Dit lijkt me wel het meest lastige. Het is niet alleen dat zij van alles zullen missen aan mijn kant, maar dat ik ook bijna de helft van hun leven helemaal ga missen. Behalve dat je zo nu en dan wat verhalen hoort, maak je niks meer mee.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kan me dat enorm goed voorstellen want het lijkt me loodzwaar wat je doet. Maar ik denk wél dat er een verschil is tussen af en toe een weekend zonder kinderen en als je kind een volledig parallel leven heeft waar jij geen deel van uitmaakt.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh ja ik ook wel, maar die ga ik niet hardop zeggen
Dat is ook jammer. Mijn ex en ik bellen elke maand maar de details krijg je toch niet mee. Ik heb wel geleerd om goed te communiceren met mijn kind en zo informatie te sprokkelen. Verhalen van mensen over hun kleuter die nooit kan vertellen wat ze op school deden, herkende ik ook nooit, zoon en ik zijn zo getraind om elkaar bij te praten en de goede vragen stellenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel het meest lastige. Het is niet alleen dat zij van alles zullen missen aan mijn kant, maar dat ik ook bijna de helft van hun leven helemaal ga missen. Behalve dat je zo nu en dan wat verhalen hoort, maak je niks meer mee.
Dat hoeft natuurlijk niet per se. Het staat jullie vrij om hier afspraken over te maken. Genoeg ouders bijv die hier bij de kijkles van de zwemles met z'n vieren zitten (pa, ma, stiefpa en stiefma) of bij de kijkochtend van school bijv. En vrienden van ons eten twee keer per week met de kinderen en elkaar. Ook om even bij te kletsen enzo.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel het meest lastige. Het is niet alleen dat zij van alles zullen missen aan mijn kant, maar dat ik ook bijna de helft van hun leven helemaal ga missen. Behalve dat je zo nu en dan wat verhalen hoort, maak je niks meer mee.
We gaan ook gewoon samen naar kijkles en naar school en misschien ook wel regelmatig samen eten, dat is iig wel de bedoeling. Maar alsnog gebeuren er aan de andere kant natuurlijk een hoop dingen die ik echt niet mee maak. Feestjes bij zijn familie, andere dingen met zijn familie. Uitjes met vrienden enzo.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet per se. Het staat jullie vrij om hier afspraken over te maken. Genoeg ouders bijv die hier bij de kijkles van de zwemles met z'n vieren zitten (pa, ma, stiefpa en stiefma) of bij de kijkochtend van school bijv. En vrienden van ons eten twee keer per week met de kinderen en elkaar. Ook om even bij te kletsen enzo.
Maar als jouw band met je ex-schoonfamilie prima is, kan het best bespreekbaar zijn om die feestjes en uitjes bijv wel mee te pakken, zeker nu de kindjes nog zo klein zijn. Het is niet vanzelfsprekend, maar bespreek dat soort dingen als je daar behoefte aan hebt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:20 schreef Donna het volgende:
[..]
We gaan ook gewoon samen naar kijkles en naar school en misschien ook wel regelmatig samen eten, dat is iig wel de bedoeling. Maar alsnog gebeuren er aan de andere kant natuurlijk een hoop dingen die ik echt niet mee maak. Feestjes bij zijn familie, andere dingen met zijn familie. Uitjes met vrienden enzo.
Daar is geen sprake van en dat hoeft ook niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar als jouw band met je ex-schoonfamilie prima is, kan het best bespreekbaar zijn om die feestjes en uitjes bijv wel mee te pakken, zeker nu de kindjes nog zo klein zijn. Het is niet vanzelfsprekend, maar bespreek dat soort dingen als je daar behoefte aan hebt.
Maar dan blijven er nog 1001 kleine dingen over, zoals leuke uitstapjes, het ontdekken van nieuwe lievelingseten, kapotte knieën, nachtmerries, de eerste keer los fietsen, die ene film die je samen wilde kijken maar bij de andere ouder al gezien is, you name it. En je kunt onmogelijk alles aftikken dus er blijven altijd dingen zijn waarbij iedereen met zijn gezin zit en jij alleen komt opdraven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar als jouw band met je ex-schoonfamilie prima is, kan het best bespreekbaar zijn om die feestjes en uitjes bijv wel mee te pakken, zeker nu de kindjes nog zo klein zijn. Het is niet vanzelfsprekend, maar bespreek dat soort dingen als je daar behoefte aan hebt.
Ja dit bedoel ik idd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dan blijven er nog 1001 kleine dingen over, zoals leuke uitstapjes, het ontdekken van nieuwe lievelingseten, kapotte knieën, nachtmerries, de eerste keer los fietsen, die ene film die je samen wilde kijken maar bij de andere ouder al gezien is, you name it. En je kunt onmogelijk alles aftikken dus er blijven altijd dingen zijn waarbij iedereen met zijn gezin zit en jij alleen komt opdraven.
Ik wil je trouwens helemaal geen rotgevoel aanpraten ofzo, sorry als het zo overkomt. Ik wil ook het verdriet wat een scheiding ook met zich meebrengt opzij schuiven maar ik kan ook best mijn mond houdenquote:
Nee hoor, geeft niks. Het is juist 1 van de dingen die ik erg herken en wat eigenlijk ook meteen in me op kwam toen er sprake van scheiden was.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wil je trouwens helemaal geen rotgevoel aanpraten ofzo, sorry als het zo overkomt. Ik wil ook het verdriet wat een scheiding ook met zich meebrengt opzij schuiven maar ik kan ook best mijn mond houden
Ik snap het ook wel. Ik bedoelde het alleen als opsteker en oprecht advies om niet voor lief te nemen dat dit nu eenmaal zo gaat, omdat het zo gaat...quote:
Sterkte met alles. Het lijkt me echt heel naar en moeilijkquote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:42 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee hoor, geeft niks. Het is juist 1 van de dingen die ik erg herken en wat eigenlijk ook meteen in me op kwam toen er sprake van scheiden was.
Het is de bedoeling dat we nog best veel samen gaan doen als gezin, maar je gaat gewoon een hoop (kleine) dingen missen. Dat is nou eenmaal zo.
Maar zij zullen bijv. de verjaardag van oma niet missen omdat het toevallig mijn dag is. Dan breng ik ze daar gewoon, of bij m'n ex. En andersom natuurlijk. Dat is wel fijn iig.
O daar moest ik nog aan denken toen ik het las. Heeft Slaapmeisje daar wat mee van doen? Wat fijn dat het erdoor is!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:22 schreef livelink het volgende:
Even tussendoor hoor:
Het wetsvoorstel dat een extra boost heeft gekregen door Slaapmeisje is er door
https://www.ad.nl/politie(...)302f67afbd60424082d0
Dat heeft ze toch maar mooi gedaan
Dit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet direct, denk ik, maar wel indirect omdat het thema kinderen die wees worden en hun huis uit moeten toch wel op de kaart is gezet door haar. Maar misschien heb ik het fout en stond het al lang op de agenda.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O daar moest ik nog aan denken toen ik het las. Heeft Slaapmeisje daar wat mee van doen? Wat fijn dat het erdoor is!
Oh, wat geweldig!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:22 schreef livelink het volgende:
Even tussendoor hoor:
Oh god, die noodles idd... ik ruik het soms boven alquote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:02 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook graag alleen, en vind het ook heerlijk om iets met man alleen te kunnen doen. Wij hebben ook wel eens tegen elkaar gezegd dat dat ons nou een voordeel leek van gescheiden zijn. Maar alle nadelen ervan wil ik toch liever niet.
Ik ben wel heel blij dat mijn kind nu oud genoeg is om meer ruimte te kunnen pakken. Leuke dingen te plannen samen of met vrienden zonder echt rekening met haar te hoeven houden.
Vorige week waren zaterdag samen op pad: World Press Photo, shoppen, eten en naar de Melkweg
Enige dat we nog hoeven doen, is zorgen dat er zo'n vies bakje noodles in huis is waar ze met kokend water een 'maaltijd' van kan maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh god, die noodles idd... ik ruik het soms boven al
Nou ja, het zal wel een soort voorbereiding op hun studententijd zijnHet stinkt echt vreselijk. Ik kan maar niet begrijpe dat ze het naar binnen krijgtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S is laatst ook een nacht alleen thuis gebleven, samen met een vriendinnetje. Is uitstekend gegaan. Nu kunnen we niet meteen een week samen op vakantiemaar het gevoel dat er meer vrijheid is en dat die week samen er over niet al te lange tijd wel weer inzit, is wel erg prettig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Wat mij betreft niet alleen zonder kind(eren), maar ook een weekje alleen zonder partner vind ik meer dan prima.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:16 schreef Clubsoda het volgende:
Maar op MaJo na beschrijft toch niemand struggles of lees ik scheef? Ik heb juist het idee dat hier, maar ook in het echte leven, de consensus is dat even zonder je kinderen heerlijk is.
Ja, dat.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het stinkt echt vreselijk. Ik kan maar niet begrijpe dat ze het naar binnen krijgt
S is laatst ook een nacht alleen thuis gebleven, samen met een vriendinnetje. Is uitstekend gegaan. Nu kunnen we niet meteen een week samen op vakantiemaar het gevoel dat er meer vrijheid is en dat die week samen er over niet al te lange tijd wel weer inzit, is wel erg prettig.
Ja, dat vind ik ook prima. Ik ga elk jaar met zoon en mijn ouders op wintersport en mijn vrouw blijft thuis want die heeft de schurft aan kou en sneeuwquote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet alleen zonder kind(eren), maar ook een weekje alleen zonder partner vind ik meer dan prima.
Vorige maand moest N een paar keer een paar dagen naar het buitenland: geen probleem.
Volgende week gaan N en Soneal samen op vakantie, vooral op mijn initiatief overigens, ik ben dan toch nog te beperkt in mijn doen en laten en ik red me wel een weekje alleen maar blokkeer heel veel vakantiedingen als ik mee ga, daarbij (los van afspraken met de oedeemtherapeute voor zwachtelen en behandeling) ben ik nu echt niet fit genoeg om in een bed te slapen dat niet minstens zo lekker slaapt als het mijne, en ik moet dagelijks in een compressieapparaat en dat soort dingen, dat wil ik helemaal niet mee hoeven slepen.
N had ook aan het eind van de schoolvakantie vrij kunnen nemen maar dan heeft heel NL vakantie en nu kunnen ze nog lekker goedkoop weg en van de rust genieten.
Aan het van de vakantie ben ik dan wel weer fitter en kan ik met Soneal de hort op, dagjes weg ofzo.
Aan mij? Wat heb ik haar misdaan?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook prima. Ik ga elk jaar met zoon en mijn ouders op wintersport en mijn vrouw blijft thuis want die heeft de schurft aan jou en sneeuwwerkt prima voor ons. En ik ben heel regelmatig op congressen geweest in het buitenland en op huwelijksreis en mijn grote logeert elke zomer wel een week bij opa en oma. Vind ik heerlijk
maar dat is niet hetzelfde als co-ouderschap
Het komt ook wel goed, en als je nog hulp nodig hebt met dingen waarmee de mensen om je heen je niet kunnen helpen dan geef je hier maar een gil, het kan bijna zo gek niet zijn of er zit hier wel iemand die er verstand van heeft.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:06 schreef Donna het volgende:
Ennuh bedankt voor alle liefde jullie allemaal.![]()
Het is allemaal lastig en verwarrend, maar komt wel goed. Ik heb veel mensen om me heen om me te helpen.
Dit is een andere problematiek dan wat er bij Slaapmeisje speelde.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:22 schreef livelink het volgende:
Even tussendoor hoor:
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:17 schreef exode het volgende:
Ik heb nu de hele tijd het liedje in mijn hoofd, bedankt SQ.
Mede-oudje meldt zichquote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:20 schreef exode het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-plastictoeslag.html
Ik vind het maar een vreemde, inefficiente maatregel. Ik keek even op Nu.nl om te kijken of daar een verklaring stond waarom er vanochtend heeeeeeeeeeeeel lang een politiehelikopter boven ons kantoor hing. Toen zag ik dit en dacht eej, daar hadden we het in de vorige reeks over.
En iets heel anders, tijdens de lunch voelde ik me enorm oud, ik vertelde dat ik even snel naar de ANWB liep om daar van die gratis wegenkaarten te halen. Vooral voor de kinderen zodat ze zien waar we heen gaan. Mijn jongere collega's in koor 'Wegenkaarten? Daar heb je toch Google Maps voor'
Dus ik deed even een test, ze wisten geen van allen waar de A2 ligt, hadden geen idee dat je op verschillende manier naar pak hem beet Zuid Frankrijk kan rijden en zijn volledig lost als ze dus die Google maps niet kunnen gebruiken.
Ik, blijkbaar oude oma, kijk voor lange reizen nog steeds vooraf waar het ligt, hoe we erheen kunnen en zoek even de alternatieven op. Echt alsof ze water zagen branden.
Sylvia, Jeanette, Nathalie, Jantine,quote:
Ik dacht dat ze vooral de klassen niet mee in mochten. Dus dan zouden ze tussendoor toch even in het rooster kunnen kijken. Maar terug naar een papieren agenda kan natuurlijk ook nog.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:34 schreef Nijna het volgende:
Oeh jongste puber in paniek over het mogelijke "telefoonverbod" op school![]()
"Maar hoe moet ik dan mijn rooster zien"... daar heeft ze een punt, want alles gaat digitaal tegenwoordig.
Alhoewel onze "ipad-school" de afgelopen 2 jaren wel steeds meer terugkomt van alle boeken op de ipad. Er zijn weer steeds meer echte boeken.
Toen ik zei dat ze dan weer sociaal kunnen doen in de pauze, werd er een heel vies gezicht getrokken.
Hier is vorige maand de wifi afgesloten voor leerlingen. Was ook even schakelen!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:34 schreef Nijna het volgende:
Oeh jongste puber in paniek over het mogelijke "telefoonverbod" op school![]()
"Maar hoe moet ik dan mijn rooster zien"... daar heeft ze een punt, want alles gaat digitaal tegenwoordig.
Alhoewel onze "ipad-school" de afgelopen 2 jaren wel steeds meer terugkomt van alle boeken op de ipad. Er zijn weer steeds meer echte boeken.
Toen ik zei dat ze dan weer sociaal kunnen doen in de pauze, werd er een heel vies gezicht getrokken.
Zei ik ook al en anders telefoon maar in het kluisje, krijgen ze ook niks vanquote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:41 schreef trui het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze vooral de klassen niet mee in mochten. Dus dan zouden ze tussendoor toch even in het rooster kunnen kijken. Maar terug naar een papieren agenda kan natuurlijk ook nog.op zich wel een goede ontwikkeling denk ik hoor.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hier is vorige maand de wifi afgesloten voor leerlingen. Was ook even schakelen!
Hebben niet heel veel leerlingen een dermate grote internetbundel dat dat ook niet zoveel zoden aan de dijk zet?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hier is vorige maand de wifi afgesloten voor leerlingen. Was ook even schakelen!
Ik vind het vooral bewonderenswaardig dat je voor 2 weken opvang geregeld krijgt voor 4 kinderenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:42 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ga best vaak even alleen weg, de laatste jaren niet langer dan een week
maar ik ben ook wel eens ruim 2 weken op reis geweest.
Ik voel me daar echt prima bij maar krijg er echt wel veel stom commentaar op.
Veel mensen vinden wel dat ik me daar schuldig over moet vullen of dat ik mijn kinderen te kort doe.
Maar ik ben er verder altijd voor ze met goede aandacht, bij ieder optreden en uitreiking.
Ik heb het voor mijn stabiliteit ook gewoon even nodig om goed te kunnen ontprikkelen en als mijn emmer over gaat lopen dan pak ik even wat ruimte voor mijzelf.
Ook niet een oppas die een nachtje blijft slapen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bewonderenswaardig dat je voor 2 weken opvang geregeld krijgt voor 4 kinderen
Ik heb in september een bruiloft en zou zó graag niet naar huis hoeven rijden midden in de nacht maar vergeet het maar, niemand die ze even een nachtje kan nemen
Omdat mijn man niet met mij mee gaatquote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bewonderenswaardig dat je voor 2 weken opvang geregeld krijgt voor 4 kinderen
Ik heb in september een bruiloft en zou zó graag niet naar huis hoeven rijden midden in de nacht maar vergeet het maar, niemand die ze even een nachtje kan nemen
Ik vind degene die jouw andere zoon als partner krijgt ook een bofferd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik had me dus voorgenomen om 30 uur lang te genieten van het alleen zijn, maar dat bleek toch lastiger dan gedacht. Eigenlijk vond ik het vooral heul saai.
Van die gedachte had ik 5 minuten nadat ze allemaal weer thuis waren en weer rommel maakten al spijt hoor, maargoed.
Mijn zoon heeft vanmiddag helemaal zelf een cadeau voor de juf bedacht en gekocht. Het werd een haarclip en een armbandje, heel serieus uitgekozen en wat mij betreft nog een origineel juffencadeau ook. Stukken beter dan de douchegel/chocola enz. Echt hoor, degene die ooit het geluk heeft de partner van deze jongen te worden is een bofferd.
Andere zoon vindt alledrie zijn juffen niet aardig (zijn woorden), dus hij heeft niets bedacht en gekocht.
Breng ze maar hoor!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoe heet de weg naar zuid Frankrijk? “Linksom” heb je de route du soleil. Maar als je “rechtsom” gaat via/richting Bordeaux? Heeft die route ook een naam?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:20 schreef exode het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-plastictoeslag.html
Ik vind het maar een vreemde, inefficiente maatregel. Ik keek even op Nu.nl om te kijken of daar een verklaring stond waarom er vanochtend heeeeeeeeeeeeel lang een politiehelikopter boven ons kantoor hing. Toen zag ik dit en dacht eej, daar hadden we het in de vorige reeks over.
En iets heel anders, tijdens de lunch voelde ik me enorm oud, ik vertelde dat ik even snel naar de ANWB liep om daar van die gratis wegenkaarten te halen. Vooral voor de kinderen zodat ze zien waar we heen gaan. Mijn jongere collega's in koor 'Wegenkaarten? Daar heb je toch Google Maps voor'
Dus ik deed even een test, ze wisten geen van allen waar de A2 ligt, hadden geen idee dat je op verschillende manier naar pak hem beet Zuid Frankrijk kan rijden en zijn volledig lost als ze dus die Google maps niet kunnen gebruiken.
Ik, blijkbaar oude oma, kijk voor lange reizen nog steeds vooraf waar het ligt, hoe we erheen kunnen en zoek even de alternatieven op. Echt alsof ze water zagen branden.
Route du Soleil is toch alleen 'bekend' in Nederland en Belgie? De Fransen kennen die benaming volgens mij niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe heet de weg naar zuid Frankrijk? “Linksom” heb je de route du soleil. Maar als je “rechtsom” gaat via/richting Bordeaux? Heeft die route ook een naam?
Dat vind ik echt een lief aanbodquote:
Ah, dat is heel lief, maar mijn jongste gaat echt extreem slecht op vreemden dus dat gaat niet lukkenquote:
De twee oudsten bij Burdie en de oppas laten logeren bij de jongstequote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Ah, dat is heel lief, maar mijn jongste gaat echt extreem slecht op vreemden dus dat gaat niet lukken
Oppas laten logeren heb ik door mijn hoofd laten schieten, maar ik vind het wel véél voor zo'n meisje van 16.
Mijn schoonzus bood het ook aan, maar dan moet ik ze naar Antwerpen brengen. Nog maar even op broeden.
Volgens mij heet hij in Frankrijk ook gewoon zo.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:44 schreef exode het volgende:
[..]
Route du Soleil is toch alleen 'bekend' in Nederland en Belgie? De Fransen kennen die benaming volgens mij niet.
Ik weet dat mijn ouders altijd kozen tussen de route Parijs of Luxemburg.
Ik was nog wel jonger dat ik bleef slapen als oppas. Oké andere tijd maar wellicht een vriendin van de oppas die ook wil blijven slapen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Ah, dat is heel lief, maar mijn jongste gaat echt extreem slecht op vreemden dus dat gaat niet lukken
Oppas laten logeren heb ik door mijn hoofd laten schieten, maar ik vind het wel véél voor zo'n meisje van 16.
Mijn schoonzus bood het ook aan, maar dan moet ik ze naar Antwerpen brengen. Nog maar even op broeden.
En een taxi? Dan hoef je niet te rijden, kun je slapen in de taxi, heb je van allebei een beetje? En als je die nu al regelt, wellicht ook nog wel betaalbaar...quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:52 schreef SQ het volgende:
Ja maar ook de oudsten zomaar in een wildvreemd gezin droppen voelt niet juist![]()
Wel lief hoor! En als het echt absolute nood was zou ik het best overwegen! Maar in dit geval vind ik ook dat ik het belang van mijn kinderen boven een biertje moet kunnen zetten, dan maar midden in de nacht terug rijden
Volgens mij staat het zelfs aangeven op borden langs de routequote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:44 schreef exode het volgende:
[..]
Route du Soleil is toch alleen 'bekend' in Nederland en Belgie? De Fransen kennen die benaming volgens mij niet.
Geen optie om je man naar huis te laten gaan en zelf blijven?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Bienvenue …quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij staat het zelfs aangeven op borden langs de route.
[..]
Oh, echt? Altijd gedacht dat het een typische Nederlandse benaming was. Duidelijk al lang niet meer die route gereden.quote:
Hahahahaquote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:22 schreef amaranta het volgende:
Ja @:SQ of je vraagt aan die mensen of ze niet hun bruiloft bij de 2 sparren willen houden
Maar juist jij begon toch met de fysieke pijn van je kind missen als ie naar zijn vader is? Dat is toch een struggle?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:16 schreef Clubsoda het volgende:
Maar op MaJo na beschrijft toch niemand struggles of lees ik scheef? Ik heb juist het idee dat hier, maar ook in het echte leven, de consensus is dat even zonder je kinderen heerlijk is.
Maar dat is dus niet de struggle van je kind bij je partner of opa en oma of welke significante andere ook laten. Daar struggle ik namelijk helemaal niet mee.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar juist jij begon toch met de fysieke pijn van je kind missen als ie naar zijn vader is? Dat is toch een struggle?
Ik heb elke week elk kind een dag niet. Vind ik fantastisch. Elke week weer
Ik was denk ik 12 of 13 en dan bleef ik slapen. Oppassend bij een peutertweeling en hun baby-broertjequote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:04 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik was nog wel jonger dat ik bleef slapen als oppas. Oké andere tijd maar wellicht een vriendin van de oppas die ook wil blijven slapen.
Klinkt wel heel fijn. Enig idee hoe dat zo gekomen is?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik struggle overigens nu meer met mijn partner achterlaten. We zijn na meer dan 15 jaar samen tegenwoordig weer zo vol van elkaar dat ik zelfs mijn mogelijk congres in buitenland eind van het jaar eigenlijk liever samen weg zou zijn (zonder kinderen!) dan alleen. Das wel wonderlijk nieuw.
Hoewel ik nog nooit langer dan een dag zonder kinderen ben geweest heb ik ook niet het idee dat ik er moeite mee zou hebben, sterker nog, ik snak er echt intens naarquote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:09 schreef SQ het volgende:
Ik mag misschien over een paar weken een week op werkbezoek naar Amerika en ik ben nu al hyper. Ik herken de struggles dan ook totaal niet. Enige waar ik soms last van heb is schuldgevoel omdat ik dan een ander met de zorg voor mijn kinderen opzadel
(Waarbij mijn man dus ook onder "een ander" valt in mijn hoofd, daar moet ik nog aan werken).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte Donna!![]()
Dit wilde ik ook meteen typen tot ik bedacht dat ik het idee heb dat @SQ wel ken, maar dat ze dus eigenlijk vreemden zijnquote:
Ik mis mijn man altijd intenser dan mijn kinderen als ik alleen weg ben. Maar dat is een rare kronkel in mijn hoofd. Voordat we kinderen hadden kreeg ik altijd een serieuze paniekaanval wanneer hij een nacht weg was. Dat triggerde iets in mij tijdens mijn burn-out periode. De paniek is weg tijdens nachten zonder hem, maar de kronkel blijft… Het gaat wel echt steeds beterquote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik struggle overigens nu meer met mijn partner achterlaten. We zijn na meer dan 15 jaar samen tegenwoordig weer zo vol van elkaar dat ik zelfs mijn mogelijk congres in buitenland eind van het jaar eigenlijk liever samen weg zou zijn (zonder kinderen!) dan alleen. Das wel wonderlijk nieuw.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klinkt wel heel fijn. Enig idee hoe dat zo gekomen is?
Luisteren kan ik inkomenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk weer! Ik hoef de deur niet uit. Kinderen zijn vrij (ene klaar met toetsweek. Andere doorschuifdag op school en groep 8 schuift door naar thuis). Misschien maar erwtensoep eten vanavond![]()
Hier wel. Leven met een kind dat intensieve zorg vraagt draagt niet bij aan stressvrij genieten van je relatie.quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Luisteren kan ik inkomen
Ik moet zeggen dat wij nog steeds behoorlijk into elkaar zijn, gelukkig. Dat is in 18 jaar nog niet anders geweest.
Doe ikquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:06 schreef exode het volgende:
Duimen jullie dat al onze antennes en aanverwanten fier overeind blijven vandaag? Geen zin in een enorme werklading net voor mijn vakantie.
Nee, dat is natuurlijk zo. Fijn dat jullie dan weer zo tot elkaar zijn gekomen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier wel. Leven met een kind dat intensieve zorg vraagt draagt niet bij aan stressvrij genieten van je relatie.
Oké dit werd wel heel snel, veel erger. Die wind!quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:43 schreef Donna het volgende:
Code rood hiero. Merk er nog weinig van.![]()
Hopelijk is de wind gaan liggen als ik peuter van het KDV moet halen om 13:45.
Ik vind het vreselijk. Het is echt wel de extreemste storm die ik heb meegemaakt, volgens mij.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Oké dit werd wel heel snel, veel erger. Die wind!
Dat klopt. Zwaarste zomerstorm sinds 1910.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk. Het is echt wel de extreemste storm die ik heb meegemaakt, volgens mij.
Al die bomen vol bladeren maken het ook een stuk erger.
Dat kan dan kloppen. Ik ben wel oud, maar niet zo oudquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat klopt. Zwaarste zomerstorm sinds 1910.
Zoiets dacht ik al.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan dan kloppen. Ik ben wel oud, maar niet zo oud
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Dat denk ik welquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:53 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn schoonouders zijn de strand-5-daagse aan het wandelen …
Ze zullen het wel afgelasten als het gevaarlijk wordt, toch?
Lijkt mij wel toch?quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:53 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn schoonouders zijn de strand-5-daagse aan het wandelen …
Ze zullen het wel afgelasten als het gevaarlijk wordt, toch?
Ik overweeg een mail te sturen, maar straks ben ik de boze ouder die zorgt dat ze ineens toch alle lessen moeten volgenquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:17 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Nijna wat suf.. Is er niet te overleggen? C heeft nu "vakantie".. Ze zouden vandaag met de klas gaan zwemmen, buiten. Niets dus. Vrijdag nog herkansingen (hij eentje om een cijfer op te krikken), volgende week rapport ophalen, boeken wegbrengen en een cultuurdag. Maar hij is gewoon over, dus overal op tijd zijn en dan is het wel klaar.
Ik heb net een nieuw schaduwdoek besteld. Die hing opeens in 2 stukjes aan de gevel te wapperen..
Maar als de hele klas dat heeft zitten ze gezellig samen toch? En anders gaan de andere ouders wel mopperen en het regelen (hier tenminste wel). C moest dit jaar een paar keer iets regelen omdat er iets rond zijn standaard blok-tussenuur op donderdag uitviel. Goede oefening.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:22 schreef Nijna het volgende:
Ik overweeg een mail te sturen, maar straks ben ik de boze ouder die zorgt dat ze ineens toch alle lessen moeten volgen
Het wordt hier ook wel minder. Nu en dan nog een heftige windstoot, maar ertussen alleen nog een stevige wind. Gelukkig, ik vond het maar niets.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:45 schreef FlyingFish het volgende:
Hier lijkt het voorbij. Het waait nog wel, maar de stortregen is opgehouden en het lijkt de rest van de middag droog te blijven. Maar de beelden op het journaal zijn wel heftig. Sterkte iedereen in het gebied rondom Haarlem.
https://www.kraamtranen.nl/quote:
Of ze waaien helemaal weg...quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:28 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Maar als de hele klas dat heeft zitten ze gezellig samen toch? En anders gaan de andere ouders wel mopperen en het regelen (hier tenminste wel). C moest dit jaar een paar keer iets regelen omdat er iets rond zijn standaard blok-tussenuur op donderdag uitviel. Goede oefening.![]()
Picnic autootjes, met dit weer. Die waaien om toch
wat voor opleiding doe je eigenlijk?quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Of ze waaien helemaal weg...![]()
Hier zijn we nog niet op het hoogtepunt volgens mij, maar het waait flink. Zwembad ligt vol blad en het dekzeil ligt op de bodem, dus heb wat te doen vanavond of morgen
Wel een goede manier om te soggen...ik ben al de hele ochtend aan het bedenken dat mijn koelkast schoon zou moeten, maar ik hang hier en in een spelletje.
Als ik nou dat laatste verslag even aftik...maar ja dat "even..."
Is de operatie goed gegaan? Veel last van?quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:27 schreef Quoi het volgende:
Dat was een prima ochtend om Max weer voor het eerst naar school te brengen (voorovergebogen lopend op doktersadvies)![]()
![]()
Leve de rainydaysregenjas
Ik woon hemelsbreed zo'n 15km zuidelijker maar het is hier volgens mij lang niet zo heftig geweest als daar. Al ging het wel tekeer als nooit tevoren en het water is bij onze kunststof kozijnen op zolder door de glaslatten heen naar binnen gewaaid, maar soit.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:45 schreef FlyingFish het volgende:
Hier lijkt het voorbij. Het waait nog wel, maar de stortregen is opgehouden en het lijkt de rest van de middag droog te blijven. Maar de beelden op het journaal zijn wel heftig. Sterkte iedereen in het gebied rondom Haarlem.
Het is top gegaan! Ze zijn 12 uur bezig geweestquote:Op woensdag 5 juli 2023 13:10 schreef exode het volgende:
[..]
Is de operatie goed gegaan? Veel last van?
Ohhh ja vroeger lag ik met dit soort weer (nouja ietsje minder heftig dan dit) ook in zee met mijn bodyboard.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:45 schreef BE het volgende:
De heren hier wilden gaan surfen, maar het waait nog best hard...
Ik heb net de tijd nuttig besteed door samen met puber1 zijn slaapkamer eens grondig uit te mesten. Dat leverde 2 vuilniszakken en een boodschappenkrat vol oud papier op.![]()
Maar goed, nu kan je er weer lopen en ademhalen zeg maar.
Dank voor de tip. Ik ga er eens naar kijken! Wil je wel je post even editten? Ik haal mijn verhaal weg.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:52 schreef BE het volgende:
[..]
https://www.kraamtranen.nl/
Sommige mensen zijn er sceptisch over maar het heeft mij en een paar anderen van hier echt geholpen!
Mijn huisarts wilde hier wel in mee gaan voordat we op drastischere maatregelen over zouden gaan.
En ik had echt serieus last van PMS: als in dat ik er de klok gelijk op kon zetten dat ik gedachten had als 'als ik nu van de dijk af rij ben ik overal vanaf'. Ik dacht dat dat er bij hoorde.![]()
Deze methode heeft me daar dus vanaf geholpen.
![]()
Fijn dat het goed verlopen is en dat je goed hersteltquote:Op woensdag 5 juli 2023 14:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Het is top gegaan! Ze zijn 12 uur bezig geweest![]()
Net thuis na een nachtje IC en weekje ziekenhuis, maar ik herstel goed en het ziet er prachtig uit.
Broek lijkt redelijk schoon te zijn geworden (voor zover dat te zien was op de schemerige zolder), nog maar een keer gestofzogen/stof gezogenquote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Broek lijkt redelijk schoon te zijn geworden (voor zover dat te zien was op de schemerige zolder), nog maar een keer gestofzogen/stof gezogen. Hoop dat ik nu alles heb.
Kinderen maar even gezegd op slippers te lopen in de keuken... ik zou ook mijn moeder uit kunnen nodigen en die een rondje laten lopen, want die heeft het talent om in stukjes glas enzo te gaan staan.
6 wekenquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:41 schreef exode het volgende:
Wat fijn Quoi! Hoe lang voordat je weer meer mag? Ik kan me voorstellen dat je even niet mag tillen etc.
Hier echt wel behoorlijk wat beschadigde bomen, de eerste hoogwerkers staan al in de wijk.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:26 schreef BE het volgende:
[..]
Bij ons viel laatst zo’n groot IKEA glas.en de Roomba zwiept nog steeds heel af en toe ineens ergens een stuk glas vandaan.
Wij maken alles lactosevrij, bij AH heb je lactosevrije yoghurt en lactosevrije mayo. Dus gewoon een normaal recept zoeken wat je lekker vindt en de lactose onderdelen vervangen voor de lactosevrije varianten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand een goed en makkelijk recept voor een pastasalade zonder melkproducten (in bijv. de dressing/saus) vanwege mogelijke overgevoeligheid?
https://www.solo.be/nl/re(...)jes-en-rucola-187332quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand een goed en makkelijk recept voor een pastasalade zonder melkproducten (in bijv. de dressing/saus) vanwege mogelijke overgevoeligheid?
Hier is pastasalade meestal: pasta, uitgebakken spekjes, blikje tonijn, komkommer, sla, tomaat, paprika. Vaak ook nog feta, dat kan ik hebben met mijn milde lactose intolerantie. Maar anders kun je die overslaan of zoeken naar een vegan variant (ik kan niet tegen soja, dus dan liever dat beetje lactose).quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:52 schreef TolstoiFan het volgende:
https://www.ah.nl/allerha(...)pfilet-en-nectarinesquote:Op donderdag 6 juli 2023 09:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Dankquote:Op donderdag 6 juli 2023 09:53 schreef exode het volgende:
Ik duim dat het morgen door kan gaan Mush!
Wij zijn weer in het jaarlijkse gevecht met 2 duiven die onze trompetboom in de voortuin DE ideale plek voor een nest vinden. Vogels, echt heel leuk, maar geen duiven en zeker niet een nest daar komt een hoop ongedierte op af, gadverdamme.
Vanochtend een paar plastic tassen in de boom tussen de bladeren gepropt, mag dat van de plastic tax politie?
Dank!quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:17 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71, Moet lukken dan morgen, naar je dochter! Veel plezier
@:exode, succes met de duiven. Hier een koppeltje wat al jaren probeert een nestje te bouwen, maar hun bouwskills zijn echt waardeloos dus tot nu toe donderen de nestjes uit elkaar voordat er eitjes uitkomen.
Dat er uberhaupt zoveel duiven zijn verbaast me dan wel.
Bij ons op de rolluiken zitten van die duivenpinnen geplakt, daar kunnen ze in elk geval niet meer bij.
Er komt nog een rolluik bij, misschien moet ik nog even nieuwe pinnen erbij halen.
Schandalig dat jij hun levensgeluk al jaren zo verstoort! Zij gunnen jou en je man toch ook een huis?quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:17 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71, Moet lukken dan morgen, naar je dochter! Veel plezier
@:exode, succes met de duiven. Hier een koppeltje wat al jaren probeert een nestje te bouwen, maar hun bouwskills zijn echt waardeloos dus tot nu toe donderen de nestjes uit elkaar voordat er eitjes uitkomen.
Dat er uberhaupt zoveel duiven zijn verbaast me dan wel.
Bij ons op de rolluiken zitten van die duivenpinnen geplakt, daar kunnen ze in elk geval niet meer bij.
Er komt nog een rolluik bij, misschien moet ik nog even nieuwe pinnen erbij halen.
Vertel hem maar dat duiven mooi oefenmateriaal zijn en anders idd zelfquote:Op donderdag 6 juli 2023 10:27 schreef exode het volgende:
B krijgt vanmiddag zijn allereerste Nerf pistool voor zijn rapport en nog wat redenen. Hij kan die duiven vast wel raken, 1 nadeel, die jongen is gek op alle dieren. Dus ook op duiven....dus wellicht ga ik zelf met zijn nerf aan de slag![]()
Het wemelt hier van de vogels, van uilen tot musjes en van buizerds tot grasparkieten. Maar dus ook veel duiven en ze bouwen elk jaar weer een nest in onze trompetboom. Vervolgens schijten ze de hele tuin, auto, markies en het huis onder. En dat nest als die leeg is, GOOR.
Net schrok 1 duif zich iig de tyfus van die plastic tassen, dus hopelijk werkt het.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Schandalig dat jij hun levensgeluk al jaren zo verstoort! Zij gunnen jou en je man toch ook een huis?
Pasta met zongedroogde tomaat, pijnboompitjes, kipstukjes, rucola en een beetje pestoquote:Op donderdag 6 juli 2023 09:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Zag je mijn pi?quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Als je die kutbeesten hun gang laat gaan, puilt straks je eigen huis uit van hún nageslacht. Schijnt dat ze altijd terugkeren naar hun geboorteplek😖
Je kreeg ook de tip om pesto te gebruiken. Bij een lactose-intolerantie kan dat vaak wel, maar bij écht melkvrij, is dat geen optie. Daar zit kaas in.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:15 schreef TolstoiFan het volgende:
Iedereen bedankt voor de nieuwe inspiratie voor een pastasalade![]()
Duiven zijn inderdaad k*tbeesten. Ook hier flinke overlast. Tegenover ons huis zijn een aantal parkeerplekken, waar ook 2 grote bomen staan. Daar zitten ze dus continue de auto's onder te schijten![]()
![]()
En dan niet een klein beetje, maar echt MEGA veel
![]()
Manlief parkeert daar meestal en die doet tegenwoordig een autohoes om de auto. Enerzijds vanwege de duivenpoep, anderzijds vanwege één of ander ongedierte dat in die bomen zit, waardoor er vanaf eind lente t/m einde zomer allemaal vieze plakkerige zooi uit die bomen valt.
Ik parkeer er gewoon niet meer, geen zin in die ellende en elke 2 dagen je auto kunnen wassen (dat doen de buren). Ik loop dus maar verder
Post Icoon.quote:
Ik heb al 6 dagen een enorm pakket staan van de buurjongen van 2 deuren verderop. Dat is standaard bij hem dus ik neem geen pakjes meer aan van hem. Maar ja....verloofde deed open.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Echt waar, zit ik op een pakje te wachten, zou tussen 11.15 en 13.15 bezorgd worden, is de tijd aangepast. Nu tussen 12.25 en 14.25 en dan ben ik er niet. Had ik dus ipv braaf te wachten, even naar een vriendin kunnen gaan. Kutpakketjespost![]()
(En ja, ik weet het is druk blabla, maar mail dan geen bezorgtijd)
retour afzender doenquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:26 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb al 6 dagen een enorm pakket staan van de buurjongen van 2 deuren verderop. Dat is standaard bij hem dus ik neem geen pakjes meer aan van hem. Maar ja....verloofde deed open.
En ik ben al 3x gaan aanbellen toen zijn auto voor de deur stond. Ik ben inmiddels in staat het gewoon in zijn voortuin te zetten.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:31 schreef exode het volgende:
[..]
Staat geen afzender op, het is een behoorlijk anonieme doos. Alleen zijn gegevens staan erop.
Dan ben ik heel nieuwsgierig in wat erin zit.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:31 schreef exode het volgende:
[..]
Staat geen afzender op, het is een behoorlijk anonieme doos. Alleen zijn gegevens staan erop.
Oooh, dát. Let ik nooit op. Zit mobiel, mét bril op en dan mis ik dat dus gewoon alsnogquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Post Icoon.
Bij jou staat linksboven een briefje. Bij mij staat nu een zonnebril met een smiley.
Daar zou ik idd ook wel klaar mee zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:26 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb al 6 dagen een enorm pakket staan van de buurjongen van 2 deuren verderop. Dat is standaard bij hem dus ik neem geen pakjes meer aan van hem. Maar ja....verloofde deed open.
En ik ben al 3x gaan aanbellen toen zijn auto voor de deur stond. Ik ben inmiddels in staat het gewoon in zijn voortuin te zetten.
Vorige keer waren het 3 robotstofzuigers, die waren niet bepaald anoniem verpakt. Die hebben hier ook lang gelegen todat ik een briefje in zijn bus had gedaan dat we er 1 gingen gebruiken en 2 op Marktplaats zouden zetten. Toen kwam ie wel ineens en heb ik gezegd dat wij niets meer voor hem aannemen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef F_r het volgende:
[..]
[..]
Dan ben ik heel nieuwsgierig in wat erin zit.
In het badje zou ik geen duivenpinnen zetten... of je moet het badje vullen met marinadequote:Op donderdag 6 juli 2023 10:26 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank!![]()
Voor nu heb ik goede hoop dat het doorgaat![]()
Goeie, die duivenpinnen. Heb nu af en toe een duif midden in het vogelbadje zitten en dan is meteen het water opmaar ik zal er toch es voor gaan kijken
Het stond er idd lekker handig geschrevenquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
In het badje zou ik geen duivenpinnen zetten... of je moet het badje vullen met marinadekan je ze daarna gelijk op de bbq leggen
![]()
@:exode, maak je even een filmpje als je op duivenjacht gaat met de nerf? Lijkt me leuk![]()
@:amaranta, ik voel me ook heel schuldig dat ik hun levensgeluk verstoor, maar dan moeten ze toch maar in een van de bomen op het veld voor gaan zitten, ruimte genoeg.![]()
Gelukkig hebben wij horren voor de ramen, want de buren hebben ze al een paar keer binnen gehad met takjes in de weer... ze blijven het proberen
Moet je de nepnerf kogels nemen. Die zijn harderquote:Op donderdag 6 juli 2023 12:02 schreef SQ het volgende:
Ik heb een eens met de nerf op duiven geschoten en geraakt. Was ongeveer 5 minuten effectief en toen zaten ze er weer.
Dit, ik heb geen lactose-intolerantie maar er zit wel iets in kaas waar ik ziek van word, ik gok dat het wei of stremsel is.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je kreeg ook de tip om pesto te gebruiken. Bij een lactose-intolerantie kan dat vaak wel, maar bij écht melkvrij, is dat geen optie. Daar zit kaas in.
Voor kant en klare dressing zijn er trouwens ook veel opties als je het jezelf makkelijk wilt maken. Laat maar weten als je wat suggesties wilt.
Of gewoon een hele grote bestellingquote:Op donderdag 6 juli 2023 12:14 schreef exode het volgende:
[..]
Wel een enorm speeltje dan, of misschien een sexswing.
Zodra zijn auto er staat, bel ik weer aan en laat het pakket voor zijn voordeur staan als hij niet open doet.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:20 schreef FlyingFish het volgende:
Maar Exode, de buurjongen weet niet dat er geen afzender op staat. Ik zou dus nog een keer aanbellen en als hij er niet is een briefje in de bus doen dat het pakket anders maandag retour afzender gaat. Weet hij veel dat dat onzin is…
Van pesto wist ik dat er kaas in zit. Manlief heeft echter zelfgemaakte pesto van krulpeterselie en walnoten, geen melkproductenquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je kreeg ook de tip om pesto te gebruiken. Bij een lactose-intolerantie kan dat vaak wel, maar bij écht melkvrij, is dat geen optie. Daar zit kaas in.
Voor kant en klare dressing zijn er trouwens ook veel opties als je het jezelf makkelijk wilt maken. Laat maar weten als je wat suggesties wilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:32 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Van pesto wist ik dat er kaas in zit. Manlief heeft echter zelfgemaakte pesto van krulpeterselie en walnoten, geen melkproducten
Het is een wat onduidelijk verhaal dat er achter zit:Het kan nooit kwaad om het uit te proberen. Wij eten/drinken al meer dan een jaar lactosevrij, al eten de kinderen bij gelegenheid wel gewoon dingen waar het in zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zelf niet intolerant maar heb sindsdien zelden meer een opgezette buik, mijn darmen reageerden er dus wel op. Verloofde kan het nog steeds niet hebben, ze was maandag ziek en dat hebben we kunnen herleiden naar een salade op de bbq van mijn broer waar ze per ongeluk lactose in verwerkt hadden.
Sexpopquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef F_r het volgende:
[..]
[..]
Dan ben ik heel nieuwsgierig in wat erin zit.
Vegan pesto bestaat ook. Ik vind het prima smaken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit, ik heb geen lactose-intolerantie maar er zit wel iets in kaas waar ik ziek van word, ik gok dat het wei of stremsel is.
Dus pesto is voor mij ook altijd een no-go.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:32 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Van pesto wist ik dat er kaas in zit. Manlief heeft echter zelfgemaakte pesto van krulpeterselie en walnoten, geen melkproducten
Het is een wat onduidelijk verhaal dat er achter zit:Uitproberen kan nooit kwaad. Als dit helpt, kijk dan ook eens naar secundaire lactose-intolerantie, een symptoom van Coeliakie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En let ook op met broodbeleg, bouillonblokjes, medicatie en dat soort dingen. Er zit verrassend en frustrerend vaak lactose in verwerkt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Thnx.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:53 schreef Hupje het volgende:
[..]
Vegan pesto bestaat ook. Ik vind het prima smaken.
'Poooooooooooop! Ja, hele grote pooooop!'quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:55 schreef amaranta het volgende:
Sorry, voor ik het door had had Juul de doos al open gemaakt.
Er zijn zo veel lekkere dingen die je kunt maken met pestoquote:Op donderdag 6 juli 2023 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx.
Nou hoef ik eigenlijk nooit pesto, ik moet vooral uitkijken dat ergens geen pesto in of op zit.
Ik zou verder niet weten waar ik zelf pesto voor zou moeten gebruiken.
Die van mij hebben dat een keer echt gedaan bij een pakketje van de burenquote:Op donderdag 6 juli 2023 13:55 schreef amaranta het volgende:
Sorry, voor ik het door had had Juul de doos al open gemaakt.
Voor zwembad??quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:18 schreef exode het volgende:
[..]
'Poooooooooooop! Ja, hele grote pooooop!'
Tssssk!quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Opblaaspop![]()
Hang je die in de boom @:exode
voor de smaak?quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx.
Nou hoef ik eigenlijk nooit pesto, ik moet vooral uitkijken dat ergens geen pesto in of op zit.
Ik zou verder niet weten waar ik zelf pesto voor zou moeten gebruiken.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:31 schreef PoesInDoos het volgende:
Deze 2 hummels zijn sinds 14.30 officieel van mij![]()
[ link | afbeelding ]
Mama gaat morgen terug naar het asiel voor de nodige zorg en herplaatsing, broer&zus blijven hier tot zij ook geadopteerd worden.
Wat een gave 10 weken waren dit
Je mag het combineren, ik kies er voor om het niet te doen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:40 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Is het niet zo, dat als je ze adopteert, dat je dan geen nieuwe nestjes meer krijgt als opvang?
Dus vanaf nu doe je geen opvang meer?quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:48 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Je mag het combineren, ik kies er voor om het niet te doen.
Klopt, ik kan ze niet gescheiden houden (en dat wil ik ook helemaal niet..)quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Dus vanaf nu doe je geen opvang meer?
Mijn pubers hebben ook al sinds vandaag vakantie. Vandaag zijn de cijferlijsten geplaatst op magister. Volgende week boeken inleveren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Tssssk!![]()
Mijn pakketje was 5 minuten te laat en dat was maar goed ook want ik was nét thuis toen ie bezorgd werd.
En zoon heeft vanaf volgende week vrijdag al vakantie ipv de 21e. De laatste week is inhaalweek en dat heeft ie er al opzitten![]()
Wel nog zn boeken inleveren, maar das niet heel veel werk. Heeft ie 52 dagen vrij
Hier morgen laatste lesdag, volgende week activiteiten, een dag stage, rapporten en daarna de inhaalweek.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn pubers hebben ook al sinds vandaag vakantie. Vandaag zijn de cijferlijsten geplaatst op magister. Volgende week boeken inleveren.
Ikzelf moet nog een week werken. De rek is er wel uit bij de leerlingen.
Ik kijk echt nooit op magister. Maar vandaag werden alle cijfers geplaatst van de toetsweek.quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier morgen laatste lesdag, volgende week activiteiten, een dag stage, rapporten en daarna de inhaalweek.
Leuk he, magister. Van zoon staat het er ook al.
De laatste loodjes... Denk dat niet alleen bij de leerlingen de rek eruit is
Ik kijk eigenlijk alleen voor uitval, zodat de wekker later kan maar omdat jij zei van de cijferlijsten, vroeg ik zoon waar dat stondquote:Op donderdag 6 juli 2023 20:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik kijk echt nooit op magister. Maar vandaag werden alle cijfers geplaatst van de toetsweek.
Dochter voorbeeldige lijst zoals gewoonlijk.
Zoon oa 1,5 voor wiskunde 😅. Interesseert hem overigens niks.
En hij kan wiskunde normaal heel goed. Maar bij de laatste toets twijfelde hij steeds.
Zoon gaat als het goed is over naar 2 atheneum.quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk alleen voor uitval, zodat de wekker later kan maar omdat jij zei van de cijferlijsten, vroeg ik zoon waar dat stond![]()
Goed van je dochter![]()
Zoon had de laatste toets ook een onvoldoende voor wiskunde en ook hij snapt het normaal wel. Op zn rapport staat hij een rv (ze werken niet met cijfers) dus die toets boeide hem niet echt.
En die 1,5 van jouw zoon, volgend jaar nieuwe kans![]()
Welke klassen zitten de jouwe?
Edit: over magister gesproken...Zoon was laatst ziek dus netjes ziek gemeld. Hadden ze met de uren lopen prutsen waardoor hij in 2 dagen 3 uur ongeoorloofd afwezig wasHad ik voor gebeld, kreeg ik er vannacht
pas 3 smssen erover. Goed systeem wel
![]()
Maar jullie vallen toch onder Noord?? Daar zou de vakantie de 22ste pas moeten beginnen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Bij jullie ook lekker onduidelijk @:Nijna Hier gewoon een hele week eerder vrij dan gepland. Wel fijn, geen wekker![]()
Beide hebben goede cijferlijsten![]()
Zoon heeft een aantal v, rv en g's op zn rapport dus prima. Zelfs gym is een rv![]()
En, vanaf volgend schooljaar is ie geen brugpieper meer
Hier ook Noord en de 22e vrij. Maar de week ervoor hebben ze een administratieve week.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar jullie vallen toch onder Noord?? Daar zou de vakantie de 22ste pas moeten beginnen.
8 juli - 20 augustus: Midden
15 juli - 27 augustus: Zuid
22 juli - 3 september: Noord
Ah, een soort van studieweek aan het eind van het jaar dus.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:40 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier ook Noord en de 22e vrij. Maar de week ervoor hebben ze een administratieve week.
(Iets met extra uren die de docenten volgend jaar verdelen over de weken, maar nu te laat bekend was en dus maar een hele week eerder vrij.)
Het was bedoeld om lessen voor te bereiden en dingen uit te printen ofzo. Dus ze gaan vast iets nuttigs doen. Of bijkomen van een jaar pubers jagenquote:Op donderdag 6 juli 2023 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, een soort van studieweek aan het eind van het jaar dus.
Spannend hèquote:Op donderdag 6 juli 2023 21:46 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het was bedoeld om lessen voor te bereiden en dingen uit te printen ofzo. Dus ze gaan vast iets nuttigs doen. Of bijkomen van een jaar pubers jagen![]()
En veel plezier bij het uitzwaaien! Ik mag over 1,5 week.
Ja, dat ook wel, hoewel ze het na de musical wel heel leuk deden door de kinderen wiens ouders na dit jaar geen kind meer op school hadden een roos aan de ouders te laten geven.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:48 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik ben echt wel klaar daar. Ga heel hard zwaaien en dan hoef ik niet weer terug
Klopt, hij zou de 21e al vrij zijn maar nu blijkt die hele week een inhaalweek waardoor ie dus al op de 14e de laatste schooldag heeft. Alleen de 19e nog boeken inleveren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar jullie vallen toch onder Noord?? Daar zou de vakantie de 22ste pas moeten beginnen.
8 juli - 20 augustus: Midden
15 juli - 27 augustus: Zuid
22 juli - 3 september: Noord
Ik denk dat ze wat zieltjes proberen te winnen. Het zijn er nu 5. Misschien kiezen eind van het jaar toch meer voor gymnasium.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat raar @:Deepfreeze dat hij nu alsnog gymnasium moet gaan doen. Je kiest niet voor niets atheneum. Wel knap, al die talen![]()
Oh, dat is jammer, op de school van Soneal sinds vorig schooljaar een nieuwe directrice (vorige met pensioen), en die maakte een opmerking dat een bepaald iets op school leek alsof wel 3 jaar geleden was, terwijl het vorig jaar was.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:58 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Leandra het gaat dit jaar een beetje gek. Nieuwe directrice die een stempel wil zetten voor haar pensioen. En een glade prater dat ze is. Allemaal dingen gaan anders of worden last minute geschrapt (groep 8 disco na de musical en de nacht van 8 met slapen in school allebei weg). Erg op de centen (kaartjes kopen voor de musical van je eigen kind).
Het voelt niet meer als het thuis dat het jaren wel was.
Grappig, Soneal heeft juist voor het gymnasium gekozenquote:Op donderdag 6 juli 2023 22:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wat zieltjes proberen te winnen. Het zijn er nu 5. Misschien kiezen eind van het jaar toch meer voor gymnasium.
Hij kan prima leren, dus daar maak ik me niet druk om. Oudste wil ook geen gym (alleen dat de sportieve variant) en moet dat ook doen
Nou, er zit natuurlijk wel een pietsie verschil tussen gym en Latijnquote:Op donderdag 6 juli 2023 22:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wat zieltjes proberen te winnen. Het zijn er nu 5. Misschien kiezen eind van het jaar toch meer voor gymnasium.
Hij kan prima leren, dus daar maak ik me niet druk om. Oudste wil ook geen gym (alleen dat de sportieve variant) en moet dat ook doen
Daarom ga ik maandag ook niet met N en Soneal mee op vakantie.... het zou mij teveel energie kosten en hen heel veel blokkeren (plus dat ik nog om de dag gezwachteld moet worden tot de steunkousen er zijn).quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:15 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Leandra ook wel pittig als je eigen herstel tegelijk valt. Nu even rustig aan dan!
Leerkrachten die niet pasten zijn weg (door deze of de vorige bijna aow-er). Ook D zijn favoriet in groep 4.
En ze plant vanalles met de kinderen, maar budget is er niet. Dus dan zeurt ze weer bij de ouderverening. Beloof dat niet eerst dat je het gaat regelen. Eerst budget, dan de kinderen bij elkaar. Naja, ik ben er vanaf. Bijna.
Erg leuk!quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:56 schreef amaranta het volgende:
Ja. Mijn dochter is ook vanwege Grieks gestopt met gymnasium. Wat zoon deed besluiten het niet eens te proberen.
@:leandra hoe was de musical eigenlijk?
Nog 1,5 dag werken!quote:
You can do it!quote:
Whaha ik zal wel moeten.. mag dinsdag nog 2 sollicitatie gesprekken voerenquote:
Dochter heeft een link.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:30 schreef Cathmar het volgende:
De komende week in mijn huis staat trouwens volledig in het teken van woensdagmiddag. Kunnen we Taylor kaarten kopen of niet. Het houdt mijn kinderen enorm bezig
Twee linkjes hier! Zegt natuurlijk helemaal niets. We gaan het zien woensdagquote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dochter heeft een link.
Ik sta in op de wachtlijst
Vandaag met 5 personen geprobeerd kaartjes te kopen voor chase atlantic (ofzoiets) maar dat was ook binnen 2 minuten uitverkochtquote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Twee linkjes hier! Zegt natuurlijk helemaal niets. We gaan het zien woensdag
Yeahhhh wat goed. Ik duim.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:24 schreef Donna het volgende:
Yes, er is een woning beschikbaar! Maandag 12:15 weet ik of ik 'm heb. So far 38 reacties en sta nog steeds 1e.
Vorige week met 4 laptops en een telefoon geprobeerd kaarten voor Jochem Myjer te krijgen. Onbegonnen werk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Vandaag met 5 personen geprobeerd kaartjes te kopen voor chase atlantic (ofzoiets) maar dat was ook binnen 2 minuten uitverkocht
Fingers crossed!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:24 schreef Donna het volgende:
Yes, er is een woning beschikbaar! Maandag 12:15 weet ik of ik 'm heb. So far 38 reacties en sta nog steeds 1e.
Kut, nu gaat iedereen de BBB de kamer instemmenquote:
We gaan het zien...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:27 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Kut, nu gaat iedereen de BBB de kamer instemmen
Of Rutte Vquote:
Zal me ook niks verbazenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:39 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Of Rutte V![]()
Godjezus, gáán we weer..
Kunnen we daar gewoon een keer vanaf stappen?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:39 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Of Rutte V![]()
Godjezus, gáán we weer..
Dan liever de VVD dan BBB..quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:07 schreef LeSage het volgende:
[..]
Kunnen we daar gewoon een keer vanaf stappen?![]()
Wel voor het eerst dat ik me afvraag of Rutte niet de betere optie is, als BBB de grootste tegenstander is.
Lijkt me voor Nederland niet bepaald een goede ontwikkeling
Ik ben niet een hele vaste stemmer, maar sowieso links, dus ik tel ook niet meequote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:13 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dan liever de VVD dan BBB..
Maar ik stem trouw de PvdD dus ik heb sowieso niets in te brengen in deze discussie
Ik kan over van alles roepen wat fout gaat (in mijn ogen), maar oplossingen heb ik nietquote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik ben niet een hele vaste stemmer, maar sowieso links, dus ik tel ook niet mee
Wat spannend! En dat zou echt lekker vlot zijn! Duimen draaienquote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:24 schreef Donna het volgende:
Eh, daar zit de BBB al in?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:27 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Kut, nu gaat iedereen de BBB de kamer instemmen
Ik had gewoon mazzel eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat spannend! En dat zou echt lekker vlot zijn! Duimen draaien.
@:Leandra stom van de instellingen. Daar zou ik ook echt van balen. Mijn Apple Watch viel stuk op de badkamervloer 4 weken geleden. Het was al een oudje eigenlijk, maar een nieuwe vind ik zo exorbitant duur geworden dat ik mezelf nog niet tot een nieuwe aankoop heb kunnen zetten. Maar ondertussen mis ik dus alle workouts en stappen.
En die kabinetscrisis. Van het ene kwaad naar het andere. Of toch dezelfde.
Dat zou wel geweldig zijn!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:24 schreef Donna het volgende:
Nee, de voorspelling is dat ze van 1 zetel naar dik in de 20 gaan.quote:
Ja, het is bizar wat ze ermee doen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:04 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind het vooral gemeen dat er eerst gewoon 1 versie was van de Apple Watch. Ik heb iets boven de ¤200 betaald (ook een aanbieding). Nu heb je 3 versies. De standaard versie zou zo ongeveer zijn wat ik nu heb maar dan met de huidige techniek. Die is ¤425. Een uitgeklede versie is alsnog ¤300. Ook deze nog een stuk duurder, terwijl ik er niet op vooruit ga. Daarnaast nog een heel luxe, uitgebreide versie van ¤700+, die is sowieso out of the question.
Het zou me niets verbazen, en dan hoop ik echt dat ze hun kandidaat kamerleden goed gescreend hebben zodat we geen LPF toestanden krijgen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, de voorspelling is dat ze van 1 zetel naar dik in de 20 gaan.
Maar zou hij in zo'n relatief korte tijd een lijst met genoeg goede mensen bij elkaar krijgen? Of wordt het dan net zo'n bijeen geraapt zooitje als bij de LPF destijds? Dan is hij ook redelijk snel zijn geloofwaardigheid kwijt denk ik.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:49 schreef taxibabe het volgende:
Vergeet Pieter Omtzigt niet. Als het hem lukt om voor de verkiezingen met een partij te komen, zou er misschien nog wel een verrassende uitslag kunnen komen (afhankelijk wie er op die lijst staat en wat de 5 kartelpartijen gaan doen)
Nou, dit. Weer twee jaar waar niks gebeurd.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ach, uiteindelijk gaan we toch hetzelfde gezeik weer krijgen. VVD blijft de grootste met een vaste harde kern, veel splinterpartijtjes waar je niets aan hebt maar waardoor het weer een eeuwigheid gaat duren om een regering te vormen die vanwege die tig partijen ook weer instabiel is.
En ik denk dat als VVD vol in gaat zetten op dit vluchtelingen-standpunt ze even groot blijven, zeker als BBB een totaal ander standpunt daaromtrent in gaat nemen (geen idee hoe zij daarin staan). D66 gaat krimpen, CDA gaat ook krimpen en GL/PvdA is geen optie icm VVD. Niemand wil met de PVV samenwerken (die het toch ook best weer goed kunnen gaan doen als de focus op vluchtelingen komt te liggen) of met de FvD-wappies. De formatie gaat dus weer 1,5 jaar duren.
Kortom, ik had liever gehad dat er wel een besluit was genomen en ze gewoon waren blijven zitten, nu schuiven er tig belangrijke dingen die besloten moeten worden weer 2 jaar door.
Hij heeft al wel een redelijk grote groep mensen om zich heen (waaronder oud-cda'ers), maar of daar goede kandidaten tussen zitten, geen flauw idee. Hij doet het heel goed als kamerlid. Maar zoals het nu gaat gebeurd er ook weinig. De coalitie had de muren en deuren zo dicht gemetseld dat de oppositie weinig kon doen. Het hele systeem is fucked-up.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:10 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Maar zou hij in zo'n relatief korte tijd een lijst met genoeg goede mensen bij elkaar krijgen? Of wordt het dan net zo'n bijeen geraapt zooitje als bij de LPF destijds? Dan is hij ook redelijk snel zijn geloofwaardigheid kwijt denk ik.
Persoonlijk denk ik dat hij veel beter tot zijn recht komt als Kamerlid, dan in een kabinet, waar je toch redelijk wat boter op je hoofd moet hebben.
Voorverkiezingen houden en dan mag je daarna uit de 2 grootste partijen kiezenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes maandag @:Donna![]()
Ik was gister bij dochterDrie keer was dus scheepsrecht
![]()
Ik baal ervan dat het kabinet gevallen is. Stilstand enzo en nu maar weer afwachten wanneer er een nieuw kabinet is met al die kleine partijtjes. Dáár zou iets aan gedaan moeten worden. Want het is te versnipperd zo.
Nee, dan krijg je een bagger Amerikaans systeem waarbij er uiteindelijk sowieso maar 2 partijen over blijven, want niemand die meer op een ‘kansloze’ partij gaat stemmen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:58 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Voorverkiezingen houden en dan mag je daarna uit de 2 grootste partijen kiezen
Dat gaat er nooit door komen want dat betekent het einde van de SGP, de enige partij die wel altijd fatsoenlijke kamerleden levert.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:58 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Voorverkiezingen houden en dan mag je daarna uit de 2 grootste partijen kiezen
Ik ben vast niet de enige die géén idee heeft waar de SGP voor staat (buiten de Christelijke waarden om)quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat gaat er nooit door komen want dat betekent het einde van de SGP, de enige partij die wel altijd fatsoenlijke kamerleden levert.
Niet dat ze mijn stem ooit krijgen, maar het zijn wel politici die je denk ik niet wilt missen, ondanks hun achterhaalde ideeën.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |