abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2023 @ 10:45:21 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209849595
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 00:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Eh nee, dat doet het niet. China heeft niets te zeggen over hoe Taiwan zich gedraagt.
Dat heeft het blijkbaar wel, want wereldwijd wordt Taiwan niet erkend omdat landen China niet tegen het hoofd willen stoten. En steun voor Taiwan staat en valt met hoe China zich opstelt. Zie bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 10:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Omdat Rusland een schurkenstaat is en in het recente verleden levens van miljoenen mensen heeft verwoest. Het is niet voor niets dat al die landen van Rusland wegrennen.
Dat geldt voor wel meer landen natuurlijk, neem bijvoorbeeld China of Iran, maar de lijst is hier een stuk langer. Maar dat wil niet zeggen dat het Westen maar even de hele wereld kan indelen zoals zij willen. Zo werkt het helaas niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 11 juli 2023 @ 10:48:07 #277
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209849616
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heeft het blijkbaar wel, want wereldwijd wordt Taiwan niet erkend omdat landen China niet tegen het hoofd willen stoten. En steun voor Taiwan staat en valt met hoe China zich opstelt. Zie bijvoorbeeld.
Dat zegt meer over de invloed die ze hebben op de rest van de wereld.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 11 juli 2023 @ 10:57:09 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209849705
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dat geldt voor wel meer landen natuurlijk, neem bijvoorbeeld China of Iran, maar de lijst is hier een stuk langer. Maar dat wil niet zeggen dat het Westen maar even de hele wereld kan indelen zoals zij willen. Zo werkt het helaas niet.
Onzin, dat doen ze helemaal niet. Die landen willen zelf, onthoud dat goed.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 11 juli 2023 @ 11:13:18 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209849864
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 10:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat zegt meer over de invloed die ze hebben op de rest van de wereld.
Hoe andere landen zich gedragen ten opzichte van? Taiwan dus. En dat is omdat China nog altijd veel invloed heeft over Taiwan, net zoals men dat heeft over Hong Kong bijvoorbeeld. Taiwan kan wel van alles willen, maar eigenlijk bepaald de houding van China in hoeverre andere landen daar in mee durven te gaan of niet. VS is hier misschien een uitzondering in aangezien zij wel geregeld de grens opzoeken, maar ook de VS heeft Taiwan niet erkend als land.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 10:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Onzin, dat doen ze helemaal niet. Die landen willen zelf, onthoud dat goed.
Hmm, ja, de hele wereld erkend Taiwan niet enkel en alleen omdat ze dat gewoon niet willen. En landen willen wel allerlei banden hebben met Taiwan, maar trekken de keutel in zodra China iets zegt. Wel erg toevallig hoor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 11 juli 2023 @ 11:21:22 #280
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209849936
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe andere landen zich gedragen ten opzichte van? Taiwan dus. En dat is omdat China nog altijd veel invloed heeft over Taiwan, net zoals men dat heeft over Hong Kong bijvoorbeeld. Taiwan kan wel van alles willen, maar eigenlijk bepaald de houding van China in hoeverre andere landen daar in mee durven te gaan of niet. VS is hier misschien een uitzondering in aangezien zij wel geregeld de grens opzoeken, maar ook de VS heeft Taiwan niet erkend als land.
[..]
Hmm, ja, de hele wereld erkend Taiwan niet enkel en alleen omdat ze dat gewoon niet willen. En landen willen wel allerlei banden hebben met Taiwan, maar trekken de keutel in zodra China iets zegt. Wel erg toevallig hoor.
Volgens die redenatie ligt bijna de gehele wereld binnen de invloedssfeer van China.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_209852000
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Je kan niet zomaar je eigen definitie geven aan Invloedssfeer hoor. :D
pi_209875251
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_209894926
Naar aanleiding van een Europese verplichting heeft minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid onder andere het ontkennen of bagatelliseren van mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden expliciet verboden gemaakt. Doe je dat toch dan staat daar ten hoogste een gevangenisstraf op van 1 jaar.

Dus ontkennen dat Rusland oorlogsmisdaden pleegt of dat wel begrijpelijk vinden is vanaf nu strafbaar.
NWS / Kabinet verbiedt ontkenning Holocaust
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 19:23:16 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_209894982
zal er eerst een oorlogsmisdaad daadwerkelijk veroordeeld moeten worden lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_209895101
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:23 schreef sp3c het volgende:
zal er eerst een oorlogsmisdaad daadwerkelijk veroordeeld moeten worden lijkt me
Lijkt me ook, maar dan is bijvoorbeeld het beschuldigen van Oekraďne van MH17 strafbaar geworden.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 19:32:29 #286
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209895108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Naar aanleiding van een Europese verplichting heeft minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid onder andere het ontkennen of bagatelliseren van mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden expliciet verboden gemaakt. Doe je dat toch dan staat daar ten hoogste een gevangenisstraf op van 1 jaar.

Dus ontkennen dat Rusland oorlogsmisdaden pleegt of dat wel begrijpelijk vinden is vanaf nu strafbaar.
En dit gaat over ontkenning van de Holocaust me thinks, iets waar we hier al heel lang op modereren. Iemand die post dat er geen oorlog in de Oekraine is, die is of blind, of heeft boter op zijn hoofd of is aan het trollen. En daar letten we ook op. En als nodig grijpen we daar ook op in.
Lach met een schone bips
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 19:33:53 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_209895133
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Lijkt me ook, maar dan is bijvoorbeeld het beschuldigen van Oekraďne van MH17 strafbaar geworden.
geen idee, ik weet niet hoe die uitspraak geformuleerd is tbh

zou kunnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_209895164
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
geen idee, ik weet niet hoe die uitspraak geformuleerd is tbh

zou kunnen
Er zijn 3 personen op hoge posities van de Russische legertop voor veroordeeld.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En dit gaat over ontkenning van de Holocaust me thinks, iets waar we hier al heel lang op modereren. Iemand die post dat er geen oorlog in de Oekraine is, die is of blind, of heeft boter op zijn hoofd of is aan het trollen. En daar letten we ook op. En als nodig grijpen we daar ook op in.
Goed zo. De nieuwe wet gaat naast de holocaust ook over onder andere mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 19:39:13 #289
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209895200
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed zo. De nieuwe wet gaat naast de holocaust ook over onder andere mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden.
Ik heb hem nog niet gelezen, maar als die wet helemaal duidelijk is voor iedereen zal de gehele forum crew dat ook volgen. Maar het is nog vroeg dag, las er ook net pas over. Dus zal nog veel duidelijk worden. Uiteraard proberen we als crew alles wat tegen de wet is van het forum te verwijderen.
Lach met een schone bips
  Forum Admin vrijdag 14 juli 2023 @ 19:40:24 #290
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209895224
quote:
Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 14 juli 2023 @ 19:41:12 #291
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209895234
Nou dan is het duidelijk bij deze :) Hoef ik het ook niet meer helemaal door te gaan lezen
Lach met een schone bips
  Forum Admin vrijdag 14 juli 2023 @ 19:41:41 #292
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209895243
De precieze gevolgen en implicaties zijn mij ook nog niet duidelijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209895352
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ =https://twitter.com/DavidSacks/status/1679229577732792320]twitter[/url] ]
Hoax.

twitter
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209895360
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 18:03 schreef Wantie het volgende:

Taiwan heeft zich losgeweekt van China, en alhoewel China dat graag zou willen terugdraaien, is Taiwan niet onder de invloedssfeer van China.

Wat men Taiwan noemt is de Republiek China, waar tot 1949 ook het vasteland van China toe behoorde. De communistische partij heeft door een burgeroorlog de macht overgenomen en de Volksrepubliek China uitgeroepen. Eigenlijk heeft het vasteland zich dus afgescheiden van China. De echte regering van China zit in Taipei.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 23:45:25 #295
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209898539
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Geldt dat ook voor die inval in Irak met §-aantal doden? Toch ook een oorlogsmisdaad, op basis van leugens een land binnenvallen? of...zo lang dat hof in Den Haag het niet als een misdaad ziet zit het wel goed?
...en demissionair zulke wetjes er door heen raggen, ook zo mooi _O- What's next?
Mai pben rai~!
  zaterdag 15 juli 2023 @ 00:03:14 #296
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209898694
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 23:45 schreef KNAK het volgende:

[..]
Geldt dat ook voor die inval in Irak met §-aantal doden? Toch ook een oorlogsmisdaad, op basis van leugens een land binnenvallen? of...zo lang dat hof in Den Haag het niet als een misdaad ziet zit het wel goed?
...en demissionair zulke wetjes er door heen raggen, ook zo mooi _O- What's next?
Dit is het Russia vs Ukrain topic. Laten we de rest even de rest laten ok?
Lach met een schone bips
pi_209906174
quote:
De hoogste Oekraďense generaal Valeri Zaloezjny erkent dat zijn militairen aanvallen uitvoeren op Russisch grondgebied. In een interview met de Washington Post spreekt hij zijn frustratie uit dat hij daarbij geen wapens mag gebruiken die uit het Westen komen. ,,Waarom moet ik om mijn mensen te redden iemand om toestemming vragen om iets te doen op vijandelijk gebied?"

,,Om een of andere reden moet ik eraan denken dat ik daar niets mag doen. Waarom?" zo vraagt Zaloezjny zich af. Hij stelt dat het Westen bang is dat de Russische president Vladimir Poetin dan kernwapens zal inzetten. ,,De kinderen die om het leven komen interesseert dat niet."

Er bestaan al langer vermoedens dat Oekraďne doelen aanvalt op Russisch grondgebied, maar formeel wordt dat normaal gesproken ontkend.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-me-tegen~a5a9627a/
pi_209912190
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_209912263
Hebben ze eindelijk een manier gevonden om andere meningen de mond te snoeren ja ?
:N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_209912338
Ow en het mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten …
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')