abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209738325
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
tadaa
Nee, maar daarom dat de resterende sectoren waar werkgevers wel moeite hebben aan personeel te komen ook eens bij zichzelf te rade mogen gaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_209738527
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nee, maar daarom dat de resterende sectoren waar werkgevers wel moeite hebben aan personeel te komen ook eens bij zichzelf te rade mogen gaan.
Of mensen moeten gewoon eens van hun luie reet af komen
pi_209738689
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:55 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Of mensen moeten gewoon eens van hun luie reet af komen
Zoals ik al zei; pakweg 80% van de Bijstandsgerechtigden kampt met een arbeidsbeperking. Hun werkloosheid heeft dus in de meeste gevallen niets met luiheid van doen.

Van een Harvard geleerde verwacht ik geen simplificaties. 😊
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 2 juli 2023 @ 21:08:31 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209738743
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 21:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Zoals ik al zei; pakweg 80% van de Bijstandsgerechtigden kampt met een arbeidsbeperking. Hun werkloosheid heeft dus in de meeste gevallen niets met luiheid van doen.

Van een Harvard geleerde verwacht ik geen versimplificaties. 😊
Mijn broertje zit in een rolstoel, runt een SW bedrijf.
pi_209738800
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 21:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn broertje zit in een rolstoel, runt een SW bedrijf.
Ja goed van hem, ik kamp zelf ook met beperkingen en werk ook, zij het 30 uur per week.

Maar n=1 is in dit geval iets te simpel gesteld. Omdat ik en jouw broer (en nog velen anderen ook) het kunnen neemt niet weg dat er nog steeds tallozen zijn waarbij het niet lukt of die meer hulp of begeleiding nodig hebben. Tevens zal inderdaad een aandeel niet gemotiveerd zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat dit echt een minieme minderheid betreft.
pi_209739040
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom zou het de verantwoording zijn van een politieke partij? Je bent zelf verantwoordelijk wat te maken van je leven.
Klopt maar beslissingen van een politieke partij kunnen je het leven moeilijker maken
pi_209742424
Hoort dit niet in POL thuis?
  maandag 3 juli 2023 @ 09:23:18 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209742582
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 21:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt maar beslissingen van een politieke partij kunnen je het leven moeilijker maken
Ja, vooral als men niet over de consequenties nadenkt van de besluiten, en dat is schering en inslag.
pi_209785313
quote:
16s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Lekker je hand ophouden en net zo veel kunnen als werkenden zeker, haha dikke lul.
Dat is momenteel de enige logische optie. Met een basisinkomen komt er een keuze. Ga je voor de armoede of voor de extra's? De meeste mensen kiezen voor het laatste. Zoals de waard is... ;) Voor jou dan maar geen basisinkomen?
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:01:10 #135
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209785353
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:59 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
Dat is momenteel de enige logische optie. Met een basisinkomen komt er een keuze. Ga je voor de armoede of voor de extra's? De meeste mensen kiezen voor het laatste. Zoals de waard is... ;) Voor jou dan maar geen basisinkomen?
Voor mij niet, voor jou ook niet ga maar werken met je kut.

Als iedereen de hele dag thuiszit of alleen even een paar maanden werkt voor een vakantie is het over honderd jaar net zo'n bende als in afrika.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')