abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 augustus 2023 @ 21:48:05 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210231381
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 20:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sja die optie ligt ondertussen niet meer op tafel vrees ik.
Die kaart is verspeeld...
Die Russen hebben daar al niets te zoeken, 'Ligt ondertussen niet meer op tafel...' is natuurlijk belachelijk. Dat ligt altijd op tafel, dat is gewoon een kwestie van stoppen met het domme gedrag van de Russen, paar decennia effe de muil houden en dan met de staart tussen de benen proberen weer matties te maken.

Die optie ligt altijd op tafel, die vervelende Russen hebben daar niets te zoeken en weglopen kan altijd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210231424
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Newsflash...
Rusland is terug gekomen en gepakt waar ze over wilden onderhandelen.
Ik snap dat je dat niet wil inzien.
Want dat vind jij normaal, dat een land grondgebied van een ander land wil hebben.

Leg eens uit hoe zo'n onderhandeling er uit gaat zien.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210231450
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:40 schreef Wantie het volgende:
Wat ze nog in bezit hebben kunnen ze nog wel verdedigen, tegen een hoge prijs.
Wiens prijs zal hoger zijn? Rusland kan zoveel meer mobiliseren dan de Oekraine. En ik hoop het echt niet, maar dit kan een massaslachting worden erger dan we ons kunnen voorstellen.

En ben ik voor een laat Rusland dan maar zijn gang gaan, nee tuurlijk niet. Maar ze hebben gewoonweg wel de capaciteit om dit verschrikkelijk lang vol te houden. En daarin ligt ook mijn angst over deze shitshow, zolang een Putin, Medvedev en Wagner en nu ook Loekasjenko het daar voor het zeggen hebben zal er niks veranderen. Ze zitten het uit met alle doden tot gevolg.

Wat ik hierboven ook al zei, NATO ingrijpen zal voor west Europa ook verwoestend zijn voor Rusland de sjaak is. er gaan alleen maar verliezers zijn in deze bende. En de oplossing? Die weet ik ook niet, er wordt hier vaak gezegd "Rusland moet ophoepelen" maar dat gaat ook niet gebeuren. Of zie jij dan anders? Als wel graag, want hoe eerder hoe beter dit nodeloze bloedvergieten stopt aan beide kanten van mannen die vechten maar geen andere keus hebben. (op wagner na dan, die huurlingen zijn ook niet goed snik).
Lach met een schone bips
pi_210231486
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Incasseren en wegrennen is dan weer niet hetzelfde als opgeven. En dat gaat Rusland ook niet doen ben ik bang. Ik blijf het echt 1 grote waanzin vinden dit alles. En ik denk dat wij de helft nog niet weten van wat er daadwerkelijk speelt waarom Rusland dit daadwerkelijk gestart is.
Rusland uit al jaaaaren haar grieven maar wordt altijd weggewuifd. Dat is een privilege enkel weggelegd voor de VS.
Ze hebben hun eisen finaal kracht bijgezet met militair vertoon. Het westen heeft gekozen om dit militair te beantwoorden.
-denk ik- , de alwetenden hier zullen dat allicht weerleggen met absolute waarheden, waar ik niet over beschik.

quote:
Wil daarbij wel zeggen, dat ik het echt verschrikkelijk vind wat er gebeurt daar.
Je bent hier een uitzondering. Zolang er russen blijven doodgaan mag het gerust nog ff duren.

quote:
En ik heb beide machtshebbers daar niet hoog zitten, maar dat is ook meer een persoonlijk gevoel. Putin en Zelensky heb ik gewoon geen goed gevoel bij.
Opvallend dat je maar 2 namen noemt :p
quote:
Het is gewoon een shitshow die niet gaat eindigen voor Putin en zijn directe gevolg er niet meer zijn.
Dan ben ik al met pensioen...hopelijk :p
Regime change, specialiteit van de VS, lijkt niet te lukken in Rusland. Niet met oorlog, niet met 12 sanctiepaketten, niet met aanvallen op bevolking in Moskou...wat gaan ze nog proberen?
quote:
Terugtrekken naar Rusland gaat gewoon nooit gebeuren. Daar heeft Rusland teveel cannon fodder voor. En daar zal de Oekraine meer problemen mee gaan krijgen, die raken echt door hun manschappen heen op den duur. En een directe Navo interventie zou de rest van Europa heel duur komen te staan met wat Rusland nog heeft aan wel bruikbare lange afstand wapens.
We stevenen gewoon af op WW3.
De westerse bevolking is al opgehitst tot pure russenhaat. De Polen staan al te popelen, en dan krijgen we wsl ArTiK3L 5 en dan is het afwachten welke landen alles op het spel willen zetten voor een oorlog tegen Rusland.
quote:
Het is een shitshow die nooit een winnaar gaat kennen alleen maar verliezers ben ik bang.
Oorlog kent enkel slachtoffers.

quote:
En ja Rusland started the shitshow... Maar of wij wel alle redenen weten vraag ik me ook af.
Daarover speculeren is zelfs bijna verboden ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210231520
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Wiens prijs zal hoger zijn? Rusland kan zoveel meer mobiliseren dan de Oekraine. En ik hoop het echt niet, maar dit kan een massaslachting worden erger dan we ons kunnen voorstellen.

En ben ik voor een laat Rusland dan maar zijn gang gaan, nee tuurlijk niet. Maar ze hebben gewoonweg wel de capaciteit om dit verschrikkelijk lang vol te houden. En daarin ligt ook mijn angst over deze shitshow, zolang een Putin, Medvedev en Wagner en nu ook Loekasjenko het daar voor het zeggen hebben zal er niks veranderen. Ze zitten het uit met alle doden tot gevolg.

Wat ik hierboven ook al zei, NATO ingrijpen zal voor west Europa ook verwoestend zijn voor Rusland de sjaak is. er gaan alleen maar verliezers zijn in deze bende. En de oplossing? Die weet ik ook niet, er wordt hier vaak gezegd "Rusland moet ophoepelen" maar dat gaat ook niet gebeuren. Of zie jij dan anders? Als wel graag, want hoe eerder hoe beter dit nodeloze bloedvergieten stopt aan beide kanten van mannen die vechten maar geen andere keus hebben. (op wagner na dan, die huurlingen zijn ook niet goed snik).
In een ideale wereld valt Poetin en trekt Rusland zich terug en krijgen ze hun eigen wirtschaftswunder. In het meest slechte scenario vecht Oekraïne zich dood. Wat de gemene deler is is dat Oekraine zich nooit zal overgeven, ook niet met een (geforceerd)regime change. Dat is het resultaat van deze "smo"

Pure haat die generaties gaat kosten om uit te doven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2023 22:01:21 ]
pi_210231522
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:57 schreef UncleScorp het volgende:
Ik hou het graag overzichtelijk :)
Lach met een schone bips
pi_210231557
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
In een ideale wereld valt Poetin en trekt Rusland zich terug en krijgen ze hun eigen wirschaftswunder. In het meest slechte scenario vecht Oekraïne zich dood. Wat de gemene deler is is dat Oekraine zich nooit zal overgeven, ook niet met een (geforceerd)regime change. Dat is het resultaat van deze "smo"

En dat is ook waar ik bang voor ben, dat het nooit stopt. Met talloze levens vergaan. Ik ben juist bang dat er geen echte oplossing gaat komen. Denk dat we voorlopig nog wel even eraan vast zitten helaas.
Lach met een schone bips
pi_210231593
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
In een ideale wereld valt Poetin en trekt Rusland zich terug en krijgen ze hun eigen wirtschaftswunder. In het meest slechte scenario vecht Oekraïne zich dood. Wat de gemene deler is is dat Oekraine zich nooit zal overgeven, ook niet met een (geforceerd)regime change. Dat is het resultaat van deze "smo"

Het heeft na WW2 ook jaren en jaren geduurd voor we onze buren weer als buren gingen zien, en nog steeds zijn er mensen die haat richting onze buren dragen. (en nee voetbal daarin niet meegenomen.)
Lach met een schone bips
pi_210231616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

De prijs die Oekraïne betaalt is uiteraard hoger, ongeacht de uitkomst van deze oorlog.

De vraag is of Oekraïne minder te verliezen heeft als ze nu de strijd opgeven, dan wanneer ze doorgaan.

Rusland is wat dat betreft gewoon niet te vertrouwen.

Ik snap wel dat Oekraïne door blijft gaan. Rusland heeft meer middelen, maar verschil is dat de Russen niet voor hun eigen leven hoeven te vechten. Als deze oorlog teveel gaat vergen van de Russische bevolking, dan kan dat land destabiliseren, en daarmee de oorlog worden beëindigd.
Op dat punt zijn we helaas nog lang niet.
Rusland heeft een grote brvomingsgoep die zich helemaal wars houdt van de Russische politiek. Zolang die hun eigen leventje kunnen leiden laten ze Poetin zijn gang gaan.
pi_210231700
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
De prijs die Oekraïne betaalt is uiteraard hoger, ongeacht de uitkomst van deze oorlog.

De vraag is of Oekraïne minder te verliezen heeft als ze nu de strijd opgeven, dan wanneer ze doorgaan.

Rusland is wat dat betreft gewoon niet te vertrouwen.

Ik snap wel dat Oekraïne door blijft gaan. Rusland heeft meer middelen, maar verschil is dat de Russen niet voor hun eigen leven hoeven te vechten. Als deze oorlog teveel gaat vergen van de Russische bevolking, dan kan dat land destabiliseren, en daarmee de oorlog worden beëindigd.
Op dat punt zijn we helaas nog lang niet.
Rusland heeft een grote brvomingsgoep die zich helemaal wars houdt van de Russische politiek. Zolang die hun eigen leventje kunnen leiden laten ze Poetin zijn gang gaan.
Klopt ook wat je zegt, maar een Russische mobilisatie haalt het kanonnen voer gewoon bij paps en mams op, Paar roebels en "done deal". De Oekraine heeft die mogelijkheid domweg niet meer. Die raken erdoorheen, Putin kan wachten en dan oprukken. En de NATO kan gewoon niet direct ingrijpen, dat weet Putin ook. Dan heeft hij serieus de mogelijkheid alles in te zetten wat ze hebben ook al zal dat Rusland ook vernietigen.

Het is een beetje een "stand still" Rusland en Oekraine vechten op conventionele wijze waarbij Putin het geduld kan hebben. Grijpt NATO in dan is het gewoon WW3 en dat wil niemand. Dus Putin heeft nog steeds de kaarten in handen.

Zonder Putin en zijn gevolg is het snel over, maar ruim je die uit de weg dan krijg je helemaal een anti westen sentiment uit een groot deel van de Russische bevolking. Hier voed je dus weer de vlam mee. Daarom noemde ik het juist een "stand still". Het is echt afwachten wie de grote fout begaat. En geloof mij, Putin weet echt wel dat hij de kaarten in de hand heeft, en ja zou mooi zijn als ie vannacht stikt in zijn slaap :)
Lach met een schone bips
  woensdag 9 augustus 2023 @ 22:19:28 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210231723
quote:

Je bent hier een uitzondering. Zolang er russen blijven doodgaan mag het gerust nog ff duren.
Bullshit
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 9 augustus 2023 @ 22:21:10 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210231749
quote:

[..]
Rusland uit al jaaaaren haar grieven maar wordt altijd weggewuifd. Dat is een privilege enkel weggelegd voor de VS.
Ze hebben hun eisen finaal kracht bijgezet met militair vertoon. Het westen heeft gekozen om dit militair te beantwoorden.
-denk ik- , de alwetenden hier zullen dat allicht weerleggen met absolute waarheden, waar ik niet over beschik.
[..]
[..]
[..]
Dan ben ik al met pensioen...hopelijk :p
Regime change, specialiteit van de VS, lijkt niet te lukken in Rusland. Niet met oorlog, niet met 12 sanctiepaketten, niet met aanvallen op bevolking in Moskou...wat gaan ze nog proberen?
[..]
We stevenen gewoon af op WW3.
De westerse bevolking is al opgehitst tot pure russenhaat. De Polen staan al te popelen, en dan krijgen we wsl ArTiK3L 5 en dan is het afwachten welke landen alles op het spel willen zetten voor een oorlog tegen Rusland.
[..]
Oorlog kent enkel slachtoffers.
[..]
Daarover speculeren is zelfs bijna verboden ;)
Polen staat niet te popelen, Polen heeft ervaring met eeuwenlange Russische agressie, eerst Tsaristisch, daarna communistisch.

De Polen zijn vooral waakzaam, en terecht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210231836
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Polen staat niet te popelen, Polen heeft ervaring met eeuwenlange Russische agressie, eerst Tsaristisch, daarna communistisch.
Soviet Unie bedoel je dus.
Duitsers zijn ook geen nazis meer
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 22:29:14 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210231841
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Soviet Unie bedoel je dus.
Duitsers zijn ook geen nazis meer
Nee... ook de Tsaren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210231867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee... ook de Tsaren.
Ok true
Ik doel op niet het huidige Rusland
  woensdag 9 augustus 2023 @ 22:34:02 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210231883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ok true
Aangezien Putin Oekraïne is binnengevallen snap ik de Poolse waakzaamheid wel.

Overigens, had Duitsland na 1945 de Oder-Neisse regeling niet geaccepteerd, of had het daar in de afgelopen halve eeuw steeds vraagtekens bij gesteld, dan waren de Polen ook richting de Duitsers argwanend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210231989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Aangezien Putin Oekraïne is binnengevallen snap ik de Poolse waakzaamheid wel.
Ik denk die waakzaamheid snapt iedereen wel :) Maar gezien het leger dat Polen heeft opgebouwd de afgelopen decennia denk ik niet dat een Wit Rusland of een Rusland ook maar 1 mogelijkheid gaan proberen om via Polen iets te proberen, uitlokken hoogstens.
Lach met een schone bips
  woensdag 9 augustus 2023 @ 22:44:52 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210232000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk die waakzaamheid snapt iedereen wel :) Maar gezien het leger dat Polen heeft opgebouwd de afgelopen decennia denk ik niet dat een Wit Rusland of een Rusland ook maar 1 mogelijkheid gaan proberen om via Polen iets te proberen, uitlokken hoogstens.
Dat klopt; de Polen zitten dan in no time in Moskou. En dat weten ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210232024
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat niet alleen, die gooien alles plat met hun straaljagers. Dat is echt vrij snel klaar, plus NATO verhaal weer. Daarom "stand still" tot iemand van welke kant dan ook een fuck up maakt en dan is het snel klaar en 1 grote brandende bende overal in west Europa en Rusland en dat willen beide kanten ook niet.
Lach met een schone bips
pi_210232031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Door Finland trouwens ook niet, die zijn echt "bad ass" met al hun materiaal.
Lach met een schone bips
pi_210233278
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ok true
Het huidige Rusland is in 21 militaire conflicten in voormalig Sovjet-gebied betrokken geweest.
3 landen zijn daarbij controle over een deel van hun grondgebied kwijtgeraakt.

Duitsland heeft na WW2 nooit meer een land aangevallen.
pi_210233283
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Klopt ook wat je zegt, maar een Russische mobilisatie haalt het kanonnen voer gewoon bij paps en mams op, Paar roebels en "done deal". De Oekraine heeft die mogelijkheid domweg niet meer. Die raken erdoorheen, Putin kan wachten en dan oprukken. En de NATO kan gewoon niet direct ingrijpen, dat weet Putin ook. Dan heeft hij serieus de mogelijkheid alles in te zetten wat ze hebben ook al zal dat Rusland ook vernietigen.

Het is een beetje een "stand still" Rusland en Oekraine vechten op conventionele wijze waarbij Putin het geduld kan hebben. Grijpt NATO in dan is het gewoon WW3 en dat wil niemand. Dus Putin heeft nog steeds de kaarten in handen.

Zonder Putin en zijn gevolg is het snel over, maar ruim je die uit de weg dan krijg je helemaal een anti westen sentiment uit een groot deel van de Russische bevolking. Hier voed je dus weer de vlam mee. Daarom noemde ik het juist een "stand still". Het is echt afwachten wie de grote fout begaat. En geloof mij, Putin weet echt wel dat hij de kaarten in de hand heeft, en ja zou mooi zijn als ie vannacht stikt in zijn slaap :)
Nou, het duurt nog wel even voordat Oekraïne door zijn manschappen heen is.
En de vorige mobilisatie in Rusland heeft voor een flinke brain drain gezorgd.

Hoe meer papsen en mamsen hun kind kwijtraken aan deze oorlog, des instabieler Rusland wordt.
Afghanistan was militair ook niet opgewassen tegen de Sovjet Unie, maar wist wel zoveel slachtoffers te maken, dat de oorlog tot een einde is gekomen, en Afghanistan 1 van de oorzaken is van het uiteenvallen van de Sovjet Unie.
pi_210233592
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Uiteindelijk wordt zelfs de hardnekkigste propaganda ingehaald door de realiteit.
Je spuit hier al jaren Russische propaganda. Wanneer ga jij je laten inhalen?
pi_210233611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mij deren alle slachtoffers...aan beide zijden.
Maar dat is idd hier de algemene verderfelijke mentaliteit :N
En men is er duidelijk nog fier op.
:r
Overal waar Rusland is teruggedrongen bleken martelkamers en massagraven te zijn voor alle burgers die ze daar vermoord hebben. Jij wil dat voor het hele land.

Leg eens uit hoe dat geven om slachtoffers van beide zijden is.
pi_210233631
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 20:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ooww jij rekent het omkeren van de russische troepen bij Kiev als een oekrainse militaire overwinning :?
:')
Grappige reactie dit. Eerst waren die troepen nep. Toen bleken ze echt te zijn, maar als vriendendienst terug te trekken. En jij geloofd dat verhaal nog steeds :'). Anderhalf jaar later heeft de realiteit de propaganda alsnog niet ingehaald bij je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')