Dit is DE grote vraag.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:20 schreef Viv het volgende:
Wie wil niet naar de uitvaart, de overleden vader/moeder of jij?
De babbelbox vraagt zich af ...quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:12 schreef Kriegel het volgende:
Leuk, weer zo'n account dat achterlijke vragen stellen als gimmick heeft.
daar is fok toch ook voor of niet?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:12 schreef Kriegel het volgende:
Nou en.quote:
is de doodstraf terug in NL dan?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:56 schreef Het_Bokje het volgende:
Ja, natuurlijk bent je verplicht om te gaan. Op straffe van: DE DOOD
Direct 2-in-1, dan kunt je een beetje korting bedingent.
Als mijn moeder overlijdt dan zal ze wel naar de uitvaart moeten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:00 schreef maily het volgende:
[..]
Je vader of moeder overlijdt en wil niet naar de uitvaart.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:25 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als mijn moeder overlijdt dan zal ze wel naar de uitvaart moeten.
omdat je zelf misschien een van de nabestaanden bentquote:
Ik dacht simondekrijgerquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:28 schreef Forumtijger het volgende:
Ik krijg sterk het vermoeden dat Naomi1 dezelfde persoon is als realnice, maar dat terzijde.
Waar het mij om gaat is de titel van het topic:
Stel je vader of moeder overlijd en wilt niet naar de uitvaart.
- Begrijp ik nou goed dat je stelt dat je vader of moeder niet naar hun eigen uitvaart wil? Ik denk dat je weinig meer te willen hebt als je bent overleden, toch? Bovendien: waar zouden ze anders in het geval van overlijden naar toe moeten gaan? Avondje theater of zo?
- Of bedoel je dat je niet naar de uitvaart van je vader of moeder wil? Dan is het "en JE wil(zonder t) niet naar de uitvaart'. In dat geval: Waarom niet? Komt op mij zeer ondankbaar over, als ze hun hele leven voor jou hebben gezorgd...
Ik denk dat ik ts ken irl. Maar ik krijg geen antwoord als ik hem dmquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:28 schreef Forumtijger het volgende:
Ik krijg sterk het vermoeden dat Naomi1 dezelfde persoon is als realnice, maar dat terzijde.
Waar het mij om gaat is de titel van het topic:
Stel je vader of moeder overlijd en wilt niet naar de uitvaart.
- Begrijp ik nou goed dat je stelt dat je vader of moeder niet naar hun eigen uitvaart wil? Ik denk dat je weinig meer te willen hebt als je bent overleden, toch? Bovendien: waar zouden ze anders in het geval van overlijden naar toe moeten gaan? Avondje theater of zo?
- Of bedoel je dat je niet naar de uitvaart van je vader of moeder wil? Dan is het "en JE wil(zonder t) niet naar de uitvaart'. In dat geval: Waarom niet? Komt op mij zeer ondankbaar over, als ze hun hele leven voor jou hebben gezorgd...
Nee, ik ben niet gegaan en heb zelfs mijn naam laten verwijderen van de rouwkaart.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:08 schreef Naomi1 het volgende:
maar nu even serieus, ben je verplicht om te gaan of niet?
Het kan ook zijn dat je vader bv. je je hele leven heeft mishandeld en dat ie zn zoon/dochter haat en vise versa.
Je kunt niet verplicht worden om de uitvaart te betalen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:53 schreef deedeetee het volgende:
Je bent niet verplicht om de uitvaart van je ouders bij te wonen maar kunt wel verplicht worden om die te betalen.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:10 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je kunt niet verplicht worden om de uitvaart te betalen.
https://bgnu.nl/achtergro(...)t-de-uitvaartkosten/quote:Op grond van de Wet op de lijkbezorging (artikel 22) en het Burgerlijk Wetboek 1 (artikelen 392-396) heeft de gemeente de bevoegdheid de uitvaartkosten te verhalen op bloed- en aanverwanten zoals de echtgenoot, ouders en kinderen, die "tot onderhoud van de overledene verplicht zouden zijn geweest".
De verplichting om de kosten voor de uitvaart aan de gemeente te vergoeden, geldt voor hen ook als zij de erfenis hebben verworpen of beneficiair hebben aanvaard. En geldt ook als er weinig of geen contact meer was.
Weer wat geleerd!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
https://bgnu.nl/achtergro(...)t-de-uitvaartkosten/
Ik denk dat TS door grammaticale gebreken niet duidelijk kan uitleggen wat zij wilt van ons.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:12 schreef Kriegel het volgende:
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:09 schreef thekolere het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet gegaan en heb zelfs mijn naam laten verwijderen van de rouwkaart.
Achteraf had ik wel moeten gaan. Om bewust afscheid van mijn nare jeugd en van diegene die mij dit heeft aangedaan.
Nee, je hoeft niet naar de uitvaart van je vader of moeder te gaan als je dat niet wilt.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:50 schreef Naomi1 het volgende:
Mag je dan wegblijven? Of moet je dan toch gaan?
Maar wie regelt er dan de uitvaart?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niet naar de uitvaart van je vader of moeder te gaan als je dat niet wilt.
Dat is je eigen beslissing. Gaan of niet gaan.
Ik denk niet dat je die vraag kan beantwoorden als je niet weet of TS nog broers of zussen heeft.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:58 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Maar wie regelt er dan de uitvaart?
Ik denk oprecht dat dát de vraag van ts is.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:58 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Maar wie regelt er dan de uitvaart?
Ik denk oprecht dat dát de vraag van ts is.
quote:Als niemand het initiatief neemt om een uitvaart te regelen. Doet de gemeente waar de overledene zich bevindt dat.
Ik heb geen DM van jouw gehad, en wie meen je dan dat ik ben?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:47 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ts ken irl. Maar ik krijg geen antwoord als ik hem dm
Nee je bent niet verplicht.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:08 schreef Naomi1 het volgende:
maar nu even serieus, ben je verplicht om te gaan of niet?
Het kan ook zijn dat je vader bv. je je hele leven heeft mishandeld en dat ie zn zoon/dochter haat en vise versa.
Dat klinkt nou echt als iets waar Jeroen wél geschikt voor is.quote:
jeroen rietbergen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:37 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Dat klinkt nou echt als iets waar Jeroen wél geschikt voor is.
Geen idee wie dat is. Jeroen gaat ook graag schuil onder de namen Joris en Jos, maar Jeroen is ook al een schuilnaam.quote:
Soms heb je het al afgesloten voor jezelf en hoeft die zogenaamde verplichte eind afsluiting niet meer en dan moet je dat gewoon niet doen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee je bent niet verplicht.
Alleen houd er rekening mee dat dit eenmalig is.
Sommige mensen hebben spijt dat ze niet zijn gegaan.
Soms is een afsluiting beter dat je het ziet liggen.
Dan is het over
Dat is hun/haar/zijn probleem.quote:stel-je-vader-of-moeder-overlijd-en-wilt-niet-naar-de-uitvaart
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |