Wat is er mis met '(je) wilt'?quote:
quote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:00 schreef maily het volgende:
[..]
Je vader of moeder overlijdt en wil niet naar de uitvaart.
Dat is duidelijker
Oh wacht, GC. En dit is humor. My bad.quote:
Nee, ze stoppen je in dezelfde kist als jouw overleden vader of moeder, zodat je wel gedwongen wordt de uitvaart bij te wonen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:02 schreef Naomi1 het volgende:
ja en hoe wilt die dat doen, je vastbinden aan een rollstoel en er naartoe rijden?
levent in de kist of wordt je eerst gedood?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, ze stoppen je in dezelfde kist als jouw overleden vader of moeder, zodat je wel gedwongen wordt de uitvaart bij te wonen.
uitvaard houden is in ieder geval niet verplicht.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, ze stoppen je in dezelfde kist als jouw overleden vader of moeder, zodat je wel gedwongen wordt de uitvaart bij te wonen.
waarom staat andere tussen haakjes?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:11 schreef Jordy-B het volgende:
je bent nooit verplicht om te gaan, maar het kan grote gevolgen hebben voor de relatie met de (andere) nabestaanden.
eh, de overledene gaat automatisch naar de uitvaart als er een uitvaart is of is het soms ook mogelijk die later in de kist te stoppen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:20 schreef Viv het volgende:
Wie wil niet naar de uitvaart, de overleden vader/moeder of jij?
Dat laatste lijkt me inderdaad ook nog wel een uitdagingquote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:20 schreef Viv het volgende:
Kan toch zijn dat de overledene geen uitvaart gewild zou hebben?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:24 schreef Naomi1 het volgende:
[..]
eh, de overledene gaat automatisch naar de uitvaart als er een uitvaart is of is het soms ook mogelijk die later in de kist te stoppen?
je moet anders wel verplicht naar de supermarkt of andere winkels om eten te kopen, nouja tegenwoordig zijn er ook opties eten thuis bezorgd te krijgen, maar dan ben je feitelijk nog wel steeds verplicht te bestellen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:13 schreef jogy het volgende:
Nee, geen verplichting. Ik zie ook niet hoe dit verplicht zou kunnen zijn in een relatief vrije samenleving.
Ik heb de indruk dat je niet helemaal scherp hebt wat verplicht betekent.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:29 schreef Naomi1 het volgende:
[..]
je moet anders wel verplicht naar de supermarkt of andere winkels om eten te kopen, nouja tegenwoordig zijn er ook opties eten thuis bezorgd te krijgen, maar dan ben je feitelijk nog wel steeds verplicht te bestellen.
Dat kan ook, overigens is het dan en/of jij wwant het kan ook nog zijn dat beide geen uitvaart willen in dat geval is dat natuurlijk wel mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Kan toch zijn dat de overledene geen uitvaart gewild zou hebben?
Dan neem je ze gewoon weer mee?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:31 schreef Naomi1 het volgende:
[..]
Dat kan ook, overigens is het dan en/of jij wwant het kan ook nog zijn dat beide geen uitvaart willen in dat geval is dat natuurlijk wel mooi meegenomen.
wat moet je dan, jezelf uithongeren of eten zoals een zwerver uit de vuilnisbak?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:31 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat je niet helemaal scherp hebt wat verplicht betekent.
Dat zeg ik niet, ik zeg enkel dat je de definitie van verplicht niet helder hebt.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:33 schreef Naomi1 het volgende:
[..]
wat moet je dan, jezelf uithongeren of eten zoals een zwerver uit de vuilnisbak?
Ehm, nee hoor. Als jij het bos in gaat om daar paddestoelen, besjes en nootjes te verzamelen om te overleven kan dat gewoon. Of gewoon naar zo'n gaarkeuken of wat dan ook.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:29 schreef Naomi1 het volgende:
[..]
je moet anders wel verplicht naar de supermarkt of andere winkels om eten te kopen, nouja tegenwoordig zijn er ook opties eten thuis bezorgd te krijgen, maar dan ben je feitelijk nog wel steeds verplicht te bestellen.
ehh, volgens mij is er in nederland thans in ieder geval in zekere zin een verbod op wiltplukken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Ehm, nee hoor. Als jij het bos in gaat om daar paddestoelen, besjes en nootjes te verzamelen om te overleven kan dat gewoon. Of gewoon naar zo'n gaarkeuken of wat dan ook.
Eten is niet meer of minder verplicht dan ademen. Staat niet in de wet maar anders ga je dood. Niet naar de uitvaart gaan zorgt er niet voor dat je sterft.
ja, en wilt niet naar de uitvaartquote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:35 schreef Naomi1 het volgende:
[..]
ehh, volgens mij is er in nederland thans in ieder geval in zekere zin een verbod op wiltplukken.
ehh, volgens mij is er in nederland thans in ieder geval in zekere zin een berbod op wiltplukken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Ehm, nee hoor. Als jij het bos in gaat om daar paddestoelen, besjes en nootjes te verzamelen om te overleven kan dat gewoon. Of gewoon naar zo'n gaarkeuken of wat dan ook.
Eten is niet meer of minder verplicht dan ademen. Staat niet in de wet maar anders ga je dood. Niet naar de uitvaart gaan zorgt er niet voor dat je sterft.
eh, dat kan wel degelijk, je kan worden vermoord uit wraak.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Prima, ga je naar de gaarkeuken. Maar overleven is geen verplichting en niemand mag je verplichten om te eten dus ben je vrij om dood te gaan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:35 schreef Naomi1 het volgende:
[..]
ehh, volgens mij is er in nederland thans in ieder geval in zekere zin een verbod op wiltplukken.
Bami uit blikquote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Prima, ga je naar de gaarkeuken. Maar overleven is geen verplichting en niemand mag je verplichten om te eten dus ben je vrij om dood te gaan.
Je kan ook vermoord worden om 5 euro, wat is je punt?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:37 schreef Naomi1 het volgende:
eh, dat kan wel degelijk, je kan worden vermoord uit wraak.
Voor niksquote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Je kan ook vermoord worden om 5 euro, wat is je punt?
nee we hebben in nederland meerdere alternatieven, cremeren, schenken aan de wetenschap, wellicht is een zeemansgraf zelfs nog een optie.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:49 schreef Centenbak het volgende:
Vader of moeder hebben weinig te willen toch, ze moeten en zullen in die kist gaan liggen!
Die laatste is ook een mooie ja, duw ze op een bootje de zee in. Dat noem ik pas een uitvaart!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:51 schreef Naomi1 het volgende:
[..]
nee we hebben in nederland meerdere alternatieven, cremeren, schenken aan de wetenschap, wellicht is een zeemansgraf zelfs nog een optie.
nee de overledenent zinkt naar bodem.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Een soort Elvis die komt zingen bij het afscheid?
Elvis has left the boatquote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Een soort Elvis die komt zingen bij het afscheid?
Nee natuurlijk nietquote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:08 schreef Naomi1 het volgende:
maar nu even serieus, ben je verplicht om te gaan of niet?
Dit is DE grote vraag.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:20 schreef Viv het volgende:
De babbelbox vraagt zich af ...quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:12 schreef Kriegel het volgende:
Leuk, weer zo'n account dat achterlijke vragen stellen als gimmick heeft.
daar is fok toch ook voor of niet?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:12 schreef Kriegel het volgende:
Nou en.quote:
is de doodstraf terug in NL dan?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:56 schreef Het_Bokje het volgende:
Ja, natuurlijk bent je verplicht om te gaan. Op straffe van: DE DOOD
Direct 2-in-1, dan kunt je een beetje korting bedingent.
Als mijn moeder overlijdt dan zal ze wel naar de uitvaart moeten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:00 schreef maily het volgende:
[..]
Je vader of moeder overlijdt en wil niet naar de uitvaart.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:25 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als mijn moeder overlijdt dan zal ze wel naar de uitvaart moeten.
omdat je zelf misschien een van de nabestaanden bentquote:
Ik dacht simondekrijgerquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:28 schreef Forumtijger het volgende:
Ik krijg sterk het vermoeden dat Naomi1 dezelfde persoon is als realnice, maar dat terzijde.
Waar het mij om gaat is de titel van het topic:
Stel je vader of moeder overlijd en wilt niet naar de uitvaart.
- Begrijp ik nou goed dat je stelt dat je vader of moeder niet naar hun eigen uitvaart wil? Ik denk dat je weinig meer te willen hebt als je bent overleden, toch? Bovendien: waar zouden ze anders in het geval van overlijden naar toe moeten gaan? Avondje theater of zo?
- Of bedoel je dat je niet naar de uitvaart van je vader of moeder wil? Dan is het "en JE wil(zonder t) niet naar de uitvaart'. In dat geval: Waarom niet? Komt op mij zeer ondankbaar over, als ze hun hele leven voor jou hebben gezorgd...
Ik denk dat ik ts ken irl. Maar ik krijg geen antwoord als ik hem dmquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:28 schreef Forumtijger het volgende:
Ik krijg sterk het vermoeden dat Naomi1 dezelfde persoon is als realnice, maar dat terzijde.
Waar het mij om gaat is de titel van het topic:
Stel je vader of moeder overlijd en wilt niet naar de uitvaart.
- Begrijp ik nou goed dat je stelt dat je vader of moeder niet naar hun eigen uitvaart wil? Ik denk dat je weinig meer te willen hebt als je bent overleden, toch? Bovendien: waar zouden ze anders in het geval van overlijden naar toe moeten gaan? Avondje theater of zo?
- Of bedoel je dat je niet naar de uitvaart van je vader of moeder wil? Dan is het "en JE wil(zonder t) niet naar de uitvaart'. In dat geval: Waarom niet? Komt op mij zeer ondankbaar over, als ze hun hele leven voor jou hebben gezorgd...
Nee, ik ben niet gegaan en heb zelfs mijn naam laten verwijderen van de rouwkaart.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:08 schreef Naomi1 het volgende:
maar nu even serieus, ben je verplicht om te gaan of niet?
Het kan ook zijn dat je vader bv. je je hele leven heeft mishandeld en dat ie zn zoon/dochter haat en vise versa.
Je kunt niet verplicht worden om de uitvaart te betalen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:53 schreef deedeetee het volgende:
Je bent niet verplicht om de uitvaart van je ouders bij te wonen maar kunt wel verplicht worden om die te betalen.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:10 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je kunt niet verplicht worden om de uitvaart te betalen.
https://bgnu.nl/achtergro(...)t-de-uitvaartkosten/quote:Op grond van de Wet op de lijkbezorging (artikel 22) en het Burgerlijk Wetboek 1 (artikelen 392-396) heeft de gemeente de bevoegdheid de uitvaartkosten te verhalen op bloed- en aanverwanten zoals de echtgenoot, ouders en kinderen, die "tot onderhoud van de overledene verplicht zouden zijn geweest".
De verplichting om de kosten voor de uitvaart aan de gemeente te vergoeden, geldt voor hen ook als zij de erfenis hebben verworpen of beneficiair hebben aanvaard. En geldt ook als er weinig of geen contact meer was.
Weer wat geleerd!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
https://bgnu.nl/achtergro(...)t-de-uitvaartkosten/
Ik denk dat TS door grammaticale gebreken niet duidelijk kan uitleggen wat zij wilt van ons.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:12 schreef Kriegel het volgende:
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:09 schreef thekolere het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet gegaan en heb zelfs mijn naam laten verwijderen van de rouwkaart.
Achteraf had ik wel moeten gaan. Om bewust afscheid van mijn nare jeugd en van diegene die mij dit heeft aangedaan.
Nee, je hoeft niet naar de uitvaart van je vader of moeder te gaan als je dat niet wilt.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:50 schreef Naomi1 het volgende:
Mag je dan wegblijven? Of moet je dan toch gaan?
Maar wie regelt er dan de uitvaart?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niet naar de uitvaart van je vader of moeder te gaan als je dat niet wilt.
Dat is je eigen beslissing. Gaan of niet gaan.
Ik denk niet dat je die vraag kan beantwoorden als je niet weet of TS nog broers of zussen heeft.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:58 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Maar wie regelt er dan de uitvaart?
Ik denk oprecht dat dát de vraag van ts is.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:58 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Maar wie regelt er dan de uitvaart?
Ik denk oprecht dat dát de vraag van ts is.
quote:Als niemand het initiatief neemt om een uitvaart te regelen. Doet de gemeente waar de overledene zich bevindt dat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |