Maar je gaat vrijstaand wonen, is een projectbouw woning dan? Geen bouw in eigen beheer?quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:59 schreef Joene het volgende:
niet heel actief dit topic! hier helaas ook nog geen verdere update , de meerwerklijst wordt langer en langer dat wel.
Hij had het linkje al gedeeld:quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar je gaat vrijstaand wonen, is een projectbouw woning dan? Geen bouw in eigen beheer?
klopt vrijstaande projectbouwquote:Op donderdag 11 januari 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar je gaat vrijstaand wonen, is een projectbouw woning dan? Geen bouw in eigen beheer?
verstandig dan toch , mocht er om een reden dit project niet doorgaan is er voor ons ook niks aan de hand maar op dit moment lijkt niets daarop, dus even doorzetten tot april/mei.quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hij had het linkje al gedeeld:
https://www.funda.nl/koop(...)-woningen-bouwnr-29/
Is inderdaad projectbouw. Zie je hier ook best veel, ook in het project waaruit wij ons teruggetrokken hebben:
https://www.heelmooiwonen.com/het-project
Is deels projectbouw (ook voor een vrijstaande woning) en deels kavels.
Wij hebben ons overigens teruggetrokken omdat de kavelprijzen voor ons gevoel wel heel hoog zijn voor onze gemeente en het prachtige kasteel dat volledig opgeknapt zou worden, onlangs volledig uitgebrand is. Nu niet duidelijk is wat daarmee gaat gebeuren, vinden we de gok te groot. We twijfelden al over de omliggende wijk en wonen in een fijn huis, dus gaan het risico niet nemen.
Droogtijd lijkt me?quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:58 schreef twi het volgende:
Zo zie je weer wat oude FOK!bekenden in zo'n topicMooi huis hoor, Joene. En potverdorie, wat een fijne prijzen voor een huis met meer dan 500m2 grond. Hier is het einde eindelijk in zicht. Voorschouw op 22 februari, en dan naar verwachting 2-3 weken later de oplevering. Daarna apart hebben de bedrijven apart genoeg 7 weken nodig voor het stuc- en vloerwerk voordat de keuken geplaatst kunnen worden. Nog even informeren waarom dat zo lang moet duren.
[ afbeelding ]
Ligt eraan hoe dik de laag stuc erop moet, of er nog vloeren gegoten moeten worden ofzo en de bijbehorende droogtijd. Als het een natte periode en een nieuw huis is, is een maand niet heel gek.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:36 schreef Mariposas het volgende:
7 weken is wel lang voor gewoon stucen en vloer leggen. Ligt het niet aan hun planning en beschikbaarheid ? Wij hopen dat 3 weken net genoeg is voor de vloer en de muren (renovlies).
Een maand duurt dan ook geen 7 weken?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe dik de laag stuc erop moet, of er nog vloeren gegoten moeten worden ofzo en de bijbehorende droogtijd. Als het een natte periode en een nieuw huis is, is een maand niet heel gek.
Wanneer is jullie oplevering?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:36 schreef Mariposas het volgende:
7 weken is wel lang voor gewoon stucen en vloer leggen. Ligt het niet aan hun planning en beschikbaarheid ? Wij hopen dat 3 weken net genoeg is voor de vloer en de muren (renovlies).
Dunpleister, als simpele ziel zou ik zeggen:quote:
We hebben nog geen datum helaas, alleen een maand. Dat maakt de planning ook lastig, we kunnen de schilder/behanger en vloerlegger ook nog niet exact vastleggen. Maar hopelijk halen we het net. Keuken komt na onze verhuizing wel, hopelijk is het in mei goed weer om te kunnen barbecueën en skottelbraaien.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Wanneer is jullie oplevering?
Wij hebben het van de zomer in kortere tijd gered.
3 dagen renovlies en sauzen. 1 dag egaliseren en 3 dagen pvc overal leggen + plinten.
Waarbij beiden 5 dagen hadden ingeschat.
Ik doelde op drie weken werk in totaal met tussendoor makkelijk een maand drogen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:01 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Een maand duurt dan ook geen 7 weken?
Voorschouw was prima. Veel puntjes, maar vooral klein. Krassen in vensterbanken, beschadigd hout, schilderwerk wat niet goed dekte en hier en daar wat ontbrekende of minder dekkende kitranden. Verwacht dus niet zo heel veel problemen bij de oplevering. Die is over anderhalve weekquote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:48 schreef Doedezemaar het volgende:
@:twi, al een definitieve opleverdatum gekregen? Hoe was de voorschouw?
Ah mooi, echt aftellen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:33 schreef twi het volgende:
[..]
Voorschouw was prima. Veel puntjes, maar vooral klein. Krassen in vensterbanken, beschadigd hout, schilderwerk wat niet goed dekte en hier en daar wat ontbrekende of minder dekkende kitranden. Verwacht dus niet zo heel veel problemen bij de oplevering. Die is over anderhalve weekDus het echte aftellen is begonnen.
Ik denk niet dat steenwol in de spouw zou helpenquote:Op maandag 4 maart 2024 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik word niet goed van de contactgeluiden van de buren, ondanks ankerloze spouwmuur, volgens ons wordt het via de fundering doorgegeven. Ik hoor stofzuigen, stoelen aanschuiven, deuren die dichtgegooid worden, dingen die vallen en heel soms rent er een kind of stormt er een kind de trap af. Buren hebben al speciale dopjes onder de stoelen maar dat helpt maar beperkt.
Van andere buurtbewoners weet ik dat ze hun buurman door het huis horen lopen, de bijbehorende buurvrouw horen ze niet, buurman loopt kennelijk zwaar.
Huis is anderhalf jaar geleden opgeleverd
Hoe is dat opgelost?quote:Op maandag 4 maart 2024 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik quote mezelf even uit het andere topic
[..]
Ik denk niet dat steenwol in de spouw zou helpen
Nietquote:
Ik heb er niet zo’n last van als wat ik lees in dat bericht. Ik hoor soms aan 1 kant weleens leefgeluiden (hard praten) en bijvoorbeeld hard traplopen/rennen op de trap.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1971&highlight=buren
Nu lees ik deze horrorverhalen en vraag mij eigenlijk af hoe andere mensen dat bij nieuwbouwwoningen ervaren.
Een verwachte verbetering op dit vlak was namelijk een van de redenen om voor nieuwbouw te kiezen.
Of kan ik beter maar van te voren de hele spouw laten volblazen met steenwol.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 19 maart 2024 10:32 schreef Joene het volgende:
hoera brief gister! we gaan snel beginnen !
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |