abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209993119
Ik had het idee dat er juist meer wc’s waren dan vorig jaar! Ik heb nu op 1x na niet echt hoeven wachten gelukkig.
Water punten heb ik niet gebruikt, ik heb 2 flessen, die krijg ik nooit helemaal leeg. Genoeg eten is inderdaad wel een ding….
Het onthaal gisteren was fantastisch! Wat een feest! Disco man was inderdaad een topper!
Als ik in bed lag dreunden al die deuntjes nog die mijn hoofd; *O* atje voor sfeer, voor de sfeer *O*
Sterkte allemaal met de pijntjes! Ik heb alleen vermoeide voeten gelukkig, ik ben wel echt heel moe na al die nachten van 4 à 5 uur en 200km lopen…. nu al zin om te slapen!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 13:36:43 #252
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209993191
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:14 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
:D dat betekent dat je anti rimpelcreme grap over je moeder ging :D
En haar vriendin van 75.. :+
pi_209993341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Echt heerlijk om al die tradities mee te krijgen idd O+
Elk dorp net anders.
Prachtig ook hoe de mensen de moeite nemen om om 6:30 in de ochtend al een feestje te bouwen _O_

Ik hoorde een hoop mensen om me heen die de Engelbewaarder geteld hadden, de 50 km kreeg 'm zo'n 16 keer per dag om de oren :X :')

Schlagers vind ik nog wel oké. Ik ben vooral helemaal klaar met de Engelbewaarder en met Hazes Jr.
Ik heb liever van die hele foute nineties muziek, of rock, of de YMCA (donderdag maar liefst 4 keer het dansje kunnen doen met alle toeschouwers). Maar nineties muziek is het beste. Wij hakken gewoon 50 km per dag >:O
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 18:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik ben trouwens bang dat dit 1 van de Vierdaagse kneiters gaat worden

Die ga je gemiddeld 50x per dag horen, als het niet meer is :'(

Welke nummers verwacht jij dit jaar?
_O- wat in ik toch goed voorspellen _O_
pi_209993345
Ik heb ervan genoten als toeschouwer, de mooiste regio om in te wonen.
pi_209993415
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:31 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik had het idee dat er juist meer wc’s waren dan vorig jaar! Ik heb nu op 1x na niet echt hoeven wachten gelukkig.
Water punten heb ik niet gebruikt, ik heb 2 flessen, die krijg ik nooit helemaal leeg. Genoeg eten is inderdaad wel een ding….
Het onthaal gisteren was fantastisch! Wat een feest! Disco man was inderdaad een topper!
Als ik in bed lag dreunden al die deuntjes nog die mijn hoofd; *O* atje voor sfeer, voor de sfeer *O*
Sterkte allemaal met de pijntjes! Ik heb alleen vermoeide voeten gelukkig, ik ben wel echt heel moe na al die nachten van 4 à 5 uur en 200km lopen…. nu al zin om te slapen!
Persoonlijk vindt ik het stuk voor de Sint Annastraat echt het mooiste van dag 4

Cuijk (voor de 40/50 km lopers) Mook, Molenhoek, malden is echt fantastisch daar voel ik mij echt speciaal , de intocht zelf vind ik wat minder gezellig.

Op alle dagen als ze live muziek maken, of dit nu een zangeres zoals bv in alverna is, een pretband met instrumenten, een harmonie orkest of een dj die de hele straat tot een feest maakt. ik kan het niet beschrijven dat doet iets met mij, soort van brok in mijn keel krijg ik daar van
pi_209993462
Oh wel 1 ding die ik merkte in de 50km groep. De hoeveelheid geluidsdragers die mensen bij hadden soms wel tot 4 verschillende liedjes om je heen , dat was veel meer dan vorig jaar en met vlagen ronduit kut. Was dat bij de andere afstanden ook het geval?

Ik had overigens ook het idee dat buiten de feest dorpen (malden, Wijchen, Beuningen en andere waar mensen massaal op straat staan) het veel rustiger was met het publiek dan vorig jaar
pi_209993899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:54 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Persoonlijk vindt ik het stuk voor de Sint Annastraat echt het mooiste van dag 4

Cuijk (voor de 40/50 km lopers) Mook, Molenhoek, malden is echt fantastisch daar voel ik mij echt speciaal , de intocht zelf vind ik wat minder gezellig.

Op alle dagen als ze live muziek maken, of dit nu een zangeres zoals bv in alverna is, een pretband met instrumenten, een harmonie orkest of een dj die de hele straat tot een feest maakt. ik kan het niet beschrijven dat doet iets met mij, soort van brok in mijn keel krijg ik daar van
Ik wordt er ook steeds wat emotioneel van, al die mensen die zo hun best doen er een feest van te maken en het respect dat ze tonen!
Drumbands vind ik ook erg leuk!!
Dan zie je gasten met koptelefoons op lopen, ik vraag me dan af wat ze nog van hun eigen muziek horen…..
  zaterdag 22 juli 2023 @ 14:35:40 #258
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209993929
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:57 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Oh wel 1 ding die ik merkte in de 50km groep. De hoeveelheid geluidsdragers die mensen bij hadden soms wel tot 4 verschillende liedjes om je heen , dat was veel meer dan vorig jaar en met vlagen ronduit kut. Was dat bij de andere afstanden ook het geval?

Ik had overigens ook het idee dat buiten de feest dorpen (malden, Wijchen, Beuningen en andere waar mensen massaal op straat staan) het veel rustiger was met het publiek dan vorig jaar
Yep bij de 40 ook. Heel hard en heel veel muziek door elkaar heen.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  zaterdag 22 juli 2023 @ 14:36:56 #259
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209993949
Linden vond ik ook gaaf, zo hun best gedaan met het thema. Ik zag the Green mile, Jaws, Spider-Man, Indiana Jones, zoveel!
pi_209993999
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:57 schreef SnodeSnuiter het volgende:

In de 50 km waar ik liep (de relatief snelle maar niet heeel snelle) had je daar idd ook soms last van. Soms was het wel leuk, als je bijvoorbeeld een groep had van 10+ mensen die allemaal de Macarena liepen te doen of die allemaal aan het meezingen waren. Maar de mensen die gewoon hun eigen prutmuziek uit zo'n kleine prut-JBL aan het spelen waren, dat had écht niet gehoeven :X
  zaterdag 22 juli 2023 @ 14:40:39 #261
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209994018
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 14:33 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ik wordt er ook steeds wat emotioneel van, al die mensen die zo hun best doen er een feest van te maken en het respect dat ze tonen!
Drumbands vind ik ook erg leuk!!
Dan zie je gasten met koptelefoons op lopen, ik vraag me dan af wat ze nog van hun eigen muziek horen…..
Ik ook. Ongelofelijk gewoon.
De laatste kilometer op de tweede dag deed me emotioneel het meest, nog meer dan de Via Gladiola. Je komt van die Waalkade het Valkhof op en daar was het al,tof, en dan kom je de bocht door en dan die weg die helemaal met dranghekken afgezet was en ineens het lawaai en geschreeuw en aanmoediging van iedereen.

Ik hield het niet droog. Mijn vriend zei dat het net was of we de stad bevrijd hadden of zoiets.
Echt zo mooi was dat.
pi_209994055
Zoveel kippenvelmomenten inderdaad _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 juli 2023 @ 17:28:15 #263
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209997394
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 14:40 schreef Prisha het volgende:

[..]
Ik ook. Ongelofelijk gewoon.
De laatste kilometer op de tweede dag deed me emotioneel het meest, nog meer dan de Via Gladiola. Je komt van die Waalkade het Valkhof op en daar was het al,tof, en dan kom je de bocht door en dan die weg die helemaal met dranghekken afgezet was en ineens het lawaai en geschreeuw en aanmoediging van iedereen.

Ik hield het niet droog. Mijn vriend zei dat het net was of we de stad bevrijd hadden of zoiets.
Echt zo mooi was dat.
Het lukt mij meestal wel om het op dat soort momenten droog te houden.. Net.

En dat vind ik erg gaaf, maar ook vreemd, dat mensen het zo'n prestatie vinden, dat ze echt urenlang mensen gaan staan aanmoedigen. Maar wel heel erg gaaf!

Gisteren was ik ergens in Molenhoek en liep net een beetje alleen, en een man wees naar me en riep toen iets van topper en stak 2 duimen omhoog. Dat doet hij ongetwijfeld bij meer mensen, maar dat doet me dan toch wel wat.

Aan de andere kant, als je dan klaar bent, en je strompelt moeizaam van de Wedren naar het station dan is er niemand die zal zeggen "goed gedaan" ofzo. Men kijkt niet meer naar je om. Ik vind dit best apart.
pi_209998085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:28 schreef qltel het volgende:

[..]

En dat vind ik erg gaaf, maar ook vreemd, dat mensen het zo'n prestatie vinden, dat ze echt urenlang mensen gaan staan aanmoedigen. Maar wel heel erg gaaf!

Gisteren was ik ergens in Molenhoek en liep net een beetje alleen, en een man wees naar me en riep toen iets van topper en stak 2 duimen omhoog. Dat doet hij ongetwijfeld bij meer mensen, maar dat doet me dan toch wel wat.

Aan de andere kant, als je dan klaar bent, en je strompelt moeizaam van de Wedren naar het station dan is er niemand die zal zeggen "goed gedaan" ofzo. Men kijkt niet meer naar je om. Ik vind dit best apart.
Oh, dat laatste vond ik wel meevallen eigenlijk. Toen ik vanaf de Wedren op de fiets zat met m'n gladiool in de fietstas ben ik nog een paar keer aangesproken met "goed gedaan!" :)
Wel vooral door medewandelaars.
pi_210001870
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:28 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik denk dat dat meer een stads dingetje is, ik heb het grootste gedeelte van mijn leven in dorpen gewoond waar ik hallo zeg als ik iemand voorbij loop, je de hand op steekt als iemand je voor laat in het verkeer, of als je samen bij een wegversmalling komt waar beide voorhang hebben sein ik met de lampen dat de ander voor mag en dan krijg je een handje als bedankje. Dat is waar ik vandaan kom normaal

Tijdens het trainen idem, loop je door Gendt of Bemmel dan kijken mensen elkaar aan en zeg je hallo, kom je in Lent of Nijmegen en je zegt hallo kijken ze je raar aan, sterker nog, daar kijken de mensen niet eens naar je maar bewust de andere kant uit of strak vooruit

Nu snap ik wel dat je in een stad niet tegen iedereen hallo gaat zeggen, het contrast is zo gigantisch. Voor mij is het raar om niet hallo te zeggen of je hand op te steken in het verkeer als bedankje, voor een ander weer niet
  zondag 23 juli 2023 @ 11:00:52 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210005854
Protip: als je een blaar op je kleine teen hebt, dan moet je niet op blote voeten tegen de tafelpoot schoppen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 juli 2023 @ 11:06:11 #267
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_210005920
quote:
8s.gif Op zondag 23 juli 2023 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
Protip: als je een blaar op je kleine teen hebt, dan moet je niet op blote voeten tegen de tafelpoot schoppen.
En nog een tip: als je een blaar achterop je voet hebt, schop niet zittend tegen de poot van je bureaustoel.
pi_210008009
quote:
8s.gif Op zondag 23 juli 2023 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
:'(

Donderdagmiddag reed er in de fietsenstalling van de Wedren iemand over m'n tenen heen.

Nou heb ik geen blaren maar m'n voeten deden echt al wel genoeg zeer. Oef :X
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 juli 2023 @ 14:20:49 #269
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_210008279
Nog een tip: in "mijn 4daagse" kun je je in- en uitchecktijden zien en ook je gemiddelde snelheid.

Die bij mij best wel laag ligt, want ik had nogal wat rustposten en bekenden waar ik langs moest.. :)
pi_210009282
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:20 schreef qltel het volgende:
Nog een tip: in "mijn 4daagse" kun je je in- en uitchecktijden zien en ook je gemiddelde snelheid.

Die bij mij best wel laag ligt, want ik had nogal wat rustposten en bekenden waar ik langs moest.. :)
Grappig!!!

Totale wandeltijd
41:56:34
Gemiddelde snelheid
4,77 km/u
pi_210014431
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:15 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Grappig!!!

Totale wandeltijd
41:56:34
Gemiddelde snelheid
4,77 km/u
Leuk om terug te zien idd :D

Totale wandeltijd
40:23:29
Gemiddelde snelheid
4,96 km/u

En de dinsdag waren we het snelste met 5,25 km/u.
pi_210015202
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Leuk om terug te zien idd :D

Totale wandeltijd
40:23:29
Gemiddelde snelheid
4,96 km/u

En de dinsdag waren we het snelste met 5,25 km/u.
Mooie tijden! :)
pi_210015322
Ik vond het nummer I am gonna be 500 miles onderweg zo leuk, er zou een vrouwen nummer van gemaakt moeten worden : I wanna be the girl That ….. 😍
pi_210015374
Ik genoot gisteren nog van het feit dat ik geen 50km meer hoefde te lopen maar hoorde mezelf vandaag mijn vriend (met succes) overhalen het toch volgend jaar weer te doen 😍
pi_210095461
Degene die zijn onderbroek en tshirt vol ontlasting in een tuin achter liet heeft zich gemeld en excuses aangeboden
https://www.gelderlander.(...)-sturen-br~a184c336/

Betreft een man met een darmziekte. Was op weg van logeeradres naar wedren toen de hoge nood hem overviel.
Heeft gepoept in de bosjes. Bij het lopen daarna merkte hij dat hij zich spoedig moest schoonmaken. Dat heeft hij gedaan in die tuin.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:51:25 #276
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_210342881
Aad zet alles op alles voor zijn zoektocht naar Almkerkse vrouw: ‘Krijg haar niet uit mijn hoofd’

De gedachten aan haar blijven in zijn hoofd rondspoken. Aad Vink, inwoner van Klaaswaal, hoopt een inwoonster van Almkerk terug te vinden. Hij ontmoette de vrouw tijdens de Nijmeegse Vierdaagse, waar direct een sterke klik tussen hen ontstond. Helaas voor Aad verloor hij haar uit het oog in de mensenmassa.

https://www.hetkontakt.nl(...)t-naar-almkerkse-vro
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:23:19 #277
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_210343240
Wat leuk! Hopelijk vind hij haar..

Ik had het een tijdje geleden tegen mijn vrouw over een jonge vrouw die ik de eerste dag ergens bij Arnhem zag en waar ik toen langs de A325 mee heb lopen kletsen, en de tweede dag zag ik haar weer bij het viaduct over de A326, net na Wijchen. We hebben gezellig gekletst tijdens het wandelen en ik zou best willen weten of ze het gehaald heeft.. Was voor haar de eerste keer.

Ach ja, zo hebben we allemaal onze leuke ontmoetingen tijdens de 4daagse.. :-)
pi_211476865
POLL
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 30 november 2023 @ 19:18:17 #279
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211478206
Nu ben ik erg benieuwd wie er koos voor "uitgelopen maar nooit meer". Ik kan niet wachten.. :)
  donderdag 30 november 2023 @ 19:22:05 #280
346939 Janneke141
pi_211478244
Ik mis de optie 'Jazeker, maar komend jaar loop ik niet mee'.
pi_211479552
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:18 schreef qltel het volgende:
Nu ben ik erg benieuwd wie er koos voor "uitgelopen maar nooit meer". Ik kan niet wachten.. :)
dat was ik :D
pi_211481158
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mis de optie 'Jazeker, maar komend jaar loop ik niet mee'.
Dat zou ook mijn optie zijn. Ik heb nu ook de "uitgelopen maar nooit meer" aangeklikt - zou eigenlijk ooit nog de 40 willen proberen (afgelopen jaar de 50 gedaan) maar niet komend jaar :D
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 december 2023 @ 07:32:38 #283
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211482812
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:50 schreef Prisha het volgende:

[..]
dat was ik :D
Oooh, okee, jammer! Maar wel begrijpelijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 december 2023 @ 07:33:28 #284
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211482817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat zou ook mijn optie zijn. Ik heb nu ook de "uitgelopen maar nooit meer" aangeklikt - zou eigenlijk ooit nog de 40 willen proberen (afgelopen jaar de 50 gedaan) maar niet komend jaar :D
De 40 is prima, ik wil eigenlijk nog wel een keer de 50 proberen, want die heb ik nog nooit gedaan.
pi_211482865
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Voor mij hetzelfde: de 50 vond ik wel heel erg vermoeiend en lang. Ik denk dat ik, als ik nog eens meeloop, de 40 zou doen. Maar komend jaar niet.

Alhoewel, met betere schoenen zou ik misschien ook de 50 nog wel eens proberen. Want vorig jaar was het uiteindelijk een wandeldriedaagse en die eerste dag wil ik ook wel eens meemaken. Maar mijn voeten deden zo'n pijn toen: ik liep anderhalf van de drie dagen echt af te zien.
pi_211483304
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 07:50 schreef Rearviewmirror het volgende:

[..]
Voor mij hetzelfde: de 50 vond ik wel heel erg vermoeiend en lang. Ik denk dat ik, als ik nog eens meeloop, de 40 zou doen. Maar komend jaar niet.

Alhoewel, met betere schoenen zou ik misschien ook de 50 nog wel eens proberen. Want vorig jaar was het uiteindelijk een wandeldriedaagse en die eerste dag wil ik ook wel eens meemaken. Maar mijn voeten deden zo'n pijn toen: ik liep anderhalf van de drie dagen echt af te zien.
Vermoeiend en lang idd. Ik vond het best wel intens om om 3 uur 's ochtends op te staan en om na het avondeten al naar bed te gaan - we hebben die week eigenlijk helemaal geen tijd/energie overgehouden om na het lopen nog een biertje te doen met vrienden of zo. Maar mischien was dat ook omdat het de eerste keer was: ik was nu wel erg bezig met energie opsparen omdat ik niet wist hoe zwaar het nog zou gaan worden. En toen viel het eigenlijk wel mee met hoe veel zwaarder de 2e, 3e en 4e dag werden. Eigenlijk vond ik de eerste dag het moeilijkst omdat je dan in het ritme moet komen en omdat het toen het warmst was.

Wat voor schoenen had je?
Ik had me schoenen aan laten meten bij de Spac Sport en heb echt nul pijn aan mijn voeten gehad. Dat was echt een wonder _O_ (wel pijn aan ongeveer alle andere lichaamsdelen haha)
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:48:31 #287
442280 Prisha
Moonshine!
pi_211484236
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 07:32 schreef qltel het volgende:

[..]
Oooh, okee, jammer! Maar wel begrijpelijk.
Het vergt heel veel tijd qua trainen, ik was er veel tijd aan kwijt in de weekenden en ik heb andere dingen die ik ook graag wil. Zoals Mount Everest Basecamp, dat staat nu hoog op mijn lijst. Moet ik ook voor trainen alleen op een iets andere manier.

En ik heb ook het idee dat je nooit het gevoel van die eerste keer kan evenaren. Dat was zo wonderlijk en alles was nieuw en zo ontzettend WOW! Dat zal ik niet op die manier meemaken meer.

Ik vond het ook heel zwaar, het duurde een week eer ik een beetje normaal weer kon lopen. Ondanks het vele trainen. En het weer was nu ideaal geweest, daar heb ik echt veel geluk mee gehad. Als het 4 dagen 27+ graden zou zijn geweest, dan denk ik niet dat ik het gered zou hebben. Geen regen, alleen op die laatste 10 km van de laatste dag. Dus alles was eigenlijk gewoon perfect.

We hebben het er wel over gehad dat als we straks een stukkie ouder zijn en 30 km mogen doen, om dat dan nog een keertje te doen. Tijdens de trainingen ging 30 km best prima, er zat voor mij een behoorlijk verschil tussen 30 en 40. Maar dan ben ik ook wel weer een stuk ouder dus dan sta ik er qua gezondheid misschien ook wel anders voor.

Het blijft een geweldige en bijzondere ervaring waar we het nog steeds vaak over hebben en dat ik voor geen goud had willen missen!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 december 2023 @ 12:39:34 #288
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211485540
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 07:50 schreef Rearviewmirror het volgende:

[..]
Schoenen is voor mij ook een issue. Niet dat ik de ideale schoenen nog niet gevonden heb, alleen slijten moderne schoenen zo vreselijk snel. Als ik in het voorjaar start met een paar nieuwe Lowa's, dan mag ik hopen dat de zolen niet glad zijn voor de 4daagse begint.. :-(

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 09:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Vermoeiend en lang idd. Ik vond het best wel intens om om 3 uur 's ochtends op te staan en om na het avondeten al naar bed te gaan - we hebben die week eigenlijk helemaal geen tijd/energie overgehouden om na het lopen nog een biertje te doen met vrienden of zo.
Wat zongen Bruls & Co ook alweer? Echte stappers lopen niet, en echte lopers stappen niet? :P

Ik heb die week ook nergens anders energie voor hoor. Het reizen kost me enkele reis ook altijd een uur en ik hou van op tijd zijn. En ik vind het ook altijd wel wat hebben, zo intensief met iets bezig zijn.

quote:
17s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:48 schreef Prisha het volgende:

[..]

En ik heb ook het idee dat je nooit het gevoel van die eerste keer kan evenaren. Dat was zo wonderlijk en alles was nieuw en zo ontzettend WOW! Dat zal ik niet op die manier meemaken meer.
Dat is zeker waar. De 2e en volgende keer is anders. Maar niet minder leuk. Het stomme is dat ik me van de eerste keer (2018) heel weinig meer kan herinneren, ik heb toen zoveel indrukken opgedaan dat het me gewoon teveel was om te onthouden ofzo.. Van de andere 3x heb ik veel meer overgehouden.
quote:
En het weer was nu ideaal geweest, daar heb ik echt veel geluk mee gehad. Als het 4 dagen 27+ graden zou zijn geweest, dan denk ik niet dat ik het gered zou hebben. Geen regen, alleen op die laatste 10 km van de laatste dag. Dus alles was eigenlijk gewoon perfect.
Ja hoor, had je ook gered! :Y :Y :Y

Mijn eerste 2x was het weer onbewolkt en warm. En ruim 25+. Vorig jaar stortregende het op donderdag en was de woensdag heet. En dit jaar regende het een beetje op vrijdag. En voor mij maakt dat in elk geval niets uit. Als het in je hoofd maar goed zit, dan haal je het.

quote:
We hebben het er wel over gehad dat als we straks een stukkie ouder zijn en 30 km mogen doen, om dat dan nog een keertje te doen.

30 zou voor mij echt pas een optie zijn als ik 40 niet meer zou kunnen. Je mist zoveel leuke dingen. Cuijk en de pontonbrug niet meemaken??? Nee!

Mijn moeder van 90 heeft nu 3x de 30 gelopen, en wil volgend jaar misschien de 40 gaan proberen. Ik heb haar aangeraden om het in de komende maanden gewoon te proberen. Kan ze het in mei 2 dagen achter elkaar, dan kan ze het met de 4daagse ook.

quote:
Het blijft een geweldige en bijzondere ervaring waar we het nog steeds vaak over hebben en dat ik voor geen goud had willen missen!
En die nemen ze je niet meer af.. ^O^ ^O^ ^O^ _O_ _O_ _O_ _O_
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:43:39 #289
346939 Janneke141
pi_211485566
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:39 schreef qltel het volgende:
Schoenen is voor mij ook een issue. Niet dat ik de ideale schoenen nog niet gevonden heb, alleen slijten moderne schoenen zo vreselijk snel. Als ik in het voorjaar start met een paar nieuwe Lowa's, dan mag ik hopen dat de zolen niet glad zijn voor de 4daagse begint.. :-(
Hoe veel train jij in vredesnaam?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 december 2023 @ 12:56:51 #290
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211485666
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet eens zoveel de laatste keren. Ik wandel trouwens wel graag. Maar die schoenen slijten gewoon zo snel.
pi_211485696
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik had voor de Vierdaagse Salomon schoenen gekocht, die zijn ook al behoorlijk glad na 500 km. En ik vind 500 km niet veel voor trainen en de 50 km.
Van hardloopschoenen ben ik gewend dat ze minstens 1000 km meegaan. En bergschoenen nog langer.

Het helpt wel als je je voeten beter optilt en meer op onverharde paden loopt.
  vrijdag 1 december 2023 @ 13:03:11 #292
346939 Janneke141
pi_211485714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 13:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik had voor de Vierdaagse Salomon schoenen gekocht, die zijn ook al behoorlijk glad na 500 km. En ik vind 500 km niet veel voor trainen en de 50 km.
Van hardloopschoenen ben ik gewend dat ze minstens 1000 km meegaan. En bergschoenen nog langer.

Ik train iets altijd ergens in de range 200-250km, en ik heb nog wel eens twee vierdaagses op hetzelfde paar gelopen...
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 december 2023 @ 13:42:05 #293
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211486047
Ik heb geen idee hoeveel km ik wandel als training.. Ik wandel gewoon vrij regelmatig en bouw wat in afstand op voor de 4daagse. Dus mijn eerste is 25 ofzo en dan bouw ik rustig aan op naar 45.

quote:

[..]
Lowa Camino zijn bergschoenen. Daar heb ik vorig jaar de vierdaagse op gelopen. Ik was blij dat ik het einde erop gehaald heb. Lopen prima, maar je ziet de zolen bijna kleiner worden.

Tja, misschien moet ik maar eens garantie gaan claimen. Ze geven tenslotte 6 jaar garantie. Maar dan gooien ze het vast op "normale slijtage".
pi_211486930
quote:

[..]

Tijdens mijn eerste vierdaagse in 2022 (50km) had ik ook zoiets getraind, rond de 500/600 km een schema gevolgd met meerdere dagen achter elkaar en meerdere tochten van 50km etc

Dus totaal ongeveer 750km gemaakt op dat paar in 2022, daar heb ik vorig jaar ook de 4daagse mee gelopen maar wel aanzienlijk minder trainingen gedaan

dit jaar: ongeveer 300km training kilometers

En natuurlijk de 4daagse zelf: 200 kilometers

Nu liggen de schoenen na 1250km op de stort

Ik heb weer dezelfde gekocht voor als in volgend jaar mee ga lopen: Brooks Addiction Walkers 2

Voor mij een ideale wandelschoen
pi_211502519
😃 leuk! Weer actie in het Vierdaagse topic! Ik ga weer de 50 doen! 😃
Ben er eigenlijk nu al klaar voor, in november heb ik voor de Zevenheuvelendag geoefend tijdens een trekking in Nepal! 😉 (Op mijn vierdaagse Lowa renegades, die gaan denk ik nog wel een jaartje mee, hooguit een keer nieuwe zolen)
  zondag 3 december 2023 @ 08:40:35 #296
442280 Prisha
Moonshine!
pi_211502529
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 08:38 schreef Bzzzzp het volgende:
😃 leuk! Weer actie in het Vierdaagse topic! Ik ga weer de 50 doen! 😃
Ben er eigenlijk nu al klaar voor, in november heb ik voor de Zevenheuvelendag geoefend tijdens een trekking in Nepal! 😉 (Op mijn vierdaagse Lowa renegades, die gaan denk ik nog wel een jaartje mee, hooguit een keer nieuwe zolen)
Nepal!!! Daar ga ik volgend jaar heen. Wat voor trekking heb je gedaan, de EBC toevallig?
pi_211502549
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 08:40 schreef Prisha het volgende:

[..]
Nepal!!! Daar ga ik volgend jaar heen. Wat voor trekking heb je gedaan, de EBC toevallig?
Nee, Annapurna circuit, een aanrader! 5416m hoog!
EBC lijkt me ook een mooie tocht!
Ik vond de vierdaagse trouwens pittiger dan dit :s)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bzzzzp op 03-12-2023 08:50:44 ]
  zondag 3 december 2023 @ 08:59:00 #298
442280 Prisha
Moonshine!
pi_211502602
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 08:45 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Nee, Annapurna circuit, een aanrader! 5416m hoog!
EBC lijkt me ook een mooie tocht!
Ik vond de vierdaagse trouwens pittiger dan dit :s)
ha daar heb ik ook naar gekeken! Gaaf!!! Maar die Everest Base camp heb ik iets mee. Ik ga de three pass route doen, die is langer maar rustiger. Ik zie alleen tegen de vlucht uit Lukla op.
En ja, heb ik ook! k heb paar jaar geleden de Kilimanjaro gedaan (top bereikt ook, 5895m) en ik vond de 4daagse pittiger dan dat. Alleen het hoogteverschil was een dingetje maar fysiek vond ik die berg beklimmen minder lastig dan de 4daagse.
pi_211502635
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 08:59 schreef Prisha het volgende:

[..]
ha daar heb ik ook naar gekeken! Gaaf!!! Maar die Everest Base camp heb ik iets mee. Ik ga de three pass route doen, die is langer maar rustiger. Ik zie alleen tegen de vlucht uit Lukla op.
En ja, heb ik ook! k heb paar jaar geleden de Kilimanjaro gedaan (top bereikt ook, 5895m) en ik vond de 4daagse pittiger dan dat. Alleen het hoogteverschil was een dingetje maar fysiek vond ik die berg beklimmen minder lastig dan de 4daagse.
Leuk hoor! Dat gaat een mooie reis worden!
pi_211527726
De Vierdaagse camping is sinds vandaag ook weer te boeken! Ga ik vanavond maar eens doen! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')