Que? De jongen hebben vandaag net het nest voor het eerst verlatenquote:Op maandag 10 juli 2023 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo![]()
Primatour voor Kaatje![]()
Vlindertje, wat gaaf dat je gesprek zo enorm goed liep!
[..]
Wat doen al die ooievaars hier? Wij hebben er vandaag ook veel gezien. Ik dacht dat die rond deze tijd van het jaar al richting Portugal waren.
Oh echt? Dan zit de timing verkeerd in mijn hoofd. Dank voor de correctie.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Que? De jongen hebben vandaag net het nest voor het eerst verlaten
Dan zijn ze nog lang niet weg; ze moeten nog fatsoenlijk leren vliegen en jagen.
Omdat vandaag dus de grote eerste uitvliegdag bleek te zijn hadden we het er net over; ze zijn dit jaar (bij ons dus) een maand vroeger zelf dan vorig jaar. Maar vorig jaar was hun eerste jaar, dus toen moeste het nest ook nog helemaal vanaf niets worden opgebouwd. Hoe dan ook: dit jaar zijn ze eerder wat aan de vroege kant al zo ver als dat ze nu zijn dan aan de late kant.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh echt? Dan zit de timing verkeerd in mijn hoofd. Dank voor de correctie.
Dit is wel een vrij serieuze opleiding, zeker niveau 1 is wel heel erg de basis maar daarna leer je wel serieus meer dan als je zelf wat aan kloot.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu ben ik nieuwsgierig of je die cursussen doet, omdat het verwacht wordt door anderen of omdat je er zelf ook echt iets van opsteekt? Had je bijvoorbeeld niet hetzelfde bereikt door veel te proeven, te brouwen en te leren van je eigen fouten?
Ik ken jullie niet en wil ook absoluut niet dat je onderstaande op jullie zelf projecteert.
Geen kritiek of wat dan ook richting jullie dus! Integendeel, ik vind het geweldig wat jullie doen en hoop er snel eens iets van te kunnen proeven.
Ik stel bovenstaande vragen, omdat ik een soort van parallel zie met de door mij bekritiseerde 'Whisky Ambassador' training. Zelf bier brouwen en whisky zijn 'hot', dus mooie items om geld aan te verdienen door derden.
Ik geef en organiseer als liefhebber zelf al jaren, tegen kostprijs of gratis, whisky proeverijen, sta voor allerlei importeurs/bottelaars hun producten aan te prijzen (alleen als ik er zelf achter sta) en durf te stellen dat ik meer kennis van het product heb dan 90% van de slijters en horeca gelegenheden die whisky verkopen.
Als ik mensen met zo'n Ambassador speld op hun revers of trui voor me zie, kan ik het niet nalaten om ze semi-achteloos wat inhoudelijke vragen te stellen over wat ze in hun glas hebben zitten. Het resultaat is vaak hilarisch…
Om die reden weiger ik een 'training' te volgen die me na het behalen van het 'examen' op papier het (officieuze) stempel 'Whisky Ambassador' oplevert, maar waar je in de praktijk niets aan hebt/geen rechten o.i.d. aan kan ontlenen. Sterker nog, ik vind het beschamend dat mensen na een paar uur theorie en een rondje proeven zelf geloven dat ze kenner en zelfs ambassadeur zijn…
Er zijn zelfs importeurs die bij grote festivals een stel blonde bimbo's inhuren die helemaal niets van whisky weten, maar er wel voor zorgen dat het (voornamelijk mannelijk) publiek naar hun stand toekomt. Ook die laat ik met liefde door de mand vallen, nadat ze hun onzin verhaal hebben gedaan.
Ik ken degene die dit initiatief van de 'Whisky Ambassador' training uit de UK hier heeft geïntroduceerd heel goed, prima vent, maar m.i. heeft hij dat vooral gedaan om een inkomen te verkrijgen…
Gelukkig zijn alle cursussen hetzelfdequote:Op maandag 10 juli 2023 20:59 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zoals jij het schetst werkt het in de bierwereld ook maar niet veel mensen die die biercursus hebben gevolgd zullen dat toegeven maar er zullen genoeg mensen zijn die graag luisteren naar een gediplomeerd iemand die een proeverij komt geven van iets waar ze niet zoveel van weten maar misschien wel geïnteresseerd naar zijn.
quote:Op maandag 10 juli 2023 21:36 schreef sigme het volgende:
Vandaag de dappere hond even te lang uit het oog verloren. Heeft 'ie z'n kap weten af te wurmen.
Nu hebben we een hond met een kap, een broekje, en een inlegkruisje.
Hij heeft sinds twee dagen ook nieuwe bulten aan de oppervlakte. Het is klote voor hem (nog meer jeuk), maar het toont ons wel dat het echt tijd is. Niettemin hebben we het er erg moeilijk mee![]()
quote:Op maandag 10 juli 2023 21:35 schreef Sarabi het volgende:
En verder wordt ik een beetje kriebelig sinds de wappie tijd dat zelfstudie/onderzoek beter is dan echte studies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op maandag 10 juli 2023 21:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Oe ja die is zelfs voor mij pijnlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het moet heel onwerkelijk zijn om nu al te weten dat hij over een paar dagen niet meer leeft. Heel verdrietig allemaalquote:Op maandag 10 juli 2023 21:36 schreef sigme het volgende:
Vandaag de dappere hond even te lang uit het oog verloren. Heeft 'ie z'n kap weten af te wurmen.
Hij heeft sinds twee dagen ook nieuwe bulten aan de oppervlakte. Het is klote voor hem (nog meer jeuk), maar het toont ons wel dat het echt tijd is. Niettemin hebben we het er erg moeilijk mee![]()
Dank voor de toelichting.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit is wel een vrij serieuze opleiding, zeker niveau 1 is wel heel erg de basis maar daarna leer je wel serieus meer dan als je zelf wat aan kloot.
Hij had ook niveau 1 kunnen overslaan en meteen het examen kunnen doen, wie weet had hij dat al meteen gehaald maar zo zit hij niet in elkaar.
Ik snap dat er overal dit soort cursussen uit de grond schieten en dat je vaak niets meer leert dan een beetje hobbyist al weet. Maar dit is wel echt heel anders.
Op nivea 1 kom je zeker wel die domme bimbos (ook mannelijk) tegen. Maar zoals ik zei, het is een opstap naar de restWat ook internationaal hoog aangeschreven staat.
En nee het was zeker niet perse nodig voor het bier brouwen. Maar hij leert graag en dan is dit eens een leuke afwisseling met alleen maar zijn studies voor zijn werk.
quote:En verder wordt ik een beetje kriebelig sinds de wappie tijd dat zelfstudie/onderzoek beter is dan echte studiesMaar dat ligt niet aan jou.
Het businessmodel van een caravan kopen en dan goedkoper shoppen klinkt nog ehm... toe aan wat onderzoek?quote:Op maandag 10 juli 2023 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Desalniettemin hebben we besloten dat dit de laatste keer was dat we op deze manier naar Duitsland gaat. Zo enorm zijn de voordelen niet meer, niet om 5 uur in de auto te rechtvaardigen. Combineren met bezoek aan vrienden of een caravanvakantie in Duitsland kan natuurlijk nog wel.
ach ja, zo moeilijk. Je weet dat het het beste is voor hond, maar voor jezelf is het zo ontzettend moeilijkquote:Op maandag 10 juli 2023 21:36 schreef sigme het volgende:
quote:Op maandag 10 juli 2023 21:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het businessmodel van een caravan kopen en dan goedkoper shoppen klinkt nog ehm... toe aan wat onderzoek?
Ik dacht dat jullie een camper zochten. Caravan is natuurlijk wel makkelijker. Die laat je op de camping en met de auto kan je er op uit. Neem tenminste aan dat deze camper niet in het budget zitquote:Op maandag 10 juli 2023 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik had vandaag al bedacht dat we een caravan kopen en hem dan in het buitenland helemaal vol laden met goedkope bouwmaterialen
De DM…quote:Op maandag 10 juli 2023 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanochtend hebben we een bestelling van 4 dozen bij DM opgehaald. Aan het eind van de dag zijn we naar een andere DM geweest om de auto nog even af te toppen met halbblatt keukenpapier en laktasetabletten. Toen zag ik dat in de DM naast de Edeka een groter schap bio en vega(n) eten is dan in de vestiging naast de Aldi. Ik vond er ook tofu met amandel, die is online en bij vestiging Aldi niet te vinden. @:tele6 vindt dat misschien handig om te weten. Tevens gefeliciteerd met jullie Hornbach, dat is een aanwinst![]()
Een huisdier zien aftakelen is verschrikkelijk.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:36 schreef sigme het volgende:
Ik reed ooit die enorme lange helling bij de stad Luik naar beneden met een caravan volgeladen met rode wijn uit de Jura,, een verzoekje van een wijnhandelaar.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik had vandaag al bedacht dat we een caravan kopen en hem dan in het buitenland helemaal vol laden met goedkope bouwmaterialen
We overwogen half een camper inderdaad. Maar het heeft meer nadelen en minder voordelen dan een caravan.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie een camper zochten. Caravan is natuurlijk wel makkelijker. Die laat je op de camping en met de auto kan je er op uit. Neem tenminste aan dat deze camper niet in het budget zit [ afbeelding ]
Die verhalen kunnen delen met bezoekers op festivals vinden wij ook een van de leukste dingenquote:Op maandag 10 juli 2023 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank voor de toelichting.
Ik ben een noob op biergebied, maar ik vind drank in algemene zin wel interessant.
Het productieproces en alles wat er bij komt kijken, wat jullie doen, is vaak nog interessanter dan het consumeren er van…
[..]
Dat statement heb ik zeker niet in mijn reactie betrokken…
Wij ook. Eens in het jaar doen we een bestelling die we daar ophalen. Daarna door naar drankhandel en supermarkten.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De DM…
Van deodorant tot zonnebrandspray, we slepen de hele toko daar altijd leeg.
quote:Op maandag 10 juli 2023 21:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik reed ooit die enorme lange helling bij de stad Luik naar beneden met een caravan volgeladen met rode wijn uit de Jura,, een verzoekje van een wijnhandelaar.
Ik kan je vertellen dat die dingen niet gebouwd zijn voor transport
Proefvakantie (tje) in allebei proberen?quote:Op maandag 10 juli 2023 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We overwogen half een camper inderdaad. Maar het heeft meer nadelen en minder voordelen dan een caravan.
Gisteren hebben we in tientallen caravans en campers binnen gekeken en het gevoel van ruimtelijkheid is in goedkope caravans zelf nog een heel stuk groter dan in de duurste campers. Ik wist echt niet dat het verschil zo groot was.
Desalniettemin vind ik het wel heel lastig om geld uit te geven aan een caravan terwijl we dat eigenlijk aan een verbouwing uit zouden geven. Deze beslissing gaan we zeker niet over één nacht ijs nemen.
Kijken jullie naar nieuw of tweedehands? Hebben jullie nog vakantie staan dat je kunt proefkamperen?quote:Op maandag 10 juli 2023 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We overwogen half een camper inderdaad. Maar het heeft meer nadelen en minder voordelen dan een caravan.
Gisteren hebben we in tientallen caravans en campers binnen gekeken en het gevoel van ruimtelijkheid is in goedkope caravans zelf nog een heel stuk groter dan in de duurste campers. Ik wist echt niet dat het verschil zo groot was.
Desalniettemin vind ik het wel heel lastig om geld uit te geven aan een caravan terwijl we dat eigenlijk aan een verbouwing uit zouden geven. Deze beslissing gaan we zeker niet over één nacht ijs nemen.
Thanks!quote:Op maandag 10 juli 2023 21:49 schreef Yinny het volgende:
@:sarabi gefeliciteerd van je echtgenoot! Zeker een etentje waard! (En Spiderman vond ik tof, maar heel chaotisch)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |