Na rit 4 in de Daupinhé vraag me mezelf eerder af of Pogacar kan volgen als Vingegaard gaat dan andersom als die pols inderdaad nog klachten geeft.quote:Op donderdag 29 juni 2023 11:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ben wel benieuwd naar de rol van Wout de eerste 2 dagen, denk namelijk dat Pogi daar wel wat voorsprong zou willen pakken op Jonas en ik heb geen idee hoe goed die is in de heuvels, maar ik denk niet zo zeker niet in vergelijking met Pogi. en zal Wout dan mee mogen gaan of Jonas door de heuvels moeten loodsen.
Ik zou Biniam niet uitvlakken.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Vingegaard reed op Izua, wat in feite gewoon een langere Pike is, gigantische nummers. Die ligt nergens wakker van. Wout gaat in de eerste week de facto een zeer riante voorsprong nemen voor groen. In rit twee krijg je aan de streep vreemd genoeg gewoon 50 punten.
Dat was wel tegen de lamme en de blinde, kijk even wie er allemaal in dat groepje op een halve minuut nog zat. Dat is toch wat anders dan dat straks VDP samen met Pogi op pad zou gaan.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:06 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Na rit 4 in de Daupinhé vraag me mezelf eerder af of Pogacar kan volgen als Vingegaard gaat dan andersom als die pols inderdaad nog klachten geeft.
Het is geen 2003 meer. De watts zijn de watts, competitie maakt geen reet uit.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat was wel tegen de lamme en de blinde, kijk even wie er allemaal in dat groepje op een halve minuut nog zat. Dat is toch wat anders dan dat straks VDP samen met Pogi op pad zou gaan.
Victor Lafay, jawel.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wielerflits gaat de Deense kant op door alvast 30 namen te noemen voor rit 1.
Nou acht massasprints lijkt me ook weer wat overdreven als ik de profielen zo bekijk.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat je her en der ook leest dat de sprinters beter thuis kunnen blijven terwijl we met een beetje pech naar acht massasprints gaan kijken. Parallel universum.
De persweeen slaan tijdens rit 17 toe.quote:
Rit 8 en 19 zijn twijfelgevallen. Zes zekerheidjes, wellicht zeven of acht sprintjes.quote:Op donderdag 29 juni 2023 13:05 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Nou acht massasprints lijkt me ook weer wat overdreven als ik de profielen zo bekijk.
Mwah. In de Giro werd Evenepoel ziek en toen werd het een tweestrijd tussen Roglic en Thomas. De koers loopt vaak toch anders dan je denkt.quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:05 schreef eentwee het volgende:
Hoe groot schatten jullie de kans in dat we de tweestrijd helemaal niet krijgen? Ik vrees er wel een beetje voor, zo'n scenario waarin Vingegaard in de tweede etappe tegen de grond gaat en Pogacar uiteindelijk wint met 7 minuten voorsprong op Jai Hindley.
Ach, Adam. Met een kluitje in het riet gestuurd door ASO.quote:Gisteren trok Adam Hansen namens de rennersvakbond CPA naar Tour-organisator ASO. De Australische ex-renner pleitte voor het aanpassen van ritten 14 en 17 met aankomsten na een afdaling. Uiteindelijk kon ASO hem overtuigen door voldoende maatregelen te nemen voor de veiligheid van de renners. De grootste bekommernis was het slechte asfalt dat er in die afdalingen lag, maar ASO toonde aan dat dit is aangepast. Hansen kon de renners geruststellen en de aankomsten in Morzine en Courchevel blijven daardoor behouden.
quote:ASO heeft ons met foto’s aangetoond dat er nieuw asfalt gelegd is. Dat is al een geruststelling. Daarnaast zullen ze signalisatieborden plaatsen, ruim voor de gevaarlijke bochten die de renners ook met geluid zullen alarmeren. Aan de afgronden gaan ze vangrails voorzien met de nodige kussens die de renners kunnen opvangen. ASO heeft dit goed aangepakt.”
Daar reken je 3 ook bij als zekere sprint? Daar twijfelen de sprinters zelf overquote:Op donderdag 29 juni 2023 15:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Rit 8 en 19 zijn twijfelgevallen. Zes zekerheidjes, wellicht zeven of acht sprintjes.
Dat wordt echt 100% een sprint ja.quote:Op donderdag 29 juni 2023 19:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar reken je 3 ook bij als zekere sprint? Daar twijfelen de sprinters zelf over
Die vind ik wel zeker ja. Rit 8 verwacht ik geen sprint.quote:Op donderdag 29 juni 2023 19:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat wordt echt 100% een sprint ja.
Dit is Henk Grol die een comeback maakt in de categorie < 60 kg.quote:Op donderdag 29 juni 2023 16:59 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Florian met kaal haar ziet er ontzettend raar uit.
En als hij niet top presteert, is dat goed in functie van het WK!quote:Op donderdag 29 juni 2023 20:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het wordt ook weer genieten van bijna vier weken overdreven koppen op Sporza en HLN. We zijn alvast begonnen met de analyse dat het publiek harder heeft gejuicht voor Van Aert dan zijn kopman Vingegaard.
Ik herinner mij idd een omgekeerde 13 bij Kruijswijk op de rug.quote:Op donderdag 29 juni 2023 21:17 schreef Marcoss het volgende:
Blijkbaar geen rugnummers 13 en 61 dit jaar. 61 zal wel voor Mader zijn, maar 13 was er toch wel gewoon de laatste jaren?
Ik zie alleen 13 niet, 61 welquote:Op donderdag 29 juni 2023 21:17 schreef Marcoss het volgende:
Blijkbaar geen rugnummers 13 en 61 dit jaar. 61 zal wel voor Mader zijn, maar 13 was er toch wel gewoon de laatste jaren?
Lijkt mij een fout van Eurosport dit, zie bijv.quote:Op donderdag 29 juni 2023 21:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zie alleen 13 niet, 61 wel
https://www.eurosport.nl/(...)o9677812/story.shtml
Kan me niet herinneren dat nummer 13 ooit is weggelaten. Wordt wel bijna altijd omgedraaid.quote:Op donderdag 29 juni 2023 21:17 schreef Marcoss het volgende:
quote:Speur niet naar rugnummer dertien vanaf zaterdag. De Tour reikte dit getal dit jaar niet uit. Normaal zou het toegewezen worden aan Felix Grossschartner, maar zijn ploeg wou dat rugnummer liever niet. Al was het maar om geen ongeluk over zich af te roepen.
In tegenstelling tot de afgelopen twee jaar zou het rugnummer normaal deze keer bij de ploeg UAE Team Emirates belanden en niet bij Jumbo-Visma omdat het team van de uittredende winnaar altijd de kleinste nummers op de rug draagt. De 29-jarige Oostenrijker rijdt nu evenwel met rugnummer veertien. Omdat er slechts acht renners per team zijn, is er een uitwijkmogelijkheid om de dertien over te slaan.
Het is de organisator, in dit geval Amaury Sport Organisation, die de startlijst van rugnummers voorziet. ASO is dus klaarblijkelijk ingegaan op de vraag van Pogacars ploeg.
Renners die wel met de ‘dertien’ moeten rijden, dragen dat rugnummer meestal omgekeerd. Al was het maar uit bijgeloof, want dit getal brengt zogezegd ongeluk. Dat was alleszins vorig jaar het geval toen Steven Kruijswijk de Tour geblesseerd moest verlaten. En een jaar eerder was ook al Robert Gesink met de dertien na drie ritten en een val verdwenen uit de Tour. In 2015 droeg Jan Bakelants dit rugnummer, maar dat bleek voor hem niet problematisch want hij haalde Parijs.
mooiquote:Op donderdag 29 juni 2023 21:02 schreef Chiappucci het volgende:
Cofidis heeft blijkbaar ook nog een speciaal truitje, omdat het kan:
[ afbeelding ]
Zal wel aan mij liggen maar ik zie nu overal ellenlange analyses die slaan als kut op Dirk.quote:Op donderdag 29 juni 2023 20:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het wordt ook weer genieten van bijna vier weken overdreven koppen op Sporza en HLN. We zijn alvast begonnen met de analyse dat het publiek harder heeft gejuicht voor Van Aert dan zijn kopman Vingegaard.
Op HLN hebben we al weer een Bingo. Hij doet niet eens mee, maar ze laten geen moment onbenut om Roglic te bashen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 20:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:02 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Op HLN hebben we al weer een Bingo. Hij doet niet eens mee, maar ze laten geen moment onbenut om Roglic te bashen.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:02 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Op HLN hebben we al weer een Bingo. Hij doet niet eens mee, maar ze laten geen moment onbenut om Roglic te bashen.
[ afbeelding ]
Ja, heerlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2023 20:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
HLN heeft echt tot op de minuut verslag gebracht over het huwelijk van Coutoisquote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, heerlijk.
Ik ben allang blij dat we even wat minder horen over Courtois en De Bruyne.
Goed voor de spanning, want met warm weer was het sowieso einde verhaal geweest.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
In ieder geval geen verschroeiende hitte in de Pyreneeën komende week. Graadje of 24/25 in het dal en een beetje kans op regen. Prima weer om te koersen.
In de Bingokaart van HLN hoort steevast nog 'wieltjeszuiger Joop Zoetemelk'. Ik denk dat hij de komende drie weken dagelijks nog op deze manier in de commentaren zal voorbijkomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:02 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat ik er vooral van begreep, is dat in Slovenië de Tour van 2020 enorm werd gegund aan Roglic en het Pogacar "kwalijk" wordt genomen dat hij Roglic de kans op een Tourzege (en misschien wel z'n enige kans) hebben afgepakt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Interessant om te lezen dat Roglic zo veel populairder is in Slovenië dan Pogacar. Terwijl Pogacar toch de veel meer sprankelende wielrenner is, naast succesvoller.
Hoe zit dat in België eigenlijk, is Wout daar populairder dan Remco?
Inderdaad, maar lijkt dus ook een blijvend effect te hebben gehad. Al wordt dat vast anders wanneer Roglic stopt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat ik er vooral van begreep, is dat in Slovenië de Tour van 2020 enorm werd gegund aan Roglic en het Pogacar "kwalijk" wordt genomen dat hij Roglic de kans op een Tourzege (en misschien wel z'n enige kans) hebben afgepakt.
Zal er ook mogelijk mee te maken hebben dat ze Roglic al veel langer kenden als sporter en elk jaar meer ging winnen als wielrenner, terwijl Pogacar er opeens stond en iedereen naar huis reed (en dus meteen de Tourwinst van Roglic afpakte)
Ik ben al een week bezig met het schrijven van de eerste. Ik denk dat het forum crasht als ik 'm ga posten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:18 schreef DeeBee het volgende:
Komen er voorbeschouwingen? @:Rellende_Rotscholier
Ik vraag dit voor een vriend, die natuurlijk al zijn spelletjes gaat invullen op basis van de voorspelde top 5 van de dag!
Ik heb ook een KOM in Frankrijk. Zelfs in een afdaling.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:34 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Het is het jaar 2034 en Wout van Aert doet nog steeds mee om de prijzen!
Je kunt straks een dag bijkomen als we langs Pau komenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik ben al een week bezig met het schrijven van de eerste. Ik denk dat het forum crasht als ik 'm ga posten.
Rechtdoor afgestoken?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb ook een KOM in Frankrijk. Zelfs in een afdaling.
Eerder Armstrong dan.quote:
R_RGodquote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik ben al een week bezig met het schrijven van de eerste. Ik denk dat het forum crasht als ik 'm ga posten.
Kans dat er wat ploegbussen in vlammen opgaan is niet helemaal te verwaarlozen gezien wat er de afgelopen nachten allemaal afgefikt isquote:
Jonas is wel op de brommerquote:
De Basken gaan altijd netjes op tijd aan de kant, ze weten wat ze doen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jonas is wel op de brommer
Wel benieuwd of ze nog iets gaan afzetten voor morgen, anders wordt dat waarschijnlijk een chaos met alle Basken
Ik zie anders altijd de Baskische vlag naast de coureurs rennen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Basken gaan altijd netjes op tijd aan de kant, ze weten wat ze doen.
Vlaggen kunnen niet rennen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zie anders altijd de Baskische vlag naast de coureurs rennen.
Wat is het praktisch nut van deze post?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:58 schreef tong80 het volgende:
Ha ha ha. Nu steeds over veiligheid. 60 jaar geleden donderde Schulte al het ravijn in.
Ha ha ha. Het ademt weer.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:01 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Wat is het praktisch nut van deze post?
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik zou best graag een ouderentrui willen zien in de Tour, als tegenhanger van de witte trui, voor mijn part mag Omroep Max dat sponserenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:34 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Het is het jaar 2034 en Wout van Aert doet nog steeds mee om de prijzen!
Ik ook, inclusief verkeerd ridden.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb ook een KOM in Frankrijk. Zelfs in een afdaling.
Niet gek dat geldwolf Pat de boel wil verkopen!quote:
Op het hoogtepunt verkopen!quote:Op zondag 9 juli 2023 20:26 schreef Szura het volgende:
[..]
Niet gek dat geldwolf Pat de boel wil verkopen!
quote:Sportdirecteur Allan Davis (Lotto Dstny) biedt excuses aan na beschuldigingen over ongewenste berichten: “Mijn woorden en daden waren soms ongepast”
De 42-jarige Australiër Allan Davis, sportdirecteur bij Lotto Dstny, heeft zijn excuses aangeboden na beschuldigingen over ongevraagde berichten en topless foto’s die hij naar een Twittergebruiker had gestuurd.
In de nasleep van de beschuldigingen besloot Davis alvast de Tour de France, maar reageren deed hij zelf niet. Tot nu. “Ik betreur ten zeerste de manier waarop ik mezelf heb gedragen en de impact die het had op de betrokken persoon”, aldus Davis in een statement op sociale media. “Ik erken de persoonlijke berichten in mei en juni 2023. We bespraken verschillende onderwerpen, van relaties tot familie en werk. Ik begrijp dat mijn woorden en daden soms ongepast waren. Ik heb geen rekening gehouden met de gevolgen van mijn gedrag en dat spijt me oprecht.”
De topless foto van Davis in een hotelkamer werd verspreid over sociale media en ook andere Twitter-gebruikers vertelden over ongevraagde berichten van Davis, weliswaar zonder expliciet materiaal. “Dat klopt, aangezien ik de afgelopen 15 jaar vaak directe berichten heb gestuurd naar nieuwe mannelijke en vrouwelijke volgers om hen te bedanken voor het volgen van mijn Twitter-account. Dat is de aard van sociale media”, zegt Davis daar zelf over.
Stappen ondernomen
“Ik heb nagedacht over mijn gedrag en heb stappen ondernomen om mezelf te informeren over gepast online gedrag. Ik begrijp het belang van een respectvolle omgeving, zowel online als offline. Nogmaals: ik bied mijn oprechte verontschuldigingen aan voor mijn overtredingen en het eventuele leed of ongemak dat dit de betrokken personen heeft veroorzaakt.”
Zijn ploeg Lotto Dstny reageerde in een eerste verklaring dat het zaken in de privésfeer waren en het dus niets met zijn functie als sportdirecteur te maken had. Ook de UCI geeft aan op de hoogte te zijn van de zaak, maar geeft geen verder commentaar.
Met Jumbo en QS nog wel ploegen die in het rijtje kunnen komen dus. Vooral knap van Alpecin, die hebben nog geen grote ronde gereden zonder ritzegequote:
Geen speld tussen te krijgenquote:
Als je serieus met de sport bezig bent dan zullen beide renners toch beide opties eens hebben geprobeerd tijdens verkenning? Dus tijd gereden met wissel en tijd zonder, uiteraard met dezelfde omstandigheden.quote:
Ik denk dat het steile deel net te kort is, als je het vergelijkt met dat WK in Bergen waar Dumoulin won waarin de toppers niet wisselden dan is het steile deel van deze klim een km minder met hetzelfde percentage (2.5km om 3.5km in Bergen). Dat tweede deel van de klim maakt dan niet het verschil (1km vlak en 2km aan 5.5%).quote:Op maandag 17 juli 2023 15:00 schreef TAmaru het volgende:
Bij The Move podcast zeiden ze geloof ik dat ze gehoord hadden dat geen van de grotere teams van plan was hier een fietswissel te doen, maar het lijkt mij ook best wel een goed idee. Ik denk dat het veel verschil kan maken.
Zonder wisselzone verlies je sowieso paar seconden extra natuurlijkquote:Op maandag 17 juli 2023 18:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Droomplan in de maak.
Dacht dat Dumoulin toen de enige was die niet wisselde?quote:Op maandag 17 juli 2023 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik denk dat het steile deel net te kort is, als je het vergelijkt met dat WK in Bergen waar Dumoulin won waarin de toppers niet wisselden dan is het steile deel van deze klim een km minder met hetzelfde percentage (2.5km om 3.5km in Bergen). Dat tweede deel van de klim maakt dan niet het verschil (1km vlak en 2km aan 5.5%).
Dus ik denk niet dat de toppers gaan wisselen.
Ik zat te googelen vanmiddag en alleen de nummer 4 wisselde van de top-10.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dacht dat Dumoulin toen de enige was die niet wisselde?
quote:Op maandag 17 juli 2023 20:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zat te googelen vanmiddag en alleen de nummer 4 wisselde van de top-10.
Ik moet ook geen halve NOS-artikelen lezen. Dumoulin en Froome niet (1 en 3), Roglic en Oliviera wel (2 en 4).quote:Op maandag 17 juli 2023 20:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Volgens mij wisselde bijna iedereen, ik kan me onder meer een stuntelende Lutsenko voor de geest halen in de fantastische wisselzone inclusief rode loper)
Hoezo? Je mag niet zo lang aandrukken?quote:Op maandag 17 juli 2023 18:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Zonder wisselzone verlies je sowieso paar seconden extra natuurlijk
quote:Op maandag 17 juli 2023 22:45 schreef JohnDDD het volgende:
Ik had mezelf beloofd dat ik hier niet zou posten dit jaar, maar dan toch: ik kan er bijna niet bij hoe hard ik Pogacar aanbid. Ik ben geen homo, maar als ik hem met een pijpbeurt een Tourwinst kon garanderen, dan zou ik het doen ook, zo graag wil ik dat hij wint!
Wel fijn dat je Froome zijn pik eindelijk uit je mond hebt gehaald in ieder geval.quote:Op maandag 17 juli 2023 22:45 schreef JohnDDD het volgende:
Ik had mezelf beloofd dat ik hier niet zou posten dit jaar, maar dan toch: ik kan er bijna niet bij hoe hard ik Pogacar aanbid. Ik ben geen homo, maar als ik hem met een pijpbeurt een Tourwinst kon garanderen, dan zou ik het doen ook, zo graag wil ik dat hij wint!
Verreweg de meesten wisselden toen niet in mijn herinnering (ik stond bij het wisselpunt te kijken toen), Roglic was een uitzondering.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Volgens mij wisselde bijna iedereen, ik kan me onder meer een stuntelende Lutsenko voor de geest halen in de fantastische wisselzone inclusief rode loper)
Nee hoor, ze passen er allebei wel in!quote:Op maandag 17 juli 2023 23:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wel fijn dat je Froome zijn pik eindelijk uit je mond hebt gehaald in ieder geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |