abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juli 2023 @ 17:34:00 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209735939
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Wil jij soms medelijden van mij? Terwijl jij mij de grond in probeert te schrijven.
Daar heb jij geen hulp bij nodig, dat is zo ongeveer jouw probleem.
pi_209736048
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zijn veel onfortuinlijken die een geheel ander verhaal kunnen vertellen. Een zwaluw maakt tenslotte nog geen zomer.
Daarom het minimumloon misschien toch maar opschroeven naar 5000 euro bruto per maand.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  zondag 2 juli 2023 @ 17:50:03 #103
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209736116
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:32 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
Werken vanuit de bijstand is verkapte slavernij. Die leek afgeschaft, maar is nog springlevend in een neoliberaal jasje. "Werken voor je geld" is hersenloze onderbuikpraat die armoede en uitbuiting in stand houdt.
Lekker je hand ophouden en net zo veel kunnen als werkenden zeker, haha dikke lul.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 2 juli 2023 @ 18:01:13 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209736257
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:43 schreef core2duo het volgende:

[..]
Daarom het minimumloon misschien toch maar opschroeven naar 5000 euro bruto per maand.
Dat veroorzaakt massale structurele werkloosheid.
Als iemand denkt dat hun productiviteit 5.000 bruto inkomen per maand waard is, waarom zijn ze dan geen ZZP'er en verdienen dat en meer?
pi_209736747
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:43 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat is een goed idee, maar ik verwacht niet dat de werkgevers dat willen betalen. Van de werkgevers moet het personeel zo goedkoop mogelijk voor hun de arbeid verrichten.
Blijkt ook wel, want de werkgevers hebben veel arbeid geautomatiseerd, omdat dat goedkoper is dan personeel van vlees en bloed en gevoel.
pi_209736792
Het probleem is niet zozeer het inkomen maar alle prijzen die stijgen, nu weer dat gedoe rond de plastic verpakking waar de consument weer voor opdraait, en dit is slechts een voorbeeld
  zondag 2 juli 2023 @ 19:15:44 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209737069
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:48 schreef Cupfighter het volgende:
Het probleem is niet zozeer het inkomen maar alle prijzen die stijgen, nu weer dat gedoe rond de plastic verpakking waar de consument weer voor opdraait, en dit is slechts een voorbeeld
Helemaal correct, de inflatie is het falen van de Europese Centrale Bank, Mevrouw Lagarde. Follow the Money zeggen ze bij de FBI, Wie profiteert. Oeps, dat zijn landen met een hoge staatsschuld, die wordt vanzelf snel minder waard. De ECB was onafhankelijk, maar is dat duidelijk niet meer. De ECB had veel eerder de rente moeten verhogen en flink ook. Dat had weliswaar een paar landen in de problemen gebracht, maar nu betaalt iedereen door de inflatie aan de Staatsschuld van de Knoflookstaten. Dit gaat de komende jaren alleen maar meer worden daar in vrijwel alle landen (behalve Nederland oa) de pensioenen niet op beleggen maar op omslag baseren en er niet genoeg ingelegd wordt om de toenemende pensioenlasten te dekken.
In Frankrijk bv houd men 5 jaar eerder op met werken dan mijn generatie dat zal doen, daarvoor betalen we fijn mee doordat deze landen die vroege pensioenen met de geldpers betalen.

Frits Bolkestein waarschuwde hier jaren 90 al voor, btw.
pi_209737085
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:48 schreef Cupfighter het volgende:
Daar noem je iets. Het probleem kan beter bij de bron worden aangepakt: de exorbitant hoge vaste lasten. De hoogste accijzen en energiebelastingen ter wereld. Statiegeld op blikjes, hoge verpakkingsbelastingen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_209737152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 20:30 schreef tong80 het volgende:

[..]
Het staat allemaal niet in verhouding. De prijzen zijn de laatste 2 jaar met 18 % gestegen. Ik leef op het randje en minimum. Kan het er mee doen. Maar laat soms de kaas of melk links liggen. Lang leven het grootkapitaal van die fucking VVD. :{

:T
Misschien een keer aan het werk gaan in plaats van een uitkering vangen en nog klagen ook

Elke werkdag heb ik twee van dit soort figuren figuurlijk op mijn bagagedrager zitten

En gek genoeg is meerdere flessen wijn wegzuipen op een dag dan weer prima te betalen
pi_209737288
Kaas en melk laten staan.
Doe ik al jaren. Soit.
God, dat je nu net daar meelij over wil om aan te tonen hoe slecht je het hebt. :')
Go hard or go home
  zondag 2 juli 2023 @ 19:53:43 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209737546
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 20:30 schreef tong80 het volgende:

[..]
Het staat allemaal niet in verhouding. De prijzen zijn de laatste 2 jaar met 18 % gestegen. Ik leef op het randje en minimum. Kan het er mee doen. Maar laat soms de kaas of melk links liggen. Lang leven het grootkapitaal van die fucking VVD. :{

:T
Jouw situatie is niet de schuld van het grootkapitaal en de VVD.
pi_209737615
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jouw situatie is niet de schuld van het grootkapitaal en de VVD.
Maar de VVD doet er ook niks aan, nee als je weinig inkomen hebt moet je geen VVD stemmen in ieder geval
pi_209737648
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Maar de VVD doet er ook niks aan, nee als je weinig inkomen hebt moet je geen VVD stemmen in ieder geval
Elke politieke partij die uitvreters steunt zou zich dood moeten schamen
pi_209737668
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:59 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Wat versta je onder uitvreters, daar ben ik wel benieuwd naar?
pi_209737675
Die gast heeft de maatschappij dadelijk miljoenen gekost aan steun, zorg et cetera en verder een totaal leeg bestaan geleid als alcoholist met een internetverslaving.
pi_209737719
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:00 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat versta je onder uitvreters, daar ben ik wel benieuwd naar?
Mensen die fysiologisch in staat zijn arbeid te verrichten maar dit weigeren en/of mensen die geestelijk momenteel niet in staat zijn om te werken en tevens niet van plan zijn deze barrière aan te pakken.

Dat laatste staat los van de mensen die het met alle macht proberen en het niet lukt. Of mensen die fysiek enorme problemen hebben.

Daar zouden we als maatschappij veel beter voor moeten zorgen dan nu.
pi_209737742
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:04 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Mensen die fysiologisch in staat zijn arbeid te verrichten maar dit weigeren en/of mensen die geestelijk momenteel niet in staat zijn om te werken en tevens niet van plan zijn deze barrière aan te pakken.

Dat laatste staat los van de mensen die het met alle macht proberen en het niet lukt. Of mensen die fysiek enorme problemen hebben.

Daar zouden we als maatschappij veel beter voor moeten zorgen dan nu.
Ik snap je punt en ben het met je eens, mensen die echt niet willen mogen ze van mij afstraffen naar het echte bestaansminimum
pi_209737752
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:59 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Het merendeel van de bijstandsgerechtigden is bestraft met een karige uitkering en is geen uitvreter. Men lijkt steeds te vergeten dat de werkgevers de arbeid automatiseren omdat machines goedkoper zijn, dan mensen van vlees en bloed en gevoel.
  zondag 2 juli 2023 @ 20:14:06 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209737852
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarom zou het de verantwoording zijn van een politieke partij? Je bent zelf verantwoordelijk wat te maken van je leven.
  zondag 2 juli 2023 @ 20:16:00 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209737885
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Het merendeel van de bijstandsgerechtigden is bestraft met een karige uitkering en is geen uitvreter. Men lijkt steeds te vergeten dat de werkgevers de arbeid automatiseren omdat machines goedkoper zijn, dan mensen van vlees en bloed en gevoel.
Ondernemers hebben problemen personeel te vinden, je punt snijdt als een lul door een eik.
pi_209737952
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ondernemers hebben problemen personeel te vinden, je punt snijdt als een lul door een eik.

Onzin, ze hebben moeite voldoende personeel te vinden die bereid is tegen karige arbeidsvoorwaarden specifiek werk te doen.

Bovendien is het merendeel van de Bijstandsgerechtigden gedeeltelijk arbeidsbeperkt en dus ook niet zomaar 1 op 1 op iedere vacature te plaatsen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_209738014
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja, nee :')
  zondag 2 juli 2023 @ 20:31:30 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209738107
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Onzin, ze hebben moeite voldoende personeel te vinden die bereid is tegen karige arbeidsvoorwaarden specifiek werk te doen.
Vandaar de hoge werkloosheid....
quote:
Bovendien is het merendeel van de Bijstandsgerechtigden gedeeltelijk arbeidsbeperkt en dus ook niet zomaar 1 op 1 op iedere vacature te plaatsen.
Heeft niets met het punt van torretje te doen
pi_209738173
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vandaar de hoge werkloosheid....
[..]
Heeft niets met het punt van torretje te doen
De werkloosheid is momenteel helemaal niet hoog.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 2 juli 2023 @ 20:35:06 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209738181
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De werkloosheid is momenteel helemaal niet hoog.
tadaa
pi_209738325
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
tadaa
Nee, maar daarom dat de resterende sectoren waar werkgevers wel moeite hebben aan personeel te komen ook eens bij zichzelf te rade mogen gaan.
pi_209738527
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nee, maar daarom dat de resterende sectoren waar werkgevers wel moeite hebben aan personeel te komen ook eens bij zichzelf te rade mogen gaan.
Of mensen moeten gewoon eens van hun luie reet af komen
pi_209738689
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:55 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Of mensen moeten gewoon eens van hun luie reet af komen
Zoals ik al zei; pakweg 80% van de Bijstandsgerechtigden kampt met een arbeidsbeperking. Hun werkloosheid heeft dus in de meeste gevallen niets met luiheid van doen.

Van een Harvard geleerde verwacht ik geen simplificaties. 😊
  zondag 2 juli 2023 @ 21:08:31 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209738743
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 21:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Zoals ik al zei; pakweg 80% van de Bijstandsgerechtigden kampt met een arbeidsbeperking. Hun werkloosheid heeft dus in de meeste gevallen niets met luiheid van doen.

Van een Harvard geleerde verwacht ik geen versimplificaties. 😊
Mijn broertje zit in een rolstoel, runt een SW bedrijf.
pi_209738800
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 21:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn broertje zit in een rolstoel, runt een SW bedrijf.
Ja goed van hem, ik kamp zelf ook met beperkingen en werk ook, zij het 30 uur per week.

Maar n=1 is in dit geval iets te simpel gesteld. Omdat ik en jouw broer (en nog velen anderen ook) het kunnen neemt niet weg dat er nog steeds tallozen zijn waarbij het niet lukt of die meer hulp of begeleiding nodig hebben. Tevens zal inderdaad een aandeel niet gemotiveerd zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat dit echt een minieme minderheid betreft.
pi_209739040
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom zou het de verantwoording zijn van een politieke partij? Je bent zelf verantwoordelijk wat te maken van je leven.
Klopt maar beslissingen van een politieke partij kunnen je het leven moeilijker maken
pi_209742424
Hoort dit niet in POL thuis?
  maandag 3 juli 2023 @ 09:23:18 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209742582
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 21:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt maar beslissingen van een politieke partij kunnen je het leven moeilijker maken
Ja, vooral als men niet over de consequenties nadenkt van de besluiten, en dat is schering en inslag.
pi_209785313
quote:
16s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Lekker je hand ophouden en net zo veel kunnen als werkenden zeker, haha dikke lul.
Dat is momenteel de enige logische optie. Met een basisinkomen komt er een keuze. Ga je voor de armoede of voor de extra's? De meeste mensen kiezen voor het laatste. Zoals de waard is... ;) Voor jou dan maar geen basisinkomen?
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:01:10 #135
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209785353
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:59 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
Dat is momenteel de enige logische optie. Met een basisinkomen komt er een keuze. Ga je voor de armoede of voor de extra's? De meeste mensen kiezen voor het laatste. Zoals de waard is... ;) Voor jou dan maar geen basisinkomen?
Voor mij niet, voor jou ook niet ga maar werken met je kut.

Als iedereen de hele dag thuiszit of alleen even een paar maanden werkt voor een vakantie is het over honderd jaar net zo'n bende als in afrika.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')