abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juni 2023 @ 21:33:14 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209684977
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]
De rechten van minderheden, lees voornamelijk Russen, zijn een beetje een moeilijk onderwerp in Oekrane.
nog meer van licht getinte minderheden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 28 juni 2023 @ 21:37:26 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209685026
twitter
pi_209685036
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk dat Oekraners en Russen ongeveer dezelfde soort mensen zijn. Ik zag weinig verschil tussen die mensen toen ik die landen doorkruiste.
Ze vechten een oude vete uit. Waarbij Rusland haar overmacht misbruikt. Kut maar happens.

Volgens mij zou de EU en de NAVO nu alle geld in hun eigen defensie en kracht moeten steken en niks naar die Russische oorlog.
Denk niet aan een intrekken naar EU maar als dat wel de bedoeling zou zijn, waarom geven we dan veel te veel weg aan Oekrane.
Miljoenen Oekraieners zullen dan het land ontvluchten, goed plan!
pi_209685052
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:38 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Miljoenen Oekraieners zullen dan het land ontvluchten, goed plan!
En dat doen ze nu niet?
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 21:39:34 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209685057
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nog meer van licht getinte minderheden
Mobiks uit het Russische achterland? Ja, die worden stevig aangepakt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209685127
quote:
7s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Omdat Rusland niet stopt tot ze heel Europa hebben veroverd.
_O-
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 21:46:28 #8
3928 Ulx
pi_209685158
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Goede move wel: Eerst zegt NATO tegen Oekrane dat ze de Wagner-opstand niet moeten steunen om duidelijk te maken dat dit een Wagner-only ding is. Vervolgens gaan ze informatie aan de pers en de Russen voeren dat er hoge Russische militairen steun gaven. Resultaat: Paranoia in het Kremlin en de start van zuiveringen in de generale staf.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209685170
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dat doen ze nu niet?
Omdat het met Oekrane niet zal stoppen. Elk land wat Rusland inneemt levert hun weer 100.000den potentiele soldaten op. Meer productie capaciteit voor wapens. En meer grondstoffen die ze nodig zullen hebben. Na een land of 5 zien landen zoals China er opeens wel brood in om hun openlijk te steunen. De situatie in de hele wereld wordt opeens instabiel. En ja, Rusland zal niet stoppen met de landen die niet bij de EU en/of NATO horen. Wanneer ze zich sterk genoeg wanen is dat hun volgend doelwit.

Rusland moet gestopt worden in Oekrane. Ze moeten zo kapot gemaakt worden dat ze de aankomende decenia moeten werken om weer iets van een bewapend leger op te bouwen. Dat is de enige manier om Europa veilig te houden.

En Oekrane met behulp van het westen doen meer schade aan Rusland dan Amerika in de hele koude oorlog kon doen. En het helpen van Oekrane is nog altijd goedkoper voor ons, het westen, dan een daadwerkelijke oorlog met Rusland.
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 21:47:10 #10
236264 crew  capricia
pi_209685174
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet de fout maken dat Russisch spreken betekent dat je Rus bent. Veel van huis uit Russisch sprekende Oekraners zijn zonder bezwaar overgestapt op Oekraens omdat ze het Kremlin-regime niet bepaald konden waarderen.
Het gaat niet om Russisch sprekenden an sich. Het gaat om onderwijs en cultuur van minderheden. Dat wordt door de EU beschermd.
Geldt ook voor de Poolse minderheid in Oekrane.
Maar je snapt de angel in dit verhaal.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209685211
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
De arrestatie van Surovikin is uitstekend nieuws, dat is de meest capabele figuur in de Russische rangen. Ik luisterde afgelopen weekend ook naar podcast, ik meen me te herinneren 'Veldheren' van Mart de Kruijf en Peter van Uhm, waarin ze stelden dat het verdwijnen van hem als gevolg van de muiterij op termijn een flink verschil op het front zou kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2023 22:53:33 ]
pi_209685219
twitter
pi_209685253
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dat doen ze nu niet?
Nu zijn er 5-8 miljoen Oekrainers in het buitenland ofzo? Dat kunnen er gerust 30+ miljoen worden want niet veel hebben zin om onder Russische dictatuur te moeten leven.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 21:52:46 #14
3928 Ulx
pi_209685261
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gaat niet om Russisch sprekenden an sich. Het gaat om onderwijs en cultuur van minderheden. Dat wordt door de EU beschermd.
Geldt ook voor de Poolse minderheid in Oekrane.
Maar je snapt de angel in dit verhaal.
Er zijn op dit moment iets van 100 Hongaarse scholen in Oekrane. Hoeveel Oekraense in Hongarije? Geen idee. Rondom nul, schat ik, gezien Orban. En een Russisch sprekende Jood kan er president worden. Dat zegt ook wel weer wat. En ik zie geen ultra-rechts/rechts-populisten lokale verkiezingen winnen, zoals bijvoorbeeld in Nederland en Duitsland dit jaar.
pi_209685316
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk dat Oekraners en Russen ongeveer dezelfde soort mensen zijn. Ik zag weinig verschil tussen die mensen toen ik die landen doorkruiste.
Ze vechten een oude vete uit. Waarbij Rusland haar overmacht misbruikt. Kut maar happens.

Volgens mij zou de EU en de NAVO nu alle geld in hun eigen defensie en kracht moeten steken en niks naar die Russische oorlog.
Denk niet aan een intrekken naar EU maar als dat wel de bedoeling zou zijn, waarom geven we dan veel te veel weg aan Oekrane.
Die "oude vete" stopt daarna niet. Putin riep wel dat hij op nazi's jaagt in UA, maar hij doet precies hetzelfde als nazi Duitsland in de jaren 30 en 40. Een zondebok zoeken voor binnenlandse problemen, een oorlog beginnen als revanche voor eerdere nederlagen. Voor nazi Duitsland was dat WO1, voor Putin was dat het einde van de Koude Oorlog, toen zijn Sovjetunie ineens niet meer bestond.

Al die losse landen die toen een Gemenebest werden wil hij terug in de moederschoot halen van Groot Rusland. Na UA zal Georgi komen, dan Moldavi, Kirgizi en Armeni. Eventueel ook Kazakstan en Azerbaidjan al hebben die wat moderner wapentuig. En dan voelt Putin zich zo sterk omdat niemand hem iets heeft gedaan behalve bezorgdheid uitspreken en zeggen "kut maar happens" dat hij denkt ook Kareli weer van Finland te kunnen pakken, en tegelijk de Baltische Staten maar das niet erg, auch heimat

Tegen die tijd is de beer los en zal het veel meer tijd kosten om hem weer terug in zijn hok te krijgen waarbij moet worden uitgegaan van oorlogshandelingen in Polen en langs de Oostzee, evt ook de grens met Tsjechi, Slowakije, Roemeni en Hongarije. Nu heb je nog een "goedkope oorlog" zoals Horse Guards (oude Britse legerhoofdkwartier) dat vroeger noemde in de tijden van Napoleon, je levert alleen materiaal, versterkt intussen je bondgenootschap. Had je dat niet gedaan en rustig afgewacht dan moest dat allemaal nog gebeuren en was bv Finland nog geen navolid als het "Terugschieten op de Finse agressor" van start ging

En het is overigens wel jouw oorlog. Door de oorlog nu zijn er tekorten bij internationale leveranciers in UA, want die bedrijven liggen plat. Graandeals kunnen niet worden nageleefd, graanprijs stijgt, Rusland deed lelijk met gas en olie, dus gasprijs steeg. Vermenigvuldig dat maar met tienduizend als je niet NU ingrijpt. En tot slot, Putin had dit helemaal niet nodig. Hij had gewoon kunnen wachten tot de zomer van 2022, Zelenski had de presidentsverkiezingen verloren, Putin had een stroman kunnen steunen en het was een simpele anschluss geweest waar we a la Chamberlain versus Sudetenland angstig en bezorgd naar hadden gekeken, maar niets tegen hadden gedaan. In plaats daarvan stuurt hij de Fighting Urukhai brandschattend, moordend en plunderend de grens over omdat hij om wat voor reden dan ook haast gekregen heeft. In plaats van de glorieuze zege in drie dagen, is het een demasqu voor de Russische strijdkrachten, is Europa bijna helemaal verenigd en vertrouwt niemand Rusland meer de komende 50 jaar. hartelijk dank Vlad

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 29-06-2023 09:17:35 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2023 @ 21:58:52 #16
3928 Ulx
pi_209685343
twitter
pi_209685368
twitter
pi_209685401
twitter

No way dat dit de echte Putin is.

twitter

Ook maar boycotten dus.
pi_209685431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:01 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

No way dat dit de echte Putin is.
_O-
pi_209685474
twitter
pi_209685573
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:00 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
*Red Wedding music begins to play...*
pi_209685751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Russische elitetroepen zijn vorig jaar bij Kyiv en Kharkiv in de pan gehakt, dus wat er komt is hooguit elite in naam.

75% van de in het westen uitgeruste en getrainde brigades zijn overigens nog niet gezien.
Ik leg alleen uit wat reserves zijn, haak jij daar weer op in met totaal niet relevante informatie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209685794
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:56 schreef Sabata het volgende:

[..]
Die "oude vete" stopt daarna niet. Putin riep wel dat hij op nazi's jaagt in UA, maar hij doet precies hetzelfde als nazi Duitsland in de jaren 30 en 40. Een zondebok zoeken voor binnenlandse problemen, een oorlog beginnen als revanche voor eerdere nederlagen. Voor nazi Duitsland was dat WO1, voor Putin was dat het einde van de Koude Oorlog, toen zijn Sovjetunie ineens niet meer bestond.

Al die losse landen die toen een Gemenebest werden wil hij terug in de moederschoot halen van Groot Rusland. Na UA zal Georgi komen, dan Moldavi, Kirgizi en Armeni. Eventueel ook Kazakstan en Azerbaidjan al hebben die wat moderner wapentuig. En dan voelt Putin zich zo sterk omdat niemand hem iets heeft gedaan behalve bezorgdheid uitspreken en zeggen "kut maar happens" dat hij denkt ook Kareli weer van Finland te kunnen pakken, en tegelijk de Baltische Staten maar das niet erg, auch heimat

Tegen die tijd is de beer los en zal het veel meer tijd kosten om hem weer terug in zijn hok te krijgen waarbij moet worden uitgegaan van oorlogshandelingen in Polen en langs de Oostzee, evt ook de grens met Tsjechi, Slowakije, Roemeni en Hongarije. Nu heb je nog een "goedkope oorlog" zoals Horse Guards (oude Britse legerhoofdkwartier) dat vroeger noemde in de tijden van Napoleon, je levert alleen materiaal, versterkt intussen je bondgenootschap. Had je dat niet gedaan en rustig afgewacht dan moest dat allemaal nog gebeuren en was bv Finland nog geen navolid als het "Terugschieten op de Finse agressor" van start ging

En het is overigens wel jouw oorlog. Door de oorlog nu zijn er tekorten bij internationale leveranciers in UA, want die bedrijven liggen plat. Graandeals kunnen niet worden nageleefd, graanprijs stijgt, Rusland deed lelijk met gas en olie, dus gasprijs steeg. Vermenigvuldig dat maar met tienduizend als je niet NU ingrijpt. En tot slot, Putin had dit helemaal niet nodig. Hij had gewoon kunnen wachten tot de zomer van 2022, Zelenski had de presidentsverkiezingen verloren, Putin had een stroman kunnen steunen en het was een simpele anschluss geweest waar we a la Chamberlain versus Sudetenland angstig en bezorgd naar hadden gekeken, maar niets tegen hadden gedaan. In plaats daarvan stuurt hij de Fighting Urukhai brandschattend, moordend en plunderend de grens over omdat hij om wat voor reden dan ook haast gekregen heeft. In plaats van de glorieuze zege in drie dagen, is het een demasqu voor de Russische strijdkrachten, is Europa bijna helemaal verenigd en vertrouwt niemand Rusland meer de komende 50 jaar. hartelijk dank Vlad
Je hebt een aantal steekhoudende argumenten die logisch klinken. Dus dank voor deze goede uiteenzetting.
Vakman pur sang
pi_209685809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 21:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nu zijn er 5-8 miljoen Oekrainers in het buitenland ofzo? Dat kunnen er gerust 30+ miljoen worden want niet veel hebben zin om onder Russische dictatuur te moeten leven.
Lviv en elders in Oekrane buiten de grote steden niet op het front en bij bezet gebied is gewoon relatief veilig. Daar kun je echt prima je ding nog wel doen. Daar kunnen ze prima blijven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209685812
twitter

Polen is weer inkopen aan het doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')