Ik dacht dat haar prestaties (bv. op financiën) ook wel meespeelden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is inderdaad lariekoek. Lachwekkend en treurig tegelijk dat hare majesteit Kaag een stukje dramatiek opvoert en alle schapen dat voor zoete koek slikken. Het heeft helemaal niets met vrouwenhaat te maken dat men kritisch is op Kaag, het is haar persoonlijkheid.
Dit soort berichten laat zien waarom wetenschap zo hard nodig is. In onder andere het proces van peer review laat je vakgenoten kritisch naar je analyse kijken en maak je indien nodig aanpassingen. Dat proces is niet perfect, maar wel veel beter dan wat de media ervan bakken. En ook dit twitteronderzoek is niet bepaald transparant.quote:
Want als het om BBB gaat, dan mag je een politicus wel een 'debiel' noemen?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:17 schreef laforest het volgende:
Men zal Kaag na de verkiezingen nog wel gaan missen mocht er een of andere debiel van de BBB haar functie overnemen
Kaag wordt constant voor van alles uitgemaakt, dus nu niet eens gaan lopen janken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Want als het om BBB gaat, dan mag je een politicus wel een 'debiel' noemen?
Vrouwenhaat, kaag en mede daarom weggegaan?quote:
Dat anderen het doen, maakt het niet oké dat jij het doet.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:22 schreef laforest het volgende:
[..]
Kaag wordt constant voor van alles uitgemaakt, dus nu niet eens gaan lopen janken.
Zeker als je bepaalde zaken naar je toe wil rekenen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 22:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het uitleggen/duiden van cijfertjes is een vak apart.
Weglaten of meenemen is de sleutel.
Ik vrees dat het nog erger is, dat we niet te maken hebben met een cultuur van vrouwenhaat maar van rechtsemannenhaat. Het misogynieverwijt staat mogelijk haaks op de werkelijkheid, als het klopt wat ik destilleer uit het De Groene-artikel. War is peace, freedom is slavery, dat idee. En intussen wordt zulk onderzoek naar misogynie bekroond door onze instituten.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrouwenhaat, kaag en mede daarom weggegaan?
Die spinkar van d66 blijft draaien he? Alles om maar niet te hoeven zeggen dat ze eigenlijk gewoon gefaald heeft. Niet omdat ze vrouw is, maar omdat ze arrogant is en er alleen voor haar eigen zat. De kaaghaat heeft niks met vrouw te maken. Maar alles met haar opstelling, manier van communicatie en handelen.
De rest is aangemaakte bullshit.
Wat een hypocriete l@l ben jij zegquote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:22 schreef laforest het volgende:
[..]
Kaag wordt constant voor van alles uitgemaakt, dus nu niet eens gaan lopen janken.
Typisch weer een gemaakt media dingetje. Ik merk ook weinig vrouwenhaat in ee samenleving. Sommige vrouwen worden gehaat ja, sommige mannen ook. Niet specifiek omdat ze een vagina hebben...quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vrees dat het nog erger is, dat we niet te maken hebben met een cultuur van vrouwenhaat maar van rechtsemannenhaat. Het misogynieverwijt staat mogelijk haaks op de werkelijkheid, als het klopt wat ik destilleer uit het De Groene-artikel. War is peace, freedom is slavery, dat idee. En intussen wordt zulk onderzoek naar misogynie bekroond door onze instituten.
Ik zit hier als vrouw totaal niet op te wachten.
Maar jij kunt er met je indruk naast zitten, net zoals ik er met mijn indruk naast kan zitten. Juist daar heb je onderzoek voor; anekdotisch bewijs is niet overtuigend. Dan moet je er wel vanuit kunnen gaan dat zulk onderzoek zuiver plaatsvindt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Typisch weer een gemaakt media dingetje. Ik merk ook weinig vrouwenhaat in ee samenleving. Sommige vrouwen worden gehaat ja, sommige mannen ook. Niet specifiek omdat ze een vagina hebben...
Al het onderzoek is tegenwoordig in beginsel gecorrumpeerd…quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar jij kunt er met je indruk naast zitten, net zoals ik er met mijn indruk naast kan zitten. Juist daar heb je onderzoek voor; anekdotisch bewijs is niet overtuigend. Dan moet je er wel vanuit kunnen gaan dat zulk onderzoek zuiver plaatsvindt.
Ja klopt..een combinatie van wat ik schreef en de inhoud. Zoals Viv al schreef in een ander topic: als je een documentaire laat maken over jezelf, ben je wel behoorlijk vol van jezelf. Het kan best dat Kaag achter de schermen of voorheen als diplomaat veel heeft bereikt, of dat zij in het echt een vreselijk lief mens is (je weet het niet), maar op basis van wat zij heeft laten zien vind ik haar verschrikkelijk. Net als de rest van die elitaire bubbel waar zij in zit.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 00:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik dacht dat haar prestaties (bv. op financiën) ook wel meespeelden.
Dat is onzin. Wetenschap is de beste vorm van kennis die we hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al het onderzoek is tegenwoordig in beginsel gecorrumpeerd…
Je bedoelt die functie die ze uiteindelijk nooit gekregen heeft?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:17 schreef laforest het volgende:
Men zal Kaag na de verkiezingen nog wel gaan missen mocht er een of andere debiel van de BBB haar functie overnemen
Minister van Financiën...quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je bedoelt die functie die ze uiteindelijk nooit gekregen heeft?
Ik geloof best dat er vrouwenhaat plaatsvind in de samenleving; van die figuren heb je helaas. Maar tegelijkertijd heb je ook mensen die dan juist weer haten op (rechtse) blanke mannen; maar daar hoor je dan weer veel minder over; want ja, dat is in deze tijd geen minority). Ik denk niet dat die mannen het zwaarder hebben dan vrouwen, maar ik geloof ook niet dat vrouwen het nou zoveel zwaarder hebben qua haat die ze krijgen puur omdat ze vrouw zijn. Als ik enorm arrogant zou zijn; hypocriet zou zijn en fouten zou maken in mijn baan en daardoor gezeik over me heen krijg ga ik ook niet roepen dat het homo haat is, of mannen haat (en helaas gebeurd dat dus wel regelmatig in onze samenleving) puur omdat er enkele mensen zijn die het daarop gooien; terwijl de grote meerderheid valt over mijn gedrag. Nee, dan heb ik het gewoon te danken aan mijn eigen gedrag. Dan verdien ik alsnog geen dreigementen natuurlijk, maar dreigementen staan voor mij sowieso los van normale dislike/haat voor iemand.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Typisch weer een gemaakt media dingetje. Ik merk ook weinig vrouwenhaat in ee samenleving. Sommige vrouwen worden gehaat ja, sommige mannen ook. Niet specifiek omdat ze een vagina hebben...
Vrouwen op hoge posten worden door veel mannen kritischer bekeken dan mannen op hoge posten.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vrees dat het nog erger is, dat we niet te maken hebben met een cultuur van vrouwenhaat maar van rechtsemannenhaat. Het misogynieverwijt staat mogelijk haaks op de werkelijkheid, als het klopt wat ik destilleer uit het De Groene-artikel. War is peace, freedom is slavery, dat idee. En intussen wordt zulk onderzoek naar misogynie bekroond door onze instituten.
Ik zit hier als vrouw totaal niet op te wachten.
Wat uit het De Groene-artikel naar voren komt, is dat de aandacht vooral uitgaat naar rechtse mannen. Het heeft er alle schijn van dat juist zij kritischer worden bekeken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Vrouwen op hoge posten worden door veel mannen kritischer bekeken dan mannen op hoge posten.
Waar kan ik dat De Groene-artikel vinden?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat uit het De Groene-artikel naar voren komt, is dat de aandacht vooral uitgaat naar rechtse mannen. Het heeft er alle schijn van dat juist zij kritischer worden bekeken.
Zou het? Heb je wel eens gekeken naar Von der Leyen? Even in het verleden duiken en je ziet dat zo iemand normaliter niet op die plek hoort wegen onkunde en gebrek aan integriteit.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Vrouwen op hoge posten worden door veel mannen kritischer bekeken dan mannen op hoge posten.
Maar daarvan is al besloten dat haat jegens blanken geen racisme kan zijn en haat jegens mannen geen seksisme, want als je geen slachtoffer bent (en dat kan kennelijk niet als je een blanke man bent, zelfs homoseksueel zijn is al niet meer voldoende voor de slachtofferrol), dan heb je geen recht van spreken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:42 schreef Akathisia het volgende:
Haat en discriminatie jegens blanken mannen is niet alleen genormaliseerd maar zelfs geïnstitutionaliseerd, en juist op de plekken waar onderzoek hiernaar op gedegen wijze zou gedaan kunnen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |