abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209869682
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ach ik kan ook prima stemmen op iemand van Turkse afkomst. Misschien dat ik 15 jaar geleden nog wat meer het 'Holland voor de Hollanders' (Hollanders in de zin van autochtone Nederlanders) gevoel had maar inmiddels zie ik ook wel in dat dit een utopie is.

Ik word dan veel blijer van goed geïntegreerde mensen die overduidelijk aan onze kant staan dan de Kuzu's van deze wereld waarbij je altijd het idee blijft houden dat de loyaliteit ergens anders ligt.
Het is in ieder geval een mooi doelpunt tegen identiteitspolitiek.
pi_209869738
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij zou een korte lijst kunnen samenstellen (het zou wel heel droevig met hem zijn gesteld als hij niemand kan vinden die hij genoeg vertrouwt om naast hem in de Kamer te zitten en hem te helpen). Dan worden de zetels die niet door zijn partij kunnen worden gevuld, verdeeld als restzetels.

Maar: ik denk eigenlijk dat Omtzigt dit niet vind matchen met de democratie. Ik in elk geval niet. Want bij de verdeling van restzetels worden de groten alleen maar groter, dat systeem is eigenlijk niet eerlijk.
Maar dat was wel wat ik beoogde 😁
  woensdag 12 juli 2023 @ 23:18:40 #103
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209872137
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 11:36 schreef Hexagon het volgende:
Veel stemmers doen maar wat. Dus die Rutte stemmers kunnen overal heen.
dat zijn meestal van die bovenmodaal verdieners die het allemaal wel prima vinden.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 12 juli 2023 @ 23:22:47 #104
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209872192
Mocht Pieter Omtzigt besluiten te stoppen met de politiek, heb ik voor het eerst in lange tijd oprecht geen idee wat ik wel ga stemmen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_209872636
https://www.volkskrant.nl(...)-binnenhof~bee4cda1/
Het artikel dat je wist dat zou komen.
zie email 27 oktober
  donderdag 13 juli 2023 @ 00:25:06 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209872673
Champagne open hier *O* *O*
  donderdag 13 juli 2023 @ 00:32:44 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209872736
Schoonmaak in Den Haag _O-

De vraag is nu.. wordt het Yesilgoz 1 of Timmerfrans 1
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 00:33:32 #108
236264 crew  capricia
pi_209872739
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:32 schreef Drekkoning het volgende:
Schoonmaak in Den Haag _O-

De vraag is nu.. wordt het Yesilgoz 1 of Timmerfrans 1
Sander _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 13 juli 2023 @ 00:35:31 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209872747
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Sander _O-
Dan moeten we het land opheffen en ons gewoon bij Duitsland voegen ofzo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 13 juli 2023 @ 00:41:29 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209872782
Tijd voor Dijkgraaf
pi_209872791
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:41 schreef Hexagon het volgende:
Tijd voor Dijkgraaf
Die zal er helaas voor d66 even weinig zin in hebben vrees ik.
  donderdag 13 juli 2023 @ 01:37:44 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209872936
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]

De meest populaire politicus die Nederland kent en ons aan goede natuur gaat helpen , gaat heel wat kosten maar komt goed

geen sprietje stikstof mee te bekennen straks, alleen maar natuur , iedereen wordt boswachter
wel het definitieve eind van de pvda , maar goed
Wat?
Dit is sarcastisch hoop ik?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209872938
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Champagne open hier *O* *O*
Echt niet. Wat je ook van Kaag vind. Het is meer dan treurig dat iemand moet afhaken omdat de veiligheid van zijn/haar gezin niet gewaarborgd is. Dat is niets minder dan een bedreiging voor de democratie.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 02:06:22 #114
236264 crew  capricia
pi_209872975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 01:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Echt niet. Wat je ook van Kaag vind. Het is meer dan treurig dat iemand moet afhaken omdat de veiligheid van zijn/haar gezin niet gewaarborgd is. Dat is niets minder dan een bedreiging voor de democratie.
Als je dit ook leest;
quote:
De demissionair minister van Financiën wordt ernstig bedreigd en zwaar beveiligd.
https://www.nu.nl/politie(...)zorgen-om-gezin.html

Het is in en in triest.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 13 juli 2023 @ 02:08:06 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209872981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 01:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat?
Dit is sarcastisch hoop ik?
inderdaad

hij heeft geen idee hoezeer de nederlandse bevolking hem is gaan haten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 13 juli 2023 @ 02:11:39 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209872987
quote:

[..]
nou ja ze heeft haar les geleerd, de Nederlandse politiek is een slangenkuil en als je afwijkt als elitaire bal dan ga je voor gaas
was een dure les , ze kan nu haar wonden gaan likken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209873323
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 02:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ja ze heeft haar les geleerd, de Nederlandse politiek is een slangenkuil en als je afwijkt als elitaire bal dan ga je voor gaas
was een dure les , ze kan nu haar wonden gaan likken
treurige reactie weer.
pi_209873325
quote:

[..]
Het is wel wat triest dat het bij haar zelden over de inhoud maar vrijwel altijd over haar voorkomen is gegaan ja.
pi_209873463
Treurig dat Kaag om deze reden stopt. Zou nooit moeten mogen die bedreigingen.

Ben inhoudelijk wel blij dat ze uit de politiek gaat want ik vind het een enge elitaire mevrouw die niks van haar nieuwe leiderschap heeft kunnen brengen. Ook de keus voor de post financieen vond ik een egoïstische.

Klimaatfanaat Jetten zal de kar moeten trekken daar.
Alius aliud dicit
pi_209873578
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 07:27 schreef Mrmime het volgende:

Ben inhoudelijk wel blij dat ze uit de politiek gaat want ik vind het een enge elitaire mevrouw die niks van haar nieuwe leiderschap heeft kunnen brengen. Ook de keus voor de post financieen vond ik een egoïstische.

Ik denk niet dat het Jetten wordt als lijsttrekker. Dat is al een keer gebeurd en hij kreeg toen bakken met kritiek. Eveneens een tikkeltje arrogant, niet echt een man die grote groepen aan zich bindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 07:55:42 ]
pi_209873587
Verschrikkelijk dat ze bedreigd wordt. En verschrikkelijk dat het ook mee speelt in haar motivatie om door te gaan. Maar het is natuurlijk niet de enige reden, zoals dit Volkskrantartikel al zegt: de glans was er af. https://www.volkskrant.nl(...)-al-eerder~baf57713/

Kaag viel gewoon erg tegen als minister van financiën, is echt de slechtste minister van financiën die ik me kan herinneren (en dat gaat t/m Zalm). Ministers van financiën zijn in Nederland, als schatkistbewaarders, ook altijd redelijk populair, maar Kaag was meer een schatkistopener dan een bewaarder. En voor haar persoonlijk speelt ook mee dat ze internationale problemen interessanter vindt dan binnenlandse. Ook als minister van financiën tweette ze toch met enige regelmaat over buitenlandse problemen, zoals het voorbeeld in het artikel over Beiroet. Waar ze eerder haar mond over open deed dan over het feit dat mensen in energiearmoede vielen. Als je interesses zo liggen, heb je misschien in de Tweede Kamer of de Nederlandse regering ook gewoon niet veel te zoeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 13 juli 2023 @ 08:03:37 #122
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209873609
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 07:27 schreef Mrmime het volgende:

Kaag is een naieve zielepiet

Ik doe wat goed is voor Nederland , Pfffff, ga weg gek , huurtoeslag verlagen , mafjoekel
pi_209873617
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 07:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het Jetten wordt als lijsttrekker. Dat is al een keer gebeurd en hij kreeg toen bakken met kritiek. Eveneens een tikkeltje arrogant, niet echt een man die grote groepen aan zich bindt.
Je hoeft als lijsttrekker geen 'grote groepen' aan je te binden. Ik lees dat steeds meer over lijsttrekkers hier. Timmermans zou ook 'te gehaat' zijn. Dat maakt allemaal niet uit. Je moet als lijsttrekker zorgen dat een groot deel van de mensen die potentieel op jouw partij stemmen dat ook gaan doen. Mensen die jouw partij bij de eerste 2/3 kandidaten hebben, die moet je overhalen. In het geval van D66 gaat dat eigenlijk om een zetel of 15 tot hooguit 20, die Kaagfactor was echt een uitschieter.

Of mensen die toch niet op jouw partij willen stemmen jou goed vinden of je enorm haten doet er eigenlijk vrij weinig toe. Zolang dat maar niet speelt in je achterban. En binnen de D66 achterban (met ook wat overlap naar Volt, GL, PvdA en PvdD) wordt Jetten best gewaardeerd. Ik zie zo ook niemand die het beter zou doen dan Jetten voor D66.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 13 juli 2023 @ 08:06:27 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209873626
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 17:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je ziet GL en D66 serieus met BBB en VVD in een coalitie stappen als de boel al klapt tussen D66 en VVD over migratie?
Klaver kan het zich politiek gezien niet permitteren om voor de tweede keer een formatie te laten klappen op asiel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209873630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 07:58 schreef Hanca het volgende:
Verschrikkelijk dat ze bedreigd wordt. En verschrikkelijk dat het ook mee speelt in haar motivatie om door te gaan. Maar het is natuurlijk niet de enige reden, zoals dit Volkskrantartikel al zegt: de glans was er af. https://www.volkskrant.nl(...)-al-eerder~baf57713/

Kaag viel gewoon erg tegen als minister van financiën, is echt de slechtste minister van financiën die ik me kan herinneren (en dat gaat t/m Zalm). Ministers van financiën zijn in Nederland, als schatkistbewaarders, ook altijd redelijk populair, maar Kaag was meer een schatkistopener dan een bewaarder. En voor haar persoonlijk speelt ook mee dat ze internationale problemen interessanter vindt dan binnenlandse. Ook als minister van financiën tweette ze toch met enige regelmaat over buitenlandse problemen, zoals het voorbeeld in het artikel over Beiroet. Waar ze eerder haar mond over open deed dan over het feit dat mensen in energiearmoede vielen. Als je interesses zo liggen, heb je misschien in de Tweede Kamer of de Nederlandse regering ook gewoon niet veel te zoeken.
Misschien een domme vraag maar had zij voor deze functie überhaupt ooit veel gedaan met financiën? Bij Hoekstra en Dijsselbloem had ik altijd het idee dat er accountants zaten die naadloos financiële analyses konden geven en de ontwikkelingen goed konden analyseren.

Als je er nauwelijks ervaring in hebt dan is het best vreemd dat je zo'n functie krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')