Zou dat lukken? Gaat de Nederlandse bevolking zich willens en wetens een klimaatlockdown in stemmen?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:16 schreef onlogisch het volgende:
Vanuit het perspectief van links gezien een uitstekende keuze.
Zelf gruwel ik ervan. Premier Timmermans
Strijd om het torentje, je wilt juist iemand die men kan zien als leider van het land.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb het gevoel dat dit voor de PvdA/Groenlinks eigenlijk geen goed bericht is, maar misschien vergis ik me. Je wil als jonge frisse partij toch ook een jong fris gezicht hebben? Dit is wel goed nieuws voor D66 en Volt. Je hebt kans dat andere kandidaten als Moorman nu afhaken, omdat ze denken dat ze niet van Timmermans kunnen winnen.
Volgens het bericht uit de Volkskrant steunt Moorman Timmermans.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb het gevoel dat dit voor de PvdA/Groenlinks eigenlijk geen goed bericht is, maar misschien vergis ik me. Je wil als jonge frisse partij toch ook een jong fris gezicht hebben? Dit is wel goed nieuws voor D66 en Volt. Je hebt kans dat andere kandidaten als Moorman nu afhaken, omdat ze denken dat ze niet van Timmermans kunnen winnen.
Nee, er is al aangegeven dat Samsom gewoon Timmermans op gaat volgen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lijsttrekker is toch wel onverwacht, premierskandidaat had ik dan meer verwacht. Benieuwd hoe die denkt dat te doen met zijn commissarisschap. Als die stopt en VVD/CDA het vuil willen spelen kunnen die iemand als commissaris gaan kiezen die die klimaatwet van hem weer stopzet.Kabinet moet namelijk een opvolger kiezen.
Aangegeven? Ik heb dat enkel gesuggereerd gezien door de media. Zeker niet aangegeven, ik hoorde juist dat er binnen het kabinet niet veel animo is voor Samson als opvolger.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, er is al aangegeven dat Samsom gewoon Timmermans op gaat volgen.
Timmersmans heeft een vrij activistisch imago in Nederland, dus een deel van de bevolking zal hem juist niet willen. Misschien dat het dan toch een tweestrijd wordt?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Premiersstrijd, je wilt juist iemand die men kan zien als leider van het land.
Daar ga ik de hele tijd al van uit, ook als je kijkt naar vorige verkiezingen waar er echt een strijd om het torentje was. Deze verkiezingen gaan echt veel meer over de premier dan over de partij en dat hebben de meeste politieke partijen nog te weinig door op dit moment.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Timmersmans heeft een vrij activistisch imago in Nederland, dus een deel van de bevolking zal hem juist niet willen. Misschien dat het dan toch een tweestrijd wordt?
Moorman heeft steun uitgesproken voor Timmermans, dus het wordt Timmermans, niemand gaat zijn handen daaraan branden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar het is dus een kandidatuur hij is het nog niet geworden, wie gaat zich nog meer kandidaat stellen?
Dan staat BBB straks met lege handen, want VVD heeft al snel een duidelijke leider gekozen en zij zijn er nog steeds niet uit.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daar ga ik de hele tijd al van uit, ook als je kijkt naar vorige verkiezingen waar er echt een strijd om het torentje was. Deze verkiezingen gaan echt veel meer over de premier dan over de partij en ik dat hebben de meeste politieke partijen nog te weinig door op dit moment.
Idd. Eerst naaien en dan zeker op de knieën terug komenquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Timmersmans heeft een vrij activistisch imago in Nederland, dus een deel van de bevolking zal hem juist niet willen. Misschien dat het dan toch een tweestrijd wordt?
Ik denk dat dit juist slecht nieuws is Geert. Je hebt nu kans dat een deel van de stemmers overstapt naar Dilan om Frans uit het Torentje te houden.quote:
Aan de andere kant voor wie is er geen tegenzin? Alternatief heeft net zoveel kanttekeningen. Denk niet dat GL Halsema naar voren schuift ofzoquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of dit een verstandige keuze zou zijn. Ik denk dat de fusie best een goed ding kan zijn en dat ze als grote partij een goede kans maken. Ik denk dat Timmermans die kansen wel verkleind, gezien de tegenzin onder veel mensen voor deze man.
Onder de potentiële achterban (de vorige PvdA en GL stemmers en de Kaag en Ruttestemmers die een leider zoeken) lijkt deze man me juist vrij populair.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of dit een verstandige keuze zou zijn. Ik denk dat de fusie best een goed ding kan zijn en dat ze als grote partij een goede kans maken. Ik denk dat Timmermans die kansen wel verkleind, gezien de tegenzin onder veel mensen voor deze man.
ZIEDENDquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:58 schreef DrDentz het volgende:
Als je woke bent dan ga je toch niet op een volgevreten witte cisman van middelbare leeftijd stemmen?
Als ze meer tijd hadden gehad om Moorman bekend te maken, was die het misschien wel geworden. Maar momenteel kent 95% van Nederland haar naam niet eens, dan verlies je gewoon stemmen omdat verkiezingen helaas vooral premiersverkiezingen zijn geworden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:57 schreef -XOR- het volgende:
Zal een behoorlijke stemmentrekker zijn inderdaad en weet ongetwijfeld wat weg te halen bij D66, maar ik vind dit toch wel een gemiste kans en een laffe keuze, al snap ik wel dat met de verkiezingen op zo'n korte termijn en nog geen rust in de combipartij wel dat er voor een 'grote naam' en ervaren politicus is gekozen.
Misschien dus toch tijd om je wereldbeeld bij te stellen?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:58 schreef DrDentz het volgende:
Als je woke bent dan ga je toch niet op een volgevreten witte cisman van middelbare leeftijd stemmen?
Ja, vandaar dus mijn laatste zin.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze meer tijd hadden gehad om Moorman bekend te maken, was die het misschien wel geworden. Maar momenteel kent 95% van Nederland haar naam niet eens, dan verlies je gewoon stemmen omdat verkiezingen helaas vooral premiersverkiezingen zijn geworden.
Alleen als hij het Nederlandse volk kan verenigen en een Vader des Vaderlands wordt die ons op een gemoedelijke wijze door de klimaattransitie leidt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien dus toch tijd om je wereldbeeld bij te stellen?
Geert Wilders zit er ook sinds 1998 en die houdt al die tijd al een stoeltje bezetquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Yay eindelijk weer een politicus van rond de millenium wisseling
Hij zat al in de tweede kamer toen ik naar mijn eerste festival ging ('98)
Je wereldbeeld dat het PvdA/GL volk een hekel heeft aan witte mannen van middelbare leeftijd laat je staan? Of ga je erkennen dat dat uit de duim verzonnen nonsens is?quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Alleen als hij het Nederlandse volk kan verenigen en een Vader des Vaderlands kan worden die ons op een gemoedelijke wijze door de klimaattransitie leidt.
PvdA-kandidaat-raadslid trekt zich terug: 'Witte mannen moeten hun door privilege gekregen ruimte opgeven'quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je wereldbeeld dat het PvdA/GL volk een hekel heeft aan witte mannen van middelbare leeftijd laat je staan? Of ga je erkennen dat dat uit de duim verzonnen nonsens is?
Nu hun held uit de EU premier kan worden? Nee, lijkt me niet.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:10 schreef Jeroboam het volgende:
Al die groene, jonge mensen/meisjes uit de randstad die normaal GL stemmen (vanwege Jesse) stappen nu toch over naar een alternatief?
Die tegenzin zit vooral bij de mensen die sowieso niet PvdA of GL stemmen. Heb ik het ideequote:Op donderdag 20 juli 2023 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Ja, of de die-hard rechts stemmen nou sympathie voor je hebben (Aboutaleb) of een hekel aan je hebben (Timmermans), maakt uiteindelijk geen enkele stem uit.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die tegenzin zit vooral bij de mensen die sowieso niet PvdA of GL stemmen. Heb ik het idee
Welke onwaarheden?quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb niets met Frans, paar keer betrapt op een onwaarheid en dan ben ik er wel klaar mee.
Toch maar weer PvdD stemmen dan.
Dit dus.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nu hun held uit de EU premier kan worden? Nee, lijkt me niet.
En Klaver komt gewoon op de lijst.
Ik begrijp best dat kiezers ter rechterzijde bij voorkeur niet op oude blanke mannen stemmen. Acht de kans dan ook erg groot dat zij de PvdA/GL links laten liggen.quote:
Hij gaat niet in zijn eentje een meerderheid halen, he?quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:29 schreef Resistor het volgende:
Succes om de plannen door de 1e kamer te krijgen![]()
Maar van mij mag hij een poging wagen. Kijken hoe de daarop volgende verkiezingen voor PvdA/GL zullen verlopen
Bijvoorbeeld het "MH17 zuurstofmasker verhaal" of z'n recente "storm Poly verhaal".quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Welke onwaarheden?
Altijd interessant om te weten.
Is 62 al bejaard tegenwoordig? Normaal moet je nog ruim 5 jaar werken tot je pensioen dan.quote:
Hij hoort zichzelf iets te graag (s)preken.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld het "MH17 zuurstofmasker verhaal" of z'n recente "storm Poly verhaal".
Hij grijpt te snel naar niet geverifieerde "bewijzen" om een punt kracht bij te zetten.
En dan zijn het onwaarheden.
Vind ik heel onprettig aan hem.
Hij zal vast een prima politicus zijn maar ik vertrouw hem niet genoeg om mijn premier te laten zijn.
Zou tijd worden dat de mensen uit the summer of '98 de boel overnemen, Frans Timmermans, Femke Halsema, Geert Wildersquote:Op donderdag 20 juli 2023 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geert Wilders zit er ook sinds 1998 en die houdt al die tijd al een stoeltje bezet
En juist daarom gaat Timmermans premier worden en ik wik alle rechtse vrienden daar hartelijk voor bedanken hier met alle aandacht die ze hem gaan geven.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel grappig om te zien dat enkele users die hier doorgaans overduidelijk tonen dat ze een rechts georiënteerde partij stemmen, zich zo druk maken om wat PvdA / GL als lijsttrekker kiest.
Nee dat was Job Cohen al.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:00 schreef Kreator het volgende:
Timmerfrans zou wel de slechtste keus ooit zijn.
Maar ze kunnen straks geen rozen meer uitdelen, want die mogen dan niet meer gekweekt worden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:31 schreef Paul het volgende:
FRANSGOD![]()
HET MOET EERLIJKER![]()
SOCIALER![]()
NU![]()
STEM PVDA![]()
JE KRIJGT GEEN SPIJT
Geert is wel milder geworden met de jaren, hè?quote:
Ik begin Timmermans steeds interessanter te vinden.quote:
Dat rechts zo heftig reageert geeft wel aan dat hij best grote kansen heeft!quote:
'De totale ondergang' nog wel.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geert is wel milder geworden met de jaren, hè?
Helaas wel ja.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat rechts zo heftig reageert geeft wel aan dat hij best grote kansen heeft!
Mooi hoe Wilders twitterend vanuit zijn bunker ons land al 25 jaar in zijn eentje redt van de TOTALE ONDERGANG!!!!quote:
Ik stel voor hem officieel te benoemen tot ‘De clown des vaderlands’quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mooi hoe Wilders twitterend vanuit zijn bunker ons land al 25 jaar in zijn eentje redt van de TOTALE ONDERGANG!!!!
Krijg er Godwin gevoelens bij.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mooi hoe Wilders twitterend vanuit zijn bunker ons land al 25 jaar in zijn eentje redt van de TOTALE ONDERGANG!!!!
In deze peiling staat links er inderdaad het beste voor. Dan kan iedereen zich vast mentaal voorbereidenquote:Op donderdag 20 juli 2023 18:16 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Er was toch een topic met peilingen, ik zie het niet. (meer)
[ twitter ]
Trots zijn Russische onderscheiding op de borst dragend, natuurlijk.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik zit (gelukkig) in het midden, maar ik denk ook dat hij een grote kans maakt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat rechts zo heftig reageert geeft wel aan dat hij best grote kansen heeft!
Juist als premier heb je iemand met ervaring nodig.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:52 schreef Farenji het volgende:
Timmermans is misschien wel ervaren en toont idealen, maar het is wel een beroepspoliticus. En daar zijn er al te veel van. Maar ja het is altijd nog beter dan Aboutaleb.
Ervaring in wat precies?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Juist als premier heb je iemand met ervaring nodig.
Met deze peilingen gaat formeren lachen worden, BBB PVDA/GL en VVD moeten het dan samen uitvechten.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:16 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Er was toch een topic met peilingen, ik zie het niet. (meer)
[ twitter ]
Nog 4 maanden tot de verkiezingen. Er gaat nog wel het één en ander verschuiven.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met deze peilingen gaat formeren lachen worden, BBB PVDA/GL en VVD moeten het dan samen uitvechten.
Wat Pauw hier zegt slaat nergens op. Ten eerste waren de meeste inzittenden in tegenstelling tot de piloten in de cockpit niet direct dood maar hebben weldegelijk enkele ogenblikken gehad om zich te realiseren dat het goed mis was, al zaten ze waarschijnlijk vol met adrenaline.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:53 schreef Smegma. het volgende:
Ik heb veel begrip voor de blijdschap onder PvdA en GroenLinks, of is dat PvdA-GroenLinks over Timmermans. Timmermans heeft qua bestuurlijke functies een prachtig CV, dat hem heus geschikt zou kunnen maken voor het Torentje. Ik ben er ook niet tegen dat we na zoveel jaren rechts eens wat anders krijgen (al sta ik zelf niet te juichen om Timmermans).
Tegelijkertijd is dit net zo goed waar:
[ twitter ]
[ twitter ]
Er zijn echt wel wat dossiers zoals deze waarmee andere partijen Timmermans in de campagne helemaal af kunnen maken.
Welke partijen zouden dat kunnen doen dan? Het gaat niet van VVD, D66 en CDA komen, de PVV moet zijn mond houden zolang Wilders nog steeds prat gaat op zijn Poetin onderscheiding ontvangen na MH17 en wat blijft er dan nog over wat iemand serieus neemt?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:53 schreef Smegma. het volgende:
Er zijn echt wel wat dossiers zoals deze waarmee andere partijen Timmermans in de campagne helemaal af kunnen maken.
Daar kun je wel een paar dozijn bootvluchtelingen in kwijt, ja. Stuur ze daar maar heen! En met al zijn miljoenen kan hij ze prima onderhouden!quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:32 schreef DrDentz het volgende:
[ twitter ]
Wel mooi huis om klimaatvluchtelingen in op te vangen
Voor de goede orde ik vind het heel triest wat deze man en zijn vriendin is overkomen, maar wat een idioot verhaal. Doet mij denken aan verhalen van bepaalde nabestaanden van coronadoden die er alles aan deden, tot aan het bedreigen van artsen toe, om te voorkomen dat de dood van hun dierbare aan corona werd toegeschreven.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:22 schreef DrDentz het volgende:
Man van door storm Poly omgekomen Christel: ’Opmerking Timmermans suggestief en onbegrijpelijk’
De 51-jarige Christel Korporaal kwam om tijdens de storm Poly. Volgens GL/PvdA-kandidaat-lijsttrekker Frans Timmermans ’een gevolg van klimaatverandering’. Christels partner Martijn reageert verontwaardigd. „We zaten midden in de rouwverwerking.”
[ afbeelding ]
Hij zat in het ziekenhuis, kort na het ongeluk, toen het door Martijn (40) heen schoot. „Ik zei tegen mijn bonusvader, die bij me was: je zult zien dat de dood van Christel aan klimaatverandering wordt toegeschreven.”
Een paar uur later bracht een vriend hem het nieuws dat Eurocommissaris Frans Timmermans de tragische dood van Martijns partner, Christel Korporaal (51), die tijdens de storm Poly door een omvallende boom werd geraakt en als gevolg daarvan overleed, had aangegrepen om te pleiten voor diens green deal. Martijn, die om privacy-redenen liever niet herkenbaar op de foto wil: „Kijk, zei m’n vriend, daar heb je het al. Climate change is de schuldige.”
Drama
Het drama aan de Marnixstraat in Haarlem, waar een boom de stilstaande auto plette waarin Martijn en Christel zaten, had zich nog maar enkele uren daarvoor afgespeeld.
Wat zei Timmermans, die bij de Tweede Kamerverkiezingen in november lijsttrekker wil worden voor de combinatie GL/PvdA, precies? Op een persconferentie in Brussel, over nieuwe groene plannen, sprak de sociaaldemocraat zijn medeleven uit met ’de dame die vandaag stierf in de storm in Nederland (...). Een gebeurtenis die duidelijk verband houdt met klimaatverandering’.
Die ongevraagde, politieke aandacht voor de tragische dood van zijn partner – en Timmermans’ verwijzing naar vermeende klimaatverandering – riep bij Martijn verontwaardiging op. „Wij zaten midden in de rouwverwerking en waren helemaal niet bezig met dingen als het klimaat. Ons was niets gevraagd en dan word je ineens geconfronteerd met die uitspraken van Frans Timmermans, die ook nog eens beweerde dat Christel reed, terwijl ik achter het stuur zat en zij naast mij in de passagiersstoel.”
’Geen standaardleven’
Hij wil maar zeggen: had team-Timmermans niet eerst even de feiten kunnen opvragen? Dan hadden ze bijvoorbeeld te horen gekregen dat Christel en Martijn mediaschuw zijn, dat zij probeerden een ’ander’ leven te leiden, ’zonder zweverig te zijn’, ver weg van de politiek en de actualiteit, te midden van gelijkgestemden, die net als zij zoeken naar ’persoonlijke groei en geestelijke ontwikkeling’. „Chris zei altijd als het over politiek ging: ’Jongens, laat gaan’. Zij was met heel andere, spirituele zaken bezig. Alleen met Caroline van der Plas voelde ze een klik: ’Die vrouw is écht’, zei ze.”
Twaalf jaar waren ze samen. Christel werkte bij kledingmerk Esprit in Amsterdam, Martijn maakt ’abstracte’ films en muziek, die onder meer worden ingezet bij de behandeling van mensen met dementie en andere klachten. Dat de internationale politiek zo bruut en openlijk hun goed afgeschermde wereldje in Haarlem-Noord binnendrong, terwijl zich daar een tragedie afspeelde, is voor Martijn mede aanleiding om zijn verhaal te vertellen.
„Christel en ik leidden geen standaardleven. Mensen helpen is wat Chris deed, elke dag was zij daarmee bezig: anderen in hun waarde laten, zonder vooroordelen. In haar dagboek schreef ze: ’Hier, in onze tuin, voel ik rust’. Maar ze voorzag ook een hele zware tijd: ’Soms moeten er erge dingen gebeuren om mensen wakker te maken’. Hoe wrang, hard en pijnlijk het ook is, misschien is haar dood voor veel mensen ook zo’n moment. Voor mij was Chris in veel opzichten een spiritueel voorbeeld.”
’Voor haar was het te laat’
Ze stonden tijdens het noodweer ’s ochtends vroeg in de file in de Marnixstraat. „Het was angstaanjagend hoe de wind en de bomen tekeer gingen. Toen Chris schreeuwde ’boom, boom!’ gaf ik vol gas en trok op naar links. Maar voor haar was het te laat. De klap was oorverdovend. Ik legde mijn hand op Chris’ borst en voelde een soort warme gloed, alsof haar ziel haar lichaam verliet.”
Frans Timmermans, weet Martijn, eigent zich vaker het verdriet toe van anderen. Zo fantaseerde de politicus ooit in een toespraak bij de VN over de laatste momenten van de passagiers aan boord van MH17 (’Pakten ze de hand van hun dierbaren, drukten zij hun kinderen aan hun borst, keken zij elkaar nog één keer in de ogen?’) en bij Jeroen Pauw beweerde Timmermans dat een slachtoffer ’nog de tijd had gehad om een zuurstofmasker op te zetten’.
Timmermans ervaren en geslepen, maar ook snel beledigd en niet vies van machtspolitiek
Nadat er ophef ontstond over die speculaties, bood hij zijn verontschuldigingen aan. Martijn: „Maar hij doet nu weer hetzelfde met ons. Zo suggestief allemaal. Het is onbegrijpelijk.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ef-en-onbegrijpelijk
Je zult maar postuum geclaimd worden door Timmerfrans voor zijn klimaatagendavreselijk
Heel bijzonder om daar dan mee bezig te zijn om zo'n moment...quote:Hij zat in het ziekenhuis, kort na het ongeluk, toen het door Martijn (40) heen schoot. „Ik zei tegen mijn bonusvader, die bij me was: je zult zien dat de dood van Christel aan klimaatverandering wordt toegeschreven.”
Wat een triest en kinderachtig filmpje. Ik wist niet dat de SP op een dergelijke onfrisse wijze campagne voert, maar dit siert ze zeer zeker niet.quote:
De SP verloor flink stemmen hierdoor als ik het mij goed herinner.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat een triest en kinderachtig filmpje. Ik wist niet dat de SP op een dergelijke onfrisse wijze campagne voert, maar dit siert ze zeer zeker niet.
Volkomen terecht als je op zo'n onfrisse en domme wijze campagne voert. Zoiets tast het vertrouwen in de integriteit van een politieke partij behoorlijk aan. Ik verbaas mij erover dat de SP zich hiermee heeft ingelaten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De SP verloor flink stemmen hierdoor als ik het mij goed herinner.
quote:
Alles voor de “maar” telt niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:46 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Voor de goede orde ik vind het heel triest wat deze man en zijn vriendin is overkomen, maar wat een idioot verhaal. Doet mij denken aan verhalen van bepaalde nabestaanden van coronadoden die er alles aan deden, tot aan het bedreigen van artsen toe, om te voorkomen dat de dood van hun dierbare aan corona werd toegeschreven.
[..]
Heel bijzonder om daar dan mee bezig te zijn om zo'n moment...
Ik zie wel dat Wierd Duk, de auteur van deze bagger, dit aangrijpt om Timmermans aan te vallen. Blijkbaar is de 'mediaschuwheid' van de nabestaande dan opeens geen probleem meer.
De Telegraaf zal vast de hele trukendoos nog opentrekken de komende maanden om Timmermans aan alle kanten aan te vallen en te belasteren.
Tweede keer dat Timmermans lijken inzet voor zijn eigen gewin.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:22 schreef DrDentz het volgende:
Man van door storm Poly omgekomen Christel: ’Opmerking Timmermans suggestief en onbegrijpelijk’
De 51-jarige Christel Korporaal kwam om tijdens de storm Poly. Volgens GL/PvdA-kandidaat-lijsttrekker Frans Timmermans ’een gevolg van klimaatverandering’. Christels partner Martijn reageert verontwaardigd. „We zaten midden in de rouwverwerking.”
[ afbeelding ]
Hij zat in het ziekenhuis, kort na het ongeluk, toen het door Martijn (40) heen schoot. „Ik zei tegen mijn bonusvader, die bij me was: je zult zien dat de dood van Christel aan klimaatverandering wordt toegeschreven.”
Een paar uur later bracht een vriend hem het nieuws dat Eurocommissaris Frans Timmermans de tragische dood van Martijns partner, Christel Korporaal (51), die tijdens de storm Poly door een omvallende boom werd geraakt en als gevolg daarvan overleed, had aangegrepen om te pleiten voor diens green deal. Martijn, die om privacy-redenen liever niet herkenbaar op de foto wil: „Kijk, zei m’n vriend, daar heb je het al. Climate change is de schuldige.”
Drama
Het drama aan de Marnixstraat in Haarlem, waar een boom de stilstaande auto plette waarin Martijn en Christel zaten, had zich nog maar enkele uren daarvoor afgespeeld.
Wat zei Timmermans, die bij de Tweede Kamerverkiezingen in november lijsttrekker wil worden voor de combinatie GL/PvdA, precies? Op een persconferentie in Brussel, over nieuwe groene plannen, sprak de sociaaldemocraat zijn medeleven uit met ’de dame die vandaag stierf in de storm in Nederland (...). Een gebeurtenis die duidelijk verband houdt met klimaatverandering’.
Die ongevraagde, politieke aandacht voor de tragische dood van zijn partner – en Timmermans’ verwijzing naar vermeende klimaatverandering – riep bij Martijn verontwaardiging op. „Wij zaten midden in de rouwverwerking en waren helemaal niet bezig met dingen als het klimaat. Ons was niets gevraagd en dan word je ineens geconfronteerd met die uitspraken van Frans Timmermans, die ook nog eens beweerde dat Christel reed, terwijl ik achter het stuur zat en zij naast mij in de passagiersstoel.”
’Geen standaardleven’
Hij wil maar zeggen: had team-Timmermans niet eerst even de feiten kunnen opvragen? Dan hadden ze bijvoorbeeld te horen gekregen dat Christel en Martijn mediaschuw zijn, dat zij probeerden een ’ander’ leven te leiden, ’zonder zweverig te zijn’, ver weg van de politiek en de actualiteit, te midden van gelijkgestemden, die net als zij zoeken naar ’persoonlijke groei en geestelijke ontwikkeling’. „Chris zei altijd als het over politiek ging: ’Jongens, laat gaan’. Zij was met heel andere, spirituele zaken bezig. Alleen met Caroline van der Plas voelde ze een klik: ’Die vrouw is écht’, zei ze.”
Twaalf jaar waren ze samen. Christel werkte bij kledingmerk Esprit in Amsterdam, Martijn maakt ’abstracte’ films en muziek, die onder meer worden ingezet bij de behandeling van mensen met dementie en andere klachten. Dat de internationale politiek zo bruut en openlijk hun goed afgeschermde wereldje in Haarlem-Noord binnendrong, terwijl zich daar een tragedie afspeelde, is voor Martijn mede aanleiding om zijn verhaal te vertellen.
„Christel en ik leidden geen standaardleven. Mensen helpen is wat Chris deed, elke dag was zij daarmee bezig: anderen in hun waarde laten, zonder vooroordelen. In haar dagboek schreef ze: ’Hier, in onze tuin, voel ik rust’. Maar ze voorzag ook een hele zware tijd: ’Soms moeten er erge dingen gebeuren om mensen wakker te maken’. Hoe wrang, hard en pijnlijk het ook is, misschien is haar dood voor veel mensen ook zo’n moment. Voor mij was Chris in veel opzichten een spiritueel voorbeeld.”
Ze stonden tijdens het noodweer ’s ochtends vroeg in de file in de Marnixstraat. „Het was angstaanjagend hoe de wind en de bomen tekeer gingen. Toen Chris schreeuwde ’boom, boom!’ gaf ik vol gas en trok op naar links. Maar voor haar was het te laat. De klap was oorverdovend. Ik legde mijn hand op Chris’ borst en voelde een soort warme gloed, alsof haar ziel haar lichaam verliet.”
Frans Timmermans, weet Martijn, eigent zich vaker het verdriet toe van anderen. Zo fantaseerde de politicus ooit in een toespraak bij de VN over de laatste momenten van de passagiers aan boord van MH17 (’Pakten ze de hand van hun dierbaren, drukten zij hun kinderen aan hun borst, keken zij elkaar nog één keer in de ogen?’) en bij Jeroen Pauw beweerde Timmermans dat een slachtoffer ’nog de tijd had gehad om een zuurstofmasker op te zetten’.
Timmermans ervaren en geslepen, maar ook snel beledigd en niet vies van machtspolitiek
Nadat er ophef ontstond over die speculaties, bood hij zijn verontschuldigingen aan. Martijn: „Maar hij doet nu weer hetzelfde met ons. Zo suggestief allemaal. Het is onbegrijpelijk.”
Je zult maar postuum geclaimd worden door Timmerfrans voor zijn klimaatagendavreselijk
Ze verloren er hun twee zetels in het EP meequote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De SP verloor flink stemmen hierdoor als ik het mij goed herinner.
De maakbare samenleving, wow, PvdA jaren 70.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Timmermans denkt ook dat de politiek er weer voor kan zorgen dat de markt in dienst staat van mensen in plaats van andersom. Ook denkt hij dat de samenleving "eerlijker" kan worden vormgegeven.
Uhhuh, want dat marktdenken heeft uiteraard niets met maakbaarheidsdenken te maken.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De maakbare samenleving, wow, PvdA jaren 70.
en "eerlijker" betekend gewoon meer lastendruk, omverdelen en vooral veel omverdelers in het linkse New Speak.
Zorg door de overheid geregeld, zoals in?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 01:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhhuh, want dat marktdenken heeft uiteraard niets met maakbaarheidsdenken te maken.
De successen ervan hebben we de afgelopen jaren mogen aanschouwen: laat het vooral aan de markt over, dan komt alles in orde.
Bepaalde zaken dienen gewoon door de overheid geregeld te worden: zorg, onderwijs, openbaar vervoer en postverkeer bijvoorbeeld. Die fijne experimenten met 'de markt', waardoor alles beter en efficiënter zou worden, en vooral goedkoper, hebben vooral het hele maatschappelijk domein ontregeld. Over 'maakbaar' gesproken...
Denk je dat Timmermans gaat inzetten op privatisering van de zorg of de spoorwegen ?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 01:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhhuh, want dat marktdenken heeft uiteraard niets met maakbaarheidsdenken te maken.
De successen ervan hebben we de afgelopen jaren mogen aanschouwen: laat het vooral aan de markt over, dan komt alles in orde.
Bepaalde zaken dienen gewoon door de overheid geregeld te worden: zorg, onderwijs, openbaar vervoer en postverkeer bijvoorbeeld. Die fijne experimenten met 'de markt', waardoor alles beter en efficiënter zou worden, en vooral goedkoper, hebben vooral het hele maatschappelijk domein ontregeld. Over 'maakbaar' gesproken...
Ik raad je aan eens een goede analyse te lezen van de periode Den Uyl (1973-1977). De massawerkloosheid kwam pas in de jaren 80 onder die fijne Van Agt en Lubbers en hun rechtse beleid.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 08:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zorg door de overheid geregeld, zoals in?
Openbaar vervoer in NL is ontregeld?
Postverkeer door de overheid? Brieven? Ook pakjes? Wat is de meerwaarde daarvan als de overheid dat doet?
Telecommunicatie ook?
De sociaaldemocratie leide vooral tot structurele massawerkloosheid en lage economische groei.
Poeh.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:34 schreef Nober het volgende:
Even een boom planten in Barbados.
[ twitter ]
Bij de SP zitten geen communisten meer. 2 jaar geleden zijn er zuiveringen geweest.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik zou bijna SP gaan stemmen om dit spotje, alleen ben ik geen communist. 🥲
Ik weet het, het ging mij om het gebruik van het woord "Zuiveringen"quote:Op maandag 24 juli 2023 11:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
SP royeert tientallen leden vanwege communistenconflict
Okquote:Op maandag 24 juli 2023 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik weet het, het ging mij om het gebruik van het woord "Zuiveringen"
quote:Op zondag 23 juli 2023 12:34 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Premquote:
Jezus wat een jankmensen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:22 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Drama
’Geen standaardleven’
Wat een gedrocht, heeft zich lekker volgevreten en gezopen daar in Brusselquote:Op zondag 23 juli 2023 12:34 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Staat Kaag nou op foto 1?quote:Op zondag 23 juli 2023 12:34 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Of 10 over Rood van Andre van der Louw? Of DS ‘70?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:36 schreef Smegma. het volgende:
[ twitter ]
Mocht dit waar zijn dan kon het ook niet uitblijven, onderlinge strijd bij links. De vraag is nu wel wat voor sociaal-democratische partij het zou worden. Iets zoals Nieuwe Wegen destijds van Jacques Monasch?
Interessant. Het gedonder begint nu al. Dit wordt een mooie verkiezingstijd.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:36 schreef Smegma. het volgende:
[ twitter ]
Mocht dit waar zijn dan kon het ook niet uitblijven, onderlinge strijd bij links. De vraag is nu wel wat voor sociaal-democratische partij het zou worden. Iets zoals Nieuwe Wegen destijds van Jacques Monasch?
Misschien heeft Omtzigt daar wel interesse in :pquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:18 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Interessant. Het gedonder begint nu al. Dit wordt een mooie verkiezingstijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |