Als inderdaad.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Niet verwonderlijk als je enige bron van informatie Oekraine zelf is.
Ja, het zijn zware tijden voor Rusland.quote:Uiteindelijk wordt zelfs de hardnekkigste propaganda ingehaald door de realiteit.
We zijn niet in gevecht he.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Verbaast jou dat ?
Heeft het ergens goed gegaan dan ?
Enige berichtgeving van het "groot offensief" is hier een daar een speldeprikje op een brug of een eenzame drone op Moskou. Blijkbaar richt men zijn pijlen hiermee weer op "hopen op" een regime change in Moskou door te proberen de bevolking te beïnvloeden, wat eerder een tegengesteld effect zal teweeg brengen.
Maar wat kan men anders als het aan het front totaal niet lijkt te lukken?
Alle hoop wordt nu weer gericht op de F16's waar men (voorlopig) blijkbaar amper 8 piloten voor vindt. Maar net als de fameuze Leopards zal dit weinig verandering brengen. Waar zijn de Leopards trouwens ? Ik herinner me nog de berichtgeving over hoe de russen zouden gaan lopen bij de aanblik van deze krachtpatsers.
Net hetzelfde nu met de aankomende (wanneer?) F16's ... die zullen de russische troepen achter de verdedigingslinies kunnen bombarderen zodat de oekrainers kunnen doorstoten...alsof de russen geen airdefense hebben...
Whats next ? Algehele mobilisatie in Oekraine ? Really ? Blijven jullie dit steunen ? Gaan we dit echt uitvechten tot (letterlijk) de laatste oekrainer ?![]()
Ze zijn ondertussen al meer land verloren dan dat er bij een diplomatieke onderhandeling overeen had kunnen gekomen worden.
En aan welke prijs ? Ik hoop dat de échte cijfers van slachtoffers nooit bekend worden.
Tuuurlijkquote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:01 schreef Wantie het volgende:
Als inderdaad.
Maar uiteraard is dat onzin.
Ik voel je pijnquote:Ja, het zijn zware tijden voor Rusland.
Maar het duurt nog wel even voordat de bevolking daar achter komt.
Zonder onze wapens en steun zouden er honderdduizenden minder slachtoffers zijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:05 schreef Wantie het volgende:
We zijn niet in gevecht he.
Oekraïne beslist zelf of ze vrijwillig vermoord willen worden door de Russen, of dat ze daarbij tegenstand bieden.
50% weer ingenomen ? Daar heb je vast wel een deftig bronnetje voor.quote:Verder is meer dan 50% van het verloren grondgebied weer ingenomen.
De rest blijkt een zware dobber..
Zelensky overweegt een algehele mobilisatie eerder ... wanhoopquote:Rusland schijnt de noodtoestand te hebben uitgeroepen, om een algehele mobilisatie mogelijk te maken.
quote:Daarnaast worden gevangenen ni gedwongen om als kanonnenvoer te dienen. Dat was eerst nog vrijwillig.
Zij vechten niet met mijn belastingsgeldquote:Waarom roep je Rusland niet op om te stoppen? Hoeveel tienduizenden Russen moeten er nog sterven?
Dus je ontkracht nu je eigen punt.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuuurlijk
Merendeel van oorlogsberichten in onze media komt van oekraine, en er wordt dan bij vermeld dat de informatie niet onafhankelijk geverifieerd kan worden
[..]
Dat had ik wel verwacht van je.quote:Ik voel je pijn
Of honderdduizenden meer.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zonder onze wapens en steun zouden er honderdduizenden minder slachtoffers zijn.
[..]
Oh, jij bent allang weer vergeten dat Rusland tot Kiev genaderd wasquote:50% weer ingenomen ? Daar heb je vast wel een deftig bronnetje voor.
[..]
Volgens mij was die er al vanaf dag 1.quote:Zelensky overweegt een algehele mobilisatie eerder ... wanhoop
[..]
Oh, het gaat je dus niet om mensenlevens..quote:
[..]
Zij vechten niet met mijn belastingsgeld
Mij deren alle slachtoffers...aan beide zijden.quote:
Als je willens en wetens gaat vechten in een ander land en dus meewerkt aan het vermoorden, deporteren, martelen en verkrachting van de lokale bevolking, terwijl het land continu met raketten wordt bestookt, dan heb ik geen meelij.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mij deren alle slachtoffers...aan beide zijden.
Maar dat is idd hier de algemene verderfelijke mentaliteit
En men is er duidelijk nog fier op.
Voor de Russen is het wel een stuk makkelijker op te lossen. Gewoon stoppen met de agressie en het land verlaten.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mij deren alle slachtoffers...aan beide zijden.
Maar dat is idd hier de algemene verderfelijke mentaliteit
En men is er duidelijk nog fier op.
Ja, gek genoeg komt die optie nooit naar voren...quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Voor de Russen is het wel een stuk makkelijker op te lossen. Gewoon stoppen met de agressie en het land verlaten.
Ooww jij rekent het omkeren van de russische troepen bij Kiev als een oekrainse militaire overwinningquote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:19 schreef Wantie het volgende:
Oh, jij bent allang weer vergeten dat Rusland tot Kiev genaderd was
Dat was het dan ook..quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ooww jij rekent het omkeren van de russische troepen bij Kiev als een oekrainse militaire overwinning
Sja die optie ligt ondertussen niet meer op tafel vrees ik.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Voor de Russen is het wel een stuk makkelijker op te lossen. Gewoon stoppen met de agressie en het land verlaten.
Woteverquote:
Wegrennen noemt men meestal een nederlaag incasseren.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ooww jij rekent het omkeren van de russische troepen bij Kiev als een oekrainse militaire overwinning
Yup, het doel was het Oekraïense regime in een korte militaire operatie omver te werpen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je kan ntl ook omkeren omdat je er van uit gaat dat er een overeenkomst bereikt is.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wegrennen noemt men meestal een nederlaag incasseren.
Tja, die andere ook.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja die optie ligt ondertussen niet meer op tafel vrees ik.
Die kaart is verspeeld...
Newsflash...quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, het doel was het Oekraïense regime in een korte militaire operatie omver te werpen.
Dat is niet gelukt.
Toen heeft Rusland zich inderdaad teruggetrokken...
Ik snap best dat je dat was vergeten.
Rusland bericht daarover natuurlijk nooit.
Incasseren en wegrennen is dan weer niet hetzelfde als opgeven. En dat gaat Rusland ook niet doen ben ik bang. Ik blijf het echt 1 grote waanzin vinden dit alles. En ik denk dat wij de helft nog niet weten van wat er daadwerkelijk speelt waarom Rusland dit daadwerkelijk gestart is.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wegrennen noemt men meestal een nederlaag incasseren.
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je kan ntl ook omkeren omdat je er van uit gaat dat er een overeenkomst bereikt is.
Maar ach het is jullie gegund hoor.
Dat is dan wel heel dom geweest.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je kan ntl ook omkeren omdat je er van uit gaat dat er een overeenkomst bereikt is.
Maar ach het is jullie gegund hoor.
Wat was het anders? Het was een ''slecht'' (uitgevoerd) plan van de Russen met dito uitkomst, Rusland had geen keuze meer omdat er geen slagkracht meer was ivm verliezen en lange aanvoerlijnen.. maar het scheelde echt niet veel.quote:
Maar wel een nederlaag, waardoor ze 50% van het ingenomen gebied zijn kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:25 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Incasseren en wegrennen is dan weer niet hetzelfde als opgeven. En dat gaat Rusland ook niet doen ben ik bang. Ik blijf het echt 1 grote waanzin vinden dit alles. En ik denk dat wij de helft nog niet weten van wat er daadwerkelijk speelt waarom Rusland dit daadwerkelijk gestart is.
Wil daarbij wel zeggen, dat ik het echt verschrikkelijk vind wat er gebeurt daar. Hierboven las ik al een bericht van iemand die zei "iemand die willens en wetens het wapen oppakt om te vechten in een vreemd land en sterft heb ik geen medelijden mee" (of iets in die strekking). Deze discussie heb ik topics terug al gevoerd waarbij ik aangaf dat ik het nooit zou doen. De reactie daarop was "dan zal je dood geschoten worden". Dus welke keus hebben die Russen dan die erheen gestuurd worden?
En ik heb beide machtshebbers daar niet hoog zitten, maar dat is ook meer een persoonlijk gevoel. Putin en Zelensky heb ik gewoon geen goed gevoel bij. Zelensky omdat hij de bevolking kalm hield door te zeggen voor Rusland binnen viel zodat ze niet zouden vluchten en hij ze kon mobiliseren. Putin niet omdat hij de waanzin begonnen is.
Het is gewoon een shitshow die niet gaat eindigen voor Putin en zijn directe gevolg er niet meer zijn. Terugtrekken naar Rusland gaat gewoon nooit gebeuren. Daar heeft Rusland teveel cannon fodder voor. En daar zal de Oekraine meer problemen mee gaan krijgen, die raken echt door hun manschappen heen op den duur. En een directe Navo interventie zou de rest van Europa heel duur komen te staan met wat Rusland nog heeft aan wel bruikbare lange afstand wapens.
Het is een shitshow die nooit een winnaar gaat kennen alleen maar verliezers ben ik bang. En ja Rusland started the shitshow... Maar of wij wel alle redenen weten vraag ik me ook af.
Te veel what if's en why what's.. Bende dus eigenlijk.
Hoezo niet? Niemand die ze verplicht daar te blijven.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja die optie ligt ondertussen niet meer op tafel vrees ik.
Die kaart is verspeeld...
Dat was het ook ja.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |