We hebben al besloten verdere informatie te gaan inwinnen, tot ik me bedacht dat hier ook een hoop kennis zit.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:59 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Het is wel echt waar, zat vanmiddag hier ook een beetje over te mijmeren (heb ook geen vrienden en m'n baas is op vakantie). Voor elke 100k belegd in box3 (boven je vrijstelling) moet je nu jaarlijks 2k afdragen, wat pijn doet en hoe dan ook een flinke hap uit je rendement is, maar het betekent wel dat je 100k (+minimaal 57k vrijstelling) vrij besteedbaar hebt bovenop je eventuele eigen huis equity + je inkomen. Het is wel echt een luxe positie en veel mensen zouden je (letterlijk) vermoorden om in die positie te zijn
Rijksstraatweg 60 en 62 Dordrecht liep deze week af en wordt herfinanciering bij SiGquote:Op donderdag 27 juli 2023 19:34 schreef peterc het volgende:
Staan enkele SIGjes binnenkort ter aflossing (aug-sept) , wordt het herfinan of aflossing ?
- Sint Teunislaan 66 (zusterproject Rompertcentrum 2C is herfinan)
- IJsselmeerstr 82A A'dam
- Roerdompstr 7 WestZ
- Pr Bernardlaan 46 Voorburg
- van Lennepstr R'dam
Pasweg 22 en de Fluitstraat 27B allebei herfinan
Ik zit ook in dit project en ik verwacht ook wel dat we de centen krijgenquote:Op donderdag 27 juli 2023 20:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bij Collin een kleine projectontwikkelaar (K*rel P*ter)die moeilijk de eindjes aan elkaar kan vlechten. Denk wel dat de zekerheden zodanig zijn dat het uiteindelijk goed komt voor de investeerder in dit project. Toch zal deze project ontwikkelaar er denk ik zelf niet aan ontkomen om zijn eigen appartement dat hij dacht er aan over te houden toch met een hypotheek te moeten belasten. Tja als de bouwprijzen stijgen en de huizenprijzen dalen dan kan het snel gaan. Zeker als de marges al niet al te groot zijn. Hier zal het vermoedelijk meevallen maar toch geeft het wel aan dat dit soort korte projectjes van projectontwikkeling niet zonder risico zijn in deze tijd.
in de laatste nieuwsbrief staat:quote:Op donderdag 27 juli 2023 19:34 schreef peterc het volgende:
Staan enkele SIGjes binnenkort ter aflossing (aug-sept) , wordt het herfinan of aflossing ?
- Sint Teunislaan 66 (zusterproject Rompertcentrum 2C is herfinan)
- IJsselmeerstr 82A A'dam
- Roerdompstr 7 WestZ
- Pr Bernardlaan 46 Voorburg
- van Lennepstr R'dam
Pasweg 22 en de Fluitstraat 27B allebei herfinan
thnx zover had ik nog niet gekeken, Scharnerweg & Grote Gracht Maastricht staan geloof ik voor okt idem Deensestraat + Parallelstr R'dam. Lijkt een lot of herfinan te worden blijkbaar. Met herfinan kunnen ze toch niet te lang meer mee wachten, moeten nog door alle processen heen in deze tijd van ook nog vakantie.quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:37 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
in de laatste nieuwsbrief staat:
Wij verwachten binnenkort projecten in Bathmen, Rotterdam, Maastricht, Voorburg, Amsterdam, Lelystad en Koog aan de Zaan.
Je hebt ook nog zoiets als verkocht onder voorbehoud. Zou ook nog zo kunnen zijn dat de bouw zodanig uitgelopen is dat de koper er contractueel onder uit kon, Wij kennen de voorwaarden niet van de koopcontracten..quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:37 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik zit ook in dit project en ik verwacht ook wel dat we de centen krijgen
Wat wel vreemd is dat er een jaar geleden nog 1 appartement te koop stond en nu een jaar later nog 2.
Die 2 worden binnenkort actief in de verkoop geplaatst.
Verkocht is verkocht lijkt mij.
Deze discussie hadden we hier eind maart ook (dat er minder appartementen "verkocht' waren. tijdens de publicatie van het tweede project t.o.v. het eerste project van juli 2022.quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:37 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik zit ook in dit project en ik verwacht ook wel dat we de centen krijgen
Wat wel vreemd is dat er een jaar geleden nog 1 appartement te koop stond en nu een jaar later nog 2.
Die 2 worden binnenkort actief in de verkoop geplaatst.
Verkocht is verkocht lijkt mij.
Linkje is welkom. Ook een leuke lening voor je loyaliteitsladder. Relatief kort: 1 jaar alleen rente en daarna in 2 jaar lineair afgelost.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Software matching
https://www.collincrowdfund.nl/softwarematching-io/
10% rente + 2e hypotheek woonhuis + geen restschuld
Lijkt me interessant
Linkje:quote:Op donderdag 27 juli 2023 23:55 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Linkje is welkom. Ook een leuke lening voor je loyaliteitsladder. Relatief kort: 1 jaar alleen rente en daarna in 2 jaar lineair afgelost.
Hoop blabla in de pitch maar dar zal wel zijn omdat ik er weinig van begrijp. Lijkt opvallend op een KOM pitch. Hoop woorden weinig wol. En achter de bank aansluiten heb ik me lang geleden voorgenomen om niet te doen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 23:55 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Linkje is welkom. Ook een leuke lening voor je loyaliteitsladder. Relatief kort: 1 jaar alleen rente en daarna in 2 jaar lineair afgelost.
Je hoeft toch juist niet achter de bank aan te sluiten. De Rabo heeft geen zekerhedenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 09:31 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Hoop blabla in de pitch maar dar zal wel zijn omdat ik er weinig van begrijp. Lijkt opvallend op een KOM pitch. Hoop woorden weinig wol. En achter de bank aansluiten heb ik me lang geleden voorgenomen om niet te doen.
De zekerheid is een tweede hypotheek op een kapitaal pand. Echter als dit mis zou gaan, dan is zeer de vraag hoe materieel die tweede hypotheek nog is bij executieverkoop.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Je hoeft toch juist niet achter de bank aan te sluiten. De Rabo heeft geen zekerheden
Ik denk wel: met dit soort hoge rentes kan je evt iets meer risico's accepteren. Als het project een succes is maak je overall op ¤1000 geīnvesteerd dus netto ¤275 in 3 jaar. Dus 1 op 2 soortgelijke projecten kan 50% verlies geven en je eindigt nog quitte (behalve dan dat de fiscus ervan uit gaat dat je 6% rendement hebt gemaakt, maar dat varkentje wordt nog gewassen).quote:Op vrijdag 28 juli 2023 09:31 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Hoop blabla in de pitch maar dar zal wel zijn omdat ik er weinig van begrijp. Lijkt opvallend op een KOM pitch. Hoop woorden weinig wol. En achter de bank aansluiten heb ik me lang geleden voorgenomen om niet te doen.
2e hypotheken hebben idd met dit soort panden weinig nut. Dat weten de opkopers ook.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De zekerheid is een tweede hypotheek op een kapitaal pand. Echter als dit mis zou gaan, dan is zeer de vraag hoe materieel die tweede hypotheek nog is bij executieverkoop.
Ik vind het ook een nogal vaag business verhaal, met in mijn inschatting een grote kans op mislukking. Dat in combinatie met slechts een 2e hypotheek maakt dat ik liever wacht op een volgend project met 1e hypotheek en 8% rente.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 09:31 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu inderdaad aankondiging herfinan) Sint Teunislaan 66 /quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:37 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
in de laatste nieuwsbrief staat:
Wij verwachten binnenkort projecten in Bathmen, Rotterdam, Maastricht, Voorburg, Amsterdam, Lelystad en Koog aan de Zaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door peterc op 28-07-2023 14:30:30 ]
quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:23 schreef peterc het volgende:
[..]
Nu inderdaad aankondiging herfinan) Sint Teunislaan 66 /
Rompert 2C gaat niet zo rapAls je huurwoningen in den bosch bekijkt lijkt dit veel en veel te duur. Mij een raadsel waarom SiG hier van uit gaat. Als dit al niet verplicht middeldure huur wordt straks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb ik ook nog nagevraagd, ze staan er achter.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 15:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je huurwoningen in den bosch bekijkt lijkt dit veel en veel te duur. Mij een raadsel waarom SiG hier van uit gaat. Als dit al niet verplicht middeldure huur wordt straks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |