abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juli 2023 @ 15:35:20 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209810987
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_209811051
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
Haha, straks komt Timmermans terug naar NL om premier te worden, wordt ie het net niet, maar is zijn baan in EU gone.
Die baan is na de Europese Verkiezingen dan sowieso weg. Hij gaat niet in het Europees Parlement zitten en als PvdA/GL niet heel erg groot worden, gaat Nederland echt geen PvdAer aanwijzen voor de Europese Commissie. Dat deden ze 1 keer, in de hoop dat hij de voorzitter zou worden. Maar dat gaan ze echt niet nog eens doen als PvdA/GL niet in het kabinet komen.

Dus eigenlijk is het dan een soort vlucht vooruit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 8 juli 2023 @ 15:45:54 #3
3542 Gia
User under construction
pi_209811123
Ben benieuwd wat Pieter Omtzigt gaat doen. Eigen partij of aansluiten bij BBB.
Ik hoop het laatste, zodat VVD niet de grootste wordt. Als Omtzigt een eigen partij begint, dan gaat dat BBB zetels kosten en wordt VVD weer de grootste.
pi_209812045
pi_209812212
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 16:29 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Vind ik een erg domme vraag. Als hij lijsttrekker wordt en zijn partij wint de verkiezingen, misschien zelfs dik, dan is het natuurlijk acceptabel dat hij premier wordt. De kiezers hebben dan gewoon gesproken.

Of je er op hoopt is wat anders en het lijkt er op dat men daar antwoord op heeft gegeven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 8 juli 2023 @ 16:55:06 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209812577
de meest bekende VVD er, dat was wel Wiegel , een echte VVD er

https://www.quotenet.nl/z(...)huis-vastgoed-67546/

DE Wiegel bekend van de miljoenen fraude met vastgoed zoals het een echte VVD er betaamd in businessclass

quote:
Miljoenenclaim tegen Hans Wiegel in zaak Bouwhuis Vastgoed
Oud-vicepremier Hans Wiegel is uitgeschreven als bestuurder van een van de fondsen van Bouwhuis Vastgoed en kan een miljoenenclaim tegemoet zien.

Bestuurders van Bouw State 5 verwijten Wiegel dat hij een bancaire volmacht heeft afgegeven aan Jonald Bouwhuis, en heeft nagelaten toe te zien op de door Bouwhuis gedane transacties.

Wiegel bevestigt tegenover Quote dat hij geen toezicht heeft gehouden: '
Dat heb ik niet gedaan. Ik ben de accountant niet.'
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 8 juli 2023 @ 17:17:23 #7
236264 crew  capricia
pi_209813003
Kwaliteitskrant uit Duitsland over de val van het kabinet:

quote:
Knelpunt gezinshereniging

De crux van het avondcrisisoverleg in Den Haag was een beperking van de gezinshereniging van vluchtelingen die al in het land zijn. Ruttes rechts-liberale partij VVD had opgeroepen tot de beperking. Voor andere partijen ging de eis te ver.

Nederland kampt met een voornamelijk zelfgemaakte asielcrisis: om geld te besparen heeft de overheid gekort op personeel en plaatsen in opvangcentra. De wachttijd voor de behandeling van asielaanvragen werd steeds langer. Daarnaast zorgt de algemene ellende op de woningmarkt ervoor dat er nauwelijks vrije plekken zijn in de woningen.

Te midden van een grote vertrouwenscrisis in de Nederlandse politiek wordt het asielconflict ook gezien als voorwendsel voor het uiteenvallen van de regering. De vierpartijenregering neemt nauwelijks besluiten over veel van de belangrijke kwesties waar Nederlanders zich mee bezig houden.

Deze stilstand zal waarschijnlijk niet worden opgelost voordat er nieuwe verkiezingen worden gehouden - de angst werd vrijdagavond al geuit. Naast het migratiebeleid maken mensen zich in Nederland ook zorgen over de woningnood, de energietransitie en het klimaatbeleid. Een van de grote conflicten is de toekomst van de landbouw gezien de aangekondigde milieuregels.
https://www.sueddeutsche.(...)101-230708-99-326951
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209813070
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:17 schreef capricia het volgende:
Kwaliteitskrant uit Duitsland over de val van het kabinet:
[..]
https://www.sueddeutsche.(...)101-230708-99-326951
:)
mensen die bild een kwaliteitskrant noemen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator zaterdag 8 juli 2023 @ 17:22:01 #9
236264 crew  capricia
pi_209813105
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:19 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
:)
mensen die bild een kwaliteitskrant noemen
Sueddeutsche Zeitung staat gewoon bekend als een kwaliteitskrant. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209813133
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 16:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vind ik een erg domme vraag. Als hij lijsttrekker wordt en zijn partij wint de verkiezingen, misschien zelfs dik, dan is het natuurlijk acceptabel dat hij premier wordt. De kiezers hebben dan gewoon gesproken.

Of je er op hoopt is wat anders en het lijkt er op dat men daar antwoord op heeft gegeven.
Er hebben ook dan nog altijd meer mensen niet op Rutte gestemd dan wel. Die verheerlijking van de grootste slaat helemaal nergens op.

Überhaupt, het zijn Kamerverkiezing. Geen kabinetsverkiezingen laat staan premiersverkiezingen.
zie email 27 oktober
  zaterdag 8 juli 2023 @ 17:29:46 #11
323876 michaelmoore
pi_209813239
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:17 schreef capricia het volgende:
Nederland kampt met een voornamelijk zelfgemaakte asielcrisis: om geld te besparen heeft de overheid gekort op personeel en plaatsen in opvangcentra. De wachttijd voor de behandeling van asielaanvragen werd steeds langer. Daarnaast zorgt de algemene ellende op de woningmarkt ervoor dat er nauwelijks vrije plekken zijn in de woningen.

klopt 100%

dit kabinet is een meester in het maken en uitvergroten van problemen

en als rutte er dan weer eens de stekker uittrekt, dan gaat ie weer roepen HYPOTHEEKRENTEAFTREK en zijn laatste verkregen holmaten laat vallen , en dan zit ie er weer om te kijken waneer ie de dividendbelasting kan gaan afschaffen

Het is nu tijd voor een serieuze premier
Ik smeek u, stem nu eens niet op de VVD , de hypotheekrenteaftrek die blijft echt wel

quote:
Nederland kampt met een voornamelijk zelfgemaakte asielcrisis: om geld te besparen heeft de overheid gekort op personeel en plaatsen in opvangcentra.

De wachttijd voor de behandeling van asielaanvragen werd steeds langer.
Daarnaast zorgt de algemene ellende op de woningmarkt ervoor dat er nauwelijks vrije plekken zijn in de woningen.

Te midden van een grote vertrouwenscrisis in de Nederlandse politiek wordt het asielconflict ook gezien als voorwendsel voor het uiteenvallen van de regering.
De vierpartijenregering neemt nauwelijks besluiten over veel van de belangrijke kwesties waar Nederlanders zich mee bezig houden.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 8 juli 2023 @ 17:33:28 #12
236264 crew  capricia
pi_209813292
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt 100%

dit kabinet is een meester in het maken en uitvergroten van problemen

en als rutte er dan weer eens de stekker uittrekt, dan gaat ie weer roepen HYPOTHEEKRENTEAFTREK en zijn laatste verkregen holmaten laat vallen , en dan zit ie er weer om te kijken waneer ie de dividendbelasting kan gaan afschaffen

Het is nu tijd voor een serieuze premier
Ik smeek u, stem nu eens niet op de VVD , de hypotheekrenteaftrek die blijft echt wel
[..]

Ik vind buitenlandse pers vaak daarom interessant. Ze zien het soms scherper dan als je er middenin zit (al wisten we dit wel).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209813470
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er hebben ook dan nog altijd meer mensen niet op Rutte gestemd dan wel. Die verheerlijking van de grootste slaat helemaal nergens op.

Überhaupt, het zijn Kamerverkiezing. Geen kabinetsverkiezingen laat staan premiersverkiezingen.
Op zich eens. Maar als Rutte de grootste wordt en hij weet een coalitie te vormen die hij steunt, is het altijd acceptabel dat hij premier wordt. Als je dat niet vindt, steun je in feite de democratie niet.

Of het wenselijk is, is wat anders. Dat vind ik in elk geval niet... maar ik zie ook niemand anders, hopen op de PvdA.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 17:55:49 #14
323876 michaelmoore
pi_209813563
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich eens. Maar als Rutte de grootste wordt en hij weet een coalitie te vormen die hij steunt, is het altijd acceptabel dat hij premier wordt. Als je dat niet vindt, steun je in feite de democratie niet.

Of het wenselijk is, is wat anders. Dat vind ik in elk geval niet... maar ik zie ook niemand anders, hopen op de pvda BBB
edit gedaan
  Moderator zaterdag 8 juli 2023 @ 17:56:44 #15
236264 crew  capricia
pi_209813572
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
edit gedaan
Hoop jij op de BBB?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209813580
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 15:45 schreef Gia het volgende:
Ben benieuwd wat Pieter Omtzigt gaat doen. Eigen partij of aansluiten bij BBB.
Ik hoop het laatste, zodat VVD niet de grootste wordt. Als Omtzigt een eigen partij begint, dan gaat dat BBB zetels kosten en wordt VVD weer de grootste.
Omtzigt is te autistisch om een partij te leiden. Beter dat hij zich aansluit bij Kerrolaine.
pi_209813594
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:23 schreef trein2000 het volgende:
Maar dat maaken de grote partijen er wel graag van.

pi_209813610
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:58 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is mij bekend. Maar dat maakt het niet ineens correct.
zie email 27 oktober
pi_209813616
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoop jij op de BBB?
Ja, hij roept steeds om bouwen in de weilanden en wil stemmen op de partij voor wie bouwen in een weiland absoluut onbespreekbaar is. Het probleem bij de verkiezingen in Nederland in een notendop: niemand verdiept zich meer in de echte standpunten van de partijen.
pi_209813648
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 18:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, hij roept steeds om bouwen in de weilanden en wil stemmen op de partij voor wie bouwen in een weiland absoluut onbespreekbaar is. Het probleem bij de verkiezingen in Nederland in een notendop: niemand verdiept zich meer in de echte standpunten van de partijen.
Wat boeit jou weilanden nou weer
blablablabla
pi_209813671
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 18:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat boeit jou weilanden nou weer
Mij niet, ze zijn eigenlijk een soort asfalt met gif er op over het algemeen. Maar voor de BBB zijn ze het meest waardevolle van Nederland. Daar bouwen is onbespreekbaar.
pi_209813729
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 18:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mij niet, ze zijn eigenlijk een soort asfalt met gif er op over het algemeen. Maar voor de BBB zijn ze het meest waardevolle van Nederland. Daar bouwen is onbespreekbaar.
Maar jij stemt BBB toch, om die reden? Persoonlijk hoop ik op VVD als grootste partij want met de BBB valt geen fatsoenlijke regering te vormen.

Krijg ook sterk het gevoel dat Rutte bewust heeft gewacht met het kabinet opblazen tot de BBB hype een beetje is overgewaaid.
blablablabla
  Moderator zaterdag 8 juli 2023 @ 18:08:54 #23
236264 crew  capricia
pi_209813738
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 17:58 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
1977.
PvdA werd de grootste. Maar kwam niet in de regering.
Eerste kabinet-Van Agt werd het.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209813754
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 18:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar jij stemt BBB toch, om die reden? Persoonlijk hoop ik op VVD als grootste partij want met de BBB valt geen fatsoenlijke regering te vormen.

Krijg ook sterk het gevoel dat Rutte bewust heeft gewacht met het kabinet opblazen tot de BBB hype een beetje is overgewaaid.
Ik stem absoluut geen BBB. Dat was @:michaelmoore.
pi_209813765
Er gaat nog een zomervakantie komen met bezinningen.
Misschien schuift de VVD wel yesylgoz naar voren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')