Bekende zaak in Amsterdam.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:56 schreef Karzai het volgende:
Kaasjes en een stokkie om op te smikkelen tijdens de tour straks
[ afbeelding ]
Lekker, ik ben hier thuis helaas de enige die lasagne lekker vind... (net zoals mosselen trouwens). Jammer wel, eet het daardoor veel te weinig.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:34 schreef Kanaroe het volgende:
Aangezien ik vanmiddag thuis moet blijven voor de pakketdienst, ga ik zo met een muziekje derbij beginnen aan de voorbereidingen voor een lekkere schaal lasagne.
Laat ik de tomaten/gehaktsaus extra lang pruttelen
Balen is dat ja! Ik maak het alleen maar wanneer mijn zoon niet thuis is, want die 'lust het ook niet'.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:51 schreef anndb het volgende:
[..]
Lekker, ik ben hier thuis helaas de enige die lasagne lekker vind... (net zoals mosselen trouwens). Jammer wel, eet het daardoor veel te weinig.
Ja over dure kersen gesproken. Had bijna 3 zakjes mee genomen toch maar ff de prijs gecheckt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:05 schreef NoCigar het volgende:
Varkenshaas met rabarber en salie, geb.aardappelen in olie met wat basilicum, verse spinazie. Vanmiddag nl.kersen die peperduur bleken te zijn, 6 - 7 euro, wel smakelijk gelukkig.
Ik vind ze wel duidelijk groter en lekkerder dan degenen uit Griekenland of Spanje. Misschien is het nog vrij vroeg in het seizoen, want de binnenlandse zijn altijd wel wat duurder, maar dit is wel erg duur voor zover ik me kan herinneren. (Bij de Braecken waar ik ze kocht is het toch altijd opletten met de prijs.)quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:49 schreef anndb het volgende:
[..]
Ja over dure kersen gesproken. Had bijna 3 zakjes mee genomen toch maar ff de prijs gecheckt.
[ afbeelding ]
Maar over het algemeen wel voordeliger daar of waarom koop je daar? Ik ben er nog nooit gestopt en rijd er wel 10x per week langs nml. Jammer dar cools hier failliet is…quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:10 schreef NoCigar het volgende:
[..]
(Bij de Braecken waar ik ze kocht is het toch altijd opletten met de prijs.)
Omdat we daar ook vaak langsreden en toen eens stopten. Volgens mij zijn alleen de appels goedkoper daar omdat ze die zelf kweken, maar die koop ik nooit. Voor de rest is het een redelijk gesorteerde groenteboer met een beetje een boerderijwinkeluitstraling. Ik weet het eigenlijk niet helemaal waarom ik daar kom, nu ik er over nadenkquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:21 schreef anndb het volgende:
[..]
Maar over het algemeen wel voordeliger daar of waarom koop je daar? Ik ben er nog nooit gestopt en rijd er wel 10x per week langs nml. Jammer dar cools hier failliet is…
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:27 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een restje basmatirijst, een salade met ei, komkommer en tomaat met mosterd-honingdressing en buikspek met krokant zwoerd.
Waarom kook je je tuinbonen in melk eigenlijk?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:25 schreef NoCigar het volgende:
Tuinboontjes gekookt in melk, met zuurdesembrood, biefstukje & gevulde pasta van AH.
Omdat het recept dat eist.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:52 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Waarom kook je je tuinbonen in melk eigenlijk?
Tuinbonen vind ik heerlijk, vooral dubbel gedopt, maar dan in water geblancheerd en later verder verwerken in een gerecht.
Oeh, dat ziet er wel uit als een lekker recept! Blijven de tuinbonen wel lekker stevig op deze wijze?quote:
Ik vind van wel, maar ja. Regelmatig even proeven maar.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 20:05 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oeh, dat ziet er wel uit als een lekker recept! Blijven de tuinbonen wel lekker stevig op deze wijze?
Kan zomaar zijn dat we je voorbij gevaren zijn. Onze boot heeft daar de ligplaats. Top dat het gesmaakt heeft!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik wilde al jaren dolgraag een keer steppegras eten. Dus na een dag op het water in Brabant verrast met steppegras. Ze hadden ook normale porties maar daar zijn we niet voor he![]()
Met een fles water voor mij en Brugse zot voor vriend:
[ link | afbeelding ]
Begonnen we aan de challenge. Ik had met varkenshaas, spek, ui en champignons en vriend ging voor de grote schnitzel (joekel) met ook spek, ui en champignons.
Allebei Belgische mayo erbij. Het vlees ligt dus onder de berg vers gesneden friet![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik kreeg de friet niet helemaal op (800 gram i.p.v. een kilo). Vriend kreeg de kilo wel op dus die kreeg een oorkonde met applaus en is nu 'steppegras held'
![]()
Natuurlijk is ijs verplicht daarna. Dus bij BK onderweg gestopt voor een Fusion Twix en Oreo (voor mij). Die ging makkelijk erin. Zo lekker!
[ link | afbeelding ]
Net de komkomersalade geproeft, gruwelijk bitter, waarom dan ook, weggetieft, ga cougettes grillen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 15:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nieuwe oogst Frieslanders ongeschild tot friet gesneden en nu aan het voorbakken in Ossewit. Koelen en dan vanavond met Diamanthaas en een tuin-komkommersalade (korte komkommers met stekeltjes, veel meer smaak)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |