende weggaat mag het kabinet een nieuwe aanwijzen. Gebeurde ook in 1993 tussentijds toen Andriessen weg ging.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met gelijksoortig refereerde ik ook aan partijen als D66. (Maar ik was hierin blijkbaar niet duidelijk) Ofschoon D66 eigenlijk rechts is, koketteert men veel met “progressieve” partijen op Links.quote:Op maandag 24 juli 2023 07:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Timmermans is in staat ook kiezers weg te halen bij D66, misschien ook mensen die Omtzigt overwegen, ik ken zelfs een paar verstokte VVD-stemmers die nogal pro-EU zijn die Timmermans wel zien zitten (mijn eigen vader bijvoorbeeld).
Met andere woorden; ik denk dus wel degelijk dat hij in staat is wat kiezers ter rechterzijde binnen te halen.
Politici zijn geen filosofen.quote:Op maandag 24 juli 2023 08:10 schreef Seeburg54 het volgende:
Geen idee of Timmermans het torentje zal gaan bereiken, en niemand weet of hij goede dingen zal gaan doen mocht hij het redden. Feit is dat het de afgelopen jaren een klerezooi was onder Rutte en trawanten.
Timmermans is wel een type met veel kennis van zaken in de politiek, maar deze kennis op een niet altijd kieze manier gebruikt. Zelfs misbruikt in geval van MH17. Bovendien zijn sommige denkbeelden van hem wat betreft klimaat bizar, dan denk ik vooral aan het biomassa verhaal.
De alternatieven zijn verder ook niet best helaas.
Terecht dat rechts hem knijpt, maar wat hebben we aan een rechtse regering? Waar Timmermans misschien qua klimaat doorslaat, rechts zal klimaat en natuur ondergeschikt maken aan geld verdienen. En hoewel ik vermoed dat, gezien door de eeuwen heen er klimaatveranderingen waren, we er wellicht niet veel grip op gaan hebben, we moeten ophouden met zo raar om te gaan met deze aarde.
Ik wens hem veel succes.quote:Op maandag 24 juli 2023 06:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dag er op rechts wordt gedacht dat op links het morele kompas zo afwezig is dat men zelfs voor zo’n paardenlul zou kunnen stemmen lijkt mij niet iets om over te boasten.
De BBB zou echt een ramp zijn ja.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Politici zijn geen filosofen.
Om een "redelijke verandering" te bereiken bij bedrijven is het dikker aanzetten wel nodig.
Relativeren is wat degenen doen die vinden dat alles maar op z'n beloop moet worden gelaten. De BBB zou alles rondom landbouw en uitstoot (naar de voor hun makkelijke weg) gaan lopen relativeren en tunnelen naar alles 'behalve' de landbouw.
Moeilijke ingrepen krijgen altijd weerstand.
Beetje showman met zijn MH17 verhaal. Hou het liever bij de feiten en zeg gewoon dat er nog niet genoeg bekend is, in plaats van zelf in te vullen. Is gewoon niet nodig, alleen al uit respect.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:02 schreef speknek het volgende:
Wat loopt iedereen te mekkeren over dat verhaal van Timmermans, op dat moment was er heel veel speculatie over of de mensen het bewust meegekregen hadden of niet, en het courante verhaal was zelfs dat een heel gedeelte nog bij bewustzijn was, omdat hun lichamen intact op de grond vielen. Er is dus niks geks aan zijn speculatie. Mensen hebben echt het geheugen van een gekookt ei. Zeker als ze zich daarna omdraaien en iets positiefs zeggen over Omtzigt.
Ik vind Timmermans ook een hinderlijk theatrale man, maar het bij de feiten houden speelde 100% in de kaart van Rusland, en je ziet dan ook dat de andere Europese "bondgenoten" al snel dachten van nou het zal allemaal wel niet onze burgers, laten we NordStream 2 opstarten. Het probleem was dat er juist niet genoeg de emotionele kant benadrukt werd. Zoals ik al zei ik heb verder niks met Timmermans, maar dat deed hij wel goed vond ik.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Beetje showman met zijn MH17 verhaal. Hou het liever bij de feiten en zeg gewoon dat er nog niet genoeg bekend is, in plaats van zelf in te vullen. Is gewoon niet nodig, alleen al uit respect.
Los of dit rechts of links zou zijn, is het geen goed idee om ziende blind een over het paard getilde fantast aan het roer te zetten, puur omdat die zoetgevooisde verhalen kan vertellen.quote:Op maandag 24 juli 2023 04:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Politici zijn idd geen filosofen idd en dan moet je ook niet gaan filosoferen over de rug van betrokken slachtoffers en hier nabestaanden.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Politici zijn geen filosofen.
Om een "redelijke verandering" te bereiken bij bedrijven is het dikker aanzetten wel nodig.
Relativeren is wat degenen doen die vinden dat alles maar op z'n beloop moet worden gelaten. De BBB zou alles rondom landbouw en uitstoot (naar de voor hun makkelijke weg) gaan lopen relativeren en tunnelen naar alles 'behalve' de landbouw.
Moeilijke ingrepen krijgen altijd weerstand.
Over het paard getilde fantast heb ik nog niet voorbij zien komen. Ik zet 'm bij de lijst. Ach, schijnt normaal te zijn in de politiek daarom heb ik niets met politici. De poppetjes boeien me ook helemaal niet. Ik kijk naar een programma, maak een strategische afweging en breng dan mijn stem uit. De rest is aan hen. Lijkt me vrij ondankbaar werk trouwens.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los of dit rechts of links zou zijn, is het geen goed idee om ziende blind een over het paard getilde fantast aan het roer te zetten, puur omdat die zoetgevooisde verhalen kan vertellen.
Beter iemand met radar en vastbeslotenheid om koers te houden zodat we niet verder op de klippen afstevenen.
Je hebt het er maar moeilijk mee.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Politici zijn idd geen filosofen idd en dan moet je ook niet gaan filosoferen over de rug van betrokken slachtoffers en hier nabestaanden.
Ga dus - ook als politicus - geen kulverhaal ophangen wat iemand in het toestel nog zou hebben kunnen hebben gedacht. Helaas heeft Timmermans er patent om andermans waargenomen voorval, direct om te zetten in een eigen veronderstelling.
De methode van gevoelens aandikken om op grond van veronderstellingen zieltjes te winnen maakt iemand geen haar beter dan de ontkenner die het verhaal uitdunt om het tot andermans ongelukje te maken.
En ja er zijn - altijd - belangrijke zaken om over te beslissen maar ga die niet op grond van een persoonlijk voorval of emotie koppelen aan het klimaat (feitelijk en figuurlijk).
Dat iemand in goede doen bv tegen intensieve landbouw is moet dat niet uitmonden in een oorlog wie het beste eco(leed)beeld maakt.
Wanneer verandering nodig is (?), moeten de (direct) betrokkenen een alternatief hebben en dat is niet een "offer you can't refuse" als slikken of stikken. Dat BBB opkomt voor haar kiezers is haar verder niet te verwijten.
Dat nog los dat boeren zeker niet als eigen doel heeft om hun lokale natuur als broodwinning te willen "beschadigen" maar dit doen omdat er simpelweg een aantrekkelijk grote vraag is naar de daar vanuit voortvloeiende producten.
Indien er geen vraag is naar het vlees of de melk of graan, zal een boer dat niet - laat staan , intensief - gaan produceren.
Hmmm... waarop baseer je dat of gaan zelfbedachte veronderstellingen een rol spelen in een strategie ?quote:Op maandag 24 juli 2023 14:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Over het paard getilde fantast heb ik nog niet voorbij zien komen. Ik zet 'm bij de lijst. Ach, schijnt normaal te zijn in de politiek daarom heb ik niets met politici. De poppetjes boeien me ook helemaal niet. Ik kijk naar een programma, maak een strategische afweging en breng dan mijn stem uit. De rest is aan hen. Lijkt me vrij ondankbaar werk trouwens.
[..]
Je hebt het er maar moeilijk mee.
Ik meen mij te herinneren dat hij destijds de nodige lof toegezwaaid kreeg vanwege die speech, ook in ons land.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind Timmermans ook een hinderlijk theatrale man, maar het bij de feiten houden speelde 100% in de kaart van Rusland, en je ziet dan ook dat de andere Europese "bondgenoten" al snel dachten van nou het zal allemaal wel niet onze burgers, laten we NordStream 2 opstarten. Het probleem was dat er juist niet genoeg de emotionele kant benadrukt werd. Zoals ik al zei ik heb verder niks met Timmermans, maar dat deed hij wel goed vond ik.
Was er een keer een politicus bevlogen en vol passie met een toespraak die zelfs ver buiten ons land zijn invloed had..quote:Op maandag 24 juli 2023 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat hij destijds de nodige lof toegezwaaid kreeg vanwege die speech, ook in ons land.
De lengte van je posts.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... waarop baseer je dat of gaan zelfbedachte veronderstellingen een rol spelen in een strategie ?
Verder goed om niet te kijken naar raaskallende poppetjes en vooral programma's te volgen.
Wat dan precies het landelijke programma is van de GP combinatie is buiten gezamenlijk uitgestraald opportunisme, verder diffuus.
GroenLinks en PvdA verschillen bv in de provincie inhoudelijk over het woningbeleid of bv vliegvelden zoals Lelystad (dat een nationaal belang - ontlasting Schiphol - dient). En zo zijn er meer thema's - ook migratie - waar GL lokaal anders denkt dan een PvdA. Dat dan als kiezersgok in het duister te nemen voor landelijke verkiezingen om een elitaire Timmermans op het paard te kunnen zetten, is vooral een noodsprong.
Kan je nagaan, als iets echt dwars zit.quote:
Het was ook een mooie speech maar wat hij had moeten weglaten of en wat de momenten waren die slachtoffers zelf zouden hebben doorgemaakt. Hij heeft geen enkel recht om in functie van MinBuz te speculeren. Of en zo ja slachtoffers zich bewust waren van de aanslag, zullen we nooit weten en ik heb er zelf meer vrede mee te mogen bedenken dat zij dat ook niet wisten.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat hij destijds de nodige lof toegezwaaid kreeg vanwege die speech, ook in ons land.
Wordt politicus en zie jezelf falen voor NL en winnen voor Rusland. Forum wacht op je.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Beetje showman met zijn MH17 verhaal. Hou het liever bij de feiten en zeg gewoon dat er nog niet genoeg bekend is, in plaats van zelf in te vullen. Is gewoon niet nodig, alleen al uit respect.
In de eerste kamer kwam slechts 99% van de stemmen overeen. Fijn dat na vergaande verrafeling en versplintering eindelijk het tij gekeerd lijkt te zijn.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:22 schreef Hexagon het volgende:
Je moet de verschillen tussen Groenlinks en PvdA echt met een vergrootglas zoeken. Heel goed dat ze stoppen met elkaar op de vierkante millimeter te beconcurreren.
Den Uyll zou zich in zijn graf omdraaien als ie t wistquote:Op maandag 24 juli 2023 17:22 schreef Hexagon het volgende:
Je moet de verschillen tussen Groenlinks en PvdA echt met een vergrootglas zoeken. Heel goed dat ze stoppen met elkaar op de vierkante millimeter te beconcurreren.
Denk je niet dat die reeds uitgedraaid na Rutte 2?quote:Op maandag 24 juli 2023 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Den Uyll zou zich in zijn graf omdraaien als ie t wist
Probleem is dat hardliners als Rusland, Republikeins Amerika en vele anderen altijd de wildcard van "het volk" krijgen als het gaat om propaganda met snoeihard doordacht liegen en goedkoop en kritiekloos scoren.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het was ook een mooie speech maar wat hij had moeten weglaten of en wat de momenten waren die slachtoffers zelf zouden hebben doorgemaakt. Hij heeft geen enkel recht om in functie van MinBuz te speculeren. Of en zo ja slachtoffers zich bewust waren van de aanslag, zullen we nooit weten en ik heb er zelf meer vrede mee te mogen bedenken dat zij dat ook niet wisten.
Zijn goed voorbereide speech was geen slip of the finger maar - in perfect engels - een bewuste actie om onder het mom van een goede bedoeling, zijn denkbeelden voor een doel te gebruiken. Los daarvan is het en was het sws al kolder dat überhaupt een VN-resolutie nodig is om een terroristische actie te kunnen onderzoeken.
Dat Timmermans inging op hoe beelden van de opruiming, de werkwijze en de traagheid van de crashsite; pijnlijk waren, was weer terecht. Het blijft daarin onnodig om te gaan speculeren op wat inzittenden zouden hebben gedacht en gedaan. Later deed Frans - ondanks genegeerde kritiek - dat nog 's dunnetjes over met het verhaal van o.a. een gevonden zuurstofmasker.
Eensch en in mijn (kweet moralistisch) boekje moet je jezelf niet verlagen tot methoden van een agressor.quote:Op maandag 24 juli 2023 23:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Probleem is dat hardliners als Rusland, Republikeins Amerika en vele anderen altijd de wildcard van "het volk" krijgen als het gaat om propaganda met snoeihard doordacht liegen en goedkoop en kritiekloos scoren.
Maar dat er verwijten komen als links notabene propaganda inzet voor nabestaanden van MH17 of voor slachtoffers van 9/11. Dan moet ineens alles op de weegschaal en met een microscoop worden onderzocht tot er een woord gezegd mag worden.
Forum, het Russich Opera, daar kan Timmermans qua theatraliteit niet tegenop.quote:Op maandag 24 juli 2023 23:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wordt politicus en zie jezelf falen voor NL en winnen voor Rusland. Forum wacht op je.
Lijkt me onverstandig om meningen van politici uit vervlogen tijden mee te gaan nemen.quote:Op maandag 24 juli 2023 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ken iemand die kan het vragen tegen kleine vergoedingquote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me onverstandig om meningen van politici uit vervlogen tijden mee te gaan nemen.
Wat een onzin. Den Uyl had meerdere voorlopers van GL in zijn kabinet.quote:Op maandag 24 juli 2023 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het PVDA gedachtegoed is wegquote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat een onzin. Den Uyl had meerdere voorlopers van GL in zijn kabinet.
Heel veel Vlamingen stemmen nog steeds PVDA hoor. De PvdA hier in Nederland wordt gewoon rechts ingehaald door populisme. Heel verstandig vermijden ze de valstrik om er zelf aan mee te gaan doen, maar dat betekent wel dat je de stemmen van, laten we zeggen, het minder intelligente deel van de bevolking kwijtraakt, die zich laten verblinden door one-liners en one-issue partijtjes.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het PVDA gedachtegoed is weg
De PVDA was DE arbeiders partij
heel Demka en Stork Jaffa , De Staats Mijnen stemden PVDA, en allemaal op Den Uyll
Ja woonde in ondiep, je was bij de vakbond en je stemde PVDA , klaar
en die nieuwlichters die gingen in overvecht wonen op stand , op 8 hoog , maar stemden ook pvda
nou dan is er van zijn partij in Europa ook niks meer over , dus dan zal ie geen functie meer hebben en zijn holmaat Samsom de vriend van Rutte ook nietquote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:04 schreef Arcee het volgende:
Als Timmermans geen premier wordt gaat hij denk ik vrij vlot weer terug naar Europa.
Frans Timmermans is van de europese commissie. Ik dacht dat D'66 de volgende commissaris mag leveren. Voor het europees parlement heeft Nederland 29 zetels te verdelen en daar mogen we in 2024 voor stemmen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan is er van zijn partij in Europa ook niks meer over , dus dan zal ie geen fuctie meer hebben en zijn holmaat Samsom de vriend van Rutte ook niet
volgens Bartquote:Op woensdag 26 juli 2023 09:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Frans Timmermans is van de europese commissie. Ik dacht dat D'66 de volgende commissaris mag leveren. Voor het europees parlement heeft Nederland 29 zetels te verdelen en daar mogen we in 2024 voor stemmen.
quote:De Partij van de Arbeid (PvdA) heeft 6 zetels in het Europees Parlement. Ze zijn lid van de Progressieve Alliantie van Socialisten en Democraten in Europa (S&D). De S&D is de grootste fractie in het Europees Parlement, met 145 zetels.
De leden van de PvdA in het Europees Parlement zijn:
Agnes Jongerius
Paul Tang
Vera Tax
Mohammed Chahim
Lara Wolters
Thijs Reuten
De PvdA is sinds de eerste rechtstreekse verkiezingen voor het Europees Parlement in 1979 vertegenwoordigd in het Parlement. De partij heeft in de loop der jaren een wisselende hoeveelheid zetels gehad, van 1 tot 10. In de afgelopen verkiezingen van 2019 behaalde de PvdA 6 zetels.
quote:De Europese Raad zal in november 2024 een nieuwe Commissie-voorzitter nomineren.
De meest waarschijnlijke kandidaat is Ursula von der Leyen, de huidige voorzitter van de Europese Commissie. Von der Leyen is een populaire kandidaat bij de grote fracties in het Europees Parlement, en ze heeft de steun van de meeste lidstaten.
Andere mogelijke kandidaten zijn Charles Michel, de voorzitter van de Europese Raad, en Emmanuel Macron, de president van Frankrijk.
Michel is een populaire kandidaat bij de liberale fractie, en hij heeft de steun van de meeste noordelijke lidstaten. Macron is een populaire kandidaat bij de sociaal-democratische fractie, en hij heeft de steun van de meeste zuidelijke lidstaten.
De uiteindelijke beslissing over wie de nieuwe Commissie-voorzitter wordt, ligt bij het Europees Parlement. Het Parlement kan de kandidaat van de Europese Raad goedkeuren, of het kan de kandidaat afwijzen.
Als het Parlement de kandidaat afwijst, zal de Europese Raad een nieuwe kandidaat moeten nomineren.
Het is dus nog niet zeker wie de volgende Commissie-voorzitter van de Europese Unie zal worden.
De meest waarschijnlijke kandidaat is Ursula von der Leyen, maar er zijn ook andere mogelijke kandidaten.
De uiteindelijke beslissing ligt bij het Europees Parlement.
Je hebt gelijk. Zoiets gaat zo snel.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar we weten het wel vrij zeker vanwege al het bewijs dat we hebben. Geen enkele passagier heeft de tijd gehad om een zuurstofmasker op te zetten. Het allerlaatste dat te horen is is de inslag van de buk. En al het bewijs duid er op dat het vliegtuig vrijwel direct uiteen is gevallen. Niks lijkt er op dat ook maar 1 passagier afscheid heeft kunnen nemen en toch houd Timmermans dat emotionele verhaal.
2 weken terug ook met de storm en de dode vrouw. Even gebruiken om je eigen standpunt kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:28 schreef nomina het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Zoiets gaat zo snel.
Hij gebruikte die doden om te shinen.
Wat heeft Omtzigt ermee te maken?quote:Op maandag 24 juli 2023 12:02 schreef speknek het volgende:
Wat loopt iedereen te mekkeren over dat verhaal van Timmermans, op dat moment was er heel veel speculatie over of de mensen het bewust meegekregen hadden of niet, en het courante verhaal was zelfs dat een heel gedeelte nog bij bewustzijn was, omdat hun lichamen intact op de grond vielen. Er is dus niks geks aan zijn speculatie. Mensen hebben echt het geheugen van een gekookt ei. Zeker als ze zich daarna omdraaien en iets positiefs zeggen over Omtzigt.
Heeft een acteur betaald om Russische propaganda te verspreiden op een bijeenkomst van nabestaandenquote:Op woensdag 26 juli 2023 10:36 schreef nomina het volgende:
[..]
Wat heeft Omtzigt ermee te maken?
Behalve dat Omtzigt wel een goed karakter heeft en Timmermans niet.
Wonderlijk inderdaad. Timmermans wordt door complete volksstammen verguisd vanwege dat emotionele MH17-verhaal, maar ondertussen wordt Omtzigt gepeild op 46 zetels. En daar zitten ongetwijfeld een hoop figuren tussen die Timmermans om de genoemde redenen zeggen te hekelen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Heeft een acteur betaald om Russische propaganda te verspreiden op een bijeenkomst van nabestaanden
https://nos.nl/artikel/22(...)ige-praten-over-mh17
Kun je beter een wat emotionele Timmerfrans hebben.
is idd afbraakpolitiekquote:Op woensdag 26 juli 2023 10:38 schreef michaelmoore het volgende:
Timemermans gaat met zijn dwingende natuurvoorschriften een dictaat opleggen aan nederland
Een ultieme machtsfactor is die natuur waanzin voor hem
Als zulke mensen aan de macht geproeft hebben dan weten ze wat goed werkt
Natuur herstel daar komt geen einde aan, nooit meer
quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wonderlijk inderdaad. Timmermans wordt door complete volksstammen verguisd vanwege dat emotionele MH17-verhaal, maar ondertussen wordt Omtzigt gepeild op 46 zetels. En daar zitten ongetwijfeld een hoop figuren tussen die Timmermans om de genoemde redenen zeggen te hekelen.
Je zou bijna denken dat het MH17-gedoe van Timmermans vooral een stok is om mee te slaan.
Opmerking was dan ook ironisch bedoeld.quote:
Het was toen nog vrij kleurloos qua politiek landschap, vergeleken met nu, maar de werkenden hadden daarmee wel een hele sterke lobby achter zich.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het PVDA gedachtegoed is weg
De PVDA was DE arbeiders partij
heel Demka en Stork Jaffa , De Staats Mijnen stemden PVDA, en allemaal op Den Uyll
Ja woonde in ondiep, je was bij de vakbond en je stemde PVDA , klaar
en die nieuwlichters die gingen in overvecht wonen op stand , op 8 hoog , maar stemden ook pvda
Werkenden hadden toen ook genoeg om voor te strijden. In de 20e eeuw heeft de arbeidsklasse voor elke centimeter moeten knokken, wat uiteindelijk heeft geleid tot de vorming van een brede, welvarende middenklasse.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het was toen nog vrij kleurloos qua politiek landschap, vergeleken met nu, maar de werkenden hadden daarmee wel een hele sterke lobby achter zich.
Tja, nieuwsberichten die tussen aanhalingstekens staan...quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Heeft een acteur betaald om Russische propaganda te verspreiden op een bijeenkomst van nabestaanden
https://nos.nl/artikel/22(...)ige-praten-over-mh17
Kun je beter een wat emotionele Timmerfrans hebben.
kloptquote:Op woensdag 26 juli 2023 10:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het was toen nog vrij kleurloos qua politiek landschap, vergeleken met nu, maar de werkenden hadden daarmee wel een hele sterke lobby achter zich.
En toch lijkt het ergens wel nodig gegeven rechten van bezorgers en bedrijven als deliveroo en Amazon die naar Amerikaans voorbeeld wilden/willen penetreren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkenden hadden toen ook genoeg om voor te strijden. In de 20e eeuw heeft de arbeidsklasse voor elke centimeter moeten knokken, wat uiteindelijk heeft geleid tot de vorming van een brede, welvarende middenklasse.
Maar die strijd is grotendeels gestreden. Het heeft voor de PvdA dan ook weinig nut om terug te keren op de oude schreden. De SP doet een poging daartoe, maar je ziet dat dat verhaal amper aanslaat in ons land.
Nu die zogenaamde middenklasse steeds vaker dreigt af te glijden naar de laag eronder, is er weer wat om voor te strijden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkenden hadden toen ook genoeg om voor te strijden. In de 20e eeuw heeft de arbeidsklasse voor elke centimeter moeten knokken, wat uiteindelijk heeft geleid tot de vorming van een brede, welvarende middenklasse.
Maar die strijd is grotendeels gestreden. Het heeft voor de PvdA dan ook weinig nut om terug te keren op de oude schreden. De SP doet een poging daartoe, maar je ziet dat dat verhaal amper aanslaat in ons land.
Den Uyl was voor promotie van het eigen woningbezit voor de arbeider, de premie A regeling , zodat kinderen een gezin konden stichten , dat kan nu niet meerquote:Op woensdag 26 juli 2023 11:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nu die zogenaamde middenklasse steeds vaker dreigt af te glijden naar de laag eronder, is weer wat om voor te strijden.
Klopt, en als je de PvdA volgt, zie je ook wel dat daar aandacht voor is. Ook op lokaal niveau zet de PvdA zich vaak aan voor de minima, door extraatjes te introduceren voor werkenden (en werklozen) die zich moeten redden met een minimuminkomen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En toch lijkt het ergens wel nodig gegeven rechten van bezorgers en bedrijven als deliveroo en Amazon die naar Amerikaans voorbeeld wilden/willen penetreren.
Daarentegen wordt een heleboel gelukkig al op EU niveau beschermd.
Deels mee eens. Maar het overgrote deel van de Nederlanders/kiezers behoort (nog) niet tot de afgegleden middenklassers. Die zien dus geen reden om heel links te stemmen. Nogmaals, zie de beperkte populariteit van de SP.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nu die zogenaamde middenklasse steeds vaker dreigt af te glijden naar de laag eronder, is weer wat om voor te strijden.
Het nrc-artikel staat dat niet.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:00 schreef nomina het volgende:
[..]
Tja, nieuwsberichten die tussen aanhalingstekens staan...
Omtzigt is binnen een maand overspannen als hij het probeert.quote:
Het kan ietsje langer duren, maar dat zal wel de uitkomst zijn ben ik bang.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:33 schreef Perrin het volgende:
Omtzigt is binnen een maand overspannen als hij het probeert.
Snap persoonlijk niet waarom een hoop kiezers in Omtzigt de ideale minister-president zien. De man is een dossiervreter, maar het ontbreekt hem aan charisma en people skills. Ik zie hem ook niet snel wheelen en dealen met Europese leiders. Omtzigt heeft iets nodig om tegen te strijden, dan is hij in z'n element. Als premier vervul je toch echt een andere rol.quote:
Ben ik wel met je eens. In dit topic heb ik dezelfde statements gegeven over Omzigt.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap persoonlijk niet waarom een hoop kiezers in Omtzigt de ideale minister-president is. De man is een dossiervreter, maar het ontbreekt hem aan charisma en people skills. Ik zie hem ook niet snel wheelen en dealen met Europese leiders. Omtzigt heeft iets nodig om tegen te strijden, dan is hij in z'n element. Als premier vervul je toch echt een andere rol.
Och, dat valt best mee. Ik ken meerdere Kamerleden persoonlijk en stuk voor stuk zetten die zich met de nodige passie in voor hun portefeuille. Merk ook dat sommigen zich oprecht kwaad maken over onderwerpen die henzelf (en hun achterban) aan het hart gaan.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens. In dit topic heb ik dezelfde statements gegeven over Omzigt.
Tengano in VKZ / Wat gaat Omtzigt doen?
Voor de rest is het bijna de enige vent daar waar je nog een beetje op kunt vertrouwen, en dat maakt hem als underdog tussen al die bad guys wel populair. Bijna een soort Rocky V waarvan je zeg maar hoopt dat hij toch nog een keer opstaat en iedereen tegen het canvas slaat.
Mijn idee. Die positie is niets voor Omtzigt, maar als hij bv een Mona Keizer (ex-CDA) kan strikken als partijleider, aangevuld met een naar rechts opgeschoven Plasterk, dan heb je toch een interessante opmaat voor een nieuwe midden-partij.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap persoonlijk niet waarom een hoop kiezers in Omtzigt de ideale minister-president zien. De man is een dossiervreter, maar het ontbreekt hem aan charisma en people skills. Ik zie hem ook niet snel wheelen en dealen met Europese leiders. Omtzigt heeft iets nodig om tegen te strijden, dan is hij in z'n element. Als premier vervul je toch echt een andere rol.
Plasterk? Waarom in vredesnaam? Omdat hij een zo nu en dan een column tikt die in de smaak valt bij het rechts stemmende deel der natie?quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mijn idee. Die positie is niets voor Omtzigt, maar als hij bv een Mona Keizer (ex-CDA) kan strikken als partijleider, aangevuld met een naar rechts opgeschoven Plasterk, dan heb je toch een interessante opmaat voor een nieuwe midden-partij.
Dit.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Plasterk? Waarom in vredesnaam? Omdat hij een zo nu en dan een column tikt die in de smaak valt bij het rechts stemmende deel der natie?
De man is een politieke windvaan en zijn ministerschap was bepaald geen doorslaan succes.
Keizer zal het goed doen bij een deel van de kiezers. Heb persoonlijk helemaal niets met haar.
Voorlopig gaat het nog te goed met de middenklasse. Neo-liberaal rechts moet nog echt wel een tijdje aan de macht blijven voordat deze groep door krijgt dat ze geen middenklasse meer zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Politieke windvaan? Hij is niet veranderd. Zijn partij is veranderd. Die herkent hij niet meer terug. Hij ziet de PvdA nu vooral focussen op groen en woke, maar niet meer op de gewone arbeider.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Plasterk? Waarom in vredesnaam? Omdat hij een zo nu en dan een column tikt die in de smaak valt bij het rechts stemmende deel der natie?
De man is een politieke windvaan en zijn ministerschap was bepaald geen doorslaan succes.
Keizer zal het goed doen bij een deel van de kiezers. Heb persoonlijk helemaal niets met haar.
Zijn standpunt inzake veeteelt is in 10 jaar 180º gedraaid. In milieutechnisch negatieve zin welteverstaan.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Politieke windvaan? Hij is niet veranderd. Zijn partij is veranderd. Die herkent hij niet meer terug. Hij ziet de PvdA nu vooral focussen op groen en woke, maar niet meer op de gewone arbeider.
Wist ik niet. Mocht je ergens enige bronnen hebben, dan lees ik ze graag.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zijn standpunt inzake veeteelt is in 10 jaar 180º gedraaid. In milieutechnisch negatieve zin welteverstaan.
Iemand postte het hier in NWS met bron en heb het gelezen. Even goed over nadenken waar dat precies was. Ik dacht in één van de stikstoftopics.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wist ik niet. Mocht je ergens enige bronnen hebben, dan lees ik ze graag.
Komt vast wel bovendrijven.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Iemand postte het hier in NWS met bron en heb het gelezen. Even goed over nadenken waar dat precies was. Ik dacht in één van de stikstoftopics.
Ik zal vanavond proberen het te vinden.quote:
Die focus op de 'gewone arbeider' was er ook allang niet meer toen Plasterk namens de PvdA in het kabinet zat. Althans, niet meer of minder dan nu. Dus als hij de partij niet langer 'herkent', dan heeft hij blijkbaar met z'n hoofd in z'n reet gezeten toen hij minister was. Verklaart wel waarom hij er zo'n potje van maakte.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Politieke windvaan? Hij is niet veranderd. Zijn partij is veranderd. Die herkent hij niet meer terug. Hij ziet de PvdA nu vooral focussen op groen en woke, maar niet meer op de gewone arbeider.
Deze!quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Iemand postte het hier in NWS met bron en heb het gelezen. Even goed over nadenken waar dat precies was. Ik dacht in één van de stikstoftopics.
versus dezequote:Nieuws » Intensieve Veeteelt » Opinie
vr, 13/10/2000 - 12:00am - webmaster
Vrijdag 13 oktober 2000 heeft minister Brinkhorst de Tweede Kamer een brief gestuurd met zijn voorstel voor een mega-bioindustrie in de Rotterdamse haven. Een gigantisch gebouw, waarin tienduizenden varkens worden gefokt, maar ook kippen en zalm. Dit is een voorstel dat tot de verbeelding spreekt. De varkensflat is het al genoemd, en ik hoorde ook al Porc Plaza.
Je kunt de discussie die hierover zal ontstaan van tevoren uittekenen. De minister zal wijzen op de winst in efficiëntie, op de geringere milieubelasting, en de lagere kans op ziektes zoals de varkenspest. Dan komt de tegenstand. Varkens horen niet in een kamertje op de vijfde etage. Maar daarop heeft de minister zeker een antwoord: immers de omstandigheden voor die varkens zijn niet slechter dan nu in de varkensstallen in de Peel, en zelfs iets beter, want de dieren zullen elke dag even gelucht worden, terwijl ze nu hun hele leven in een donkere stal zitten. Als je het vergelijkt met de huidige situatie, die we kennelijk ook accepteren, dan wordt het er alleen maar beter op. Voorspelbaar. Maar moeten we de discussie niet iets verbreden?
Ik ben geen vegetariër. Van mij mogen mensen dieren gebruiken voor hun doeleinden, en ook opeten. Maar er moet wel een balans zijn tussen doel en middel. Ik ben nu al een paar jaar lid van de Commissie Biotechnologie Dieren, die de regering adviseert over het genetisch manipuleren van dieren. Voor elke muis die in het kader van bijvoorbeeld het kankeronderzoek wordt gebruikt moet een vergunning worden aangevraagd, en dan zitten wij met een commissie van wijzen, van filosofen, theologen, dierenartsen, artsen, biologen, daar uitgebreid over te delibereren. Ik heb altijd gevonden dat er een disbalans was tussen al die aandacht voor die muizen, die worden ingezet voor zeer noodzakelijk en zeer hoogwaardig biomedisch onderzoek, en de nonchalance waarmee we miljoenen dieren een beestachtig bestaan geven terwille van een karbonade.
Op dit moment wordt de intensieve varkenshouderij door minister Brinkhorst teruggedrongen. De reden hiervoor is niet het dierenleed, maar de milieuoverlast van alle mest. Net nu dat begint te lopen komt de minister met een voorstel om de intensieve varkenshouderij op een milieuvriendelijker manier toch voort te zetten. Maar moeten we die kant wel op? Varkens zijn intelligente dieren, sociale dieren, ze staan in velerlei opzicht dicht bij de hond. Als ik vandaag een hondenfokkerij en abattoir zou starten, het hele leven vetmesten in een klein donker hok, dan zou iedereen het een grove schande vinden. Nu ís die sector eindelijk aan het inkrimpen, moeten we die trend nu gaan ombuigen? Of is het een mooi moment om langzaam een einde te maken aan een misstand.
Varkensvlees en kippeneieren zijn de laatste vijfentwintig jaar niet in prijs gestegen. Natuurlijk kiest de markt als er een keuze is voor het goedkopere product. Maar als elke karbonade afkomstig zou zijn van een scharrelvarken, en dus twee gulden meer zou kosten, zou dat dan zo´n ramp zijn? Nederland staat nu in de wereldtop als het gaat om export van varkensvlees. Is dat iets om trots op te zijn? Zouden we niet langzaamaan gewoon moeten stoppen met de intensieve varkenshouderij?
Ronald Plasterk, directeur van het Hubrecht Laboratorium
Dit praatje werd op TV uitgezonden in Buitenhof van de VPRO op zondag 15 oktober 2000
Projecten & onderwerpen:
Opinie
http://behouddeparel.nl/?q=node/50
En natuurijk mag iemand na 22 van mening veranderen, maar de argumenten van Plasterk 2000 gelden nu nog net zo goed. Als Plasterk 2000 aangaf dat een varken intellectueel en sociaal te vergelijken is met een hond, had ik graag iets specifieker gelezen waarom Plasterk 2022 dat geen bezwaar meer vindt.quote:Stikstof als smoesje voor een ander doel
author avatar
Door RONALD PLASTERK
Door de permanente mediacampagne zou je haast geloven dat er een zeer acuut stikstofprobleem is. Het NOS Journaal bracht als groot nieuws een rapport van twee ecologen dat de normen nog strenger moeten, en zelfs de ANWB deed een duit in het zakje. Reden genoeg om de zaak op een rijtje te zetten.
Allereerst worden stikstof en CO2 vaak door elkaar gegooid. De opwarming van de aarde speelt op wereldniveau, de effecten van stikstof zijn lokaal. Stikstof en CO2 zijn twee verschillende onderwerpen, en je kunt heel goed vraagtekens zetten bij het stikstofbeleid zonder dat je ’klimaatontkenner’ bent. Er bestaat zelfs een tegenstelling tussen klimaat- en stikstofbeleid. Stikstofdepositie veroorzaakt eutrofiëring, verrijking van schrale bodem, wat leidt tot groei van bomen. Waar dat gebeurt, wordt door Staatsbosbeheer met veel moeite ’afgeplagd’, de bodem wordt verarmd zodat het schrale heidegrond blijft zonder bomen. Maar elders worden door Staatsbosbeheer juist bomen geplant, omdat bomen CO2 vastleggen.
Het willen vasthouden aan de ’oorspronkelijke’ staat van de Nederlandse natuur is eerder hobby dan wetenschap, want ons parkenlandschap is volledig door mensen gecreëerd. De heide op de Veluwe is ontstaan toen er voor de bouw van Amsterdam hout moest worden gekapt. Of iets bos of hei is, is een keuze van de mens geweest.
Bosinventarisatie
Het is niet waar dat de natuur in ons land er zeer beroerd voor staat, dat bleek onlangs weer uit de Zevende Bosinventarisatie die elke vijf jaar plaatsvindt. De enige oorspronkelijke natuur die we hebben, is de Noordzee: die wordt als gevolg van acties van Urgenda-ecologen nu vol gezet met windmolens, maar over de natuurschade daarvan hoor je die ecologen niet.
Vervolgens: de uitstoot van stikstof in ons land is de afgelopen 25 jaar met 70% afgenomen! Er wordt door technische vooruitgang in de landbouw en de industrie drie keer zo weinig stikstof uitgestoten als 25 jaar geleden! Als die uitstoot zo fataal zou zijn voor de natuur, hoe stond het dan met die natuur 25 jaar geleden? Het verhaal dat de natuur achteruit holt klopt evident niet met stikstof als oorzaak, want die uitstoot is spectaculair afgenomen.
Dan zie je dat activisten zich afzetten tegen opvattingen die niemand heeft. Zo verschenen er stukken van ecologen die zeggen dat er wetenschappelijke consensus is dat stikstof invloed heeft op de natuur. Maar dat ontkent niemand! Elke chemische stof heeft invloeden op de natuur: fosfaten, zwavelverbindingen, en ook stikstof.
Afwegen
Het gaat erom hoe erg die gevolgen zijn, in vergelijking met andere problemen in de wereld. Je moet afwegen wat je anders met 25 miljard euro van het stikstofplan zou kunnen doen (dat is 4000 euro per huishouden, met ongeveer 6 miljoen huishoudens in ons land).
Er is bijvoorbeeld veel gesproken over de tapuit, een klein trekvogeltje dat voorkomt in Noord-Afrika en dat bij de vogeltrek Noord-Europa aandoet. De tapuit heeft een voorkeur voor schrale duingebieden en blijft weg bij bossen. Het is internationaal geen met uitsterven bedreigd dier. Het zou inderdaad kunnen dat de tapuit in bepaalde gebieden in Nederland minder vaak voorkomt door bebossing als gevolg van stikstofuitstoot. Dat kun je als vogelliefhebber jammer vinden. Maar je kunt medeburgers niet het recht ontzeggen de lokale teruggang van de tapuit te willen afwegen tegen de kosten. Er is geen sector (onderwijs, cultuur, zorg of verkeer, wonen of veiligheid), waar geen keuzes worden gemaakt die soms door mensen in die sector, inclusief betrokken hoogleraren, betreurd worden. Het is een kwestie van proportionaliteit, en het zijn keuzes die het vakgebied ontstijgen.
Sommige voorstanders van dit regeringsplan zijn helemaal niet bezorgd over de tapuit. Hun echte doel is het terugdringen van landbouw en veeteelt omdat ze tegen vleesconsumptie zijn. D66-fractieleider Paternotte schrijft: „De tijd van de grote industriële veeteelt is eindig.” Daarom wil D66 niet dat boeren de kans krijgen minder stikstof te gaan uitstoten, en worden technische oplossingen niet toegejuicht: ze willen dat boeren stoppen. Dan is het ook logisch dat het minister Staghouwer niet lukte om boeren perspectief te bieden.
Alleseter
Biologisch is de mens onmiskenbaar een alleseter, maar je kunt volledig respect hebben voor mensen die kiezen voor veganisme. Wat echter niet eerlijk is, is als je stikstof gebruikt als smoesje voor een ander doel. Liberaal is het al helemaal niet om dergelijke persoonlijke keuzes aan mensen op te dringen. En vooral: als het je doel is om vlees te stoppen, is het niet effectief om Nederlandse boerderijen te sluiten, want de winkels laten dan hun vlees uit het buitenland komen. Het overvliegen van Argentijnse steaks veroorzaakt dan net zoveel CO2-uitstoot als de vliegvakanties van GroenLinks-politici.
De nieuwe minister van Landbouw moet het stikstofbeleid van het kabinet fundamenteel ter discussie stellen. De boeren hebben gelijk dat ze niet accepteren dat hun sector gehalveerd wordt, en de coalitiepartners moeten toegeven dat deze paragraaf in het regeerakkoord niet voldoende doordacht was. Stikstof is niet het acute grote probleem dat ervan gemaakt wordt.
telegraaf.nl/watuzegt/2125782408/…
Zijn analyse: politici waren in 2000 al walgelijke misbaksels (en veel eerder natuurlijk ook) en nu nog steeds.quote:Op woensdag 26 juli 2023 15:27 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Deze!
[..]
versus deze
[..]
En natuurijk mag iemand na 22 van mening veranderen, maar de argumenten van Plasterk 2000 gelden nu nog net zo goed. Als Plasterk 2000 aangaf dat een varken intellectueel en sociaal te vergelijken is met een hond, had ik graag iets specifieker gelezen waarom Plasterk 2022 dat geen bezwaar meer vindt.
Daarnaast geeft Plasterk 2000 aan dat we de discussie breder moeten trekken dat het milieu (kijk ook naar dierenwelzijn) en is de kritiek van Plasterk 2022 dat D66 de discussie breder trekt (dierenwelzijn is de verborgen agenda).
Ik denk dat 'de partij' Plasterk ook niet meer herkent.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
... Plasterk ... PvdA
...
Dus als hij de partij niet langer 'herkent' ...
Bedankt voor alle moeite. Vanochtend geen tijd, maar ik ga het later nog even goed lezen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 15:27 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Deze!
[..]
versus deze
[..]
En natuurijk mag iemand na 22 van mening veranderen, maar de argumenten van Plasterk 2000 gelden nu nog net zo goed. Als Plasterk 2000 aangaf dat een varken intellectueel en sociaal te vergelijken is met een hond, had ik graag iets specifieker gelezen waarom Plasterk 2022 dat geen bezwaar meer vindt.
Daarnaast geeft Plasterk 2000 aan dat we de discussie breder moeten trekken dat het milieu (kijk ook naar dierenwelzijn) en is de kritiek van Plasterk 2022 dat D66 de discussie breder trekt (dierenwelzijn is de verborgen agenda).
Ook dat.quote:Op donderdag 27 juli 2023 08:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk dat 'de partij' Plasterk ook niet meer herkent.
Veel 'gewone' arbeiders zitten volgens mij inmiddels in de fuik van populistisch rechts met 'alles is de schuld van buitenlanders en al het beleid dat jullie arbeiders benadeelde is de schuld van links'. Daar kan PvdA weinig meer mee.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die focus op de 'gewone arbeider' was er ook allang niet meer toen Plasterk namens de PvdA in het kabinet zat. Althans, niet meer of minder dan nu. Dus als hij de partij niet langer 'herkent', dan heeft hij blijkbaar met z'n hoofd in z'n reet gezeten toen hij minister was. Verklaart wel waarom hij er zo'n potje van maakte.
WTF? Hij denkt dat de hele stikstofcrisis een dekmantel is om iedereen vegetarier te laten worden?quote:Op woensdag 26 juli 2023 15:27 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Deze!
[..]
versus deze
[..]
quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:34 schreef Max23 het volgende:
Prem Radhakishun wil PvdA/GroenLinks leiden, maar alleen op zijn eigen voorwaarden - https://nos.nl/l/2484421
'Fransje' was lijsttrekker bij de laatste verkiezingen voor het Europees Parlement en toen werd de PvdA de grootste partij.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:54 schreef nils7 het volgende:
Heeft Fransje ooit eens niet de PvdA de verkiezingen in geloodst en werd dat een mini drama?
Dat blikje cola tegen zijn kop heeft flinke schade achtergelaten.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:34 schreef Max23 het volgende:
Prem Radhakishun wil PvdA/GroenLinks leiden, maar alleen op zijn eigen voorwaarden - https://nos.nl/l/2484421
Heb je eventueel ook de quotes waarmee Trouw die verwensingen deed?quote:
Je google is stuk? Matty Verkamman.quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je eventueel ook de quotes waarmee Trouw die verwensingen deed?
Of is dit wederom een stukje demonisering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |