abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2024 @ 10:02:18 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211990900
quote:
15s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:59 schreef Joene het volgende:
niet heel actief dit topic! hier helaas ook nog geen verdere update , de meerwerklijst wordt langer en langer dat wel.
Maar je gaat vrijstaand wonen, is een projectbouw woning dan? Geen bouw in eigen beheer?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 11 januari 2024 @ 10:13:00 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211990983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar je gaat vrijstaand wonen, is een projectbouw woning dan? Geen bouw in eigen beheer?
Hij had het linkje al gedeeld:

https://www.funda.nl/koop(...)-woningen-bouwnr-29/

Is inderdaad projectbouw. Zie je hier ook best veel, ook in het project waaruit wij ons teruggetrokken hebben:

https://www.heelmooiwonen.com/het-project

Is deels projectbouw (ook voor een vrijstaande woning) en deels kavels.

Wij hebben ons overigens teruggetrokken omdat de kavelprijzen voor ons gevoel wel heel hoog zijn voor onze gemeente en het prachtige kasteel dat volledig opgeknapt zou worden, onlangs volledig uitgebrand is. Nu niet duidelijk is wat daarmee gaat gebeuren, vinden we de gok te groot. We twijfelden al over de omliggende wijk en wonen in een fijn huis, dus gaan het risico niet nemen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211991131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
klopt vrijstaande projectbouw :) Zoals het nu uitziet start eind april / mei :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_211991141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hij had het linkje al gedeeld:

https://www.funda.nl/koop(...)-woningen-bouwnr-29/

Is inderdaad projectbouw. Zie je hier ook best veel, ook in het project waaruit wij ons teruggetrokken hebben:

https://www.heelmooiwonen.com/het-project

Is deels projectbouw (ook voor een vrijstaande woning) en deels kavels.

Wij hebben ons overigens teruggetrokken omdat de kavelprijzen voor ons gevoel wel heel hoog zijn voor onze gemeente en het prachtige kasteel dat volledig opgeknapt zou worden, onlangs volledig uitgebrand is. Nu niet duidelijk is wat daarmee gaat gebeuren, vinden we de gok te groot. We twijfelden al over de omliggende wijk en wonen in een fijn huis, dus gaan het risico niet nemen.
verstandig dan toch , mocht er om een reden dit project niet doorgaan is er voor ons ook niks aan de hand maar op dit moment lijkt niets daarop, dus even doorzetten tot april/mei.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 8 februari 2024 @ 22:58:56 #80
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_212354277
Zo zie je weer wat oude FOK!bekenden in zo'n topic ;) Mooi huis hoor, Joene. En potverdorie, wat een fijne prijzen voor een huis met meer dan 500m2 grond. Hier is het einde eindelijk in zicht. Voorschouw op 22 februari, en dan naar verwachting 2-3 weken later de oplevering. Daarna apart hebben de bedrijven apart genoeg 7 weken nodig voor het stuc- en vloerwerk voordat de keuken geplaatst kunnen worden. Nog even informeren waarom dat zo lang moet duren.

pi_212356309
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:58 schreef twi het volgende:
Zo zie je weer wat oude FOK!bekenden in zo'n topic ;) Mooi huis hoor, Joene. En potverdorie, wat een fijne prijzen voor een huis met meer dan 500m2 grond. Hier is het einde eindelijk in zicht. Voorschouw op 22 februari, en dan naar verwachting 2-3 weken later de oplevering. Daarna apart hebben de bedrijven apart genoeg 7 weken nodig voor het stuc- en vloerwerk voordat de keuken geplaatst kunnen worden. Nog even informeren waarom dat zo lang moet duren.

[ afbeelding ]
Droogtijd lijkt me? :)
  vrijdag 9 februari 2024 @ 19:36:57 #82
327807 Mariposas
יה&#14
pi_212362540
7 weken is wel lang voor gewoon stucen en vloer leggen. Ligt het niet aan hun planning en beschikbaarheid ? Wij hopen dat 3 weken net genoeg is voor de vloer en de muren (renovlies). :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 9 februari 2024 @ 20:07:27 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212363038
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 19:36 schreef Mariposas het volgende:
7 weken is wel lang voor gewoon stucen en vloer leggen. Ligt het niet aan hun planning en beschikbaarheid ? Wij hopen dat 3 weken net genoeg is voor de vloer en de muren (renovlies). :X
Ligt eraan hoe dik de laag stuc erop moet, of er nog vloeren gegoten moeten worden ofzo en de bijbehorende droogtijd. Als het een natte periode en een nieuw huis is, is een maand niet heel gek.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 9 februari 2024 @ 21:01:00 #84
327807 Mariposas
יה&#14
pi_212363798
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 20:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ligt eraan hoe dik de laag stuc erop moet, of er nog vloeren gegoten moeten worden ofzo en de bijbehorende droogtijd. Als het een natte periode en een nieuw huis is, is een maand niet heel gek.
Een maand duurt dan ook geen 7 weken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 09-02-2024 21:24:54 ]
  vrijdag 9 februari 2024 @ 21:06:29 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212363868
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 19:36 schreef Mariposas het volgende:
Wanneer is jullie oplevering?
Wij hebben het van de zomer in kortere tijd gered.
3 dagen renovlies en sauzen. 1 dag egaliseren en 3 dagen pvc overal leggen + plinten.
Waarbij beiden 5 dagen hadden ingeschat.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 09-02-2024 21:16:14 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 9 februari 2024 @ 21:12:29 #86
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_212363940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:36 schreef Puala het volgende:

[..]
Droogtijd lijkt me? :)
Dunpleister, als simpele ziel zou ik zeggen:
- week 1 plafonds stucen
- week 2 muren stucen
- week 3 texen
- begin week 4 vloer leggen

En na 3,5 week kan de volgende onderaannemer er in. Dat wordt een gietvloer, en die zegt 2 weken nodig te hebben. Maar ik hoop dat dat dus 5,5 in plaats van 7,5 week kan worden. En dan geef ik ze al een extra week als ze de plafonds en muren niet tegelijk willen/kunnen doen.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 21:38:35 #87
327807 Mariposas
יה&#14
pi_212364268
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:06 schreef laziness het volgende:

[..]
Wanneer is jullie oplevering?
Wij hebben het van de zomer in kortere tijd gered.
3 dagen renovlies en sauzen. 1 dag egaliseren en 3 dagen pvc overal leggen + plinten.
Waarbij beiden 5 dagen hadden ingeschat.
We hebben nog geen datum helaas, alleen een maand. Dat maakt de planning ook lastig, we kunnen de schilder/behanger en vloerlegger ook nog niet exact vastleggen. Maar hopelijk halen we het net. Keuken komt na onze verhuizing wel, hopelijk is het in mei goed weer om te kunnen barbecueën en skottelbraaien. :Y)
Hoe bevalt jullie woning?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 09-02-2024 21:44:09 ]
  zaterdag 10 februari 2024 @ 06:30:44 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212367356
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:01 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Een maand duurt dan ook geen 7 weken?
Ik doelde op drie weken werk in totaal met tussendoor makkelijk een maand drogen.
pi_212497118
vandaag de definitieve meerwerklijst voor de ruwbouw ingeleverd!
pi_212665275
@twi, al een definitieve opleverdatum gekregen? Hoe was de voorschouw?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 22:33:14 #91
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_212668243
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:48 schreef Doedezemaar het volgende:
@:twi, al een definitieve opleverdatum gekregen? Hoe was de voorschouw?
Voorschouw was prima. Veel puntjes, maar vooral klein. Krassen in vensterbanken, beschadigd hout, schilderwerk wat niet goed dekte en hier en daar wat ontbrekende of minder dekkende kitranden. Verwacht dus niet zo heel veel problemen bij de oplevering. Die is over anderhalve week *O* Dus het echte aftellen is begonnen.
pi_212668337
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:33 schreef twi het volgende:

[..]
Voorschouw was prima. Veel puntjes, maar vooral klein. Krassen in vensterbanken, beschadigd hout, schilderwerk wat niet goed dekte en hier en daar wat ontbrekende of minder dekkende kitranden. Verwacht dus niet zo heel veel problemen bij de oplevering. Die is over anderhalve week *O* Dus het echte aftellen is begonnen.
Ah mooi, echt aftellen.
Blijft toch bijzonder die verschillen tussen aannemers. Wij hadden in al die tijd een paar maanden voor oplevering 1 kijkmoment en ook geen voorschouw.
pi_212685525
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1971&highlight=buren

Nu lees ik deze horrorverhalen en vraag mij eigenlijk af hoe andere mensen dat bij nieuwbouwwoningen ervaren.
Een verwachte verbetering op dit vlak was namelijk een van de redenen om voor nieuwbouw te kiezen.
Of kan ik beter maar van te voren de hele spouw laten volblazen met steenwol.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 04-03-2024 09:42:57 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212685826
Ik quote mezelf even uit het andere topic
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik word niet goed van de contactgeluiden van de buren, ondanks ankerloze spouwmuur, volgens ons wordt het via de fundering doorgegeven. Ik hoor stofzuigen, stoelen aanschuiven, deuren die dichtgegooid worden, dingen die vallen en heel soms rent er een kind of stormt er een kind de trap af. Buren hebben al speciale dopjes onder de stoelen maar dat helpt maar beperkt.
Van andere buurtbewoners weet ik dat ze hun buurman door het huis horen lopen, de bijbehorende buurvrouw horen ze niet, buurman loopt kennelijk zwaar.
Huis is anderhalf jaar geleden opgeleverd
Ik denk niet dat steenwol in de spouw zou helpen
pi_212686192
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik quote mezelf even uit het andere topic
[..]
Ik denk niet dat steenwol in de spouw zou helpen
Hoe is dat opgelost?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_212686217
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoe is dat opgelost?
Niet
We kunnen een duur onderzoek op eigen kosten laten uitvoeren, maar ik weet nu al wat de uitkomst daarvan gaat zijn: ‘het valt binnen de marges’
pi_212686432
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1971&highlight=buren

Nu lees ik deze horrorverhalen en vraag mij eigenlijk af hoe andere mensen dat bij nieuwbouwwoningen ervaren.
Een verwachte verbetering op dit vlak was namelijk een van de redenen om voor nieuwbouw te kiezen.
Of kan ik beter maar van te voren de hele spouw laten volblazen met steenwol.
Ik heb er niet zo’n last van als wat ik lees in dat bericht. Ik hoor soms aan 1 kant weleens leefgeluiden (hard praten) en bijvoorbeeld hard traplopen/rennen op de trap.
pi_212880699
hoera brief gister! we gaan snel beginnen !
pi_212880728
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:32 schreef Joene het volgende:
hoera brief gister! we gaan snel beginnen !
Goed nieuws *O*
pi_212889987
Wat zijn hier de ervaringen met het werken met 2 verschillende notarissen?
Voor het transport heb ik ene projectnotaris maar die vraagt nogal de hoofdprijs voor het inschrijven van een hypotheekakte. Dat laatste zou ik dan ook graag bij een andere en veel goedkopere notaris in de buurt doen.

Welke problemen kan ik verwachten? op internet is het er lastig naar zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')