Ik doe al bij verschillende vve's mee via Collin. De ze wil ik ook wel meenemen. Ben benieuwd of ik vooraf van Collin een linkje krijg.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:15 schreef Tjalala het volgende:
Ccf nieuwe vve
https://www.collincrowdfu(...)kker-en-erwtenakker/
Nu nog de overname door Pon of een andere grote fietsenmaker zoals door mij voorspeld.😀quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
Soms krijg je nog sneller gelijk dan dat je dacht
https://nos.nl/artikel/24(...)roefd-maar-ook-trots
Poeh, discussie is al vaker gevoerd hier natuurlijk, dat is na VRH en kosten 4% netto.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik doe al bij verschillende vve's mee via Collin. De ze wil ik ook wel meenemen. Ben benieuwd of ik vooraf van Collin een linkje krijg.
Eens. 6.2% netto, rustige aflossing over 7 jaar uitgesmeerd. Ik durf m aan..quote:
Linkje VVEquote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:04 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Eens. 6.2% netto, rustige aflossing over 7 jaar uitgesmeerd. Ik durf m aan..
Ik probeer een linkje te regelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1-tje legt even 40k in.
[ Bericht 12% gewijzigd door Jaco078 op 18-07-2023 13:37:32 ]
Dat is een bewoner zelf om z'n maandbijdrage aan de VVE terug te verdienenquote:
Dank. Bij de vorige VVE was ik net te laat. Nu wel ingeschreven.quote:
Ook meegenomen, dank weer!quote:
Aflossing over 8 jaar uitgesmeerd volgens mij, of ik moet ergens overheen lezen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:04 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Eens. 6.2% netto, rustige aflossing over 7 jaar uitgesmeerd. Ik durf m aan..
Ik probeer een linkje te regelen.
Klopt, 96 maanden dus 8 jaar. Maakt mij niet uit, hoop tegen die tijd nog in leven te zijn. En het is annuïtair dus het verbrassen kan ik zelf nog doenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Aflossing over 8 jaar uitgesmeerd volgens mij, of ik moet ergens overheen lezen.
Maakt overigens verder niks uit maar meer ter info.
Waarbij het mij wel al een paar keer opgevallen is dat Collin hierbij twee manieren van aflossen hanteert.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:29 schreef obligataire het volgende:
En het is annuïtair dus het verbrassen kan ik zelf nog doen
Meeste leningen bij ccf worden lineair afgelost. Deze blijkbaar annuïtair.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Waarbij het mij wel al een paar keer opgevallen is dat Collin hierbij twee manieren van aflossen hanteert.
Of een voor de investeerders ongeveer gelijkblijvend te ontvangen bedrag (waarbij er in het begin nog weinig afgelost gaat worden) of een vast aflossingsdeel waarbij het te ontvangen bedrag voor de investeerders dus maandelijks wat terug loopt.
Dan moeten de 3 kopielinkjes ook even aangepast worden....quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:37 schreef Jaco078 het volgende:
Op verzoek van CCF heb ik de basis-link verwijderd. Dit, omdat bewoners zelf willen bijdragen aan de funding. Niet dat we hier op Fok die 60k inleggen vermoed ik (misschien wel bijna.....), maar ik zal het verzoek van CCF Honoreren....
Klopt.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:41 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Meeste leningen zijn lineair. Deze blijkbaar annuïtair.
Als er bij ccf niets in de pitch staat is het volgens mij lineair. In deze pitch staat wel dat om een annuïtaire aflossing gaatquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klopt.
Dat komt wel eens vaker voor maar ik lees daar nooit iets over in de pitch.
Het maakt namelijk bij sommige projecten wel uit m.b.t. hoe snel het risico uit een project loopt.
quote:Looptijd: 96 maanden met annuïtaire maandelijkse aflossing
Als het écht annuïtair zou zijn dan zou de maandtermijn telkens gelijk moeten zijn. Maar hij loopt licht op.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:41 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Meeste leningen bij ccf worden lineair afgelost. Deze blijkbaar annuïtair.
Heb het linkje ook verwijderd uit de quote.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:37 schreef Jaco078 het volgende:
Op verzoek van CCF heb ik de basis-link verwijderd. Dit, omdat bewoners zelf willen bijdragen aan de funding. Niet dat we hier op Fok die 60k inleggen vermoed ik (misschien wel bijna.....), maar ik zal het verzoek van CCF Honoreren....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik niet zo goed begrijp is waarom de bewoners niet direct aan de VvE lenen in plaats van via deze veel duurdere constructie. Spreek je af dat je een aantal maanden lagere VvE bijdrage betaald als rente+aflossing zodat de liquiditeit van de VvE niet in gevaar komt en klaar.
Komt dat niet door de fee?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:45 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als het écht annuïtair zou zijn dan zou de maandtermijn telkens gelijk moeten zijn. Maar hij loopt licht op.
De laatste termijn is 4,45% hoger dan de eerste. Iedere maand een paar cent meer dan de vorige.
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heb het linkje ook verwijderd uit de quote.Leuk bedacht maar voor de gemiddelde VvE veel te veel werk en te gecompliceerd. Daarnaast is dit m.i. transparanter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik niet zo goed begrijp is waarom de bewoners niet direct aan de VvE lenen in plaats van via deze veel duurdere constructie. Spreek je af dat je een aantal maanden lagere VvE bijdrage betaald als rente+aflossing zodat de liquiditeit van de VvE niet in gevaar komt en klaar.
Je zou het wel zeggen ja. Die neemt iedere maand ook een fractie af. De fee leidt zijn eigen leven binnen het schema, maar dat kan idd niet anders volgens hun eigen reglement. Je ziet op deze manier ook heel duidelijk dat het merendeel van hun verdiensten aan het begin zit en op het laatst bijna niets meer.quote:
En anoniem ten op zichte van elkaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:48 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Leuk bedacht maar voor de gemiddelde VvE veel te veel werk en te gecompliceerd. Daarnaast is dit m.i. transparanter.
Lekker bezig Faraday01. Zelf nog 1 investering verwijderd van diamant.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ook meegenomen, dank weer!
Begin langzaam maar zeker in de buurt van diamant te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |