abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 juli 2023 @ 12:25:00 #176
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_209967050
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:22 schreef Tijn het volgende:
Maar als ik het goed begrijp blijven ze nu dus alleen in de landen waar het terugloopt? :T
Logic.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:27:12 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209967083
quote:
Maar als ik het goed begrijp blijven ze nu dus alleen in de landen waar het terugloopt? :T
De landen die de basis zijn en NL waar ze brood in zien blijkbaar, maar het is niet zo heel moeilijk wat NL betreft, als het klopt dat die F1 25-28 inschrijvingen in augustus zijn moeten ze of nagenoeg zeker zijn dat ze daaraan mee kunnen doen of de boel verkopen voor die tijd.
  donderdag 20 juli 2023 @ 12:27:38 #178
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_209967092
quote:
Landen waarvan ze denken dat die winstgevend (kunnen) worden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_209967910
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Is dus echt afhankelijk van de persoon. Ik wil de F1 kijken en ik week dus vorig jaar uit naar Viaplay. Maar omdat er verder echt niks op stond wat mij boeide, heb ik het opgezegd en naar F1 TV Pro gegaan.
Enige content wat een interessant is naast F1 is de Premier League. Vond ik niet voldoende om bij Viaplay te blijven dus ben net als velen overgestapt naar F1 TV Pro.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_209968217
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Een verkoop kan zoveel betekenen, zijn dat de rechten, een deel van de rechten of operatie in bepaalde landen?

Als ik dat commentaar van de CEO lees gaan ze dus wel wat markten afstoten maar daar zit NL niet bij, er stond zelfs bij dat NL volgend jaar winstgevend is, maar dan kunnen ze het alsnog in de verkoop doen uiteraard.
Er waren allang geluiden dat hier in NL "ontslagen vielen." (Cq. zullen (...?) vallen)
In de diverse nieuws- en roddelbulletins (als bv RTL Boulevard, andere luister/kijk ik helemaal niet).

Dus zo heel ver gezocht vond ik mijn cynische opmerking ook weer niet, in mn post over het citaat van het RTL 4 ontbijtnieuws van 9.00 uur 😋

En óf, of zelfs gesteld "dát" de Nederlandse markt aankomend jaar (wel) winstgevend is.. of zal zijn...

...valt nog te bezien.

Toekomst zal het uitwijzen. 🤐

ViaPlay heeft géén klant aan mij. Niet per se omdat ik al die bij voorbaat bad vibe had, maar omdat het voor mij simpelweg niet interessant is.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 20 juli 2023 @ 13:50:56 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209968308
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:45 schreef Sally het volgende:

[..]
Er waren allang geluiden dat hier in NL "ontslagen vielen. (Cq. zullen (...?) vallen)"
In de diverse nieuws- en roddelbulletins (als bv RTL Boulevard, andere luister/kijk ik helemaal niet).

Dus zo heel ver gezocht vond ik mijn cynische opmerking ook weer niet, in mn post over het citaat van het RTL 4 ontbijtnieuws van 9.00 uur 😋

En óf, of zelfs gesteld "dát" de Nederlandse markt aankomend jaar (wel) winstgevend is.. of zal zijn...

...valt nog te bezien.

Toekomst zal het uitwijzen. 🤐

ViaPlay heeft géén klant aan mij. Niet per se omdat ik al die bij voorbaat bad vibe had, maar omdat het voor mij simpelweg niet interessant is.
Ik heb het cynisme niet opgemerkt dus dat zal wel meegevallen zijn :) , verder gewoon afwachten wat ze gaan doen, als in augustus duidelijk wordt dat ze F1 mislopen vanaf 25 dan kan het heel snel gaan.
pi_209968437
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 09:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Toch niet verassend dat de Nederlandse markt de enige goedlopende is. Die F1 rechten alleen is gewoon standaard 1.5-2 miljoen abbonees hier in Nederland, doe dat maal 100-150 euro per jaar (gemiddelde zal ergens daar liggen met kortingen e.d.) en je hebt een budget van ongeveer 250 miljoen.
F1 rechten zijn 35 miljoen, Premier League zal ook wel zoiets zijn, darten een paar miljoen en er blijft meer dan genoeg geld over voor de overhead.

edit: het zijn ongeveer 1 miljoen abonnees
En de vraag is dus... die ons de hele tijd bezig hield hier op FOK!...
Hoeveel abonnees zijn er nog óver van die tig miljoen bij de start van ViaPlay in NL...
toen er ook nog fikse korting op het abonnementsgeld gegeven werd...

Als ik al die klachten las en hoorde... waar een prut-klantenservice niets van wilde horen/ weten en al helemaal soms niets aan wilde doen...

En dan ook nog voor dat geld (belofte niet te verhogen al verbroken op 1e moment 'dat het kon'...)........

Puntje.
Puntje.
Puntje.

Ik hoop dat er een open, eerlijk en openbaar officeel Jaarverslag ligt (moet wel, aandeelhouders in beeld). Met ook "juiste cijfers", door accountants geverifieerd en zo.
😉

Zo de waard is... vertrouwd hij zn gasten zeg maar.
Zo sta ik erin, in dezen.

En ook nu, in deze reactie: aan mij hebben ze niks 😆🙄😃
Ze krijgen geen cent van me, omdat ik geen ViaPlay wil. Niet nodig heb.
Enz.
pi_209968580
:{w :N
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 10:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1,5M was het op het hoogtepunt, toen alles en iedereen veel mensen nog Viaplay had. Dat zit er nu ruim onder hoor.
FTFY. :6
pi_209968731
Logisch dat ViaPlay in NL blijft.

Ze hebben een prachtig sportaanbod voor de NLse markt.
pi_209968847
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:59 schreef Sally het volgende:

[..]
En de vraag is dus... die ons de hele tijd bezig hield hier op FOK!...
Hoeveel abonnees zijn er nog óver van die tig miljoen bij de start van ViaPlay in NL...
toen er ook nog fikse korting op het abonnementsgeld gegeven werd...

Als ik al die klachten las en hoorde... waar een prut-klantenservice niets van wilde horen/ weten en al helemaal soms niets aan wilde doen...

En dan ook nog voor dat geld (belofte niet te verhogen al verbroken op 1e moment 'dat het kon'...)........

Puntje.
Puntje.
Puntje.

Ik hoop dat er een open, eerlijk en openbaar officeel Jaarverslag ligt (moet wel, aandeelhouders in beeld). Met ook "juiste cijfers", door accountants geverifieerd en zo.
😉

Zo de waard is... vertrouwd hij zn gasten zeg maar.
Zo sta ik erin, in dezen.

En ook nu, in deze reactie: aan mij hebben ze niks 😆🙄😃
Ze krijgen geen cent van me, omdat ik geen ViaPlay wil. Niet nodig heb.
Enz.
Als je dit topic verder had gelezen dan had je het antwoord geweten op deze vragen (nog ongeveer 1 miljoen klanten in Nederland), daarnaast is het een beursgenoteerd bedrijf dus zijn alle cijfers uiteraard geverifieerd door een onafhankelijke accountant (KPMG in dit geval).
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 juli 2023 @ 14:31:42 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209968889
Goed dat het voorlopig nog in Nederland blijft, ik zie Ziggo niet zo snel álle rechten die ze hebben overkopen. Als een partij dat wel doet, maakt me weinig uit wie, tja, prima. Ik heb niks met Viaplay als bedrijf natuurlijk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209969351
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:58 schreef Tijn het volgende:
De NOS heeft het trouwens over een verlies van 6,5 miljoen euro in het 2e kwartaal. Valt nog mee vergeleken met de toon van de berichtgeving toch?
6,2 miljard kroon (inclusief afboekingen), 2 miljard negatieve cashflow en covenant breaches in de komende zes maanden. Mèh.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:18:15 #188
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209969398
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 15:13 schreef nostra het volgende:

[..]
6,2 miljard kroon (inclusief afboekingen), 2 miljard negatieve cashflow en covenant breaches in de komende zes maanden. Mèh.
Allemaal peanuts vergeleken met wat de Chinezen aan het doen zijn :+

https://www.bbc.com/news/business-66229701
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:32:42 #189
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_209970215
Het bericht van vandaag was uiteraard vooral bedoeld om het vertrouwen van de aandeelhouders te vergroten. Iets wat kennelijk niet gelukt is, aangezien het aandeel Viaplay alweer gekelderd is.

Ik denk dat het een fout is om te denken dat de beslissing om in NL te blijven genomen is op basis van gedegen marktonderzoek of iets dergelijks. Ik vermoed dat vooral gekeken is naar puur boekhoudkundige cijfers ('er kan nog bezuinigd worden en dan maken we winst') en waarschijnlijk speelt het beeld dat men in het buitenland van Nederland ook een grote rol, zoals:

- Nederland is, net als de Nordic countries, een rijk land, waar mensen doorgaans wat te besteden hebben, dus kun je hoge bedragen vragen voor een abonnement
- Nederland is klein genoeg (itt de UK en de VS), maar met meer inwoners dan Noorwegen, Denemarken en Finland bij elkaar, dus relatief een enorm groeipotentieel.
- In Nederland ligt overal goed internet
En toch ook:
- Met de Nederlandse F1-rechten heb je de kip met de gouden eieren in handen. Die oranje clowns reizen de hele wereld af om Verstappen te zien racen, dus die nemen allemaal zeker een abonnement.

Al die dingen zouden aandeelhouders hoopvol moeten stemmen en vertrouwen moeten geven, zodat het bedrijf niet nog minder waard wordt (niet gelukt).
Ze hebben (bewust of onbewust) geen rekening gehouden met allerlei dingen die hier in het topic al zo vaak ter sprake zijn gekomen, zoals:

- Veel Nederlanders vinden die 16 euro al te veel en ook al keek er bijna geen hond naar, het feit dat de films en series straks uit het aanbod verdwijnen, roept het gevoel bij mensen op dat ze straks minder krijgen voor hetzelfde geld.
- Nederlanders zijn notoir gierig als het er om gaat te betalen om sport te kijken. Het maakt daarbij véél uit of jouw zender/aanbod is opgenomen in een standaardpakket van tv-providers. In dat laatste geval hebben mensen namelijk het gevoel dat ze 'gratis' kunnen kijken. Dat is goed. Anders is bijna elke euro te veel.
- Afgezien van voetbal en F1 is het aantal mensen per sport dat er voor wil betalen de aankoop van de (exclusieve) rechten waarschijnlijk niet waard. Mede omdat de NOS volgens de wet overal uitgebreide samenvattingen van mag laten zien. De vraag is dus welke sport Viaplay nog meer wil aankopen om het aantal abonnees te vergroten.
- Nederlanders hebben dan wel het internet om te kùnnen streamen, maar heel veel mensen willen simpelweg niet.
- Als ze dan toch moeten streamen, is F1TV wat F1 betreft een goedkoper (en in sommige opzichten beter) alternatief.
- Zowel Viaplay als dienst als de F1-uitzendingen hebben inmiddels onder een significant deel van de bevolking een slechte naam, waar heel moeilijk weer vanaf te komen is.
Enz. enz.

Maar goed, zoals het er nu naar uitziet zal het hele bedrijf wel verkocht worden, gok ik.

twitter

-edit-
Ik zag trouwens een screenshot voorbij komen met aangekondigde maatregelen en daar stonden oa bij 'verhogen van de abonnementsgelden' en 'accountsharing tegengaan'.
Nou, veel succes gewenst voor de toekomst in NL, Viaplay. :')

[ Bericht 19% gewijzigd door Jane op 20-07-2023 16:46:07 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:46:33 #190
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_209970336

. Die gasten menen werkelijk winstgevend te gaan worden door een vijfde prijsverhoging door te voeren, ik zou zeggen, allemaal opzeggen, toedeloe :W

[ Bericht 15% gewijzigd door THEFXR op 20-07-2023 16:51:48 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 juli 2023 @ 17:19:17 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209970712
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:32 schreef Jane het volgende:
Ik zag trouwens een screenshot voorbij komen met aangekondigde maatregelen en daar stonden oa bij 'verhogen van de abonnementsgelden' en 'accountsharing tegengaan'.
:')

Dag Viaplay, vergeet de deur niet achter je dicht te doen als je afdruipt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 juli 2023 @ 17:21:51 #192
Brabo Bastard
pi_209970750
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:32 schreef Jane het volgende:
Het bericht van vandaag was uiteraard vooral bedoeld om het vertrouwen van de aandeelhouders te vergroten. Iets wat kennelijk niet gelukt is, aangezien het aandeel Viaplay alweer gekelderd is.

Ik denk dat het een fout is om te denken dat de beslissing om in NL te blijven genomen is op basis van gedegen marktonderzoek of iets dergelijks. Ik vermoed dat vooral gekeken is naar puur boekhoudkundige cijfers ('er kan nog bezuinigd worden en dan maken we winst') en waarschijnlijk speelt het beeld dat men in het buitenland van Nederland ook een grote rol, zoals:

- Nederland is, net als de Nordic countries, een rijk land, waar mensen doorgaans wat te besteden hebben, dus kun je hoge bedragen vragen voor een abonnement
- Nederland is klein genoeg (itt de UK en de VS), maar met meer inwoners dan Noorwegen, Denemarken en Finland bij elkaar, dus relatief een enorm groeipotentieel.
- In Nederland ligt overal goed internet
En toch ook:
- Met de Nederlandse F1-rechten heb je de kip met de gouden eieren in handen. Die oranje clowns reizen de hele wereld af om Verstappen te zien racen, dus die nemen allemaal zeker een abonnement.

Al die dingen zouden aandeelhouders hoopvol moeten stemmen en vertrouwen moeten geven, zodat het bedrijf niet nog minder waard wordt (niet gelukt).
Ze hebben (bewust of onbewust) geen rekening gehouden met allerlei dingen die hier in het topic al zo vaak ter sprake zijn gekomen, zoals:

- Veel Nederlanders vinden die 16 euro al te veel en ook al keek er bijna geen hond naar, het feit dat de films en series straks uit het aanbod verdwijnen, roept het gevoel bij mensen op dat ze straks minder krijgen voor hetzelfde geld.
- Nederlanders zijn notoir gierig als het er om gaat te betalen om sport te kijken. Het maakt daarbij véél uit of jouw zender/aanbod is opgenomen in een standaardpakket van tv-providers. In dat laatste geval hebben mensen namelijk het gevoel dat ze 'gratis' kunnen kijken. Dat is goed. Anders is bijna elke euro te veel.
- Afgezien van voetbal en F1 is het aantal mensen per sport dat er voor wil betalen de aankoop van de (exclusieve) rechten waarschijnlijk niet waard. Mede omdat de NOS volgens de wet overal uitgebreide samenvattingen van mag laten zien. De vraag is dus welke sport Viaplay nog meer wil aankopen om het aantal abonnees te vergroten.
- Nederlanders hebben dan wel het internet om te kùnnen streamen, maar heel veel mensen willen simpelweg niet.
- Als ze dan toch moeten streamen, is F1TV wat F1 betreft een goedkoper (en in sommige opzichten beter) alternatief.
- Zowel Viaplay als dienst als de F1-uitzendingen hebben inmiddels onder een significant deel van de bevolking een slechte naam, waar heel moeilijk weer vanaf te komen is.
Enz. enz.

Maar goed, zoals het er nu naar uitziet zal het hele bedrijf wel verkocht worden, gok ik.

[ twitter ]

-edit-
Nou, veel succes gewenst voor de toekomst in NL, Viaplay. :')
Pfffrrttt...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:31:24 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209970912
Blijf het bijzonder vinden dat de users die géén Viaplay hebben zich het drukst maken (en al 1,5 jaar blijven maken) over Viaplay..
Echt :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 juli 2023 @ 17:39:40 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209971074
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Blijf het bijzonder vinden dat de users die géén Viaplay hebben zich het drukst maken (en al 1,5 jaar blijven maken) over Viaplay..
Je zou bijna denken dat niemand met F1TV dat als het gouden ei ziet, maar als minst slechte optie. En dat die mensen graag weer een goede dienst zien met goed commentaar en goede beeldkwaliteit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 juli 2023 @ 17:48:19 #195
Brabo Bastard
pi_209971293
quote:
Guilty :@
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:48:26 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209971298
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat niemand met F1TV dat als het gouden ei ziet, maar als minst slechte optie. En dat die mensen graag weer een goede dienst zien met goed commentaar en goede beeldkwaliteit.
Je zou bijna vergeten dat jij Olavfan bent :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:55:46 #197
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_209971494
quote:
Ik heb al vaker gezegd dat ik vooral gefascineerd en verbaasd ben over hoe dit bedrijf opereert. Ik kan er ook niks aan doen dat dit topic in het F1-forum staat, schat. :*
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:59:21 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_209971594
quote:
ik hoop alleen dat ze de rechten voor 2024 verkopen aan ziggo en dat het gewoon op de TV te zien is zonder storingen in hoge beeldkwaliteit.
  donderdag 20 juli 2023 @ 18:13:29 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_209971828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ik hoop alleen dat ze de rechten voor 2024 verkopen aan ziggo en dat het gewoon op de TV te zien is zonder storingen in hoge beeldkwaliteit.
Ik zie dat niet gebeuren want dan kunnen ze wel ophouden, als er een partij komt die het hele gebeuren overneemt misschien.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 18:23:41 #200
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209971926
Viaplay:
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: