abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209968926
Ik denk dat BBB leuk was als protest stem, ze zullen straks ook vast een paar zetels pakken maar daar zal het wel bij blijven.

Nu Timmermans de enige kandidaat voor PvdA/GL zie ik die partij nog wel de grootste worden.
Europese ervaring, groene koers, sociaal/sterk voor "de arbeiders" en een echt andere koers dan de laatste jaren.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:36:14 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968944
BBB heeft het geluk dat hun provinciale verkiezing nog zo kort geleden is dat er nog maar weinig echt grote schandalen aan ze kleven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_209969107
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik denk dat BBB leuk was als protest stem, ze zullen straks ook vast een paar zetels pakken maar daar zal het wel bij blijven.

Nu Timmermans de enige kandidaat voor PvdA/GL zie ik die partij nog wel de grootste worden.
Europese ervaring, groene koers, sociaal/sterk voor "de arbeiders" en een echt andere koers dan de laatste jaren.
Ik gok idd dat BBB rond de 15 zetels gaat scoren. Natuurlijk een geweldige prestatie, maar dan zit je niet in de buurt van de scores in de provincies. Zeker nu Rutte weg is zie ik minder VVDers overstappen naar BBB.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2023 14:51:02 ]
pi_209969156
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik gok idd dat BBB rond de 15 zetels gaat scoren. Natuurlijk een geweldige prestatie, maar dan zit je niet in de buurt van de scores in de provincies. Zeker nu Rutte weg is zie ik minder VVDers overstappen naar BBB.
En een hogere opkomst bij landelijke verkiezingen is verwacht ik ook niet in het voordeel van de BBB.
pi_209969166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef Slayage het volgende:
Als Omtzigt een partij opricht zou hij de grootste kunnen worden.
Dan ben je helemaal ver van huis.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 juli 2023 @ 15:15:54 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_209969372
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En een hogere opkomst bij landelijke verkiezingen is verwacht ik ook niet in het voordeel van de BBB.
was de opkomst in de provincie niet ook juist hoger dan de afgelopen jaren?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_209969373
November is nog ver. Er gaan nog mensen fouten maken, er gaan nog troefkaarten uitgespeeld worden. Vraag eens aan Wopke of Roemer hoe snel dat kan gaan.
zie email 27 oktober
pi_209969391
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zolang Dilan geen flater slaat in de champagne, zou ze in staat moeten zijn om de VVD-kiezer te behouden en met haar rechtse profiel stemmers van BBB, JA21 en PVV weg te trekken. Zeker als het Zwaard van Frans boven het Torentje hangt.

Zo het er nu uitziet, wordt het een tweestrijd tussen Dilan en Frans.
pi_209969407
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zolang Dilan geen flater slaat in de champagne, zou ze in staat moeten zijn om de VVD-kiezer te behouden en met haar rechtse profiel stemmers van BBB, JA21 en PVV weg te trekken. Zo het er nu uitziet, wordt het een tweestrijd tussen Dilan en Frans.
Weet ik niet. Die nonchalante Rutte-stem gaat Dilan echt niet zomaar overnemen, mensen stemden niet op de VVD maar op Rutte. Daarnaast kan en gaat er nog genoeg gebeuren. November is nog ver.
zie email 27 oktober
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:06:18 #235
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_209969920
Nu GL/PvdA met Timmermans komt, kan dat nog wel eens een partij met aardig wat zetels worden.

Mensen die dat niet zien zitten, zullen denk ik ipv op allerlei verschillende partijtjes, strategisch VVD gaan stemmen als tegengeluid.

Krijg je dan niet weer net als jaren terug dat die 2 partijen in een tweestrijd heel veel zetels pakken en met elkaar opgescheept zitten?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_209970135
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nu GL/PvdA met Timmermans komt, kan dat nog wel eens een partij met aardig wat zetels worden.

Mensen die dat niet zien zitten, zullen denk ik ipv op allerlei verschillende partijtjes, strategisch VVD gaan stemmen als tegengeluid.

Krijg je dan niet weer net als jaren terug dat die 2 partijen in een tweestrijd heel veel zetels pakken en met elkaar opgescheept zitten?
Het is mogelijk zeker met de versplintering die we nu hebben. Hoezeer die twee partijen dan mischien geen zin hebben in elkaar, ze zullen vast en zeker nog minder zin hebben in coalities met 6 partijen oid.
pi_209970181
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet ik niet. Die nonchalante Rutte-stem gaat Dilan echt niet zomaar overnemen, mensen stemden niet op de VVD maar op Rutte. Daarnaast kan en gaat er nog genoeg gebeuren. November is nog ver.
Ik denk dat de meeste kiezers liever een biertje drinken met Caroline dan met Dilan, maar Caroline is niet echt premiersmateriaal. Ik zou haar niet zo snel naar staatsbanketten sturen, daar is Dilan geschikter voor.
pi_209970256
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste kiezers liever een biertje drinken met Caroline dan met Dilan, maar Caroline is niet echt premiersmateriaal. Ik zou haar niet zo snel naar staatsbanketten sturen, daar is Dilan geschikter voor.
Caroline stelde zelf dan ook voor dat de minister van BuZa zulke aangelegenheden moest doen :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_209970281
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Caroline stelde zelf dan ook voor dat de minister van BuZa zulke aangelegenheden moest doen :')
Dat gaat in de huidige tijd natuurlijk niet werken. :+
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:09:25 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209970564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat gaat in de huidige tijd natuurlijk niet werken. :+
Toch is dat eigenlijk wel jammer. Waar zijn ze anders voor?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209970607
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Toch is dat eigenlijk wel jammer. Waar zijn ze anders voor?
Om naar het buitenland te gaan. Niet om regeringsleider te spelen in Brussel omdat de echte premier niet begrijpt dat de belangen van de "echte" Nederlandse burger soms ook in het buitenland gediend moeten worden.
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:15:04 #242
346939 Janneke141
pi_209970650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Om naar het buitenland te gaan. Niet om regeringsleider te spelen in Brussel omdat de echte premier niet begrijpt dat de belangen van de "echte" Nederlandse burger soms ook in het buitenland gediend moeten worden.
Even los van de constructie die van der Plas wil, maar in het verleden was dit toch veel minder het geval? Een MinBuZa vertegenwoordigde de regering van een land in het buitenland en bij internationale conferenties. Slechts in een beperkt aantal gevallen schoof dat naar een regeringsleider. Volgens mij is dat, mede onder druk van media-aandacht, best aan het verschuiven en dat vind ik niet zo'n goede ontwikkeling. Het zorgt ervoor dat een MP of P vaker weg is, en zijn takenpakket nog groter dan het al is.
pi_209970687
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Even los van de constructie die van der Plas wil, maar in het verleden was dit toch veel minder het geval? Een MinBuZa vertegenwoordigde de regering van een land in het buitenland en bij internationale conferenties. Slechts in een beperkt aantal gevallen schoof dat naar een regeringsleider. Volgens mij is dat, mede onder druk van media-aandacht, best aan het verschuiven en dat vind ik niet zo'n goede ontwikkeling. Het zorgt ervoor dat een MP of P vaker weg is, en zijn takenpakket nog groter dan het al is.
Dat is volgens mij niet echt veranderd.

Rutte is aanwezig bij bijeenkomsten van regeringsleiders en dat is het wel.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 17:21:11 #244
236264 crew  capricia
pi_209970744
Wybren van Haga. _O-
twitter

Patrick Savalle is zijn personal trainer.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:21:48 #245
346939 Janneke141
pi_209970749
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is volgens mij niet echt veranderd.

Rutte is aanwezig bij bijeenkomsten van regeringsleiders en dat is het wel.
Ja, duh. Maar daar zijn er toch veel meer van dan in de tijd van pakweg Lubbers? Volgens mij hadden Luns, Van der Stoel, Van de Broek en zelfs Jaap de Hoop Scheffer een stuk meer te doen en waren veel vaker de gezant dan Hoekstra nu. Mijn punt is, al kan ik het op dit moment echt niet met cijfers hardmaken, dat er steeds meer internationale besluitvorming verhuist van BuZa naar de regeringsleiders.
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:23:29 #246
346939 Janneke141
pi_209970786
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:21 schreef capricia het volgende:
Wybren van Haga. _O-
[ twitter ]

Patrick Savalle is zijn personal trainer.
Net nadat je dacht dat er niemand meer over Hilbrand Jumpen Nawijn heen zou gaan.
pi_209970829
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, duh. Maar daar zijn er toch veel meer van dan in de tijd van pakweg Lubbers? Volgens mij hadden Luns, Van der Stoel, Van de Broek en zelfs Jaap de Hoop Scheffer een stuk meer te doen en waren veel vaker de gezant dan Hoekstra nu. Mijn punt is, al kan ik het op dit moment echt niet met cijfers hardmaken, dat er steeds meer internationale besluitvorming verhuist van BuZa naar de regeringsleiders.
Mischien omdat er meer zaken geweest zijn de afgelopen 15 jaar die voor de regeringsleiders waren.

Sinds 2008, zeg maar, is er aardig wat reuring geweest, dacht ik

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2023 17:26:13 ]
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:38:23 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209971048
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:06 schreef Pvt.Webster het volgende:

Een herhaling van 2012 is goed mogelijk ja.
pi_209971826
quote:

[..]
Dit jaar zijn het steeds NAVO bijeenkomsten en je hebt de Europese Raad er natuurlijk bij gekregen.
pi_209972222
quote:

[..]
Het komt ook doordat er in de EU veel op niveau regeringsleider geregeld wordt. Dat draagt ook bij aan de verpresidentialisering van het ambt, wat imo niet heel wenselijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')