abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2023 @ 16:17:10 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209943344
Bierviltjes berekening gedaan. Plan B is goedkoper, financieel is plan A is nu nog niet haalbaar. En traplopen gaat voorlopig prima, dus de noodzaak voor gelijkvloers is er momenteel ook nog niet.

We denken ongeveer 100k nodig om het huis zelf (plan B dus) 100% op orde te krijgen, dus echt volledig afgewerkt. Dat is financieel waarschijnlijk wel haalbaar. Six. is aan het bellen met de aannemer om onze bierviltjesberekening te checken. Als die terugkomen met iets dat aardig klopt met onze berekeningen, dan nog even checken met de hypotheekadviseur of het écht kan. En dan uiteraard nog een keer bezichtigen (deze keer gewapend met ladder zodat we de zolder kunnen zien, en mogelijk aannemer).

Nadelen:
Niet in onze huidige wijk, maar wel nog fietsafstand.
In eerste instantie leveren we in op aantal m2.
In eerste instantie geen kantoor.
In eerste instantie geen logeerkamer (wel logeerhoek die we nog wel een jaar of 2 regelmatig gebruiken op de overloop)
Mogelijk komt de aanbouw en ombouw garage er nooit van, en wat dan? Traplift ooit?
De overige nadelen zien we even nog niet (reality check misschien wel handig, waar heb je anders FOK! voor..)
Resistance is futile.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:23:33 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209944527
Ik zou mezelf sws nog niet helemaal hierin verliezen tot de andere twee bezichtigingen donderdag, of zijn die nu sws afgevallen?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:28:47 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209944672
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:23 schreef BE het volgende:
Ik zou mezelf sws nog niet helemaal hierin verliezen tot de andere twee bezichtigingen donderdag, of zijn die nu sws afgevallen?
Voor mij dingt de tweekapper eigenlijk niet meer echt mee. Six. wil nog wel graag kijken dus dat doen we gewoon.

De vrijstaande woning op donderdag dingt wel nog mee. Maar ook daar zijn we al wel tot de conclusie gekomen dat die toch ook wel een uitbouwtje nodig heeft aan de zijkant om de keuken/woonkamer groter te maken, dus ook daar ligt al een verbouwplan voor klaar :') . En de interesse in dat huis van anderen is niet echt groot, staat ondertussen 6 weken te koop.

We kúnnen het gewoon niet laten, hè? :+
Resistance is futile.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:40:46 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209944967
:D
We gaan alleen maar oriënteren voorlopig.
Onze wensen concreet krijgen.

Uhuh! :’)
  dinsdag 18 juli 2023 @ 18:09:15 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209945378
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:40 schreef BE het volgende:
:D
We gaan alleen maar oriënteren voorlopig.
Onze wensen concreet krijgen.

Uhuh! :’)
Dinsdag gaan we oriënteren met onze aannemer :+ .
Resistance is futile.
pi_209946536
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dinsdag gaan we oriënteren met onze aannemer :+ .
Je gaat vast ook een oriëntatie-bod doen?
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:08:45 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209946934
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:47 schreef Managarm het volgende:

[..]
:D en dan tijdens de drie dagen bedenktijd zeggen ‘nee sorry, we waren ons alleen maar aan het oriënteren’. :o
pi_209947817
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat vroeg ik me nog af, hoe ellendig het is om op de A1 terecht te komen. Voor mijn werk is het een mix van 1x per week A1, 3x per week A50 richting Arnhem (dan dus via Beekbergen, vermoed ik).
Hartstikke makkelijk hoor. Gewoon de straat uit dan links over de Jachtlaan. Bij de stoplichten rechts en dan rijdt je zo de Europalaan op. Heb daar in die 3 jaar dat ik heb gewoond echt nooit een file gezien. Ook leuk, in de achtertuin ligt het Spartahof, best wel een prijzig stukje nieuwbouw (geen sociale huur voor zover ik weet) Wel is het rijtje de straat uit richting de Jachtlaan een beetje twijfelachtig, maar volgens mij zit je daar ver genoeg vandaan. AH/Etos e.d. om de hoek.

Ik zeg doen :-)
pi_209948211
Leuk hoor! Ik vind het ook een heel tof huis.

En je kunt een keuring laten doen om een beeld te krijgen van benodigde investeringen, hè. Niet dat die prijsindicatie bij ons in de buurt kwam… maar als er iets opmerkelijk uit zo’n keuring komt, kun je je bod erop aanpassen (ook als je al een bod hebt uitgebracht).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 21:42:10 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209948358
Je zou bijna een slaapkamer van die badkamer kunnen maken, en dan een douche op dat loze stuk overloop, WC is toch apart.
Wel jammer dat dat waarschijnlijk drama met de leidingen en afvoeren wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209948544
Well that escalated quickly! :+

Het lijkt me wel zaak om een en ander inderdaad even goed uit te rekenen en te onderzoeken want het lijkt me allemaal best krap binnen het budget. Maar wel een superleuk huis en ik verheug me nu al op de verbouwing.

En ik ben een beetje in verwarring over hoe zwaarwegend jullie wens om beneden te kunnen slapen nu is. Want dat lijkt hier toch echt best lastig/ingrijpend/duur. Terwijl het wel de eerste aanleiding was om te gaan kijken, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209948709
Wow dit gaat snel :)

Edit: ik heb de link gevonden. Ik ben heel benieuwd!!

[ Bericht 22% gewijzigd door Cathmar op 19-07-2023 08:33:17 ]
Met een meidenkwartet
pi_209949094
Die muurisolatie van lang geleden kan serieus vervelend uitpakken. Als dat UF schuim is. Verwijderen is de enige juiste optie en dat is duur (ca 50 Euro/m2) en het geeft een ontzettende bende. Bijspuiten kan maar is een lapmiddel
  woensdag 19 juli 2023 @ 08:43:46 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209950929
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:47 schreef Managarm het volgende:

[..]
Hahaha! _O-
Resistance is futile.
  woensdag 19 juli 2023 @ 08:50:59 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209951027
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:42 schreef Leandra het volgende:
Je zou bijna een slaapkamer van die badkamer kunnen maken, en dan een douche op dat loze stuk overloop, WC is toch apart.
Wel jammer dat dat waarschijnlijk drama met de leidingen en afvoeren wordt.
Ja klopt, ik zag daar ook wel potentie. Mijn idee was: we gooien de hele boel op de kop daar boven want die overloop is een waste of space. Maar daar zijn we tijdens de bezichtiging al wel op terug gekomen. De huidige indeling zorgt wel voor mooie ruimtelijke slaapkamers, dus dat steekt niet. Bovendien zit tussen de slaapkamer en de badkamer een schoorsteen. Het zijn allemaal stenen muren en we hebben nog niet op zolder kunnen kijken om te zien welke daarvan de balken erboven dragen. Maar we kunnen sowieso niet 'zomaar' één van die muren verplaatsen.

Dus eigenlijk is ons plan nu: indeling laten zoals het is, maar wel in de slaapkamers de plafonds doorbreken tot in de nok (moeten toch isoleren dus alle gips (of hardboard?) platen moeten er sowieso af). We hebben dan tijdelijk geen derde slaapkamer, maar daarvan weten we al dat we wel zonder kunnen leven.
Resistance is futile.
pi_209951062
Voor hoeveel heb je de woning gekocht en hoeveel is die nu waard ?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 19 juli 2023 @ 08:54:13 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209951083
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:54 schreef yinu het volgende:
Well that escalated quickly! :+

Het lijkt me wel zaak om een en ander inderdaad even goed uit te rekenen en te onderzoeken want het lijkt me allemaal best krap binnen het budget. Maar wel een superleuk huis en ik verheug me nu al op de verbouwing.

En ik ben een beetje in verwarring over hoe zwaarwegend jullie wens om beneden te kunnen slapen nu is. Want dat lijkt hier toch echt best lastig/ingrijpend/duur. Terwijl het wel de eerste aanleiding was om te gaan kijken, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De aanleiding om nu in de tijd te kijken heeft 2 oorzaken: we denken dat we uiteindelijk (5-10 jaar of zo) gelijkvloers moeten, maar dat weten we niet zeker want Six. heeft nog geen duidelijke diagnose. En als we dan tóch gelijkvloers moeten, dan wil ik liefst Colin de buitenruimte geven die hij wel nodig heeft. Hij gaat over een jaar naar de basisschool dus daarna zijn we ook wel echt gebonden aan een buurt. Dus eigenlijk is het bieden van de ruimte voor Colin voor mijzelf nu de belangrijkste factor.
Resistance is futile.
  woensdag 19 juli 2023 @ 08:54:50 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209951096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 08:53 schreef sirdanilot het volgende:
Voor hoeveel heb je de woning gekocht en hoeveel is die nu waard ?
Onze woning hebben we voor 180k gekocht en iets van 100k geinvesteerd. 350-375k waard.
Resistance is futile.
  woensdag 19 juli 2023 @ 08:55:50 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209951105
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:42 schreef tux87 het volgende:
Die muurisolatie van lang geleden kan serieus vervelend uitpakken. Als dat UF schuim is. Verwijderen is de enige juiste optie en dat is duur (ca 50 Euro/m2) en het geeft een ontzettende bende. Bijspuiten kan maar is een lapmiddel
Plan is dan ook: van binnenuit isoleren. Spouwmuur is 5cm dik, daar krijg je nooit een goeie RD waarde mee. Schuim verwijderen is voor later ;) .
Resistance is futile.
  woensdag 19 juli 2023 @ 09:03:02 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209951195
Badkamer wordt een leuke uitdaging om een mooi ontwerp van te maken, zo'n hele rare lastige ruimte met die schuine wand. Daar moet een inloopdouche komen, (vrijstaand O+ ) bad, en dubbele wastafel.

De tweede deur naar de slaapkamer moet dicht gemaakt worden. En om die ruimte minder weird te maken, moet 'ie eigenlijk wel gewoon goed opgedeeld worden, dus strategisch geplaatst muurtje om die inloopdouche te realiseren. Bij voorkeur de wastafel aan de kant van het raam, maar voelt wel onlogisch omdat je dan de hele badkamer door moet om je tanden te poetsen.

De creative juices komen wel op gang. :P
Resistance is futile.
pi_209951689
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2023 08:54 schreef Seven. het volgende:

[..]
De aanleiding om nu in de tijd te kijken heeft 2 oorzaken: we denken dat we uiteindelijk (5-10 jaar of zo) gelijkvloers moeten, maar dat weten we niet zeker want Six. heeft nog geen duidelijke diagnose. En als we dan tóch gelijkvloers moeten, dan wil ik liefst Colin de buitenruimte geven die hij wel nodig heeft. Hij gaat over een jaar naar de basisschool dus daarna zijn we ook wel echt gebonden aan een buurt. Dus eigenlijk is het bieden van de ruimte voor Colin voor mijzelf nu de belangrijkste factor.
Op zich vind ik het - afgezien van de wens tot gelijkvloers wonen of niet - een logische timing want jullie hebben uit het huidige huis wel zo’n beetje alles gehaald wat erin zit denk ik, en ik kan me voorstellen dat het weer een beetje gaat kriebelen, als je verhuizen en verbouwen leuk vindt.

En de basisschool duurt maar acht jaar dus daarna zien we vast weer een nieuw topic verschijnen!
:+
  woensdag 19 juli 2023 @ 09:43:41 #122
80382 manny
30 is best veel
pi_209951741
Voor de goede orde: praten we nu over dat huis aan de Nevenlandsehof in Apeldoorn? Daar was gisteren een oriënterend bezoekje met de aannemer ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 19 juli 2023 @ 10:03:11 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209951985
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Mooi zeg zo oud zijn dat je nog kon kopen toen het betaalbaar was
En op alleen mijn salaris van destijds 3700 euro bruto, nu 6 jaar geleden! Maar was natuurlijk wel een opknapper buiten de randstad.

Aan mijn salaris destijds is wel een jaar of 7 keihard werken aan vooraf gegaan trouwens. Met buitenland ervaring kun je in NL een heel eind komen. Maar dan moet je wel op tijd verschijnen, positieve attitude, hard werken en bereid zijn om verder te gaan dan je eigen takenpakket zodat je progressie maakt in je carriere. Dus als je stopt met je geslachtoffer, dan is dit voor jou ook gewoon haalbare kaart.
Resistance is futile.
  woensdag 19 juli 2023 @ 10:05:08 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209951998
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:43 schreef manny het volgende:
Voor de goede orde: praten we nu over dat huis aan de Nevenlandsehof in Apeldoorn? Daar was gisteren een oriënterend bezoekje met de aannemer ?
Ja, gisteren zonder aannemer oriënterend bezoekje, en dinsdag met de aannemer een tweede oriënterend bezoekje. Ik ga wel vast uitzoeken of het financieel haalbaar is voor die 100k. Als de aannemer dan bevestigd dat dit wel realistisch is, dan zou ik zelfs wel overwegen om alvast te bieden.

Zo leuk is het huis wel, maar ook anderen hebben dat ingezien.
Resistance is futile.
  woensdag 19 juli 2023 @ 10:05:26 #125
80382 manny
30 is best veel
pi_209952002
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2023 10:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
hard werken en bereid zijn om verder te gaan dan je eigen takenpakket
Amen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg