abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210226871
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Niet verwonderlijk als je enige bron van informatie Oekraine zelf is.
Als inderdaad.

Maar uiteraard is dat onzin.

quote:
Uiteindelijk wordt zelfs de hardnekkigste propaganda ingehaald door de realiteit.
Ja, het zijn zware tijden voor Rusland.
Maar het duurt nog wel even voordat de bevolking daar achter komt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210226925
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 11:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Verbaast jou dat ?

Heeft het ergens goed gegaan dan ?

Enige berichtgeving van het "groot offensief" is hier een daar een speldeprikje op een brug of een eenzame drone op Moskou. Blijkbaar richt men zijn pijlen hiermee weer op "hopen op" een regime change in Moskou door te proberen de bevolking te beïnvloeden, wat eerder een tegengesteld effect zal teweeg brengen.
Maar wat kan men anders als het aan het front totaal niet lijkt te lukken?

Alle hoop wordt nu weer gericht op de F16's waar men (voorlopig) blijkbaar amper 8 piloten voor vindt. Maar net als de fameuze Leopards zal dit weinig verandering brengen. Waar zijn de Leopards trouwens ? Ik herinner me nog de berichtgeving over hoe de russen zouden gaan lopen bij de aanblik van deze krachtpatsers.
Net hetzelfde nu met de aankomende (wanneer?) F16's ... die zullen de russische troepen achter de verdedigingslinies kunnen bombarderen zodat de oekrainers kunnen doorstoten...alsof de russen geen airdefense hebben...

Whats next ? Algehele mobilisatie in Oekraine ? Really ? Blijven jullie dit steunen ? Gaan we dit echt uitvechten tot (letterlijk) de laatste oekrainer ? :N
Ze zijn ondertussen al meer land verloren dan dat er bij een diplomatieke onderhandeling overeen had kunnen gekomen worden.
En aan welke prijs ? Ik hoop dat de échte cijfers van slachtoffers nooit bekend worden.
We zijn niet in gevecht he.
Oekraïne beslist zelf of ze vrijwillig vermoord willen worden door de Russen, of dat ze daarbij tegenstand bieden.

Verder is meer dan 50% van het verloren grondgebied weer ingenomen.
De rest blijkt een zware dobber..

Rusland schijnt de noodtoestand te hebben uitgeroepen, om een algehele mobilisatie mogelijk te maken.
Daarnaast worden gevangenen ni gedwongen om als kanonnenvoer te dienen. Dat was eerst nog vrijwillig.

Voor beide partijen gaat de oorlog niet voorspoedig.

Waarom roep je Rusland niet op om te stoppen? Hoeveel tienduizenden Russen moeten er nog sterven?
pi_210227015
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:01 schreef Wantie het volgende:
Als inderdaad.

Maar uiteraard is dat onzin.
Tuuurlijk
Merendeel van oorlogsberichten in onze media komt van oekraine, en er wordt dan bij vermeld dat de informatie niet onafhankelijk geverifieerd kan worden

quote:
Ja, het zijn zware tijden voor Rusland.
Maar het duurt nog wel even voordat de bevolking daar achter komt.
Ik voel je pijn :*
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210227072
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:05 schreef Wantie het volgende:

We zijn niet in gevecht he.
Oekraïne beslist zelf of ze vrijwillig vermoord willen worden door de Russen, of dat ze daarbij tegenstand bieden.
Zonder onze wapens en steun zouden er honderdduizenden minder slachtoffers zijn.

quote:
Verder is meer dan 50% van het verloren grondgebied weer ingenomen.
De rest blijkt een zware dobber..
50% weer ingenomen ? Daar heb je vast wel een deftig bronnetje voor.

quote:
Rusland schijnt de noodtoestand te hebben uitgeroepen, om een algehele mobilisatie mogelijk te maken.
Zelensky overweegt een algehele mobilisatie eerder ... wanhoop

quote:
Daarnaast worden gevangenen ni gedwongen om als kanonnenvoer te dienen. Dat was eerst nog vrijwillig.
:O
quote:
Waarom roep je Rusland niet op om te stoppen? Hoeveel tienduizenden Russen moeten er nog sterven?
Zij vechten niet met mijn belastingsgeld
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210227650
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tuuurlijk
Merendeel van oorlogsberichten in onze media komt van oekraine, en er wordt dan bij vermeld dat de informatie niet onafhankelijk geverifieerd kan worden
[..]
Dus je ontkracht nu je eigen punt.

quote:
Ik voel je pijn :*
Dat had ik wel verwacht van je.

Maar wees maar niet ongerust, Russische slachtoffers deren me niet.
pi_210227678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zonder onze wapens en steun zouden er honderdduizenden minder slachtoffers zijn.
[..]
Of honderdduizenden meer.

quote:
50% weer ingenomen ? Daar heb je vast wel een deftig bronnetje voor.
[..]

Oh, jij bent allang weer vergeten dat Rusland tot Kiev genaderd was

Geeft niets hoor...

quote:
Zelensky overweegt een algehele mobilisatie eerder ... wanhoop
[..]
Volgens mij was die er al vanaf dag 1.

quote:
:O
[..]
Zij vechten niet met mijn belastingsgeld
Oh, het gaat je dus niet om mensenlevens..

Zeg dat dan gelijk.
pi_210228979
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:16 schreef Wantie het volgende:

Russische slachtoffers deren me niet.
Mij deren alle slachtoffers...aan beide zijden.
Maar dat is idd hier de algemene verderfelijke mentaliteit :N
En men is er duidelijk nog fier op.
:r
pi_210229009
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als je willens en wetens gaat vechten in een ander land en dus meewerkt aan het vermoorden, deporteren, martelen en verkrachting van de lokale bevolking, terwijl het land continu met raketten wordt bestookt, dan heb ik geen meelij.

En jij ook niet, want op geen enkel moment roep je op dat Poetin stopt met deze oorlog.
Die kan de oorlog vandaag stoppen. Oekraïne niet.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 19:49:05 #134
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210229319
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Voor de Russen is het wel een stuk makkelijker op te lossen. Gewoon stoppen met de agressie en het land verlaten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_210229939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Voor de Russen is het wel een stuk makkelijker op te lossen. Gewoon stoppen met de agressie en het land verlaten.
Ja, gek genoeg komt die optie nooit naar voren...
pi_210230401
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:19 schreef Wantie het volgende:
Oh, jij bent allang weer vergeten dat Rusland tot Kiev genaderd was
Ooww jij rekent het omkeren van de russische troepen bij Kiev als een oekrainse militaire overwinning :?
:')
pi_210230416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 20:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ooww jij rekent het omkeren van de russische troepen bij Kiev als een oekrainse militaire overwinning :?
Dat was het dan ook..
pi_210230480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Sja die optie ligt ondertussen niet meer op tafel vrees ik.
Die kaart is verspeeld...
pi_210230495
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat was het dan ook..
Wotever
pi_210230670
quote:

[..]
Wegrennen noemt men meestal een nederlaag incasseren.
pi_210230866
quote:

[..]
Yup, het doel was het Oekraïense regime in een korte militaire operatie omver te werpen.
Dat is niet gelukt.
Toen heeft Rusland zich inderdaad teruggetrokken...

Ik snap best dat je dat was vergeten.

Rusland bericht daarover natuurlijk nooit.
pi_210230883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je kan ntl ook omkeren omdat je er van uit gaat dat er een overeenkomst bereikt is.

Maar ach het is jullie gegund hoor.
pi_210230926
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 20:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tja, die andere ook.

Als Oekraïne nu stopt, stopt het geweld van Rusland niet.
Dat blijkt wel uit hoe ze huishouden in 'bevrijd gebied '.

Notabene gebied waar volgens Rusland Russen wonen.
pi_210230942
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, het doel was het Oekraïense regime in een korte militaire operatie omver te werpen.
Dat is niet gelukt.
Toen heeft Rusland zich inderdaad teruggetrokken...

Ik snap best dat je dat was vergeten.

Rusland bericht daarover natuurlijk nooit.
Newsflash...
Rusland is terug gekomen en gepakt waar ze over wilden onderhandelen.
Ik snap dat je dat niet wil inzien.
pi_210230965
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Incasseren en wegrennen is dan weer niet hetzelfde als opgeven. En dat gaat Rusland ook niet doen ben ik bang. Ik blijf het echt 1 grote waanzin vinden dit alles. En ik denk dat wij de helft nog niet weten van wat er daadwerkelijk speelt waarom Rusland dit daadwerkelijk gestart is.

Wil daarbij wel zeggen, dat ik het echt verschrikkelijk vind wat er gebeurt daar. Hierboven las ik al een bericht van iemand die zei "iemand die willens en wetens het wapen oppakt om te vechten in een vreemd land en sterft heb ik geen medelijden mee" (of iets in die strekking). Deze discussie heb ik topics terug al gevoerd waarbij ik aangaf dat ik het nooit zou doen. De reactie daarop was "dan zal je dood geschoten worden". Dus welke keus hebben die Russen dan die erheen gestuurd worden?

En ik heb beide machtshebbers daar niet hoog zitten, maar dat is ook meer een persoonlijk gevoel. Putin en Zelensky heb ik gewoon geen goed gevoel bij. Zelensky omdat hij de bevolking kalm hield door te zeggen voor Rusland binnen viel zodat ze niet zouden vluchten en hij ze kon mobiliseren. Putin niet omdat hij de waanzin begonnen is.

Het is gewoon een shitshow die niet gaat eindigen voor Putin en zijn directe gevolg er niet meer zijn. Terugtrekken naar Rusland gaat gewoon nooit gebeuren. Daar heeft Rusland teveel cannon fodder voor. En daar zal de Oekraine meer problemen mee gaan krijgen, die raken echt door hun manschappen heen op den duur. En een directe Navo interventie zou de rest van Europa heel duur komen te staan met wat Rusland nog heeft aan wel bruikbare lange afstand wapens.

Het is een shitshow die nooit een winnaar gaat kennen alleen maar verliezers ben ik bang. En ja Rusland started the shitshow... Maar of wij wel alle redenen weten vraag ik me ook af.

Te veel what if's en why what's.. Bende dus eigenlijk.
Lach met een schone bips
pi_210230966
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je kan ntl ook omkeren omdat je er van uit gaat dat er een overeenkomst bereikt is.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dat is dan wel heel dom geweest.
Hoezo zou er een overeenkomst liggen.
Alsof iemand zomaar je huis mag binnenvallen, en dan de kamer verlaat omdat jij zou zijn overeenkomen dat hij de keuken mag hebben...
pi_210230970
quote:

[..]
Wotever
Wat was het anders? Het was een ''slecht'' (uitgevoerd) plan van de Russen met dito uitkomst, Rusland had geen keuze meer omdat er geen slagkracht meer was ivm verliezen en lange aanvoerlijnen.. maar het scheelde echt niet veel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2023 21:30:40 ]
pi_210231261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Incasseren en wegrennen is dan weer niet hetzelfde als opgeven. En dat gaat Rusland ook niet doen ben ik bang. Ik blijf het echt 1 grote waanzin vinden dit alles. En ik denk dat wij de helft nog niet weten van wat er daadwerkelijk speelt waarom Rusland dit daadwerkelijk gestart is.

Wil daarbij wel zeggen, dat ik het echt verschrikkelijk vind wat er gebeurt daar. Hierboven las ik al een bericht van iemand die zei "iemand die willens en wetens het wapen oppakt om te vechten in een vreemd land en sterft heb ik geen medelijden mee" (of iets in die strekking). Deze discussie heb ik topics terug al gevoerd waarbij ik aangaf dat ik het nooit zou doen. De reactie daarop was "dan zal je dood geschoten worden". Dus welke keus hebben die Russen dan die erheen gestuurd worden?

En ik heb beide machtshebbers daar niet hoog zitten, maar dat is ook meer een persoonlijk gevoel. Putin en Zelensky heb ik gewoon geen goed gevoel bij. Zelensky omdat hij de bevolking kalm hield door te zeggen voor Rusland binnen viel zodat ze niet zouden vluchten en hij ze kon mobiliseren. Putin niet omdat hij de waanzin begonnen is.

Het is gewoon een shitshow die niet gaat eindigen voor Putin en zijn directe gevolg er niet meer zijn. Terugtrekken naar Rusland gaat gewoon nooit gebeuren. Daar heeft Rusland teveel cannon fodder voor. En daar zal de Oekraine meer problemen mee gaan krijgen, die raken echt door hun manschappen heen op den duur. En een directe Navo interventie zou de rest van Europa heel duur komen te staan met wat Rusland nog heeft aan wel bruikbare lange afstand wapens.

Het is een shitshow die nooit een winnaar gaat kennen alleen maar verliezers ben ik bang. En ja Rusland started the shitshow... Maar of wij wel alle redenen weten vraag ik me ook af.

Te veel what if's en why what's.. Bende dus eigenlijk.
Maar wel een nederlaag, waardoor ze 50% van het ingenomen gebied zijn kwijtgeraakt.

Wat ze nog in bezit hebben kunnen ze nog wel verdedigen, tegen een hoge prijs.
En beide partijen slagen er niet in om echt verder te komen.

Rusland is in deze formeel een supermacht, Oekraïne een zwakker land dat zich met beperkte steun staande moet houden.

Daarin doet Oekraïne het buitengewoon goed. En dat motiveert ze om door te gaan.
Oorlog is vaak een kwestie van de lange adem.
Kijk naar Afghanistan, de Taliban was geen partij voor de VS. Maar had wel 1 troef die de VS niet had: tijd.

Rusland is buurland van Oekraïne, en veel Russen zien Oekraïne als onderdeel van Rusland.
Ze kunnen dit daardoor lang volhouden. Maar uiteindelijk gaat het voor 1 van beide teveel worden.

Sommigen zeggen, laat Rusland gewoon winnen, dan stopt het bloedvergieten.
En of dat echt zo is valt te bezien.
Dit is het 21e militaire conflict in voormalig Sovjet-gebied waarbij Rusland betrokken is, sinds de val van de Sovjet Unie.

Meerdere landen zijn de controle kwijt over een deel van hun grondgebied, dankzij Rusland.

Wie zegt dat Rusland daarmee stopt als ze haar zin nu krijgt.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 21:43:24 #149
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210231314
quote:

[..]
Hoezo niet? Niemand die ze verplicht daar te blijven.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 9 augustus 2023 @ 21:43:41 #150
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210231318
quote:

[..]
Dat was het ook ja.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')