Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn losquote:Wolven richten een slachting aan onder het wild op De Hoge Veluwe. Tijd om in te grijpen, vindt Frans Boomer.
https://www.telegraaf.nl/(...)rden-park-veluwe-uit
BEKIJK OOK:
'Wolven moorden Park Veluwe uit'
In nationaal park De Hoge Veluwe zijn wolven verantwoordelijk voor het uitroeien van herten, reeën en moeflons. Er worden slachtingen aangericht onder het wild, waarbij gewoon uit bloeddorst dieren gedood worden. De resterende moeflons moeten beschermd worden door ze te plaatsen in met hoge hekken omsloten ruimten.
De moeflons zijn essentieel voor de begrazing om het landschap zoals het nu is in stand te houden. Als je de beschermende wolven laat uitrazen, is De Hoge Veluwe binnen korte termijn van al haar wild beroofd. Dan gaan ze op zoek naar andere gebieden, waar nog wel wild is of richten ze zich weer op de schapen, koeien en paarden. Dat wil niemand en dus moeten de wolven verjaagd of desnoods afgeschoten worden voordat het te laat is.
n
Niet mijn OP.quote:Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp
Redactie 27-01-2023 02:13 print
Minister Piet Adema hield donderdag in debat met de Kamercommissie Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) vast aan een 'uitsterfbeleid' voor de bij kinderboerderijen populaire herten.
Er zijn nu zo'n 250 hertenkamp in ons land en Adema heeft begrip voor de 'Bambi-adoratie' van mensen.
Maar hij is van mening dat dam- en edelherten vrij in velden en bossen moeten kunnen leven, in plaats van een afgeschermde ruimte achter een hek.
Daarom mag er vanaf 1 januari 2024 niet meer worden gefokt met de herten van hertenkampen en kinderboerderijen.
De al aanwezige herten mogen blijven tot ze doodgaan, maar er mogen geen nieuwe kalfjes meer bij komen. Op deze manier zullen de hertenkampen langzaam verdwijnen.
Prima wel. Het is moet ook een discussie zijn “hoe houden we wolven in NL”, niet “wolven yea or nay”.quote:
Wolf had niet aan de schapen van de boer moeten komen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:20 schreef rododendronneke het volgende:
Net goed dat die agressieve schapenboer is terug gebeten, zou ik ook doen als ik met een hooivork werd aangevallen.
Zodra ik word aangevallen met een hooivork zal ik eerst andere opties dan bijten verzinnen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:20 schreef rododendronneke het volgende:
Net goed dat die agressieve schapenboer is terug gebeten, zou ik ook doen als ik met een hooivork werd aangevallen.
Een mede-Nunspeter hierquote:Op zondag 9 juli 2023 12:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik, als een Nunspeter heb niet perse wat tegen de wolf. Je moet wel streng beheren en schieten waar nodig, zoals je dat bij de herten en zwijnen ook moet doen.
Lone wolf.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:27 schreef Seven. het volgende:
In Drenthe leven 2 wolvenparen, 1 paar heeft jongen. En er zijn soms wat zwerfwolven. Ik hoop dat het niet de moeder van de pups is.
Uitgeroeid door die moordlustige boerquote:Op zondag 9 juli 2023 13:27 schreef Seven. het volgende:
In Drenthe leven 2 wolvenparen, 1 paar heeft jongen. En er zijn soms wat zwerfwolven. Ik hoop dat het niet de moeder van de pups is.
Wat dan, had die Thuisbezorgd moeten bellen?quote:Op zondag 9 juli 2023 13:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wolf had niet aan de schapen van de boer moeten komen.
De mensen die tegen zijn roepen over het algemeen het hardst, maar het zal wel redelijk 50-50 zijn denk ik. Met vast wat regionale verschillen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een mede-Nunspeter hier
Verder precies deze mening inderdaad. In principe pro-wolf, maar in bepaalde gevallen is het (voor ons) helaas nodig om tegen specifieke exemplaren iets te doen.
Overigens geen idee hoe deze discussie verder loopt eigenlijk, is de algehele tendens in Nederland meer anti- of pro-wolf?
Maar jij bent niet zo snel als een wolf, ik wel.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zodra ik word aangevallen met een hooivork zal ik eerst andere opties dan bijten verzinnen.
Dat is natuurlijk je reinste onzin. Alsof het ene kamp bestaat uit volledig normale mensen, en het andere kamp uit totale debielenquote:Op zondag 9 juli 2023 13:32 schreef rododendronneke het volgende:
Ieder weldenkend mens is toch pro wolf? Anti wolf weet je meteen dat je te maken hebt met die volgevreten BBB types.
Niet zo miepen, gewoon een neutrale TT.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:31 schreef deedeetee het volgende:
De verandering van TT maakt mij wel de mening duidelijk van degene die dit opende. Het is niet erg netjes om dit zomaar te doen.
Niet debielen, wel lompe aso's.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je reinste onzin. Alsof het ene kamp bestaat uit volledig normale mensen, en het andere kamp uit totale debielen
De algemene tendens zal waarschijnlijk zijn dat men zich niet enorm verdiept en met een onderbuikgevoel voor of tegen is.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een mede-Nunspeter hier
Verder precies deze mening inderdaad. In principe pro-wolf, maar in bepaalde gevallen is het (voor ons) helaas nodig om tegen specifieke exemplaren iets te doen.
Overigens geen idee hoe deze discussie verder loopt eigenlijk, is de algehele tendens in Nederland meer anti- of pro-wolf?
Nee niks miepen, het is erg onbehoorlijk om een TT van een reeks zomaar naar je eigen mening te veranderen. Dat doe je niet.quote:
Op zich begrijpelijk in deze situatie, als een hond een mens aanvalt en (door)bijt wordt deze 9 van de 10 keer ook afgemaakt. Ook in verband met mogelijke honds(wolfs?)dolheid etc.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:36 schreef Jauke het volgende:
Waarom schieten ze in godsnaam zo'n wolf dood? Om wraak te nemen op die wolf? Net zoals die beer laatst in Italië, ik snap daar echt niets van. Wat verwacht men nou van zo'n wild beest?
Dan zet je maar een TR als je er last van hebt. Waar je je wel niet druk over kan maken.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee niks miepen, het is erg onbehoorlijk om een TT van een reeks zomaar naar je eigen mening te veranderen. Dat doe je niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |