Die baan is na de Europese Verkiezingen dan sowieso weg. Hij gaat niet in het Europees Parlement zitten en als PvdA/GL niet heel erg groot worden, gaat Nederland echt geen PvdAer aanwijzen voor de Europese Commissie. Dat deden ze 1 keer, in de hoop dat hij de voorzitter zou worden. Maar dat gaan ze echt niet nog eens doen als PvdA/GL niet in het kabinet komen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:34 schreef phpmystyle het volgende:
Haha, straks komt Timmermans terug naar NL om premier te worden, wordt ie het net niet, maar is zijn baan in EU gone.
Vind ik een erg domme vraag. Als hij lijsttrekker wordt en zijn partij wint de verkiezingen, misschien zelfs dik, dan is het natuurlijk acceptabel dat hij premier wordt. De kiezers hebben dan gewoon gesproken.quote:
quote:Miljoenenclaim tegen Hans Wiegel in zaak Bouwhuis Vastgoed
Oud-vicepremier Hans Wiegel is uitgeschreven als bestuurder van een van de fondsen van Bouwhuis Vastgoed en kan een miljoenenclaim tegemoet zien.
Bestuurders van Bouw State 5 verwijten Wiegel dat hij een bancaire volmacht heeft afgegeven aan Jonald Bouwhuis, en heeft nagelaten toe te zien op de door Bouwhuis gedane transacties.
Wiegel bevestigt tegenover Quote dat hij geen toezicht heeft gehouden: '
Dat heb ik niet gedaan. Ik ben de accountant niet.'
https://www.sueddeutsche.(...)101-230708-99-326951quote:Knelpunt gezinshereniging
De crux van het avondcrisisoverleg in Den Haag was een beperking van de gezinshereniging van vluchtelingen die al in het land zijn. Ruttes rechts-liberale partij VVD had opgeroepen tot de beperking. Voor andere partijen ging de eis te ver.
Nederland kampt met een voornamelijk zelfgemaakte asielcrisis: om geld te besparen heeft de overheid gekort op personeel en plaatsen in opvangcentra. De wachttijd voor de behandeling van asielaanvragen werd steeds langer. Daarnaast zorgt de algemene ellende op de woningmarkt ervoor dat er nauwelijks vrije plekken zijn in de woningen.
Te midden van een grote vertrouwenscrisis in de Nederlandse politiek wordt het asielconflict ook gezien als voorwendsel voor het uiteenvallen van de regering. De vierpartijenregering neemt nauwelijks besluiten over veel van de belangrijke kwesties waar Nederlanders zich mee bezig houden.
Deze stilstand zal waarschijnlijk niet worden opgelost voordat er nieuwe verkiezingen worden gehouden - de angst werd vrijdagavond al geuit. Naast het migratiebeleid maken mensen zich in Nederland ook zorgen over de woningnood, de energietransitie en het klimaatbeleid. Een van de grote conflicten is de toekomst van de landbouw gezien de aangekondigde milieuregels.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:17 schreef capricia het volgende:
Kwaliteitskrant uit Duitsland over de val van het kabinet:
[..]
https://www.sueddeutsche.(...)101-230708-99-326951
Sueddeutsche Zeitung staat gewoon bekend als een kwaliteitskrant.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]![]()
mensen die bild een kwaliteitskrant noemen
Er hebben ook dan nog altijd meer mensen niet op Rutte gestemd dan wel. Die verheerlijking van de grootste slaat helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vind ik een erg domme vraag. Als hij lijsttrekker wordt en zijn partij wint de verkiezingen, misschien zelfs dik, dan is het natuurlijk acceptabel dat hij premier wordt. De kiezers hebben dan gewoon gesproken.
Of je er op hoopt is wat anders en het lijkt er op dat men daar antwoord op heeft gegeven.
klopt 100%quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:17 schreef capricia het volgende:
Nederland kampt met een voornamelijk zelfgemaakte asielcrisis: om geld te besparen heeft de overheid gekort op personeel en plaatsen in opvangcentra. De wachttijd voor de behandeling van asielaanvragen werd steeds langer. Daarnaast zorgt de algemene ellende op de woningmarkt ervoor dat er nauwelijks vrije plekken zijn in de woningen.
quote:Nederland kampt met een voornamelijk zelfgemaakte asielcrisis: om geld te besparen heeft de overheid gekort op personeel en plaatsen in opvangcentra.
De wachttijd voor de behandeling van asielaanvragen werd steeds langer.
Daarnaast zorgt de algemene ellende op de woningmarkt ervoor dat er nauwelijks vrije plekken zijn in de woningen.
Te midden van een grote vertrouwenscrisis in de Nederlandse politiek wordt het asielconflict ook gezien als voorwendsel voor het uiteenvallen van de regering.
De vierpartijenregering neemt nauwelijks besluiten over veel van de belangrijke kwesties waar Nederlanders zich mee bezig houden.
Ik vind buitenlandse pers vaak daarom interessant. Ze zien het soms scherper dan als je er middenin zit (al wisten we dit wel).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt 100%
dit kabinet is een meester in het maken en uitvergroten van problemen
en als rutte er dan weer eens de stekker uittrekt, dan gaat ie weer roepen HYPOTHEEKRENTEAFTREK en zijn laatste verkregen holmaten laat vallen , en dan zit ie er weer om te kijken waneer ie de dividendbelasting kan gaan afschaffen
Het is nu tijd voor een serieuze premier
Ik smeek u, stem nu eens niet op de VVD , de hypotheekrenteaftrek die blijft echt wel
[..]
Op zich eens. Maar als Rutte de grootste wordt en hij weet een coalitie te vormen die hij steunt, is het altijd acceptabel dat hij premier wordt. Als je dat niet vindt, steun je in feite de democratie niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er hebben ook dan nog altijd meer mensen niet op Rutte gestemd dan wel. Die verheerlijking van de grootste slaat helemaal nergens op.
Überhaupt, het zijn Kamerverkiezing. Geen kabinetsverkiezingen laat staan premiersverkiezingen.
edit gedaanquote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op zich eens. Maar als Rutte de grootste wordt en hij weet een coalitie te vormen die hij steunt, is het altijd acceptabel dat hij premier wordt. Als je dat niet vindt, steun je in feite de democratie niet.
Of het wenselijk is, is wat anders. Dat vind ik in elk geval niet... maar ik zie ook niemand anders, hopen op de pvda BBB
Hoop jij op de BBB?quote:
Omtzigt is te autistisch om een partij te leiden. Beter dat hij zich aansluit bij Kerrolaine.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:45 schreef Gia het volgende:
Ben benieuwd wat Pieter Omtzigt gaat doen. Eigen partij of aansluiten bij BBB.
Ik hoop het laatste, zodat VVD niet de grootste wordt. Als Omtzigt een eigen partij begint, dan gaat dat BBB zetels kosten en wordt VVD weer de grootste.
Maar dat maaken de grote partijen er wel graag van.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:23 schreef trein2000 het volgende:
Überhaupt, het zijn Kamerverkiezing. Geen kabinetsverkiezingen laat staan premiersverkiezingen.
Dat is mij bekend. Maar dat maakt het niet ineens correct.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:58 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Maar dat maaken de grote partijen er wel graag van.
[ afbeelding ]
Ja, hij roept steeds om bouwen in de weilanden en wil stemmen op de partij voor wie bouwen in een weiland absoluut onbespreekbaar is. Het probleem bij de verkiezingen in Nederland in een notendop: niemand verdiept zich meer in de echte standpunten van de partijen.quote:
Wat boeit jou weilanden nou weerquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, hij roept steeds om bouwen in de weilanden en wil stemmen op de partij voor wie bouwen in een weiland absoluut onbespreekbaar is. Het probleem bij de verkiezingen in Nederland in een notendop: niemand verdiept zich meer in de echte standpunten van de partijen.
Mij niet, ze zijn eigenlijk een soort asfalt met gif er op over het algemeen. Maar voor de BBB zijn ze het meest waardevolle van Nederland. Daar bouwen is onbespreekbaar.quote:
Maar jij stemt BBB toch, om die reden? Persoonlijk hoop ik op VVD als grootste partij want met de BBB valt geen fatsoenlijke regering te vormen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mij niet, ze zijn eigenlijk een soort asfalt met gif er op over het algemeen. Maar voor de BBB zijn ze het meest waardevolle van Nederland. Daar bouwen is onbespreekbaar.
1977.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:58 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Maar dat maaken de grote partijen er wel graag van.
[ afbeelding ]
Ik stem absoluut geen BBB. Dat was @:michaelmoore.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar jij stemt BBB toch, om die reden? Persoonlijk hoop ik op VVD als grootste partij want met de BBB valt geen fatsoenlijke regering te vormen.
Krijg ook sterk het gevoel dat Rutte bewust heeft gewacht met het kabinet opblazen tot de BBB hype een beetje is overgewaaid.
Den Uyl was dronken van de macht in 1977. Elke politiek leider die dronken van de macht is, gaat niet lang daarna roemloos ten onder.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
1977.
PvdA werd de grootste. Maar kwam niet in de regering.
Eerste kabinet-Van Agt werd het.
Dat zou ik geen verkeerde keuze vinden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:11 schreef Kickinalfa het volgende:
Er gaat nog een zomervakantie komen met bezinningen.
Misschien schuift de VVD wel yesylgoz naar voren.
Dat weet nog niemand. Zij zelf ook niet waarschijnlijk. Daarom is het nu ook juist zo'n mooi moment om te vallen: CDA, BBB en GL-PvdA zijn absoluut nog niet klaar voor verkiezingen qua lijst en programma.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Gaan de PvdA+gl eigenlijk 1 lijsttrekker aanstellen?
Ik dat geval zou het ze wel sieren als het niet kuiken/klaver zou worden.
Zeker klaver is het gezicht geweest van GL de afgelopen jaren, beetje vreemd om dan ook ineens het PvdA geluid te laten horen.
ik hoop niet , ik denk dat BBB de premier gaat leverenquote:
Ik snap dat Rutte nu zegt ik wil graag doorgaan, maar los van de stemming bij andere partijen vinden zelfs de ras VVD ers die ik spreek het wel tijd voor iemand anders.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou ik geen verkeerde keuze vinden.
Eerst keihard zijn op migratie om PVV stemmers binnen te halen en dan een Turks-Koerdische vluchteling als lijsttrekker... ook al is die vluchteling inmiddels keihard tegen iedereen die in hetzelfde schuitje zit als zij zat, toch lijkt het me niet waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou ik geen verkeerde keuze vinden.
omdat iedereen schijtziek is van die smile van Rutte nmet zijn dubbele agendaquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, hij roept steeds om bouwen in de weilanden en wil stemmen op de partij voor wie bouwen in een weiland absoluut onbespreekbaar is. Het probleem bij de verkiezingen in Nederland in een notendop: niemand verdiept zich meer in de echte standpunten van de partijen.
weilanden zijn om woningen te bouwen dat is altijd zo geweet , lekker snel grote stappen snel thuisquote:
Maar als je wil dat er gebouwd wordt kun je letterlijk elke partij beter stemmen dan de BBB. Dat snap je toch hopelijk wel?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat iedereen schijtziek is van die smile van Rutte nmet zijn dubbele agenda
nee dat is niet waarquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als je wil dat er gebouwd wordt kun je letterlijk elke partij beter stemmen dan de BBB. Dat snap je toch hopelijk wel?
En dat is dus net zo'n rode lijn voor BBB als kinderen bij hun ouders weg houden voor CU is. Volgens BBB zijn weilanden heilig, die bouwen nog liever op de plek van het paleis op de Dam dan in een weiland.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weilanden zijn om woningen te bouwen dat is altijd zo geweet , lekker snel grote stappen snel thuis
nee dat is niet waar , dat weet ik van intern , absoluut niet waarquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is dus net zo'n rode lijn voor BBB als kinderen bij hun ouders weg houden voor CU is. Volgens BBB zijn weilanden heilig, die bouwen nog liever op de plek van het paleis op de Dam dan in een weiland.
En hoe gaan ze het oplossen als rechters vanwege stikstofregels vergunningen blokkeren?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waar
BBB is voor bouwen in de dorpen en kleine gemeentes aan de randen
leefbaarheid en inwoners binnen de gemeente en dorpen
woningbouw heeft NIETS met stikstof te makenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En hoe gaan ze het oplossen als rechters vanwege stikstofregels vergunningen blokkeren?
Van belang is wat rechters in de werkelijkheid - niet in jouw fantasie - oordelen. Bovendien is de overheid het ook gewoon met jou oneens. Zie bv. https://www.volkshuisvestingnederland.nl/onderwerpen/stikstofquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningbouw heeft NIETS met stikstof te maken
Woningbouw heeft niets met stikstof van doenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Van belang is wat rechters in de werkelijkheid - niet in jouw fantasie - oordelen. Bovendien is de overheid het ook gewoon met jou oneens. Zie bv. https://www.volkshuisvestingnederland.nl/onderwerpen/stikstof
https://www.noord-holland(...)ningbouw_en_stikstof
https://nos.nl/artikel/24(...)stikstofvrijstelling
Dus, hoe willen ze dat oplossen?
Misschien eens stoppen met het als een kleuter blijven hangen in je zelf-gecreëerde werkelijkheid.
men wil niet bouwen , de overheid blokkeert zich zelfquote:De woningbouw mag wat mij betreft gewoon doorgaan, want die levert geen grote bijdrage aan de stikstofuitstoot", zegt Johan Vollenbroek
Dat de woningbouw nu plat ligt hoeft wat ons betreft helemaal niet.
Daar had Remkes best wat over kunnen opschrijven.
,
quote:"De woningbouw mag wat mij betreft gewoon doorgaan, want die levert geen grote bijdrage aan de stikstofuitstoot", zegt Johan Vollenbroek, de voorzitter van Mobilisation for the Environment (MOB) in het NPO Radio 1-programma 1 op 1. "De intensieve veehouderij is de grote boosdoener."
Sinds de 69-jarige Nijmegenaar Johan Vollenbroek met succes het stikstofbeleid van de overheid aanvocht bij de rechter, liggen 18.000 bouwprojecten stil. De commissie onder leiding van Johan Remkes moet nu kijken naar oplossingen om de impasse te doorbreken.
De eerste aanzet, het rapport Niet alles kan dat deze week verscheen, vindt Vollenbroek 'te vaag'. "Het is goed om overal 100 te rijden, daar leveren we echt geen welvaart voor in. Dat de woningbouw nu plat ligt hoeft wat ons betreft helemaal niet. Daar had Remkes best wat over kunnen opschrijven."
Dat hij dat vindt is leuk en aardig, maar hij gaat er niet over. Het gaat ook niet om alle nieuwbouw woningen (verre van, gelukkig), maar het speelt wel degelijk een rol. Tienduizend woningen die er niet komen vanwege de stikstofdepositie de komende jaren die er anders wel waren gekomen en vertragingen bij nog weer vele andere projecten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Woningbouw heeft niets met stikstof van doen
[..]
men wil niet bouwen , de overheid blokkeert zich zelf
https://www.trouw.nl/duur(...)nnen-weten~b55cf3a8/
[..]
hij gaat er wel overquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat hij dat vindt is leuk en aardig, maar hij gaat er niet over. Het gaat ook niet om alle nieuwbouw woningen (verre van, gelukkig), maar het speelt wel degelijk een rol. Tienduizenden woningen die er niet komen vanwege de stikstofdepositie de komende jaren die er anders wel waren gekomen en vertragingen bij nog weer vele andere projecten.
Nee, dan nog moeten er berekeningen gemaakt worden van die deposities. Dat hij niet procedeert daartegen is fijn, maar betekent niet dat ambtenaren maar fantasierapportjes moeten accepteren. Daardoor is die hele crisis nu juist ontstaan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij gaat er wel over
hij zal niet dwars liggen bij woningbouw zegt ie
men kan net zoveel vergunningen verstrekken als men maar wil
Hij ligt niet dwars, de rechter simpelweg wel. Hij is niet de enige die rechtszaken aan spant.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij gaat er wel over
hij zal niet dwars liggen bij woningbouw zegt ie
men kan net zoveel vergunningen verstrekken als men maar wil
Zou dom zijn als hij zich niet aansluit van Karolien. Binnen no time een partij optuigen, kandidatenlijst opstellen, campagne voeren, lijkt me haast niet succesvol te voeren.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:45 schreef Gia het volgende:
Ben benieuwd wat Pieter Omtzigt gaat doen. Eigen partij of aansluiten bij BBB.
Laat maar een bronnetje zien dan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waar , dat weet ik van intern , absoluut niet waar
Jij weet helemaal NIETS van BBB standpunten
BBB is voor waar voor je geld
geen 120% woest aantrekkelijk maar 1000 % voor woningbouw
BBB is voor sterk dorpen en sterke gemeentes met behoud van toekomst
Alleen deelt hij helemaal niet alle standpunten met BBB. En dan mag hij straks weer in de Tweede Kamer jaknikken als lid van de coalitie, zoals hij al 5 kabinetten heeft gedaan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zou dom zijn als hij zich niet aansluit van Karolien. Binnen no time een partij optuigen, kandidatenlijst opstellen, campagne voeren, lijkt me haast niet succesvol te voeren.
Hij is een potentiële stemmer trekker. Dan mag je best wat eisen stellen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen deelt hij helemaal niet alle standpunten met BBB. En dan mag hij straks weer in de Tweede Kamer jaknikken als lid van de coalitie, zoals hij al 5 kabinetten heeft gedaan.
Is me dat schrikken zeg.quote:"Hoe keek u toen het kabinet viel?", twittert BBB-voorvrouw Caroline van der Plas, met een grote glimlach op haar gezicht. Tegen persbureau ANP zei ze dat ze denkt dat ze de nieuwe verkiezingen kan winnen. Mocht er een beroep op haar worden gedaan, dan wil ze ook best premier worden indien haar partij inderdaad de Tweede Kamerverkiezingen wint. "Maar het is niet mijn eerste ambitie."
Ik zou me niet zo zeer druk maken om de demissionaire status. Buitenlandse zaken en defensie onttrekken zich daar redelijk aan. Het buitenland is immers niet demissionair.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:22 schreef Dven het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken met het uitbreiden van Schengen. Nederland is wat dat betreft samen met Oostenrijk de luis in de pels van de rest van Europa.
Rutte heeft begin dit jaar duidelijk gemaakt wat wordt verwacht om goedkeuring te geven aan de toetreding van Bulgarije (en dientengevolge ook Roemenië)
Nu aan die voorwaarden is voldaan zou bij de volgende stemming (normaliter in oktober) een ja gegeven worden.
Maar hoe wordt daar nu tegenaan gekeken nu het kabinet demissionair is? Op de Balkan zweten ze in ieder geval peentjes.
Was het probleem niet dat bij een vorige stemming over uitbreiding van Schengen het kabinet ook demissionair was en deze dus niet in stemming gebracht werd?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:22 schreef Dven het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken met het uitbreiden van Schengen. Nederland is wat dat betreft samen met Oostenrijk de luis in de pels van de rest van Europa.
Rutte heeft begin dit jaar duidelijk gemaakt wat wordt verwacht om goedkeuring te geven aan de toetreding van Bulgarije (en dientengevolge ook Roemenië)
Nu aan die voorwaarden is voldaan zou bij de volgende stemming (normaliter in oktober) een ja gegeven worden.
Maar hoe wordt daar nu tegenaan gekeken nu het kabinet demissionair is? Op de Balkan zweten ze in ieder geval peentjes.
wat geen stikstof uitstoot , heeft geen depositiequote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, dan nog moeten er berekeningen gemaakt worden van die deposities. Dat hij niet procedeert daartegen is fijn, maar betekent niet dat ambtenaren maar fantasierapportjes moeten accepteren. Daardoor is die hele crisis nu juist ontstaan.
woningbouw heeft geen stikstof depositiequote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij ligt niet dwars, de rechter simpelweg wel. Hij is niet de enige die rechtszaken aan spant.
Dat is maar een piepklein deel, helaas.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het enige dat je kan zeggen is de bouw materriaal als liften en vrachtwagens , maar dat is tegenwoordig electriec bouwmateriaal...
Ja Hanca, we weten dat jij CU en Bikker helemaal geweldig vindt en zo ongeveer de eerlijkste en meest integere vrouw in het universum.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:23 schreef Hanca het volgende:
Bikker wint hier mijn stem, ik ga straks voor het eerst landelijk op de lijsttrekker stemmen: https://www.volkskrant.nl(...)j-niet-mee~b4ec02c5/
Ja, nou en? Wat is het verschil met alle users die weglopen met Rutte of Kaag dan?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja Hanca, we weten dat jij CU en Bikker helemaal geweldig vindt en zo ongeveer de eerlijkste en meest integere vrouw in het universum.
Nee, dat is mijn eigen vrouwquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja Hanca, we weten dat jij CU en Bikker helemaal geweldig vindt en zo ongeveer de eerlijkste en meest integere vrouw in het universum.
Hierom wil ik ook Rutte. Ik ken de alternatieven, en daar word ik niet vrolijk van.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is me dat schrikken zeg.![]()
Nou dan toch maar liever weer Rutte hoor.
lees het nog eensquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is maar een piepklein deel, helaas.
De rechter heeft niet voor niets de bouwvrijstelling afgeschoten.
https://nos.nl/collectie/(...)olgen-voor-projecten
woningbouw heeft geen stikstof uitstootquote:Volgens de Raad van State betekent dat niet dat er een algehele bouwstop geldt.
Er moet nu weer vooraf worden bekeken hoeveel stikstof er bij elk bouwproject vrijkomt en wat daarvan de gevolgen zijn.
Dat zal tot grote vertragingen gaan leiden.
Zulke berekeningen kosten maanden en er is een tekort aan deskundigen die dit soort rapportages kunnen opstellen.
De Raad van State deed uitspraak in een zaak over megaproject Porthos.
Daarmee moet CO2 van bedrijven in de Rotterdamse haven worden opgeslagen in lege gasvelden onder de zeebodem.
De procedure was aangespannen door de organisatie Mobilisation for the Environment (MOB), die zich inzet voor het behoud van biodiversiteit.
dat mag , er zijn in het verleden wel meer van zulke situaties bekendquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als ze geen premier wil worden, wordt ze als ze de grootste zou worden en een coalitie weet te vormen geen premier. Lijkt me helder. Vermoedelijk ook wel slim van d'r, want ze weet dat ze het op dit punt zou afleggen tegen Rutte (of bijna wie dan ook).
Onwaar, zie artikel dat je zelf citeert.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningbouw heeft geen stikstof uitstoot
Kan me niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gepost.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is mijn eigen vrouw
Ik post gewoon een interview met Bikker (nogal relevant), samen met een persoonlijke opmerking (daar is het een forum voor). Dat jij blijkbaar niet wil geloven dat mensen enthousiast worden als politici staan voor de mensenrechten is jouw probleem, niet de mijne.
Jouw riedel over een zogenaamd linkse partij dat rechtse standpunten moet hebben komt toch ook continue langs?
Maar hoe gaan we dan nieuwe woningen bouwen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onwaar, zie artikel dat je zelf citeert.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onwaar, zie artikel dat je zelf citeert.
quote:Bij het bouwen van huizen en andere panden komt stikstof vrij, zowel tijdens het bouwproces als erna. Tijdens de aanlegfase kun je dan bijvoorbeeld denken aan het aanleveren van materiaal door vrachtwagens.
Tijdens de gebruiksfase, dus wanneer mensen de panden in gebruik nemen, komt ook stikstof vrij.8 Feb 2022
de enige stikstof is van vrachtwagens, dar heb je electrisch bouw materiaal voorquote:De stikstof in de reguliere bouw komt vooral uit verbrandingsmotoren", zegt architect en oprichter van ORGA Architect, Daan Bruggink, in NOS Met het Oog op Morgen. "Transport, kranen, shovels, dat zijn de grootste veroorzakers. Zij hebben verbrandingsmotoren."3 Nov 2022
quote:Stikstofactivist Johan Vollenbroek: 'Woningbouw platleggen nergens voor nodig'
Mooi. Ben het er zeer mee eens.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:23 schreef Hanca het volgende:
Bikker wint hier mijn stem, ik ga straks voor het eerst landelijk op de lijsttrekker stemmen: https://www.volkskrant.nl(...)j-niet-mee~b4ec02c5/
Mensenrechten.quote:Maar we gaan niet onderhandelen over de vraag of oorlogskinderen, van wie de vader of moeder in Nederland is, hier naartoe mogen komen. Dat is een standpunt dat terugvoert op onze diepste overtuiging.’
Het gebruik van woningen moet voor zover ik weet ook worden meegenomen. Dat heeft niks te maken met het verbieden van het krijgen van kinderen, maar het maken van de berekening hoeveel depositie verwacht wordt. Kom je dan boven het budget uit, omdat het bv. opgeslurpt is door megastallen in de buurt -waar je het argument ook niet maakt dat kalfjes krijgen verboden moet worden- is dat een hard gelag.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
[..]
de enige stikstof is van vrachtwagens, dar heb je electrisch bouw materiaal voor
https://www.verhoevenbv.c(...)-elektrische-shovel/
https://www.transport-onl(...)-recharge-solutions/
als je de ingebruikname door mensen gaat verbieden dan moet je ook het krijgen van kinderen gaan verbieden
die mensen woonden voorheen elders , die hebben al autosquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het gebruik van woningen moet voor zover ik weet ook worden meegenomen.
Dat hangt samen met de locatie. Niet elke locatie is dichtbij een natura2000 gebied. Hoe dan ook, gaat er in de woning die vrijkomt, normaal gesproken ook weer iemand wonen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die mensen woonden voorheen elders
Dan kun je beter de immigratie gaan verbieden
dan kan dus de woningbouw in weilanden gewoon doorgaanquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat hangt samen met de locatie. Niet elke locatie is dichtbij een natura2000 gebied.
Is stikstofuitstoot verminderen of compenseren, of anders buiten de 25km van een natura2000 gebied (daar valt ook een heel deel onder, bijvoorbeeld ongeveer heel de provincie Groningen).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar hoe gaan we dan nieuwe woningen bouwen?
Volgens mij wel, volgens bijvoorbeeld D66 en GL ook. Volgens BBB niet, want weilanden zijn heilig.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan kan dus de woningbouw in weilanden gewoon doorgaan
koeien weg, huizen erin
Dat hangt er vanaf. Een groot deel wel, een groot deel is vertraagd en heeft dus ook nog te maken met onzekerheid en kosten en er is becijferd dat de komende jaren 10000 woningen zeker niet doorgaan. Uiteraard moet er dan wel een woonbestemming zijn of komen voor die weilanden, zonder dat is het een nonstarter.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan kan dus de woningbouw in weilanden gewoon doorgaan
Ja, stikstof is momenteel het kleinste probleem van de woningbouw. Hoge kosten, dure leningen voor investeerders, personeelstekorten en gebrek aan materialen zijn allemaal veel erger en vertragen de bouw veel meer.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Een groot deel wel, een groot deel is vertraagd en heeft dus ook nog te maken met onzekerheid en kosten en er is becijferd dat de komende jaren 10000 woningen zeker niet doorgaan. Uiteraard moet er dan wel een woonbestemming zijn of komen voor die weilanden, zonder dat is het een nonstarter.
Je weet er niets van , BBB is zeeeeeeeer voor bouwen aan de randen van dorpen en kernenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij wel, volgens bijvoorbeeld D66 en GL ook. Volgens BBB niet, want weilanden zijn heilig.
.quote:De nieuwe woningen moeten aan de rand van de kernen komen en jongeren moeten in het eigen dorp of stad kunnen blijven wonen als zij dat willen.
Dat staat in de nieuwe Woonvisie Krimpenerwaard 2023-2028, die de gemeenteraad heeft vastgesteld
quote:KRIMPENERWAARD – De gemeente Krimpenerwaard wil tot 2040 vierduizend nieuwe woningen bouwen om kernen leefbaar en vitaal te houden. De nieuwe woningen moeten aan de rand van de kernen komen en jongeren moeten in het eigen dorp of stad kunnen blijven wonen als zij dat willen. Dat staat in de nieuwe Woonvisie Krimpenerwaard 2023-2028, die de gemeenteraad heeft vastgesteld.
Aan de randen
Binnen de kernen is er maar weinig ruimte beschikbaar om nieuwe woningen te bouwen.
En als er open plekken zijn, wil de gemeente ook graag groen behouden.
Daarom moet er vooral aan de randen van de kernen worden gebouwd met aandacht voor natuur en landschap en onder voorbehoud van goedkeuring van de provincie.
Meer sociale huurwoningen
In alle toekomstige woningbouwplannen in de gemeente Krimpenerwaard moet minimaal 30 procent sociale huur zijn (maximaal 808,06 euro).
Ook zet de gemeente fors in op de bouw van middenhuur (huur tussen 808,06 euro en 1000 euro per maand) en betaalbare koopwoningen (tot 355.000 euro). In totaal moet 75% van de woningen in nieuwbouwplannen betaalbaar zijn.
Andere visie
Met de nieuwe woonvisie slaat de gemeente een andere weg in.
In de oude visie stond de ambitie om tot 2030 3.000 woningen te bouwen, waarvan 200 nieuwe sociale huurwoningen.
En die nieuwe woningen zouden vooral binnen de kernen moeten komen, terwijl de nieuwe woonvisie uitgaat van 4.000 nieuwe woningen aan vooral de randen van de kernen.
De gemeente zet hierbij in op een betaalbaar woningbouwprogramma. I
n de nieuwe visie wordt rekening gehouden met klimaatverandering, een groot tekort aan woningen, meer ouderen die een andere woon- en zorgbehoefte hebben en meer mensen die zijn aangewezen op sociale huurwoningen.
Die huizencrisis gaat echt nooit meer stoppen heb ik het gevoel.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, stikstof is momenteel het kleinste probleem van de woningbouw. Hoge kosten, dure leningen voor investeerders, personeelstekorten en gebrek aan materialen zijn allemaal veel erger en vertragen de bouw veel meer.
Je weet hoe lang die er al is, hè.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die huizencrisis gaat echt nooit meer stoppen heb ik het gevoel.
na dat de premiewoningen zijn gestopt , dat was na het Den Uyll en Jan Schaefer tijdperkquote:
Jawel, na het overlijden van de babyboomgeneratie als de Nederlandse bevolking gaat krimpen. Nog een jaar of 30 geduld, dus. Vanaf 2050 zou de bevolking gaan krimpen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die huizencrisis gaat echt nooit meer stoppen heb ik het gevoel.
Allang voor dat.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
na dat de premiewoningen zijn gestopt , dat was na het Den Uyll en Jan Schaefer tijdperk
Jan zei altijd in geouwe hoer kun je niet wonen
Laatste stemming was in november/december 2022, is ook besproken geweest in de kamer. Dientengevolge de extra criteria.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Was het probleem niet dat bij een vorige stemming over uitbreiding van Schengen het kabinet ook demissionair was en deze dus niet in stemming gebracht werd?
Belofte maakt schuld zou je zeggen maar zo werkt het helaas niet inderdaad.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou me niet zo zeer druk maken om de demissionaire status. Buitenlandse zaken en defensie onttrekken zich daar redelijk aan. Het buitenland is immers niet demissionair.
Ik zou me gezien de timing (oktober) eerder druk maken om campagneretoriek.
Ze voldoen aan alle criteria?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Belofte maakt schuld zou je zeggen maar zo werkt het helaas niet inderdaad.
Zou zomaar een extra argument kunnen worden om een veto te geven. Alhoewel het gezien de val van het kabinet alleen maar een extra argument zijn om ja te zeggen. Daar is het in ieder geval het gesprek van de dag.
Mijn kinderen kunnen vanaf hun 35-40e een huis kopen. Yes, kunnen ze eindelijk het huis uitquote:
Tegelijkertijd hebben we binnen de diverse Europese gremia al genoeg probleemgevallen. En eenmaal er bij krijg je ze er nooit meer uit. Als er ook maar enige twijfel is moeten we het niet doen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze voldoen aan alle criteria?
Lijkt me een uitgemaakte zaak. Niemand wil Bulgarije in de Russische invloedssfeer.
Lekker gezonde situatie man.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn kinderen kunnen vanaf hun 35-40e een huis kopen. Yes, kunnen ze eindelijk het huis uit
Al gaat in de randen van Nederland de bevolking vanaf 2035 al krimpen volgens prognoses, dus wellicht valt het hier mee.
Die 'guldenmiddenweg' had nog steeds beperkingen op gezinshereniging en was dus nog steeds geen middenweg maar gewoon vanaf het begin onbespreekbaar. En dat wist Rutte al maanden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
UIt dit relaas blijkt dat de CU onvermurwbaar was terwijl er al een guldenmiddenweg variant op tafel lag.
https://www.telegraaf.nl/(...)wam-rutte-iv-ten-val
met archive.md te lezen
Hoe meer ik lees, hoe meer ik overtuigd ben dat Rutte het bewust heeft laten klappen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:21 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ver-elkaar-kwamen-te
RTL stelt het wat scherper dan andere bronnen. In andere media lijkt het alsof de CU niet kon leven met de inhoud van het compromis. Terwijl volgens RTL vooral het vertrouwen weg was door de (te) harde opstelling van Rutte.
Juist.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 'guldenmiddenweg' had nog steeds beperkingen op gezinshereniging en was dus nog steeds geen middenweg maar gewoon vanaf het begin onbespreekbaar. En dat wist Rutte al maanden.
kloptquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe meer ik lees, hoe meer ik overtuigd ben dat Rutte het bewust heeft laten klappen.
Opeens met allerlei extra eisen komen, op een agressieve manier.
Ze voldoen al 11 jaar aan de criteria die voor Schengen zijn gesteld. En ook al meerdere jaren aan de extra eisen van Nederland. Vorig jaar gaf Nederland weer extra eisen, waar nu ook aan voldaan is.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze voldoen aan alle criteria?
Lijkt me een uitgemaakte zaak. Niemand wil Bulgarije in de Russische invloedssfeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |