SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Volgens deze persoon dus een veel groter gebied met noodweer dan het knmi nu denkt?!quote:
Dit zijn de temperaturen?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens deze persoon dus een veel groter gebied met noodweer dan het knmi nu denkt?!
Nouja hij volgt Harmonie dat is van KNMI zelf isquote:Op zondag 9 juli 2023 12:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens deze persoon dus een veel groter gebied met noodweer dan het knmi nu denkt?!
kom maar door met die afkoelingquote:Op zondag 9 juli 2023 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe gaat dit in godsnaam gepaard met helemaal geen regen straks?
Ik keek op zijn site:quote:
Dit zijn eigen interpretatie, plaatje uit die tweet was van Harmonie. Die laat in laatste run ook best wat over midden NL komen. Sowieso koffiedik kijken dat de modellen net wat anders aangeven.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik keek op zijn site:
[ afbeelding ]
Maar volgens @:momo is dat dus van HARMONIE. Maar dan zou je toch denken dat Utrecht, Groningen, Friesland bv ook code oranje zouden moeten worden?
Ik zie dit niet echt terug als ik die buien zo volg, dan krijgen wij alleen een paar druppeltjes meer niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
@:Haags het begint er toch wel nat uit te zien
Buien gaan nu juist ontstaan. En zo'n extreme temperatuurdaling kan gewoon onmogelijk niet gepaard gaan met buien.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik zie dit niet echt terug als ik die buien zo volg, dan krijgen wij alleen een paar druppeltjes meer niet.
Onweer moet nog ontstaan he... je moet nooit buien enkel volgen zoals op een buienradar bij onweer.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik zie dit niet echt terug als ik die buien zo volg, dan krijgen wij alleen een paar druppeltjes meer niet.
Lijkt mij ook niet, maar heb het vaker gezien dat het warme weer abrupt tot een eind kwam zonder vuurwerk.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Buien gaan nu juist ontstaan. En zo'n extreme temperatuurdaling kan gewoon onmogelijk niet gepaard gaan met buien.
Ah ok, dus dan toch zijn idee dat wat afwijkt van het knmi. :-) Naja, we zullen wel zien wat het wordt.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit zijn eigen interpretatie, plaatje uit die tweet was van Harmonie. Die laat in laatste run ook best wat over midden NL komen. Sowieso koffiedik kijken dat de modellen net wat anders aangeven.
Is ook zo. Ik had de focus op de buien die nu boven Parijs hangen en richting NO trekken.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Onweer moet nog ontstaan he... je moet nooit buien enkel volgen zoals op een buienradar bij onweer.
Als ik zo naar Harmonie kijk groeit er tussen dat gebied en wat nu boven Belgische kust hangt een lijn met zware buien.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Is ook zo. Ik had de focus op de buien die nu boven Parijs hangen en richting NO trekken.
HIer met die laatste code oranje was er overal om me heen vuurwerk, maar niet hier. Dan koelt het ook afquote:Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef Haags het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet, maar heb het vaker gezien dat het warme weer abrupt tot een eind kwam zonder vuurwerk.
Als ik jouw plaatje zie dan zou het knmi voor heel het land weleens rap kunnen gaan opschalen.
Inderdaad, het zonnetje prikt er nu minder fel doorheen dan vanmorgenquote:Op zondag 9 juli 2023 13:23 schreef DemonRage het volgende:
Nu al 33°C... genoeg hitte voorhanden.
Maar heel hard zal het niet meer stijgen nu er wat hoge bewolking binnen drijft.
De buien die noodweer moeten geven bestaan nog niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:35 schreef stropdaz het volgende:
Ik heb het idee dat het veel meer naar het westen trekt. Als ik naar buienradar kijk en net een plaatje op social media van icon
Icon: aardige bak ellende voor oost NLquote:Op zondag 9 juli 2023 13:35 schreef stropdaz het volgende:
Ik heb het idee dat het veel meer naar het westen trekt. Als ik naar buienradar kijk en net een plaatje op social media van icon
Nee, alles erbinnen moet er juist aan gaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mooi, alles buiten de Amsterdam ring mag eraan gaan. Kom ik toch nooit.
Doe ik het zo goed?
Inderdaad.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Icon: aardige bak ellende voor oost NL
[ afbeelding ]
Tsja, de weergoden bepalenquote:Op zondag 9 juli 2023 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, alles erbinnen moet er juist aan gaan.
Die moet Brussel nog bereiken. Bij Luik is ook net een bui ontstaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:48 schreef Nattekat het volgende:
Huidige terreurbui boven België lijkt op Utrecht af te koersen, en daar gaat ie samenvallen met het koufront. Kan nog leuk worden.
De bui boven de Noordzee en die ene op weg naar Brussel lijken ook te worden verbonden door een lijntje. Valt nog steeds helemaal niets te zeggen over waar de eerste wave toe gaat slaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die moet Brussel nog bereiken. Bij Luik is ook net een bui ontstaan.
De scheet van Amsterdam die naar het noordoosten drijft.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:58 schreef Dutch_view het volgende:
Boven het Ijsselmeer zijn nu ook buien ontstaan
Same. Ook in die rooie pit. Zon breekt juist weer wat doorquote:Op zondag 9 juli 2023 13:59 schreef Tjacka het volgende:
Ik zit nu onder die rooie pit, maar zit gewoon zonder shirt buiten en ik word niet nat
zit jij ook zonder shirt?quote:Op zondag 9 juli 2023 14:01 schreef essnhills het volgende:
[..]
Same. Ook in die rooie pit. Zon breekt juist weer wat door
Nee dat niet. Veel te benauwd voor.quote:
Ik hoop het, frist het lekker van op.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Denk dat we meer dan verwacht gaan krijgen
En waar kijk je naar voor die 2mm, een of andere gare weerapp?quote:Op zondag 9 juli 2023 14:20 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Voor hier lijkt het juist weer minder te worden. Zou eerst ff goed tekeer gaan qua regen en nu staat er nog maar 2mm op qua verwachting.
Wind begint hier inderdaad al aardig aan te trekkenquote:Op zondag 9 juli 2023 14:20 schreef Resistor het volgende:
[ twitter ]
Tijd om de parasols en tuinkussens binnen te halen
8<-----------------------------
Offtopic, maar toch toepasselijk:
Blijft toch heftig. Zo ingewikkeld zijn weerkaarten ook weer nietquote:Op zondag 9 juli 2023 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
En waar kijk je naar voor die 2mm, een of andere gare weerapp?
In die oostelijke staart kan er in theorie een tornado ontstaan. Als daar niks zit dooft deze bui zichzelf uit.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:20 schreef Resistor het volgende:
[ twitter ]
Tijd om de parasols en tuinkussens binnen te halen
8<-----------------------------
Offtopic, maar toch toepasselijk:
Volgens mij was dat die dag waar hier in Amsterdam Nieuw West hele rijen met bomen omgingen bij een hele pittige onweersbui. Groene kolkende lucht en een intimiderende rolwolk er vooruit.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:17 schreef DemonRage het volgende:
De situatie vandaag lijkt een beetje op die van 6 juni 1998, alleen nu is het wat warmer.
Op 6 juni 1998 was er in Hattem een tornado en op diverse plaatsen vielen grote hagelstenen. Het was volgens mij die dag dat ik in de namiddag een indrukwekkende onweerslucht zag naderen met een felle witgele rolwolk en daarachter machtige bliksemontladingen tegen een gitzwarte achtergrond.
Het satellietbeeld van toen:
[ afbeelding ]
Het satellietbeeld van nu:
[ afbeelding ]
Dat kan dus niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:39 schreef stropdaz het volgende:
Als dit soort warmte onweersbuien plots ontstaan cq snel kunnen verspringen; hoe kan bospop of awakings dan een juiste keuze maken mbt aflassen of doorgaan?
Ik hoor nu gerommel in Zwolle zelf. Hekel aan onweer.quote:
Toch een paar mooie maanden gehad.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Hier is het ook voorbij met de zomer. Zo’n 21°C nu
Inderdaad ook wel begrijpelijk.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Damned if you do, damned if you don't scenario. Las je het af en er gebeurd niks zijn mensen kwaad, las je het niet af en er raken mensen gewond zijn ze ook kwaad.
Pinkpop een aantal jaar geleden heeft echt de ogen geopend van organisators. Dat was gewoon levensgevaarlijk.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat kan dus niet.
Damned if you do, damned if you don't scenario. Las je het af en er gebeurd niks zijn mensen kwaad, las je het niet af en er raken mensen gewond zijn ze ook kwaad.
Ja, omdat je anders te laat bent. Dat ontstaat zo snel en dan zit je daar met al die bezoekers.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:52 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Inderdaad ook wel begrijpelijk.
Maar dan wordt zoiets niet gauw gemaakt op basis van onweer, maar op verwachting
Pinkpop 2014 was onverantwoord ja, zeker met de kennis van wat er drie jaar eerder op Pukkelpop was gebeurd.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pinkpop een aantal jaar geleden heeft echt de ogen geopend van organisators. Dat was gewoon levensgevaarlijk.
Heb nooit begrepen dat buienradar niet heel groot erbij zet dat +1 en +3 uur alleen maar de laatste 2 frames van de animatie met dezelfde snelheid en hoek doortrekken. Dat is vrijwel nooit zo in de realiteit natuurlijk. Als de animatie door zou kunnen lopen zou de bui met dezelfde grootte boven de noordpool hangen.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Buienradar en dan -1 uur is nu het beste. Kun je mooi zien hoe de ontwikkeling is (intensiever of juist verzwakken). En je ziet het idd uit het niets oppoppen in Limburg.
Tijd dat @Nattekat z'n AI kennis in zet om een betere voorspeller te maken voor het nowcasten.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb nooit begrepen dat buienradar niet heel groot erbij zet dat +1 en +3 uur alleen maar de laatste 2 frames van de animatie met dezelfde snelheid en hoek doortrekken. Dat is vrijwel nooit zo in de realiteit natuurlijk. Als de animatie door zou kunnen lopen zou de bui met dezelfde grootte boven de noordpool hangen.
En doordat ze dat niet doen zit half NL nog steeds naar die 3 uur vooruit te kijken en op Social media bij waarschuwingen te schrijven dat er toch niks komt, wat dat “zie je op Buienradar”quote:Op zondag 9 juli 2023 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb nooit begrepen dat buienradar niet heel groot erbij zet dat +1 en +3 uur alleen maar de laatste 2 frames van de animatie met dezelfde snelheid en hoek doortrekken. Dat is vrijwel nooit zo in de realiteit natuurlijk. Als de animatie door zou kunnen lopen zou de bui met dezelfde grootte boven de noordpool hangen.
Daar zat ik in, was inderdaad geen pretje...quote:Op zondag 9 juli 2023 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pinkpop een aantal jaar geleden heeft echt de ogen geopend van organisators. Dat was gewoon levensgevaarlijk.
Buienradar staat ook standaard op de +3, dus dat helpt al helemaal niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
En doordat ze dat niet doen zit half NL nog steeds naar die 3 uur vooruit te kijken en op Social media bij waarschuwingen te schrijven dat er toch niks komt, wat dat “zie je op Buienradar”
Vergeet Pukkelpop 2011 niet. Zit nu weer ff de filmpjes terug te kijken.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 9 juli 2023 15:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vergeet Pukkelpop 2011 niet. Zit nu weer ff de filmpjes terug te kijken.
Picsquote:Op zondag 9 juli 2023 15:11 schreef Lt.Bookman het volgende:
Immense stortbui nu hier in Zuid-Limburg.
quote:
SPOILER: nsfwOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Nattekat op 09-07-2023 15:18:21 ]
Bestaat niet meer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |