abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2023 @ 18:02:15 #1
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209945277
quote:
VanMoof staakt 'tijdelijk' verkoop van fietsen

DEN HAAG (ANP) - Het Nederlandse e-bikebedrijf VanMoof heeft de verkoop van fietsen tijdelijk gepauzeerd, staat op de website van het bedrijf. Dat doet de onderneming naar eigen zeggen ,,om de productie en levering van bestaande bestellingen te kunnen inhalen."

De Amerikaanse nieuwssite TechCrunch meldt echter op basis van meerdere bronnen dat het bedrijf met financiële problemen kampt. VanMoof zou op zoek zijn naar nieuwe financiering om het hoofd boven water te kunnen houden. Volgens de bronnen zou al deze week een beslissing over het lot van VanMoof kunnen komen.

Bij VanMoof was dinsdagmiddag niemand bereikbaar voor commentaar. Volgens TechCrunch zou een aantal topmensen de onderneming inmiddels hebben verlaten.

De Amsterdamse fabrikant van elektrische fietsen maakte in mei vorig jaar nog bekend de voormalig topvrouw van Booking.com binnengehaald te hebben. Gillian Tans werd de nieuwe president van het e-bikebedrijf. Met die benoeming hoopte VanMoof verder te kunnen groeien. Maar TechCrunch meldt nu dat Tans het bedrijf stilletjes heeft verlaten. Wanneer precies is niet bekend.

VanMoof werd in 2009 opgericht door de broers Taco en Ties Carlier. Het merk heeft winkels in onder meer Amsterdam, Berlijn, Londen, New York, San Francisco en Tokio. In 2021 haalde VanMoof nog 128 miljoen dollar op in een investeringsronde om de productiecapaciteit te vergroten. Het opgehaalde bedrag voor investeringen liep daarvoor al op tot 182 miljoen dollar.
quote:
Geld weg, fiets weg: hoelang kunnen VanMoof-rijders nog doorfietsen?

Geld weg, fiets weg. En als hij nog rijdt, dan is het maar de vraag voor hoelang. Kopers van dure VanMooffietsen zitten nog weken in onzekerheid over hun aanschaf. Het vooruitzicht op een goede oplossing lijkt klein.

"Wie nu een VanMoof bezit, zit in een heel onfortuinlijke positie," zegt advocaat Sanne Depmann van juridisch dienstverlener DAS. "Het is een vervelende, onzekere periode. Er is nul garantie op geld. Zelfs als het bedrijf doorgaat of na een eventuele doorstart blijft bestaan, is de werking van de fietsen niet verzekerd."

Woensdag werd, na weken onzekerheid, uitstel van betaling verleend aan fietsenmaker VanMoof, nadat de hele dag al boze klanten voor de winkels stonden om hun fiets of hun geld terug te eisen. De rechtbank heeft bewindvoerder Jan Padberg aangesteld, die eerder onder meer de faillissementen van computerketen Mycom, amusementsgroep TEG (van ondernemer Marco Borsato) en reisbedrijf Travelbird heeft begeleid.

Die kans op terugbetaling of teruggave van de fiets is met het betalingsuitstel verkeken. "Surseance is afwachten," zegt een woordvoerder van de Consumentenbond. "Dat is heel vervelend voor die mensen die in onzekerheid zitten, maar het is niet anders. Alles is bevroren, er wordt niets betaald, juridische procedures liggen stil. De bewindvoerder onderzoekt nu of VanMoof te redden is en of daarvoor financiers kunnen worden gevonden. Daar zal binnen een of twee weken duidelijkheid over komen."

Volgens advocaat Depmann is de traditionele kopersbescherming met het uitstel van betaling vervallen. "Als je online een fiets hebt gekocht, betaald of aanbetaald, kun je volgens de wet gebruikmaken van herroepingsrecht. Dan mag je tot veertien dagen na de ontvangst van de fiets, maar ook in de periode daarvoor, zonder opgave van redenen de koop ontbinden. Dan moet het geld binnen twee weken worden terugbetaald."

VanMoof mag niemand betalen

"Door de surseance komt dat in de knel: het bedrijf mag niemand betalen. Je kunt de koopovereenkomst nu wel ontbinden, maar dat verandert niets." Bovendien: als veel mensen hun geld terug willen, kan dat voor de bewindvoerder mede aanleiding zijn om een faillissement door te zetten.

De Consumentenbond adviseert gedupeerden om vast golven te maken. "Het kan geen kwaad nu een brief naar VanMoof te sturen dat je je fiets of je geld terug wilt," aldus de zegsvrouw, "maar dat geeft je geen rechten of voorrang boven mensen die gewoon afwachten."

Loopt surseance uit op faillissement, dan wordt de situatie nog donkerder. "Dan zullen klanten de curator moeten vragen of hij de koopovereenkomst gestand doet," zegt Depmann. "Vaak zegt de curator van niet, wordt de overeenkomst ontbonden en ontstaat een vordering in het faillissement."

De kans dat de VanMoofkoper zijn geld dan nog terugziet, is verwaarloosbaar. "Bij faillissementen staan de fiscus, het UWV en eventuele geldschieters vooraan. Consumenten zijn de laatsten in de lijn."

Reparaties onzeker

Bij reparaties is de situatie mogelijk anders. "Het is onduidelijk of reparaties tijdens de surseance worden uitgevoerd. De taak van de bewindvoerder is nu eerst te onderzoeken of er een externe financier kan worden gevonden, zodat VanMoof zijn activiteiten kan voortzetten."

Gaat VanMoof failliet, dan kan het zijn dat de curator reparaties tijdens de eerste periode van het faillissement voortzet. Reparaties kunnen geld in het laatje brengen. Donderdag liet Kwikfit, dat pas onlangs als externe reparateur werd ingeschakeld, weten alleen reparaties uit te voeren als klanten cash afrekenen.

De vraag is wie het aandurft zijn fiets nog bij VanMoof te stallen. "Ik zou hem daar persoonlijk nu niet neerzetten," zegt de DAS-advocaat, "maar die fiets blijft jouw fiets, die behoort niet zomaar tot een faillissementsboedel. De spullen blijven daar nu even staan, maar op een gegeven moment zal een curator zeggen: je kunt je fiets nu ophalen." In dat geval zal de klant wel moeten aantonen dat de fiets zijn eigendom is, bijvoorbeeld met een factuur.

Voor de tevreden VanMoofrijder valt het doek langzamer. "Tijdens de surseance kan geen beroep worden gedaan op garantie en na een eventueel faillissement zal de levenslange garantie helemaal vervallen," aldus de woordvoerder van de Consumentenbond. "En de software en app zullen niet meer worden ondersteund."

Geen garantie

Maakt VanMoof na een faillissement een gehele of gedeeltelijke doorstart, dan is de nieuwe onderneming niet verplicht garantie, betalingen of andere afspraken na te komen; die blijven meestal achter in de failliete boedel.

Depmann: "Het is de vraag of een opvolgende partij bereid is om garantieverplichtingen en reparaties over te nemen en om de softwareontwikkeling voort te zetten." Dat lijkt onwaarschijnlijk, omdat dat vooral kostenposten zijn.

Ook als er niets kapotgaat, is de toekomst voor elke VanMoof onzeker. De fietsen reguleren de batterijen, de motor en het fietsslot via software. Een deel van die functies is ook via de app te bedienen, zoals het elektronische slot. De rijwielen blijven vooralsnog werken, maar doordat de ontwikkeling van software en app nu stilligt, is het onzeker hoe lang dat nog goed gaat.

Wees alert bij unieke producten

De teloorgang van VanMoof is volgens de Consumentenbond een waarschuwing voor iedereen die producten koopt die afhankelijk zijn van exclusieve software of apps. "Consumenten kiezen juist voor dat exclusieve. Maar als het misgaat dan zit je met de brokken."

"Dat zie je ook bij exclusieve auto's met unieke onderdelen. Of elektronica die alleen werkt met een app of met op maat gemaakte software. Als die niet meer wordt ondersteund, dan is het product waardeloos. Consumenten moeten dat bij aanschaf goed beseffen. Wees je ervan bewust dat je volledig afhankelijk bent van dat ene bedrijf."
quote:
Allerlaatste keer lachen om VanMoof

VanMoof hangt de fiets aan de haak

Je doet niemand een gunst met afgunst en buiten Amsterdam weet helemaal niemand wat VanMoof is (Sigrid Kaag met twee wielen, red.) maar tóch is er geen beter vermaak dan leedvermaak, met dat hautaine geleuter van de Gebroeders Vreselijk over 'alles boven de 12 miljoen is ballast' terwijl ze Ferrari-geld vragen voor een Renault Scénic met snufjes: behhh. 40 miljoen verlies in 2020, 82 miljoen verlies in 2021, 78 miljoen verlies in 2022, kredieten gebruiken om eerdere kredieten te herfinancieren gecombineerd met een krakkemikkig rijwiel met hoge haatfactor en een klantenservice uit de hel: dan fiets je dus omhoog op de Puy de Dome, zo rechtstreeks de krater in. En mogen we toch nog even lachen om al die lui die voor de deur van de VanMoof-shop staan, omdat hun fiets al weken aan de reparatiehaak hangt en straks mogelijk verkocht gaat worden met de inboedel? Mogen we nog even lachen om die peperdure fietsen die alleen met een app op slot kunnen, maar straks (als de server uit de lucht gaat) onbruikbaar zijn? Mogen we nog even lachen om die lui die nog een fiets van 3k in bestelling hebben staan EN DEZE MISSCHIEN NOG KRIJGEN? Ja hoor Calimero, dat mag. VanMoof, en al je prachtige gebruikers, bedankt voor het lachen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_209945335
Heerlijk!
pi_209945408
Ik moest Google hoe die fietsen eruit zien, werden ze alleen in Amsterdam verkocht of zo?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_209945499
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:12 schreef Pheno het volgende:
Ik moest Google hoe die fietsen eruit zien, werden ze alleen in Amsterdam verkocht of zo?
Ik ook en ik woon er. Maar blijkbaar hippie fiets met software koekoek. Ik hoef geen wifi op mijn gebruik dingen.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_209945563
Hahaha kakvolk
  Forum Admin dinsdag 18 juli 2023 @ 18:31:43 #6
35723 crew  GGMM
pi_209945660
3.500 euro uitgeven aan een fiets die niet werkt, puur om je buurman jaloers te maken en dan boos worden en aangifte willen doen als het bedrijf failliet gaat.

Ik snap wel dat dat wat leedvermaak oplevert.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_209945885
Dus nog geen 200.000 stuks in totaal verkocht (vanaf 2009). En in 2020/21/22 bij elkaar 200 miljoen verlies. Dus al zou al het verlies in die drie jaar verspreid zijn over het totale bestaan, dan is dat alsnog 1000 euro verlies PER FIETS :D :D

[ Bericht 0% gewijzigd door silverhill op 19-07-2023 23:54:30 ]
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 18:50:43 #8
236264 crew  capricia
pi_209945894
Toen ik een paar jaar geleden voor mijn dochter keek, was ie nog 2.000 euro.

Maar ik lees hier al 3.500 euro. Die zijn hard omhoog gegaan zeg.

Ach. Een gazelle ultimate C5 is ook al 4.000 euro. :{
Echt wat een bedragen.

[ Bericht 26% gewijzigd door capricia op 18-07-2023 19:09:50 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209946154
twitter
pi_209946186
Wat moet je in hemelsnaam met 3 fietsen?

Dat je nog een racefiets of mountainbike hebt okee.

Ah, een voor hem, een voor zijn vriendin.
En de 3e een vervanger voor een van die twee.
Dat verandert de zaak.

[ Bericht 20% gewijzigd door StateOfMind op 18-07-2023 19:24:10 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 19:22:57 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209946225
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
En geen van de drie werkt nog.. :P Dan ben je wel een ekte fan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209946254
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
En geen van de drie werkt nog.. :P Dan ben je wel een ekte fan.
1 voor hem, 1 voor zijn vriendin en die 3e was een vervanger van een van die 2.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 19:27:26 #13
38496 Perrin
pi_209946278
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
1 voor hem, 1 voor zijn vriendin en die 3e was een vervanger van een van die 2.
Niet genoeg vervangers, helaas.
pi_209946332
quote:
Hele lage onderhoudskosten _O-

Klopt an sich wel, want kan niet meer gerepareerd worden, dus nul onderhoudskosten :D
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 19:41:04 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209946452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als jij je auto naar de garage brengt voor de APK, dan zeg jij: "Alsjeblieft, mijn auto is nu van jullie en kun je als bezit bijschrijven op je balans. Als ik hem kom ophalen, is hij pas weer van mij!"? .
Precies; daarom is het diefstal :)
  dinsdag 18 juli 2023 @ 19:43:28 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209946482
Is er niet al een hackersgroep actief om dit helemaal te reverse engineren?
pi_209946523
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:49 schreef silverhill het volgende:
Dus nog geen 200.000 duizend stuks in totaal verkocht (vanaf 2009). En in 2020/21/22 bij elkaar 200 miljoen verlies. Dus al zou al het verlies in die drie jaar verspreid zijn over het totale bestaan, dan is dat alsnog 1000 euro verlies PER FIETS :D :D
Ik las gisteren de cijfers en de verhouding was.¤1.20 kosten tegen ¤1.00 inkomsten
pi_209946543
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hele lage onderhoudskosten _O-

Klopt an sich wel, want kan niet meer gerepareerd worden, dus nul onderhoudskosten :D
Is ook een sarcastische advertentie, wel alles ff lezen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 19:48:19 #20
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
  dinsdag 18 juli 2023 @ 19:49:13 #21
545 dop
:copyright: dop
pi_209946574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:41 schreef xzaz het volgende:

[..]
8)7 iets lezen, en het ook snappen zijn duidelijk twee verschillende dingen voor jouw.
waar uit zou blijken dat je fiets die je ter reparatie aanbied door de curator word bijgeschreven op de balans?
het enige wat de curator zal doen is checken van wie de fiets is om hem vervolgens aan de eigenaar een mailtje te sturen dat hij zijn fiets kan komen ophalen.
hij kan helemaal geen beslag leggen op goederen die niet van vanMoof zijn, en dat wil hij ook niet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_209946626
Het gaat iig niet slecht met de Nederlander als ik die bedragen hoor
pi_209946660
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:49 schreef dop het volgende:

[..]
8)7 iets lezen, en het ook snappen zijn duidelijk twee verschillende dingen voor jouw.
waar uit zou blijken dat je fiets die je ter reparatie aanbied door de curator word bijgeschreven op de balans?
het enige wat de curator zal doen is checken van wie de fiets is om hem vervolgens aan de eigenaar een mailtje te sturen dat hij zijn fiets kan komen ophalen.
hij kan helemaal geen beslag leggen op goederen die niet van vanMoof zijn, en dat wil hij ook niet.
Dat dus.
Zolang jij kan aantonen dat het jouw eigendom is, krijg je die gewoon terug uiteindelijk.
A murky, forgotten land.
pi_209946676
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:52 schreef Pheno het volgende:
Het gaat iig niet slecht met de Nederlander als ik die bedragen hoor
Zijn maar 200.000 fietsen verkocht in totaal.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 19:56:25 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209946704
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:50 schreef capricia het volgende:

Echt wat een bedragen.

een hele mooie gazelle fiets zonder accu kost slechts 1000 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 18 juli 2023 @ 19:57:57 #26
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209946725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:49 schreef dop het volgende:

[..]
Dat valt nog maar te bezien.
pi_209946733
VanMoof, het meest hippe zombiebedrijf van afgelopen tijd.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_209946764
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:57 schreef xzaz het volgende:

[..]
Met andere woorden: "Joh, klopt wat je zegt dop. Nu snap ik het!"
pi_209946782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:57 schreef xzaz het volgende:

[..]
Je leeft in Colombia? Daar zal het wel zo gaan als jij schetst.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:05:01 #30
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209946853
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:01 schreef Pheno het volgende:

[..]
Je leeft in Colombia? Daar zal het wel zo gaan als jij schetst.
Niet bepaald. Het is waarschijnlijk een grote chaos daar en ze gebruikten waarschijnlijk onderdelen van de klant van 1 fiets voor de onderdelen voor een andere fiets. Sommige fietsen blijken niet eens meer te bestaan; maar goed de verhalen gaan ten ronde.

Nogmaals; het valt allemaal nog maar te bezien wat er over is van de fietsen van deze klanten. Iedereen denkt dat dit bedrijf alles netjes heeft staan met labeltjes en goede administratie. haha
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:05:33 #31
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209946865
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:00 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Met andere woorden: "Joh, klopt wat je zegt dop. Nu snap ik het!"
Dat is leuke theorie maar de praktijk is weerbarstiger.
pi_209946866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:05 schreef xzaz het volgende:

[..]
Niet bepaald. Het is waarschijnlijk een grote chaos daar en ze gebruikten waarschijnlijk onderdelen van de klant van 1 fiets voor de onderdelen voor een andere fiets. Sommige fietsen blijken niet eens meer te bestaan; maar goed de verhalen gaan ten ronde.

Nogmaals; het valt allemaal nog maar te bezien wat er over is van de fietsen van deze klanten. Iedereen denkt dat dit bedrijf alles netjes heeft staan met labeltjes en goede administratie. haha
Verhalen op social media geloven :')
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 20:05:57 #33
236264 crew  capricia
pi_209946876
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Duizend euro zeg je.
Scheelt niet zo veel met een ebike een paar jaar geleden dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:06:20 #34
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209946886
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:05 schreef Pheno het volgende:

[..]
Verhalen op social media geloven :')
Lees NOS.nl en ziet dat vanmoof failiet is.

VerRhAlEen Op SoCiaAl medIAA GelOven
pi_209946900
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:06 schreef xzaz het volgende:

[..]
Lees NOS.nl en ziet dat vanmoof failiet is.

VerRhAlEen Op SoCiaAl medIAA GelOven
Staat er op NOS dat het een zooitje is bij de reparatie-afdeling?
Ik snap waarom je lezen en begrijpen zo lastig vindt, je haalt bronnen door elkaar.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:07:21 #36
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209946906
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:07 schreef Pheno het volgende:

[..]
Staat er op NOS dat het een zooitje is bij de reparatie-afdeling?
Zeg ik dat?
pi_209946924
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:07 schreef xzaz het volgende:

[..]
Zeg ik dat?
Ja, jij zegt dat het daar een zooitje is. Gezien het niet op NOS of een betrouwbare bron staat, tja, dan lees je weer teveel Twitter of wat er tegenwoordig weer hip is.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:08:46 #38
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209946935
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:08 schreef Pheno het volgende:

[..]
Ja, jij zegt dat het daar een zooitje is. Gezien het niet op NOS of een betrouwbare bron staat, tja, dan lees je weer teveel Twitter of wat er tegenwoordig weer hip is.
Grappig dat je de aanname doet dat ik het op social media heb gelezen.
pi_209946942
Maar goed, wel kut voor die mensen die nu extra lang moeten wachten op hun kapotte fiets. Misschien kunnen wat Duitsers nog wat betekenen met reserve-onderdelen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:09:44 #40
545 dop
pi_209946950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:05 schreef xzaz het volgende:

[..]

hou op man net bleek je nog niet slim genoeg om te begrijpen hoe faillissementsrecht in elkaar steekt en nu kom je met je volgende verzinsel.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_209946992
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:12 schreef Pheno het volgende:
Bijna wel inderdaad. In Amsterdam zie je die krengen echt overal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:12:58 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209946995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:09 schreef dop het volgende:

[..]
hou op man net bleek je nog niet slim genoeg om te begrijpen hoe faillissementsrecht in elkaar steekt en nu kom je met je volgende verzinsel.
Oh en nu is het opeens allemaal wel wat lastiger dan; 'Ja maar cUrAtOr'
pi_209946999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:07 schreef xzaz het volgende:

[..]
Zeg ik dat?
Haha jouw soort is zo gruwelijk irritant. Jammer dat Fok hier steeds meer van krijgt. Ongelijk krijgen > iets insinueren > wederom ongelijk krijgen > WaAr HeB iK dAt GeZeGd?!
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:16:39 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209947051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:13 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Haha jouw soort is zo gruwelijk irritant. Jammer dat Fok hier steeds meer van krijgt. Ongelijk krijgen > iets insinueren > wederom ongelijk krijgen > WaAr HeB iK dAt GeZeGd?!
Daar heb ik geen actieve herinneringen aan.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:18:20 #45
545 dop
pi_209947080
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:12 schreef xzaz het volgende:

[..]
Oh en nu is het opeens allemaal wel wat lastiger dan; 'Ja maar cUrAtOr'
je doet me ergens aan denken
pi_209947097
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:43 schreef xzaz het volgende:
Is er niet al een hackersgroep actief om dit helemaal te reverse engineren?
Daarmee heb je de technische blunders (elektronica en schakelmechanisme van de e-shifter in één en dezelfde, niet waterdichte behuizing) er nog niet uit. :P
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:29:16 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209947245
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Duizend euro voor een fiets waar je ook nog zelf op moet trappen??

Helemaal koekoek.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:32:46 #48
323876 michaelmoore
pi_209947284
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bijna wel inderdaad. In Amsterdam zie je die krengen echt overal.
ik vind ze niet mooi
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:33:55 #49
323876 michaelmoore
pi_209947301
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Helemaal koekoek.
ha dat eens bij de tour de france vertellen met carbonfietsen van 25.000 euro
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:36:16 #50
545 dop
pi_209947335
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Daarmee heb je de technische blunders (elektronica en schakelmechanisme van de e-shifter in één en dezelfde, niet waterdichte behuizing) er nog niet uit. :P
ik heb wat foto's gezien en inderdaad slecht ontwerp, maar volgens mij wel mogelijk om dat te verbeteren voor dat er problemen ontstaan.

motip elektrobescherm en een spuit siliconenkit als snelle optie.
of Urethaan Coating 71

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 18-07-2023 20:47:51 ]
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:42:29 #51
545 dop
pi_209947408
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je zit te hoog, Lidl-trek rijd op de Trek Madone SLR 9 AXS die kost in de winkel ¤15699
dat is de duurste
Uno x rijd op Dare VSRu die kost ¤7000 en is daar mee de goedkoopste in de toer
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 20:57:44 #52
236264 crew  capricia
pi_209947636
quote:

[..]
Ja. Die zijn wel wat duurder dan de gemiddelde ebike.
Laat staan Van Moofs. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juli 2023 @ 21:07:50 #53
545 dop
pi_209947772
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:59 schreef capricia het volgende:
Mensen moeten gewoon eens naar Cube kijken.
Geweldige ebikes, super prijs/kwaliteit verhouding.
eigenlijk moet ik hier geen fietsen gaan aanprijzen die ik verder niet ken of op gefietst heb.
maar ik kwam veloretti tegen ziet er vanMoof achtig uit maar zo op het oog wel beter onderdelen.

disclaimer: ik heb heb niets met het deze fiets te maken ik kwam hem tegen door dat ik wat rondkeek van wegen dit topic.

misschien leuk als er nog meer mensen zich willen wagen aan een tip. helemaal als je zelf wel een goede ervaring hebt natuurlijk

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 18-07-2023 21:13:36 ]
  dinsdag 18 juli 2023 @ 21:17:01 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209947899
quote:

[..]
Ja want jij gaat lekker in je lycra pakje op je gazelle zitten zeker.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_209948013
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:36 schreef dop het volgende:

[..]
ik heb wat foto's gezien en inderdaad slecht ontwerp, maar volgens mij wel mogelijk om dat te verbeteren voor dat er problemen ontstaan.

motip elektrobescherm en een spuit siliconenkit als snelle optie.
of Urethaan Coating 71
Het zou me niets verbazen wanneer een paar handige jongens met een 3D printer en verstand van het ontwerpen van PCB's een e-shifter in mekaar weten te knutselen waar het broddelwerk van VanMoof zelf niet aan kan tippen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 21:36:06 #56
323876 michaelmoore
pi_209948239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja want jij gaat lekker in je lycra pakje op je gazelle zitten zeker.
ik denk dat de hele ebike business nu flink overrated is, Ik ga maar terug naar het aloude handwerk

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 18-07-2023 22:01:49 ]
pi_209948674
Van Moof begon met best een aardig idee, een simpele degelijke fiets speciaal ontworpen op de ongemakken van de grote stad. Maar ze bleken al snel helemaal niet degelijk en toen zijn ze maar onzinnige high tech gaan doen die nog minder degelijk was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 22:31:41 #58
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209948981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 16:30 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Waar denk jij dat de onderdelen van een Gazelle vandaan komen?
Gazelle zal inmiddels een voorraad onderdelen hebben aangelegd. In ieder geval meer dan een bedrijf wat sinds '08 bestaat. En bovendien 1-op-1 onderdeel maakt per eenheid fiets.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 22:34:06 #59
236264 crew  capricia
pi_209949000
Ik kijk wel veel YT kanalen.
Zoals 'notjustbikes'.

Misschien zouden we als land sws moeten inzetten op fietscultuur. En niet zo haten op elkaar en Van Moof.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juli 2023 @ 22:40:50 #60
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209949073
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Zoals 'notjustbikes'.

Misschien zouden we als land sws moeten inzetten op fietscultuur. En niet zo haten op elkaar en Van Moof.
Ik vind dat we moeten inzetten op een texaanse 'dodge-ram'-cultuur.

Vooral minder fietsen. En vooral minder bedrijven die de overspannen vraag misbruiken zoals VanMoof.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 22:45:05 #61
236264 crew  capricia
pi_209949119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik vind dat we moeten inzetten op een texaanse 'dodge-ram'-cultuur.

Vooral minder fietsen. En vooral minder bedrijven die de overspannen vraag misbruiken zoals VanMoof.
??
Meer doden dus.

Het zou je kind naar zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209949218
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die e-shifter is wel triest gemaakt ja, als dat een voorbeeld van de rest van de fiets is…
.
  woensdag 19 juli 2023 @ 00:05:33 #63
6941 APK
Factual, I think.
pi_209949794
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:03 schreef Weltschmerz het volgende:

Van Moof begon met best een aardig idee, een simpele degelijke fiets speciaal ontworpen op de ongemakken van de grote stad. Maar ze bleken al snel helemaal niet degelijk en toen zijn ze maar onzinnige high tech gaan doen die nog minder degelijk was.
Waar heb jij vandaan dat de eerste VanMoofs niet degelijk waren?
Ik heb er een die een jaar of 10 oud is en ik heb voor ik deze fiets kocht (voor 600 euro) nog nooit na 10 jaar een fiets gehad waarvan de bel er nog opzat en nog functioneerde en de verlichting idem.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_209951199
Is Cowboy de volgende VanMoof? 'Nee, we maken volgend jaar winst' We gaan het wel weer zien of het optimisme van deze ondernemers klopt. :P
  woensdag 19 juli 2023 @ 09:05:26 #65
38496 Perrin
pi_209951235
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:03 schreef Basp1 het volgende:
Is Cowboy de volgende VanMoof? 'Nee, we maken volgend jaar winst' We gaan het wel weer zien of het optimisme van deze ondernemers klopt. :P
Als ze daar deugdelijkere onderdelen gebruiken en wel een goede QA hebben zou dat nog best kunnen.
pi_209951466
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:50 schreef Fer het volgende:

[..]
Die e-shifter is wel triest gemaakt ja, als dat een voorbeeld van de rest van de fiets is…
Ze hebben gewoon teveel tegelijkertijd opnieuw willen uitvinden. Dat gaat natuurlijk nooit goed bij een MKB bedrijf.

Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Rohloff, die focussen zich als bedrijf als sinds de jaren '80 op één specifiek onderdeeltje van een fiets, namelijk versnellingsnaven. Dan kun je als MKB een inderdaad een uitstekend product op de markt zetten. Maar als je als klein bedrijf 30 innovaties tegelijkertijd probeert te doen, dan kan dat alleen maar een drama eindigen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209951496
quote:
Zoals 'notjustbikes'.

Nja als ik die nieuwsberichten lees van al die grachtengordel lui die de politie gaan bellen vanwege een bedrijf wat failliet is, dan snap ik wel dat iedereen buiten de a10 dat narcistische volk wel kan schieten
pi_209951535
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:50 schreef capricia het volgende:

Echt wat een bedragen.

Ze hebben op een gegeven moment dat model 2k gemaakt om marktaandeel te gainen. IEDEREEN EEN VANMOOF!
Nadeel was dat dat model kut was en er daarom heel veel teruggingen naar moof. Dat met legio andere zaken waarschijnlijk hebben gezorgd voor deze val.

Uiteindelijk hebben ze het zelf verneukt natuurlijk.
pi_209951586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Helemaal koekoek.
Kijk die ebike gekte met een Nederland die meer en meer viesdikker wordt is natuurlijk ook geen goede ontwikkeling. Zelfs kinderen hebben een ebike...

Natuurlijk heeft het zijn functie als je echt lange afstanden moet afleggen of als je door redenen spierkracht mist, maar de meeste mensen doen geen toertochten op dagelijkse basis. Dan fungeert een normale fiets beter en het is nog beter voor je gezondheid. :)
  woensdag 19 juli 2023 @ 09:46:05 #70
545 dop
pi_209951771
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:21 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ze hebben gewoon teveel tegelijkertijd opnieuw willen uitvinden. Dat gaat natuurlijk nooit goed bij een MKB bedrijf.

Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Rohloff, die focussen zich als bedrijf als sinds de jaren '80 op één specifiek onderdeeltje van een fiets, namelijk versnellingsnaven. Dan kun je als MKB een inderdaad een uitstekend product op de markt zetten. Maar als je als klein bedrijf 30 innovaties tegelijkertijd probeert te doen, dan kan dat alleen maar een drama eindigen.
Rohloff is nu ook niet bepaald een doorslaand succes. is echt een high end niche.
echt wel een beetje appels en peren vergelijking.

zo kan je ook Hope Tech noemen die maken veel meer en ook succevol maar ook een dure Niche.

is ook overdreven te stellen dat vanMoof alles zelf maakte en uitvond. ze gebruiken ook best veel bestaande onderdelen van andere leveranciers.
het is eerder dat wat ze zelf ontworpen hebben uiteindelijk niet goed genoeg is, wat ik nu kan zien voornamelijk die geile eShifter. volgens mij is dat vooral hun ondergang omdat het een te belangrijk onderdeel is wat stuk kan gaan.
pi_209951775
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:31 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Kijk die ebike gekte met een Nederland die meer en meer viesdikker wordt is natuurlijk ook geen goede ontwikkeling. Zelfs kinderen hebben een ebike...

Natuurlijk heeft het zijn functie als je echt lange afstanden moet afleggen of als je door redenen spierkracht mist, maar de meeste mensen doen geen toertochten op dagelijkse basis. Dan fungeert een normale fiets beter en het is nog beter voor je gezondheid. :)
Ebike gekte vs 8.9 miljoen autos in Nederland. Wat is nu gekker veel ruimte in beslag nemen met zoveel autos en totaal niet bewegen ipv nog wat bewegen met een ebike en veel minder ruimte in beslag nemen. :D
pi_209951911
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ebike gekte vs 8.9 miljoen autos in Nederland. Wat is nu gekker veel ruimte in beslag nemen met zoveel autos en totaal niet bewegen ipv nog wat bewegen met een ebike en veel minder ruimte in beslag nemen. :D
Het is een luxe product. Zo lang mensen het kunnen betalen, zullen ze het aanschaffen. Daarnaast wordt een auto meer en meer ontmoedigt/duurder gemaakt.

Stel het OV zou tantoe goedkoop (het is véél te duur) zijn en perfect werken zonder overvolle treinen, dan krijg je mij wel uit de auto. Ik kies voor een leaseauto om niet tussen de zwetende paupers te staan in de ochtend :Y OV is gewoonweg niet aantrekkelijk in Nederland.
  woensdag 19 juli 2023 @ 10:01:56 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_209951970
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het is een luxe product. Zo lang mensen het kunnen betalen, zullen ze het aanschaffen. Daarnaast wordt een auto meer en meer ontmoedigt/duurder gemaakt.

Stel het OV zou tantoe goedkoop (het is véél te duur) zijn en perfect werken zonder overvolle treinen, dan krijg je mij wel uit de auto. Ik kies voor een leaseauto om niet tussen de zwetende paupers te staan in de ochtend :Y OV is gewoonweg niet aantrekkelijk in Nederland.
Ik vind het super dat er zoveel van die fietsen verkocht worden. Het OV is hier ruk en het scheelt veel auto's :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209952009
quote:
Zoals 'notjustbikes'.

Huh, we hebben toch al lang een fietscultuur en ook goede producenten en merken.
Vanmoof was dat niet, vooral gebakken lucht, onkunde en marketing.
pi_209952011
quote:

[..]

Zeuren dat er teveel mensen op de (ongezonde) ebikes zitten maar zelf wel met de auto gaan :')

Zeggen dat het OV te duur is maar mensen die gebruik maken van het OV paupers noemen.
Hmmm
pi_209952028
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 00:05 schreef APK het volgende:

[..]
Ik heb er een die een jaar of 10 oud is en ik heb voor ik deze fiets kocht (voor 600 euro) nog nooit na 10 jaar een fiets gehad waarvan de bel er nog opzat en nog functioneerde en de verlichting idem.
Dat staat toch juist niet in de post waarop je reageert.
Ze begonnen juist oke en later ging het mis.
pi_209952041
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2023 10:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik vind het super dat er zoveel van die fietsen verkocht worden. Het OV is hier ruk en het scheelt veel auto's :)
Het is aardappel kwaliteit, maar deze reclame uit 2003 laat goed zien hoe inefficiënt auto's zijn voor het gebruik van de publieke ruimten.
Wat ik met name zou willen zien, is dat de grote steden en centra auto luw worden. Dan wordt het een stuk schoner/veiliger en houd je de overlast gevende automobilisten weg.

Ik snap niet waarom er in Nederland niet hoog wordt ingezet op OV. Dat is een extreem goed middel tegen vervuiling. Nee we gaan symptoombestrijding doen.
pi_209952042
quote:

[..]

Mensen zoals jij zijn we liever kwijt dan rijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_209952077
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 10:06 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]
Zeuren dat er teveel mensen op de (ongezonde) ebikes zitten maar zelf wel met de auto gaan :')
Ik wil best lopen hoor 50km naar werk. :*
quote:
Zeggen dat het OV te duur is maar mensen die gebruik maken van het OV paupers noemen.
Hmmm
De delta tussen kosten/voordelen Auto vs. OV is mij te weinig. Ik maak daarom veel gebruik van de auto t.o.v. het OV. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 10:08 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Mensen zoals jij zijn we liever kwijt dan rijk.
Mijn LinkedIn inbox vertelt een ander verhaal. oO<
pi_209952080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 00:05 schreef APK het volgende:

[..]
Ik heb rond 2012 een VanMoof 3.7 gehad en dat was echt een ongelooflijk stuk prul. Constant vocht in de verlichting, versnellingen die elke week bijgestelt moesten worden en als klap op de vuurpijl, een crank die elke 50km aangedraait moest worden en er anders gewoon afflikkerde. Iets waar ze 10 jaar later nog steeds last van hadden :')

Heel degelijk ja :')
Was enorm blij toen dat kut ding gejat was en ik van het verzekeringsgeld wat knaps kon kopen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  woensdag 19 juli 2023 @ 10:12:39 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_209952085
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 10:08 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het is aardappel kwaliteit, maar deze reclame uit 2003 laat goed zien hoe inefficiënt auto's zijn voor het gebruik van de publieke ruimten.
Wat ik met name zou willen zien, is dat de grote steden en centra auto luw worden. Dan wordt het een stuk schoner/veiliger en houd je de overlast gevende automobilisten weg.

Ik snap niet waarom er in Nederland niet hoog wordt ingezet op OV. Dat is een extreem goed middel tegen vervuiling. Nee we gaan symptoombestrijding doen.
Herhaling: niet alle VanMoofs zijn van kutkwaliteit en niet alle e-bikes zijn van VanMoof ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209952112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:31 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

:Z ;)
pi_209952162
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:03 schreef Basp1 het volgende:
Cowboy heeft in ieder geval een veel zinniger businessmodel dan vanmoof.

Gewoon veel onderdelen van de plank in plaats van elk onderdeel zelf ontwikkelen waardoor de kosten een stuk lager zijn en er geen onnodige kinderziektes in de iets terecht komen. Daardoor is veel ook bij de fietsenmaker op de hoek op te lossen en krijg je niet zon enorme klantenservice catastrofe.

Voor wat duurdere e-bikes met een design uiterlijk is best een markt. Beetje vreemd dat daar zo op gezeurd wordt door mensen die vaak wel verlekkerd naar een sportwagen kijken met totaal 0 extra functie :P
pi_209952649
Snap ook niet dat ze alles willen ontwikkelen. Volgens mij rijdt 9 van de 10 ebikes rond met dingen als Shimano groepen, Bosch motor en accu etc. Waarom zou je het fietswiel opnieuw gaan uitvinden.

Zie je ook met auto's. Zelfs dure, exclusieve merken pakken bepaalde onderdelen gewoon uit de bak ergens.
pi_209952699
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 10:53 schreef Sapstengel het volgende:
Snap ook niet dat ze alles willen ontwikkelen. Volgens mij rijdt 9 van de 10 ebikes rond met dingen als Shimano groepen, Bosch motor en accu etc. Waarom zou je het fietswiel opnieuw gaan uitvinden.

Zie je ook met auto's. Zelfs dure, exclusieve merken pakken bepaalde onderdelen gewoon uit de bak ergens.
Tja, dat paste waarschijnlijk in de visie om alles in-house te ontwikkelen. Vreemde keuze. Zelfs een ASML doet dat niet. Die hebben contracten met allerlei leveranciers voor hun machines.

vanMoof gaat ten onder aan de eigen megalomania. Daarom lachen mensen er nu om. Het is nooit een bedrijf geweest waar je sympathie voor zou moeten hebben. :)
  woensdag 19 juli 2023 @ 10:59:34 #86
545 dop
pi_209952708
quote:

vanMoof heeft een Bafang motor, ook niet zelf ontwikkeld.
er wordt te makkelijk gedaan of ze alles zelf ontwikkelde dat is onzin.
pi_209952837
quote:

Misschien om pattenten/licentie te ontwijken.

Dit schreef ik al in het vorige topic en hieruit blijkt ook weer de beperking/domheid van FOK dat een topic maar 13 pagina's heeft. Zorgt alleen maar voor herhalingen..geen diepgang.
pi_209952857
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 11:08 schreef nomina het volgende:

[..]

Dit schreef ik al in het vorige topic en hieruit blijkt ook weer de beperking/domheid van FOK dat een topic maar 13 pagina's heeft. Zorgt alleen maar voor herhalingen..geen diepgang.
Ook al had een topic een onbeperkt aantal berichten, ik ga niet alles lezen.

Dat van die bafang motor wist ik niet, maar zou misschien ook gek zijn om echt alles zelf te gaan maken tot de motor aan toe.
pi_209952944
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 11:08 schreef nomina het volgende:

[..]

Je koop een getest onderdeel bij een leverancier die daarop patent heeft, dat lijkt me geen patent issue bij van moof geweest te zijn.
pi_209953047
Ze wilden 't Apple/Tesla model kopiëren. Vandaar.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 19 juli 2023 @ 13:07:05 #91
545 dop
pi_209954704
https://www.quotenet.nl/z(...)g-taco-ties-carlier/

Zo zie je maar z'n qoute lijstje zegt niks.
Nu is het in eens niet duidelijk of ze rijk zijn geworden door hun vanMoof avontuur.
pi_209955351
Moof along, nothing to see here :P
A murky, forgotten land.
  woensdag 19 juli 2023 @ 14:03:51 #94
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209955510
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:41 schreef xzaz het volgende:

[..]
Waarom? Volgens jouw redenering is het op dat moment hun bezit, dat jij aan ze gegeven hebt. :')
  Forum Admin woensdag 19 juli 2023 @ 14:10:54 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209955581
quote:

Zelfde als met Apple, het is "anders" en "premium/duur" en dat verkoopt voor veel mensen.

En ik snap dat prima. Maar dan moet het wel daadwerkelijk premium zijn :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 19 juli 2023 @ 14:16:15 #96
38496 Perrin
pi_209955643
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 14:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zelfde als met Apple, het is "anders" en "premium/duur" en dat verkoopt voor veel mensen.

En ik snap dat prima. Maar dan moet het wel daadwerkelijk premium zijn :D
Ja Apple spul gaat ook daadwerkelijk lang mee.
  Forum Admin woensdag 19 juli 2023 @ 14:22:57 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209955709
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja Apple spul gaat ook daadwerkelijk lang mee.
En hebben de wijze keuze gemaakt om voor net even wat meer standaard componenten te gaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209955773
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En hebben de wijze keuze gemaakt om voor net even wat meer standaard componenten te gaan.
Zoals de Lightning connector ipv usb c. :P
  woensdag 19 juli 2023 @ 14:36:03 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209955880
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:42 schreef dop het volgende:

[..]
je zit te hoog, Lidl-trek rijd op de Trek Madone SLR 9 AXS die kost in de winkel ¤15699
dat is de duurste
Uno x rijd op Dare VSRu die kost ¤7000 en is daar mee de goedkoopste in de toer
Dat gaat om de gewone etappe fiets fietsen. Hij heeft wel ergens gelijk als het gaat om de wedstrijdtijdritfietsen. Die zitten wel rond die prijs.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209956101
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 11:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je koop een getest onderdeel bij een leverancier die daarop patent heeft, dat lijkt me geen patent issue bij van moof geweest te zijn.
Ik bedoel dat ze zo dus, op termijn, goedkoper af wilden zijn omdat ze dan niet hoeven kopen, maar dus zelf maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')