Dat strekt niet bepaald tot aanbeveling c.q. geruststellingquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ze werken ook met matching capital, kapitaal opmaat, capital circle
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Meer dan 100 miljoen euro is er via SamenInGeld geīnvesteerd in projecten! Dit is een prachtig resultaat.
Inmiddels zijn er meer dan 450 projecten gerealiseerd.
Dank aan alle investeerders en projecteigenaren voor het vertrouwen.
Om dit behaalde resultaat te vieren rekenen wij in de maand augustus 2023 geen kosten door voor alle investeringen in projecten in het 1e jaar.
Deze aanbieding loopt voor gedane toezeggingen vanaf 1 augustus 2023 t/m 31 augustus 2023. Dit geldt dus alleen het 1e jaar!
Loopt een project langer dan 1 jaar, dan worden in de volgende jaren de gebruikelijke kosten in rekening gebracht.
Dit aanbod is van toepassing voor alle toezeggingen, ook voor nieuw startende investeerders.
Dat is zeker waar en een mooie prestatiequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:41 schreef peterc het volgende:
[..]
Wat we ook van SIG vinden toch een prestatie van Luuck & collega's, en daarbij een aardig business modelletje.
Zelf circa 280 SIGjes waarvan ongeveer 150 al prima de finish.
Ik heb op zich wel interesse in dit project. Wat zijn precies de voor/nadelen van een gedeelde hypotheek?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:54 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin 24 maanden project met een gedeelde 1e hypotheek:
4PM Real Estate B.V.
¤ 2.500.000 | 9,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/4pm-real-estate-b-v/
Op zich niet zoveel behalve dat de hypotheek dus geen 2.500k bedraagt maar 3.000kquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:34 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Ik heb op zich wel interesse in dit project. Wat zijn precies de voor/nadelen van een gedeelde hypotheek?
Dit is vaker voorgevallen en inderdaad kwalijk. Duidt toch een beetje op een kwakkelend boekingssysteem.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:41 schreef zeeland6 het volgende:
Bij mij zijn bijna alle Sigjes binnen behalve een enkeling (bijv. Kerkrade Bo*dewijn Eik van Roel C.)
Wat ik bezwaarlijker vind is dat er vorige maand (3) en deze maand (1) boekingsregel(s) ontbreken.
Dat kan ik zien omdat ik 2 accounts heb. Hetzelfde project in dezelfde schijf is wel bij het ene account bijgeboekt en niet bij het andere. Het is wel in het saldo opgenomen...... Als dit meer voor blijft komen valt dit bijna niet te herrekenen.
Vorige maand hebben ze de boekingsregels gevonden en werden die na 2 weken bijgeschreven (dus niet op het werkelijke boekingsmoment).
Linkje:quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:34 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Ik heb op zich wel interesse in dit project. Wat zijn precies de voor/nadelen van een gedeelde hypotheek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wacht maar tot je bij het punt komt dat het nog maar om centen gaat dan krijg je niet eens meer elke maand betaald. Maar goed volgens mij dat het grootste gedeelte wel sneller gaat dan eerst gepland.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Er staat nog 7 euro open bij lenderspender en ze gaan er 8 jaar over doen om dit aan mij uit te betalen😆
Beste Aster1X,quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:04 schreef Aster1X het volgende:
[..]
Ik heb in 2017 meegedaan in een CF project van SNEW via OPC. Na 27 (!) mails / status updates van OPC die gingen over gemiste betalingen, gebroken beloftes en niet nagekomen afspraken heb ik uiteindelijk toch de lening + bijbehorende rente ontvangen. Het positieve van dit project was de vasthoudendheid en het doorzettingsvermogen van OPC in deze maar ik blijf ver weg van SNEW en heb WvjG vanmorgen per mail gewaarschuwd.
Bij KoM is eind 2015 ook een 4 jarige lening geweest. Aan het eind waren er toen ook wat haperingen maar is volledig terug betaald.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:04 schreef Aster1X het volgende:
[..]
Ik heb in 2017 meegedaan in een CF project van SNEW via OPC. Na 27 (!) mails / status updates van OPC die gingen over gemiste betalingen, gebroken beloftes en niet nagekomen afspraken heb ik uiteindelijk toch de lening + bijbehorende rente ontvangen. Het positieve van dit project was de vasthoudendheid en het doorzettingsvermogen van OPC in deze maar ik blijf ver weg van SNEW en heb WvjG vanmorgen per mail gewaarschuwd.
Deze kwam ik in 2022 ook nog tegen:quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:20 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Bij KoM is eind 2015 ook een 4 jarige lening geweest. Aan het eind waren er toen ook wat haperingen maar is volledig terug betaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 05:53 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Linkje:Held, dankje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://investeren.sameni(...)0-62-herfinancieringquote:Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Rijksstraatweg 60-62 te Dordrecht Herfinanciering. Je kunt vanaf 4 augustus 2023 om 15.00 uur investeren. Het betreft een woonhuis met parkeerterrein, tuin en perceel terrein met bedrijfsloods. Het object is gelegen in de buurtschap Tweede Tol. Parkeren is mogelijk op eigen terrein. Het object is goed bereikbaar met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
Op verzoek van een groep investeerders zullen vanaf nu ook projecten door ons aangeboden worden, waarin toezeggingen van minimaal ¤ 100.000,- kunnen worden gedaan.
Veel van deze investeerders willen met zo min mogelijk anderen in één project deelnemen. Of dit een uitzondering is, of dat we dit vaker gaan doen, zal aan de vraag van de investeerders liggen. Graag zijn we hier transparant over.
Als je het met bijvoorbeeld 2 of 3 andere investeerders volstort en er zou een stemming zijn kan je het snel en makkelijk met elkaar afstemmen. verder geen idee.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Minimum inleg SiG 100.000 euro
[..]
https://investeren.sameni(...)0-62-herfinanciering
Wat is het voordeel voor deze investeerders door met minder anderen in 1 project zitten?
Gaat het wel echt over het aantal investeerders? Zou het niet voornamelijk zijn dat met huidige projecten en open voor iedereen een investering van 100 000 niet gedaan kan worden want dan is vaak de schijf wel vol.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Minimum inleg SiG 100.000 euro
[..]
https://investeren.sameni(...)0-62-herfinanciering
Wat is het voordeel voor deze investeerders door met minder anderen in 1 project zitten?
Inmiddels een aantal keren mail contact gehad en vanmiddag ook telefonisch contact.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:58 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb je toevallig al een reactie van de directie?
2 maandelijks gebeurd niet meer met wallet betalingen volgens mij. De twee wallet projecten krijg ik elke maand op dezelfde dag uitgekeerd.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:24 schreef Horsemen het volgende:
Ook het 2 maandelijks verzamelen van de betalingen is natuurlijk met gebruik van een wallet niet echt relevant meer.
Per ongeveer de 15e?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:27 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
2 maandelijks gebeurd niet meer met wallet betalingen volgens mij. De twee wallet projecten krijg ik elke maand op dezelfde dag uitgekeerd.
Kloptquote:
Dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Ik ging uit van nog steeds 1x per maand. Ben overigens met je eens dat het met de wallet niet nodig is. Het kan gewoon of op de 1e van de maand of (nog beter) op de datum dat het project vol en rentedragend is geworden.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Klopt
[ afbeelding ]
Niet meer op de dinsdag 1x per 2 weken. Of is de bedoeling dat projecten of de 1e of de 15e van de maand uitbetaald worden ipv elke dag van de maand? Dat zou met een wallet niet nodig zijn.
Van CRE krijg ik zo nu en dan ook aanbiedingen met zo'n groot minimaal investeringsbedrag. Blijkbaar is er vraag en aanbod van dit type investeringen, je kunt je afvragen in hoeverre je dit nog crowdfunding kunt noemen. Het zal een ander type investeerder zijn dan de gemiddelde crowdfunder hier. Ik kan me voorstellen dat als je miljoenen te beleggen hebt dat je geen zin hebt in het uitzoeken en administreren van duizenden projecten maar dat je liever een paar grote bedragen inlegt waarbij je direct contact met de leningnemer hebt en zelf even in de boeken mag kijken of een accountant dat voor je laat doen. En de leningnemer hoeft niet met de billen bloot voor de hele crowd en het scheelt het platform in administratieve kosten.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:17 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Gaat het wel echt over het aantal investeerders? Zou het niet voornamelijk zijn dat met huidige projecten en open voor iedereen een investering van 100 000 niet gedaan kan worden want dan is vaak de schijf wel vol.
Vraag me ook af of ze inderdaad zo'n grote groep investeerders hebben bij SIG die allemaal 100k hierin willen stoppen. Zullen ze toch wel geinventariseerd hebben anders staat het ook wel lullig als zo'n project niet vol raakt.
Dit project is ook anders opgezet waarbij er geen sprake is van schijven (1a 50% etc). en is de rente ook wel hoog vergeleken met andere projecten voor 2 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |