abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209918543
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 15:55 schreef Nober het volgende:
Femke Merel van Kooten: Ik voel geen enkele verwantschap met Sigrid Kaag
[..]

Mevrouw Van Kooten probeert zichzelf op deze vakkundig te positioneren in de aanloop naar de verkiezingen, in de hoop een zeteltje te scoren. Dat zij zich op deze wijze afzet tegen Kaag, komt vooral voort uit politiek opportunisme.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209918576
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 17:21 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]
Het een sluit het ander niet uit, en dat is bij Kaag dan ook het geval.

Hoe ze is omgegaan met grensoverschrijdend gedrag binnen D66 is treurig en het is terecht dat ze daar kritiek voor oogst. Maar dat betekent niet dat zij niet te maken krijgt met felle vrouwenhaat.
pi_209919003
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mevrouw Van Kooten probeert zichzelf op deze vakkundig te positioneren in de aanloop naar de verkiezingen, in de hoop een zeteltje te scoren. Dat zij zich op deze wijze afzet tegen Kaag, komt vooral voort uit politiek opportunisme.
Haalt niet weg dat ze wel dingen opschrijft die kloppen imo.
pi_209919557
twitter

quote:
Goed dat
@Nieuwsuur
rectificeert. Maar de belangrijkste conclusie wordt niet getrokken. Die was: Kaag wordt aangevallen omdat ze een vrouw is. Nee, wat blijkt uit die woordcloud: Kaag wordt vooral aangevallen omdat ze niet Nederland vertegenwoordigt, maar het WEF!
Er klopte dus helemaal niets van het Nieuwsuur item, en ook helemaal niets van al die klakkeloze herhaal items in de media. En dus ook helemaal niets van al die selectieve verontwaardiging over vrouwen en homo's die niet meer de politiek in durven omdat ze homo's of vrouwen zijn.
  zondag 16 juli 2023 @ 18:40:12 #155
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209919605
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 18:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Joh, zo gaat het al de hele tijd op dit forum.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209919771
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 18:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Kritiek op het functioneren van Kaag is valide, maar neem nou dit stuk:

quote:
Krijgt Sigrid Kaag het als vrouw zwaarder te verduren dan een man in dezelfde functie? Ik twijfel en heb als vrouw in de Tweede Kamer nog nooit “vrouwenhaat” ervaren, terwijl ik toch ook niet echt uit de wind heb gestaan. Weleens onbegrip, botte reacties over mijn presentatie of uiterlijk, aanhoudende adoratie én huwelijksaanzoeken. Maar “vrouwenhaat”? Nee.
Allereerst was Van Kooten een kleine speler, zeker in vergelijking met Kaag. De meeste Nederlanders kennen haar niet, hebben geen idee dat ze in de TK zat. Ik was het alweer vergeten en ik ben nota bene een politieke junkie.

En dat niet alle vrouwelijke politici te maken krijgen met bedreigingen, misschien zegt het iets over het type dat zulk gedrag vertoont. Van Kooten was PvdD'er, maar kreeg pas meer bekendheid toen ze zich aansloot bij Henk Krol. 50+ was te onbeduidend om de massa op de kast te jagen, bovendien leunde de partij sterk naar rechts.

Van der Plas en Agema krijgen ook weinig te maken met vrouwenhaat. Misschien komt dat doordat de grootste haters op sociale media uit de electorale hoek van de PVV en BBB komen. Wellicht dat linkse en D66-stemmers minder snel Agema onder vrouwenhaat bedolven. Zou dat kunnen?
  zondag 16 juli 2023 @ 19:15:18 #157
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209920029
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Besturen en politiek bedrijven zijn twee verschillende vaardigheden. Hugo de Clown is bv een waardeloos bestuurder, maar uitstekend politicus.

Het beste zijn natuurlijk topbestuurders op de plekken van Ministers. Maar tegenwoordig telt politiek kunnen bedrijven veel meer.

Kaag is veel meer een bestuurder. Al heeft ze daar ook niet echt in uitgeblonken.
Nou, als ik Google op definitie van politiek krijg ik dit als uitkomst.

quote:
de politiek zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [poliˈtik] 1) bestuur van een land, provincie of stad
Ik denk dat we in de loop der jaren zelf de politiek meer richting het kopje Enterainment hebben geduwd, maar uiteindelijk is het gewoon Staatkunde. Besturen. En ik kan niet anders zeggen dat Kaag dat bijzonder goed heeft gedaan in al haar functies. Geheel terecht kon de poppenkast eromheen haar gestolen worden, maar daarmee verliezen we wel een kundig politicus.
Dit, dus.
pi_209920295
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 19:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nou, als ik Google op definitie van politiek krijg ik dit als uitkomst.
[..]
Ik denk dat we in de loop der jaren zelf de politiek meer richting het kopje Enterainment hebben geduwd, maar uiteindelijk is het gewoon Staatkunde. Besturen. En ik kan niet anders zeggen dat Kaag dat bijzonder goed heeft gedaan in al haar functies. Geheel terecht kon de poppenkast eromheen haar gestolen worden, maar daarmee verliezen we wel een kundig politicus.
Wat heeft Kaag dan eigenlijk gedaan als minister van Financiën?

Daarnaast kun je niet besturen zonder gekozen te worden en mensen kiezen niet op basis van bestuurskunde van de kandidaat. Dit geldt al helemaal voor Kaag, die min of meer campagne voerde op het idee dat ze de anti-Rutte was en niets anders. Die 'poppenkast' hoort er fundamenteel bij. In een democratie, althans.
pi_209920370
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 19:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daarnaast kun je niet besturen zonder gekozen te worden en mensen kiezen niet op basis van bestuurskunde van de kandidaat. Die 'poppenkast' hoort er fundamenteel bij. In een democratie, althans.
Je kunt toch prima besturen zonder gekozen te worden? Genoeg ministers waar geen hond ooit op heeft kunnen stemmen toch?
pi_209920395
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 19:37 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je kunt toch prima besturen zonder gekozen te worden? Genoeg ministers waar geen hond ooit op heeft kunnen stemmen toch?
Ok, goed punt. Je moet natuurlijk nog steeds de partij waar je bij aangesloten bent het kabinet in zien te krijgen. Voor Kaag gold wel wat ik zei.
pi_209920577
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]
Allereerst was Van Kooten een kleine speler, zeker in vergelijking met Kaag. De meeste Nederlanders kennen haar niet, hebben geen idee dat ze in de TK zat. Ik was het alweer vergeten en ik ben nota bene een politieke junkie.

En dat niet alle vrouwelijke politici te maken krijgen met bedreigingen, misschien zegt het iets over het type dat zulk gedrag vertoont. Van Kooten was PvdD'er, maar kreeg pas meer bekendheid toen ze zich aansloot bij Henk Krol. 50+ was te onbeduidend om de massa op de kast te jagen, bovendien leunde de partij sterk naar rechts.

Van der Plas en Agema krijgen ook weinig te maken met vrouwenhaat. Misschien komt dat doordat de grootste haters op sociale media uit de electorale hoek van de PVV en BBB komen. Wellicht dat linkse en D66-stemmers minder snel Agema onder vrouwenhaat bedolven. Zou dat kunnen?
Als je er een beetje naar op zoek gaat krijgt iedere politicus wel gezeik over zich heen op dat open riool wat twitter heet. Je wil het plaatje scheppen dat linkse stemmers liever zijn en dat rechtsere politici daarom minder gezeik of dreigementen over zich heen kijken; maar daar durf ik niet echt in mee te gaan. Linkse stemmers die te ver gaan op social media heb je net zo goed. Het krijgt alleen wat minder media aandacht.

Een Wilders heeft het ook zwaar te verduren, ook juist door de linkse kant. Die dreigementen krijgen alleen minder aandacht (zelfde bij een Rutte, Hugo of weet ik veel wie). Een Wilders/Rutte gebruikt die berichten alleen niet als excuus om af te stappen. Ze worden dan misschien geen heks genoemd, maar krijgen genoeg ander gezeik over zich heen. Maar dat ''heeft hij (in het geval van Wilders) aan zich zelf te danken''. Maar oh wee, als je dat durft te zeggen over Kaag. Dat ze gewoon niet populair is vanwege haar gedrag binnen de politiek. Nee, gezeik op haar functioneren is onmogelijk; laten we vooral het plaatje scheppen dat ze vooral gezeik krijgt omdat ze vrouw is. Ja, Kaag kreeg meer over haar heen dan sommige andere vrouwelijke politici, maar ik zou dat eerder zoeken bij haar karakter binnen de politiek (genoeg voorbeelden genoemd in deze reeks) dan bij haar vagina.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2023 19:52:48 ]
pi_209920830
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 11:47 schreef matspontius het volgende:

[..]
Hugo een uitstekend politicus, jij bent zeker ook een clown?
Hoe denk je anders dat zo’n onkundig persoon twee ministerschappen heeft mogen vervullen?
  zondag 16 juli 2023 @ 20:02:13 #163
16715 Mylene
*schatje*
pi_209920874
quote:

[..]

Strooien met miljarden en toen kreeg ze een snoeihard oordeel van Raad van State.
  zondag 16 juli 2023 @ 20:03:12 #164
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209920893
quote:

[..]
Alles wat ik tot nu toe heb gelezen vrijwel alle taken die bij de taak horen. Geen rariteiten, maar gewoon besturen. De vraag die vaak open blijft: wat heeft ze níet goed gedaan? Mensen komen niet verder dan een hautaine houding of vervelend accent, maar op haar functioneren als minister van BuZa en Financiën alleen maar positiviteit.
Dit, dus.
pi_209920993
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik ken Merel van Kooten niet maar zij zegt precies hoe het is. Of ze zich met dit verhaal wil profileren zal mij een zorg zijn.
pi_209920995
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 15:55 schreef Nober het volgende:
Femke Merel van Kooten: Ik voel geen enkele verwantschap met Sigrid Kaag
[..]

Welkom geluid. Maar nu zal Femke ook wel misogynie worden verweten.
pi_209921033
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Alles wat ik tot nu toe heb gelezen vrijwel alle taken die bij de taak horen. Geen rariteiten, maar gewoon besturen. De vraag die vaak open blijft: wat heeft ze níet goed gedaan? Mensen komen niet verder dan een hautaine houding of vervelend accent, maar op haar functioneren als minister van BuZa en Financiën alleen maar positiviteit.
Ik heb in de reeks genoeg voorbeelden voorbij zien komen.
  zondag 16 juli 2023 @ 20:11:40 #168
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209921058
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb in de reeks genoeg voorbeelden voorbij zien komen.
En wat was dat dan?
Dit, dus.
pi_209921069
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 19:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als je er een beetje naar op zoek gaat krijgt iedere politicus wel gezeik over zich heen op dat open riool wat twitter heet. Je wil het plaatje scheppen dat linkse stemmers liever zijn en dat rechtsere politici daarom minder gezeik of dreigementen over zich heen kijken; maar daar durf ik niet echt in mee te gaan. Linkse stemmers die te ver gaan op social media heb je net zo goed. Het krijgt alleen wat minder media aandacht.

Een Wilders heeft het ook zwaar te verduren, ook juist door de linkse kant. Die dreigementen krijgen alleen minder aandacht (zelfde bij een Rutte, Hugo of weet ik veel wie). Een Wilders/Rutte gebruikt die berichten alleen niet als excuus om af te stappen. Ze worden dan misschien geen heks genoemd, maar krijgen genoeg ander gezeik over zich heen. Maar dat ''heeft hij (in het geval van Wilders) aan zich zelf te danken''. Maar oh wee, als je dat durft te zeggen over Kaag. Dat ze gewoon niet populair is vanwege haar gedrag binnen de politiek. Nee, gezeik op haar functioneren is onmogelijk; laten we vooral het plaatje scheppen dat ze vooral gezeik krijgt omdat ze vrouw is. Ja, Kaag kreeg meer over haar heen dan sommige andere vrouwelijke politici, maar ik zou dat eerder zoeken bij haar karakter binnen de politiek (genoeg voorbeelden genoemd in deze reeks) dan bij haar vagina.
Wilders wordt vooral bedreigd door moslimextremisten. Dat verzin ik niet zelf. De beste man deelt die bedreigingen veelvuldig op Twitter - ik ben uiteraard een trouw volger - en dat betreft uitsluitend intense haat uit islamitische hoek.

Nu geloof ik graag dat Wilders ook vanuit linkse hoek de nodige haat naar z'n hoofd krijgt geslingerd, maar volgens hemzelf komt het toch hoofdzakelijk uit islamitische kringen.

Je hebt ook zat linkse klootzakken en engnekken, maar die zullen hun pijlen niet zo snel op een Van Kooten of Agema richten. Misschien bedienen zij zich ook minder snel van vrouwenhaat, dat durf ik niet hard te stellen. Dat idee heb ik wel. Sowieso is Twitter het domein geworden van wappies en radicaal rechts. De toon onder berichten van Wilders is ook een stuk vriendelijker dan die onder Tweets van Kaag of Hoekstra.

Van der Plas kreeg/krijgt ook te maken met gescheld, intimidatie en bedreigingen. Maar die blijken dan weer veelal uit wappie-hoek te komen, die haar linken aan het WEF en claimen dat ze 'controlled opposition' is.
  zondag 16 juli 2023 @ 20:13:58 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209921100
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]

Logischerwijze zouden deze haters dan ook Agema en Plas moeten haten. Vrouwenhaat is vrouwenhaat, immers.

En politiek opportunisme? In plaats van accepteren dat het grootste deel van Nederland helemaal geen vrouwen haat, (zou ook vreemd zijn, aangezien ze zelf ook meestemmen en beslissen, die vrouwen) maar D66 heeft afgeserveerd omdat men het met de ideeën van die club niet eens is, waarvan Kaag nu eenmaal lijsttrekker was, maar nu het zó spinnen dat dat echt niet met een inhoudelijke afkeur van die ideeën te maken heeft maar met onversneden vrouwenhaat, is uitermate opportuun in het huidige woke klimaat. En uiteraard gaat ook Jetten nu vol op de "mensen-haten-mij-omdat-ik-homo-ben" toer; het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen een afkeer hebben van 's mans ideeën, welnee, er is een afkeer van D66, mannen en vrouwen, omdat het land uitpuilt van vrouwen- en homohaters.

Zijn er vrouwen- en homohaters? Zeker. En aanpakken die neanderthalers. Maar het narratief nu zo framen dat deze afrekening met D66 allemaal een enorme aanval van legio misogyne homofoben is, is buitengewoon goedkoop. Smerig, zelfs. Alsof kritiek op die club per definitie niet inhoudelijk is, maar 'dat er iets onder zit'.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 16-07-2023 20:20:08 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 16 juli 2023 @ 20:17:11 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209921175
Overigens weet D66 donders goed in welke hoek de meeste vrouwen- en homohaat, of, milder gesteld, afkeer van rechten voor vrouwen en homo's zit. Daar heeft die club het echter liever niet teveel over. Raken ze in de war met hun inclusieverhaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209921197
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Een keiharde tik op de vingers van de Raad van State op haar begroting is positiviteit?

Verder vraag ik aan jou wat ze nou eigenlijk heeft gedaan, 'gewoon besturen' is veel te vaag.
pi_209921351
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En wat was dat dan?
Je post al vanaf topic 1 mee en ik heb je zien reageren op voorbeelden die gegeven werden, dus laat ik het anders zeggen: ik heb in de reeks genoeg voorbeelden voorbij zien komen waarin jij je niet kon vinden. Ik ga niet weer meerdere reeksen door spitten om wederom te horen dat je het niet eens bent met de argumenten.
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Logischerwijze zouden deze haters dan ook Agema en Plas moeten haten. Vrouwenhaat is vrouwenhaat, immers.

En politiek opportunisme? In plaats van accepteren dat het grootste deel van Nederland helemaal geen vrouwen haat, maar D66 heeft afgeserveerd omdat men het met de ideeën van die club niet eens is, waarvan Kaag nu eenmaal lijsttrekker was, maar nu het zó spinnen dat dat echt niet met een inhoudelijke afkeur van die ideeën te maken heeft maar met onversneden vrouwenhaat, is uitermate opportuun in het huidige woke klimaat. En uiteraard gaat ook Jetten nu vol op de "mensen-haten-mij-omdat-ik-homo-ben" toer; het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen een afkeer hebben van 's mans ideeën, welnee, er is een afkeer van D66, mannen en vrouwen, omdat het land uitpuilt van vrouwen- en homohaters.

Zijn er vrouwen- en homohaters? Zeker. En aanpakken die neanderthalers. Maar het narratief nu zo framen dat deze afrekening met D66 allemaal een enorme aanval van legio misogyne homofoben is, is buitengewoon goedkoop. Smerig, zelfs. Alsof kritiek op die club per definitie niet inhoudelijk is, maar 'dat er iets onder zit'.
_O_

quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wilders wordt vooral bedreigd door moslimextremisten. Dat verzin ik niet zelf. De beste man deelt die bedreigingen veelvuldig op Twitter - ik ben uiteraard een trouw volger - en dat betreft uitsluitend intense haat uit islamitische hoek.

Nu geloof ik graag dat Wilders ook vanuit linkse hoek de nodige haat naar z'n hoofd krijgt geslingerd, maar volgens hemzelf komt het toch hoofdzakelijk uit islamitische kringen.

Je hebt ook zat linkse klootzakken en engnekken, maar die zullen hun pijlen niet zo snel op een Van Kooten of Agema richten. Misschien bedienen zij zich ook minder snel van vrouwenhaat, dat durf ik niet hard te stellen. Dat idee heb ik wel. Sowieso is Twitter het domein geworden van wappies en radicaal rechts. De toon onder berichten van Wilders is ook een stuk vriendelijker dan die onder Tweets van Kaag of Hoekstra.

Van der Plas kreeg/krijgt ook te maken met gescheld, intimidatie en bedreigingen. Maar die blijken dan weer veelal uit wappie-hoek te komen, die haar linken aan het WEF en claimen dat ze 'controlled opposition' is.
Wilders is inderdaad ook niet populair binnen islamitische kringen. Maar ik denk dat je onderschat hoeveel mensen het normaal zijn gaan vinden om denigrerend of dreigend richting een Wilders te praten. In de media is het doodnormaal om Baudet of Wilders keer op keer neer te zetten als wappies. Het wordt juist gestimuleerd om daarin mee te gaan en er werd dan ook heel wijs niet onderzocht hoeveel dreigementen een Wilders over zichzelf heen krijgt in vergelijking met Kaag; want die conclusie had niet geholpen bij het frame wat ze wilden maken. Zelfs in de kamer word er heel anders gereageerd als een Kaag richting Wilders te keer gaat dan wanneer het andersom gebeurd. Dan loopt de hele kamer hypocriet de zaal uit. Maar een Kaag kan zeggen wat ze wil, want ja, politieke correcte partij en als ze toch commentaar krijgt dan komt dat omdat ze een vrouw is :') Lekker makkelijk scoren in deze woke tijd.

Twitter is net zo goed het domein van extreem links. Alle partijen zijn goed vertegenwoordigt hoor; het een gebeurd alleen wat subtieler dan het ander. Of het een krijgt net even wat meer aandacht.

Wil wel duidelijk hebben (al heb ik het vaak genoeg getypt) dat er sowieso geen excuus is om te gaan dreigen op twitter. Dat verdiend geen enkele politici. Maar ik vind het wel heel naïef om het plaatje te schetsen dat links zo lief is, en dat rechts helemaal los gaat op twitter. Merendeel van de mensen zit ergens tussenin; en die komen gewoon met prima argumenten waarom ze een politiek figuur niet mogen. Maar het plaatje moet geschetst worden dat Kaag het zoveel zwaarder heeft en nu stopt omdat ze een vrouw is; om de andere argumenten maar te kunnen negeren; want ja, dat is niet gunstig voor een Kaag of D66.
  zondag 16 juli 2023 @ 20:29:28 #174
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209921377
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een keiharde tik op de vingers van de Raad van State op haar begroting is positiviteit?

Verder vraag ik aan jou wat ze nou eigenlijk heeft gedaan, 'gewoon besturen' is veel te vaag.
De RVS gaf aan dat het zich zorgen maakte over de risico’s die het kabinet heeft genomen. Dat vind ik niet schokkend, maar politieke keuzes. Overigens kun je achteraf stellen dat het allemaal ook prima te verantwoorden viel. Er werd gewoon beleid gevoerd.

Waar zijn de schandalen die aantonen dat de vrouw slecht was in haar vak?
Dit, dus.
pi_209922203
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De RVS gaf aan dat het zich zorgen maakte over de risico’s die het kabinet heeft genomen. Dat vind ik niet schokkend, maar politieke keuzes. Overigens kun je achteraf stellen dat het allemaal ook prima te verantwoorden viel. Er werd gewoon beleid gevoerd.

Er worden niet alleen grote risico's genomen, waarbij weinig ruimte is om bij te sturen als het misgaat, de RvS had ook kritiek omdat de Voorjaarsnota gewoon ondermaats was en niet voldeed aan de regels die we met z'n allen hebben afgesproken.

Kaag is misschien wel de slechtste minister van Financiën die we ooit gehad hebben. Ze heeft er geen verstand van en ook geen affiniteit mee.

Als er een debat is over de inflatie, dan gaat madam liever naar Maastricht een of andere gewichtige lezing houden over de toekomst van Europa dan dat ze verantwoording in de kamer aflegt.

RvS: “De Voorjaarsnota voldoet slechts gedeeltelijk aan de Europese en nationale begrotingsregels. De Voorjaarsnota bevat een groot aantal wijzigingen die maar beperkt inzichtelijk en te doorgronden zijn. Zo ontbreekt een totaaloverzicht van de zogenoemde dekkingsopgave, de extra uitgaven en de bezuinigingen.”

Raad van State kraakt financieel beleid kabinet: Rutte zadelt opvolgers op met ongedekte rekeningen

‘Rommelig en ondoorzichtig’: belangrijkste adviseur kabinet niet te spreken over Voorjaarsnota

Sigrid Kaag verlaat het Binnenhof; haar glans vertrok al eerder
  zondag 16 juli 2023 @ 21:50:45 #176
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_209922831
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 19:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe denk je anders dat zo’n onkundig persoon twee ministerschappen heeft mogen vervullen?
De politiek de laatste jaren wel gevolgd?
"Hoka Hey!"
pi_209922844
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 18:36 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
[..]

Ik had ook het idee dat men haar werk voor de WEF erg afkeurde. Want Kaag en zo wil The Great Reset! Met als doel om van de hardwerkende burger geld af te troggelen! En rechten te ontnemen zodat er uiteindelijk 1 wereldorde ontstaat!

Dat ze vrouw is zorgt ongetwijfeld voor nog een laag vuiligheid.

Het laat voor mij vooral zien dat democratie eigenlijk niet meer mogelijk is. Je verdient niks, je wordt al gauw bedreigd en social media zorgen voor continue infowars en beïnvloeding van beleid. Op naar andere staatsvormen.
pi_209922978
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En politiek opportunisme? In plaats van accepteren dat het grootste deel van Nederland helemaal geen vrouwen haat, (zou ook vreemd zijn, aangezien ze zelf ook meestemmen en beslissen, die vrouwen) maar D66 heeft afgeserveerd omdat men het met de ideeën van die club niet eens is, waarvan Kaag nu eenmaal lijsttrekker was, maar nu het zó spinnen dat dat echt niet met een inhoudelijke afkeur van die ideeën te maken heeft maar met onversneden vrouwenhaat, is uitermate opportuun in het huidige woke klimaat. En uiteraard gaat ook Jetten nu vol op de "mensen-haten-mij-omdat-ik-homo-ben" toer; het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen een afkeer hebben van 's mans ideeën, welnee, er is een afkeer van D66, mannen en vrouwen, omdat het land uitpuilt van vrouwen- en homohaters.

Wanneer wordt gesproken over vrouwenhaat, betekent dat niet dat die enkel wordt geuit door figuren die een chronische, ernstige afkeer hebben van vrouwen.

Iedereen heeft een moeder, zus of vriendin. Figuren die consequent alle vrouwen haten lijken mij vrij zeldzaam, tenzij het gaat om psychopaten die zich laten ontwikkelen tot seriemoordenaars.

Vrouwenhaat is vooral een vorm van schelden en haat. Wanneer een vrouw die de hater niet moet - in dit geval dus Kaag - dingen doet die hem niet zint, komt die haat bovendrijven en worden vrouwonvriendelijke beledigingen van stal gehaald. En ja, ook dat is vrouwenhaat.

Verder lijkt mij niets mis met het inhoudelijk bekritiseren van Kaag - of andere politici - maar zij wordt dus overspoeld door een golf van haat. Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het nodig om dat af te keuren en mij daar over uit te spreken.
pi_209923044
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je post al vanaf topic 1 mee en ik heb je zien reageren op voorbeelden die gegeven werden, dus laat ik het anders zeggen: ik heb in de reeks genoeg voorbeelden voorbij zien komen waarin jij je niet kon vinden. Ik ga niet weer meerdere reeksen door spitten om wederom te horen dat je het niet eens bent met de argumenten.
[..]
_O_
[..]
Wilders is inderdaad ook niet populair binnen islamitische kringen. Maar ik denk dat je onderschat hoeveel mensen het normaal zijn gaan vinden om denigrerend of dreigend richting een Wilders te praten. In de media is het doodnormaal om Baudet of Wilders keer op keer neer te zetten als wappies. Het wordt juist gestimuleerd om daarin mee te gaan en er werd dan ook heel wijs niet onderzocht hoeveel dreigementen een Wilders over zichzelf heen krijgt in vergelijking met Kaag; want die conclusie had niet geholpen bij het frame wat ze wilden maken. Zelfs in de kamer word er heel anders gereageerd als een Kaag richting Wilders te keer gaat dan wanneer het andersom gebeurd. Dan loopt de hele kamer hypocriet de zaal uit. Maar een Kaag kan zeggen wat ze wil, want ja, politieke correcte partij en als ze toch commentaar krijgt dan komt dat omdat ze een vrouw is :') Lekker makkelijk scoren in deze woke tijd.

Twitter is net zo goed het domein van extreem links. Alle partijen zijn goed vertegenwoordigt hoor; het een gebeurd alleen wat subtieler dan het ander. Of het een krijgt net even wat meer aandacht.

Wil wel duidelijk hebben (al heb ik het vaak genoeg getypt) dat er sowieso geen excuus is om te gaan dreigen op twitter. Dat verdiend geen enkele politici. Maar ik vind het wel heel naïef om het plaatje te schetsen dat links zo lief is, en dat rechts helemaal los gaat op twitter. Merendeel van de mensen zit ergens tussenin; en die komen gewoon met prima argumenten waarom ze een politiek figuur niet mogen. Maar het plaatje moet geschetst worden dat Kaag het zoveel zwaarder heeft en nu stopt omdat ze een vrouw is; om de andere argumenten maar te kunnen negeren; want ja, dat is niet gunstig voor een Kaag of D66.
Er zit een groot verschil tussen de toon van Wilders en die van Kaag. Nogal vreemd om die gelijk te stellen, zoals jij doet.

En nogmaals, er is niets mis met inhoudelijke kritiek. Het probleem is alleen dat die schaars is, of op z'n minst raakt ondergesneeuwd door de enorme bergen haat waar Kaag mee wordt geconfronteerd.
  zondag 16 juli 2023 @ 22:20:05 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209923275
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 22:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wanneer wordt gesproken over vrouwenhaat, betekent dat niet dat die enkel wordt geuit door figuren die een chronische, ernstige afkeer hebben van vrouwen.

Iedereen heeft een moeder, zus of vriendin. Figuren die consequent alle vrouwen haten lijken mij vrij zeldzaam, tenzij het gaat om psychopaten die zich laten ontwikkelen tot seriemoordenaars.

Vrouwenhaat is vooral een vorm van schelden en haat. Wanneer een vrouw die de hater niet moet - in dit geval dus Kaag - dingen doet die hem niet zint, komt die haat bovendrijven en worden vrouwonvriendelijke beledigingen van stal gehaald. En ja, ook dat is vrouwenhaat.

Verder lijkt mij niets mis met het inhoudelijk bekritiseren van Kaag - of andere politici - maar zij wordt dus overspoeld door een golf van haat. Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het nodig om dat af te keuren en mij daar over uit te spreken.
nee... echt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 16 juli 2023 @ 22:42:25 #181
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209923556
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:18 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Er worden niet alleen grote risico's genomen, waarbij weinig ruimte is om bij te sturen als het misgaat, de RvS had ook kritiek omdat de Voorjaarsnota gewoon ondermaats was en niet voldeed aan de regels die we met z'n allen hebben afgesproken.

Kaag is misschien wel de slechtste minister van Financiën die we ooit gehad hebben. Ze heeft er geen verstand van en ook geen affiniteit mee.

Als er een debat is over de inflatie, dan gaat madam liever naar Maastricht een of andere gewichtige lezing houden over de toekomst van Europa dan dat ze verantwoording in de kamer aflegt.

RvS: “De Voorjaarsnota voldoet slechts gedeeltelijk aan de Europese en nationale begrotingsregels. De Voorjaarsnota bevat een groot aantal wijzigingen die maar beperkt inzichtelijk en te doorgronden zijn. Zo ontbreekt een totaaloverzicht van de zogenoemde dekkingsopgave, de extra uitgaven en de bezuinigingen.”

Raad van State kraakt financieel beleid kabinet: Rutte zadelt opvolgers op met ongedekte rekeningen

‘Rommelig en ondoorzichtig’: belangrijkste adviseur kabinet niet te spreken over Voorjaarsnota

Sigrid Kaag verlaat het Binnenhof; haar glans vertrok al eerder
Een kritische RVS. Prima. Waar zijn de schandalen waaruit blijkt dat ze er niks van kon?
Dit, dus.
pi_209924031
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:50 schreef matspontius het volgende:

[..]
De politiek de laatste jaren wel gevolgd?
Ja.

Ga je nog iets inhoudelijks zeggen? Want ik ben wel benieuwd of je echt Hugo een slecht politicus vindt, of dat je gewoon niet begrijpt wat ik bedoel.
pi_209924075
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn veel meer vrouwelijke politici die er last van hebben.

https://www.groene.nl/artikel/misogynie-als-politiek-wapen
Vrouwen zoals Kaag kruipen graag in de slachtofferrol wanneer ze zelf falen. Dan kunnen ze de zogenaamde vrouwenhaat de schuld geven. In plaats van het bij henzelf te zoeken. Het feit alleen dat Kaag zich zo lelijk opstelt. Dat moet iedere kiezer als een waarschuwing zien.

Waarom heb ik geen afkeer voor een Renske Leijten maar wel voor Sigrid Kaag. Vrouwenhaat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Gunnter op 16-07-2023 23:59:27 ]
pi_209924383
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wie heeft het over schandalen? Jij zegt dat ze het goed heeft gedaan maar kunt ook nu weer niet uitleggen wat er dan zo goed gegaan is.
pi_209924551
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
maar zij wordt dus overspoeld door een golf van haat.
Mja haha.

Anders kijk je eens wat minder amateuristische NOS pulp zoals Nieuwsuur, die onlangs maar weer eens een ongekend staaltje aan valselijk geprojecteerde '''fake news'' in de vorm van een zogenaamde ''wordcloud'' aan de gewone en simpele burger probeerde te slijten.

*''zielug lach'' en ''kots'' emoticon tegelijkertijd*
  maandag 17 juli 2023 @ 08:01:07 #186
16715 Mylene
*schatje*
pi_209925283
quote:
Weener probeerde in deze roerige periode contact te leggen met Sigrid Kaag, om haar verhaal te doen over de gebeurtenis in hun partij. „Ik heb haar twee keer gebeld en één keer geappt”, vertelt Weener. Maar veel veranderde er toen niet. „Kaag wist ervan maar deed niets.”
Nieuwsuur komt terug op de uitzending.

quote:
We hadden daarvan een wordcloud willen maken, op basis van de onderliggende data (van de 1000 geanalyseerde tweets) dus. Waarbij bepaalde voorkomende termen groter in beeld zouden komen te staan dan anderen. Dat hebben we echter niet op basis van de data gedaan, maar op basis van leesbaarheid. Achterafgezien was de keuze voor deze vorm niet de juiste.
bron
pi_209925323
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 08:01 schreef Mylene het volgende:

[..]
Nieuwsuur komt terug op de uitzending.
[..]
bron
Zou dat een boete worden, of is dat alleen voorbehouden aan ON?
  maandag 17 juli 2023 @ 08:47:34 #188
16715 Mylene
*schatje*
pi_209925535
twitter

twitter
  maandag 17 juli 2023 @ 09:04:14 #189
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_209925664
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2023 19:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Een Wilders heeft het ook zwaar te verduren, ook juist door de linkse kant. Die dreigementen krijgen alleen minder aandacht (zelfde bij een Rutte, Hugo of weet ik veel wie). Een Wilders/Rutte gebruikt die berichten alleen niet als excuus om af te stappen.
[..]
Klopt, Wilders gebruikt de berichten nu al zo'n 10 jaar om aan te blijven en vanaf de zijlijn zo nu en dan wat opruiende taal de ether in te slingeren. Zijn enige functie was die van een electoraal piketpaaltje voor de VVD.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  maandag 17 juli 2023 @ 09:55:46 #190
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209926077
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 00:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wie heeft het over schandalen? Jij zegt dat ze het goed heeft gedaan maar kunt ook nu weer niet uitleggen wat er dan zo goed gegaan is.
Wat ik eerder ook al heb uitgelegd: Kaag heeft met de coalitiepartners een regeerakkoord opgesteld en haar taken volgens afspraak uitgevoerd. Haar departement heeft in de regeerperiode 1 keer van de RVS te horen gekregen dat ze te veel risico nam.
Dan kan er geen discussie zijn over haar functioneren. De vrouw heeft letterlijk uitgevoerd wat ze vooraf heeft toegezegd uit te kunnen voeren.
Dit, dus.
pi_209926118
quote:
4s.gif Op maandag 17 juli 2023 01:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Mja haha.

Anders kijk je eens wat minder amateuristische NOS pulp zoals Nieuwsuur, die onlangs maar weer eens een ongekend staaltje aan valselijk geprojecteerde '''fake news'' in de vorm van een zogenaamde ''wordcloud'' aan de gewone en simpele burger probeerde te slijten.

*''zielug lach'' en ''kots'' emoticon tegelijkertijd*
Heb ik geen wordcloud voor nodig, beste jongen. Kijk zelf eens onder de tweets van Kaag en zie wat voor enorme bergen bagger over haar heen worden gestort.

Die wordcloud is natuurlijk een enorme blunder, maar dat betekent niet dat de strekking van het verhaal onzin is. Of nou een goedbedoelde gelukswens is of een beleidsmededeling, het is een enorme berg ellende die zich onder de tweets van Kaag ophoopt.
pi_209926178
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Heb ik geen wordcloud voor nodig, beste jongen. Kijk zelf eens onder de tweets van Kaag en zie wat voor enorme bergen bagger over haar heen worden gestort.

Die wordcloud is natuurlijk een enorme blunder, maar dat betekent niet dat de strekking van het verhaal onzin is. Of nou een goedbedoelde gelukswens is of een beleidsmededeling, het is een enorme berg ellende die zich onder de tweets van Kaag ophoopt.
En wijst dat op misogynie, of op het algehele beeld van open riool?
pi_209926228
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat het een combinatie is.

Zag in dit topic al dat vrouwenhaat van de hand wordt gewezen, omdat de meeste 'Kaag-haters' gewoon een moeder en een vrouw hebben op wie ze heel erg dol zijn. Misschien zijn ze zelfs wel fan van Caroline van der Plas. Dat zijn dan toch geen vrouwenhaters?

Maar je kunt natuurlijk ook vrouwenhaat uiten, zonder direct een hekel te hebben aan alle vrouwen.
pi_209926332
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is wel een teken dat vrouwen op hoge posten veel kritischer bekeken worden dan mannen op hoge posten. Een ander teken daarvoor is toch de roep voor meer mannen voor de klassen?
pi_209926586
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zag in dit topic al dat vrouwenhaat van de hand wordt gewezen, omdat de meeste 'Kaag-haters' gewoon een moeder en een vrouw hebben op wie ze heel erg dol zijn. Misschien zijn ze zelfs wel fan van Caroline van der Plas. Dat zijn dan toch geen vrouwenhaters?

Maar je kunt natuurlijk ook vrouwenhaat uiten, zonder direct een hekel te hebben aan alle vrouwen.
En nog vaker gaat het gewoon om mensen die Kaag niet mogen vanwege haar gedrag en acties binnen de politiek. Of vanwege haar uitstraling. Net zoals er ook mensen zijn die niet dol zijn op Rutte en hem daarop aanvallen. Die stapt alleen niet op met als excuus dat hij commentaar krijgt. Want ja, ook hij krijgt dreigementen of scheldwoorden te verwerken op Twitter. Twitter in het algemeen is gewoon een open riool waar mensen relatief makkelijk hun frustratie kunnen uiten.
pi_209926593
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is wel een teken dat vrouwen op hoge posten veel kritischer bekeken worden dan mannen op hoge posten. Een ander teken daarvoor is toch de roep voor meer mannen voor de klassen?
Die link snap ik even niet. Omdat mensen graag meer mannen in het onderwijs willen zien… betekent dat meteen dat vrouwen kritischer bekeken worden?..
pi_209926757
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die link snap ik even niet. Omdat mensen graag meer mannen in het onderwijs willen zien… betekent dat meteen dat vrouwen kritischer bekeken worden?..
Ik zie dat als een van de tekens dat vrouwen op hoge posten kritischer bekeken worden. Hoop dat meer mensen datzelfde vinden.
Uitleggen kan ik dat gevoel niet.
pi_209927231
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch denk ik wel dat misogynie juist ziet op vrouwen en niet op specifieke vrouwen. Ik denk dat zoiets ook vaak gemakkelijk wordt geconstateerd. Hetzelfde zie je met Sylvana Simons. Bij haar is het dan omdat ze een Zwarte vrouw is. Maar iemand die loopt te kankeren op Rutte zal nooit een mannenhater zijn.

Ik denk ook echt dat het wel meevalt met misogynie in Nederland. Natuurlijk is het er. Maar dat Kaag uitgekotst wordt ligt in overwegende mate toch echt aan haar standpunten, in combinatie met haar presentatie en natuurlijk ook dat ze een 'hoge boom' is.
pi_209927264
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat vrouwen op hoge posten kritischer worden bekeken dan mannen betwijfel ik.

Ik heb je nu al meermaals iets zien zeggen over meer mannen voor de klassen, maar ik heb echt geen enkel idee wat je daarmee bedoelt. Lijkt mij ook heel erg irrelevant in deze discussie.
  maandag 17 juli 2023 @ 12:35:18 #200
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209927840
Wordclouds als bron :D _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')