Ik reageerde op de opmerking dat de hogere inkomens dan niet meer drie weken op vakantie kunnen, maar nog slechts een midweek in Nederland.quote:
Jij bent toch geen psychiater? Kan daarover dus helemaal niet oordelen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je hebt geen leerstoornis, je hebt een plaat voor je kop
QEDquote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent toch geen psychiater? Kan daarover dus helemaal niet oordelen.
Voor wie niet zelfstandig in het bestaan kan voorzien is er een sociaal zekerheidsstelsel. Mensen zijn gelijkwaardig maar er zijn verschillen in inkomen. Het commistische systeem is ongunstig voor grote groepen die bovenmodaal verdienen. Iedereen hetzelfde armzalige bedrag.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Het huidige systeem is toch niet gunstig voor mensen met een leerstoornis? Daar hebben zijzelf geen schuld aan, toch worden zij bestraft met levenslang een karig salaris of uitkering.
.
Nee, het is ongunstig voor iedereen, muv het Partijkader en dan alleen als ze blind meelopen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:35 schreef core2duo het volgende:
Het commistische communistische systeem is ongunstig voor grote groepen die bovenmodaal verdienen.
Nogmaals, wie heeft gezegd dat dergelijke ideeën communistisch zijn? Waarschijnlijk iemand die een inkomen heeft dat bovenmodaal is.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:35 schreef core2duo het volgende:
[..]
Voor wie niet zelfstandig in het bestaan kan voorzien is er een sociaal zekerheidsstelsel. Mensen zijn gelijkwaardig maar er zijn verschillen in inkomen. Het commistische systeem is ongunstig voor grote groepen die bovenmodaal verdienen. Iedereen hetzelfde armzalige bedrag.
Gelukkig hebben we geen communisme in Nederland.
Uiteindelijk wel, omdat het tot een inefficiënte economie leidt. In de meest verregaande vorm van herverdeling is er 100% marginale druk, omdat van iedere extra verdiende euro alles naar de staat gaat. Ofwel: iedereen heeft uiteindelijk hetzelfde inkomen, ‘eerlijk’ zullen we alles delen (het droombeeld van Torentje). De taart als geheel wordt (veel) kleiner, waardoor iedereen maar een klein stukje krijgt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, het is ongunstig voor iedereen, muv het Partijkader en dan alleen als ze blind meelopen.
Dat zijn wel nadelen, die men niet verifiëren kan, als men een te laag salaris of uitkering heeft.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hebben we in veel Europese landen gezien, en ook dat het liberaliseren van de economie deze problemen grotendeels oplost.
Een land als bijvoorbeeldDuitsland dat onder Schröder dit begon te hervormen verloor toen ook snel de eer de laagste economische groei te hebben. Merkel draaide Harz4 grotendeels terug en de huidige regering doet er een schepje bovenop, en woeps, D staat weer onderaan in de ranking.
Mensen met een laag inkomen kunnen de nadelen van een politiek systeem niet verifiëren? Waarom niet? Zijn ze te dom daarvoor?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat zijn wel nadelen, die men niet verifiëren kan, als men een te laag salaris of uitkering heeft.
Sommige pleiten er wel voor dat iedereen evenveel gaat verdienen. Dat dit mogelijk is door hogere onderlinge solidariteit en altruïsme. En bereidheid om luxe op te geven ten gunste van het collectief. Zo werkt de wereld echter niet. Ook zal de algehele welvaart dalen bij 100% marginale druk. De economie wordt minder efficiënt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:51 schreef Scorpie het volgende:
Geen gezeik iedereen rijk
Gratis geld voor iedereen
Gast. Je werkt niet en leeft op kosten van de belastingbetaler. Met alle respect, maar dan heb je geen enkele reden om te klagen. Je leeft, mag participeren en maakt gebruik van alle faciliteiten in Nederland. Nee, dan heb je geen dikke wagen voor de deur waarschijnlijk, maar dat is logisch.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 20:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het staat allemaal niet in verhouding. De prijzen zijn de laatste 2 jaar met 18 % gestegen. Ik leef op het randje en minimum. Kan het er mee doen. Maar laat soms de kaas of melk links liggen. Lang leven het grootkapitaal van die fucking VVD.
Neen, ze hebben te weinig geld om in andere landen gedegen onderzoek te doen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen met een laag inkomen kunnen de nadelen van een politiek systeem niet verifiëren? Waarom niet? Zijn ze te dom daarvoor?
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:27 schreef torentje het volgende:
Neen, ze hebben te weinig geld om in andere landen gedegen onderzoek te doen.
Werken vanuit de bijstand is verkapte slavernij. Die leek afgeschaft, maar is nog springlevend in een neoliberaal jasje. "Werken voor je geld" is hersenloze onderbuikpraat die armoede en uitbuiting in stand houdt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ga maar gewoon werken voor je geld wat dacht je daarvan.
Goh, laat ik nu al decennia werken voor mijn geld en niet arm zijn of uitgebuit worden...quote:Op zondag 2 juli 2023 15:32 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Werken vanuit de bijstand is verkapte slavernij. Die leek afgeschaft, maar is nog springlevend in een neoliberaal jasje. "Werken voor je geld" is hersenloze onderbuikpraat die armoede en uitbuiting in stand houdt.
Wat leuk voor je Jan dat je ouders op tijd geneukt hebben en je niet de helft van het minimumloon aan huur hoefde te betalen elke maand, als je al niet meteen een koopwoning in kon rollen met een normaal salaris.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goh, laat ik nu al decennia werken voor mijn geld en niet arm zijn of uitgebuit worden...
De ogen gaan vaak pas open als men zelf met de materie te maken krijgt.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goh, laat ik nu al decennia werken voor mijn geld en niet arm zijn of uitgebuit worden...
Ik was wees op mijn 9e.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:38 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Wat leuk voor je Jan dat je ouders op tijd geneukt hebben en je niet de helft van het minimumloon aan huur hoefde te betalen elke maand, als je al niet meteen een koopwoning in kon rollen met een normaal salaris.
Er zijn veel onfortuinlijken die een geheel ander verhaal kunnen vertellen. Een zwaluw maakt tenslotte nog geen zomer.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jaja, je bent zoooo zielug.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn veel onfortuinlijken die een geheel ander verhaal kunnen vertellen. Een zwaluw maakt tenslotte nog geen zomer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |