Er is niets links aan, maar er zijn wel linkse partijen die pretenderen groen te zijn, maar op geen enkele manier echt iets te doen aan het probleem van een groeiende bevolking.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 08:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat is er links aan? En het was vroeger normaal ja. Alleen haalde men vroeger vaak alleen maar patat bij de snackbar, niks meer. Dat is tegenwoordig wel anders.
Maar wat zou jouw probleem daarmee zijn?
Heb je een link dat ze daadwerkelijk goedkoper zijn?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 09:47 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
...die steeds vaker wordt vervangen door een coating van een afbreekbare natuurlijke wassoort, die in de regel gemakkelijker is aan te brengen, daardoor wél bij oud papier+karton kan en nog goedkoper is ook!
(Meteen half Fok! in de zeik want ze willen geen C-merk boenwas in hun patatje joppiesaus!!!1!11![]()
Nou, rustig maar luitjes, er zijn 1000en soorten was -zoals bv bijenwas- die niet naar gepoetst meubilair ruiken en/of smaken, de meeste soorten ruiken/smaken zelfs helemaal nergens naar.
)
Het plasticprobleem wordt voornamelijk veroorzaakt door het bedrijfsleven, maar de overheid doet alsof de consument de schuldige is.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij slagers in Denemarken is het al jaren normaal om het vlees in een folie te rollen en vervolgens in papier te verpakken. Alle pakketten op elkaar en een jutte touw eromheen en vaak krijg je er ook nog een bundel verse kruiden bij. Zie er fantastisch uit en zeer milieuvriendelijk.
Groenten, brood, friet en bloemen gaan daar ook standaard in papier.
Ik vind dit een goede ontwikkeling maar zo Nederlands om overal geld voor te vragen als een verkapte bron van inkomsten/belasting.
Nou, dat. De blikjes en flesjes worden door ah meegenomen met de bestelling. Die bekers moet je zelf terugbrengen. Ligt straks de kofferbak vol. No, thanks.quote:Op donderdag 29 juni 2023 19:43 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dan zou ik ook kiezen voor de wegwerpverpakking. 1 euro statiegeld is heel veel. Straks ben je de helft van je vrije tijd bezig met verpakkingen inleveren.
En dát. Je bent verplicht als ondernemer om je aan de hygiëneregels te houden. Staat straks heel de counter vol met allerhande bakjes en pannen die waar dan ook vandaan komen. Lekker hygiënischquote:Op donderdag 29 juni 2023 21:54 schreef Za het volgende:
Ook vreest hij voor de hygiëne. "Wij weten niet waar die pannen en bakjes gestaan hebben of wellicht zijn mensen die ze meebrengen ziek en nemen ze bacteriën of virussen mee."
Hij heeft gelijk.
Lach niet, maar in mijn jeugd kwamen gezinnen met een pan naar de frituur in de buurt om voor het gehele gezin frites te halen. Doe mij voor vijf gulden friet en je pan zat compleet vol.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:35 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Pannen? Wut? Wie bedenkt het in godsnaam
Het ligt er geheel aan hoe ver je in de tijd terug gaat. Als ik mijn ouders hoor praten had je alleen mayo, mosterd en piccalilly. En als snacks een nasibal of gehaktbal die men wel zelf maakte dus geen moraquote:
Waarom zou je ook iets op wegwerp plastic serveren als de klant aangeeft ter plaatse te willen eten?quote:Op donderdag 29 juni 2023 21:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nou, dat. De blikjes en flesjes worden door ah meegenomen met de bestelling. Die bekers moet je zelf terugbrengen. Ligt straks de kofferbak vol. No, thanks.
Trouwens, plasticfolie en aluminiumfolie mogen nog wél. Alleen vormvaste bakjes niet meer. Al vraagt de overheid wel om géén aluminiumfolie te gebruiken want productie is vervuilend![]()
Die aluminiumbakken voor de kapsalon mogen nog gewoon.
Vanaf 1 januari 2024 mogen er bij ter plaatse eten, helemaal geen plastic artikelen meer gegeven worden. Althans, het mág wel maar dan moet er 75% van ingenomen worden en dat moet weer duurzaam afgevoerd en gerecycled worden. Dat wordt dus nóg meer administratie bijhouden. Wat er wordt ingekocht, wordt gewogen en wat terug gaat dus ook. Later wordt het 90%.
Voor veel kleine zaakjes is dat geen doen
Er zijn bedrijven die geen onderscheid qua verpakken maken tussen meenemen en ter plaatse opeten en dus geen normaal servies en een vaatwasser hebben. Of daar de ruimte niet voor hebben.quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarom zou je ook iets op wegwerp plastic serveren als de klant aangeeft ter plaatse te willen eten?
https://www.rijksoverheid(...)-voor-wegwerpplasticquote:Vanaf 1 juli 2023 betalen klanten van afhaallocaties, bezorglocaties en supermarkten voor wegwerpbekers en -bakjes die plastic bevatten. Voor dranken en maaltijden die ter plekke worden bereid, kunnen klanten ook kiezen voor het gebruik van een herbruikbaar alternatief. Zo kunnen ze op de ene locatie bijvoorbeeld zelf een beker of bakje meenemen. En op de andere locatie gebruikmaken van retourneerbare bekers of bakjes waar borg voor wordt betaald. Vanaf 1 januari 2024 zijn voor consumptie op locatie wegwerpbekers en -bakjes die plastic bevatten geheel verboden. Dat geldt bijvoorbeeld voor horeca, evenementen, kantoren, instellingen, verenigingen en sportclubs.
https://www.nu.nl/economi(...)weer-wat-langer.htmlquote:Hoe hoog de toeslagen zullen zijn, is nog afwachten; de supermarkten houden de lippen stijf op elkaar. Ze mogen de hoogte van de toeslagen zelf bepalen én het geld houden.
Nog niet al zouden ze de enige partij in Nederland zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:52 schreef JarJarB het volgende:
FvD stemmen is de enige uitweg uit deze gekte lijkt het, maar de partij wordt ws binnenkort verboden, dus dat is weer handig gespeeld door de heersende kliek.
Ik stem ook niet op FvD, ook niet als ze de enige partij in NL zouden zijn, maar met die doorgeslagen partijen als VVD, D66, etc. neig ik er wel steeds meer naartoe.quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nog niet al zouden ze de enige partij in Nederland zijn.
De natuur en de wezens die daarin wonen kunnen bar weinig doen aan het regerings beleidquote:Op donderdag 29 juni 2023 17:16 schreef de_boswachter het volgende:
Gewoon aftikken die 10 cent. Maar het dan ook bewust in de natuur flikkeren. Kut regering.
gewoon aparte tas voor de blikjes en plastic in de kastquote:Op maandag 26 juni 2023 19:45 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Kan ik me zo voorstellen. Ik gooi ook nog gewoon alle blikjes die we thuis nuttigen elke dag in de prullenbak. Het is toch geen doen om ze in te leveren? Dit gezien ze open zijn en alles onder de plak komt.
Dit is inderdaad schering en inslag in de natuur. Vooral die egel met een 20 jaar oud model mc flurrie beker zie j nog dagelijks lopen door het bos.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:32 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
De natuur en de wezens die daarin wonen kunnen bar weinig doen aan het regerings beleid
Waarom zou je dat en hun kwaad doen om wat de regering doet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus voordat je nog eens zoiets zegt of doet denk Dan eerst eens na over de gruwelijke dood die je ermee veroorzaakt.
Was echt wel normaal hoor. Kocht je bijvoorbeeld voor 4 man patat en 4 kroketten en 4 frikandellen. En dat deden ze dan gewoon bij elkaar in je pan. Was ook goedkoper dan alles los bestellen.quote:Op maandag 26 juni 2023 20:03 schreef oor80 het volgende:
[..]
Die mensen geloof ik dus nietAlsof je je eigen bord en bestek meeneemt naar een etablissement
![]()
Wat ik wel grappig zou vinden dat je bij de snackbar voor straf je eigen puntzak moet vouwen als je zoiets doet
Het mág dan nog wel:quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-voor-wegwerpplastic
Staat hier nou dat in 2024 helemaal geen plastic bakje meer om de friet mag?
Dieren die verstrikt raken in zwerfafval gebeurd best vaakquote:Op vrijdag 30 juni 2023 04:20 schreef PS. het volgende:
[..]
Dit is inderdaad schering en inslag in de natuur. Vooral die egel met een 20 jaar oud model mc flurrie beker zie j nog dagelijks lopen door het bos.
https://fantasticfacts.net/nl/9552/
Maar dankzij die belastingverhoging harkt de regering toch meer dan genoeg geld binnen om dat plastic op te ruimen? Want dat geld gaan ze toch gewoon nuttig besteden in plaats van dat het weer op de grote hoop verdwijnt?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:18 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dieren die verstrikt raken in zwerfafval gebeurd best vaak
En als mensen uit nijd dingen weg gaan gooien gebeurd het vaker.
Niet doen dus.
wat een rare zin vol tegenstellingenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:01 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Ik stem ook niet op FvD, ook niet als ze de enige partij in NL zouden zijn, maar met die doorgeslagen partijen als VVD, D66, etc. neig ik er wel steeds meer naartoe.
Er sterven meer dieren door voertuigen, doen we ook niks mee.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:32 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
De natuur en de wezens die daarin wonen kunnen bar weinig doen aan het regerings beleid
Waarom zou je dat en hun kwaad doen om wat de regering doet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus voordat je nog eens zoiets zegt of doet denk Dan eerst eens na over de gruwelijke dood die je ermee veroorzaakt.
Heeft Hugo dit verzonnen of wat? Tering wat debiel.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:31 schreef Chandler het volgende:
https://www.powned.tv/art(...)JKtG7x_ZtIL2vz6rBScE
De vraag van vandaag is... hoe ver staat de overheid nou eigenlijk van de mensen af, met een beetje inlevingsvermogen kan iedere gek wel bedenken dat het niet gaat werken om met je eigen bakje/pan naar de snackbar te gaan... of ben ik nou gek?
Nou iig gek genoeg dat ik op 1 lijn lig met alle patatbakkers in Nederland en aangezien m'n oudste al jaren in een patatzaak werkt en mijn mening deelt (en ik die van hem) ben ik dus niet helemaal gek!
Wat vinden jullie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |