Spreekt Frans en timmert als Limburgse man in Brussel als paus aan de weg van het premierschap voor het Nederlandse klimaat met een linkse Green-deal .quote:
Allemaal zo doorzichtig dat nieuwe beleid met oude gezichten en streken.quote:Bront T 20jul23
Een vervroegde terugkeer van Timmermans betekent dat Nederland op zoek moet naar een nieuwe Eurocommissaris. Het demissionaire kabinet mag in overleg met EU-kopstuk Ursula von der Leyen een nieuwe functionaris aanwijzen. De ministerraad neemt daarover eind augustus een besluit.
Naar verluidt heeft voormalig PvdA-leider Diederik Samsom zijn hand opgestoken. Samsom is de architect achter het Europese klimaatplan ’Fitfor55’ en opereert momenteel als de rechterhand van Timmermans.
Meertalig, maar geen Frans Duits.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Spreekt Frans en timmert als Limburgse man in Brussel als paus aan de weg van het premierschap voor het Nederlandse klimaat met een linkse Green-deal .
Hij gaat daarvoor, maar neemt ook genoegen met minderquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:58 schreef Misrer1972 het volgende:
Hij denkt nu al dat hij premier kan worden.....pfff Dat is een gevaarlijke uitspraak van hem, want bij een verkiezing kan alle kanten op: winnen of verliezen. Klinkt wel arrogant wat hij zegt, maar we moeten afwachten wat de mensen op 22 november gaan stemmen.
Met hoe de pvda er nu bij staat zou je inderdaad niet zeggen dat ze zo’n baantje uit de carousel zouden verdienen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:22 schreef Vallon het volgende:
Terzijde lees ik net en vroeg mij al af wat verder was bekokstoofd...
[..]
Allemaal zo doorzichtig dat nieuwe beleid met oude gezichten en streken.
NB: Ik wist trouwens niet dat "we" als NL recht hadden om een EuroComissaris te leveren en waarom dat dan Diederik zou moeten zijn, is mij helemaal vaag.
honden mogen niet stemmen, dus dat klopt volledig.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:59 schreef the-eye het volgende:
Er gaat natuurlijk geen hond op die malloot stemmen. Dat beetje vertrouwen heb ik nog wel in m'n medemens
Het blijft bijzonder dat er een politicus moet worden ingevlogen om de GP combinatie, nog wat vleugels te geven.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:59 schreef the-eye het volgende:
Er gaat natuurlijk geen hond op die malloot stemmen. Dat beetje vertrouwen heb ik nog wel in m'n medemens
Nou, ze gaan het hardste in de peilingen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:59 schreef the-eye het volgende:
Ik hoop op paars met BBB in de oppositie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou, ze gaan het hardste in de peilingen.
[ twitter ]
Jezus is gestart als 'timmerman' dat in die tijd van het schrift ("tekton" genoemd) net zo goed scheepsbouwer, handwerksman, (schaap)herder, schepper of dichter kon betekenen.quote:
Ja geloof ik wel, maar hij wil echt premier worden...quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij gaat daarvoor, maar neemt ook genoegen met minder
Droplul lijkt me accurater.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jezus is gestart als 'timmerman' dat in die tijd van het schrift ("tekton" genoemd) net zo goed scheepsbouwer, handwerksman, (schaap)herder, schepper of dichter kon betekenen.
Kortom, een echt "constructie" beroep van vader op zoon met als resultante dat Jezus koos voor de herdersfunctie en zijn vader immers de schepper was.
BBB/VVD zal in november wel keihard stijgen. Dan staan die thema's wel weer in het nieuws.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou, ze gaan het hardste in de peilingen.
[ twitter ]
Honten wel?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
honden mogen niet stemmen, dus dat klopt volledig.
Ik vermoed dat het dan wel zo ingespind gaat worden dat GP het oplost met een Generaal Pardon.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:32 schreef KingRoland het volgende:
En als een AZC weer voor problemen zorgt dan kan GL/Pvda het zeker schudden.
Sterker nog, al zouden ze de verkiezingen winnen is het nog niet zeker dat hij premier wordt. Stel dat ze 28 zetels zouden halen (ik verwacht het niet eerlijk gezegd) dan heb je er nog 48 nodig. Van D66 hoef je het niet te hebben, want die vallen echt compleet weg straks. Een deel D66 stemmers zal wellicht naar PVDA/GL verschuiven.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:58 schreef Misrer1972 het volgende:
Hij denkt nu al dat hij premier kan worden.....pfff Dat is een gevaarlijke uitspraak van hem, want bij een verkiezing kan alle kanten op: winnen of verliezen. Klinkt wel arrogant wat hij zegt, maar we moeten afwachten wat de mensen op 22 november gaan stemmen.
Gek dat ze dan niet naar de VVD kijken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:32 schreef KingRoland het volgende:
Misschien dat de vriendschap met Rutte Samson kan helpen maar waarom zouden de coalitiepartijen in verkiezingstijd een PvdA'er zo'n hoge post gunnen?.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:22 schreef Vallon het volgende:
Terzijde lees ik net en vroeg mij al af wat verder was bekokstoofd...
[..]
Allemaal zo doorzichtig dat nieuwe beleid met oude gezichten en streken.
NB: Ik wist trouwens niet dat "we" als NL recht hadden om een EuroComissaris te leveren en waarom dat dan Diederik zou moeten zijn, is mij helemaal vaag.
Als ze het net zo kunnen schudden zoals onder de regeringen Rutte, dan zou ik me daar geen zorgen over gaan maken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:32 schreef KingRoland het volgende:
Wel bijzonder om te zien dat ondanks de puinhoop van vvd dat de achterban zo hecht is en de harde klappen bij de andere partijen vallen. Blijft wel de partij dat wanneer het moment komt er nog steeds een enorme groep is in nederland dat nog stemt op de partij. Bij pvda/gl zie je dat echt minderquote:Op zaterdag 22 juli 2023 03:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als ze het net zo kunnen schudden zoals onder de regeringen Rutte, dan zou ik me daar geen zorgen over gaan maken.
GENOT!quote:Op zaterdag 22 juli 2023 08:01 schreef Ludachrist het volgende:
Emotioneel topicreeksje is dit geworden, best genieten.
Die man is lang voor de verkiezingen al stuk gemaakt door de media + het meest rechtse deel van het publiek (om de een of andere reden veel luider en meer verenigd dan de rest van de samenleving).quote:
Stukgemaakt? Dat is toch vooral zijn eigen verdienste.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die man is lang voor de verkiezingen al stuk gemaakt door de media + het meest rechtse deel van het publiek (om de een of andere reden veel luider en meer verenigd dan de rest van de samenleving).
Iets willen maakt het nog niet zo. Gelukkigquote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:23 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja geloof ik wel, maar hij wil echt premier worden...
Ook best bijzonder om te zien hoe 'rechts' compleet apeshit gaat.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wat lijkt het me vermoeiend om altijd maar zo boos te zijn
Ik denk dat de campagne van Frans dit prima tegen ze kan gebruiken als ze het een beetje slim aanpakken.quote:
Timmermans heeft een extreem succesvolle politieke carrière achter de rug. Wat heeft hij precies stukgemaakt?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Stukgemaakt? Dat is toch vooral zijn eigen verdienste.
Is het heel anders dan normaal?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook best bijzonder om te zien hoe 'rechts' compleet apeshit gaat.
'snel beledigd' dat wordt wat met Geert Wilders in de Tweede Kamerquote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wat lijkt het me vermoeiend om altijd maar zo boos te zijn
Ze schreeuwen gewoon harder, maar veel constructiefs komt er nooit uit. Alleen woedende schuimbekkerij.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die man is lang voor de verkiezingen al stuk gemaakt door de media + het meest rechtse deel van het publiek (om de een of andere reden veel luider en meer verenigd dan de rest van de samenleving).
There’s no such thing as bad press.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ja dit wordt een interessante verkiezingscampagne. Vrees wel dat hij bewaking nodig gaat krijgen tegen alle schuimbekkende idioten die opgezweept worden door boos-rechts.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat zo’n haatcampagne van de Telegraaf juist wel kan backfiren. Het roept natuurlijk ook duidelijke tegenreacties op, en wellicht wel tot een gemaakte tweestrijd.
De VVD staat open voor samenwerking met de PVV, de Telegraaf gaat compleet los op Timmermans. D66 gaat voor Jetten.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat zo’n haatcampagne van de Telegraaf juist wel kan backfiren. Het roept natuurlijk ook duidelijke tegenreacties op, en wellicht wel tot een gemaakte tweestrijd.
Ik denk dat ze via de wat lagere partijknuppels moeten terugvechten. En dan ook duidelijk maken of je in een land wilt wonen waar kennelijk zulke volledige asocialen invloed hebben op je leven.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Voor D66 en CDA wel lastig om in zo'n campagne wat terug te krabbelen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze via de wat lagere partijknuppels moeten terugvechten. En dan ook duidelijk maken of je in een land wilt wonen waar kennelijk zulke volledige asocialen invloed hebben op je leven.
D66 en CDA zijn inderdaad met een achterstand begonnen en helaas afhankelijk van eventuele fouten van Timmermans en Yesilgoz. Daarom was ik ook voor Dijkgraaf als lijsttrekker. Daarmee had D66 ook wel voor goud mee kunnen doen denk ik.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor D66 en CDA wel lastig om in zo'n campagne wat terug te krabbelen.
Gemiste kans inderdaad.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D66 en CDA zijn inderdaad met een achterstand begonnen en helaas afhankelijk van eventuele fouten van Timmermans en Yesilgoz. Daarom was ik ook voor Dijkgraaf als lijsttrekker. Daarmee had D66 ook wel voor goud mee kunnen doen denk ik.
Komt vanwege een gebrek aan inhoudelijke respons.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze daar de bewaking van Geert Wilders voor inzetten. Hij is per slot van rekening één van de aanstichters.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit wordt een interessante verkiezingscampagne. Vrees wel dat hij bewaking nodig gaat krijgen tegen alle schuimbekkende idioten die opgezweept worden door boos-rechts.
Ze proberen het iig wel, maar vinden nog niets zo te zien.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:37 schreef Hexagon het volgende:
Is er niet een of ander schandaal bij de Telegraaf te vinden waarmee links daar de boel eens flink kan opnaaien.
Ook vrij gematigde types als Jeroen Pauw en Fidan Ekiz (hoewel door anderen vaak als rechts gezien) storten zich erop, de persoon Timmermans enthousiast binnenstebuiten kerend.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat zo'n haatcampagne van de Telegraaf juist wel kan backfiren. Het roept natuurlijk ook duidelijke tegenreacties op, en wellicht wel tot een gemaakte tweestrijd.
ja, dat is de bedoelingquote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
vreemd zeg, bij een politicus die mogelijk een van de grootste machtsblokken gaat leidenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ook vrij gematigde types als Jeroen Pauw en Fidan Ekiz (hoewel door anderen vaak als rechts gezien) storten zich erop, de persoon Timmermans enthousiast binnenstebuiten kerend.
Timmermans komt op mij over als een capabel bestuurder, maar ik dicht hem geen Messiaanse status toe. Alsjeblieft zeg.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Komt vanwege een gebrek aan inhoudelijke respons.
Ik vind Frans ook net niks maar als je ziet hoe de boze rechtse typetjes losgaan gaan we weer voor nieuwe dieptepunten…
Voel je die drang ook als een Wilders juist aangevallen word; onder andere ook door linkse stemmers? Of enkel wanneer het gebeurd bij een politiek correcte politicus?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Timmermans komt op mij over als een capabel bestuurder, maar ik dicht hem geen Messiaanse status toe. Alsjeblieft zeg.
Maar als ik zie hoe rechs compleet losgaat op die man, krijg ik alleen maar meer sympathie voor de man.
Dat had ik bij Kaag. Heb helemaal niks met die vrouw, heb ook niet op haar gestemd. Maar als je ziet hoe men ter rechterzijde compleet losging op haar, voelde ik mij geroepen haar te verdedigen.
Wilders doet zelf niets anders dan aanvallen en heeft verder geen enkel constructief plan voor wat dan ook. Dan voel je inderdaad geen drang om daar voor op te komen nee.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voel je die drang ook als een Wilders juist aangevallen word; onder andere ook door linkse stemmers? Of enkel wanneer het gebeurd bij een politiek correcte politicus?
Aangezien Wilders juist degene is de hooivork-zwaaiende massa's aanvoert en opjut - zie de aanhoudende stroom bagger die hij over Kaag heenstortte - voel ik niet de behoefte om voor hem op de bres te springen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voel je die drang ook als een Wilders juist aangevallen word; onder andere ook door linkse stemmers? Of enkel wanneer het gebeurd bij een politiek correcte politicus?
Want hij word in de kamer nooit aangevallen door een d66?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aangezien Wilders juist degene is de hooivork-zwaaiende massa's aanvoert en opjut - zie de aanhoudende stroom bagger die hij over Kaag heenstortte - voel ik de behoefte niet om voor hem op de bres te springen.
Maak alleen een uitzondering als hij wordt aangevallen door moslimextremisten.
Nee Wilders roept dingen die toch wel een partijtje ernstiger en leugenachtiger zijn.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want hij word in de kamer nooit aangevallen door een d66?
Niet dat ik zelf op hem stem hoor, maar iets van double standards is er wel aanwezig. Wilders roept dingen ja, maar andere partijen net zo goed; subtieler alleen. Of de media doet het werk.
Wat jij hier doet is klagen bij de leraar omdat de pestkop een keer tegengas krijgt, terwijl hij het hele schoolplein op dagelijkse basis terroriseert.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want hij word in de kamer nooit aangevallen door een d66?
Niet dat ik zelf op hem stem hoor, maar iets van double standards is er wel aanwezig. Wilders roept dingen ja, maar andere partijen net zo goed; subtieler alleen. Of de media doet het werk.
Ah ja, Wilders heeft banden met Rusland. Dat word ook geroepen door een Paternotte. Dat is gelukkig geen ernstige leugen. Om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Wilders roept dingen die toch wel een partijtje ernstiger en leugenachtiger zijn.
Dat hele "ja maar die anderen, huillie" daar trappen we niet in.
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah ja, Wilders heeft banden met Rusland. Dat word ook geroepen door een Paternotte. Dat is gelukkig geen ernstige leugen. Om maar wat te noemen.
Die heeft Geert dan ookquote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah ja, Wilders heeft banden met Rusland. Dat word ook geroepen door een Paternotte. Dat is gelukkig geen ernstige leugen. Om maar wat te noemen.
Misschien moet jij je eens inlezen, beste vriend.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk hem eens glunderen...
Je kan je afvragen wat hij daar doet, met zo'n grijns op zijn smoel, een paar jaar nadat dat land een paar honderd van zijn landgenoten om zeep heeft geholpen.
Timmermans is ook emotioneel.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 08:01 schreef Ludachrist het volgende:
Emotioneel topicreeksje is dit geworden, best genieten.
Frans kijkt vooral hoe Reagan het schalks deed..... ik spreek Frans, ben wereldmens en zal van mijn positie, ervaring en leeftijd geen misbruik maken om te stellen dat het klimaat mensen doodmaakt.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de campagne van Frans dit prima tegen ze kan gebruiken als ze het een beetje slim aanpakken.
Geert heeft als alleenheerser ook wat met onderdrukking en onderdrukt worden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van Rusland is hij grote fan ja.
decennia lang de tsaar spelenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geert heeft als alleenheerser ook wat met onderdrukking en onderdrukt worden.
En de koning drinkt een biertje met Poetin.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk hem eens glunderen...
Je kan je afvragen wat hij daar doet, met zo'n grijns op zijn smoel, een paar jaar nadat dat land een paar honderd van zijn landgenoten om zeep heeft geholpen.
Voor een beetje domme Alex wel het excuus dat hij verder qua politiek geen betekenis heeft en zich in die positie(s) heeft laten manoeuvreren. Blijft wel humor hoe hem dat allemaal gebeurd.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
En de koning drinkt een biertje met Poetin.
#nietmijnkoning
Okquote:Op zaterdag 22 juli 2023 01:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Sterker nog, al zouden ze de verkiezingen winnen is het nog niet zeker dat hij premier wordt. Stel dat ze 28 zetels zouden halen (ik verwacht het niet eerlijk gezegd) dan heb je er nog 48 nodig. Van D66 hoef je het niet te hebben, want die vallen echt compleet weg straks. Een deel D66 stemmers zal wellicht naar PVDA/GL verschuiven.
Dan moet je als PVDA/GL dus een coalitie zien te vormen met partijen als VVD, BBB, PVV (en/of misschien JA21). Allemaal partijen die behoorlijk rechts zijn en dan zou die hele linkse partij ook nog de MP willen leveren. Succes met de formatie. Dat gaat 'm niet worden.
Klinkt leuk als opties qua aantal (verwachte) zetels, maar PVDA/GL met rechtse partijen als VVD, BBB, PVV, JA21 gaat niet werken. Sowieso trekken VVD stemmers Frans Timmermans niet, dus VVD zal eisen dat zij de premier gaan leveren en niet PVDA/GL. Dat gaat de klimaatpaus niet accepteren, dus dan komen ze er niet uit.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:37 schreef Misrer1972 het volgende:
Ok
Laten we eens kijken naar mogelijke coalitiemogelijkheden met PvdA/GL, VVD en BBB:\
Kabinet PvdA/GL Frans Timmermans als premier
Coalitiemogelijkheid 1: PvdA/GL 28, VVD 25, BBB 21, JA21 6, samen 80 zetels Irechts)
Coalitiemogelijkheid 2: PvdA/GL 28, VVD 25, BBB 21, PVV 15 samen 89 zetels
Bron: Peiling I&O Research
Kabinet VVD, Dilan Yeşilgöz-Zegerius als premier
Coalitiemogelijkheid A: VVD 28, PvdA/GL 20, BBB 23, JA21 6, samen 77 zetels (rechts)
Coalitiemogelijkheid B: VVD 28, PvdA GL 20, BBB 23, Volt 5, samen 76 zetels
bron: Peiling Ipsos
Ja, dit is wel een essentiële inderdaad. Hij kan veruit de meeste zetels gaan behalen als hij mee gaat doen. Punt is wel dat mensen vooral op hem zouden stemmen vanwege hoe hij zich kan vastbijten in dossiers en de onderste steen boven wil halen. Aan die kwaliteiten heeft hij als premier niet veel, want daar heeft hij dan simpelweg geen tijd voor. Als je op hem stemt moet je dus wel beseffen dat je of een premier krijgt die niet kan doen waar hij goed in is of dat hij het premierschap aan een ander laat.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:37 schreef Misrer1972 het volgende:
Het kan alles veranderen, als de partij van Omzigt mee doet aan de Tweede Kamerverkiezingen, volgens de peilingen is Lijst Omzigt de grootste met 46 zetels(!) en kleine partijen zullen mogelijk de Tweede Kamer verlaten als ze te weinig voorkeursstemmen krijgen.
Hij heeft een belangrijke kwaliteit; hij liegt niet continu.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Klinkt leuk als opties qua aantal (verwachte) zetels, maar PVDA/GL met rechtse partijen als VVD, BBB, PVV, JA21 gaat niet werken. Sowieso trekken VVD stemmers Frans Timmermans niet, dus VVD zal eisen dat zij de premier gaan leveren en niet PVDA/GL. Dat gaat de klimaatpaus niet accepteren, dus dan komen ze er niet uit.
En als VVD de grootste wordt dan verwacht ik niet dat PVDA/GL in de coalitie komt. Dan zal het eerder richting VVD. BBB, PVV, JA21, CDA zijn denk ik.
[..]
Ja, dit is wel een essentiële inderdaad. Hij kan veruit de meeste zetels gaan behalen als hij mee gaat doen. Punt is wel dat mensen vooral op hem zouden stemmen vanwege hoe hij zich kan vastbijten in dossiers en de onderste steen boven wil halen. Aan die kwaliteiten heeft hij als premier niet veel, want daar heeft hij dan simpelweg geen tijd voor. Als je op hem stemt moet je dus wel beseffen dat je of een premier krijgt die niet kan doen waar hij goed in is of dat hij het premierschap aan een ander laat.
Ik zie een PVV in geen enkele combinatie opduiken in een regering.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:37 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ok
Laten we eens kijken naar mogelijke coalitiemogelijkheden met PvdA/GL, VVD en BBB:\
Kabinet PvdA/GL Frans Timmermans als premier
Coalitiemogelijkheid 1: PvdA/GL 28, VVD 25, BBB 21, JA21 6, samen 80 zetels Irechts)
Coalitiemogelijkheid 2: PvdA/GL 28, VVD 25, BBB 21, PVV 15 samen 89 zetels
Bron: Peiling I&O Research
Kabinet VVD, Dilan Yeşilgöz-Zegerius als premier
Coalitiemogelijkheid A: VVD 28, PvdA/GL 20, BBB 23, JA21 6, samen 77 zetels (rechts)
Coalitiemogelijkheid B: VVD 28, PvdA GL 20, BBB 23, Volt 5, samen 76 zetels
bron: Peiling Ipsos
Het kan alles veranderen, als de partij van Omzigt mee doet aan de Tweede Kamerverkiezingen, volgens de peilingen is Lijst Omzigt de grootste met 46 zetels(!) en kleine partijen zullen mogelijk de Tweede Kamer verlaten als ze te weinig voorkeursstemmen krijgen.
Ok, ik denk een minderheidskabinet zal komen vooral dat PvdA/GL, BBB en VVD met zijn drieen de ministers en staatsecretaris leveren zoals JA21 of PVV ze kunnen gedogen. Op een moment denk ik dat Frans niet zo lang premier blijft als met zijn PvdA/GL in een kabinet met VVD en BBB zit, is een recept voor ruzies en irritaties met andere partners. Ik opteer voor een VVD-kabinet onder leiding van Dilan als allereerste vrouwelijke Nederlandse premier uit geschiedenis, dat is vooral beter voor aanzien van Nederland in hele wereld.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie een PVV in geen enkele combinatie opduiken in een regering.
Ook zie ik niet goed hoe burntrooper Omtzigt in die korte tijd een fatsoenlijke lijst, programma en laat staan capabele ministers kan gaan samenstellen om deel te nemen aan een regeringscombinatie.
Rutte heeft imo niet voor niets strategisch nu het stokje neergelegd. In een periode dat krachten zijn ontstaan die zo nog niet tot wasdom kunnen komen.
En nee, het samengaan van PvA met GL is vooral een (s)linkse noodsprong om nog wat elan te kunnen krijgen. PvdA wordt met huid en haar opgevreten door het (elitair) nieuwe links.
Het zal uiteindelijk een minderheidskabinet worden dat dan voorgezeten wordt door Dilan of Frans. Deze laatste zal het strategisch wel worden zodat de VVD zich (beter) in de coulissen van het GP rariteitenkabinet kan hergroeperen en Frans z'n laatste carnavalsfeestje kan bijschrijven.
Het minderheids Kabinet wordt dan in de praktijk door Caroline & Pieter vanuit (s)electieve Kamermeerderheden aangestuurd.
Gaat wel heel erg interessant worden hoe Gl/Pvda gaan bedisselen hoe zij allerlei momentele crises denken te gaan oplossen.... niet in de laatst met waar Frans himself die met zijn klimaatstrijd heeft bewerkstelligd.
quote:
Dat zou in die situatie, voor mij ook de enige meerwaarde zijn dat Dilan als whatever vrouw komend vanuit (haar achtergrond) situatie en niet te vergeten energieke strijdlust dan duidelijk maakt dat in Nederland met recht geen onderscheid (meer) geldt op grond van afkomst e.d.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:17 schreef Misrer1972 het volgende:
.... Ik opteer voor een VVD-kabinet onder leiding van Dilan als allereerste vrouwelijke Nederlandse premier uit geschiedenis, dat is vooral beter voor aanzien van Nederland in hele wereld.
Yeşilgöz komt op mij over als getalenteerd en capabel en ik zou op haar kunnen stemmen. Alleen dat VVD-Kamerlid Ruben Breukelmans de deur openzet voor samenwerking met de PVV baart mij zorgen en is voor mij reden om de VVD links te laten liggen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zou in die situatie, voor mij ook de enige meerwaarde zijn dat Dilan als whatever vrouw komend vanuit (haar achtergrond) situatie en niet te vergeten energieke strijdlust dan duidelijk maakt dat in Nederland met recht geen onderscheid (meer) geldt op grond van afkomst e.d.
Ik begin mij nu al te vermaken hoe zij zich (inter)nationaal gaat opmaken en no-nonsens gaat voorstellen.
Mijn stem heeft ze alleen daarom al. Maar goed, tegen die tijd eerst bekijken of dat überhaupt opportuun is om zoden aan de dijk te zetten.
Duidelijke boodschap aan PvdA/GL; “Jullie zullen niet de enige gesprekspartner zijn.”quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Yeşilgöz komt op mij over als getalenteerd en capabel en ik zou op haar kunnen stemmen. Alleen dat VVD-Kamerlid Ruben Breukelmans de deur openzet voor samenwerking met de PVV baart mij zorgen en is voor mij reden om de VVD links te laten liggen.
Is ongetwijfeld onderdeel van het spel. Maar onder Rutte was duidelijk dat er een hernieuwde samenwerken met de PVV niet ging gebeuren.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Duidelijke boodschap aan PvdA/GL; “Jullie zullen niet de enige gesprekspartner zijn.”
Gewoon een schaakzet.
Nou, volgens mij is de hele opzet van de val van het kabinet geweest, waar de VVD volgens mij bewust op heeft aangestuurd, om over rechts te gaan.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Duidelijke boodschap aan PvdA/GL; “Jullie zullen niet de enige gesprekspartner zijn.”
Gewoon een schaakzet.
De vraag is wmb allereerst of Geert wel wil en dan kan samenwerken met Dilan die in alles gaat vertegenwoordigen dat zijn gedachtegoed als beeld verwerpt.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Yeşilgöz komt op mij over als getalenteerd en capabel en ik zou op haar kunnen stemmen. Alleen dat VVD-Kamerlid Ruben Breukelmans de deur openzet voor samenwerking met de PVV baart mij zorgen en is voor mij reden om de VVD links te laten liggen.
Ik herinner me nog dat er linkse zurigheid was toen CDA - VVD de uitkomst was. Op z'n tijd moeten de kaarten eens opnieuw geschud worden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En water is nat. Punt is alleen dat hij meestal niet oprecht emotioneel is, maar emotie gebruikt voor politiek gewin.quote:
Gewoon een supporter bij Roda?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het stuk van Joop stelt dat hij enerzijds het verwijt krijgt elitair te zijn, om tegelijkertijd te worden aangevallen dat hij een beetje de gewone man loopt uit te hangen op de tribune van Roda.
Er wordt nergens ontkend dat hij tot de elite behoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |