Er bestaat niet zoets als links plakken als je de wettelijke minimale afstand tussen voorligger en achterligger niet eens kunt praktiseren. En het is nu eenmaal de max senlheid, dus daar moet je je maar niet zo druk om maken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:51 schreef Centenbak het volgende:
LOL TS is cuck van de overheid, je kunt prima 150 kachelen als het rustig is.
Probleem is dat er nog veel meer cucks op de snelweg zijn zoals TS die ook allemaal 100 gaan rijden en daarmee ook links blijven rijden waardoor iedereen er last van heeft en niet meer vooruit komt.
quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:39 schreef TomNook het volgende:
Ik heb zes jaar lang me altijd perfect aan alle verkeersregeles gehouden (volledig examen-proof) en nog NOOIT een bekeuring gehad, maar ben er nu klaar mee.
Ik heb reeds Flitsmeister gedownload en kijk goed uit voor herkenbare politiewagens, maar hebben jullie verder tips om niet gepakt te worden? Is deze app voldoende of toch even kijken naar Waze of iets anders? Ik wil zegmaar ècht niet gesnapt worden...
quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:39 schreef TomNook het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat ik het niet eens zo heel erg vind om iets langzamer te rijden, mits de situatie het toe laat. Mensen moeten maar niet zo zeiken om die 10 seconden extra reistijd.
Veel mensen zijn ziekelijk ongeduldig. Je zou kunnen stellen dat de meeste mensen psychisch gestoord zijn. Jezelf druk maken om die paar seconden. Waarom?
Het boeit me eerlijk gezegd geen tyfus meer wat iemand anders vind van mijn rijstijl. Het hoeft niet altijd sneller. Ietsje langzamer is eigenlijk ook gewoon dikke prima.
Hoeveel keer is een aantal? 2keer valt nog wel te overleven.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:39 schreef TomNook het volgende:
Hallo!
Per maand rijdt ik gemiddeld zo'n 3000 kilometer. Naar werk, maar ook privé.
Over het algemeen is dit een aantal keer per week mijn traject:
[ afbeelding ]
Ik doe hier gemiddeld iets langer dan een uur over.
Er zijn stukken waar je kilometers lang geen onderbrekingen hebt van de weg. En dan is de maximale snelheid 80 km/u, maar eigenlijk is dat veel te langzaam. Het is super veilig om daar 90-100 te rijden.
Van 100 rijden op de snelweg begin ik nu echt heel kriebelig te worden. We hebben altijd 120 gereden, zelfs een tijdje 130, en daar was nooit wat mis mee. 12 jaar wanbeleid later vanuit de overheid heeft er nu voor gezorgd dat ik met 10 km/u verschil vrachtwagens in moet halen. Groene fascisten!!!
Gelukkig kan ik zelf prima veilig en verantwoordelijk rijden. En vooral zelf nadenken.
Ik heb zes jaar lang me altijd perfect aan alle verkeersregeles gehouden (volledig examen-proof) en nog NOOIT een bekeuring gehad, maar ben er nu klaar mee.
Ik heb reeds Flitsmeister gedownload en kijk goed uit voor herkenbare politiewagens, maar hebben jullie verder tips om niet gepakt te worden? Is deze app voldoende of toch even kijken naar Waze of iets anders? Ik wil zegmaar ècht niet gesnapt worden...
Hahahaha, valt TS even door de mand zeg.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:50 schreef Treinhomo het volgende:
PTA / Ik rijd ietsje langzamer tegenwoordig.
Dit heb ik ook. Lekker CC op 105 ofzo en relaxt rijden. Naarmate ik ouder wordt vind ik het ook leuker om bijv. de stress bij het in en uitvoegen te zien. De capriolen die mensen toch uithalen voor die paar seconden zijn erg vermakelijk.quote:Op donderdag 20 juli 2023 07:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb juist helemaal niks meer met "hard" rijden. Je schiet er niks mee op (misschien hooguit luttele minuten) en wat rustiger rijden vind ik eigenlijk wel heel ontspannend. Niet meer dat gejakker en ergeren aan andere weggebruikers die niet doorrijden bijvoorbeeld. Bovendien rij ik nu ook nog eens veel zuiniger.
Dat is al vanaf het begin met paard en wagen zo.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:45 schreef TomNook het volgende:
Kennelijk is de pakkans heel klein en ziet bijna iedereen het als een grote grap...
Ze rijden ook rond in Audi's, Volvo's en Mercedes'en.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volkswagen golf id gaten houden. Als je een golfje achter je hebt direct naar rechts en in laten halen. Mijn ervaring is dat daar vaak onherkenbaar mee gesurveilleerd wordt.
Ook Skoda's, SEAT's, BMW's, en ik vergeet vast nog wat merken. Misschien rijden ze ook nog wat Opels en Fords.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze rijden ook rond in Audi's, Volvo's en Mercedes'en.
Elk merk is zo'n beetje wel present bij de politie.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ook Skoda's, SEAT's, BMW's, en ik vergeet vast nog wat merken. Misschien rijden ze ook nog wat Opels en Fords.
Gewoon oprotten van die linkerrijstrook als je daar met 100 blijft tuffen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:55 schreef TomNook het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoets als links plakken als je de wettelijke minimale afstand tussen voorligger en achterligger niet eens kunt praktiseren. En het is nu eenmaal de max senlheid, dus daar moet je je maar niet zo druk om maken.
Hmmja maar zo werkt het nietquote:Op donderdag 20 juli 2023 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Gewoon oprotten van die linkerrijstrook als je daar met 100 blijft tuffen.
Je aan de snelheid houden, zoals je vier maanden geleden nog liep te verkondigen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:31 schreef TomNook het volgende:
Wat werkt beter? Flitsmeister of Waze? Of iets anders?
ok boomerquote:Op donderdag 20 juli 2023 07:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb juist helemaal niks meer met "hard" rijden. Je schiet er niks mee op (misschien hooguit luttele minuten) en wat rustiger rijden vind ik eigenlijk wel heel ontspannend. Niet meer dat gejakker en ergeren aan andere weggebruikers die niet doorrijden bijvoorbeeld. Bovendien rij ik nu ook nog eens veel zuiniger.
Welke stress? Het is het enige pleziertje dat ik heb op een saaie werkdag om zo snel mogelijk van huis naar werk te komen en vice versa. Dus ja ieder plekje dat ik kan winnen ga ik voor. Het verbaast me juist hoeveel mensen zo ontiegelijk sloom rijden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit heb ik ook. Lekker CC op 105 ofzo en relaxt rijden. Naarmate ik ouder wordt vind ik het ook leuker om bijv. de stress bij het in en uitvoegen te zien. De capriolen die mensen toch uithalen voor die paar seconden zijn erg vermakelijk.
Dit klinkt aardig gestrest.quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:08 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Welke stress? Het is het enige pleziertje dat ik heb op een saaie werkdag om zo snel mogelijk van huis naar werk te komen en vice versa. Dus ja ieder plekje dat ik kan winnen ga ik voor. Het verbaast me juist hoeveel mensen zo ontiegelijk sloom rijden.
Nogal. En dat voor misschien 5 minuut tijdswinst als je door het halve land rijdtquote:
Eh, waar haal je dit vandaan? We hebben rekening te houden met milieu, geluidsoverlast en veiligheid.quote:
Dit verklaart een hoop. Naar deze uitspraak was ik op zoek.quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:08 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Welke stress? Het is het enige pleziertje dat ik heb op een saaie werkdag om zo snel mogelijk van huis naar werk te komen en vice versa. Dus ja ieder plekje dat ik kan winnen ga ik voor. Het verbaast me juist hoeveel mensen zo ontiegelijk sloom rijden.
Dat zo weinig mensen op cruise control rijden verbaast me ook. Zeker nu de snelheid overal gelijk is. Snelweg op, tik 'm aan op 100 en je hebt er geen omkijken meer naarquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:52 schreef Fer het volgende:
Ik rij ook 3000-3500km per maand. Ik heb er geen moeite mee, cruise+acc erop en karren maar.
Het is vooral in de vakantieperiode zoals nu een probleem. Die mensen zijn dat niet gewend en het is lastig ergens contant te blijven rijden.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zo weinig mensen op cruise control rijden verbaast me ook. Zeker nu de snelheid overal gelijk is. Snelweg op, tik 'm aan op 100 en je hebt er geen omkijken meer naar
Fijn dat je hem gevonden hebt, veel plezier ermee!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dit verklaart een hoop. Naar deze uitspraak was ik op zoek.
Dat is zeker niet mijn ervaring bij elektrische vierwielers in het lagere prijssegment.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:51 schreef Centenbak het volgende:
Verder zijn auto's er ook op gemaakt om veel harder te rijden nu dan bv 20 jaar geleden. Veel meer veiligheidsmaatregelen aan boord + de vermogens zijn zo'n beetje verdubbeld. Dus van de zotte om dan juist langzamer te gaan rijden.
Waarom niet? Ik heb zelf geen ervaring met goedkope (elektrische) auto'squote:Op zondag 23 juli 2023 09:57 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dat is zeker niet mijn ervaring bij elektrische vierwielers in het lagere prijssegment.
En Multipla's, heb ik me laten vertellen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ook Skoda's, SEAT's, BMW's, en ik vergeet vast nog wat merken. Misschien rijden ze ook nog wat Opels en Fords.
Dit klinkt wel sad man, eerlijk. Misschien kan je je dagelijkse levensvreugde uit andere dingen gaan putten dan dit.quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:08 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Waaruit dan? Suggesties zijn welkom. Daarnaast kost die auto rijden rijden mij ook een klein vermogen, dus ik probeer het uiterste plezier te halen uit iedere km.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit klinkt wel sad man, eerlijk. Misschien kan je je dagelijkse levensvreugde uit andere dingen gaan putten dan dit.
I dunno maar het klonk nogal sneu als dat letterlijk je enige pleziertje op de dag is.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:35 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Waaruit dan? Suggesties zijn welkom. Daarnaast kost die auto rijden rijden mij ook een klein vermogen, dus ik probeer het uiterste plezier te halen uit iedere km.
Maar het gaat niet alleen om de boetes. Realiseer je dat je door twintig kilometer per uur te hard iemand anders of jezelf ernstiger kan verwonden dan met max snelheid.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:13 schreef Sjemmert het volgende:
Ik rij altijd ong 20km/u te hard op snelwegen en 80 wegen. Met correctie van de teller en eventuele flitser is dat nog maar 10-12km/u te hard dus als ik een keer een boete krijgt valt het wel mee een accepteer ik dat gewoon. Gebruik geen flitsmeister o.i.d.
Door de bebouwde kom rij ik altijd rustig. Op dezelfde snelwegen reden we een paar jaar terug nog dezelfde snelheid als ik nu aanhou dus tja.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:57 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen om de boetes. Realiseer je dat je door twintig kilometer per uur te hard iemand anders of jezelf ernstiger kan verwonden dan met max snelheid.
Mogelijkerwijs hebben ze vanuit het letseloogpunt die snelheid omlaag gebracht. Ik heb ook lang gedacht: "20 km is toch geen verschil"quote:Op zondag 23 juli 2023 14:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Door de bebouwde kom rij ik altijd rustig. Op dezelfde snelwegen reden we een paar jaar terug nog dezelfde snelheid als ik nu aanhou dus tja.
Tuurlijk is er een verschil, maar volgens mij was de reden toch geluidsoverlast en uitstoot?quote:Op zondag 23 juli 2023 15:01 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Mogelijkerwijs hebben ze vanuit het letseloogpunt die snelheid omlaag gebracht. Ik heb ook lang gedacht: "20 km is toch geen verschil"
Klopt.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een verschil, maar volgens mij was de reden toch geluidsoverlast en uitstoot?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |