Het blijkt inderdaad anders te zijn dan ik dacht. Lees je overigens de voorwaarden, dan kan de praktijk nog wel eens lastig uitvoerbaar blijken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:01 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Misschien moet je duidelijker aangeven welk deel volgens jou nog steeds klopt. De kern van Obli's post was dat er van belastingaftrek geen sprake kan zijn en dat is bewezen onjuist.
Dat worden veel mailtjes van Collin Beheer en stemrondes en betalingsregelingenquote:Op woensdag 19 juli 2023 08:38 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Cijfers zijn op zijn zachtst gezegd niet best. Rente in combinatie met zekerheden lijken wel ok, zeker vanwege lineaire aflossing tot 0.
Toevallig bij de hand gehad vorige week. Is helemaal juridisch uitgezocht. In ons geval. Volgens de splitsingsakte kan een VVE alleen maar een lening aangaan als dit door 2/3 van de leden goedgekeurd wordt en die zijn dan in hun aandeel verplicht de lening te dragen en daarmee is het ook aftrekbaar in box1.quote:Op woensdag 19 juli 2023 00:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat is helemaal nieuw voor mij..ik weet niet beter dan dat dit hele verhaal in box 3 zit..... heb je hier misschien een bronvermelding van?
#@%&^Had hem voor 14.30u in de agenda staan, gemist dus. Next time betterquote:Op woensdag 19 juli 2023 12:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heb er weer eens eentje mee kunnen nemen in 1A, ging snel
Dit deel van de post van Obli bedoelde ik als fiscaal correct:quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:01 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Misschien moet je duidelijker aangeven welk deel volgens jou nog steeds klopt. De kern van Obli's post was dat er van belastingaftrek geen sprake kan zijn en dat is bewezen onjuist.
Ik blijf er vanaf, aan de recensies te lezen geen plek waar je een huisje wil uitbaten https://www.google.com/tr(...)qAAxUAAAAAHQAAAAAQCwquote:Op woensdag 19 juli 2023 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Recreatiewoning gve staat open
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27447
1e hypotheek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Slotbetaling default project gveDat zal wel een waterijsje worden vrees ik .......of nog minder, want ze waren al bijna klaar met betalen. Ik heb sowieso maar een klein bedrag afgeboekt destijds.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.36,5% van inleg is verloren gegaan
Valt me nog mee. Uitkering is E 60 per 1000 euro inleg.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat zal wel een waterijsje worden vrees ik .......of nog minder, want ze waren al bijna klaar met betalen. Ik heb sowieso maar een klein bedrag afgeboekt destijds.
Mooi, dat scheelt weer 1 default in mijn sheet.quote:Op woensdag 19 juli 2023 14:27 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Valt me nog mee. Uitkering is E 60 per 1000 euro inleg.
Ik weet weinig van de markt voor recreatiewoningen. En waarschijnlijk is de markt nu anders. Desalniettemin: in 2018 en 2019 liep ik wel eens executieveilingen af. Recreatiewoningen gingen toen voor 'pennies on the dollar' weg. Heb er een voor 4K weg zien gaan.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Recreatiewoning gve staat open
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27447
1e hypotheek
Dat weten we dan alvast voor de volgende (en vorige, verkocht op 3-7) veilingen. Ben benieuwd wat de investeerders uiteindelijk terugkrijgen en wanneer.quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:40 schreef Slijker het volgende:
Het moet niet gekker worden! MCF op zijn best1😫😫
Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in één of meerdere leningen van Omni Properties Ltd.
Het pand staat momenteel te koop op een veiling en deze zal over 5 dagen aflopen. Aan het eind van volgende week moet duidelijk worden wat het pand heeft opgebracht. Wanneer het pand niet is verkocht op de veiling zal de curator het pand opnieuw aanbieden op een andere veiling.
Het pand heeft de laatste tijd leeg gestaan, helaas is er een inbraak geweest waarbij een waterleiding kapot is gegaan. Het pand heeft hier schade onder geleden.
Wanneer het pand is verkocht heeft de curator nog minimaal 3 maanden nodig om alle claims op te stellen en alle schuldeisers uit te betalen. De procedure kan langer duren als er de komende maanden meer zaken bij de curator aanhangig worden gemaakt.
Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948.
Met vriendelijke groet,
Het Max Crowdfund team
Zover mijn info gaat is die rente wel aftrekbaar als de lening aan bepalade voorwaarden voldoet (vergelijkbaar met lening eigen woning), zie o.a. https://www.eigenhuis.nl/vve/financiering-vve/-kan-een-vve-geld-lenenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Van belastingaftrek is m.i. helemaal geen sprake, de vereniging (leningnemer!) betaalt de rente en aflossing en belast dit door aan de leden via een hogere maandbijdrage. In die zin is een appartementeigenaar dus achtergesteld bij een woningbezitter die ergens een lening afsluit om een verbouwing te bekostigen.
Ironisch dit, omdat een vordering op de VVE verplicht in box 3 valt. En waarom, omdat een woningbezitter die spaart voor groot onderhoud dit ook in box 3 moet aangeven...
Wat ik minstens even ergerlijk/kwalijk vind is dat dit bericht weer via mail wordt gepubliceerd terwijl we het bericht over de verloren rechtszaak op 4 juli, zelf moesten zien op te duikelen tussen de 'updates' op hun website...quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:40 schreef Slijker het volgende:
Het moet niet gekker worden! MCF op zijn best1😫😫
Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in één of meerdere leningen van Omni Properties Ltd.
Het pand staat momenteel te koop op een veiling en deze zal over 5 dagen aflopen. Aan het eind van volgende week moet duidelijk worden wat het pand heeft opgebracht. Wanneer het pand niet is verkocht op de veiling zal de curator het pand opnieuw aanbieden op een andere veiling.
Het pand heeft de laatste tijd leeg gestaan, helaas is er een inbraak geweest waarbij een waterleiding kapot is gegaan. Het pand heeft hier schade onder geleden.
Wanneer het pand is verkocht heeft de curator nog minimaal 3 maanden nodig om alle claims op te stellen en alle schuldeisers uit te betalen. De procedure kan langer duren als er de komende maanden meer zaken bij de curator aanhangig worden gemaakt.
Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948.
Met vriendelijke groet,
Het Max Crowdfund team
Dit was de status 1min. voor de livegang:quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:37 schreef Jaco078 het volgende:
Op verzoek van CCF heb ik de basis-link verwijderd. Dit, omdat bewoners zelf willen bijdragen aan de funding. Niet dat we hier op Fok die 60k inleggen vermoed ik (misschien wel bijna.....), maar ik zal het verzoek van CCF Honoreren....
Bij de laatste investeringen zag ik gister en eergister wel meerdere hoge nummers, dus recent aangemaakte accounts, die van bewoners kunnen zijn. Al zou het natuurlijk ook kunnen dat er bewoners bij zijn die al langer een account hadden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:02 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Dit was de status 1min. voor de livegang:
¤17.000 nog te investeren
Investeerders: 34
Ik vraag me af hoeveel er van de die 34 dan ook bewoners zijn.
Uiteindelijk volgeschreven door 52 investeerders.
ja de vraag is idd hoeveel er écht bij die bewoners vandaan komt op zo'n moment. Enfin, wel even netjes naar de wens van Collin geluisterd om wat ruimte over te houden voor de bewoners....quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |