Kut voor de Turken die de Armeense genocide stelselmatig ontkennen of bagatelliseren.quote:Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
genocide-tabelquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:26 schreef Viezig het volgende:
[..]
Kut voor de Turken die de Armeense genocide stelselmatig ontkennen of bagatelliseren.
Alsof ze daar ook maar iets mee gaan doen. Gewoon de andere kant op blijven kijken.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:26 schreef Viezig het volgende:
[..]
Kut voor de Turken die de Armeense genocide stelselmatig ontkennen of bagatelliseren.
Op social media valt dit wel redelijk te controleren.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe willen ze dit controleren? Als je iemand een genocide ziet ontkennen aangeven bij de politie?
alleen niet voor Assangequote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
Freedom of speech hebben die Amerikanen dan toch weer wel een stuk beter geregeld dan hier. Een van de weinig dingen die ze echt heel goed doen.
Dat komt ervan als je stukje bij beetje steeds meer Moslim cultuur toelaat in dit land.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
Freedom of speech hebben die Amerikanen dan toch weer wel een stuk beter geregeld dan hier. Een van de weinig dingen die ze echt heel goed doen.
wat is dit nou, Oekraďne 2022, hebben ze het over de oorlog 2022 die een genocide is of Holodomorquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:31 schreef kiker het volgende:
[..]
genocide-tabel
https://open.overheid.nl/(...)546fc708ef8fae9a/pdf
moslims verbieden jou om de holocaust te ontkennen? gekkiequote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:37 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Dat komt ervan als je stukje bij beetje steeds meer Moslim cultuur toelaat in dit land.
Assange heeft niet veel met freedom of speech te maken maar met vrijgeven van staatsgeheimen, in geen 1 land kan dat.quote:
nee, Assange is een uitgever, publicistquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Assange heeft niet veel met freedom of speech te maken maar met vrijgeven van staatsgeheimen, in geen 1 land kan dat.
Niet specifiek dit, maar er worden wel steeds meer vrijheden afgepakt natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:38 schreef kiker het volgende:
[..]
moslims verbieden jou om de holocaust te ontkennen? gekkie
De informatie die Assange vrijgeeft vormt een gevaar voor anderen. Op staatsniveau zijn er altijd uitzonderingen, net zoals de president van een land meer waard is dan een gewone burger, het gaat dan namelijk niet om de persoon maar de functie.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:40 schreef kiker het volgende:
[..]
nee, Assange is een uitgever, publicist
zijn vrijheid van meningsuiting is beknot
ook in de VS is vrijheid van meningsuiting niet absoluut
komt door de 150 islamitische parlementsleden en kabinetsledenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:43 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Niet specifiek dit, maar er worden wel steeds meer vrijheden afgepakt natuurlijk.
Je mag in dit land elk jaar een beetje minder, ipv meer.
Er komen alleen maar wetten bij om dingen te verbieden.
prietpraatjes, free Assangequote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:43 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De informatie die Assange vrijgeeft vormt een gevaar voor anderen. Op staatsniveau zijn er altijd uitzonderingen, net zoals de president van een land meer waard is dan een gewone burger, het gaat dan namelijk niet om de persoon maar de functie.
Binnenkort dus Thierry voor de rechter.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:26 schreef Viezig het volgende:
Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
Ik denk dat als ik, jouw naam en adresgegevens hier neerpleur met alle dingen die jij in je leven hebt uitgehaald je daar ook niet blij van gaat worden.quote:
dat heeft Assange niet gedaan, hij heeft alle namen geblokkeerdquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik, jouw naam en adresgegevens hier neerpleur met alle dingen die jij in je leven hebt uitgehaald je daar ook niet blij van gaat worden.
Bij journalistiek komt o.a. ethiek om de hoek kijken, dat heeft Assange natuurlijk compleet genegeerd.
gifgasaanvallen van Assad en Saddam mag je niet meer ontkennen zoals die Amerikaanse rechtsextremist deedquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:44 schreef Centenbak het volgende:
Maar corona mag je dus nog wel ontkennen?
okquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:47 schreef kiker het volgende:
[..]
dat heeft Assange niet gedaan, hij heeft alle namen geblokkeerd
"ik ontken alles" roepen is dus ook strafbaar?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:48 schreef kiker het volgende:
[..]
gifgasaanvallen van Assad en Saddam mag je niet meer ontkennen zoals die Amerikaanse rechtsextremist deed
wat weet jij dat amnesty niet weet, lees bovenstaand artikel van amnestyquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:50 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
ok
The Wikileaks 'insurance file', a highly-encrypted file released onto the web earlier this year by the whistle-blowing organisation, has been decrypted.
The contents contain the entire cache of U.S. diplomatic cables, without redaction or editing.
The unredacted cables, which were not edited or blacked out like previous releases, could expose hundreds of sources of intelligence and put their safety at risk.
rijp voor gestichtquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:50 schreef Centenbak het volgende:
[..]
"ik ontken alles" roepen is dus ook strafbaar?
Wat bedoelt ze nu precies met dat laatste? Dat antisemitisme nog altijd actueel is, welig tiert en niet achter ons ligt? Beetje vreemd verwoord wat mij betreft.quote:Zo zien we regelmatig dat het monster van het antisemitisme weer de kop opsteekt", zegt Yesilgöz. "Dit baart mij ontzettend veel zorgen en we mogen het niet onbeantwoord laten, want de les van de Holocaust is geen geschiedenisles."
https://www.spiegel.de/in(...)ources-a-783084.htmlquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:52 schreef kiker het volgende:
[..]
wat weet jij dat amnesty niet weet, lees bovenstaand artikel van amnesty
Het is allemaal vrij cynisch, ze probeert een gedeelte van de achterban te paaien met dit soort pseudo-filosofisch geneuzel. Hoort bij de politiek natuurlijk, maar ik vind het minder leuk als daarmee de vrijheid van expressie aan banden wordt gelegd.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat bedoelt ze nu precies met dat laatste? Dat antisemitisme nog altijd actueel is, welig tiert en niet achter ons ligt? Beetje vreemd verwoord wat mij betreft.
Maar wat doet het nou eigenlijk met mensen die zichzelf van deze onzin overtuigd hebben? Gaan ze door dit verbod nadenken over dat ze er misschien toch naast zitten? Ik neem aan dat je in kunt zien hoe naief zo'n denkwijze zou zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Hm. Dubbel.
Aan de ene kant zeg ik; vrijheid van meningsuiting is een belangrijk goed.
Aan de andere kant wordt die vrijheid ook meer en meer misbruikt om complete misinformatie de wereld in te helpen.
Er behoeft geen discussie te zijn over of dit wel of niet gebeurt is, dat is gewoon een feit waar ruim bewijs voor te vinden is. Maar dat is net zo goed te zeggen voor allerlei andere zaken waarvan het niet illegaal is om het te ontkennen (aarde is plat, maanlanding is nep, etc.).
Ik ben bang dat dit soort dingen helaas nodig zijn omdat te veel mensen de intelligentie van een baksteen hebben
Dit heeft geen fuck met een mening te maken. En dus ook geen fuck met de vrijheid van meningsuiting. Maar dat weet je best hoop ik, trol?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:22 schreef kiker het volgende:
Vrijheid van meningsuiting blijkt weer een westers sprookje te zijn.
Als je het artikel in de OP gelezen zou hebben, dan zou je weten dat dit niet mag.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:04 schreef nixxx het volgende:
Mag je genocide nog wel aanprijzen? Vraag het voor een vriend.
Dit ja.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:03 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit heeft geen fuck met een mening te maken. En dus ook geen fuck met de vrijheid van meningsuiting. Maar dat weet je best hoop ik, trol?
je mag je domme mening uitenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:03 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit heeft geen fuck met een mening te maken. En dus ook geen fuck met de vrijheid van meningsuiting. Maar dat weet je best hoop ik, trol?
De holocaust, dat was pas staatsgeweld.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:09 schreef kiker het volgende:
[..]
je mag je domme mening uiten
als je stil blijft dan kan ik niet zien of je dom bent
het heeft sowieso met vrijheid te maken
en 1 jaar gevangenisstraf heeft niets met vrijheid te maken, maar met staatsgeweld
mag je nog wel de misdaden van de victor verheerlijken, brandbommen op hele stedenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:10 schreef Nagelslak het volgende:
The victor will never be asked if he told the truth
de israëlische bezetting en kolonisatie van Palestina is ook staatsgeweldquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
De holocaust, dat was pas staatsgeweld.
Jep. Dresden is er een voorbeeld vanquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:11 schreef kiker het volgende:
[..]
mag je nog wel de misdaden van de victor verheerlijken, brandbommen op hele steden
Het een sluit het ander niet uit he. Je kan natuurlijk niet de holocaust gaan zitten ontkennen omdat de israeliers ook onderdrukkend zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:11 schreef kiker het volgende:
[..]
de israëlische bezetting en kolonisatie van Palestina is ook staatsgeweld
Ben jij joods? Want over het algemeen heb je wel redelijk goede meningen maar als het om joodse kwesties gaat is het oppeens goed om vrijheid van spreken te beperken en mensen te thoughtpolicen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:02 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een uitstekend besluit. Helemaal wetende dat dus steeds meer jongeren de neiging hebben te denken dat dit ofwel allemaal is overdreven of gewoon niet is gebeurd. En dit natuurlijk veelal onder aanvoering van jongeren met een bepaalde migratieachtergrond, waar er ook steeds meer van komen wat voor een sneeuwbaleffect kan zorgen.
Maar alleen deze wet gaat het probleem niet oplossen. Er moeten gewoon structurele verbeteringen komen in de educatie over deze verschrikkelijke genocide van onvoorstelbare omvang. Alleen op die manier kun je echt een generatie bepaalde historische kennis bijbrengen. Als het bij zo'n wet blijft en het huidige gebrekkige onderwijs wordt niet structureel aangepast, dan zullen twijfels en ontkenning alleen maar gaan toenemen.
Het staat je vrij dit bekritiseren.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:11 schreef kiker het volgende:
[..]
mag je nog wel de misdaden van de victor verheerlijken, brandbommen op hele steden
En dit ook als je dat van mening bent.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:11 schreef kiker het volgende:
[..]
klopt, maar zie je niet in hoe deze wet zal backfiren, een joodse politicus die bijvoorbeeld terecht gaat klagen over holocaustontkenning, maar tegelijkertijd misdaden in Palestina goedpraat, die wordt natuurlijk gelijk aangeklaagd dankzij deze wet voor het bagatelliseren van misdaden in Palestinaquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit he. Je kan natuurlijk niet de holocaust gaan zitten ontkennen omdat de israeliers ook onderdrukkend zijn.
Als je gaat ontkennen of goedpraten dat het 14-jarige meisje Czeslawa Kwoka en heel veel andere mensen zijn vermoord, dan verdien je het.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:09 schreef kiker het volgende:
[..]
je mag je domme mening uiten
als je stil blijft dan kan ik niet zien of je dom bent
het heeft sowieso met vrijheid te maken
en 1 jaar gevangenisstraf heeft niets met vrijheid te maken, maar met staatsgeweld
het heilige Israëlquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ja hoor, het wijzen naar Israël is weer begonnen.
Gozer, kun je niet gewoon een teringeind optyfen met je minderwaardigheidscomplex/slachtofferrol.
Met het risico dat dit extreem verkeerd opgevat wordt, maar goed: de Holocaust bagatelliseren of goedpraten is helaas wel degelijk gewoon een mening. Ik vind iemand die dat doet niet goed bij zijn hoofd, laat dat heel duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:03 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zeker niet, maar het neemt wel een podium weg om dit soort onzin verder te verspreiden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wat doet het nou eigenlijk met mensen die zichzelf van deze onzin overtuigd hebben? Gaan ze door dit verbod nadenken over dat ze er misschien toch naast zitten? Ik neem aan dat je in kunt zien hoe naief zo'n denkwijze zou zijn.
Israel heeft de afgelopen jaren meermaals de EU beschuldigd van antisemitisme omdat het weigert om Israel zijn gang te laten gaan en omdat het weigert om producten uit de bezette gebieden als Israelisch aan te merken dus ik heb het gevoel dat je niet echt weet waar je over praat.quote:
Gezien z'n username eerder 'gewoon' een ouderwetse antisemiet.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ja hoor, het wijzen naar Israël is weer begonnen.
Gozer, kun je niet gewoon een teringeind optyfen met je minderwaardigheidscomplex/slachtofferrol.
Iemand die zo ver heen is dat ze ontkennen dat het gebeurd is, ga je daar echt niet mee overtuigen. Ik verwacht dat ze dat als 'indoctrinatie' of iets dergelijks betitelen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:25 schreef Starhopper het volgende:
Het lijkt mij best nuttig om er ook een educatieve straf aan vast te plakken? Net zoals in het verkeer. Les over de holocaust en een bezoek aan bijvoorbeeld Westerbork. Uiteraard op eigen kosten.
Zolang het maar niet beledigend is blijkbaar geen probleemquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je het artikel in de OP gelezen zou hebben, dan zou je weten dat dit niet mag.
Dus een uitspraak als “genocide zou best een goede oplossing kunnen zijn voor een aantal problemen op de wereld” zou lijkt me best mogen.quote:Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
Tribunalenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Binnenkort dus Thierry voor de rechter.
Huilen. Hier wordt niks ontkend. Juist het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:31 schreef kiker het volgende:
[..]
genocide-tabel
https://open.overheid.nl/(...)546fc708ef8fae9a/pdf
alleen wel incompleet
waar is Ned genocide in Indonesië
Franse genocide in Algerije
etc.
genocideontkenners?
Het gaat om media en onderwijs.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe willen ze dit controleren? Als je iemand een genocide ziet ontkennen aangeven bij de politie?
Armeense kwestie*quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:26 schreef Viezig het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vewart vrijheid van meningsuiting met bewuste verspreiding van leugens.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:22 schreef kiker het volgende:
Het wordt expliciet verboden om de Holocaust te ontkennen, bagatelliseren of goed te praten. Dat heeft het demissionaire kabinet besloten. Discriminatie en racisme zijn al verboden en ook het ontkennen van de Holocaust was al strafbaar, maar het stond nog niet expliciet omschreven in de wet. Dat gebeurt nu wel. Er blijft een gevangenisstraf van maximaal 1 jaar op staan.
Het expliciete verbod komt er op voorstel van demissionair minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid. "Ontkenning van dit soort gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid is helaas aan de orde van de dag. Zo zien we regelmatig dat het monster van het antisemitisme weer de kop opsteekt", zegt Yesilgöz. "Dit baart mij ontzettend veel zorgen en we mogen het niet onbeantwoord laten, want de les van de Holocaust is geen geschiedenisles."
Met het besluit geeft het kabinet uitvoering aan Europese verplichtingen. Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
Rutte in 2009
In zijn beginjaren als VVD-leider toonde demissionair premier Rutte zich een tegenstander van een verbod op holocaustontkenning. In 2009 stelde hij voor om de vrijheid van meningsuiting te verruimen, waarmee holocaustontkenning ook mogelijk zou worden. Dat leidde tot veel commotie. Het kwam hem op kritiek te staan van onder meer Joodse organisaties en zijn eigen partij. Zijn voorstel heeft hij daarop ingeslikt.
Vandaag werd Rutte daar nog eens op gewezen op zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad. "Ik ben heel erg voor een zeer vrije vrijheid van meningsuiting, maar ik heb daar toen onhandige dingen over gezegd", zei Rutte nu. "Het is echt 14 jaar geleden, maar toch."
Inmiddels kijkt de vertrekkend VVD-leider anders naar een verbod op holocaustontkenning, gaf hij te kennen. "Ik kan hier helemaal mee leven. Ik sta hier helemaal achter."
https://nos.nl/artikel/24(...)ontkenning-holocaust
Vrijheid van meningsuiting blijkt weer een westers sprookje te zijn.
Vrijheid van meningsuiting gaat niet alleen over meningen, hč - en vvmu sluit de vrijheid om te liegen geenszins buiten. Al is het maar omdat het verschil tussen liegen en (onbewust) onzin spuien nogal moeilijk te bepalen valt, en met leugens waarheden gesproken kunnen worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je vewart vrijheid van meningsuiting met bewuste verspreiding van leugens.
quote:Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
Ja, complete bullshit. Net als dat "De winnaar schrijft de geschiedenis"...quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:10 schreef Nagelslak het volgende:
The victor will never be asked if he told the truth
De enige reden dat men de Holocaust wil ontkennen ligt dan ook niet aan een zekere mate van academische en historische nieuwsgierigheid en integriteit, het is een bestaand fenomeen om het Nazisme vrij te pleiten, en om de standaard anti-Joodse complotmeuk weer salonfähig te maken.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:08 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting gaat niet alleen over meningen, hč - en vvmu sluit de vrijheid om te liegen geenszins buiten. Al is het maar omdat het verschil tussen liegen en (onbewust) onzin spuien nogal moeilijk te bepalen valt, en met leugens waarheden gesproken kunnen worden.
Wat dat beftref is het volgende ook wel komisch:quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
De Armeense genocide, de holodor, het zijn politici die geheel politiek gemotiveerd en zonder er ook maar iets vanaf te weten menen te mogen bepalen wat een historisch feit is met welke juridische kwalficatie. Worden we straks ook verplicht de regeringsversie van het Oekraineconflict te erkennen?
quote:Far-right protesters in Ukraine demand Israel apologize for communism
The far-right activists called on Israel and the Jews to assume responsibility specifically for Holodomor, a famine that killed millions of Ukrainians in the 1930s
After Israel’s ambassador to Ukraine condemned the honoring of Nazi collaborators in the former Soviet republic, dozens of people rallied outside the Israeli Embassy in Kyiv demanding that Jews apologize for Soviet oppression.
The far-right activists called on Israel and the Jews to assume responsibility specifically for Holodomor, a famine that killed millions of Ukrainians in the 1930s and is widely believed to have been caused by the government of Joseph Stalin, then the leader of the Soviet Union.
“Israel deliberately spreads anti-Semitism in Ukraine,” one protester, a white supremacist activist named Vladislav Goranin, said during a speech at the rally. He said Jews and Israel must “repent for genocide” on Ukrainians.
The action was in response to Israeli Ambassador Joel Lion’s tweet Saturday in which he condemned a torchlight march in memory of Stepan Bandera, a World War II Ukrainian leader whose troops killed thousands of Jews and who for a time was an ally of Nazi Germany.
Ultranationalists in Ukraine and beyond have often blamed Jews for Holodomor, citing the support of many Jews for communism and the prominent positions of power that some of Jewish origins achieved under its rule in the Soviet Union — even though they were often involved in the persecution of other Jews for their faith, which Eastern Bloc Jews were often discouraged from practicing.
Jewish support for communism increased as forces loyal to the czarist regime perpetrated multiple pogroms against Jews.
https://www.jpost.com/dia(...)for-communism-654711
Het is helemaal niet aan jou, laat staan aan de staat, om voor alle mensen in te vullen met welke intentie ze de vrijheid willen hebben om (historische) gebeurtenissen te onderzoeken en eventueel te betwijfelen (hetgeen al snel gelezen zal worden als 'bagatalliseren').quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
De enige reden dat men de Holocaust wil ontkennen ligt dan ook niet aan een zekere mate van academische en historische nieuwsgierigheid en integriteit, het is een bestaand fenomeen om het Nazisme vrij te pleiten, en om de standaard anti-Joodse complotmeuk weer salonfähig te maken.
Holocaustontkenners zijn ook zonder meer en stuk voor stuk antisemieten. Niet verrassend.
Zucht...quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat dat beftref is het volgens ook wel komisch:
[..]
Nee, daar hebben we vooral de academische arena voor. En gezien het bronmateriaal is het gewoon ridicuul om te beweren dat een goed gedocumenteerde gebeurtenis als de Holocaust niet plaatsgevonden zou hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:15 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is helemaal niet aan jou, laat staan aan de staat, om voor alle mensen in te vullen met welke intentie ze de vrijheid willen hebben om (historische) gebeurtenissen te onderzoeken en eventueel te betwijfelen (hetgeen al snel gelezen zal worden als 'bagatalliseren').
Ja, zo voorspelbaar weer...quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:11 schreef kiker het volgende:
[..]
Ik maak die vergelijking helemaal niet (en ik vind het onzin om alle joden/Israël verantwoordelijk te stellen) maar het is op meerdere manieren een komisch gegeven dat een genocide, waar inderdaad veel joden een hand in hebben gehad, geen bescherming geboden wordt, terwijl extreem-rechts - in het immer geliefde Oekraďne - er een anti-semitisch randje aan weet te geven.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zucht...
Vergelijken van Nationaal-Socialisten (politieke groep) met Joden (etnische groep).
Dat je zelf niet inziet hoe debiel die vergelijking is.
Of zijn en waren Duitsers ook per definitie Nazi?
Waarin COMMUNISTEN een hand in hebben gehad.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:19 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik maak die vergelijking helemaal niet (en ik vind het onzin om alle joden/Israël verantwoordelijk te stellen) maar het is op meerdere manieren een komisch gegeven dat een genocide, waar inderdaad veel joden een hand in hebben gehad, geen bescherming geboden wordt, terwijl extreem-rechts - in het immer geliefde Oekraďne - er een anti-semitisch randje aan weet te geven.
Nee, daar hebben we vvmu voor, waar de academische arena evengoed afhankelijk van is.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, daar hebben we vooral de academische arena voor. En gezien het bronmateriaal is het gewoon ridicuul om te beweren dat een goed gedocumenteerde gebeurtenis als de Holocaust niet plaatsgevonden zou hebben.
Het is een teken van a) absolute domheid en b) antisemitisme.
Je wil gewoon om ideologische redenen een historische gebeurtenis ontkennen, met als hoofddoel een heel volk te demoniseren.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we vvmu voor, waar de academische arena evengoed afhankelijk van is.
Ergens vind ik bagatelliseren eigenlijk erger dan denken dat het nooit gebeurt is.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Met het risico dat dit extreem verkeerd opgevat wordt, maar goed: de Holocaust bagatelliseren of goedpraten is helaas wel degelijk gewoon een mening. Ik vind iemand die dat doet niet goed bij zijn hoofd, laat dat heel duidelijk zijn.
De Holocaust ontkennen vind ik zeer zeker geen mening, daarin geef ik je helemaal gelijk. "Ik vind dat het niet gebeurd is" slaat nergens op, omdat de feiten er liggen. Dus dat gedeelte strafbaar stellen valt wat mij betreft genoeg voor te zeggen. Voor bagatelliseren of goedpraten vind ik dat wat lastiger, hoe verwerpelijk ik het ook vind wanneer iemand dat doet.
Ja to be fair, net thuis en moe, máár de insinuatie dat ze in hun handelen op de eerste plaats communist ipv joods waren, is natuurlijk ook maar een aanname. Jood-zijn is immers ook niet louter een 'etnisch' of raciaal dingetje, hč.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waarin COMMUNISTEN een hand in hebben gehad.
Zet je brein even aan.
In beide gevallen is een blik werpen op de ruim voor handen zijnde documentatie voldoende om beide 'meningen' onschadelijk te maken.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:23 schreef nomina het volgende:
[..]
Ergens vind ik bagatelliseren eigenlijk erger dan denken dat het nooit gebeurt is.
Je weet dat communisme atheďstisch is? Vallen de gelovige Joden al af. Je weet dat het zionisme onder communistische Joden helemaal niet leefde? Druist ook wat in tegen het idee van een stateloze samenleving van boeren en arbeiders, daar past geen Israël in. Je weet dat er verder ook ondernemende Joden waren die niet zo'n zin hadden in een maakbaar Stalinparadijs? Je weet, tenslotte, dat ook bepaalde Rode troepen pogroms op Joden hebben begaan (want uiteraard is 'de Jood' niet alleen communist, hij is tegelijkertijd ook kapitalist, op een of andere magische wijze).quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja to be fair, net thuis en moe, máár de insinuatie dat ze in hun handelen op de eerste plaats communist ipv joods waren, is natuurlijk ook maar een aanname. Jood-zijn is immers ook niet louter een 'etnisch' of raciaal dingetje, hč.
Zei hij al liegend in een poging een ander te demoniseren.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je wil gewoon om ideologische redenen een historische gebeurtenis ontkennen, met als hoofddoel een heel volk te demoniseren.
Mag hoor. Is alleen wat dommig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |