Sommige kosten worden dan ook dubbel, dus de vraag is of je uiteindelijk goedkoper uit bent. Ze moeten bijvoorbeeld twee keer je gegevens opvragen/onderzoeken.quote:Op woensdag 20 maart 2024 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat zijn hier de ervaringen met het werken met 2 verschillende notarissen?
Voor het transport heb ik ene projectnotaris maar die vraagt nogal de hoofdprijs voor het inschrijven van een hypotheekakte. Dat laatste zou ik dan ook graag bij een andere en veel goedkopere notaris in de buurt doen.
Welke problemen kan ik verwachten? op internet is het er lastig naar zoeken.
Dat wordt dus even navragen maar ik voorzie problemen met de timing.quote:Teken je de leveringsakte en de hypotheekakte niet bij dezelfde notaris?
Dat kan, je hoeft dit niet per se bij dezelfde notaris te tekenen. Bij een bestaande woning is dit wel gebruikelijk, maar bij een nieuwbouwwoning kun je als koper niet kiezen bij welke notaris je de levering gaat tekenen. Voor de hypotheekakte kun je wel kiezen. Je kunt allerlei redenen bedenken om de hypotheekopdracht aan een andere notaris te geven: de prijs, een bekende, of gewoon omdat het dichter bij huis is. Om de verdeling van de werkzaamheden over de beide notarissen goed te laten verlopen, heeft de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) regels opgesteld. Deze regels staan bekend als de Baarns Beslag procedure. Beide notariskantoren volgen die en jij tekent eerst je hypotheekakte bij notaris 1 en vervolgens wordt bij notaris 2 (vaak met een volmacht, maar je mag ook zelf naar de notaris toegaan) de leveringsakte getekend.
Het prijsverschil is gewoon enorm ¤1200 om ¤500 euro. De koopakte wordt betaald door de aannemer dus die kosten zie ik niet.quote:Op woensdag 20 maart 2024 10:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Sommige kosten worden dan ook dubbel, dus de vraag is of je uiteindelijk goedkoper uit bent. Ze moeten bijvoorbeeld twee keer je gegevens opvragen/onderzoeken.
Gedoe, gedoe.quote:Op woensdag 20 maart 2024 14:52 schreef Mariposas het volgende:
Wij hadden gisteren de voorschouw. Helaas hebben ze wel een fout gemaakt in onze badkamer, dus er moet eea worden gesloopt.
Wat ook wel helaas is, is dat de werkzaamheden een stuk langer duren dan we hadden gehoopt. We moeten dus voor een periode van bijna 3 weken een beetje overal en nergens bivakkeren. Maar ook dat overleven we wel weer.
Gedoe is het zeker. Jammer dat de periode waarin we uit ons huis moeten in de feestdagenperiode valt, waardoor de vakantieparken kneiterduur zijn (een lang weekend in een krap bungalowhuisje, ¤1000,-quote:Op woensdag 20 maart 2024 15:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Gedoe, gedoe.
Maar voelde het huis verder wel goed zo bij de voorschouw?
Nu pas? Is er nog veel na jullie gebouwd? Fijn dat de tuin vordert! Hebben jullie het 1e jaar gewoon in een zandbak gezeten of iets provisorisch aangelegd?quote:Op woensdag 20 maart 2024 13:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier begint de wijk eindelijk langzaam een beetje op een wijk te lijken in plaats van een bouwterrein. Het straten vordert, ik denk dat ze daar in mei wel klaar mee zijn. De eerste contouren van de inrichting van het openbaar groen worden ook zichtbaar.
Onze tuin vordert ook, deze week maakt de hovenier het zover af dat over een maand alleen nog de vaste planten geplant hoeven te worden en dan kunnen we zelf aan de slag met de moestuin en inrichten van de kas.
Eerste jaar gewoon op de onkruidweide geleefd, was eigenlijk wel mooi met voornamelijk klaver en kamille. Alleen de hagen geplant en de schuttingpalen van gaas en klimplanten voorzien. Daarna liep ik vast met het ontwerp en hebben we een hovenier ingeschakeld voor ontwerp en aanleg.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nu pas? Is er nog veel na jullie gebouwd? Fijn dat de tuin vordert! Hebben jullie het 1e jaar gewoon in een zandbak gezeten of iets provisorisch aangelegd?
Dat gevoel van luxe verdwijnt nooit vind ik als je eenmaal lang in zo’n kleine situatie gewoond hebt.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Gedoe is het zeker. Jammer dat de periode waarin we uit ons huis moeten in de feestdagenperiode valt, waardoor de vakantieparken kneiterduur zijn (een lang weekend in een krap bungalowhuisje, ¤1000,-).
Met huis verder wel heel blij ja! We kijken ook ontzettend uit naar de ruimte! Met z’n vieren op 86m2 + thuiswerken is al jaren behelpen. Dus al die ruimte en verdiepingen zijn ontzettend luxe voor ons!
Gefeliciteerd met je nieuwe woning ! Wanneer is de geschatte oplevering ?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:38 schreef whY... het volgende:
Ik kom dit topic volgen omdat wij ook een nieuwbouwtraject in gaan.
Ja vertel eens wat meer, tot nu toe weet ik alleen van de overweging voor de uitbouw.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:38 schreef whY... het volgende:
Ik kom dit topic volgen omdat wij ook een nieuwbouwtraject in gaan.
q4 2025, maar de bouw moet nog beginnen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe woning ! Wanneer is de geschatte oplevering ?
eengezinswoning, waar mijn vrouw en twee kinderen komen te wonen (en ik zei de gekquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja vertel eens wat meer, tot nu toe weet ik alleen van de overweging voor de uitbouw.
Nee, is niet handig. Je weet niet wie er mee leest en wat er mee gedaan wordt icm. Andere dingen die je hier op FOK post / gepost hebt.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:36 schreef whY... het volgende:
Is het gebruikelijk hier je fundalink te delen met je huis?
Nope. Bij ons was het take it or leave it.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:00 schreef whY... het volgende:
Toch nog een extra vraag, zijn hier mensen geslaagd in het onderhandelen over prijzen van meerwerk?
Nee. Uitbouw kan je korting krijgen als er meer mee doen maar that’s it.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:00 schreef whY... het volgende:
Toch nog een extra vraag, zijn hier mensen geslaagd in het onderhandelen over prijzen van meerwerk?
Het is altijd veiliger om het alleen te delen met mensen waar je zeker van weet dat ze er niets mee willen doen, en inderdaad niet publiekelijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, is niet handig. Je weet niet wie er mee leest en wat er mee gedaan wordt icm. Andere dingen die je hier op FOK post / gepost hebt.
Hoeveel zonnepanelen moeten er op het dak voor de energienorm?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:41 schreef whY... het volgende:
Ik heb nog even een en ander nagelezen, vergunningsvrij is max 50% van je dak aan de voorzijde, eventueel met vergunning zou dat ook de max kunnen zijn omdat je zonnepanelen en dergelijke ook kwijt moet. Dat zou betekenen dat ik daar een dakkapel van 2 meter kan doen, wat voor een kantoortje voldoende zou zijn.
Uit mijn hoofd:
0.5 uit de buren
max 1,75 hoog
1 meter uit de nok
1 meter (of 0.5 weet even niet meer) uit de dakgoot.
voorzijde max 50 procent van je dak.
Waarschijnlijk doen we dan twee dakkapellen, achter 3 en voor 2 meter.
2 tot 6, dus dat valt reuze mee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Hoeveel zonnepanelen moeten er op het dak voor de energienorm?
Denk dat het wishful thinking is dat je aan beide kanten een dakkapel kan plaatsen en al je verplichte panelen kwijt kan.
Planten, vloerkleed, stoffen bank/stoelen etcquote:Op maandag 19 augustus 2024 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
Ik geloof dat de meeste nieuwbouw woningen part hebben van een echo in grote ruimtes. Ik word behoorlijk tureluurs van de echo in onze keuken. In de woonkamer is die er ook maar veel minder erg.
Ik ben me aan het oriënteren om dit aan te pakken. Wat hebben de andere fokkers er aan gedaan?
Ik zit nu in mijn tweede nieuwbouwwoning maar herken dit niet. Ja toen we er nog niet in zaten met alle spullen. Spullen in de ruimte en aan de muren zorgt er voor dat het holle geluid verdwijnt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
Ik geloof dat de meeste nieuwbouw woningen part hebben van een echo in grote ruimtes. Ik word behoorlijk tureluurs van de echo in onze keuken. In de woonkamer is die er ook maar veel minder erg.
Ik ben me aan het oriënteren om dit aan te pakken. Wat hebben de andere fokkers er aan gedaan?
Da's geen keuze volgens mij, is vaak voor hele blokken of zelfs wijken tegelijk bepaald.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:35 schreef whY... het volgende:
Toch ook hier maar even de vraag. Zijn er mensen met warmtenet/stadsverwarming die het gelijk er weer uit gebonjourd hebben of niet akkoord zijn gegaan met de voorwaarden?
Ik dacht dat ik het wel uit het voorlopig koopcontract kon krijgen maar dat is niet gelukt.
Misschien zitten hier nog wat experts.
Hoe bevalt het jullie daar?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:16 schreef Mariposas het volgende:
Het ligt volgens mij aan de bouwtechniek. Wij hebben echt geen last van akoestiek, en de buren hoor ik alleen als ze in de dragende muren boren. Vervelend als het zo gehorig is.
Daar lijkt het allemaal wel op inderdaad.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 06:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Da's geen keuze volgens mij, is vaak voor hele blokken of zelfs wijken tegelijk bepaald.
Je kunt je achteraf wel laten afsluiten van de stadsverwarming. Als het om projectbouw gaat lijkt me niet dat ze voor jullie huis een uitzondering gaan maken (dwz warmtepomp installeren).quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:35 schreef whY... het volgende:
Toch ook hier maar even de vraag. Zijn er mensen met warmtenet/stadsverwarming die het gelijk er weer uit gebonjourd hebben of niet akkoord zijn gegaan met de voorwaarden?
Ik dacht dat ik het wel uit het voorlopig koopcontract kon krijgen maar dat is niet gelukt.
Misschien zitten hier nog wat experts.
Heel goed! Alleen onze vorige locatie missen we nog wel, alles is wel ver fietsen.quote:
Kijk, dat zijn nog eens vorderingenquote:Op woensdag 24 september 2025 18:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Vorige week bij de notaris geweest, ze gaan binnenkort bouwen.
Super leuk!quote:Op woensdag 24 september 2025 18:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Vorige week bij de notaris geweest, ze gaan binnenkort bouwen.
Cool, hoe lang zijn ze bezig geweest dan?quote:Op donderdag 25 september 2025 11:54 schreef whY... het volgende:
[..]
Super leuk!
Bij ons zijn ze bijna klaar, nog een week of 10 á 15.
Bouwrijp natuurlijk alweer even geleden.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Cool, hoe lang zijn ze bezig geweest dan?
Cool, veel foto’s gemaakt gedurende de bouw?quote:Op donderdag 25 september 2025 12:02 schreef whY... het volgende:
[..]
Bouwrijp natuurlijk alweer even geleden.
Ze zijn in november 2024 gestart met de fundering te graven. Dat noem ik dan een beetje start van de bouw, want in diezelfde weken kwam het heijen en het beton. Vanaf januari jongstleden was er ook wat te zien.
Ja en met de drone gevlogen en wat beelden gemaakt.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Cool, veel foto’s gemaakt gedurende de bouw?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |