Jij bent wel een jammeraar van ongekende proporties he? Een beetje de suikerklont onder de millenials.quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je moet het topic nu niet gaan laten ontsporen he dit gaat niet over mijn huis.
Anders ga ik rapporteren
Wat is nou eigenlijk het voordeel van een dubbele wastafel? Ik zie dat niet zo. Ook niet met 4 of 5 man in een huis. Of poetsen jullie iedere avond tegelijk je tanden? Neemt ruimte in, extra wastafel om schoon te houden, extra kosten/leidingwerk... Geen idee. Wij hebben er maar eentje (per badkamer, daar hebben we er 4 van hehehe)quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:03 schreef Seven. het volgende:
Badkamer wordt een leuke uitdaging om een mooi ontwerp van te maken, zo'n hele rare lastige ruimte met die schuine wand. Daar moet een inloopdouche komen, (vrijstaand) bad, en dubbele wastafel.
De tweede deur naar de slaapkamer moet dicht gemaakt worden. En om die ruimte minder weird te maken, moet 'ie eigenlijk wel gewoon goed opgedeeld worden, dus strategisch geplaatst muurtje om die inloopdouche te realiseren. Bij voorkeur de wastafel aan de kant van het raam, maar voelt wel onlogisch omdat je dan de hele badkamer door moet om je tanden te poetsen.
De creative juices komen wel op gang.
Wat is het nut van 4 badkamers? Ik hoop dat je een schoonmaker hebt ?quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het voordeel van een dubbele wastafel? Ik zie dat niet zo. Ook niet met 4 of 5 man in een huis. Of poetsen jullie iedere avond tegelijk je tanden? Neemt ruimte in, extra wastafel om schoon te houden, extra kosten/leidingwerk... Geen idee. Wij hebben er maar eentje (per badkamer, daar hebben we er 4 van hehehe)
Dat je geen dubbele wastafel nodig hebt denk ikquote:Op woensdag 19 juli 2023 14:46 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wat is het nut van 4 badkamers? Ik hoop dat je een schoonmaker hebt ?.
Wij hebben er 2 , 1 voor de kinderen en 1 voor ons maar de kinderen gaan altijd naar onze badkamer..quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:50 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat je geen dubbele wastafel nodig hebt denk ik.
Wij hebben er ook 2 en beide badkamers een wastafel van een meter breed.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wij hebben er 2 , 1 voor de kinderen en 1 voor ons maar de kinderen gaan altijd naar onze badkamer..
Is dat zo ? Onze isolatie is volgens mij 6cm dik en daarnaast nog een spouw ivm vocht die niet is gevuld. (Standaard vanuit bouwbesluit 2000).quote:Op woensdag 19 juli 2023 08:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Plan is dan ook: van binnenuit isoleren. Spouwmuur is 5cm dik, daar krijg je nooit een goeie RD waarde mee. Schuim verwijderen is voor later.
Ik vind ons meubel van 1m breed achteraf te kort (had er niet op gelet bij het uitzoeken), in onze vorige woning hadden we 120 en nu voelt het een beetje als een mini meubel. Terwijl het huis zoveel groter en mooier isquote:Op woensdag 19 juli 2023 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben er ook 2 en beide badkamers een wastafel van een meter breed.
Los van het gegeven dat we nooit met 2 (of meer) personenn tegelijk in een badkamer zijn.
Iedere badkamer heeft ook een WC, wat het totaal op 3 WC's brengt, daar ben ik wel heel erg blij mee
Ons huis is uit 1982. Onze spouw is 7cm met 5cm isolatiedeken. Geen enkel probleem met warmte binnenhouden of kou buiten.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:02 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Is dat zo ? Onze isolatie is volgens mij 6cm dik en daarnaast nog een spouw ivm vocht die niet is gevuld. (Standaard vanuit bouwbesluit 2000).
6cm isolatie levert rd 2,5 op volgens mij , in ieder geval blijft de warmte goed binnen.
quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:50 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat je geen dubbele wastafel nodig hebt denk ik.
Ik vind dat van binnenuit isoleren ook niet evident. Eerder heb ik al gezegd dat wij niet een veel diepere spouw hebben en dat dat prima gaat. Het huis is niet verschrikkelijk ruim, dus door van binnenuit te willen isoleren ga je waardevolle ruimte verliezen. En ik zou bijv. niet weten hoe je het bij de trap voor elkaar zou krijgen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:02 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Is dat zo ? Onze isolatie is volgens mij 6cm dik en daarnaast nog een spouw ivm vocht die niet is gevuld. (Standaard vanuit bouwbesluit 2000).
6cm isolatie levert rd 2,5 op volgens mij , in ieder geval blijft de warmte goed binnen.
Ik zou dat geld gebruiken voor pv panelen of een warmtepomp. Heb zo de berekening niet bij de hand maar mijn gevoel zegt dat dat meer oplevert dan het verschil tussen 5 of 8cm muur isolatie (bij dak gelden andere waardes, daar is het verlies groter).
Ja precies dat, van binnenuit isoleren lijkt mij ook helemaal niks, met allerlei gipswanden en vocht dat ophoopt enzo.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat van binnenuit isoleren ook niet evident. Eerder heb ik al gezegd dat wij niet een veel diepere spouw hebben en dat dat prima gaat. Het huis is niet verschrikkelijk ruim, dus door van binnenuit te willen isoleren ga je waardevolle ruimte verliezen. En ik zou bijv. niet weten hoe je het bij de trap voor elkaar zou krijgen.
quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat een absurde vraag van iemand die vier badkamers heeft.
Ik zou ook altijd van buitenaf isoleren, 5-6 cm isolatie is wel erg weinig. Ik zou altijd voor een RD van rond de 5 gaan, dat is bij PIR zo'n 10 cm.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ja precies dat, van binnenuit isoleren lijkt mij ook helemaal niks, met allerlei gipswanden en vocht dat ophoopt enzo.
Maargoed ik ben geen kenner op dat gebied, alleen is mijn ervaring dat 5-6cm isolatie prima zou moeten zijn , tenzij je met een waxinelichtje wil verwarmen.
Dan is het je vergeven.quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:01 schreef flipsen het volgende:
[..]Maar, wij gebruiken maar 1 badkamer voor het poetsen van tanden en douchen/badderen en die heeft ook maar 1 wastafel. Nooit problemen
Meerwaarde... Ach, met 1 wastafel lukt het ook wel. Een dubbele onderkast is wel heel fijn. En in zo'n balzaal van een ruimte is het wel mooier qua proporties.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het voordeel van een dubbele wastafel? Ik zie dat niet zo. Ook niet met 4 of 5 man in een huis. Of poetsen jullie iedere avond tegelijk je tanden? Neemt ruimte in, extra wastafel om schoon te houden, extra kosten/leidingwerk... Geen idee. Wij hebben er maar eentje (per badkamer, daar hebben we er 4 van hehehe)
Wij hebben in de kinder badkamer een meubel van 1.20m breed en in de badkamer voor ons 3.50mquote:Op woensdag 19 juli 2023 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben er ook 2 en beide badkamers een wastafel van een meter breed.
Los van het gegeven dat we nooit met 2 (of meer) personenn tegelijk in een badkamer zijn.
Iedere badkamer heeft ook een WC, wat het totaal op 3 WC's brengt, daar ben ik wel heel erg blij mee
Hmm, we kunnen het plan nog aanpassen. @Six. is van de isolatie dus hij mag wat mij betreft dat besluit nemen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:02 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zou dat geld gebruiken voor pv panelen of een warmtepomp. Heb zo de berekening niet bij de hand maar mijn gevoel zegt dat dat meer oplevert dan het verschil tussen 5 of 8cm muur isolatie (bij dak gelden andere waardes, daar is het verlies groter).
Yep, ik hou het ook op 1 mooie grote wastafel van 120cm.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:07 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik vind ons meubel van 1m breed achteraf te kort (had er niet op gelet bij het uitzoeken), in onze vorige woning hadden we 120 en nu voelt het een beetje als een mini meubel. Terwijl het huis zoveel groter en mooier is
De 2e badkamer heeft 2 losse meubels
Six. zegt dat er nu max 2,5cm in zit (schuimplaten of zo, konden gewoon heen en weer bewegen. En hij denkt dat de spouwmuur hooguit 3-4 cm is (maar de makelaar zei dat 5cm destijds de standaard was). Als we de spouw niet kunnen isoleren, dan moet het van binnenuit gebeuren. Maar deze staat wel op het 'to be decided' lijstje.quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:01 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik zou ook altijd van buitenaf isoleren, 5-6 cm isolatie is wel erg weinig. Ik zou altijd voor een RD van rond de 5 gaan, dat is bij PIR zo'n 10 cm.
Hier wat informatie over isolatie en het bouwbesluit:
https://www.isolatiemater(...)solatie-en-rc-waarde
Een aanbouw wordt gezien als nieuwbouw.
Jemig, 3.50mquote:Op woensdag 19 juli 2023 17:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wij hebben in de kinder badkamer een meubel van 1.20m breed en in de badkamer voor ons 3.50mook in totaal 3 aparte toiletten op elke verdieping 1. Zou niet meer zonder willen.
Tof, dat ging snel. Succes!quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:55 schreef Seven. het volgende:
Hypotheekadviseur heeft ff wat doorgerekend. Dat zit wel snor. Uitgaande van de vraagprijs van 430k + verkoop gebaseerd op de waardebepaling van de makelaar (375k), kunnen we voor wel behoorlijk wat meer verbouwen dan 100k. En natuurlijk kunnen we tegen gunstig tarief lenen voor de verduurzaming. Verder heeft hij in zijn berekeningen per ongeluk de rente van 2017 (2,38%) meegenomen en niet de rente van 2021 (en die hebben we dus op de resterende 275k 30 jaar vast staan op 1,38%). Dus er zit nog wel meer ruimte als blijkt dat de aannemer wat duurder is. Plus de 350k verkoopprijs is minimaal.
Aannemer geeft geen enkele indicatie af over de kosten zonder het huis te zien. Maar zij kunnen wel half september starten.
Onze glasboer heeft een briefje op zijn bureau met vraag om ff rond het huis te lopen om de kosten voor het glas te globaal in kaart te brengen.
Kosten voor Ikea keuken hebben we in kaart gebracht, deurtjes en aanrecht gaan we gewoon weer voor naar K14. Dus daar hebben we een zéér ruime berekening op losgelaten.
Denk vanavond nog ff kijken naar kosten sanitair want dat is nog ff een factor die de prijs wel op kan drijven.
Maar al met al hebben we genoeg informatie om morgenvroeg een bod uit te brengen, onder voorbehoud van financiering en bouwkundig rapport (die gebruiken we als wisselgeld dus laten vallen bij het tweede of eindbod).
Ik zou ook gewoon gaan voor spouwmuurisolatie. Het stoppen van luchtstromen langs het binnenblad geeft het grootste effect. Met een spouw van 6-7 cm ben je al aardig gesteld. Hier in een huis uit 1970 al 7cm spouw...quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hmm, we kunnen het plan nog aanpassen. @:Six. is van de isolatie dus hij mag wat mij betreft dat besluit nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |