quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:17 schreef maily het volgende:
Grote Disney controverses; Hugh Grant te lang voor Oempa Loempa en zeven dwergen niet klein
[..]
quote:
Weer is er controverse rond nieuwe Disney-films. Hught Grant als Oempa Loempa in Wonka kan vanwege zijn lengte op kritiek rekenen van collega-acteurs. En dat er maar één persoon van de ‘zeven dwergen’ een gering postuur heeft bij Sneeuwwitje zorgt ook voor gefronste wenkbrauwen.
✓ latina-actrice als Sneeuwwitjequote:
Het is meer een Parodie noem het dan : Caramel Brown and the Seven People.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik vind raar dat Sneeuwwitje niet blank is. In het sprookje wordt nadruk gelegd op dat Sneeuwwitje haar huid zo wit is als sneeuw.
Met de dwergen heb ik verder geen probleem.
Ze zullen na de proefscreeings een beslissing maken of ze het in de bios uitbrengen of niet. Zo werd de recente Peter pan niet uitgebracht in de bios maar de kleine zeemeermin wel. De kleine zeemeermin werd goed ontvangen maar Peter pan niet. 94% vs 11% audience score op rotten tomatoes.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:18 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Het is meer een Parodie noem het dan : Caramel Brown and the Seven People.
Het zal wel niet in de Bios verschijnen alleen op Disney +
Hoeft ook niet, want die appel heeft geen vergif meer. Is biologisch.quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:48 schreef TLC het volgende:
Sneeuwwitje zal vast wel niet meer wakker gekust worden door al dat #metoo gedoe
Ik vond de kleine zeemeermin ook echt leuk.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze zullen na de proefscreeings een beslissing maken of ze het in de bios uitbrengen of niet. Zo werd de recente Peter pan niet uitgebracht in de bios maar de kleine zeemeermin wel. De kleine zeemeermin werd goed ontvangen maar Peter pan niet. 94% vs 11% audience score op rotten tomatoes.
Volgens mij heb ik geen enkele live action remake gezien van Disneyquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond de kleine zeemeermin ook echt leuk.
Naats Jungle book een van de weinige geslaagde live actions.
Meteen volledige genderswapquote:Op donderdag 20 juli 2023 22:48 schreef TLC het volgende:
Sneeuwwitje zal vast wel niet meer wakker gekust worden door al dat #metoo gedoe
Scheelt wel in de kosten van de kistquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Meteen volledige genderswap
[ afbeelding ]
Ik geloof ik alleen Pinocchio nog niet, maar die schijnt echt vre-se-lijk te zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik geen enkele live action remake gezien van Disney
Little Mermaid is verpest door belangrijke dingen in het verhaal te veranderen waardoor het nergens meer opslaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Veel van de live action films kan ik echt wel waarderen. Maar de laatste jaren is het wel steeds minder aan het worden. Little Mermaid was dan wel weer tof. Snow White ga ik in ieder geval als eerste live action niet kijken. Dat is ondertussen gewoon geen remake meer. Diversiteit is top, maar ze slaan er nu wel mee door.
Dat hele gedoe met de actrice sloeg achteraf gezien helemaal nergens op want is binnen de film, die zich afspeelt in de caraiben, volledig toepasselijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Little Mermaid is verpest door belangrijke dingen in het verhaal te veranderen waardoor het nergens meer opslaat.
Door bijvoorbeeld niet die prins. Weet zijn naam ff niet meer. Ursela te laten verslaan met de boot. Waardoor Zeus niet inziet dat de mensheid nog niet zo slecht is. Zoals in het echte sprookje. En zo zijn er nog meer dingen. Om nog maar niet te beginnen over de vissen die realistisch er uit zien waardoor alle emotie weg is. En het vooral erg creepy maakt.
Nog los van het hele gedoe over de actrice
Vind het best wel een grote verandering. Het is zo een beetje de scene waar heel het sprookje naar toe werktquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat hele gedoe met de actrice sloeg achteraf gezien helemaal nergens op want is binnen de film, die zich afspeelt in de caraiben, volledig toepasselijk.
Dat met die boot vind ik nou niet zo'n ingrijpende verandering, en daarnaast waren er nog heel wat andere zaken waardoor Triton het inzicht zou kunnen krijgen.
Botje zelf moest ik wel aan wennen. Maar ik denk dat een cartoony vis ook niet gewerkt had.
Guillermo del torros Pinocchioquote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik geloof ik alleen Pinocchio nog niet, maar die schijnt echt vre-se-lijk te zijn.
Die heb ik dan weer wel gezienquote:
Dit ja, ik zou haar eens als bond villain willen zien, acteert heel sterk in die serie.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:47 schreef Ang3l het volgende:
Inmiddels vind ik Secret Invasion toch wel leuk. En dan komt vooral door Olivia Coleman
Prima afleveringquote:
Ik ben bang dat ik je hier niet helemaal snap.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:49 schreef Ang3l het volgende:
Dat hele gedoe met de actrice sloeg achteraf gezien helemaal nergens op want is binnen de film, die zich afspeelt in de caraiben, volledig toepasselijk.
Je maakt een Sneeuwwitje, waarin Sneeuwwitje niet meer wit als sneeuw is.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:52 schreef Aether het volgende:
[..]
✓ latina-actrice als Sneeuwwitje
✓ overleg met mensen met dwerggroei
✓ dwergen nu magische wezens
✓ mix van alle lengtes, breedtes, huidskleuren en geslachten
Een gekleurde zeemeermin wat gezien de locatie prima past.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik je hier niet helemaal snap.
Het hele gedoe vooraf over de kleur van de actrice, want Deense wateren, want onder de oceaanbodem kun je niet bruin worden etc. De hele setting van de nieuwe film is tropischer (ook best wel logisch gezien de vissenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik je hier niet helemaal snap.
Ik zou dan nog eerder verwachten: sneeuwwitje in de kist en dat ze wakker wordt gekust door een andere prinses eventueel van kleur.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Meteen volledige genderswap
[ afbeelding ]
Genderneutraal dan toch.quote:Op woensdag 26 juli 2023 15:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik zou dan nog eerder verwachten: sneeuwwitje in de kist en dat ze wakker wordt gekust door een andere prinses eventueel van kleur.![]()
![]()
haha dat ze door het gekust wordt?quote:
Die kus zal er ook wel uitgehaald worden want ze heeft daar nooit toestemming voor gegevenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
haha dat ze door het gekust wordt?![]()
![]()
quote:Woke with a Kiss: The Media Controversy over Disneyland's “Snow White's Enchanted Wish” Ride
https://jaapl.org/content/49/4/651
Some critics say that the kiss constitutes a nonconsensual sexual advance, thereby claiming the moral high ground and stamping “canceled” on the ride.
Is dan de bedoeling dat we ook nog erbij bedenken dat er kennelijk ook Afrikaanse zeemeermensen als slaaf vervoerd zijn naar de Amerikas?quote:Op woensdag 26 juli 2023 08:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het hele gedoe vooraf over de kleur van de actrice, want Deense wateren, want onder de oceaanbodem kun je niet bruin worden etc. De hele setting van de nieuwe film is tropischer (ook best wel logisch gezien de vissen) en dus paste het voor mij prima dat ze een kleurtje heeft. Het is meer richting Caraiben verhuisd. En ineens snap je dan Sebastiaans accent ook
Ik vind haar perfect passen in het plaatje dat was neergezet. Eric dan weer niet, maar dat werd "verklaard".
Nee we bedenken erbij dat het een sprookje is en geen hyperrealistische film over zeemeermensen. Dan is de vraag over kiewen en hoe hun huid onderwater niet uitdroogt en rimpelig wordt ook nog niet aan de orde.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is dan de bedoeling dat we ook nog erbij bedenken dat er kennelijk ook Afrikaanse zeemeermensen als slaaf vervoerd zijn naar de Amerikas?
Zonde. Ik ben misschien old skool maar vind fysieke media nog steeds fijn van tijd tot tijd.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:07 schreef TLC het volgende:
Disney stopt met dvd's en blu ray's, te beginnen in Australie
https://www.filmvandaag.n(...)van-dvds-en-blu-rays
quote:Op maandag 31 juli 2023 21:07 schreef TLC het volgende:
Sow. Dat is wel ff een pittige stap zeg. Zal mij benieuwen hoe dit in de rest van de wereld zal verlopen.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:07 schreef TLC het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |