Oh, daar ziet mijn brein geen verschil in hoor. Eten is etenquote:Op donderdag 29 juni 2023 08:33 schreef SQ het volgende:
Vandaag weer een dagje offsite in zo'n hotel met luxe lunchbuffet en onbeperkt friandises bij de koffie
Het scheelt dat ik zelf de rekening niet betaal, kan ik het dus ook makkelijker laten liggen. Hoop ik.
Supergoed voornemen!quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik had een paar weken een fijne flow. Bijna geen sociale dingen en voldoende tijd om te sporten. En al een tijdje een kilo kwijt.
Maar nu is er tot we op vakantie gaan geen enkele weekend zonder minstens één sociaal dingetje waar wordt gegeten en gedronken. En ook grotere kans dat er eens een keer sporten moet worden geskipt ivm te drukke agenda. Ik heb me voorgenomen om niet alle gelegenheden wijn te drinken, maar alleen bij de verjaardag van een goede vriendin. De rest drink ik wel thee en water of zo. Eten vind ik lastiger, maar ik ga gewoon proberen me een beetje in te houden. Echt, goed voornemen, toch?
Wij hebben nu altijd bakken met kwark in huis en fruit zoals blauwe bessen. Dat mag ik van mezelf onbeperkt pakken als ik honger heb. Dat helpt voor mij heel goed, het helpt bij zoete cravings en het vult zodat ik geen honger meer heb.quote:Op donderdag 29 juni 2023 11:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Hmm, in 6 weken net geen kilo eraf, ik vrees dat ik toch echt aan de bak moet net als vorig jaar.
Gisteren gingen we vis eten in de haven en dat viel enorm tegen, ik heb nog geen tien frietjes gegeten, ze waren echt niet lekker en mijn gambaspiesjes bleken net als lekkerbekjes in beslag gefrituurd te zijn, getverdemme, dus die heeft Symph opgegeten. Ok, er zat ook een bakje salade bij, dan ga ik dat wel eten…bleek het bakje meer slasaus dan sla te bevatten en ik vind zompige sla echt heel vies. Dus ik kwam met honger thuis en in plaats van dat ik dan yoghurt of boterhammen pak werd het dus chocola. Altijd weer die chocola
Ik vreet ook alles normaal gesproken. Ik hoop daar nu wel mee gebroken te hebben, op wat uitzonderingen/zwakke momenten na.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:47 schreef SQ het volgende:
Mijn nadeel is dat ik echt geen kritische eter ben, ik zou het allemaal hebben opgegeten. Inclusief de chocolade dus.
Nou ik heb weerstand kunnen bieden aan de friandises! Lunch werd:
Bloemkoolsoep, saladebar mix, 1 snee brood met kalkoenfilet en als toetje 3 stukjes kaas met een plakje kletzenbrood en gedroogd fruit met een cappuccino.
Best aardig!
Nou als dat het enige is...quote:
Das mn puntquote:
Wie dringt jou tompouces op dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:35 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat hier nog immer kut. Hier klagen helpt ook niet. Kreeg net een tompouce opgedrongen en geen ruggengraat genoeg om te blijven weigeren of boos te worden. Weg van minste weerstand was opeten. Wat ik eigenlijk ook wel weer wilde, want tompouce. Maar had al veel te veel gegeten en gesnoept vandaag.
De beveiliger was jarig. Tsja. En ja, het blijft gewoon een enorme struggle. Ik vrees ook dat het altijd zo zal blijven. Gelukkig ook met periodes dat het allemaal geweldig en makkelijk gaat. Maar goed, mijn favo podcast van dit moment leerde mij dat je niet hebt gefaald, zolang je niet stopt. En dat was ik niet van plan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 08:52 schreef SQ het volgende:
Wie dringt jou tompouces op dan?zijn dat collega's?
Balen dat het niet zo lekker gaathet blijft een struggle he.
Ik hoop gewoon nog steeds dat er ooit ergens chocolade wordt uitgevonden waar je niet dik van wordt. 🤞quote:Op zaterdag 1 juli 2023 08:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De beveiliger was jarig. Tsja. En ja, het blijft gewoon een enorme struggle. Ik vrees ook dat het altijd zo zal blijven. Gelukkig ook met periodes dat het allemaal geweldig en makkelijk gaat. Maar goed, mijn favo podcast van dit moment leerde mij dat je niet hebt gefaald, zolang je niet stopt. En dat was ik niet van plan.
Allemaal akelig herkenbaarquote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:06 schreef SQ het volgende:
Ik zit nu dan weer wel in de flow maar ervaringen uit het verleden leren me dat het zomaar morgen over kan zijn. Overigens kost het me nog steeds wel moeite nu, maar ik heb wel een zeldzaam moment van ruggengraatdus ik pak nu maar wat ik pakken kan.
Mijn grootste valkuilen:
1. Alcohol. Ohhh die alcohol![]()
2. Gevoel van verlies van controle als je niet weet hoeveel kcal je eet. En daardoor is alles natuurlijk verloren (restaurants/verzorgde lunches)
3. Mezelf zielig/moe vinden. "Vandaag mag het wel, ik doe morgen wel weer normaal" - 6 weken onafgebroken
4. Avonden. Doorgaans kan ik prima normaal doen tussen 07:00 en 20:00. Maar zodra de kinderen op bed liggen en ik na 13 uur onafgebroken werken en jagen die fysieke / mentale rust ervaar wil ik meteen suiker. Alsof het een soort ontlading is.
En maar vol blijven houden dat je geen emotionele eter bent![]()
Het is 1 juli!!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Allemaal akelig herkenbaarBehalve dan de alcohol, daar doe ik liever zonder. Want als ik wel ga drinken dan is alcohol & voedsel een gevaarlijke combinatie. Dan is het hele begrip ruggengraat ineens magisch verdwenen.
"Ik doe morgen/maandag/na dat feestje-etentje-verjaardag over 3 weken/1e van de maand/1 januari wel weer normaal" Ja
Het had zijn mooi kunnen zijnquote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:27 schreef SQ het volgende:
Even gecheckt wat 1 zak karamelpopcorn doet, maar da's net 50 kcal meer.
Daarom ging het vandaag toch weer redelijk okquote:
Fijnquote:Op zondag 2 juli 2023 00:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarom ging het vandaag toch weer redelijk ok
Is te overzien hoorquote:Op zondag 2 juli 2023 00:47 schreef SQ het volgende:
Fijn
Hier mwah, avondeten zou pasta met spinazie worden maar er bleef een vriendinnetje van mijn dochter eten en die lustte geen spinaziedus nou vooruit dan maar pizza.
En bij de avondvisite 1 trappist gedronken. Maar ook echt maar eentje, en verder geen chips en nootjes, dus ook wel weer een beetje oké denk ik
Yeah, goedzo!quote:Op zondag 2 juli 2023 08:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is te overzien hoor![]()
Vannacht was er geen tompouce
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?quote:Op zondag 2 juli 2023 23:46 schreef Medusa666 het volgende:
Vanochtend gaf mijn weegschaal 59/60 aan. Ik ga een van deze dagen ook meten in de sportschool om het zeker te weten
Had juist het idee dat ik zwaarder was geworden maar niet zo.
Vandaag best ongezond gegeten.
Vanochtend: chocolade mugcake gemaakt van chocolade proteinepoeder en theelepel nutella
- Warme Chocolademelk
- Twee cappucino’s met suiker
- 150 gram nasi van gisteren met garnaaltjes
- Twee kipkluifjes
- Twee pepermuntjes
- 1/3 komkommer
quote:Op maandag 3 juli 2023 09:41 schreef exode het volgende:
....ik ga niet eens opzoeken hoeveel kcal daar in zitten....
Wat gemeen van jou @SQ!quote:Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Oh wacht, ik zie nu dat 1 zo'n unit 650 kcal heefthahaha
Ik had zeker onder de 500 kcal gegoktquote:Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Als je 1 bossche bol eet en voor de rest normaal doet komt t vast wel goed toch
Jan de Groot verkoopt ook kleintjes!
Nee, eigenlijk niet. Als ik een dag wat meer heb gegeten (zoas op dat feest) heb ik gelijk de dagen erna minder trek.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?
Jan de Groot is dicht op zondagquote:Op maandag 3 juli 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Als je 1 bossche bol eet en voor de rest normaal doet komt t vast wel goed toch
Jan de Groot verkoopt ook kleintjes!
Nou.. toch wel een beetje gelijk. Vandaag veel meer pasta gegeten dan dat de bedoeling was :’) En ijs.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Word je niet helemaal lijp van de honger als je zulke kleine hapjes eet steeds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |