Da vraag ik me ook oprecht af. Ik gok op het dikgedrukte waardoor ze al een soort van "valse start" maakte.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Iets wat ik serieus niet begrijp wat is het dat het bij haar zo extreme vormen aan nam? Er zijn wel wat andere voorbeelden bijvoorbeeld bij Wilders maar daar gaat het toch al snel over dat de dingen die hij voorstelt of zegt niet door de beugel kunnen. Bij Kaag was het iets anders iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen? Had het te maken met haar tongval, haar ietwat elitaire overkomen iets anders? Of is er toch een D'66 standpunt dat ik gemist heb? Of zit er toch iets diepers politiek achter en is het nog Pim gerelateerd (puinhopen van paars ofzo).
Dat is Dilan ook en die wordt niet zo hard aangepakt als Sigrid. Heb ik het idee.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Bij mij komt ze over als een sterke vrouw die haar werkt gewoon doet.
Ze wordt gewoon 2x zo hard uitgemeten in de pers en social media omdat ze een vrouw is.
Dilan is nog geen lijsttrekker en zat op een portefeuille waar ze aardig kon scoren met een harde lijn en stevige woorden. Ze heeft weinig impopulaire dingen hoeven zeggen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is Dilan ook en die wordt niet zo hard aangepakt als Sigrit. Heb ik het idee.
Dilan presenteert zich anders dat Sigrid. Maar ook een vrouw met een sterke mening.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dilan is nog geen lijsttrekker en zat op een portefeuille waar ze aardig kon scoren met een harde lijn en stevige woorden. Ze heeft weinig impopulaire dingen hoeven zeggen.
Ja dat is het lot van een vrouw. Het gaat weinig over de inhoud en vaak over gedrag, uiterlijk, familie etc.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is Dilan ook en die wordt niet zo hard aangepakt als Sigrit. Heb ik het idee.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:02 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja dat is het lot van een vrouw. Het gaat weinig over de inhoud en vaak over gedrag, uiterlijk, familie etc.
Bewijstuk 47496446quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:55 schreef PS. het volgende:
Haar hoofd, ziet er uit als een schooljuffrouw waar iedereen ruzie mee heeft.
Dilan is nog niet de vrouw met de sterke opinie van de lijsttrekker die ze tegen tegenstanders, ik noem een Wilders, moet presenteren en verdedigen. VVD is bovendien niet hal zo impopulair als D66, zoals bij voorbeeld de D666 vermelding en het feit dat alle slechte dingen van de afgelopen 30 jaar de schuld zijn van D66.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dilan presenteert zich anders dat Sigrit. Maar ook een vrouw met een sterke mening.
Wel lid van een "impopulaire" politieke organisatie.
Dit. Ik heb het sterke gevoel dat Wilders één groot toneelstuk is om maar stemmen bij elkaar te harken. Hij gebruikt met opzet deze woorden. Het is de taal die volksmensen/kroegbezoekers gebruiken. Het komt op televisie. Daarom hanteert hij dit vocabulaire. Dat doet hij met opzet. Als er geen camera's en journalisten in de plenaire zaal aanwezig waren, zou hij dit niet doen. In feite maakt hij misbruik van de situatie en staat hij onverschillig tegenover collegiaal etiquette.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:54 schreef miss_sly het volgende:
De diverse malen dat Wilders haar een heks heeft genoemd, zal het ook niet beter maken.
En vooral dat laatste vind ik echt een schande. Zo ga je niet met elkaar om. Nooit. Zeker niet als collega's. Als je niet met elkaar van mening kunt verschillen zonder op die manier over de ander te praten, ben je af.
Sterker nog: ik zag al tweets voorbijkomen die fakkelman bedanken en benoemen dat ze deze man op de volgende af kunnen sturen die hen niet bevalt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:05 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dit. Ik heb het sterke gevoel dat Wilders één groot toneelstuk is om maar stemmen bij elkaar te harken. Hij gebruikt met opzet deze woorden. Het is de taal die volksmensen/kroegbezoekers gebruiken. Het komt op televisie. Daarom hanteert hij dit vocabulaire. Dat doet hij met opzet. Als er geen camera's en journalisten in de plenaire zaal aanwezig waren, zou hij dit niet doen. In feite maakt hij misbruik van de situatie en staat hij onverschillig tegenover collegiaal etiquette.
Omdat gebleken is dat krachttermen en platte ongenuanceerde meningen goed werken bij verkiezingen wordt er door populisten gretig gebruik van gemaakt. Het werkt! Ongeveer 30% van de Nederlandse bevolking is volks en denkt echt zo, wat dit soort heren allemaal roepen. Het is de bevestiging van wat het gepeupel denkt, waardoor je een soort "Zie je wel?"-reactie in dit soort hoofden krijgt.
Mensen als Wilders en Baudet hebben de goede sfeer in de Tweede kamer verpest. Het gevolg is intimidatie naar volkvertegenwoordigers die wel intelligent, beschaafd en ontwikkeld zijn. Dat een Kaag "boven de burger" zou staan, dat maken domme mensen er zelf van. Het erge is dat ze zien dat het werkt. Die fakkelman zal geen moment spijt hebben van zijn actie. Hij zal eerder denken: wat ik heb gedaan heeft nu succes!
O ja, ook al zo'n held die vindt dat hij met allerlei krachttermen kan laten weten wat hij denkt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |