Het is een misvatting dat linkse kabinetten er een potje van zouden maken en rechtse kabinetten goed in crisistijd zouden zijn.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mocht het toch miraculeus lukken dat er een volgend links kabinet komt (zelfs met SP volgens mij onmogelijk, maar goed) dan is dat ook wel het slechtst mogelijke moment met alle crises die er in dit decennium al spelen en nog gaan spelen. Is een garantie voor een enorme stem op rechts in de verkiezingen daarna, bijna ongeacht wat er door dat kabinet zal worden neergezet.
En zo is het ook jammer dat het nooit iets is geworden met Nieuw Links.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is jammer dat er niet echt een VVD zonder scherpe randjes bestaat. Dat was natuurlijk altijd het CDA, maar dat ligt vooralsnog volledig aan scherven.
Of ze begrijpen niets van politiek. Die verklaring vind ik op de een of andere manier plausibelerquote:Op zondag 9 juli 2023 15:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. Lijkt wel of de oppositie hier veel te lief is.
Van vind jij nu van dit referendum. Dat nogal erdogannesk aandoet?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:33 schreef skysherrif het volgende:
Ik word zo moe van die infighting op links
Met een goede lijsttrekker valt niet uit te sluiten dat dit blok de grootste wordt.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:45 schreef BeriBeri het volgende:
Leuke poging dat linkse blok maar mensen gaan toch rechts stemmen
Ja dat is natuurlijk erg raar, zeker dat de volgende dag al kan worden gestemd. Met de prognoses dat het pas in November plaats gaat vinden had daar echt nog wel even mee gewacht kunnen worden.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van vind jij nu van dit referendum. Dat nogal erdogannesk aandoet?
Ik moet dat denk ik even toelichten, het is een stemming die op zichzelf wel klopt. De uitslag geeft de ingediende stembiljetten weer. Alleen de omstandigheden waaronder zorgen er voor dat een kamp een aanzienlijk voordeel heeft ten opzichte van het andere kamp.
De voorstanders beleggen een persconferentie en kondigen aan dat de stemming de volgende dag al start. Een eventueel tegenkamp komt er dan nooit tussen.
Er ligt nog genoeg open. Wat doet Omtzigt? Wie is de premierskandidaat van BBB? Wie gaat de lijst van PvdAGL trekken? Gaan andere partijen op grote schaal Rutte uitsluiten? Begaat er nog iemand een of andere stommiteit?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:45 schreef BeriBeri het volgende:
Laten ze eerst maar bepalen wie de mogelijke lijsttrekker wordt. Dat zal ook invloed hebben op hoe de leden stemmen. Kan me niet voorstellen dat veel PvdAers zitten te wachten op Jesse Klaver.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van vind jij nu van dit referendum. Dat nogal erdogannesk aandoet?
Ik moet dat denk ik even toelichten, het is een stemming die op zichzelf wel klopt. De uitslag geeft de ingediende stembiljetten weer. Alleen de omstandigheden waaronder zorgen er voor dat een kamp een aanzienlijk voordeel heeft ten opzichte van het andere kamp.
De voorstanders beleggen een persconferentie en kondigen aan dat de stemming de volgende dag al start. Een eventueel tegenkamp komt er dan nooit tussen.
De PvdA begrijpt genoeg van machtspolitiek. Het probleem is alleen dat het wordt verkocht als een fusie, maar de facto gaat de PvdA gewoon op in GroenLinks en lijkt het meer op een overname.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:50 schreef Lurf het volgende:
Sowieso wordt het tegenkamp hier voor het blok gezet. De uitkomst kan niet zijn dat de meerderheid tegen een gezamenlijke lijst is. Dan hangen beide partijen meteen al in de touwen en lacht de VVD zich helemaal een kriek. Dit wordt pas uitgespeeld bij de stembus, als de tegenstanders met hun voeten stemmen.
Ik hoop dat PvdA/GL er in slagen om een breder publiek aan te spreken, en zich niet alleen gaan richten op de gemene deler. Maar ik zie het duister in. Het blijven amateurs die niets begrijpen van machtspolitiek.
PvdD/GL en PvdA/SP past imo ook beter bij elkaar.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:56 schreef skysherrif het volgende:
Heb ook het idee dat mensen liever PvdD dan GL/PvdA hadden gehad als samenwerking.
Ik hoop dat ze die blunder niet maken. Het menselijk kapitaal van de PvdA is echt aanmerkelijk beter dan dat van GL.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De PvdA begrijpt genoeg van machtspolitiek. Het probleem is alleen dat het wordt verkocht als een fusie, maar de facto gaat de PvdA gewoon op in GroenLinks en lijkt het meer op een overname.
Het invliegen van Timmermans zou mijns inziens een kapitale vergissing zijn, daar blijf ik bij.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die blunder niet maken. Het menselijk kapitaal van de PvdA is echt aanmerkelijk beter dan dat van GL.
Maar ze hebben er veel meer.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het invliegen van Timmermans zou mijns inziens een kapitale vergissing zijn, daar blijf ik bij.
Die komt vertellen dat Kaag met vakantie is van een jaar of 20quote:Op zondag 9 juli 2023 17:24 schreef Hexagon het volgende:
Bij D66 komt er een politieke update over de situatie voor de leden. Maar die wordt door Rob Jetten gedaan. Ben benieuwd of dat een voorteken kan zijn van dat hj het mag gaan doen.
Dat is JA21.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is jammer dat er niet echt een VVD zonder scherpe randjes bestaat. Dat was natuurlijk altijd het CDA, maar dat ligt vooralsnog volledig aan scherven.
Ik verwacht een strijd tussen BBB en VVD. En die gaan heel veel opeten.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:45 schreef BeriBeri het volgende:
Niet alleen de Duitsers, iedereen met een minimaal niveau aan intelligentie ziet toch dat Rutte puur uit eigen-/partijbelang de coalitie heeft opgeblazen. Coalitiemoord met voorbedachte rade. Hij gokt gewoon dat de VVD (nog) groter dan de BBB wordt en eventueel een coalitie over rechts gevormd kan worden.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:35 schreef capricia het volgende:
De Duitsers hebben Mark door.
[..]
https://www.sueddeutsche.(...)6010096?reduced=true
Hoezo? 2 verkiezingen geleden won Samsom nog bijna de verkiezingen. De laatste Europese verkiezingen won PvdA nog. Kortom: voor heel veel mensen is links stemmen gewoon een optie die ze overwegen. En met een goede lijsttrekker en momentum kunnen ze zo de grootste worden.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:45 schreef BeriBeri het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |