The voice of reason!quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt wel zo, maar persoonlijk denk ik dat dit weer de welbekende grootste schreeuwers zijn.
Wat ik vooral wil zeggen is dat het m.i. een fout is om aan te nemen dat de groep 'Viaplay haters' (om ze maar even zo te noemen) gelijk staat aan de groep 'Ziggo/Olav Mol-fans'. Die twee dingen zijn niet hetzelfde. Ik heb het afgelopen jaar heel veel reacties her en der gezien van mensen die zeiden 'Ziggo/Olav waren niet alles, maar Viaplay is nog vele malen erger'. En zo zit ik er zelf ook een beetje in.
Alhoewel ik Mols commentaar goed kan hebben, hoef ik hem niet aan een talkshowtafel te zien en staat het 'sfeertje' in dat café mij ook vaak tegen. Daar keek en kijk ik dus zelden tot nooit naar. Kortom, geen 'Ziggo-fan', maar we hebben wel een Ziggo-Go abonnement, met name voor Indycar (+ te lui om op te zeggen).
Viaplay nooit genomen, maar de indruk die ik de afgelopen anderhalf jaar van dat bedrijf gekregen heb, is echt ontzettend slecht. Klantonvriendelijk tuig, dat afspraken niet nakomt en klanten met klachten niet eens te woord staat, laat staan dat ze mensen compenseren die soms niet eens hebben kunnen kijken vanwege de slechte service. Dat laatste deed Ziggo bijvoorbeeld wel zonder morren toen wij jaren geleden dergelijke problemen hadden (veroorzaakt door inkopen van te weinig bandbreedte) met hun F1-streaming. In die vergelijking ligt mijn sympathie dus wel 100% bij Ziggo.
Verder kan ik alleen oordelen over het Viaplay-commentaar en sorry hoor, maar die jongens zijn niet goed. Olav-haters zijn waarschijnlijk blij met alles wat niet-Mol is, maar deze gasten beheersen gewoon de Nederlandse taal niet eens genoeg.
Dus ja, ook ik zie Viaplay graag vertrekken. 'Moet' F1 terug naar Ziggo? Nee, van mij niet, maar ik denk wel dat dat de meest levensvatbare optie is die bovendien de meeste mensen blij maakt. Simpelweg omdat het dan weer op een gewoon tv-kanaal uitgezonden wordt, zonder gedoe. Dat blijken veel mensen toch erg belangrijk te vinden, wat wij hier daar dan ook van mogen vinden.
Vind ik niet. Bij Viaplay maken ze zo mogelijk nog meer fouten dan dat Olav dat deed. En Olav had het nog door ook, en bij Viaplay lullen ze eroverheen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:34 schreef opgebaarde het volgende:
Het commentaar van viaplay is niet slechter dan dat van ziggo. Dat mensen zich irriteerden aan stopwoordjes en populair taalgebruik (eerste seizoen) dat kan ik me voorstellen ook al heb ik dat niet (dat ligt aan mij), de klank is wel hetzelfde gebleven alleen dat heeft niks met inhoud te maken. Inhoudelijk is het commentaar sinds Viaplay het heeft overgenomen zelf heel veel beter geworden. Olav kan het alleen over Max hebben, zag vaak niet wat er nog meer gebeurde en liet zich zeer vaak negatief of uitermate denigrerend uit over welke coureur dan ook. Met absoluut dieptepunt zijn mening over Fransen. De boys van Viaplay hebben een veel bredere blik en zijn voor de overige 19 coureurs neutraal plus wel geïnteresseerd.
Ik ben niet van mening dat het commentaar van viaplay voldoende is, het is alleen beter. De voor- en nabeschouwing zijn vaak inhoudelijk beter, sowieso uitgebreider en elk team en coureur komt langs. Helaas is de sfeer een factor 300 keer of meer saaier en oninteressant dus dat laat ik over het algemeen met groot genoegen schieten.
Hoe serieus moet ik dit nemen van twee mensen waarvan 1 aangeeft nooit een abonnement heeft gehad en de ander die het 1 seizoen heeft gehad?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Vind ik niet. Bij Viaplay maken ze zo mogelijk nog meer fouten dan dat Olav dat deed. En Olav had het nog door ook, en bij Viaplay lullen ze eroverheen.
Omdat ik ook nog het NL commentaar luister via F1 TV Pro.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe serieus moet ik dit nemen van twee mensen waarvan 1 aangeeft nooit een abonnement heeft gehad en de ander die het 1 seizoen heeft gehad?
Omdat, @El_Thijs hierboven al zei, het Viaplay-commentaar ook via F1TV te horen is. Anders zou ik er überhaupt niets over gezegd hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe serieus moet ik dit nemen van twee mensen waarvan 1 aangeeft nooit een abonnement heeft gehad en de ander die het 1 seizoen heeft gehad?
Ah ik had niet verwacht dat jullie geheel vrijwillig voor iets kiezen wat jullie zo verschrikkelijk vinden. Excuusquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Omdat, @:El_Thijs hierboven al zei, het Viaplay-commentaar ook via F1TV te horen is. Anders zou ik er überhaupt niets over gezegd hebben.
Tja, wat is het alternatief? Engels commentaar? Ook zo schraal.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ik had niet verwacht dat jullie geheel vrijwillig voor iets kiezen wat jullie zo verschrikkelijk vinden. Excuus
Dat inderdaad. een aantal races via sky gekeken en geluisterd maar daar word je niet vrolijk van.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wat is het alternatief? Engels commentaar? Ook zo schraal.
Bij gebrek aan beter. Ik hoor toch liever Nederlands commentaar dan Engels.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wat is het alternatief? Engels commentaar? Ook zo schraal.
Kinderachtige opmerking, natuurlijk. Eigenlijk verdient het geen antwoord, maar vooruit...quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ik had niet verwacht dat jullie geheel vrijwillig voor iets kiezen wat jullie zo verschrikkelijk vinden. Excuus
Ja, op SBS. En die uitspraak was natuurlijk wat Woerts zei dat Nørrelund gezegd heeft. Dus Woerts zal wel Nederland gezegd hebben, waar waarschijnlijk Nōrrelund Netherlands gezegd zal hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Eh... tv-programma?
Ging me natuurlijk om het citaat van Peter Nørrelund [de baas van Viaplay in de Benelux] 'We will stay strong in Nederland'.
Ik had het niet over minder Max en anders niet zo bedoelt. ik vind dat zij over het algemeen netjes zijn naar de andere 19 coureurs cest ca. Dat was vroeger bij ziggo niet het geval en dat is niet eens een teken van smaak maar ontbreken van elementair fatsoen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Kinderachtige opmerking, natuurlijk. Eigenlijk verdient het geen antwoord, maar vooruit...
@:Tijn en ik kijken regelmatig (oude) races terug via F1TV en bij de recentere kiezen we dan meestal toch voor het Nederlandse Viaplay-commentaar ipv een van de Engelse opties, idd. Met name omdat de Britten af en toe ook onuitstaanbaar zijn, imho. Met name sinds AD '21.
Mijn indruk van de Viaplay boys is dat ze inmiddels wel wat van hun stopwoordjes (ultra) hebben afgeleerd, maar dat het matig blijft. Ook in dingen als 'neutraler' en 'minder over Max' kan ik me niet vinden, als je ze vergelijkt met Mol. Ze hebben het net zo vaak over Max, maar dat neem ik ze niet kwalijk. Een NLse commentator mag zich op de NLse deelnemers focussen. Het hoeft helemaal niet neutraal.
Ik heb helemaal geen zin om hier de Olav Mol-verdediger te gaan uithangen, want zo dol ben ik ook niet op die man. Ik vind alleen wel dat hem soms onterecht dingen verweten worden, zeker als het gebeurt in vergelijking met Viaplay.
Over die opmerkingen over Fransen geef ik je trouwens wel gelijk. Dan zit ik ook met m'n ogen te rollen.
Iedereen mag gewoon z'n voorkeur hebben, wat mij betreft. Het is alleen wel irritant dat er door sommigen hier zo agressief en neerbuigend gereageerd wordt op elke opmerking die niet anti-Mol is.
Meestal betekenen dit soort ontkenningen juist dat het het gerucht waar is. En in dit geval zou ik zeggen dat ze volop aan het onderhandelen zijn over de prijs van het af te stoten pakket..quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:42 schreef Tarado het volgende:
Niet dat dit een hele betrouwbare bron is maar:
Chris Woerts: "Alle speculaties kunnen de ijskast in, Formule 1 blijft bij Viaplay"
[..]
https://www.gpfans.com/nl(...)-blijft-bij-viaplay/
Daar moest ik ook aan denken. Juist de stellige ontkenning vind ik een teken dat er wat speelt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Meestal betekenen dit soort ontkenningen juist dat het het gerucht waar is. En in dit geval zou ik zeggen dat ze volop aan het onderhandelen zijn over de prijs van het af te stoten pakket..
Er speelt sowieso van alles. Het marketingteam wordt niet zomaar op straat gezet.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:09 schreef Perox het volgende:
[..]
Daar moest ik ook aan denken. Juist de stellige ontkenning vind ik een teken dat er wat speelt.
Ik ben Max-fan zoals volgens mij de meesten hier. En volgens mij reageren hier al een tijdje mensen die net als ik Max-fan zijn en die absoluut geen fan zijn van Ziggo. Je wilt heel graag voor de massa spreken en claimt die op allerlei discutabele manieren (onderzoekjes, ‘het is algemeen bekend dat’), maar dan kun je beter de politiek in gaan.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 16:35 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de Max fan Mol/Ziggo wilt. Toen het nog op de manier zoals de ViaPlay uitzendingen nu werd uitgezonden door RTL oa, keek er geen hond naar. De massa kijkt vanwege Max, en die willen het popi jopi Max sfeertje van Ziggo en het populaire gepraat van Mol. Ik geef mensen echt wel graag gelijk als ik fout zit, maar in deze discussie is het echt een beetje water is nat imo. De grote meerderheid is Max fan en die willen die saaie azijnzure lui van ViaPlay niet. Maar we gaan er niet uitkomen, dus ik laat het maar voor wat het is, we hebben hier allebei onze meningen kunnen geven en we zullen zien wat er met de rechten in de toekomst gaat gebeuren. En hoeveel tijd ViaPlay nog gegund is. Ik hoop op hun einde liever vandaag dan morgen.
Vergis je niet hoe lastig het is om Olav Mol te vervangen. Die man doet het al 30 jaar. In mijn optiek totaal niet goed, maar hij heeft wel het absolute monopolie. Het is anders dan Theo Rijtsma die als voetbalcommentator afscheid neemt. In het voetbal heb je alleen aan elk weekend 9 commentatoren die de wedstrijden in de eredivisie commentaar geven. En op een WK heb je tig wedstrijden waardoor je al jarenlang een enorme hoeveelheid commentatoren kent. Kwaliteit komt dan vanzelf bovendrijven en het is een kwestie van smaak welke je goed vindt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Kinderachtige opmerking, natuurlijk. Eigenlijk verdient het geen antwoord, maar vooruit...
@:Tijn en ik kijken regelmatig (oude) races terug via F1TV en bij de recentere kiezen we dan meestal toch voor het Nederlandse Viaplay-commentaar ipv een van de Engelse opties, idd. Met name omdat de Britten af en toe ook onuitstaanbaar zijn, imho. Met name sinds AD '21.
Mijn indruk van de Viaplay boys is dat ze inmiddels wel wat van hun stopwoordjes (ultra) hebben afgeleerd, maar dat het matig blijft. Ook in dingen als 'neutraler' en 'minder over Max' kan ik me niet vinden, als je ze vergelijkt met Mol. Ze hebben het net zo vaak over Max, maar dat neem ik ze niet kwalijk. Een NLse commentator mag zich op de NLse deelnemers focussen. Het hoeft helemaal niet neutraal.
Ik heb helemaal geen zin om hier de Olav Mol-verdediger te gaan uithangen, want zo dol ben ik ook niet op die man. Ik vind alleen wel dat hem soms onterecht dingen verweten worden, zeker als het gebeurt in vergelijking met Viaplay.
Over die opmerkingen over Fransen geef ik je trouwens wel gelijk. Dan zit ik ook met m'n ogen te rollen.
Iedereen mag gewoon z'n voorkeur hebben, wat mij betreft. Het is alleen wel irritant dat er door sommigen hier zo agressief en neerbuigend gereageerd wordt op elke opmerking die niet anti-Mol is.
Maar die was dan ook echt zwaar ondermaatsquote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als er al een andere commentator de kans kreeg dan werd die binnen no-time de nek omgedraaid (Roland van Dam), puur omdat we het niet gewend waren.
Je vergeet alleen dat in de huidige situatie Max tijdens de race nauwelijks meer in beeld komt. En ook Mol zal voornamelijk moeten becommentariëren wat in beeld is.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 16:35 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de Max fan Mol/Ziggo wilt. Toen het nog op de manier zoals de ViaPlay uitzendingen nu werd uitgezonden door RTL oa, keek er geen hond naar. De massa kijkt vanwege Max, en die willen het popi jopi Max sfeertje van Ziggo en het populaire gepraat van Mol. Ik geef mensen echt wel graag gelijk als ik fout zit, maar in deze discussie is het echt een beetje water is nat imo. De grote meerderheid is Max fan en die willen die saaie azijnzure lui van ViaPlay niet. Maar we gaan er niet uitkomen, dus ik laat het maar voor wat het is, we hebben hier allebei onze meningen kunnen geven en we zullen zien wat er met de rechten in de toekomst gaat gebeuren. En hoeveel tijd ViaPlay nog gegund is. Ik hoop op hun einde liever vandaag dan morgen.
Uiteindelijk komt het er volgens mij gewoon op neer dat je ten eerste een goede inschatting moet maken van de piekmomenten (wanneer en hoeveel) en dan genoeg extra servercapaciteit inkopen. En dat laatste kost natuurlijk geld. Ergens gaat dat nog steeds geregeld mis bij Viaplay.quote:Op zondag 16 juli 2023 22:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het blijft daarbij wel vrij wonderlijk dat ze die klachten niet opgelost krijgen eigenlijk.
Sinds dit jaar F1TV. Maar wat een verademing tenopzichte van Viaplay.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt het er volgens mij gewoon op neer dat je ten eerste een goede inschatting moet maken van de piekmomenten (wanneer en hoeveel) en dan genoeg extra servercapaciteit inkopen. En dat laatste kost natuurlijk geld. Ergens gaat dat nog steeds geregeld mis bij Viaplay.
Bij F1TV merk je het trouwens heel af en toe ook, als de race erg uitloopt door het weer of een rode vlag situatie. Dan wordt ineens het beeld slecht en begint het te haperen. Dan hebben ze gewoon te weinig rekening gehouden met de kans dat het langer zou duren dan gepland. Maar gelukkig is het bij hen maar zelden en dan alleen helemaal op het eind.
https://www.viaplaygroup.(...)-report-january-junequote:We are today announcing a new strategy and plan, which includes, but is not limited to, focusing on our core Nordic, Netherlands and Viaplay Select operations; implementing a new operational model; downsizing, partnering or exiting our other international markets; rightsizing and pricing our product offering in the Nordics; undertaking a major cost reduction programme; and conducting an immediate strategic review of the entire business to consider all options including content sublicensing, asset disposals, equity injections or the sale of the whole Group. The content investments that have been made are not all paying off, and are committed in the short and medium term. Furthermore, the pursuit of subscriber volume growth has been at the cost of value, especially when it comes to our partner agreements. The weakness in the advertising markets and currency exchange rates are additional factors that we must live with. The international expansion assumptions, including the timelines to profitability, have also been pushed materially into the future since the expansion started. We are moving quickly to address all of these challenges.
Dood paard dit dat.quote:
Mijn vriendin kijkt het voor het voetbal, maar ook niet meer dan dat en F1.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:56 schreef Rnie het volgende:
Ik vraag me oprecht af wie een Viaplay abo heeft aangeschaft voor andere dingen dan F1.
Ikquote:Op donderdag 20 juli 2023 08:56 schreef Rnie het volgende:
Ik vraag me oprecht af wie een Viaplay abo heeft aangeschaft voor andere dingen dan F1.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:56 schreef Rnie het volgende:
Bron: RTL 4 Nieuws van 9:00 uur, uitgesproken door Robbie Kammeijerquote:"... omdat de inkomsten tegenvallen, gaat er wel bezuinigd worden. [in Nederland(?)]"
Noodlijdend Viaplay sluit verkoop niet uit, Formule 1 voorlopig nog te zien in Nederlandquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik lees dit op AD:
https://www.ad.nl/show/no(...)-nederland~a714f1bf/
Tja. (Sappige) Speculatie van journalisten..?quote:De Zweedse streamingsdienst Viaplay is dringend op zoek naar geldschieters en sluit zelfs een overname niet uit. Het bedrijf, dat in zwaar weer verkeert, blijft voorlopig de Formule 1 uitzenden. [u]Wat er gebeurt als er een koper zich aandient, is onbekend.
[/u]
Hanneke van Houwelingen 20-07-23, 08:45 Laatste update: 09:13
quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:10 schreef Tarado het volgende:
A word from our President & CEO
[..]
https://www.viaplaygroup.(...)-report-january-june
Fixedquote:We are today announcing a new strategy and plan, which includes, but is not limited to, focusing on our core Nordic, Nederland and Viaplay Select operations
Lezen is nooit je sterkste punt geweest hè.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:21 schreef onlogisch het volgende:
Wat een erg mooi nieuws. Hopelijk zien we Olav Mol weer snel terug op de buis
Je beseft toch wel dat wanneer er zulke uitspraken gedaan worden het nooit lang duurt voordat het doek valt? Ik geef het nog 6 maanden. Zo'n directeurtje kan moeilijk wat anders zeggen hé.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lezen is nooit je sterkste punt geweest hè.
Een verkoop kan zoveel betekenen, zijn dat de rechten, een deel van de rechten of operatie in bepaalde landen?quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Noodlijdend Viaplay sluit verkoop niet uit, Formule 1 voorlopig nog te zien in Nederland
[..]
Tja. (Sappige) Speculatie van journalisten..?
Of zit er een waarheid in.
Dat zou ik zelf dan van ViaPlay zelf willen horen
Ze erkennen die mogelijkheid ook gewoon in hun eigen persbericht, dus zo ver gezocht lijkt het niet:quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Noodlijdend Viaplay sluit verkoop niet uit, Formule 1 voorlopig nog te zien in Nederland
[..]
Tja. (Sappige) Speculatie van journalisten..?
Of zit er een waarheid in.
Dat zou ik zelf dan van ViaPlay zelf willen horen
Vanochtend op de beurs ook direct weer bijna 30% omlaag, dus veel vertrouwen bij de aandeelhouders lijkt er nog niet te zijn.quote:[...] and conducting an immediate strategic review of the entire business to consider all options including content sublicensing, asset disposals, equity injections or the sale of the whole Group. [...]
je hebt dus niet meer gelezen dan het commentaar van je lokale suffertje, dat is dus wat ik bedoel.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Je beseft toch wel dat wanneer er zulke uitspraken gedaan worden het nooit lang duurt voordat het doek valt? Ik geef het nog 6 maanden. Zo'n directeurtje kan moeilijk wat anders zeggen hé.
Sorry maar het Parool lees ik nietquote:Op donderdag 20 juli 2023 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hebt dus niet meer gelezen dan het commentaar van je lokale suffertje, dat is dus wat ik bedoel.
quote:Voor de aanwezigheid van Viaplay in Nederland lijkt het slechte resultaat van het tweede kwartaal van 2023 geen gevolgen te hebben. Het streamingplatform is van plan om zich in de toekomst te richten op de Scandinavische markt, Nederland en de plaatsen waar Viaplay Select wordt aangeboden. In de Noordse markten blijft men zich richten op diverse soorten content, in Nederland is Viaplay van plan om zich uitsluitend op sportuitzendingen te richten. Van de Nederlandse markt wordt op relatief korte termijn verwacht dat deze winstgevend is, zo geeft president en CEO Jørgen Madsen Lindemann aan. "We richten onze aandacht en bronnen op de markten waar wij op de lange termijn competitief kunnen zijn. Ook willen wij ervoor zorgen dat onze producten relevant en populair zijn en tot gezonde inkomsten leiden", zegt hij bij de bekendmaking van de cijfers.
Ik hoop dat dit een iets te rooskleurig beeld is van die CEO, wat betreft de Nederlandse markt. Van mij mag Viaplay helemaal kapotquote:
Toch niet verassend dat de Nederlandse markt de enige goedlopende is. Die F1 rechten alleen is gewoon standaard 1.5-2 miljoen abbonees hier in Nederland, doe dat maal 100-150 euro per jaar (gemiddelde zal ergens daar liggen met kortingen e.d.) en je hebt een budget van ongeveer 250 miljoen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:49 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit een iets te rooskleurig beeld is van die CEO, wat betreft de Nederlandse markt. Van mij mag Viaplay helemaal kapot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |