Jaquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn broedende duiven niet ook beschermd?
Kweenie!quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn broedende duiven niet ook beschermd?
hoho! Dít waren kwekkende huppelkutjes omdat ze dat waren. Ik zeg nergens dat álle jonge mensen in de horeca zo zijn, al kwam het misschien wel zo over. Het eetcafé waar ik regelmatig ga lunchen heeft ook allemaal jonge mensen in dienst, maar niets dan lof en prijs voor hun.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:49 schreef Myraela het volgende:
Overigens vind ik het ook stereotyperend om jonge mensen allemaal op de hoop te gooien van kwekkende huppelkutjes en oudere mensen als hardwerkende mensen met meer (relevante) ervaring. Er zijn ook gewoon banen die je met max 1 jaar werkervaring gewoon al op een prima niveau uit kunt voeren, en waar al die extra jaren niet per se een enorme toegevoegde waarde zijn.
Och, wat een duivenleed zo zeg. Ik heb ooit een brief naar de gemeente gestuurd die ook midden in het broedseizoen bomen aan het omzagen was. Ik vroeg me af waar in hemelsnaam dat rare plan vandaan kwam.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:43 schreef Blues het volgende:
Plaatje van MaDuif past hier ook wel bij.
Ze zat nog volop te broeden in de oude grote maar dode boom naast ons opritje.... vandaag is die boom omgezaagd.. duif is nest kwijt en vliegt verdwaasd heen en weer naar een andere boomtak.
Goed voor boom.
Verschrikkelijk voor MaDuif.
Ik kan het zelf altijd wel waarderen als iemand ownership neemt van een zaak. Want iemand met een eikilige baas die loopt te micromanagen, gaat geen ownership nemen van een zaak, en dan is mijn beeld van waar ik ben gelijk beter. Net als horeca waar het personeel in de zaak eet (sansanquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
hoho! Dít waren kwekkende huppelkutjes omdat ze dat waren. Ik zeg nergens dat álle jonge mensen in de horeca zo zijn, al kwam het misschien wel zo over. Het eetcafé waar ik regelmatig ga lunchen heeft ook allemaal jonge mensen in dienst, maar niets dan lof en prijs voor hun.
Dit klinkt als iets wat waarempel gewoon op te lossen isquote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh bah @:sarabi om moedeloos van te worden.
Wij zijn weer terug, Elin heeft vrijwel zeker last van een voedselallergie. Toen ze een paar weken geleden zo ziek was wilde ze niet eten en heb ik voer gehaald waarvan ik wist dat ze dat lekker vond, en dat ging goed naar binnen. Daardoor ging ze ook weer haar normale natvoer eten en kon ik haar langzaam ook weer opnhaar normale brokjes terugzetten. De lekkere brokjes zijn waarschijnlijk de boosdoeners maar dat kan 6 weken duren voordat het uit het systeem is. Gelukkig zit ze nu als eenweek of 2 weer op normaal voer. Ze heeft een prednison injecte gekregen en voor vanaf zondag tabletjes.
Het valt vooral op dat sommige zaken hun personeel lang vast houden. En bij andere tenten elke keer ander personeel loopt.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik kan het zelf altijd wel waarderen als iemand ownership neemt van een zaak. Want iemand met een eikilige baas die loopt te micromanagen, gaat geen ownership nemen van een zaak, en dan is mijn beeld van waar ik ben gelijk beter. Net als horeca waar het personeel in de zaak eet (sansan)
Ik vraag me soms ook af of ik niet te heftig op alles reageer. Zeker nu ik ook ongesteld benquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En @:Sarabi wat een klote gedoe zo. Ik snap dat je er gestresst van bent
Ja, wisselend personeel is sowieso een rode vlag. Ook bij niet-horeca.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Het valt vooral op dat sommige zaken hun personeel lang vast houden. En bij andere tenten elke keer ander personeel loopt.
De vreetschuur hier in de buurt heeft al heel lang het zelfde personeel, zowel in de bediening als in de keuken.
De eigenaar loopt zelf ook mee, en is geregeld te zien met een vaatdoek om de boel schoon te houden.
Maar een "Mexicaan" meer hamburger met veel frietschuiver heeft constant ander personeel rond lopen.
Daar is de bediening en het eten dat je krijgt dan ook naar.
Nou, ik zou het niet per se op je hormonen gooienquote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:12 schreef Sarabi het volgende:
Ik vraag me soms ook af of ik niet te heftig op alles reageer. Zeker nu ik ook ongesteld ben![]()
Net toen ik zei dat ik wat rustiger was ging ik een rondje googlen......dat is natuurlijk nooit zo slim
En heel erg lang hetzelfde personeel is juist super tof, want blijkbaar goede werkgeverquote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, wisselend personeel is sowieso een rode vlag. Ook bij niet-horeca.
Ik gebruikte jouw term, maar was niet specifiek aan jou gericht, sorry. Meer in het algemeen dat zo'n gesprek altijd in de basis met de allerbeste intenties gaat over 'kijk naar de persoon, en niet naar de leeftijd'. Maar dan komen er uiteindelijk toch altijd weer uitspraken voorbij waarbij we alsnog hele groepen mensen op een hoop gooien.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:53 schreef Isabeau het volgende:
hoho! Dít waren kwekkende huppelkutjes omdat ze dat waren. Ik zeg nergens dat álle jonge mensen in de horeca zo zijn, al kwam het misschien wel zo over. Het eetcafé waar ik regelmatig ga lunchen heeft ook allemaal jonge mensen in dienst, maar niets dan lof en prijs voor hun.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik zou het niet per se op je hormonen gooien![]()
Ik begrijp je reactie best hoor. De onzekerheid, je houdt van je huisdier, maar je vraagt je misschien ook af hoe duur dit gaat worden en of het wel gaat helpen. Wordt ie wel weer gezond? Heeft poes dan nog wel een leuk leven? Allemaal conflicterende gevoelens waar je stress van kan krijgen. Dus in mijn ogen reageer je heelmaal niet heftig. Ik snap dat je het zélf te heftig vindt
Fijn om te lezen dat mijn gevoelens toch niet helemaal vreemd zijnquote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Is toch normaal dat je het moeilijk hebt. Het beestje kan niet aangeven wat hij voelt, jullie merken van alles maar weten het ook niet zeker. Dan reageert hij ook nog eens niet op de medicatie . Da’s allemaal om wanhopig van te worden.
Je hebt wel gelijkquote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:29 schreef Myraela het volgende:
Ik gebruikte jouw term, maar was niet specifiek aan jou gericht, sorry. Meer in het algemeen dat zo'n gesprek altijd in de basis met de allerbeste intenties gaat over 'kijk naar de persoon, en niet naar de leeftijd'. Maar dan komen er uiteindelijk toch altijd weer uitspraken voorbij waarbij we alsnog hele groepen mensen op een hoop gooien.
Joh, als ervaren prikkers op een prikpost mij bont en blauw prikt is het toch niet raar als bij jullie als beginnende prikkers het niet iedere keer goed gaat.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[..]
Fijn om te lezen dat mijn gevoelens toch niet helemaal vreemd zijn
Ik vond juist dat de kat de laatste paar dagen actiever was. Hij deed (postieve) dingen die ik hem de laatste maanden niet heb zien doen. Des te groter was de schok nu dat het weer zo fout was.
Nu ging het insuline spuiten vanmorgen niet helemaal goed, dus maar hopen dat dat misschien de reden van de hoge waarde is. Dan zou het wel weer goed moeten komen. Ookal voelt het ook als falen dat het spuiten niet altijd goed gaat
Wat omvat jouw huidige job allemaal, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:39 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren van 07:00 tot 21:30 onderweg geweest. Vandaag van 7:45 tot 20:00. Maaarrrr, klus is klaar.
Dit was mijn bijbaan.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat omvat jouw huidige job allemaal, als ik vragen mag?
Lonaa, je bent humper.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit was mijn bijbaan.![]()
Mijn baan-baan is het horecawerk op locatie (vaak wel met bouwen en afbreken van onze faciliteiten) en alles wat daar verder bij komt kijken (keuken, bbq, dranken, afwas, boodschappen)
Mijn bijbaan is sleepkever. Dus soms bouw ik evenementen op en af. Maar dan de techniek/hekken/kabels/zooi.
Mijn vrijwkilligersbaan is coördinator van vrijwilligers op festivals enzo.
Ik had al het idee dat er wat zaken door elkaar liepen, voor zover ik het kon volgen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn baan-baan is het horecawerk op locatie (vaak wel met bouwen en afbreken van onze faciliteiten) en alles wat daar verder bij komt kijken (keuken, bbq, dranken, afwas, boodschappen)
Mijn bijbaan is sleepkever. Dus soms bouw ik evenementen op en af. Maar dan de techniek/hekken/kabels/zooi.
"Godverdomme lonaa niet op het bezoek zitten te lopen te rijen foei!"quote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig toch niet cool? Na hoogstens 3 jaar moet je toch wel weer wat anders.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En heel erg lang hetzelfde personeel is juist super tof, want blijkbaar goede werkgever
Heb ik toch een ander beeld bijquote:
Ze waren continu aan het bakken en zodra er een pizza klaar was, kwamen ze het terras rond met kleine punten pizza. En als het je lekker leek kon je er dan een puntje van krijgen. We hebben er 2,5 uur gezeten en een hoop gekletst, olijven en salade gegeten, en ik denk dat ik bij elkaar ook ongeveer 1 kleine pizza op heb. Omdat je moest wachten op de oven. Elk puntje was anders, met bijv. gegrilde groenten of champignons of geitenkaas of lente-ui.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe werkt onbeperkt pizza eten? Of zijn het allemaal mini pizza’s? Ik red meestal niet eens een hele.
Hebben de buren niet een fles afwasmiddel over, of dat de sits het even meenemen?
Ik zit Renze te kijken over B&B…mond van * Kaatje1 valt open
Buren zijn (onder meer) de sits. En die willen het vast meenemen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe werkt onbeperkt pizza eten? Of zijn het allemaal mini pizza’s? Ik red meestal niet eens een hele.
Hebben de buren niet een fles afwasmiddel over, of dat de sits het even meenemen?
Ik zit Renze te kijken over B&B…mond van * Kaatje1 valt open
Ah snap het. Ik zag al van die grote langskomen in gedachten. Maar wat een leuk conceptquote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze waren continu aan het bakken en zodra er een pizza klaar was, kwamen ze het terras rond met kleine punten pizza. En als het je lekker leek kon je er dan een puntje van krijgen. We hebben er 2,5 uur gezeten en een hoop gekletst, olijven en salade gezeten, en ik denk dat ik bij elkaar ook ongeveer 1 kleine pizza op heb. Omdat je moest wachten op de oven. Elk puntje was anders, met bijv. gegrilde groenten of champignons of geitenkaas of lente-ui.
Dat is precies hoe wij hier thuis pizza hapjes doen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze waren continu aan het bakken en zodra er een pizza klaar was, kwamen ze het terras rond met kleine punten pizza. En als het je lekker leek kon je er dan een puntje van krijgen. We hebben er 2,5 uur gezeten en een hoop gekletst, olijven en salade gegeten, en ik denk dat ik bij elkaar ook ongeveer 1 kleine pizza op heb. Omdat je moest wachten op de oven. Elk puntje was anders, met bijv. gegrilde groenten of champignons of geitenkaas of lente-ui.
Ik ben normaal gesproken geen fan van pizza's met opstaande randen, maar het is niet zo ver weg van hier en wil het na je pleidooi wel eens proberen. Wordt vervolgd…quote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een vriend van mij zijn zaak is in het jaar van opening nummer zeven beste Napolitaanse pizzarestaurant buiten Italië geworden -en dit jaar nummer 9.
Ik ben bij de toenmalige nummer één in Italië geweest (50 Kalo in Napels) en hoewel die qua toppings (de tomaten in Italië) winnen, is er geen deeg / bodem zo spot on als die van Vincenzo. Absolute aanrader in 020, Nnea.
Ben in Denemarken ook naar zo’n restaurant gegaan. Kosten waren geloof ik ongeveer vijf tientjes p.p. inclusief onbeperkt limonade wat voor Copenhaagse begrippen schappelijk is. Ook lekkere bijzondere toppings zoals aardappel en truffel.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze waren continu aan het bakken en zodra er een pizza klaar was, kwamen ze het terras rond met kleine punten pizza. En als het je lekker leek kon je er dan een puntje van krijgen. We hebben er 2,5 uur gezeten en een hoop gekletst, olijven en salade gegeten, en ik denk dat ik bij elkaar ook ongeveer 1 kleine pizza op heb. Omdat je moest wachten op de oven. Elk puntje was anders, met bijv. gegrilde groenten of champignons of geitenkaas of lente-ui.
Ik kan alles. Zeker als ik met bepaalde mensen samen werk.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb ik toch een ander beeld bij
Maar misschien is Lonaa dat ook wel
Het is altijd hard werken, maar ik werk liever hard dan van dat lullige gedoe.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had al het idee dat er wat zaken door elkaar liepen, voor zover ik het kon volgen.
Wel allemaal in dezelfde hoek, een hoek die ik ook leuk vind, maar dan voornamelijk als bezoeker.
Lijkt me wel flink aanpoten, maar je bent er enthousiast over…
Het is Napolitaanse pizza, dus 'slappe' bodem, zwarte plekken, gebakken voor 40 seconden in een oven van 400+ graden, en je krijgt een schaar om je pizza te knippen. Het kan je ding niet zijn, maar in die categorie durf ik je op een briefje te geven dat je geen betere kunt vinden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben normaal gesproken geen fan van pizza's met opstaande randen, maar het is niet zo ver weg van hier en wil het na je pleidooi wel eens proberen. Wordt vervolgd…
En de perziken, en zomer vorig jaar met de motor naar zuid Italië gereden en in Matera op een camping gestaan met een all-you-can-eat vijgenboom.quote:
Daar in de buurt zat ik ooit eens bij een pluk maar raak moerbeiboomquote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En de perziken, en zomer vorig jaar met de motor naar zuid Italië gereden en in Matera op een camping gestaan met een all-you-can-eat vijgenboom.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En de perziken, en zomer vorig jaar met de motor naar zuid Italië gereden en in Matera op een camping gestaan met een all-you-can-eat vijgenboom.
Dat is zo viessss grappaquote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:50 schreef AnneX het volgende:
Dat is een tegenvaller voor de buurvrouwen.
Aagje:”wat is er aan de hand in de grote stad?” met zo veel politiegeweld.
Wij aten Italiaans op een terras aan het water in Vreeswijk.
Heerlijk en gezellig
P.S. vriendelijk meisje van de bediening werkt al wel een jaar.
Zij wist (nog) niet wat grappa is en ging dat even navragen.![]()
Geen idee, ze zijn een woning ingegaan.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:50 schreef AnneX het volgende:
Dat is een tegenvaller voor de buurvrouwen.
Aagje:”wat is er aan de hand in de grote stad?” met zo veel politiegeweld.
Echt prachtig landschap daar. En in Italië zijn de wegen en weggebruikers kut grofweg van Ravenna tot en met napels, dus daar weer een stukje beterquote:
Een teugje geproefd. Té scherp.quote:
Eigenlijk bedoelde ik als ‘geweld’ de schijnbare overdaad aan politieauto#8217;s, motoren en mensen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee, ze zijn een woning ingegaan.
En van geweld is (nog) geen sprake, ik heb nog geen aanhoudingseenheid gespot..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij sliepen in zo'n grotwoningquote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Echt prachtig landschap daar. En in Italië zijn de wegen en weggebruikers kut grofweg van Ravenna tot en met napels, dus daar weer een stukje beter
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 00:02 schreef MadMaster het volgende:
Paparazzi...Woont er een Bn’er in je straat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer @Blues van de duif en de boom. 😢
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 00:12 schreef AnneX het volgende:
Zojuist las ik de overlijdens advertentie van Marga Minco.Weer een puntje er bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Nee.quote:
Ik zag hem toevallig op Tiktok ook voorbij komen. Heb wel een reservering staan, al vind ik bijna een jaar van te voren reserveren wel erg extreem voor een pizza.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een vriend van mij zijn zaak is in het jaar van opening nummer zeven beste Napolitaanse pizzarestaurant buiten Italië geworden -en dit jaar nummer 9.
Ik ben bij de toenmalige nummer één in Italië geweest (50 Kalo in Napels) en hoewel die qua toppings (de tomaten in Italië) winnen, is er geen deeg / bodem zo spot on als die van Vincenzo. Absolute aanrader in 020, Nnea.
Ffs, dat is wel een beetje jammer. In november kon je nog dezelfde week terecht.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 07:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zag hem toevallig op Tiktok ook voorbij komen. Heb wel een reservering staan, al vind ik bijna een jaar van te voren reserveren wel erg extreem voor een pizza.
Oh nee, gewoon een tiepfout van het type dat ik niet ziequote:Op zaterdag 15 juli 2023 05:44 schreef AnneX het volgende:
@:sigme is het met een bedoeling of is het per ongeluk dat de R mist in de TT?
Is het het eerste, dan snap ik het niet.Dan kun je het wel toelichten misschien.
Mogguh @:all.
Lag je hier wakker van, Anne?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 05:44 schreef AnneX het volgende:
@:sigme is het met een bedoeling of is het per ongeluk dat de R mist in de TT?
Is het het eerste, dan snap ik het niet.Dan kun je het wel toelichten misschien.
Mogguh @:all.
Hier was hij nog blij… inmiddels voortschrijdend inzicht…quote:Op zaterdag 15 juli 2023 07:24 schreef Dr_Flash het volgende:
GoedemorgenHeerlijk weer
vakantie
Zo de trein in
![]()
Veel plezier jullie!quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier was hij nog blij… inmiddels voortschrijdend inzicht…
Aanrijding op ons traject - alternatieve route - overstap - meeten op ander station
Gaat goedkomenquote:
Gewoon. 😉 Even wakker. Gezien dat crowd funding goed loopt. Fokquote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lag je hier wakker van, Anne?Of was je zo vroeg wakker
Ik heb al twee taarten gedecoreerd. Nu wachten op taxi(fietsen met twee taarten wordt hem niet)
Keep cool. Veel plezier.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier was hij nog blij… inmiddels voortschrijdend inzicht…
Aanrijding op ons traject - alternatieve route - overstap - meeten op ander station
Wat smerig om de bbm zó te verkopen zegquote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:46 schreef sigme het volgende:
Ik heb m'n broodbakmachientje gepoetst. Ik kreeg 'm met broodresten er in(Het ding kwam van marktplaats, ik red liever een apparaat dan alweer een nieuwe de wereld in te helpen).
De tip van @:LeeHarveyOswald om een beetje azijn te gebruiken kwam gelijk goed van pas. Nu is de machine blinkend schoon.
Ook al een bak bessen geplukt, en kruipend zenegroen geplant op het graf van dapper edoch.
Dat is zeker weer geen beeldmateriaal van hequote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fles kan dan vreselijk veel pruttelenTerwijl we gewoon weer op schema liggen nu.
Hij had wel een indrukwekkende sprint naar mijn trein
Die stukken kunnen we er vast wel bijdenkenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 11:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is zeker weer geen beeldmateriaal van he
Heel veel plezier jullie.
En eh, ik ben vergeten fotos te makende taarten zien/zagen er wel prachtig uit. Er zijn inmiddels stukken afgesneden.
Kaas is het nieuwe goud, ik schrik ook steeds.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:24 schreef MadMaster het volgende:
De kaasboer spreek ik tegenwoordig aan met 'kaasjuwelier'.
5,2 kilo boerenkaas voor bijna ¤85,00.
Wel bij de kaasboerderij in Oude Ade zelf opgehaald, de enige echte kaas…
We hebben geen Jumbo of Plus, alleen deka en ah.. en daar liggen ze helaas nog steeds uit verweggistanquote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:09 schreef derLudolf het volgende:
Was even bij een bekende met een blauwebessen bedrijf. Zijn bessen komen ook bij Jumbo of Plus terecht, maar wat ik bij hem koop is lekkerder. Wat je bij de supermarkt koopt vaak al anderhalf week oud
Kwam boer Geert (BZV) ook nog tegen, werkte daar ook wat. "Die man kan slecht stil zitten"
Veel bakplezanteriequote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:46 schreef sigme het volgende:
Ik heb m'n broodbakmachientje gepoetst. Ik kreeg 'm met broodresten er in(Het ding kwam van marktplaats, ik red liever een apparaat dan alweer een nieuwe de wereld in te helpen).
De tip van @:LeeHarveyOswald om een beetje azijn te gebruiken kwam gelijk goed van pas. Nu is de machine blinkend schoon.
Ook al een bak bessen geplukt, en kruipend zenegroen geplant op het graf van dapper edoch.
Ik ga zo even naar de markt, kaas halen (kaasjuweliers is me echt te gek) en basilicum om weer een voorraad pesto te maken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Veel bakplezanterie
Ik ga zo mijn tafelmodel koelkastje helemaal poetsen en op MP zetten.
Staat al jaaaaaaaaaren in de trapkast.. ooit 1x gebruikt met een tuinfeest, maar dat gaan we 1. w.s. nooit meer doen en 2. als we het doen we boven in woongedeelte een goeie grote koelkast hebben.
3. ding staat niet in de weg, maar al zeker 15 jaar ongebruikt dus echt onzinnig om die daar te hebben staan.
Koelkassie gekocht toen ik weer 'op mezelf' ging na scheiding in 1999.
Een deel van de kaas is hier ook net de vacumeer machine gepasseerd.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ga zo even naar de markt, kaas halen (kaasjuweliers is me echt te gek) en basilicum om weer een voorraad pesto te maken.
Daarna een cadeautje voor mezelf bestellen, een vacumeer apparaat, moet alleen nog even zien welke
Jij bent geen kaasliefhebber, toch?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
V, is dat niet net wanneer wij...?
Dol op kaas, een lekker pateetje gaat er ook altijd in. Maar ik heb dan net dat ene, samen met Vanyel, dus wij kunnen helaas nietquote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij bent geen kaasliefhebber, toch?
Ze hebben in IJmuiden ook heerlijke patés.
Of is dat ook een no go?
De boodschap is duidelijk…quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dol op kaas, een lekker pateetje gaat er ook altijd in. Maar ik heb dan net dat ene, samen met Vanyel, dus wij kunnen helaas niet
We waren donderdag in Duitsland. De Hollandse kaas is daar goedkoperquote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:28 schreef Blues het volgende:
Kaas is het nieuwe goud, ik schrik ook steeds.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 07:24 schreef Dr_Flash het volgende:
GoedemorgenHeerlijk weer
vakantie
Zo de trein in
![]()
Veel plezierquote:
Dat dus.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:34 schreef Blues het volgende:
Veel vakantieplezier (ik weet niet meer waar naar toe *schaam) Mopper @:dr_flash en @:cat-astrophe![]()
Moet het afkloppen, maar ik heb al 4-5 jaar een solar lichtstreng aan mijn balkon. 7,95 bij de action. Tot mijn verbazing doet hij het nog steedsquote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:58 schreef Sarabi het volgende:
Vanmorgen nieuwe lichtjes in de tuin opgehangen. De oude waren kapot gegaan in een harde hagelbui.
Daarna een paar kasten uitgemestwat kan een mens veel zooi verzamelen.
Ik had vroegah een vaccumeerapparaat van de Lidl, en nu een foodsaver. Die van de Lidl was qua build quality zo-zo. Seals wel strakker dan de foodsaver, alleen wel minder vaccuum, de foodsaver krijgt alle lucht er uit.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ga zo even naar de markt, kaas halen (kaasjuweliers is me echt te gek) en basilicum om weer een voorraad pesto te maken.
Daarna een cadeautje voor mezelf bestellen, een vacumeer apparaat, moet alleen nog even zien welke
Hanosmeetquote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Foodsaver staat bovenaan het lijstje inderdaad. Enneh Hanos is wat lastig, en geen pasje (en niemand meer die ik ken die er een heeft) en Nijmegen. Eind fietsen voor mij
quote:
Deed ik laatst ook, wat een plezier is dat zegquote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat enequote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
V, is dat niet net wanneer wij...?
Welke heb jij? En welke foodsaver heb jij @LeeHarveyOswald ?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Deed ik laatst ook, wat een plezier is dat zeg
Ja is toch een stuk leuker als alles wat je er koopt aftrekbaar isquote:
Cheap cheapquote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Welke heb jij? En welke foodsaver heb jij @:leeharveyoswald ?
Die eruit ziet als de B&O radio die mijn vader vroeger hadquote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Welke heb jij? En welke foodsaver heb jij @:leeharveyoswald ?
Dat inderdaad echt goedkoop, maar ik neem m mee in mijn lijstjequote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Cheap cheap
https://www.bol.com/nl/nl(...)nfirmation2008093611
Haske tevree
Das war einmal.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja is toch een stuk leuker als alles wat je er koopt aftrekbaar is
Da’s inderdaad nog steeds jammer van mijn vorige vorige baan. Geen pasjes meer.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Das war einmal.
Sinds het bedrijf van mijn echtgenote verkocht is, kan dat niet meer.
Dat levert echter geen enkele belemmering op om die kar toch vol te gooien.
Bij elk groothandel trouwens…
Doen die het nog steeds op alles wat maar PEHD is wat je er in duwt? Want dat was echt wel een voordeel boven de foodsaver.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Cheap cheap
https://www.bol.com/nl/nl(...)nfirmation2008093611
Haske tevree
Wij hebben alle pasjes nog.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s inderdaad nog steeds jammer van mijn vorige vorige baan. Geen pasjes meer.
De laatste daarvan is vorig jaar overleden. En bij dat werk indertijd hebben ze een controle gedaan, wie heeft een pasje en is niet meer in dienst, dan pasje blokkeren. En daar stond ik dus bij de makro, voor jan met de korte achternaamquote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wij hebben alle pasjes nog.
Mag het misschien niet zeggen (), maar je kan die passen tegenwoordig digitaliseren in een app en dan is er misschien wel iemand in je omgeving die het OK vindt dat je zijn/haar pas in jouw app opneemt…
Hanos maakt wel schifting op KvK-categorie. Ik wordt van de Hanos wel een stapje blijer dan van de Sligro.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:47 schreef borisz het volgende:
Heb de pasjes van Makro en Sligro. Hanos zou ik nog eens moeten aanvragen.
Ze liggen wel op kantoor, want wordt ook wel eens door anderen gebruikt.
Ik ben niet dood en je mag het proberen, al staat er op de Hanos-apparaten wel dat ze het niet doen met een telefoon (al geloof ik daar niet veel van).quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De laatste daarvan is vorig jaar overleden. En bij dat werk indertijd hebben ze een controle gedaan, wie heeft een pasje en is niet meer in dienst, dan pasje blokkeren. En daar stond ik dus bij de makro, voor jan met de korte achternaam
Ik heb de passen van de Makro, Sligro, Hanos, Office Center en diverse Indonesische toko's allemaal gedigitaliseerd en die werken allemaal, ook bij de kassa.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben niet dood en je mag het proberen, al staat er op de Hanos-apparaten wel dat ze het niet doen met een telefoon (al geloof ik daar niet veel van).
En volgens mij heb ik bij zowel Sligro als Makro filialen moeten aangeven, dus daar ga je niets aan hebben
Edit; of je zegt dat je mijn meubelmakert bent en vraagt een dagpas aan![]()
Hanos nog nooit binnen geweest. Sligro is een best leuke zaak, maar snap wrs wel op basis van de website dat Hanos nog leuker is.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hanos maakt wel schifting op KvK-categorie. Ik wordt van de Hanos wel een stapje blijer dan van de Sligro.
Stap van Makro naar Sligro is dezelfde als van Sligro naar Hanos, dus als je de pas krijgt vooral doen. En als ze van die marketing events hebben zeker ook gaan, de ceviche van St. Jacobsschelp gemaakt met granaatappelsap en de pulled pork van wildzwijn die ze een keer uitdeelde hebben wat meer indruk gemaakt dan de tonijnsalade van de Sligro die je kan proeven nadat iedereen er al een keer overheen gehoest heeft.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:59 schreef borisz het volgende:
[..]
Hanos nog nooit binnen geweest. Sligro is een best leuke zaak, maar snap wrs wel op basis van de website dat Hanos nog leuker is.
Makro heb ik eigenlijk opgegevenDat is geen moer meer aan.
16,35 de kilo, dat vind ik niet overdreven duur, of was het jonge gouda?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:24 schreef MadMaster het volgende:
De kaasboer spreek ik tegenwoordig aan met 'kaasjuwelier'.
5,2 kilo boerenkaas voor bijna ¤85,00.
Wel bij de kaasboerderij in Oude Ade zelf opgehaald, de enige echte kaas…
Jaren gedaan met zo’n mini kast. De laatste ging naar zwager.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:15 schreef Blues het volgende:
Meer dan 25 euro durf ik niet te vragen voor mijn ouwe koelkassie.
Plankje weg en een vlek op de deur. Verder is ie wel schoon nu en alles werkt maar meer voor een studentenhuis of zo
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jaren gedaan met zo’n mini kast. De laatste ging naar zwager.
Moeders zette hem maximaal en gebruikte hem als vrieskist met feestdagen.
Those were the days qua electra prijzen.
Bij een nieuwe: hou er rekening mee, dat de dingen minder diep en smaller zijn vanwege isolatie.
Hier was het een inbouw en soms is het echt proppen nb. voor 2 pp.
De bosch met groentela is eenbak om te gebruiken.
Maar ja, de enige met de juiste inbouwmaten toen er vervangen meost worden.
Daar is echt nog wel interesse voor.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:15 schreef Blues het volgende:
Meer dan 25 euro durf ik niet te vragen voor mijn ouwe koelkassie.
Plankje weg en een vlek op de deur. Verder is ie wel schoon nu en alles werkt maar meer voor een studentenhuis of zo
Ook slecht spul dan als het verkleurd. Jammer!quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:28 schreef Myraela het volgende:
Overigens was die mintgroene koelkast wel een wijze les. Dat groen verkleurde helemaal van de zon.Maar dan niet alle onderdelen, omdat het verschillende materialen waren. Dat was echt maar heel even schattig, daarna zag het er gewoon al oud uit.
Voor jonge kaas is dat aan de prijs, voor overjarige is het goedkoopquote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:32 schreef AnneX het volgende:
Kaas![]()
Even gekeken: x belegen van de boerderij ¤ 16,99 dorp verderop.
En nu bezig aan een stuk oude kaas van lokale biologische boer. ¤ 23,90 😳
Nu aan een pond kersen begonnen. MnX nam oók 2 x een pond mee.
Ik vond de normale Rotterdamsche Oude niet lekker dan Old Amsterdam, in ieder geval. Die van 100 weken oud ziet er niet vergelijkbaar uit. Zal vast lekker zijn, maar zo'n brokkelkaas is een hele andere categorie.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Iedereen die old Amsterdam geweldig vind moet eens 100 weken oude Rotterdammer proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |