SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
quote:Op maandag 17 juli 2023 08:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gaan ze er dan opnieuw weer een hele show van maken dat ze de brug snel kunnen fixen?
Lijkt me inderdaad luchtafweer. Maar met zekerheid kan ik het niet zeggen.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:40 schreef Starhopper het volgende:
Wat waren trouwens die knallen en lichtkogels vlak voor de inslag van de raketten? Luchtafweer?
Laten ze dat Nederlandse bedrijf het weer fixen?quote:Op maandag 17 juli 2023 08:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gaan ze er dan opnieuw weer een hele show van maken dat ze de brug snel kunnen fixen?
Beelden van de zogenaamde kruisraket inslagen zijn niet van de aanval op de Kerchbrug. Maar van een incident eerder dit jaar (bericht is van 16 mei)quote:Video of 2 missiles hitting Kyiv last night during a coordinated missile attack by Russia last night.
Russia claims to have destroyed the whole Patriot system.
Ukraine claims that they shot down all incoming missiles.
The truth is probably between
Op dat moment werd internationaal nog 'gewoon' samengewerkt met Rusland, dus dat vind ik dan toch van een andere orde dan bijvoorbeeld Heineken, waar ik nu de storm is gaan liggen niets meer over zie dat ze nog moeite doen het bedrijfsdeel in Rusland af te stoten..quote:Op maandag 17 juli 2023 08:47 schreef quirina het volgende:
Die Kerch brug is trouwens door een Nederlands bedrijf gebouwd hè.
In een tijd waar de Russen en Oekraïners al recht tegenover elkaar stonden. Dikke schande eigenlijk, maar ja dat is ook Nederlandse mentaliteit he. Als er geld te verdienen valt maakt het niet uit van wie het komt.
Het is in ieder geval niet de S-400 die ze daar een tijdje geleden hebben neergezet.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:43 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad luchtafweer. Maar met zekerheid kan ik het niet zeggen.
Op dat moment waren er al sancties.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op dat moment werd internationaal nog 'gewoon' samengewerkt met Rusland, dus dat vind ik dan toch van een andere orde dan bijvoorbeeld Heineken, waar ik nu de storm is gaan liggen niets meer over zie dat ze nog moeite doen het bedrijfsdeel in Rusland af te stoten..
In vindt het refrein eigenlijk wel lekker klinken met die dames en dat deuntje lol. Die zogenaamde rapper is verschikkelijk.quote:
Niet alleen het deuntje maar ook de teksten zijn typisch Russisch.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:08 schreef Delenlill het volgende:
[..]
In vindt het refrein eigenlijk wel lekker klinken met die dames en dat deuntje lol. Die zogenaamde rapper is verschikkelijk.
Supermooi allemaal maar de treinverbinding is crucialer.quote:
Nee toen waren er ook al sancties. NL bedrijf is volgens mij ook beboet.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op dat moment werd internationaal nog 'gewoon' samengewerkt met Rusland, dus dat vind ik dan toch van een andere orde dan bijvoorbeeld Heineken, waar ik nu de storm is gaan liggen niets meer over zie dat ze nog moeite doen het bedrijfsdeel in Rusland af te stoten..
Dat is zo. Maar ik let eigenlijk niet op de Engelse vertaling van de teksten. Zolang ik niet weet waar de dames over zingen klinkt dat gedeelte wel lekker.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet alleen het deuntje maar ook de teksten zijn typisch Russisch.
Nope. Treinverkeer heeft slechts een paar uur stilgelegen, daarna hervat.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Supermooi allemaal maar de treinverbinding is crucialer.
Hebben ze die ook op weten te blazen.
Nee, die is buiten schot gebleven deze keer volgens mij. Al heeft deze wel tijdelijk stilgelegen. Maar we hebben al een filmpje langs zien komen die vanuit een rijdende trein gemaakt is volgens mij.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Supermooi allemaal maar de treinverbinding is crucialer.
Hebben ze die ook op weten te blazen.
Nog op de verjaardag van MH17 ook.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:14 schreef ExTec het volgende:
Hé, wat vervelend nou, dat die brug alweer stuk is.
quote:Op maandag 17 juli 2023 08:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Op dat moment waren er al sancties.
En ze zijn al jaren bezig met de vervolging van de bedrijven die aan de Kerchbrug hebben gewerkt.
Dan had ik de tijdslijn verkeerd, bedankt voor de correctie.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee toen waren er ook al sancties. NL bedrijf is volgens mij ook beboet.
Die Oekraïners hebben wel gevoel voor symboliekquote:
Nee, die onzin blijf jij maar uitbraken.quote:Op maandag 17 juli 2023 08:47 schreef quirina het volgende:
Ne, und? Uit dat zelfde draadje:quote:Op maandag 17 juli 2023 09:16 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ehind_their_western/
Ukrainian units are leaving behind their Western tanks and advancing slowly on foot after coming up against dense Russian minefields
Standaard tactiek - ergo onnodig insinuerende krantenkop.quote:I was in a combined arms unit. On foot us as infantry would move out far ahead of the vehicles and secure overwatch positions to help paint the battlefield and to report everything so higher ups can plan to attack.
Then the vehicles move up, we start using rockets/radio to report enemy vehicle location.
If there are mines the engineers will clear a path. If there’s hella mines, then artillery will clear it.
Doe je onderzoek en kom dan maar eens hetzelfde met droge ogen bewerenquote:Op maandag 17 juli 2023 09:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die onzin blijf jij maar uitbraken.
Er is 1 NL bedrijf geweest, die toeleverancier was van wat onderdelen.
En dat is heel wat anders dan dat een NL bedrijf die brug gebouwd heeft.
quote:Op maandag 17 juli 2023 09:38 schreef quirina het volgende:
[..]
Doe je onderzoek en kom dan maar eens hetzelfde met droge ogen beweren
https://nos.nl/artikel/21(...)en-brug-naar-de-krimquote:De twee betrokken Nederlandse bedrijven hebben volgens de Gelderlander meegewerkt aan de productie van een krachtige heimachine die bij de bouw is gebruikt. Het Dodewaardse bedrijf Dematec Equipment zou de heihamer gebouwd hebben. Bijlard Hydrauliek uit Milsbeek heeft volgens de Gelderlander daarvoor het belangrijkste onderdeel geleverd.
Neuh, het enige wat door een NL bedrijf is gedaan is het leveren van de apparatuur om in de zeebodem te heien. Ook verre van ok. Maar je moet niet gaan overdrijvenquote:Op maandag 17 juli 2023 08:47 schreef quirina het volgende:
In een tijd waar de Russen en Oekraïners al recht tegenover elkaar stonden. Dikke schande eigenlijk, maar ja dat is ook Nederlandse mentaliteit he. Als er geld te verdienen valt maakt het niet uit van wie het komt.
Brug is tegelijk open en dicht.quote:Op maandag 17 juli 2023 07:47 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Meer beelden. En je kan inderdaad zien dat er schade is aan beide richtingen.
Dikke footage wel!quote:Op maandag 17 juli 2023 10:06 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Tsjetsjeense soldaten voeren een hinderlaag uit. Aan de kant van Oekraïne kunnen deze soldaten meer dan Tiktoks maken en in de file staan zo te zien.
Boh dat zou een kermisattractie moeten wordenquote:Op maandag 17 juli 2023 10:06 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Tsjetsjeense soldaten voeren een hinderlaag uit. Aan de kant van Oekraïne kunnen deze soldaten meer dan Tiktoks maken en in de file staan zo te zien.
Twee observaties.quote:
Gaan wel hard door hun munitie heen zo.quote:
Heb wat vervelend toch voor al die Russische militairen en burgersquote:Op maandag 17 juli 2023 09:01 schreef Perrin het volgende:
Niet alleen krijgt dan de Russische logistiek met files te maken maar al die burgers zitten dan in de frontlinie
edit: hm, tweet laadt niet goed? dan maar ff plaatje
[ afbeelding ]
Wie weet hadden ze daar andere plannen voor, of deden ze dat later nog?quote:Op maandag 17 juli 2023 10:11 schreef ExTec het volgende:
Mis alleen nog ff een granaat naar binnen, zodat de vracht ook onbruikbaar is.
Als ze Fok.ua lezen dan gaan ze wel even terugquote:Op maandag 17 juli 2023 10:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet hadden ze daar andere plannen voor, of deden ze dat later nog?
Ik denk dat die ongeacht welke lyrics daar hadden staan swingen, waarschijnlijk in opdracht van degenen die het filmpje maakten.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Twee observaties.
1. Het type volk dat daar staat lijkt heel erg op het volk wat je ziet bij een gemiddelde anti-vax en anti-pedo elite demonstratie. De domheid straalt er vanaf, zelfs voor Russische begrippen.
2. Zouden ze uberhaupt een seconde nadenken over wat er gebeurt zodra Rusland nukes afvuurt? Zouden ze doorhebben dat ze dan nukes terugkrijgen en dat je dus helemaal niet moet willen dat je land nukes afvuurt? Lijkt wel of ze denken dat het eenrichtingsverkeer is. Stoer doen over nukes afvuren is met je eigen domheid te koop lopen (wat dan wel weer punt 1 verklaart).
Wat? Je vraagt er nu om dat oekraine expres burgers afschietquote:Op maandag 17 juli 2023 10:19 schreef ExTec het volgende:
De toeristen hebben een aardig omritje te doen.
[ afbeelding ]
Oekraine moet nu wel ff deze weg ergens onder vuur nemen. Die mensen moeten natuurlijk wel ff op the error of their ways gewezen worden.
Maar alleen Poetin is het probleem, het heeft verder allemaal niets met de Russische samenleving, cultuur en het Russische volk te maken. Dat is russofobie.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet alleen het deuntje maar ook de teksten zijn typisch Russisch.
Niet perse. Gewoon ergens een stuk asfalt gatenkaas maken is ook goed. Angst aanjagen.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat? Je vraagt er nu om dat oekraine expres burgers afschietOf wat bedoel je precies
Het veer is weer in gebruik genomen bij Kerch.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:19 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Oekraine moet nu wel ff deze weg ergens onder vuur nemen. Die mensen moeten natuurlijk wel ff op the error of their ways gewezen worden.
Dus je bent al die tijd boos dat rusland burgers aanvalt. Maar andersom is het prima. En ja ik snap dat rusland de agressor is. Maakt burgers afschieten nog niet goed.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet perse. Gewoon ergens een stuk asfalt gatenkaas maken is ook goed. Angst aanjagen.
Vallen er doden, pech. Het is oorlog weet u.
Het is niet alsof de imperialisten het door god gegeven recht hebben om gebruik te maken van hun gestolen buit en terwijl ze dat doen blijkbaar gegarandeerd dienen te zijn van hun veiligheid.
Maar zij doen het ook is nog nooit een goede reden geweest. Ook nu niet
russen sterken in hun imperialisme, want "wij" hebben de krim immers gejat, en logisch dat wij daar dan vakantie kunnen vieren - het is toch van ons? - en natuurlijk zijn we dan veilig - vind ik erger.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus je bent al die tijd boos dat rusland burgers aanvalt. Maar andersom is het prima. En ja ik snap dat rusland de agressor is. Maakt burgers afschieten nog niet goed.
Prima toch.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Het veer is weer in gebruik genomen bij Kerch.
Helemaal eens.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Prima toch.
Mogen ze dagen in de rij gaan staan om naar de overkant te gaan. Prima. Is ook "voelen" wmb.
Moeten ze bij Putin over gaan klagen..quote:Op maandag 17 juli 2023 10:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus je bent al die tijd boos dat rusland burgers aanvalt. Maar andersom is het prima. En ja ik snap dat rusland de agressor is. Maakt burgers afschieten nog niet goed.
Ja joh. Ze hadden ook alle duitsers moeten afmaken. Ze hebben immers zelf op Hitler gestemd.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Moeten ze bij Putin over gaan klagen..
Het verschil tussen zonder opzet ook burgers raken en expres op burgers schieten. Daar zit het verschil.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:41 schreef Slayage het volgende:
Ruskis be like: "ah shit, here we go again".
Spijtig van de burgerslachtoffers, maar dat is oorlog. Vandaag de dag is oorlog zonder burgerslachtoffers niet mogelijk. Zelfs als alle partijen hun best zouden doen om hen te ontzien.
[ twitter ]
Klik.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja joh. Ze hadden ook alle duitsers moeten afmaken. Ze hebben immers zelf op Hitler gestemd.
Dit stelt nauwelijks wat voor met wat ik ervan gezien heb.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:14 schreef ExTec het volgende:
Hé, wat vervelend nou, dat die brug alweer stuk is.
Ja dus? Dat is weer: Maar zij doen het ook!!quote:
Lol waar zeg ik dat? Het is allemaal erg etc, maar het is ook goed dat de Russische bevolking eens gaan voelen wat de Oekraïense bevolking door moet maken. Misschien dat ze dan wel eens gaan denken over het afzetten van Putin.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja joh. Ze hadden ook alle duitsers moeten afmaken. Ze hebben immers zelf op Hitler gestemd.
Hallo Putin zorgt ervoor dat zijn burgers in de front linie terecht komen..quote:Op maandag 17 juli 2023 10:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het verschil tussen zonder opzet ook burgers raken en expres op burgers schieten. Daar zit het verschil.
Ja, oekraine moet gewoon op z'n teentjes gaan lopen.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het verschil tussen zonder opzet ook burgers raken en expres op burgers schieten. Daar zit het verschil.
Ja want dat is wat ik zeg..quote:Op maandag 17 juli 2023 10:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, oekraine moet gewoon op z'n teentjes gaan lopen.
We moeten immers niet de illusie die putin graag voor de well to do overeind wil houden,
Namelijk dat er helemaal niets aan de hand is, willen verstoren, hé.
Ik weet dat het in het huidige tijdsgewricht lastig is, want NL'ers zijn maar al te vaak nogal heidonistische individuen,quote:Op maandag 17 juli 2023 10:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dus? Dat is weer: Maar zij doen het ook!!
Dat expres op burgers schieten nooit goed is? En dat ja maar zij doen het ook nog nooit een goede reden geweest is.quote:
Misschien moet oekraine maar wat folders gaan rondstrooien ofzo?quote:Op maandag 17 juli 2023 10:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat expres op burgers schieten nooit goed is? En dat ja maar zij doen het ook nog nooit een goede reden geweest is.
Heel die bevolking is vergiftigd met denkbeelden die echt heel erg ver van de Westerse Wereld afstaan. Dat is dan ook de reden dat het met die landen gewoon niet wil boteren.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:27 schreef spicymchaggis het volgende:
Maar alleen Poetin is het probleem, het heeft verder allemaal niets met de Russische samenleving, cultuur en het Russische volk te maken. Dat is russofobie.
Vreemde reactie weerquote:Op maandag 17 juli 2023 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet oekraine maar wat folders gaan rondstrooien ofzo?
Ik ben er duidelijk over dat die imperialisten moeten gaan voelen wat de consequenties zijn van oorlogje spelen.quote:
Zou dat werken denk je?quote:JOEHOE, ORCS, OORLOG IS SLECHT, MOET JE NIET DOEN!
Jep je bent idd duidelijk dat je graag ziet dat burgers aangevallen worden.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben er duidelijk over dat die imperialisten moeten gaan voelen wat de consequenties zijn van oorlogje spelen.
Maar als we jou volgen, is dat geen optie, want <insert tranentrekkend argument>.
Dus vandaar: moet oekraine mss maar gaan folderen? Met daarop de tekst:
[..]
Zou dat werken denk je?
En jij bent er duidelijk over dat oekraine maar eigenlijk op haar teentjes moet lopen, want we moeten de imperialisten niet van de illusie afhelpen dat alles normaal is.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Jep je bent idd duidelijk dat je graag ziet dat burgers aangevallen worden.
Nee hoor. Dat maak jij er allemaal van. Ik zeg alleen dat expres op burgers schieten niet goed is. Dat jij allemaal dingen er bij verzint moet je van de rest zelf weten. Heeft alleen weinig met mijn mening te maken.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij bent er duidelijk over dat oekraine maar eigenlijk op haar teentjes moet lopen, want we moeten de imperialisten niet van de illusie afhelpen dat alles normaal is.
De terroristen... die hun land... verdedigen?quote:Op maandag 17 juli 2023 11:06 schreef Tengano het volgende:
Nu Oekraine de aanslag op de brug heeft opgeeist, kan Rusland weer gevalideerd extra bommetjes op die terroristen gooien.
Burgers door oorlogsgebied op vakantie sturen is ook niet goed.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klopt. Veranderd van de rest niks aan het punt dat expres op burgers schieten niet goed is.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Burgers door oorlogsgebied op vakantie sturen is ook niet goed.
quote:Op maandag 17 juli 2023 11:07 schreef TigerXtrm het volgende:
De terroristen... die hun land... verdedigen?
quote:Het Kremlin liet weten dat "het terroristische regime in Kiev" in de nacht van zondag op maandag een aanslag op de brug heeft gepleegd en dat een pijler is beschadigd.
https://www.telegraaf.nl/(...)g-op-brug-met-drones
Turkije gaat geen reet doen. Wie of wat heeft die onzin toch de wereld ingeslingerd?quote:Op maandag 17 juli 2023 11:09 schreef Anton91 het volgende:
Ben benieuwd wat Turkije gaat doen.
[ twitter ]
quote:Op maandag 17 juli 2023 11:07 schreef over_hedge het volgende:
Ik zeg alleen dat expres op burgers schieten niet goed is.
Je gedraai is vermakelijk.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben er duidelijk over dat die imperialisten moeten gaan voelen wat de consequenties zijn van oorlogje spelen.
Maar als we jou volgen, is dat geen optie, want <insert tranentrekkend argument>.
Dus vandaar: moet oekraine mss maar gaan folderen? Met daarop de tekst:
[..]
Zou dat werken denk je?
quote:............................
Mijn gedraaiquote:Op maandag 17 juli 2023 11:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Je gedraai is vermakelijk.
Roepen wat niet kan, maar hoe of wat dan wel:
[..]
Er zijn meer dan genoeg militaire doelen om aan te vallen. Expres op burgers schieten is contraproductief. Het legitimeert het kremlin om er (zover dat mogelijk is) nog harder in te gaanquote:Op maandag 17 juli 2023 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij bent er duidelijk over dat oekraine maar eigenlijk op haar teentjes moet lopen, want we moeten de imperialisten niet van de illusie afhelpen dat alles normaal is.
Gewoon die brug blijven bombarderen, met name als ze net met herstelwerkzaamheden en al het benodigde materieel en personeel aan de slag zijn. Dan sla je twee vliegen in 1 klap.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:10 schreef StateOfMind het volgende:
Beter schieten ze de R kapot en noemen ze dat kreng voortaan de Kech brug
Het Kremlin verzint zijn eigen legitimatie. We hadden vanaf dag 1 (en dan bedoel ik 2014) Ukraine vol moeten pompen met wapens.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg militaire doelen om aan te vallen. Expres op burgers schieten is contraproductief. Het legitimeert het kremlin om er (zover dat mogelijk is) nog harder in te gaan
quote:Op maandag 17 juli 2023 11:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg militaire doelen om aan te vallen. Expres op burgers schieten is contraproductief. Het legitimeert het kremlin om er (zover dat mogelijk is) nog harder in te gaan
quote:Op maandag 17 juli 2023 10:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet perse. Gewoon ergens een stuk asfalt gatenkaas maken is ook goed. Angst aanjagen.
Vallen er doden, pech. Het is oorlog weet u.
Het is niet alsof de imperialisten het door god gegeven recht hebben om gebruik te maken van hun gestolen buit en terwijl ze dat doen blijkbaar gegarandeerd dienen te zijn van hun veiligheid.
De hawks zeuren al maanden over aanvallen op 'decision-making centres'.quote:
quote:
Huh? Wie zijn De Hawks?quote:Op maandag 17 juli 2023 11:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
De hawks zeuren al maanden over aanvallen op 'decision-making centres'.
Ik vrees dat die er snel zullen komen. Centraal Kiev is niet ongeschonden omdat de luchtverdediging perfect is, maar omdat de Russen die om politieke of militaire redenen hebben ontzien.
Een groot gat in een weg ver achter de linies is dezelfde dag weer gemaaktquote:
Dat.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]Gebruikelijke omgekeerde wereld dit weer
Rusland valt een ander land binnen onder valse voorwendsels
Rusland moord hele dorpen uit en vernietigd alle gebouwen in o.a. Marioepol
Oekraine schiet wat raketten op de Krimbrug als reactie op de aanhoudende genocide van de Russen.
Rusland: Ze begrijpen alleen de taal van het geweld en dus moeten we alle huizen en die van hun familie opblazen![]()
quote:Op maandag 17 juli 2023 11:19 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Huh? Wie zijn De Hawks?
En de Russen hebben Kiev om politieke of militaire redenen ontzien?
Ben je serieus?
quote:Op maandag 17 juli 2023 11:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vrees dat die er snel zullen komen. Centraal Kiev is niet ongeschonden omdat de luchtverdediging perfect is, maar omdat de Russen die om politieke of militaire redenen hebben ontzien.
Wat voor deal?quote:Op maandag 17 juli 2023 11:21 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat het onderhand echt tijd wordt dat we Rutte een deal in Rusland laten sluiten.
Onze volksheld is net terug uit Tunesie en heeft misschien weer wat ruimte in zijn agenda.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:23 schreef Frutsel het volgende:
Wat voor deal?
Een Russisch passagiersvliegtuig uit te lucht laten schieten?
NWS / Europese Unie heeft migratiedeal met Tunesiëquote:Europese Unie bereikt deal met Tunesië: migranten tegenhouden in ruil voor geld
Rutte reisde vandaag samen samen met voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie en de Italiaanse premier Giorgia Meloni naar het Noord-Afrikaanse land om de laatste obstakels uit de weg te ruimen.
Dat klinkt nog steeds als het 'Rusland is stiekem toch nog steeds erg sterk maar houd zich in' verhaaltje. Wat je sinds het begin van de oorlog al hoort.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Rutte gaat echt niet naar Rusland...quote:Op maandag 17 juli 2023 11:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Onze volksheld is net terug uit Tunesie en heeft misschien weer wat ruimte in zijn agenda.
[..]
NWS / Europese Unie heeft migratiedeal met Tunesië
Hij moet natuurlijk wel zijn eigen thee en krentebollen meenemen.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:27 schreef Frutsel het volgende:
Rutte gaat echt niet naar Rusland...Die komt daar niet levend weg
De echte commando-centra in Kiev zijn ook in het begin en later ook niet rechtstreeks gebombardeerd. Ik noem bijvoorbeeld het parlement of het presidentieel paleis. Daar moet een reden voor zijn anders dan alleen maar militaire incompetentie.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:19 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Huh? Wie zijn De Hawks?
En de Russen hebben Kiev om politieke of militaire redenen ontzien?
Ben je serieus?
Als je in het Midden-Oosten woont of in Afrika wel. In Nederland gebruiken we vooral graan wat uit Frankrijk en Duitsland komt. Maar de prijs zal wel weer stijgen.quote:
Politieke incompetentie, persoonlijke incompetentie, financiële incompetentie, technische incompetentie, zoiets?quote:Op maandag 17 juli 2023 11:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
De echte commando-centra in Kiev zijn ook in het begin en later ook niet rechtstreeks gebombardeerd. Ik noem bijvoorbeeld het parlement of het presidentieel paleis. Daar moet een reden voor zijn anders dan alleen maar militaire incompetentie.
Moet Zelensky wel weten dat de graandeal opgeschort wordt als de brug beschoten wordt. Was vorige keer niet zo geloof ik. Hangt een beetje van Poetins mood af gok ik.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:32 schreef Tengano het volgende:
Zou Zelensky de rest van de wereld voor het blok willen zetten?
1 Graandeal met Rusland is pending en kans om die te sluiten is zeer precair.
2 Zelensky schiet Poetin's lievelingsbrug aan gort![]()
3 Wereld zit zonder graan en lijdt honger.
4 Zelensky: "Zie je nou wel hoe die Russen zijnJullie moeten nu echt iin gaan grijpen!!"
Zullen we beginnen met als Rusland Oekraïne niet aangevallen had was er geen graandeal nodig geweest...quote:Op maandag 17 juli 2023 11:32 schreef Tengano het volgende:
3 Poetin naait gelijk de hele wereld en Wereld zit zonder graan en lijdt honger.
4 Zelensky: "Zie je nou wel hoe die Russen zijnJullie moeten nu echt iin gaan grijpen!!"
Putin zet de wereld voor het blok: "Geef mij m'n egoïstische klote-zin!quote:Op maandag 17 juli 2023 11:32 schreef Tengano het volgende:
3 Poetin naait gelijk de hele wereld en Wereld zit zonder graan en lijdt honger.
Dat klopt alllemaal wel. Maar je moet nu keuzes maken vanaf de huidige situatie.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:34 schreef ipa84 het volgende:
Zullen we beginnen met als Rusland Oekraïne niet aangevallen had was er geen graandeal nodig geweest...
Dan nog kon Zelensky niet weten dat de graandeal opgeschort wordt na een aanval op de brugquote:Op maandag 17 juli 2023 11:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat klopt alllemaal wel. Maar je moet nu keuzes maken vanaf de huidge situatie.
Deze inderdaad.quote:
Lijkt me onwaarschijnlijk want de EU wordt overspoeld met Oekrains graan omdat dat lastig valt te verschepen via de zwarte zee. In de landen direct grenzend aan Oekraine mag het dan ook niet langer verkocht worden. Het moet in transit naar de overige europese landen voor de verkoop.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je in het Midden-Oosten woont of in Afrika wel. In Nederland gebruiken we vooral graan wat uit Frankrijk en Duitsland komt. Maar de prijs zal wel weer stijgen.
Nou een beetje voorspelbaar is Poetin en de rest van zijn clubje wel.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dan nog kon Zelensky niet weten dat de graandeal opgeschort wordt na een aanval op de brug
Of zeg je nu dat hij direct in Poetins hoofd kan kijken? Dat zou wel interessant zijn.
Dan kies ik er voor om Rusland de moeder te bombarderen.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat klopt alllemaal wel. Maar je moet nu keuzes maken vanaf de huidige situatie.
Precies, dus als iemand je iets aan doet moet je hem meteen helemaal de moeder bombarderen. Escaleren die handel.quote:
Je moet vanaf nu hun "inspecties" negeren en gewoon doorvaren.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:40 schreef koemleit het volgende:
De hoeveelste keer is dit nou dat Rusland moeilijk doet over dat graan?
Dit gaat gewoon door met of zonder Rusland. Dus om gezichtsverlies te voorkomen gaat Rusland straks weer net doen alsof het met hun goedkeuring gebeurd. Net als de vorige 2/3 keer.
He, als jij elke dag vodka drinkt bij je ontbijt, ga jij vanzelf ook zo redeneren.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]Gebruikelijke omgekeerde wereld dit weer
Rusland valt een ander land binnen onder valse voorwendsels
Rusland moord hele dorpen uit en vernietigd alle gebouwen in o.a. Marioepol
Oekraine schiet wat raketten op de Krimbrug als reactie op de aanhoudende genocide van de Russen.
Rusland: Ze begrijpen alleen de taal van het geweld en dus moeten we alle huizen en die van hun familie opblazen![]()
"Putin ouwe gek, geen probleem dat je 10 jaar geleden 200 Nederlanders uit de lucht hebt geschoten maat. Laten we een dealtje sluiten! Ik dans naar jouw pijpen en jij kan lekker je gang gaan komende jaren."quote:Op maandag 17 juli 2023 11:21 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat het onderhand echt tijd wordt dat we Rutte een deal in Rusland laten sluiten.
Dit gaat gebeuren, waarna (of daar voor al) Rusland snel weer aansluit om gezichtsverlies te voorkomen.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet vanaf nu hun "inspecties" negeren en gewoon doorvaren.
Nee, maar Poetin wel.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:32 schreef Tengano het volgende:
Dat ligt dan aan Poetin.quote:1 Graandeal met Rusland is pending en kans om die te sluiten is zeer precair.
Tja, eigen schuld.quote:2 Zelensky schiet Poetin's lievelingsbrug aan gort![]()
Zie je wel, het ligt dus aan Poetin.quote:3 Poetin naait gelijk de hele wereld en Wereld zit zonder graan en lijdt honger.
Tja, lijkt mij zo klaar als een klontje.quote:4 Zelensky: "Zie je nou wel hoe die Russen zijnJullie moeten nu echt iin gaan grijpen!!"
Nu plots wel jaquote:
quote:Op maandag 17 juli 2023 11:40 schreef koemleit het volgende:
De hoeveelste keer is dit nou dat Rusland moeilijk doet over dat graan?
Dit gaat gewoon door met of zonder Rusland. Dus om gezichtsverlies te voorkomen gaat Rusland straks weer net doen alsof het met hun goedkeuring gebeurd. Net als de vorige 2/3 keer.
Ik denk dat hij meer voorstander is dat Oekraine net zoveel weggeeft tot Poetin tevreden is.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laten we met z'n allen Kumbaya gaan zingen. Dan is de oorlog zo over.
Volgens mij ging het ook om het bestoken van koopvaardijschepen?quote:Op maandag 17 juli 2023 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ik dacht dat het doel van die graandeal was dat de havens van Oekraïne niet beschoten werden, zodat de schepen konden laden. En verders 'normaal' konden varen.
Vraag me af of deze deal met Rusland nog wel zo noodzakelijk is. Die havens kunnen inmiddels met luchtafweer beschermd worden. En wat er over is in de zwarte zee van Rusland is ook niet meer zo groot. Bovendien moet ik nog zien dat ze buitenlandse schepen aan gaan vallen.
Misschien moeten we Zelensky op zo'n zelfde overleggesprek sturen als met Prigozjin.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:56 schreef Perrin het volgende:
Ik denk dat hij meer voorstander is dat Oekraine net zoveel weggeeft tot Poetin tevreden is.
Ja ook.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij ging het ook om het bestoken van koopvaardijschepen?
Als er dan niet weer ergens een raket op de brug klapt is dat een mogelijkheid. Maar twee weken file op de wegen op de landbrug is echt behoorlijk verneukeratief voor de Russische logistiek.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:12 schreef Joppiez het volgende:
Lijkt wel mee te vallen met de schade. Geef het twee weken en het is weer gefixt.
Ze hebben iig alvast een beginnetjequote:Op maandag 17 juli 2023 12:01 schreef mcmlxiv het volgende:
Mij lijkt die brug het strategische doel bij uitstek. Dat ding vernietigen zou mijn hoogste prioriteit hebben nu. Lukt dat dan is de hele zuidflank van het Russische front fucked. Geen veilige aanvoerroute meer, prijsschieten op alle versterkingen en munitietransporten met hulp van westerse satellieten.
quote:Op maandag 17 juli 2023 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja ook.
Maar zoals ik al schreef, moet ik dat nog zien gebeuren met wat er over is van de Russische zwarte zee vloot. Buitenlandse schepen aanvallen..
Geen idee of het echt is echter.quote:
Burgers op een militair doelwit laten rijden is ook niet handig.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de timing midden in de zomervakantie is natuurlijk uitstekend.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:12 schreef Joppiez het volgende:
Lijkt wel mee te vallen met de schade. Geef het twee weken en het is weer gefixt.
Kan best ja. Apart gezicht, motorkap is redelijk ok qua positie en eronder weg.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:03 schreef Delenlill het volgende:
Zou het kunnen dat die auto waarin die vrouw door de voorruit is gegaan tegen de brug is aangereden toen die omhoog sprong? (18 seconden)
Zoals ik al eerder zei ik kon er geen auto voor zien staan.
[ twitter ]
Daar komt het al te vaak wel op neer, idd.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer voorstander is dat Oekraine net zoveel weggeeft tot Poetin tevreden is.
Ben benieuwd naar de voorwaarden van hun reisverzekeringquote:Op maandag 17 juli 2023 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Russische reisverzekering?quote:Op maandag 17 juli 2023 12:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de voorwaarden van hun reisverzekering
Die weg wordt ook gebruikt door het leger om de troepen bij het front van munitie, brandstof en verse troepen te voorzien. Dat maakt het een legitiem doelwit. Dat die Russische burgers er tussen rijden is jammer voor ze. En anders stopt het leger maar met de bevoorrading van het front zolang die burgers daar rijden.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zoiets noemen ze altijd toepasselijk de toeristische autoroute.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:19 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
De schade wordt iig uitgekeerd in uienquote:Op maandag 17 juli 2023 12:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de voorwaarden van hun reisverzekering
Helemaal als Ukraine een wig slaat vanuit Tokmak naar Berdiansk, Melitopol of Mariupol.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:01 schreef mcmlxiv het volgende:
Mij lijkt die brug het strategische doel bij uitstek. Dat ding vernietigen zou mijn hoogste prioriteit hebben nu. Lukt dat dan is de hele zuidflank van het Russische front fucked. Geen veilige aanvoerroute meer, prijsschieten op alle versterkingen en munitietransporten met hulp van westerse satellieten.
quote:Op maandag 17 juli 2023 12:31 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ars_ago_killing_all/
Een filmpje met alle leugens die Rusland de wereld in heeft gebracht met betrekking tot MH17. En natuurlijk dat wij uiteindelijk achter de waarheid zijn gekomen en de daders aangewezen hebben.
Pleurt op man.quote:
Die gaat kijken of die grote broek hem nog past.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:56 schreef Neezoistniet het volgende:
https://www.themoscowtime(...)-over-kremlin-a81861
En nu wachten wat Erdogan gaat doen....
Schepen kelder je met behulp van vliegtuigen&submarines sinds WOII. Zelfs het volledig vernietigen van de russische zwarte zee vloot gaat weinig uitmaken.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja ook.
Maar zoals ik al schreef, moet ik dat nog zien gebeuren met wat er over is van de Russische zwarte zee vloot. Buitenlandse schepen aanvallen..
Rusland is niet nodig voor een graandeal. De schepen vanuit Odesa onder begeleiding van Turkse of Roemeense schepen -en voor mijn part stuurt Nederland een luchtverdedigingsfregat- langs de kust door de territoriale wateren van die landen laten varen kan ook.quote:Op maandag 17 juli 2023 12:56 schreef Neezoistniet het volgende:
https://www.themoscowtime(...)-over-kremlin-a81861
En nu wachten wat Erdogan gaat doen....
Als die Russische kolonisten niet naar het hiernamaals ge-HIMARSt willen worden moeten ze zich niet in militaire colonnes gaan begeven, anders eindigen ze als menselijk schild en collateral damage.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klopt. Veranderd van de rest niks aan het punt dat expres op burgers schieten niet goed is.
Nog even los van dat het nogal zonde van je resources zou zijn. Het is nou ook weer niet dat ze ammo in overvloed hebben.
Welnee, de BBB pleit voor minder gespecialiseerde landbouw in Nederland. Dus de Nederlandse boer stopt met verbouwen voor het buitenland en maakt volgaarne offers voor het eigen volk.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach, de graandeal.
Dat wordt weer duurder brood allen.
Maar de BBB is er enkel voor de grote exporterende bedrijven.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welnee, de BBB pleit voor minder gespecialiseerde landbouw in Nederland. Dus de Nederlandse boer stopt met verbouwen voor het buitenland en maakt volgaarne offers voor het eigen volk.
En jij denkt dat Rusland dat nu gaat doen op buitenlandse schepen?quote:Op maandag 17 juli 2023 13:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Schepen kelder je met behulp van vliegtuigen&submarines sinds WOII. Zelfs het volledig vernietigen van de russische zwarte zee vloot gaat weinig uitmaken.
Gelukkig bak jij Mexicano'squote:Op maandag 17 juli 2023 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach, de graandeal.
Dat wordt weer duurder brood allen.
Zou niet de eerste keer zijn..quote:Op maandag 17 juli 2023 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
En jij denkt dat Rusland dat nu gaat doen op buitenlandse schepen?
Ik denk dat niet alleen, dat gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebeuren. Het russische regime heeft geen scrupules.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
En jij denkt dat Rusland dat nu gaat doen op buitenlandse schepen?
Daarom laten begeleiden door schepen van een Navo land.quote:
Hee kijk een vredesduifquote:Op maandag 17 juli 2023 11:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
En in 2018 hebben ze ook schepen beschoten volgens mij.quote:
De Kerchbrug is een militair doel.quote:Op maandag 17 juli 2023 11:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Onverantwoord om daar burgers over te laten rijden.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Kerchbrug is een militair doel.
Ja, de BBB is er enkel voor de grote bedrijven.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar de BBB is er enkel voor de grote exporterende bedrijven.
Ja, en het is daarom ook prima dat deze aangepakt is!quote:Op maandag 17 juli 2023 13:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Kerchbrug is een militair doel.
Ze hebben Rusland verkeerd geschreven.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:55 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wat de Russen voor de Nederlandse ambassade parkeerde in Rusland.
Ze kunnen ook met de veerpont.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ja, en het is daarom ook prima dat deze aangepakt is!
De discussie ging niet over de brug, maar over de secundaire weg die de burgers zouden moeten nemen om terug te gaan. Lijkt mij strategisch niet zo handig, aangezien een weg sneller gerepareerd is dan die brug
Die weg door de landbrug is niet het doel. Maar militaire voertuigen die er gebruik van maken wel. Sta je er dan met je auto en een sleurhut aan de trekhaak daartussen dan kun je pech hebben.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ja, en het is daarom ook prima dat deze aangepakt is!
De discussie ging niet over de brug, maar over de secundaire weg die de burgers zouden moeten nemen om terug te gaan. Lijkt mij strategisch niet zo handig, aangezien een weg sneller gerepareerd is dan die brug
prima. Maar dat is niet wat onze (ietwat fanatische) Extec voorstelde. Die wil graag dat de (Russische) burgers meer voelen van de oorlog. Dat lijkt mij geen goed argument om die weg te bombarderenquote:Op maandag 17 juli 2023 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die weg door de landbrug is niet het doel. Maar militaire voertuigen die er gebruik van maken wel. Sta je er dan met je auto en een sleurhut aan de trekhaak daartussen dan kun je pech hebben.
Er is daar geen protest zonder toestemming van het Kremlin. Wel grappig dat ze het voor de locals onbegrijpelijk hebben gehouden.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:55 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Tsjetsjenen vs Russen op Russisch grondgebied: interne Russische aangelegenheid dus.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:19 schreef Slayage het volgende:
Dit was kennelijk een SMO in belgorord![]()
[ twitter ]
Het had zo een auto van de FvD kunnen zijn.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:55 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wie weet was Baudet daar op bezoek.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Het had zo een auto van de FvD kunnen zijn.
Het zou mij letterlijk niet verbazen. Daar zie ik hem echt voor aan.quote:
Even naar buiten lopen en Rusland over Nederland heen verven. Daar heb je nou je diplomatieke onschendbaarheid voor..quote:Op maandag 17 juli 2023 13:55 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Om vervolgens ontboden te worden en dan mag je onder het genot van een kopje thee uitleg gevenquote:Op maandag 17 juli 2023 14:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
Even naar buiten lopen en Rusland over Nederland heen verven. Daar heb je nou je diplomatieke onschendbaarheid voor..
Ik hoop dat de f16's leo's en weet ik veel wat we allemaal gestuurd hebben, de Ukrainers helpen die russen helemaal de tyfus in te trappen.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:55 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig hebben ze de 50 SU-35's van Iran (nog)quote:Op maandag 17 juli 2023 14:31 schreef Perrin het volgende:
Wordt blijkbaar toch lastiger die dingen in de lucht te houden?
[ twitter ]
Eigen thermoskannetje meenemenquote:Op maandag 17 juli 2023 14:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Om vervolgens ontboden te worden en dan mag je onder het genot van een kopje thee uitleg geven
Iemand hier zei dat de Russen het binnen 2 weken wel fixen. Dit was overigens met drone bootjes toch?quote:Op maandag 17 juli 2023 14:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De brug is dus stuk in de richting van de Krim. Mensen naar zo'n oorlogsgebied laten reizen is onverstandig, en de Russen kunnen wel terug. Oekraïne zal hiermee vele onschuldige Russen het leven hebben gered.
Als het Oekraïne was die de stormshadows op die brug heeft gebruikt, want ze ontkennen het.
Ja want dit gebeurde aan de onderkant.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Iemand hier zei dat de Russen het binnen 2 weken wel fixen. Dit was overigens met drone bootjes toch?
Hoezo lastiger? Dit is wel vaker voorgekomen over een langere periode...quote:Op maandag 17 juli 2023 14:31 schreef Perrin het volgende:
Wordt blijkbaar toch lastiger die dingen in de lucht te houden?
[ twitter ]
Deze beelden zullen ze itt toen men zo'n schip aanviel niet zo snel laten zien denk ik. Nightvision cam om rond 3 am te manoeuvreren.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja want dit gebeurde aan de onderkant.
De bovenkant van wegdek is weinig mis mee.
Gebeurt wel vrij vaak..quote:Op maandag 17 juli 2023 14:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoezo lastiger? Dit is wel vaker voorgekomen over een langere periode...
Edit: too slow
De Russen zeggen zoveel.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Iemand hier zei dat de Russen het binnen 2 weken wel fixen.
"Could you BE anymore Dutch?"quote:
Wel vreemd, want volgens de Poetinboys hier had Rusland al een veel beter betalingsalternatief opgetuigd met behulp van de Chinezen en Indiërs.quote:Ook wil Rusland dat de landbouwbank Rosselkhozbank weer wordt toegelaten tot het internationale betalingsverkeer.
https://nos.nl/artikel/2483142-rusland-klaagt-over-hinder-bij-export-en-doet-niet-meer-mee-met-graandealquote:Poetins woordvoerder Peskov zei dat de export van Russische kunstmest en tarwe nog worden gehinderd. Op die export rusten geen westerse sancties, maar banken, verzekeraars en vrachtvervoerders in het Westen kunnen vanwege de oorlog wel aarzelen over hun samenwerking met Rusland.
Zak witte bolletjes en een pak hagelslag erbijquote:
Op gebied van deceptie zijn ze het best in zelfdeceptie.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:48 schreef RichardHammond het volgende:
De Russen klagen over maatregelen waar ze zogenaamd geen last van zouden hebben en die tot zelfdestructie van het westen zouden leiden.
[..]
Wel vreemd, want volgens de Poetinboys hier had Rusland al een veel beter betalingsalternatief opgetuigd met behulp van de Chinezen en Indiërs.
En ook klagen over de uitwerking van iets wat helemaal geen maatregel is, je kan het bijna niet verzinnen. Russen zijn verbaasd dat commerciële bedrijven terughoudend zijn handel te drijven met een terroristische boevenstaat.
[..]
https://nos.nl/artikel/2483142-rusland-klaagt-over-hinder-bij-export-en-doet-niet-meer-mee-met-graandeal
quote:
Russen in Oekraine zijn geen burgers. Of ze nu een geweer dragen of niet.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kwezelarij.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:03 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Russen in Oekraine zijn geen burgers. Of ze nu een geweer dragen of niet.
Rijsttafel aan Poetins tafel.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Om vervolgens ontboden te worden en dan mag je onder het genot van een kopje thee uitleg geven
Zover zou ik niet willen gaan. Maar als je zo graag op vakantie wilt dat je daarvoor een route neemt die voornamelijk door het leger gebruikt wordt als bevoorradingsroute moet je niet gaan huilen als je caravan collateral damage wordt bij een aanval op een militair doel. Ik ga ook niet m'n hond uitlaten op een schietbaan.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:03 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Russen in Oekraine zijn geen burgers. Of ze nu een geweer dragen of niet.
Ze hebben geen Oekrainsch paspoort, dus ze kunnen geen Oekrainsche burgers zijn.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kwezelarij.
Het zijn Oekraïense burgers totdat Oekraïne stopt met vechten en het aan Rusland geeft.
Dat zegt Zelensky zelf.
Hoe bikkelhard het ook is, je bent natuurlijk te dom om te poepen als je vakantie gaat vieren in een friggin oorlogsgebied. Ja, maar de tsaar zegt dat het goed is!quote:
Ik las dus eerst PILLAR en hoopte dat de brug dood was. Nou ja, schrale troost dat het toch nog positief was.quote:
Dat is een oud artikel van ongeveer een jaar oud... Ik had ook liever gehad dat ze gigantische problemen hadden en Oekraïne niet via de lucht zouden kunnen aanvallen. Maar ik zie dat helaas nog niet echt.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gebeurt wel vrij vaak..
Su-25 Attack Jet Crash May Point To Wider Russian Airpower Issues
Het is erger: je wéét dat Oekraine alleen aanvallen doet in de nacht. Dus het is héél simpel om niet geraakt te worden op die brug: ga er niet s'nachts over rijden!quote:Op maandag 17 juli 2023 15:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zover zou ik niet willen gaan. Maar als je zo graag op vakantie wilt dat je daarvoor een route neemt die voornamelijk door het leger gebruikt wordt als bevoorradingsroute moet je niet gaan huilen als je caravan collateral damage wordt bij een aanval op een militair doel. Ik ga ook niet m'n hond uitlaten op een schietbaan.
Mooi toch! Lekker oorlogsselfies makenquote:Op maandag 17 juli 2023 15:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe bikkelhard het ook is, je bent natuurlijk te dom om te poepen als je vakantie gaat vieren in een friggin oorlogsgebied. Ja, maar de tsaar zegt dat het goed is!
Dit vinden ze alleen maar mooi, kunnen ze mooi gebruiken in de media en propaganda zodat meer Russen Oekraine gaan haten.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is erger: je wéét dat Oekraine alleen aanvallen doet in de nacht. Dus het is héél simpel om niet geraakt te worden op die brug: ga er niet s'nachts over rijden!
Echt dom dit. En die smerige russen hadden die brug s'nachts moeten afsluiten. Dan waren er helemaal geen doden gevallen. Ze lopen willens en wetens te spelen met de levens van hun burgers.
Gewoon ontkennen dat je het was, dan zeggen dat de Russen het zelf hebben gedaan, dan weer ontkennen dat je dat ooit gezegd hebt, dan zeggen dat de Russen het zelf uitgelokt hebben, dan zeggen dat Mark Rutte het hoogstpersoonlijk heeft gedaan terwijl hij op een bruine beer met ontblote borst rondreed, Nederland stronk!quote:Op maandag 17 juli 2023 14:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oh look a penny!quote:Op maandag 17 juli 2023 15:02 schreef 3rr0r het volgende:
Andere hoek van de plons
https://old.reddit.com/r/(...)he_russian_su25_jet/
Die heeft best vroeg de schietstoel gebruikt. Dan zou je toch wel mogen verwachten dat je niet zwaargewond raakt bij de landingquote:Op maandag 17 juli 2023 15:02 schreef 3rr0r het volgende:
Andere hoek van de plons
https://old.reddit.com/r/(...)he_russian_su25_jet/
Dat ze geen donder geven om mensenlevens was natuurlijk al eeuwen lang duidelijk.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is erger: je wéét dat Oekraine alleen aanvallen doet in de nacht. Dus het is héél simpel om niet geraakt te worden op die brug: ga er niet s'nachts over rijden!
Echt dom dit. En die smerige russen hadden die brug s'nachts moeten afsluiten. Dan waren er helemaal geen doden gevallen. Ze lopen willens en wetens te spelen met de levens van hun burgers.
Ook in een auto zitten en je gordel niet om doen..quote:Op maandag 17 juli 2023 15:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe bikkelhard het ook is, je bent natuurlijk te dom om te poepen als je vakantie gaat vieren in een friggin oorlogsgebied. Ja, maar de tsaar zegt dat het goed is!
Inderdaad dit is onzin, er zijn al tig berichten over dat vele landen bezig zijn hun productie op te schroeven, inclusief de VS. Volgens mij hebben ze een tijdje geleden zelfs een nieuwe fabriek opgezet, of iets dergelijks.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat ze nu pas beginnen, sowieso omdat er ook een 2025~27 oorlog met China eraan komt
[ twitter ]
Zag er toch uit alsof ie netjes landde.quote:
Dat deed die blijkbaar ook, want hij is overledenquote:Op maandag 17 juli 2023 15:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zag er toch uit alsof ie netjes landde.
iCannonquote:Op maandag 17 juli 2023 15:28 schreef 3rr0r het volgende:
Apple maakt nu ook al howitzers
https://old.reddit.com/r/(...)_crews_raining_down/
Op een mijn gelandquote:Op maandag 17 juli 2023 15:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oekrainsche bronnen melden dat hij in het water is aangevallen door een haai.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haaien en Russenquote:Op maandag 17 juli 2023 15:35 schreef oheng het volgende:
[..]
Oekrainsche bronnen melden dat hij in het water is aangevallen door een haai.
Naar verluid kon hij niet zwemmen.quote:
Als piloot niet kunnen zwemmen....quote:Op maandag 17 juli 2023 15:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Naar verluid kon hij niet zwemmen.
[ twitter ]
Niet handigquote:Op maandag 17 juli 2023 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als piloot niet kunnen zwemmen...._____________!
quote:Op maandag 17 juli 2023 15:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Naar verluid kon hij niet zwemmen.
[ twitter ]
Nou ja, als nuance,quote:Op maandag 17 juli 2023 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als piloot niet kunnen zwemmen...._____________!
Klopt. Maar misschien heb ik gewoon iets te hoge verwachtingen van de Russische gevechtspilotenopleding.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, als nuance,
Wij NL'ers hebben een geschiedenis met water. Daarom leren wij als kinderen allemaal zwemmen. Maar zo gewoon is dat niet op deze planeet.
Een matroos wordt na een week training in een tank gegooid.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. Maar misschien heb ik gewoon iets te hoge verwachtingen van de Russische gevechtspilotenopleding.
Of laat die Afrikaanse landen het zelf maar ophalen als ze anders tekort komenquote:
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Of laat die Afrikaanse landen het zelf maar ophalen als ze anders tekort komenOf hebben ze geen boten?
quote:Op maandag 17 juli 2023 15:28 schreef 3rr0r het volgende:
Apple maakt nu ook al howitzers
https://old.reddit.com/r/(...)_crews_raining_down/
Grappig ik heb daar een geavanceerd horloge van, had niet verwacht dat ze ook wapensystemen maken.quote:Also ten rounds of those German built DM121 shells with Junghans multi fuses is about the cost of one HIMARS, that changes the math of artillery a bit …
Is onzin want er zit gewoon een zwemvest aan vast. 90% van de NLers zouden ook verdrinken zo'n eind van de kust.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. Maar misschien heb ik gewoon iets te hoge verwachtingen van de Russische gevechtspilotenopleding.
Ik heb nog een nuance. In ieder pilotenpak hoort een werkend reddingsvest te zitten. Eentje die automatisch zichzelf opblaast als ie in contact komt met water.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, als nuance,
Wij NL'ers hebben een geschiedenis met water. Daarom leren wij als kinderen allemaal zwemmen. Maar zo gewoon is dat niet op deze planeet.
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:19 schreef Aether het volgende:
Bedrijven in onzekerheid na nationalisatie Carlsberg en Danone in Rusland
https://nos.nl/l/2483149
'Hopelijk waait het over jongens!'quote:Heineken reageerde vandaag niet op vragen van de NOS.
Schijnt lastig te detecteren en te raken te zijn voor de Russen, zo net onder het wateroppervlak.quote:
Lijkt me sterk. Hoe gaat deze drone iets wat zich tientallen meters boven zich bevind, opblazen?quote:
Blijft toch bijzonder. Ik snap dat het vooralsnog een koude oorlog is tussen de beschaafden en de barbaren, maar wij sturen wapens die met onder andere geld van een Nederlands bedrijf vernietigd worden.quote:
Tegen een pilaar aan rammen. Tevens kan je lijkt me het zo ontwerpen dat de explosie bij impact naar boven gericht detoneert, maar dat is dan niet bij die afgebeelde torpedo-look variant.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:27 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Hoe gaat deze drone iets wat zich tientallen meters boven zich bevind, opblazen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat water een hogere dichtheid heeft dan lucht; explosies volgen grotendeels de weg van de minste weerstand. En omdat bruggen redelijk goed tegen ontploffingen van bovenaf kunnen, maar slecht bestand zijn tegen het opgetild worden en weer neergekwakt worden door een ontploffing onder de brug.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:27 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Hoe gaat deze drone iets wat zich tientallen meters boven zich bevind, opblazen?
Met een grote explosie recht onder de brug? Dan vliegen die brugdelen wel van de pijlers.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:27 schreef zuchtje het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 juli 2023 16:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Eigen schuld dikke bult.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]quote:"Just yesterday I was thinking what a moron one should be to go on holiday to Crimea now.
Well, now the holiday will definitely be remembered when they go home through the front.
They are disrupting the logistics of our military with traffic jams, stupid faggots."![]()
Ik wil ook piloot worden!quote:
Oud nieuwsquote:
Tenzij het zwemvest wegbezuinigd is..quote:Op maandag 17 juli 2023 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is onzin want er zit gewoon een zwemvest aan vast. 90% van de NLers zouden ook verdrinken zo'n eind van de kust.
Onze zeik word daar gedronken.quote:
CNNquote:Ukrainian President Volodymyr Zelensky has said “everything” must be done to ensure his country can use the Black Sea to export grain after Russia announced it was pulling out of a UN-brokered deal.
“Even without Russia, we must do everything possible so that we can use this Black Sea corridor,” he said according to his spokesperson Sergiy Nykyforov.
Zelensky went on to suggest Ukraine could continue grain exports without Russian support.
“We are not afraid. We have been approached by companies who own vessels,” he explained. “They said they are ready to continue grain deliveries if Ukraine ships out and Turkey lets them through.”
In withdrawing from the pact, the Russian Foreign Ministry said Monday that its government was removing guarantees for safe navigation in the Black Sea.
There are alternative routes for Ukrainian grain and oilseed exports by rail through eastern Europe, but they can’t readily cope with the volume that Ukraine wants to export.
“I have instructed our Ministry of Foreign Affairs, after the official signal from the Russian Federation, to prepare our official signals to the United Nations and to Turkey so that they can answer back to me as to the President of Ukraine that they are ready to continue our initiative,” Zelensky added.
En dan graan poepen?quote:Op maandag 17 juli 2023 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of een broodbakmachine kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |