abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209893489
Het wordt expliciet verboden om de Holocaust te ontkennen, bagatelliseren of goed te praten. Dat heeft het demissionaire kabinet besloten. Discriminatie en racisme zijn al verboden en ook het ontkennen van de Holocaust was al strafbaar, maar het stond nog niet expliciet omschreven in de wet. Dat gebeurt nu wel. Er blijft een gevangenisstraf van maximaal 1 jaar op staan.

Het expliciete verbod komt er op voorstel van demissionair minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid. "Ontkenning van dit soort gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid is helaas aan de orde van de dag. Zo zien we regelmatig dat het monster van het antisemitisme weer de kop opsteekt", zegt Yesilgöz. "Dit baart mij ontzettend veel zorgen en we mogen het niet onbeantwoord laten, want de les van de Holocaust is geen geschiedenisles."

Met het besluit geeft het kabinet uitvoering aan Europese verplichtingen. Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.

Rutte in 2009
In zijn beginjaren als VVD-leider toonde demissionair premier Rutte zich een tegenstander van een verbod op holocaustontkenning. In 2009 stelde hij voor om de vrijheid van meningsuiting te verruimen, waarmee holocaustontkenning ook mogelijk zou worden. Dat leidde tot veel commotie. Het kwam hem op kritiek te staan van onder meer Joodse organisaties en zijn eigen partij. Zijn voorstel heeft hij daarop ingeslikt.

Vandaag werd Rutte daar nog eens op gewezen op zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad. "Ik ben heel erg voor een zeer vrije vrijheid van meningsuiting, maar ik heb daar toen onhandige dingen over gezegd", zei Rutte nu. "Het is echt 14 jaar geleden, maar toch."

Inmiddels kijkt de vertrekkend VVD-leider anders naar een verbod op holocaustontkenning, gaf hij te kennen. "Ik kan hier helemaal mee leven. Ik sta hier helemaal achter."

https://nos.nl/artikel/24(...)ontkenning-holocaust

Vrijheid van meningsuiting blijkt weer een westers sprookje te zijn.
pi_209893552
quote:
Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
Kut voor de Turken die de Armeense genocide stelselmatig ontkennen of bagatelliseren.

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2023 17:28:31 ]
pi_209893607
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:26 schreef Viezig het volgende:

[..]
Kut voor de Turken die de Armeense genocide stelselmatig ontkennen of bagatelliseren.
genocide-tabel
https://open.overheid.nl/(...)546fc708ef8fae9a/pdf

alleen wel incompleet

waar is Ned genocide in Indonesië
Franse genocide in Algerije
etc.

genocideontkenners?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 17:31:41 #4
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209893612
quote:

[..]
Alsof ze daar ook maar iets mee gaan doen. Gewoon de andere kant op blijven kijken.
Dat weet je net zo goed als ieder ander.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209893636
Hoe willen ze dit controleren? Als je iemand een genocide ziet ontkennen aangeven bij de politie?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 17:34:01 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209893643
Het is niet waar :o
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 17:34:42 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209893650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe willen ze dit controleren? Als je iemand een genocide ziet ontkennen aangeven bij de politie?
Op social media valt dit wel redelijk te controleren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209893661
Freedom of speech hebben die Amerikanen dan toch weer wel een stuk beter geregeld dan hier. Een van de weinig dingen die ze echt heel goed doen.
pi_209893670
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
Freedom of speech hebben die Amerikanen dan toch weer wel een stuk beter geregeld dan hier. Een van de weinig dingen die ze echt heel goed doen.
alleen niet voor Assange
pi_209893675
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
Dat komt ervan als je stukje bij beetje steeds meer Moslim cultuur toelaat in dit land.
pi_209893678
quote:
wat is dit nou, Oekraďne 2022, hebben ze het over de oorlog 2022 die een genocide is of Holodomor
pi_209893687
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:37 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Dat komt ervan als je stukje bij beetje steeds meer Moslim cultuur toelaat in dit land.
moslims verbieden jou om de holocaust te ontkennen? gekkie
pi_209893688
Trieste thoughtpolice-wet.
pi_209893697
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:37 schreef kiker het volgende:

[..]
alleen niet voor Assange
Assange heeft niet veel met freedom of speech te maken maar met vrijgeven van staatsgeheimen, in geen 1 land kan dat.
pi_209893706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:39 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Assange heeft niet veel met freedom of speech te maken maar met vrijgeven van staatsgeheimen, in geen 1 land kan dat.
nee, Assange is een uitgever, publicist

zijn vrijheid van meningsuiting is beknot

ook in de VS is vrijheid van meningsuiting niet absoluut
pi_209893727
Authorities in the USA must drop the espionage and all other charges against Julian Assange that relate to his publishing activities as part of his work with Wikileaks. The US government’s unrelenting pursuit of Julian Assange for having published disclosed documents that included possible war crimes committed by the US military is nothing short of a full-scale assault on the right to freedom of expression.
https://www.amnesty.org/en/petition/julian-assange-usa-justice/
pi_209893732
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:38 schreef kiker het volgende:

[..]
moslims verbieden jou om de holocaust te ontkennen? gekkie
Niet specifiek dit, maar er worden wel steeds meer vrijheden afgepakt natuurlijk.
Je mag in dit land elk jaar een beetje minder, ipv meer.
Er komen alleen maar wetten bij om dingen te verbieden.
pi_209893740
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_209893744
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:40 schreef kiker het volgende:

[..]
nee, Assange is een uitgever, publicist

zijn vrijheid van meningsuiting is beknot

ook in de VS is vrijheid van meningsuiting niet absoluut
De informatie die Assange vrijgeeft vormt een gevaar voor anderen. Op staatsniveau zijn er altijd uitzonderingen, net zoals de president van een land meer waard is dan een gewone burger, het gaat dan namelijk niet om de persoon maar de functie.
pi_209893753
Maar corona mag je dus nog wel ontkennen?
pi_209893756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:43 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Niet specifiek dit, maar er worden wel steeds meer vrijheden afgepakt natuurlijk.
Je mag in dit land elk jaar een beetje minder, ipv meer.
Er komen alleen maar wetten bij om dingen te verbieden.
komt door de 150 islamitische parlementsleden en kabinetsleden

:')__
pi_209893760
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:43 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
De informatie die Assange vrijgeeft vormt een gevaar voor anderen. Op staatsniveau zijn er altijd uitzonderingen, net zoals de president van een land meer waard is dan een gewone burger, het gaat dan namelijk niet om de persoon maar de functie.
prietpraatjes, free Assange
pi_209893764
wow, wat is dit, Amerika :')

The Miller test, also called the three-prong obscenity test, is the United States Supreme Court's test for determining whether speech or expression can be labeled obscene, in which case it is not protected by the First Amendment to the United States Constitution and can be prohibited.[1][2]

The Miller test was developed in the 1973 case Miller v. California.[3] It has three parts:

Whether "the average person, applying contemporary community standards", would find that the work, taken as a whole, appeals to the prurient interest,
Whether the work depicts or describes, in a patently offensive way, sexual conduct or excretory functions[4] specifically defined by applicable state law,
Whether the work, taken as a whole, lacks serious literary, artistic, political, or scientific value.[note 1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Miller_test
pi_209893769
quote:
Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
Binnenkort dus Thierry voor de rechter. ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209893771
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:45 schreef kiker het volgende:

[..]
prietpraatjes, free Assange
Ik denk dat als ik, jouw naam en adresgegevens hier neerpleur met alle dingen die jij in je leven hebt uitgehaald je daar ook niet blij van gaat worden.

Bij journalistiek komt o.a. ethiek om de hoek kijken, dat heeft Assange natuurlijk compleet genegeerd.
pi_209893772
In 2002, the United States was ranked 17th of 167 countries in the annual worldwide Press Freedom Index of Reporters Without Borders. "The poor ranking of the United States (17th) is mainly because of the number of journalists arrested or imprisoned there. Arrests are often because they refuse to reveal their sources in court. Also, since the September 11 attacks, several journalists have been arrested for crossing security lines at some official buildings." In the 2006 index the United States fell further to 53rd of 168 countries; indeed, "relations between the media and the Bush administration sharply deteriorated" as it became suspicious of journalists who questioned the "War on Terrorism". The zeal of federal courts which, unlike those in 33 U.S. states, refuse to recognize the media's right not to reveal its sources, even threatened journalists whose investigations did not pertain to terrorism. The United States improved, moving up to 48th place in 2007, however, and to 20th in 2010.[77] In the following years, the rank again declined, placing the United States 45th in 2020.[78]
https://en.wikipedia.org/(...)ed_States#Censorship
pi_209893773
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:47 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik denk dat als ik, jouw naam en adresgegevens hier neerpleur met alle dingen die jij in je leven hebt uitgehaald je daar ook niet blij van gaat worden.

Bij journalistiek komt o.a. ethiek om de hoek kijken, dat heeft Assange natuurlijk compleet genegeerd.
dat heeft Assange niet gedaan, hij heeft alle namen geblokkeerd
pi_209893780
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:44 schreef Centenbak het volgende:
Maar corona mag je dus nog wel ontkennen?
gifgasaanvallen van Assad en Saddam mag je niet meer ontkennen zoals die Amerikaanse rechtsextremist deed
pi_209893791
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:47 schreef kiker het volgende:

[..]
dat heeft Assange niet gedaan, hij heeft alle namen geblokkeerd
ok

The Wikileaks 'insurance file', a highly-encrypted file released onto the web earlier this year by the whistle-blowing organisation, has been decrypted.

The contents contain the entire cache of U.S. diplomatic cables, without redaction or editing.

The unredacted cables, which were not edited or blacked out like previous releases, could expose hundreds of sources of intelligence and put their safety at risk.
pi_209893793
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:48 schreef kiker het volgende:

[..]
gifgasaanvallen van Assad en Saddam mag je niet meer ontkennen zoals die Amerikaanse rechtsextremist deed
"ik ontken alles" roepen is dus ook strafbaar?
pi_209893813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:50 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
ok

The Wikileaks 'insurance file', a highly-encrypted file released onto the web earlier this year by the whistle-blowing organisation, has been decrypted.

The contents contain the entire cache of U.S. diplomatic cables, without redaction or editing.

The unredacted cables, which were not edited or blacked out like previous releases, could expose hundreds of sources of intelligence and put their safety at risk.
wat weet jij dat amnesty niet weet, lees bovenstaand artikel van amnesty
pi_209893816
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:50 schreef Centenbak het volgende:

[..]
"ik ontken alles" roepen is dus ook strafbaar?
rijp voor gesticht
  vrijdag 14 juli 2023 @ 17:53:12 #33
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209893819
quote:
Zo zien we regelmatig dat het monster van het antisemitisme weer de kop opsteekt", zegt Yesilgöz. "Dit baart mij ontzettend veel zorgen en we mogen het niet onbeantwoord laten, want de les van de Holocaust is geen geschiedenisles."
Wat bedoelt ze nu precies met dat laatste? Dat antisemitisme nog altijd actueel is, welig tiert en niet achter ons ligt? Beetje vreemd verwoord wat mij betreft.
pi_209893822
Weer een voorbeeld van een topic dat meteen de nek omgedraaid wordt door TS :{w
pi_209893830
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:52 schreef kiker het volgende:

[..]
wat weet jij dat amnesty niet weet, lees bovenstaand artikel van amnesty
https://www.spiegel.de/in(...)ources-a-783084.html
https://www.zdnet.com/art(...)-informants-exposed/

Assange heeft willens en wetens dit bestand online gezet. Ethisch gezien ontzettend slecht en gevaarlijk voor mensen
pi_209893832
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat bedoelt ze nu precies met dat laatste? Dat antisemitisme nog altijd actueel is, welig tiert en niet achter ons ligt? Beetje vreemd verwoord wat mij betreft.
Het is allemaal vrij cynisch, ze probeert een gedeelte van de achterban te paaien met dit soort pseudo-filosofisch geneuzel. Hoort bij de politiek natuurlijk, maar ik vind het minder leuk als daarmee de vrijheid van expressie aan banden wordt gelegd.
pi_209893836
FVD stemmers in shambles.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 14 juli 2023 @ 17:57:10 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209893849
Thierry moet nu dus uitkijken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209893856
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 17:56 schreef Haushofer het volgende:
Welke holocaust?

:P
U stelt alleen maar vragen ? 11.gif
pi_209893871
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:56 schreef Haushofer het volgende:
Welke holocaust?

:P
holle kast ;(
pi_209893885
Hm. Dubbel.

Aan de ene kant zeg ik; vrijheid van meningsuiting is een belangrijk goed.

Aan de andere kant wordt die vrijheid ook meer en meer misbruikt om complete misinformatie de wereld in te helpen.

Er behoeft geen discussie te zijn over of dit wel of niet gebeurt is, dat is gewoon een feit waar ruim bewijs voor te vinden is. Maar dat is net zo goed te zeggen voor allerlei andere zaken waarvan het niet illegaal is om het te ontkennen (aarde is plat, maanlanding is nep, etc.).

Ik ben bang dat dit soort dingen helaas nodig zijn omdat te veel mensen de intelligentie van een baksteen hebben :{
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:02:42 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209893904
Dit is natuurlijk een uitstekend besluit. Helemaal wetende dat dus steeds meer jongeren de neiging hebben te denken dat dit ofwel allemaal is overdreven of gewoon niet is gebeurd. En dit natuurlijk veelal onder aanvoering van jongeren met een bepaalde migratieachtergrond, waar er ook steeds meer van komen wat voor een sneeuwbaleffect kan zorgen.

Maar alleen deze wet gaat het probleem niet oplossen. Er moeten gewoon structurele verbeteringen komen in de educatie over deze verschrikkelijke genocide van onvoorstelbare omvang. Alleen op die manier kun je echt een generatie bepaalde historische kennis bijbrengen. Als het bij zo'n wet blijft en het huidige gebrekkige onderwijs wordt niet structureel aangepast, dan zullen twijfels en ontkenning alleen maar gaan toenemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:03:21 #44
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209893909
Complotterrorisme is net zo gevaarlijk als Islamitische terrorisme.
pi_209893910
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Hm. Dubbel.

Aan de ene kant zeg ik; vrijheid van meningsuiting is een belangrijk goed.

Aan de andere kant wordt die vrijheid ook meer en meer misbruikt om complete misinformatie de wereld in te helpen.

Er behoeft geen discussie te zijn over of dit wel of niet gebeurt is, dat is gewoon een feit waar ruim bewijs voor te vinden is. Maar dat is net zo goed te zeggen voor allerlei andere zaken waarvan het niet illegaal is om het te ontkennen (aarde is plat, maanlanding is nep, etc.).

Ik ben bang dat dit soort dingen helaas nodig zijn omdat te veel mensen de intelligentie van een baksteen hebben :{
Maar wat doet het nou eigenlijk met mensen die zichzelf van deze onzin overtuigd hebben? Gaan ze door dit verbod nadenken over dat ze er misschien toch naast zitten? Ik neem aan dat je in kunt zien hoe naief zo'n denkwijze zou zijn.
pi_209893914
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:22 schreef kiker het volgende:
Dit heeft geen fuck met een mening te maken. En dus ook geen fuck met de vrijheid van meningsuiting. Maar dat weet je best hoop ik, trol?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:04:23 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209893925
Mag je genocide nog wel aanprijzen? Vraag het voor een vriend.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:08:53 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209893974
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:04 schreef nixxx het volgende:
Mag je genocide nog wel aanprijzen? Vraag het voor een vriend.
Als je het artikel in de OP gelezen zou hebben, dan zou je weten dat dit niet mag.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:09:03 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209893979
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:03 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dit heeft geen fuck met een mening te maken. En dus ook geen fuck met de vrijheid van meningsuiting. Maar dat weet je best hoop ik, trol?
Dit ja.
pi_209893991
quote:

[..]
je mag je domme mening uiten
als je stil blijft dan kan ik niet zien of je dom bent

het heeft sowieso met vrijheid te maken
en 1 jaar gevangenisstraf heeft niets met vrijheid te maken, maar met staatsgeweld
pi_209894005
The victor will never be asked if he told the truth
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_209894017
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:09 schreef kiker het volgende:

[..]

en 1 jaar gevangenisstraf heeft niets met vrijheid te maken, maar met staatsgeweld
De holocaust, dat was pas staatsgeweld.
pi_209894020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:10 schreef Nagelslak het volgende:
mag je nog wel de misdaden van de victor verheerlijken, brandbommen op hele steden
pi_209894027
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:11 schreef Farenji het volgende:

[..]
De holocaust, dat was pas staatsgeweld.
de israëlische bezetting en kolonisatie van Palestina is ook staatsgeweld
pi_209894033
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:11 schreef kiker het volgende:

[..]
mag je nog wel de misdaden van de victor verheerlijken, brandbommen op hele steden
Jep. Dresden is er een voorbeeld van
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_209894054
quote:

[..]
Het een sluit het ander niet uit he. Je kan natuurlijk niet de holocaust gaan zitten ontkennen omdat de israeliers ook onderdrukkend zijn.
pi_209894063
vond dat ander topic toch beter
pi_209894074
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:02 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een uitstekend besluit. Helemaal wetende dat dus steeds meer jongeren de neiging hebben te denken dat dit ofwel allemaal is overdreven of gewoon niet is gebeurd. En dit natuurlijk veelal onder aanvoering van jongeren met een bepaalde migratieachtergrond, waar er ook steeds meer van komen wat voor een sneeuwbaleffect kan zorgen.

Maar alleen deze wet gaat het probleem niet oplossen. Er moeten gewoon structurele verbeteringen komen in de educatie over deze verschrikkelijke genocide van onvoorstelbare omvang. Alleen op die manier kun je echt een generatie bepaalde historische kennis bijbrengen. Als het bij zo'n wet blijft en het huidige gebrekkige onderwijs wordt niet structureel aangepast, dan zullen twijfels en ontkenning alleen maar gaan toenemen.
Ben jij joods? Want over het algemeen heb je wel redelijk goede meningen maar als het om joodse kwesties gaat is het oppeens goed om vrijheid van spreken te beperken en mensen te thoughtpolicen.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:15:53 #59
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209894079
quote:

[..]
Het staat je vrij dit bekritiseren.
quote:

[..]
En dit ook als je dat van mening bent.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:15:57 #60
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209894083
Ja hoor, het wijzen naar Israël is weer begonnen.
Gozer, kun je niet gewoon een teringeind optyfen met je minderwaardigheidscomplex/slachtofferrol.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209894094
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:13 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit he. Je kan natuurlijk niet de holocaust gaan zitten ontkennen omdat de israeliers ook onderdrukkend zijn.
klopt, maar zie je niet in hoe deze wet zal backfiren, een joodse politicus die bijvoorbeeld terecht gaat klagen over holocaustontkenning, maar tegelijkertijd misdaden in Palestina goedpraat, die wordt natuurlijk gelijk aangeklaagd dankzij deze wet voor het bagatelliseren van misdaden in Palestina

backfire-wet, ze beperken zich niet tot holocaust maar hebben het gelijk over alle genocides/misdaden :') terwijl staten en historici onderling bekvechten en niet eensgezind zijn

dit wordt een shitshow
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:17:38 #62
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209894103
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:09 schreef kiker het volgende:

[..]

Als je gaat ontkennen of goedpraten dat het 14-jarige meisje Czeslawa Kwoka en heel veel andere mensen zijn vermoord, dan verdien je het.
pi_209894116
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gozer, kun je niet gewoon een teringeind optyfen met je minderwaardigheidscomplex/slachtofferrol.
het heilige Israël
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:19:17 #64
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209894125
quote:

[..]
Met het risico dat dit extreem verkeerd opgevat wordt, maar goed: de Holocaust bagatelliseren of goedpraten is helaas wel degelijk gewoon een mening. Ik vind iemand die dat doet niet goed bij zijn hoofd, laat dat heel duidelijk zijn.

De Holocaust ontkennen vind ik zeer zeker geen mening, daarin geef ik je helemaal gelijk. "Ik vind dat het niet gebeurd is" slaat nergens op, omdat de feiten er liggen. Dus dat gedeelte strafbaar stellen valt wat mij betreft genoeg voor te zeggen. Voor bagatelliseren of goedpraten vind ik dat wat lastiger, hoe verwerpelijk ik het ook vind wanneer iemand dat doet.
pi_209894178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar wat doet het nou eigenlijk met mensen die zichzelf van deze onzin overtuigd hebben? Gaan ze door dit verbod nadenken over dat ze er misschien toch naast zitten? Ik neem aan dat je in kunt zien hoe naief zo'n denkwijze zou zijn.
Zeker niet, maar het neemt wel een podium weg om dit soort onzin verder te verspreiden.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:25:09 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209894184
Het lijkt mij best nuttig om er ook een educatieve straf aan vast te plakken? Net zoals in het verkeer. Les over de holocaust en een bezoek aan bijvoorbeeld Westerbork. Uiteraard op eigen kosten.
pi_209894195
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:18 schreef kiker het volgende:

[..]
het heilige Israël
Israel heeft de afgelopen jaren meermaals de EU beschuldigd van antisemitisme omdat het weigert om Israel zijn gang te laten gaan en omdat het weigert om producten uit de bezette gebieden als Israelisch aan te merken dus ik heb het gevoel dat je niet echt weet waar je over praat.

Wat politici in Israel zeggen is overigens totaal niet relevant voor ONZE en EU wetgeving.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2023 18:26:42 ]
pi_209894277
quote:
Op vrijdag 14 juli 2023 18:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gezien z'n username eerder 'gewoon' een ouderwetse antisemiet.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:36:04 #69
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209894297
quote:
84s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:25 schreef Starhopper het volgende:
Het lijkt mij best nuttig om er ook een educatieve straf aan vast te plakken? Net zoals in het verkeer. Les over de holocaust en een bezoek aan bijvoorbeeld Westerbork. Uiteraard op eigen kosten.
Iemand die zo ver heen is dat ze ontkennen dat het gebeurd is, ga je daar echt niet mee overtuigen. Ik verwacht dat ze dat als 'indoctrinatie' of iets dergelijks betitelen.

Dan heb je natuurlijk ook ontkenners die wel degelijk van de feiten op de hoogte zijn, maar het glashard ontkennen, puur om te provoceren.

Van mensen die het bagatelliseren/goedpraten, verwacht ik ook niet dat zoiets ze op andere gedachten brengt. Ze staan er simpelweg achter en vinden het een goede zaak, hoe kwaadaardig dat ook is.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:37:23 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209894315
quote:
84s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als je het artikel in de OP gelezen zou hebben, dan zou je weten dat dit niet mag.
Zolang het maar niet beledigend is blijkbaar geen probleem
quote:
Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
Dus een uitspraak als “genocide zou best een goede oplossing kunnen zijn voor een aantal problemen op de wereld” zou lijkt me best mogen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209894387
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Binnenkort dus Thierry voor de rechter. ^O^
Tribunalen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209894425
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:34 schreef Tengano het volgende:
Het is niet waar :o
Wat is niet waar? 🧐
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:47:23 #73
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209894454
Op zich goed. Maar het levert een hoop moslim-gejank op.

Maar aan de andere kant; “what is new?”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209894476
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Wat is niet waar? 🧐
Het :7
A murky, forgotten land.
pi_209894515
Er zijn 3 mensen in Leiden neergestoken, als je dat ontkent is dat ook strafbaar? Of geldt dat alleen als er heel veel mensen zijn vermoord?
pi_209894558
:')
A murky, forgotten land.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 18:54:58 #77
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209894600
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:31 schreef kiker het volgende:

[..]
genocide-tabel
https://open.overheid.nl/(...)546fc708ef8fae9a/pdf

alleen wel incompleet

waar is Ned genocide in Indonesië
Franse genocide in Algerije
etc.

genocideontkenners?
Huilen. Hier wordt niks ontkend. Juist het tegenovergestelde.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209894664
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Het gaat om media en onderwijs.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 19:20:42 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209894949
Wat wordt precies verstaan onder bagatellisering? Hoe erg moet je het precies vinden?
Mag je nog zeggen: “ik vond het best wel erg, maar nu ook weer niet supererg, of wordt dat strafbaar?
The End Times are wild
pi_209894950
Ach ja, de rechtsstaatondermijnende Yesilgöz en haar eentweetjes met het CIDI om haar politieke tegenstanders te belasteren, waarna haar wetsovertredende privé geheime dienstje de NCTV er nog even achteraan komt. Maar moslims holocaustonderwijs durven geven, ho maar. Hypocriet gelul..

De Armeense genocide, de holodor, het zijn politici die geheel politiek gemotiveerd en zonder er ook maar iets vanaf te weten menen te mogen bepalen wat een historisch feit is met welke juridische kwalficatie. Worden we straks ook verplicht de regeringsversie van het Oekraineconflict te erkennen?

Ik snap het specifieke issue met de holocaust wel, maar even heel abstract: De reden dat ik weet dat de holocaust bestond is dat die ontkent mocht worden. Dan heb je ontkenners, stel je vast dat die uit hun nek zwetsen, en daardoor weet je het. Het aannemen van een autoriteit is wat anders dan weten. Ik geloof de holocaust niet omdat Yesilgöz dat zegt, want ik weet dat Yesilgöz een achterbakse systematisch liegende VVD-er is. Idem voor Rutte uiteraard.

Gaan we nou echt historische gebeurtenissen politiek vastleggen? Mag je straks nog ontkennen dat Nederland rijk is geworden van de slavernij en we allemaal ontzettend racistisch waren tot de generatie laaggeletterden met paars haar ons het licht liet zien? Ik hou niet van het staatsmonopolie op de waarheid, en dit enge figuur probeert dat al een tijdje te claimen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209894959
Goed nieuws dit.
pi_209895445
quote:

[..]
Armeense kwestie*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:06:52 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:22 schreef kiker het volgende:
Het wordt expliciet verboden om de Holocaust te ontkennen, bagatelliseren of goed te praten. Dat heeft het demissionaire kabinet besloten. Discriminatie en racisme zijn al verboden en ook het ontkennen van de Holocaust was al strafbaar, maar het stond nog niet expliciet omschreven in de wet. Dat gebeurt nu wel. Er blijft een gevangenisstraf van maximaal 1 jaar op staan.

Het expliciete verbod komt er op voorstel van demissionair minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid. "Ontkenning van dit soort gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid is helaas aan de orde van de dag. Zo zien we regelmatig dat het monster van het antisemitisme weer de kop opsteekt", zegt Yesilgöz. "Dit baart mij ontzettend veel zorgen en we mogen het niet onbeantwoord laten, want de les van de Holocaust is geen geschiedenisles."

Met het besluit geeft het kabinet uitvoering aan Europese verplichtingen. Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.

Rutte in 2009
In zijn beginjaren als VVD-leider toonde demissionair premier Rutte zich een tegenstander van een verbod op holocaustontkenning. In 2009 stelde hij voor om de vrijheid van meningsuiting te verruimen, waarmee holocaustontkenning ook mogelijk zou worden. Dat leidde tot veel commotie. Het kwam hem op kritiek te staan van onder meer Joodse organisaties en zijn eigen partij. Zijn voorstel heeft hij daarop ingeslikt.

Vandaag werd Rutte daar nog eens op gewezen op zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad. "Ik ben heel erg voor een zeer vrije vrijheid van meningsuiting, maar ik heb daar toen onhandige dingen over gezegd", zei Rutte nu. "Het is echt 14 jaar geleden, maar toch."

Inmiddels kijkt de vertrekkend VVD-leider anders naar een verbod op holocaustontkenning, gaf hij te kennen. "Ik kan hier helemaal mee leven. Ik sta hier helemaal achter."

https://nos.nl/artikel/24(...)ontkenning-holocaust

Je vewart vrijheid van meningsuiting met bewuste verspreiding van leugens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209895671
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je vewart vrijheid van meningsuiting met bewuste verspreiding van leugens.
Vrijheid van meningsuiting gaat niet alleen over meningen, hč - en vvmu sluit de vrijheid om te liegen geenszins buiten. Al is het maar omdat het verschil tussen liegen en (onbewust) onzin spuien nogal moeilijk te bepalen valt, en met leugens waarheden gesproken kunnen worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:09:42 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209895680
quote:
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:11:01 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895704
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:10 schreef Nagelslak het volgende:
Ja, complete bullshit. Net als dat "De winnaar schrijft de geschiedenis"...

Vandaar dat in de VS bijna 150 jaar lang de verliezende kant het narratief van "het ging echt om states' rights, niet om slavernij en de Confederatie was totaal niet racistisch" heeft bepaald (Lost Cause mythe) en men in Duitsland tot ver in de jaren '90 de mythe van de 'Schone Wehrmacht' in stand hield.

Ontopic: Het ontkennen van een dergelijk onderzocht en bewezen genocide als de Holocaust is net als het ontkennen dat de aarde rond is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:12:49 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895731
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:08 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting gaat niet alleen over meningen, hč - en vvmu sluit de vrijheid om te liegen geenszins buiten. Al is het maar omdat het verschil tussen liegen en (onbewust) onzin spuien nogal moeilijk te bepalen valt, en met leugens waarheden gesproken kunnen worden.
De enige reden dat men de Holocaust wil ontkennen ligt dan ook niet aan een zekere mate van academische en historische nieuwsgierigheid en integriteit, het is een bestaand fenomeen om het Nazisme vrij te pleiten, en om de standaard anti-Joodse complotmeuk weer salonfähig te maken.

Holocaustontkenners zijn ook zonder meer en stuk voor stuk antisemieten. Niet verrassend.

De Holocaust mag simpelweg niet plaatsgevonden hebben, want daarmee zouden de Joden weleens als slachtoffer in plaats van eeuwige dader van allerlei verzonnen onheil kunnen worden gezien, en dat schopt de hele antisemitische agenda in de war.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209895742
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
De Armeense genocide, de holodor, het zijn politici die geheel politiek gemotiveerd en zonder er ook maar iets vanaf te weten menen te mogen bepalen wat een historisch feit is met welke juridische kwalficatie. Worden we straks ook verplicht de regeringsversie van het Oekraineconflict te erkennen?

Wat dat beftref is het volgende ook wel komisch:

quote:
Far-right protesters in Ukraine demand Israel apologize for communism

The far-right activists called on Israel and the Jews to assume responsibility specifically for Holodomor, a famine that killed millions of Ukrainians in the 1930s

After Israel’s ambassador to Ukraine condemned the honoring of Nazi collaborators in the former Soviet republic, dozens of people rallied outside the Israeli Embassy in Kyiv demanding that Jews apologize for Soviet oppression.

The far-right activists called on Israel and the Jews to assume responsibility specifically for Holodomor, a famine that killed millions of Ukrainians in the 1930s and is widely believed to have been caused by the government of Joseph Stalin, then the leader of the Soviet Union.

“Israel deliberately spreads anti-Semitism in Ukraine,” one protester, a white supremacist activist named Vladislav Goranin, said during a speech at the rally. He said Jews and Israel must “repent for genocide” on Ukrainians.

The action was in response to Israeli Ambassador Joel Lion’s tweet Saturday in which he condemned a torchlight march in memory of Stepan Bandera, a World War II Ukrainian leader whose troops killed thousands of Jews and who for a time was an ally of Nazi Germany.

Ultranationalists in Ukraine and beyond have often blamed Jews for Holodomor, citing the support of many Jews for communism and the prominent positions of power that some of Jewish origins achieved under its rule in the Soviet Union — even though they were often involved in the persecution of other Jews for their faith, which Eastern Bloc Jews were often discouraged from practicing.

Jewish support for communism increased as forces loyal to the czarist regime perpetrated multiple pogroms against Jews.

https://www.jpost.com/dia(...)for-communism-654711
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209895771
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
De enige reden dat men de Holocaust wil ontkennen ligt dan ook niet aan een zekere mate van academische en historische nieuwsgierigheid en integriteit, het is een bestaand fenomeen om het Nazisme vrij te pleiten, en om de standaard anti-Joodse complotmeuk weer salonfähig te maken.

Holocaustontkenners zijn ook zonder meer en stuk voor stuk antisemieten. Niet verrassend.
Het is helemaal niet aan jou, laat staan aan de staat, om voor alle mensen in te vullen met welke intentie ze de vrijheid willen hebben om (historische) gebeurtenissen te onderzoeken en eventueel te betwijfelen (hetgeen al snel gelezen zal worden als 'bagatalliseren').
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:15:46 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895782
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat dat beftref is het volgens ook wel komisch:
[..]

Zucht...

Vergelijken van Nationaal-Socialisten (politieke groep) met Joden (etnische groep).

Dat je zelf niet inziet hoe debiel die vergelijking is.

Of zijn en waren Duitsers ook per definitie Nazi?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:17:03 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895801
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is helemaal niet aan jou, laat staan aan de staat, om voor alle mensen in te vullen met welke intentie ze de vrijheid willen hebben om (historische) gebeurtenissen te onderzoeken en eventueel te betwijfelen (hetgeen al snel gelezen zal worden als 'bagatalliseren').
Nee, daar hebben we vooral de academische arena voor. En gezien het bronmateriaal is het gewoon ridicuul om te beweren dat een goed gedocumenteerde gebeurtenis als de Holocaust niet plaatsgevonden zou hebben.

Het is een teken van a) absolute domheid en b) antisemitisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:18:35 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895812
quote:

[..]
Ja, zo voorspelbaar weer...

:') :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209895820
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zucht...

Vergelijken van Nationaal-Socialisten (politieke groep) met Joden (etnische groep).

Dat je zelf niet inziet hoe debiel die vergelijking is.

Of zijn en waren Duitsers ook per definitie Nazi?
Ik maak die vergelijking helemaal niet (en ik vind het onzin om alle joden/Israël verantwoordelijk te stellen) maar het is op meerdere manieren een komisch gegeven dat een genocide, waar inderdaad veel joden een hand in hebben gehad, geen bescherming geboden wordt, terwijl extreem-rechts - in het immer geliefde Oekraďne - er een anti-semitisch randje aan weet te geven.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:21:00 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895832
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:19 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik maak die vergelijking helemaal niet (en ik vind het onzin om alle joden/Israël verantwoordelijk te stellen) maar het is op meerdere manieren een komisch gegeven dat een genocide, waar inderdaad veel joden een hand in hebben gehad, geen bescherming geboden wordt, terwijl extreem-rechts - in het immer geliefde Oekraďne - er een anti-semitisch randje aan weet te geven.
Waarin COMMUNISTEN een hand in hebben gehad.

Zet je brein even aan.

Alhoewel, voor antisemieten is dat een beetje de standaard: de Jood IS communist en de communist IS Joods en communisme IS Joods.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209895841
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, daar hebben we vooral de academische arena voor. En gezien het bronmateriaal is het gewoon ridicuul om te beweren dat een goed gedocumenteerde gebeurtenis als de Holocaust niet plaatsgevonden zou hebben.

Het is een teken van a) absolute domheid en b) antisemitisme.
Nee, daar hebben we vvmu voor, waar de academische arena evengoed afhankelijk van is.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:23:12 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895854
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, daar hebben we vvmu voor, waar de academische arena evengoed afhankelijk van is.
Je wil gewoon om ideologische redenen een historische gebeurtenis ontkennen, met als hoofddoel een heel volk te demoniseren.

Mag hoor. Is alleen wat dommig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209895859
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 18:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Met het risico dat dit extreem verkeerd opgevat wordt, maar goed: de Holocaust bagatelliseren of goedpraten is helaas wel degelijk gewoon een mening. Ik vind iemand die dat doet niet goed bij zijn hoofd, laat dat heel duidelijk zijn.

De Holocaust ontkennen vind ik zeer zeker geen mening, daarin geef ik je helemaal gelijk. "Ik vind dat het niet gebeurd is" slaat nergens op, omdat de feiten er liggen. Dus dat gedeelte strafbaar stellen valt wat mij betreft genoeg voor te zeggen. Voor bagatelliseren of goedpraten vind ik dat wat lastiger, hoe verwerpelijk ik het ook vind wanneer iemand dat doet.
Ergens vind ik bagatelliseren eigenlijk erger dan denken dat het nooit gebeurt is.
pi_209895863
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waarin COMMUNISTEN een hand in hebben gehad.

Zet je brein even aan.
Ja to be fair, net thuis en moe, máár de insinuatie dat ze in hun handelen op de eerste plaats communist ipv joods waren, is natuurlijk ook maar een aanname. Jood-zijn is immers ook niet louter een 'etnisch' of raciaal dingetje, hč.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:24:21 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:23 schreef nomina het volgende:

[..]
Ergens vind ik bagatelliseren eigenlijk erger dan denken dat het nooit gebeurt is.
In beide gevallen is een blik werpen op de ruim voor handen zijnde documentatie voldoende om beide 'meningen' onschadelijk te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 14 juli 2023 @ 20:27:56 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209895912
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja to be fair, net thuis en moe, máár de insinuatie dat ze in hun handelen op de eerste plaats communist ipv joods waren, is natuurlijk ook maar een aanname. Jood-zijn is immers ook niet louter een 'etnisch' of raciaal dingetje, hč.
Je weet dat communisme atheďstisch is? Vallen de gelovige Joden al af. Je weet dat het zionisme onder communistische Joden helemaal niet leefde? Druist ook wat in tegen het idee van een stateloze samenleving van boeren en arbeiders, daar past geen Israël in. Je weet dat er verder ook ondernemende Joden waren die niet zo'n zin hadden in een maakbaar Stalinparadijs? Je weet, tenslotte, dat ook bepaalde Rode troepen pogroms op Joden hebben begaan (want uiteraard is 'de Jood' niet alleen communist, hij is tegelijkertijd ook kapitalist, op een of andere magische wijze).

Om over de anti-Joodse maatregelen van een keur aan communistische heilstaten na WO II (Sovjet-Unie onder Stalin, Polen onder Gomulka, Roemenië onder Ceauçescu) maar te zwijgen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209895923
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je wil gewoon om ideologische redenen een historische gebeurtenis ontkennen, met als hoofddoel een heel volk te demoniseren.

Mag hoor. Is alleen wat dommig.
Zei hij al liegend in een poging een ander te demoniseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')