Oh het is een reeks. Nog moeilijk te beantwoorden dan dus, deze vraag.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Omdat hij nog niet automatisch gereekst is.
Dit is één benadering over de haat naar Sigrid Kaag. Lees het AD-artikel voor meer.quote:Volgens Julia Wouters, politicoloog en voormalig rechterhand van Lodewijk Asscher, is de politieke lijn van Kaag één aspect. ,,Dat D66 de veestapel wil halveren, roept irritatie op.”
Maar bovenal is Kaag volgens Wouters niet wat ‘we’ gewend zijn van een vrouwelijk politicus. ,,Kaag roept kortsluiting op in ons hoofd. Ze is ambitieus, wil premier worden, is niet onder de indruk van Mark Rutte. Mensen verwachten van vrouwen in de politiek dat ze ons geruststellen. We willen toch nog een moederfiguur zien. Iemand die aardig gevonden wil worden, zacht, zorgzaam, lief zelfs en de man-vrouwverhouding niet in twijfel trekt.”
Dit soort posts zijn waarom men een hekel aan D66 heeft.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is één benadering over de haat naar Sigrid Kaag. Lees het AD-artikel voor meer.
Wat is er mis met die post die een link naar een AD artikel geeft?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit soort posts zijn waarom men een hekel aan D66 heeft.
Teksten*quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is er mis met die post die een link naar een AD artikel geeft?
Die komt niet van D66 dus waar praat jij in godsnaam over?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik refereerde de tekst in de quote van die post.
Reeksen is nooit automatisch, dat is handwerkquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Omdat hij nog niet automatisch gereekst is.
Ja, foutje, dacht dat die quote van een ander artikel kwam waar een D66'er precies hetzelfde zei.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die komt niet van D66 dus waar praat jij in godsnaam over?
En dan -oh ironie- vrouwen die mannen "mainsplaining" verwijten en daarmee net zo hard aan het seksisme mee doen. Het lijkt nondeju wel een trend..quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
En als klap op de vuurpijl de mansplaining inderdaad. Waarin de mannen wel even gaan uitleggen dat het allemaal niet zo erg is, en hoe het dan wel in elkaar zit.
De ironie.
En zo houdt het elkaar allemaal lekker in evenwicht.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En dan -oh ironie- vrouwen die mannen "mainsplaining" verwijten en daarmee net zo hard aan het seksisme mee doen. Het lijkt nondeju wel een trend..
Het beweerde in de quote was dat veel mannen willen en het conservatieve beeld hebben van een koesterende vrouw en dat Sigrid Kaag daar niet aan voldoet. Idd niet en idd komt ze elitair over . Twee oorzaken voor die haatorgie.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit soort posts zijn waarom men een hekel aan D66 heeft.
Alles aan mevrouw Kaag was niet “ echt “. Mensen prikken daar doorheen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Iets wat ik serieus niet begrijp wat is het dat het bij haar zo extreme vormen aan nam? Er zijn wel wat andere voorbeelden bijvoorbeeld bij Wilders maar daar gaat het toch al snel over dat de dingen die hij voorstelt of zegt niet door de beugel kunnen. Bij Kaag was het iets anders iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen? Had het te maken met haar tongval, haar ietwat elitaire overkomen iets anders? Of is er toch een D'66 standpunt dat ik gemist heb? Of zit er toch iets diepers politiek achter en is het nog Pim gerelateerd (puinhopen van paars ofzo).
niet mijn OP
Laten we voor het gemak even de lelijke en kinderachtige generalisering negeren. Mevrouw Wouters is schijnbaar nog heel nieuw in de politiek want haar domme gelul is met slechts twee woorden te weerleggen: Rita Verdonk. In alle opzichten compleet het tegenovergestelde van wat 'we' volgens mevrouw Wouters willen in een vrouw in de politiek en toch mateloos populair (en totaal niet bang voor Rutte). Kreeg ook veel gezeik over zich heen trouwens, maar dan vanaf de linkerkant.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is één benadering over de haat naar Sigrid Kaag. Lees het AD-artikel voor meer.
Wat een enorme bullshit dat artikel in het AD. Willen wij een 'moederfiguur' in de politiek? Wat is dat voor ontzettende onzin. Genoeg vrouwen op hoge politieke posten maar ik heb daarbij nooit iets gehad van.. 'so hey, wat tof dat zij een moederfiguur is'quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Inhoudelijk heeft ze voor mij afgedaan toen met die evacuatie uit Afghanistan van mensen die voor Nederland gewerkt hadden als tolk en dergelijke. Zij ging voorheen altijd zó prat op haar kennis en ervaring in de diplomatie, en daar zagen we op het moment suprême niets van terug.![]()
En sowieso hoe ze zich profileerde: als iemand die Nederland wel even kwam verlossen met Het Nieuwe Leiderschap, met dat dansen op de tafel na de vorige verkiezingen, dat "hier scheiden onze wegen", en met die documentaire over haarzelf. Als je zó vol van jezelf bent, dan wekt dat natuurlijk irritatie op. En al helemaal in "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg"-Nederland.Dat was niet anders geweest als ze van het andere geslacht was.
Afstand tot de problemen van de kiezerquote:
Alles aan Rutte is ook niet echt en daar prikken mensen dan blijkbaar niet doorheen? Of interesseert het rechtsen wat minder hoe echt iemand is zolang het hun vermeende belangen maar dient?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:01 schreef thekolere het volgende:
[..]
Alles aan mevrouw Kaag was niet “ echt “. Mensen prikken daar doorheen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |