Off topic; we zijn ook heel blij met ons plekje daar!quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat leuk! Ideaal plaatsje zeg
Wow is nog meer dan English breakfast denk.quote:Op zondag 16 juli 2023 12:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben een full English aan het voorbereiden voor de Brunch
Spiegeleieren
Witte bonen in tomatensaus
Toast
Broodjes
Bladerdeeg gevuld met kaas
Gebakken spek
(Bio) braadworstjes
Gegrillde tomaten
Hashbrowns
Gerookte wilde zalm (bij gebrek aan kippers)
Pot thee
Verse Jus
Gebakken champignons
Broodje lekker?quote:Op zondag 16 juli 2023 15:05 schreef sigme het volgende:
Ontbijt was ons eerste eigen broodbakmasjienbroodje. Met wat daar zoal bij komt kijken natuurlijk.
[ afbeelding ]
Hee, houten borden uit de jaren 80!quote:Op zondag 16 juli 2023 15:05 schreef sigme het volgende:
Ontbijt was ons eerste eigen broodbakmasjienbroodje. Met wat daar zoal bij komt kijken natuurlijk.
[ afbeelding ]
Ik heb er ook nog 1. En koester diequote:Op zondag 16 juli 2023 16:53 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Hee, houten borden uit de jaren 80!
Was onbijt, lunch en diner bij elkaar. Eet straks hoogstens nog een boterham.quote:Op zondag 16 juli 2023 15:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wow is nog meer dan English breakfast denk.
Ja, ik weet nog dat ze een hype waren begin jaren 80. Ik weet nog dat ik was uitgenodigd voor eten en toen werd er daar de avondmaaltijd van gegeten. Ik weet nog dat ik dat heel onpraktisch vond. De aardappels rolden alle kanten op. Maar het was toen mode.quote:
Net als dat zwarte 8 hoekige uit gehard glasquote:Op zondag 16 juli 2023 16:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, ik weet nog dat ze een hype waren begin jaren 80.
2 vingers bierquote:Op zondag 16 juli 2023 16:54 schreef Blues het volgende:
Ik heb weer een voor mij onbekend (uiteraard bruin) biertje gekocht.
Erg lekker[ afbeelding ]
Dat was later (of hield heel lang aan). Want die kocht ik begin jaren '90. Die houten borden heeft mijn moeder overigens nog steeds. Geen idee wanneer ze die gekocht heeft.quote:Op zondag 16 juli 2023 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Net als dat zwarte 8 hoekige uit gehard glas
Leuk dat je er weer bentquote:Op zondag 16 juli 2023 17:49 schreef foodlover het volgende:
Eindelijk weer wat meer tijd: druk met bekende en onbekende gasten geweest.
Gisteren zelfgemaakte pizzas. Kom om in de pepertjes van een plant in de tuin. Dus die gebruikt en rozemarijn, tijm, basilicum voor het tomatensaus je. Onder andere rode ui, salami en paprika erop en een mix van allemaal geraspte restjes kaas.
Heb gisteren Griekse koolsalade gemaakt. Zo met wat feta, gyros uit de pan wat ui en tomaat en zelfgemaakte pitabroodjes en knoflooksausje.
Ik had er nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Waarom wtf?
Bonduelle diepvries.
Ja, hallo. Dat snap ik welquote:Op zondag 16 juli 2023 20:45 schreef anndb het volgende:
Bij tante gegeten. Kip/mango als klein hapje vooraf met stokbrood.
Daarna rijst/chinese bami
Rendang
Ikan pepesan
Sticky chicken
Sajoer boontjes
Komkommer/ui zoetzuur
Atjar
Gebakken uitjes
Vers gebakken kroepoek
Toe keus uit diverse ijsjes, werd een magnum. Ze stond al hele dag in de keuken en geen tijd/zin meer om een dessert te maken (was ook niet nodig!)
Zaaaaligquote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:25 schreef golfer het volgende:
Vanavond: de gehaktballen van De Librije met spruiten uit de aifryer en kerriemayonaise.
Sooo, pond mager rundvlees, 200 gram afsnijsels en 250 gram Lamsschouder, gerookt paprika poeder, vegeta, peper, peterselie, knoflook, fenegrik, backing soda. Turks Brood, Ajvar, Veldsla, tomaten, wordt smullen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga vanavond Ćevapčići maken, ff denken wat ik erbij maak. Zo rundvlees, restje lam en wat spek door de gehaktmolen halen.
Oh lekker! ff onthouden als lunch of zoquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Tosti's pindakaas-banaan als avondeten
Kon je niet een klein kopje zout lenen bij een buurvrouw?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:00 schreef borisz het volgende:
Pastamet een alles moet op saus met een blik mutti
.
Had alleen geen zout meer en dat is toch wel fijn om door het pastawater te doen. En ook wel door de saus al kan je die nog goed bijkruiden, maar zout boost toch de boel wat.
Courgettesoepquote:Op woensdag 19 juli 2023 13:17 schreef anndb het volgende:
Bakje kersen, broodje martino en 3 nectarines.
Vanavond stond op de planning pannenkoeken, alleen hello fresh stond onverwacht aan de deur. Met dus ook drie gerechten die ik niet zelf heb gekozen waaronder 1 x courgette soep. Nouja moeten het er maar mee doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met gemarineerde kipreepjes en een chilisausje.
Hier met wat saté zonder stokjes en zelfgemaakte pindasaus.
[ Bericht 2% gewijzigd door marc0871 op 19-07-2023 19:49:16 ]
quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:37 schreef marc0871 het volgende:
Ook opgebakken rijst (mijn versie van nasi goreng)Goeie uiteenzettingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met gemarineerde kipreepjes en een chilisausje.![]()
![]()
Hee, das bij mij in de buurt. Ziet er lekker uit!quote:
quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:40 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken sliptongetje, raviolini met kruidige basilicum en provolone kaas en daarbij een Italiaanse salade.
Heb nog niet eerder pasta zonder saus gegeten. Moet ik eens proberenquote:
Ho ho! Het was toen nog (net) geen 17u hequote:Op donderdag 20 juli 2023 16:59 schreef Blues het volgende:
Had zin in een Gulden Drakie[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Heb nog niet eerder pasta zonder saus gegeten. Moet ik eens proberen
Ho ho! Het was toen nog (net) geen 17u he![]()
Ik had er na het koken en afgieten lekker wat echte boter overheen gesmolten.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Heb nog niet eerder pasta zonder saus gegeten. Moet ik eens proberen
Ik ken het met Jamon Serrano ...quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:07 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Bedoeling is dat je het brood inwrijft met knoflook en tomaat en dat er zout en olijfolie overheen doet.
Tevens, vleeswaren, blauwe kaas en olijven
dit is spianata romana en pave aux poivre, maar serrano kan er prima bijquote:
Oh ja die reis door Spanje is op herhaling...quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
zag het toevallig bij gort over de grens gister, en ik dacht, dat lijkt me wel lekker
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:46 schreef golfer het volgende:
Straks een maaltijd van onze dorpsslagerjuwelier:
voor B. een macaronischotel met gehakt en voor mij andijviestamppot met draadjesvlees.
Die macaroni lijkt echt precies op hoe mijn moeder die altijd maaktequote:
Geinig, af en toe wel lekker, oldskool etenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:24 schreef Blues het volgende:
Ja was precies zoals ook mijn moedertje het maakte
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Geinig, af en toe wel lekker, oldskool eten
Ketchup heeft er voor gezorgd dat ik mijn kindertijd overleefde, de enige manier om dat wat Ma klaarmaakte naar binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:30 schreef Ole het volgende:
[..]![]()
Mijn moeder nog veel simpeler.. elleboogjes , blokjes schouderham, geraspte kaas.. en ketchup
Is het wat, pizza met patat?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:09 schreef Molo het volgende:
Gisteravond had ik pizza met garnalen en patat bovenop, want de optie was er en, waarom ook niet
[ afbeelding ]
Straks pantosti's campingstyle, met biertjes erbij
Ketchup als ingrediëntquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:30 schreef Ole het volgende:
[..]![]()
Mijn moeder nog veel simpeler.. elleboogjes , blokjes schouderham, geraspte kaas.. en ketchup
Zweedse pannekoekjes met room en aardbeienjam heeft zequote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is het wat, pizza met patat?
Ik zit te kijken wat, je kind denk, naast je heeft. Iets van crępes?
Bakte je toen ook de smac?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:15 schreef Blues het volgende:
Toen ik als 17 jarige als gezinsverzorgende veel Utregse gezinnen ondersteunde waarbij de moeder uitgevallen was door wat voor reden dan ook, had ik een succesnummergerecht: Elleboogjesmacaroni met smac en kaas en een klodder tomatenketchup erdoorDe kinderen smulden ervan. Allemaal
Nee joh, wist ik veel, gewoon uit het blik laten ploppen, in blokjes erdoor, zakje ger. kaas en de ketchup erdoor kledderenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Bakte je toen ook de smac?
Die geur van gebakken geperst restvlees, hrrrrrr
Afschuwelijkquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee joh, wist ik veel, gewoon uit het blik laten ploppen, in blokjes erdoor, zakje ger. kaas en de ketchup erdoor kledderen
Haha met room en jam is net zo een combinatie met patatquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Zweedse pannekoekjes met room en aardbeienjam heeft ze![]()
En nee, was sowieso matige pizza, patat erop wel lekker maar het is en blijft natuurlijk een debiele combinatie![]()
Zaten aan prachtig meer in de zon dus maakte ook eigenlijk niet zoveel uit. Genieten sowieso
Jazekersquote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:16 schreef Prego het volgende:
[..]
Aldus iemand die een pizza met friet eet![]()
OT: yoghurtijs met een scheut Amarula
Wat is er raar aan de combinatie (pannenkoeken met) room en aardbeienjam?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Haha met room en jam is net zo een combinatie met patat![]()
Ik had eerst de patat gegeten en dan de pizza denk. Wel grappig om geprobeerd te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |