Dat heeft het blijkbaar wel, want wereldwijd wordt Taiwan niet erkend omdat landen China niet tegen het hoofd willen stoten. En steun voor Taiwan staat en valt met hoe China zich opstelt. Zie bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 juli 2023 00:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Eh nee, dat doet het niet. China heeft niets te zeggen over hoe Taiwan zich gedraagt.
Dat geldt voor wel meer landen natuurlijk, neem bijvoorbeeld China of Iran, maar de lijst is hier een stuk langer. Maar dat wil niet zeggen dat het Westen maar even de hele wereld kan indelen zoals zij willen. Zo werkt het helaas niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat Rusland een schurkenstaat is en in het recente verleden levens van miljoenen mensen heeft verwoest. Het is niet voor niets dat al die landen van Rusland wegrennen.
Dat zegt meer over de invloed die ze hebben op de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heeft het blijkbaar wel, want wereldwijd wordt Taiwan niet erkend omdat landen China niet tegen het hoofd willen stoten. En steun voor Taiwan staat en valt met hoe China zich opstelt. Zie bijvoorbeeld.
Onzin, dat doen ze helemaal niet. Die landen willen zelf, onthoud dat goed.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heeft het blijkbaar wel, want wereldwijd wordt Taiwan niet erkend omdat landen China niet tegen het hoofd willen stoten. En steun voor Taiwan staat en valt met hoe China zich opstelt. Zie bijvoorbeeld.
[..]
Dat geldt voor wel meer landen natuurlijk, neem bijvoorbeeld China of Iran, maar de lijst is hier een stuk langer. Maar dat wil niet zeggen dat het Westen maar even de hele wereld kan indelen zoals zij willen. Zo werkt het helaas niet.
Hoe andere landen zich gedragen ten opzichte van? Taiwan dus. En dat is omdat China nog altijd veel invloed heeft over Taiwan, net zoals men dat heeft over Hong Kong bijvoorbeeld. Taiwan kan wel van alles willen, maar eigenlijk bepaald de houding van China in hoeverre andere landen daar in mee durven te gaan of niet. VS is hier misschien een uitzondering in aangezien zij wel geregeld de grens opzoeken, maar ook de VS heeft Taiwan niet erkend als land.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de invloed die ze hebben op de rest van de wereld.
Hmm, ja, de hele wereld erkend Taiwan niet enkel en alleen omdat ze dat gewoon niet willen. En landen willen wel allerlei banden hebben met Taiwan, maar trekken de keutel in zodra China iets zegt. Wel erg toevallig hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onzin, dat doen ze helemaal niet. Die landen willen zelf, onthoud dat goed.
Volgens die redenatie ligt bijna de gehele wereld binnen de invloedssfeer van China.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe andere landen zich gedragen ten opzichte van? Taiwan dus. En dat is omdat China nog altijd veel invloed heeft over Taiwan, net zoals men dat heeft over Hong Kong bijvoorbeeld. Taiwan kan wel van alles willen, maar eigenlijk bepaald de houding van China in hoeverre andere landen daar in mee durven te gaan of niet. VS is hier misschien een uitzondering in aangezien zij wel geregeld de grens opzoeken, maar ook de VS heeft Taiwan niet erkend als land.
[..]
Hmm, ja, de hele wereld erkend Taiwan niet enkel en alleen omdat ze dat gewoon niet willen. En landen willen wel allerlei banden hebben met Taiwan, maar trekken de keutel in zodra China iets zegt. Wel erg toevallig hoor.
Je kan niet zomaar je eigen definitie geven aan Invloedssfeer hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe andere landen zich gedragen ten opzichte van? Taiwan dus. En dat is omdat China nog altijd veel invloed heeft over Taiwan, net zoals men dat heeft over Hong Kong bijvoorbeeld. Taiwan kan wel van alles willen, maar eigenlijk bepaald de houding van China in hoeverre andere landen daar in mee durven te gaan of niet. VS is hier misschien een uitzondering in aangezien zij wel geregeld de grens opzoeken, maar ook de VS heeft Taiwan niet erkend als land.
[..]
Hmm, ja, de hele wereld erkend Taiwan niet enkel en alleen omdat ze dat gewoon niet willen. En landen willen wel allerlei banden hebben met Taiwan, maar trekken de keutel in zodra China iets zegt. Wel erg toevallig hoor.
Lijkt me ook, maar dan is bijvoorbeeld het beschuldigen van Oekraďne van MH17 strafbaar geworden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:23 schreef sp3c het volgende:
zal er eerst een oorlogsmisdaad daadwerkelijk veroordeeld moeten worden lijkt me
En dit gaat over ontkenning van de Holocaust me thinks, iets waar we hier al heel lang op modereren. Iemand die post dat er geen oorlog in de Oekraine is, die is of blind, of heeft boter op zijn hoofd of is aan het trollen. En daar letten we ook op. En als nodig grijpen we daar ook op in.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Naar aanleiding van een Europese verplichting heeft minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid onder andere het ontkennen of bagatelliseren van mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden expliciet verboden gemaakt. Doe je dat toch dan staat daar ten hoogste een gevangenisstraf op van 1 jaar.
Dus ontkennen dat Rusland oorlogsmisdaden pleegt of dat wel begrijpelijk vinden is vanaf nu strafbaar.
NWS / Kabinet verbiedt ontkenning Holocaust
geen idee, ik weet niet hoe die uitspraak geformuleerd is tbhquote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijkt me ook, maar dan is bijvoorbeeld het beschuldigen van Oekraďne van MH17 strafbaar geworden.
Er zijn 3 personen op hoge posities van de Russische legertop voor veroordeeld.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee, ik weet niet hoe die uitspraak geformuleerd is tbh
zou kunnen
Goed zo. De nieuwe wet gaat naast de holocaust ook over onder andere mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:32 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En dit gaat over ontkenning van de Holocaust me thinks, iets waar we hier al heel lang op modereren. Iemand die post dat er geen oorlog in de Oekraine is, die is of blind, of heeft boter op zijn hoofd of is aan het trollen. En daar letten we ook op. En als nodig grijpen we daar ook op in.
Ik heb hem nog niet gelezen, maar als die wet helemaal duidelijk is voor iedereen zal de gehele forum crew dat ook volgen. Maar het is nog vroeg dag, las er ook net pas over. Dus zal nog veel duidelijk worden. Uiteraard proberen we als crew alles wat tegen de wet is van het forum te verwijderen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed zo. De nieuwe wet gaat naast de holocaust ook over onder andere mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden.
quote:Het verbod geldt niet alleen voor holocaustontkenning. Ook andere beledigende vormen van vergoelijking, ontkenning of bagatellisering van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zijn hiermee expliciet verboden.
Hoax.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ =https://twitter.com/DavidSacks/status/1679229577732792320]twitter[/url] ]
Wat men Taiwan noemt is de Republiek China, waar tot 1949 ook het vasteland van China toe behoorde. De communistische partij heeft door een burgeroorlog de macht overgenomen en de Volksrepubliek China uitgeroepen. Eigenlijk heeft het vasteland zich dus afgescheiden van China. De echte regering van China zit in Taipei.quote:Op zondag 9 juli 2023 18:03 schreef Wantie het volgende:
Taiwan heeft zich losgeweekt van China, en alhoewel China dat graag zou willen terugdraaien, is Taiwan niet onder de invloedssfeer van China.
Geldt dat ook voor die inval in Irak met §-aantal doden? Toch ook een oorlogsmisdaad, op basis van leugens een land binnenvallen? of...zo lang dat hof in Den Haag het niet als een misdaad ziet zit het wel goed?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Naar aanleiding van een Europese verplichting heeft minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid onder andere het ontkennen of bagatelliseren van mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden expliciet verboden gemaakt. Doe je dat toch dan staat daar ten hoogste een gevangenisstraf op van 1 jaar.
Dus ontkennen dat Rusland oorlogsmisdaden pleegt of dat wel begrijpelijk vinden is vanaf nu strafbaar.
NWS / Kabinet verbiedt ontkenning Holocaust
Dit is het Russia vs Ukrain topic. Laten we de rest even de rest laten ok?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 23:45 schreef KNAK het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor die inval in Irak met §-aantal doden? Toch ook een oorlogsmisdaad, op basis van leugens een land binnenvallen? of...zo lang dat hof in Den Haag het niet als een misdaad ziet zit het wel goed?
...en demissionair zulke wetjes er door heen raggen, ook zo mooiWhat's next?
quote:De hoogste Oekraďense generaal Valeri Zaloezjny erkent dat zijn militairen aanvallen uitvoeren op Russisch grondgebied. In een interview met de Washington Post spreekt hij zijn frustratie uit dat hij daarbij geen wapens mag gebruiken die uit het Westen komen. ,,Waarom moet ik om mijn mensen te redden iemand om toestemming vragen om iets te doen op vijandelijk gebied?"
,,Om een of andere reden moet ik eraan denken dat ik daar niets mag doen. Waarom?" zo vraagt Zaloezjny zich af. Hij stelt dat het Westen bang is dat de Russische president Vladimir Poetin dan kernwapens zal inzetten. ,,De kinderen die om het leven komen interesseert dat niet."
Er bestaan al langer vermoedens dat Oekraďne doelen aanvalt op Russisch grondgebied, maar formeel wordt dat normaal gesproken ontkend.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-me-tegen~a5a9627a/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |