Van mijn huidige schaal 11 functie naar een schaal 9-functie. Per definitie kans om de gemaakte werkafspraken niet te halen. Aangezien de meeste mensen in een functie werken waarbij er kan is om goed te scoren maar tegelijkertijd ook de doelen niet te halen. Iedereen evenveel gaat niet werken ❤quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Welke lichtere functie zou jij dan gaan doen? Want hetgeen ik zie is dat lichtere functies beter betaald worden.
Is goed leiderschap afhankelijk van een bepaald hoger inkomen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:20 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het klinkt sympathiek maar zo werkt de wereld niet. Als iedereen bijvoorbeeld 2200 euro netto zou verdienen (als je dat al haalt met communisme) zou ik een lichtere functie gaan doen. Met wat minder verantwoordelijkheden. Hoe behouden we goed leiderschap als iedereen hetzelfde zou krijgen? Dat iedereen meegaand is dat gaat gewoon niet werken.
Sinds Emile Roemer weg is, stem ik geen SP meer.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 20:06 schreef Nober het volgende:
Zolang 'de dochter van' er zit stem ik sowieso geen SP.
Laat anders user zelf inhoudelijk antwoord gevenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vergelijk anders ff landen en hun politieke beslissingen en hun GDP.
Het is hier in ons land toch nog nooit geprobeerd om iedereen dezelfde beloning te geven? Hoe kan jij dan weten dat zoiets nooit kan werken?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:39 schreef core2duo het volgende:
[..]
Van mijn huidige schaal 11 functie naar een schaal 9-functie. Per definitie kans om de gemaakte werkafspraken niet te halen. Aangezien de meeste mensen in een functie werken waarbij er kan is om goed te scoren maar tegelijkertijd ook de doelen niet te halen. Iedereen evenveel gaat niet werken ❤
Het is toch vergelijkbaar met communisme? Op mijn werk (overheid) verdienen mensen over het algemeen tussen salarisschaal 10 en 15. Directeur nog iets hoger. Als je alle lonen gaat gelijktrekken krijg je een hele andere, minder efficiënte economie. Waardoor het loon nooit mooi kan zijn. Je kan er misschien van rondkomen maar verwacht geen vuurwerk.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is hier in ons land toch nog nooit geprobeerd om iedereen dezelfde beloning te geven? Hoe kan jij dan weten dat zoiets nooit kan werken?
Wie zegt dat het vergelijkbaar is met communisme?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:38 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het is toch vergelijkbaar met communisme? Op mijn werk (ministerie) verdienen mensen over het algemeen tussen salarisschaal 10 en 15. Directeur nog iets hoger. Als je alle lonen gaat gelijktrekken krijg je een hele andere, minder efficiënte economie. Waardoor het loon nooit mooi kan zijn. Je kan er misschien van rondkomen maar verwacht geen vuurwerk.
Die zijn me tijdens de coronacrisis kwijtgeraakt. Stelletje wappies. Stem nu maar GroenLinks, maar er is eigenlijk geen enkele fatsoenlijke partij als je een beetje sociaal, groen en progressief wil stemmen.quote:
Ergens is het gewoon investeren in Nederland, Oekraïne vecht nu letterlijk voor onze vrijheid.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 08:25 schreef Drxx het volgende:
[..]
Prima toch? Dat geld kun je toch beter investeren in Nederland en Nederlanders, dan aan Amerikaanse en Israelische wapenfabrikanten te doneren. Hoeveel sjekels korting krijgen wij eigenlijk voor onze eindeloze emphatie en participatie?
Soms vraag ik me echt af onder welke steen mensen leven die gewoon nog steeds niet doorhebben hoe slecht het gaat met de Nederlander. Werkende Nederlanders die op straat moeten slapen. Zou d'r bijna FvD van gaan stemmen.
Neuh, dat kan ook bij dienstverlening.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Stukloon is slechts bij productiebedrijven een goede methode.
Door te preken voor nog meer macht en verantwoording bij de overheid,quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:57 schreef HSG het volgende:
De SP is de enige linkse partij die zich nog bezig houd met de misstanden van de overheid.
Klopt.quote:De rest is alleen maar bezig met huidkleurtjes en vrouwen met een piemel.
De overheid zou dan waarschijnlijk alles moeten wegbelasten. Omdat de markt het niet kan en zal doen, de lonen gelijktrekken. Zuiver altruïsme is een illusie.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Wie zegt dat het vergelijkbaar is met communisme?
Het leuke is dat al het talent dan vertrekt naar landen waar ze beloond worden naar hun kunnen en alleen de hand ophouders als Klopkoek overblijven roepen dat het niet Eeeeeurhluk is.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:16 schreef core2duo het volgende:
[..]
De overheid zou dan waarschijnlijk alles moeten wegbelasten. Omdat de markt het niet kan en zal doen, de lonen gelijktrekken. Zuiver altruïsme is een illusie.
Wat is er zo leuk aan een systeem waarin iedereen precies evenveel moet kunnen besteden? Een systeem zonder financiële prikkels.
Minder polarisatie en meer waardering voor de mensen die om de een of andere reden qua salaris nooit hogerop kunnen komen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:16 schreef core2duo het volgende:
[..]
De overheid zou dan waarschijnlijk alles moeten wegbelasten. Omdat de markt het niet kan en zal doen, de lonen gelijktrekken. Zuiver altruïsme is een illusie.
Wat is er zo leuk aan een systeem waarin iedereen precies evenveel moet kunnen besteden? Een systeem zonder financiële prikkels.
Maar ik vraag me af of het uitvoerbaar is. Hoe zie je dat dan voor je qua inrichting van het stelsel, dat iedereen evenveel verdient of onder de streep evenveel overhoudt? Het zal waarschijnlijk tot (voor Nederlandse begrippen) grote offers leiden. Geen 3 weken vakantie per jaar (bijvoorbeeld), maar met geluk een midweek in eigen land. Ook voor de mensen die nu drie keer modaal verdienen. Precies volgens sommige complottherieën krijg je een systeem van "if you own nothing, you'll be happy".quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Minder polarisatie en meer waardering voor de mensen die om de een of andere reden qua salaris nooit hogerop kunnen komen.
Het huidige systeem is toch niet gunstig voor mensen met een leerstoornis? Daar hebben zijzelf geen schuld aan, toch worden zij bestraft met levenslang een karig salaris of uitkering.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:59 schreef core2duo het volgende:
[..]
Maar ik vraag me af of het uitvoerbaar is. Hoe zie je dat dan voor je qua inrichting van het stelsel, dat iedereen evenveel verdient of onder de streep evenveel overhoudt? Het zal waarschijnlijk tot (voor Nederlandse begrippen) grote offers leiden. Geen 3 weken vakantie per jaar (bijvoorbeeld), maar met geluk een midweek in eigen land. Ook voor de mensen die nu drie keer modaal verdienen. Precies volgens sommige complottherieën krijg je een systeem van "if you own nothing, you'll be happy".
Je hebt geen leerstoornis, je hebt een plaat voor je kopquote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Het huidige systeem is toch niet gunstig voor mensen met een leerstoornis? Daar hebben zijzelf geen schuld aan, toch worden zij bestraft met levenslang een karig salaris of uitkering.
Dat was toch niet zijn vraag?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Het huidige systeem is toch niet gunstig voor mensen met een leerstoornis? Daar hebben zijzelf geen schuld aan, toch worden zij bestraft met levenslang een karig salaris of uitkering.
.
Klopkoek. Die heb ik al lang niet meer gezien…quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het leuke is dat al het talent dan vertrekt naar landen waar ze beloond worden naar hun kunnen en alleen de hand ophouders als Klopkoek overblijven roepen dat het niet Eeeeeurhluk is.
Die zit in zijn torentjequote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopkoek. Die heb ik al lang niet meer gezien…
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |